Marhaban ya Ramadan

Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Chaimae »

De Marokkaanse gemeenschap in Nederland volgt Saudie Arabie, die gisteren heeft meedegedeeld dat zaterdag de Ramadan van start gaat. Marhaban ya Ramadan!
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door mercator »

Ik wens de rammelende moslims overal ter wereld veel spijsverterings-en concentratiestoornissen toe vanaf morgen zaterdag. Een maand lang om te beginnen aub. Dat zulk een achterlijk gebruik nu nog bestaat zeg...
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Monique »

Chaimae schreef:De Marokkaanse gemeenschap in Nederland volgt Saudie Arabie, die gisteren heeft meedegedeeld dat zaterdag de Ramadan van start gaat. Marhaban ya Ramadan!
SA = allah ?

Waarom is allah zo onduidelijk?
Heeft ie er niet over nagedacht of heeft ie (weer) een foutje gemaakt?
Amorele atheistische nitwit
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Monique »

mercator schreef:Ik wens de rammelende moslims overal ter wereld veel spijsverterings-en concentratiestoornissen toe vanaf morgen zaterdag. Een maand lang om te beginnen aub. Dat zulk een achterlijk gebruik nu nog bestaat zeg...
Ik snap ook niet dat ze "vasten" noemen.
Het is gewoon het verschuiven van maaltyijden; ze eten er geen hap minder om.... waarschijnlijk alleen maar meer.

Je volproppen onder de noemer: "ervaren hoe het is om arm te zijn". hahahahahahahahahahahaha
Lamenielaggen; mohammed heeft gewoon weer iets uitgevonden om de kudde onder de duim te houden...... wat een eikels dat ze daar ook al instinken... :knorrie:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Ariel »

Monique schreef: Lamenielaggen; mohammed heeft gewoon weer iets uitgevonden om de kudde onder de duim te houden...... wat een eikels dat ze daar ook al instinken... :knorrie:
Nee, Mohammed heeft gewoon de gewoontes van de heidense Arabieren overgenomen.
De heidense Arabieren aanbaden ook de maangod Allah door verscheidene malen per dag in de richting van Mekka te bidden, door het maken van pelgrimstochten naar Mekka, te lopen rond de tempel - de Kaäba - van de maangod, het kussen van de zwarte steen, het offeren van een dier aan de maangod, stenen te werpen naar de duivel, een maand te vasten van wassende maan tot wassende maan, enz
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Ariel »

Eerste dag ramadan voor Turkse Nederlanders
vrijdag 21 augustus 2009

RIJSWIJK (ANP) - Turkse moslims zijn vrijdag in alle vroegte aan de ontbijttaffel aangeschoven om zich op te maken voor de eerste dag van de ramadan. Tussen zonsopkomst (kort voor 05.00 uur) en zonsondergang (kort na 21.00 uur) laten de moslims eten en drinken staan.

Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) zijn er ruim 375.000 Turkse Nederlanders. ,,Het overgrote deel heeft een connectie met de islam en doet mee aan de vastenmaand'', zei een medewerker van het Ramadan Festival, een initiatief om niet-moslims en moslims met elkaar in contact te brengen.

Moslims nuttigen de ochtendmaaltijd, de Sahur, over het algemeen in kleine kring. Met het gezin of met de familie. Aan het eind van de maaltijd doen de moslims hun ochtendgebed.

De Marokkanen beginnen een dag later met de ramadan. Ook van de ruim 340.000 Marokkaanse Nederlanders doet een grote meerderheid mee met de vastenmaand, denkt de medewerker van het Ramadan Festival. In totaal zullen honderdduizenden Nederlanders de komende weken vasten
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... anders.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Ariel »

Ramadan is niet zwaar

De ramadan valt dit jaar midden in de zomer. Nu de dagen lang zijn en bovendien erg warm, zou je denken dat het zwaarder valt om overdag niets te mogen eten en drinken. Turkse moslims die vrijdagochtend in een moskee in de Alkmaarse Vogelaarwijk Overdie gezamenlijk aan de ontbijttafel zaten, denken daar anders over.

Afbeelding

,,Voor praktiserende moslims maakt dat niet uit. Wij doen het voor Allah'', zegt Ayse, een HBO-studente bouwkunde. ,,Mensen die de ramadan zwaar vinden, zijn niet geloofwaardig'', voegt een oudere dame toe, terwijl zij een schaal gevulde vijgenbladen laat rondgaan.

Tijdens de vastenmaand zoeken mensen elkaar gewoonlijk aan het eind van de dag op om samen te eten. Het ontbijt nuttigen zij meestal thuis, in kleine kring. De jongerenvereniging Perspectiv vond het een mooi begin van de ramadan om het eerste ontbijt nu eens met elkaar te gebruiken.

De Alkmaarse vrouwen zitten tijdens het eten gescheiden van de mannen en praten afwisselend Turks en Nederlands met elkaar. De 11-jarige Rumeysa mag eigenlijk nog niet meedoen met de vastenmaand, maar hoopt dat ze van haar ouders op de eerste dag wel mag vasten, ,,net als de grote mensen''. Islamitische regels schrijven voor dat meisjes aan de ramadan mogen meedoen, als ze hun eerste periode hebben gehad.

Voor de moslims is de ramadan een sociale en gezellige maand. ,,Vaak wordt gedacht dat we vasten om te voelen hoe het is om arm te zijn. Dat klopt niet. We doen echt concreet iets voor de armen door armenbelasting te betalen'', vertelt een van de vrouwen. Zo heeft een van de moslima's 240 euro gegeven aan arme familie in Turkije. Een ander doneerde een paar tientjes aan een goed doel.

,,De ramadan leert je geduldig te zijn'', zegt Ayse. ,,Je weet dat er een pak chocolade in de kast ligt, maar je mag het er niet uitpakken.'' Soms is het wel even zwaar, geeft een andere jonge vrouw toe. ,,Als je een paar uur voor zonsondergang het avondeten klaarmaakt en tussen al die heerlijke geuren loopt, kan dat lastig zijn.''

http://www.depers.nl/binnenland/330714/ ... zwaar.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door mercator »

Ariel schreef: Voor de moslims is de ramadan een sociale en gezellige maand. ,,Vaak wordt gedacht dat we vasten om te voelen hoe het is om arm te zijn. Dat klopt niet. We doen echt concreet iets voor de armen door armenbelasting te betalen'', vertelt een van de vrouwen. Zo heeft een van de moslima's 240 euro gegeven aan arme familie in Turkije. Een ander doneerde een paar tientjes aan een goed doel.
Die 240 € hebben ze dan wel eerst van de Hollandse belastingbetaler afgepakt. Zo is t makkelijk, liefdadigheid bedrijven met een ander zijn geld. Een niet-moslim krijgt zo wie zo niets van ze.

En natuurlijk klopt het niet dat een moslim vast uit "bescheidenheid". Hij doet dat alleen uit kuddedier-mentaliteit, opgelegd vanuit de duistere middeleeuwen door de crimineel Mohammed.

Een mooie Islamitische geste zou bijv. zijn om tijdens de rammeldan de moskeeën open te stellen voor azieligzoekers, ipv dat de katholieke kerken omgetoverd worden in 3de wereldcampings. Maar dat zie ik nog niet gebeuren.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Chaimae »

mercator schreef:Ik wens de rammelende moslims overal ter wereld veel spijsverterings-en concentratiestoornissen toe vanaf morgen zaterdag. Een maand lang om te beginnen aub. Dat zulk een achterlijk gebruik nu nog bestaat zeg...
Ik hoef morgen lekker niet te vasten. Pauze! Lekker puuuuh. :lol:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Ariel »

Ik wens jou een lange ( zeker 10 dagen) en plezierige menstruatie periode toe Chaimae. :razz:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Chaimae »

Ariel schreef:Ik wens jou een lange ( zeker 10 dagen) en plezierige menstruatie periode toe Chaimae. :razz:
Wel, ik denk dat ik morgen gewoon moet vasten. Da's balen, want nu heb ik gewoon geen pauze, en dien ik de hele maand aan één stuk door te vasten. Dit jaar voor het eerst in mijn leven. :crying:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Ariel »

:shock: Je wordt toch niet gecontroleerd meisje. Plak er een paar dagen aan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door mercator »

Chaimae schreef:[ Da's balen, want nu heb ik gewoon geen pauze, en dien ik de hele maand aan één stuk door te vasten. Dit jaar voor het eerst in mijn leven. :crying:
Wat denk je te bereiken met dat zogezegde vasten-tenzij een forse gewichtstoename door een maand lang een ongezond voedingspatroon te volgen?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Chaimae »

Ariel schreef::shock: Je wordt toch niet gecontroleerd meisje. Plak er een paar dagen aan.
Ben je krankjorum? :rongue:

Zou zoiets niet eens in mijn hoofd halen, en me ontzettend schuldig voelen tegenover mijn ouders en Allah wanneer ik zou sjoemelen met het vasten. Bovendien heb ik er ontzettend zin in! Gezamenlijk aan tafel, het gebed in de moskee verrichten, et cetera. Kortom, een maand van bezinning en overdenking.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door mercator »

Chaimae schreef: Zou zoiets niet eens in mijn hoofd halen, en me ontzettend schuldig voelen tegenover mijn ouders en Allah wanneer ik zou sjoemelen met het vasten.
Met jullie moslims komt het nooit meer goed. Hoe durf je nu in een moderne maatschappij met zulk een debiel praatje nog komen opdraven? "Verdieping en bezinning", laat ons niet lachen zeg. Het enige dat je gaat bereiken is een forse gewichtstoename door een maand lang een ongezond eetpatroon in stand te houden. Maar moslim mannetjes vallen daar wel op, da's waar.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Chaimae »

mercator schreef:
Chaimae schreef: Zou zoiets niet eens in mijn hoofd halen, en me ontzettend schuldig voelen tegenover mijn ouders en Allah wanneer ik zou sjoemelen met het vasten.
Met jullie moslims komt het nooit meer goed. Hoe durf je nu in een moderne maatschappij met zulk een debiel praatje nog komen opdraven? "Verdieping en bezinning", laat ons niet lachen zeg. Het enige dat je gaat bereiken is een forse gewichtstoename door een maand lang een ongezond eetpatroon in stand te houden. Maar moslim mannetjes vallen daar wel op, da's waar.
Hoe zit het dan met de mensen die geen kilogram aankomen?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door mercator »

Chaimae schreef: Hoe zit het dan met de mensen die geen kilogram aankomen?
Weet ik niet. Ik stel alleen vast dat moslimwijfjes in omvang verdubbelen na het huwelijk.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Chaimae »

mercator schreef:
Chaimae schreef: Hoe zit het dan met de mensen die geen kilogram aankomen?
Weet ik niet. Ik stel alleen vast dat moslimwijfjes in omvang verdubbelen na het huwelijk.
Alle vrouwen, lijkt me.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Mahalingam »

Quiz vraag:
Wat herdenken we op de 25-ste dag van de Ramadan?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door SDX »

Chaimae schreef:
mercator schreef:
Chaimae schreef: Hoe zit het dan met de mensen die geen kilogram aankomen?
Weet ik niet. Ik stel alleen vast dat moslimwijfjes in omvang verdubbelen na het huwelijk.
Alle vrouwen, lijkt me.
:nono1:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door mercator »

Chaimae schreef:
mercator schreef:
Chaimae schreef: Hoe zit het dan met de mensen die geen kilogram aankomen?
Weet ik niet. Ik stel alleen vast dat moslimwijfjes in omvang verdubbelen na het huwelijk.
Alle vrouwen, lijkt me.
Een beetje ja. Maar moslimwijfjes VERDUBBELEN echt, en dat is omdat ze een "fort van vlees" rondom zich willen bouwen om niet elk uur gepakt te worden door het mannetje dat hen toegewezen is, een moslimhuwelijk is geen huwelijk of relatie in de echte zin , maar een langdurige en telkens herhaalde gewelddadige verkrachting.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef:Quiz vraag:
Wat herdenken we op de 25-ste dag van de Ramadan?
De slag van Badr, ergens in de 7de eeuw, toen de rovershoofdman Mohammed voor het eerst met succes een roofmoord pleegde.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door SDX »

mercator schreef:
Mahalingam schreef:Quiz vraag:
Wat herdenken we op de 25-ste dag van de Ramadan?
De slag van Badr, ergens in de 7de eeuw, toen de rovershoofdman Mohammed voor het eerst met succes een roofmoord pleegde.
...en de beroofde buit van de karavaan was...suiker en zoetigheden, vandaar dat de muzels zich na de ramadan te pletter vreten aan zoetigheden!
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door Chaimae »

Nog vier uurtjes, en dan moeten we stoppen met eten en drinken!
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Marhaban ya Ramadan

Bericht door mercator »

SDX schreef: De slag van Badr, ergens in de 7de eeuw, toen de rovershoofdman Mohammed voor het eerst met succes een roofmoord pleegde.
...en de beroofde buit van de karavaan was...suiker en zoetigheden, vandaar dat de muzels zich na de ramadan te pletter vreten aan zoetigheden![/quote]

Juist, zo is dat. Je moet heel dat ramadan-gebeuren dus ZO zien in zijn historische context: Mohammed en zijn spitsboeven zwierven rond in de woestijn, door iedereen buitengeflikkerd en verstoten. Zelfs een gewone struikroverij of diefstal van een kameel lukte niet. De honger begon te nijpen, want een redelijk en welverdiend inkomen uit eerlijke arbeid zat er niet in voor de profeet en zijn niksnutten, daar waren ze te dom en te lui voor, zoals zijn volgelingen nu. Maar opeens kwam de profeet Walg Zij Met Hem op het ideetje om de zegen van Allah af te smeken over de volgende criminele expeditie, en zo konden ze een karavaan uit Mekka overvallen, de kooplieden vermoorden en met de buit aan de haal gaan. Die zoals SDX zegt voor een groot deel uit snoepgoed, gesuikerde dadels en marsepein bestond, waar de nog met bloed besmeurde mossels zich dan aan te goed deden, na een lange en magere periode van gedwongen "vasten" dus , vandaar ramadan en het erop volgende misselijkmakende suiker(ziekte)feest.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gesloten