Vrijdag bomdag

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrijdag bomdag

Bericht door Ariel »

En hier hebben we nog een islam is vrede vrijdag aanslag. Het kan niet op. Deze aanslag werd gepleegd tijden het gebed.
Aanslag in Mosul eist veel levens

MOSUL/BAGDAD - Een zelfmoordenaar heeft vrijdag in Irak een bloedbad aangericht in een moskee. Zeker vijftien mensen vonden de dood door de aanslag in de buurt van de stad Mosul, in het noorden van het land. Bijna honderd mensen raakten gewond. Twintig van hen zijn er ernstig aan toe, aldus een arts van het plaatselijke ziekenhuis.

De dader sloeg tijdens het vrijdaggebed toe in een soennitische moskee in de plaats Tal Afar. Hij schoot eerst de imam dood, vermoedelijk omdat die eerder kritiek had geuit op het radicaalislamitische terreurnetwerk al-Qaeda. Vervolgens blies hij zichzelf op.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/5093 ... ens__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Vrijdag bomdag

Bericht door Mahalingam »

De zon gaat in Pakistan 5 uur eerder op dan bij ons.
Dus tijdens ontbijt horen we over de vrijdagochtend bommen die daar zijn afgegaan. Ook zo weer eens vandaag:
http://www.nrc.nl/buitenland/article239 ... n_Pakistan
Zelfmoordaanslag eist levens in Pakistan
Islamabad, 23 okt. Door een zelfmoordaanslag bij een Pakistaanse luchtmachtbasis zijn vandaag ten minste zes personen omgekomen en negen mensen gewond geraakt. Onder de doden zijn twee luchtmachtmedewerkers. Dat heeft de politie bekendgemaakt.

De aanslag had plaats in de ochtendspits op een drukke weg in de buurt van de plaats Kamra, dat ongeveer 60 kilometer ten westen van de hoofdstad Islamabad ligt. De aanslagpleger blies zichzelf op toen hij werd aangehouden bij een controlepost.
De tweede bom wordt tussen de regels door vermeld (alleen maar gewonden):
http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/8321803.stm" onclick="window.open(this.href);return false;
Fresh attacks rock north Pakistan
Hours later, a car bomb wounded at least 15 people outside a restaurant in the north-western city of Peshawar.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
bijwoner
Berichten: 904
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 2:45 pm
Locatie: Camping Mosterdzaadje
Contacteer:

Re: Vrijdag bomdag

Bericht door bijwoner »

Mahalingham,
Eerder deze week, kwam men zowel in Iran als Pakistan tot de conclusie, dat mijn bevindingen in De PK juist zijn. De extremistische Islamitische fundamentalisten streven naar een zo snel mogelijke dood voor de aanhangers van De Koran. Men zal dan vergadert worden bij Allah, die een 'onuitputtelijke schare maagden' voor hen beheert. Men onderschrijft ook de waarheid van De Bijbelse spreukendichter: wat men gezaaid heeft, gaat men ook oogsten. Hierin volgen de Taliban ook het voorbeeld van de klimaatveranderingen: de winden veranderen in stormen, bij ongewijzigd beleid....
:turban:
Bloodgod
Berichten: 528
Lid geworden op: ma feb 23, 2009 1:29 am

Re: Vrijdag bomdag

Bericht door Bloodgod »

bijwoner schreef:Mahalingham,
Eerder deze week, kwam men zowel in Iran als Pakistan tot de conclusie, dat mijn bevindingen in De PK juist zijn.Bron graag, sjonge jonge jonge. De extremistische Islamitische fundamentalisten streven naar een zo snel mogelijke dood voor de aanhangers van De Koran.En de rest. Men zal dan vergadert worden bij Allah, die een 'onuitputtelijke schare maagden' voor hen beheert.Niks vergaderen, meteen viespeuken en onbeheerst zuipen en vreten. Men onderschrijft ook de waarheid van De Bijbelse spreukendichter: wat men gezaaid heeft, gaat men ook oogsten.Kopietje plaatsen graag. Hierin volgen de Taliban ook het voorbeeld van de klimaatveranderingen:Bewijs? de winden veranderen in stormen, bij ongewijzigd beleid....Welke winden? die uit de poep?
:turban:
Je hebt je eigen religie, das fijn voor je, je bent een goed mens, maar ik zie het niet gebeuren, misschien over een paar honderd jaar. :turban:
Living on enemy ground, I will not obey your law.
bijwoner
Berichten: 904
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 2:45 pm
Locatie: Camping Mosterdzaadje
Contacteer:

Re: Vrijdag bomdag

Bericht door bijwoner »

bloodgod,
Je zou de PK helemaal kunnen lezen, al vergt dat wel een weekje. Je kunt ook de chat volgen op http://www.stand.nl" onclick="window.open(this.href);return false; , waarvan ik nu een stukje laat zien. De bewijzen die je vraagt zijn te vinden 'naar boven' in de chat. Er zit een overlap op andere draadjes van mijn via dat Forum. Dan betreft het de monetaire kant , die ook na de PK nu meer transparant beredeneerd wordt.

g.smouter is nu online
Expert Stand.nl Gebruiker

Geregistreerd: 21 maart 2007
Locatie: Camping Mosterdzaadje= een tent in mijn tuin in Rijsoord
Berichten: 790
Talking Straf gaat niet om TBS'er maar om 'ons'

oombas,
Fijn dat u geen enkele moeite heeft met de beperktheden van mijn blog. Ik mis wel uw waardering voor het feit dat ik dit gratis doe. Dat is naar de doelgroep (De Moslims) ook geruststellend: niet alleen is de NL *vertaling van DK op het internet 'naadje', de 'taal van Gerrit' is dat ook.

Ondertussen gaat het mij niet zo zeer om uw reactie, maar is de PK specifiek geschreven voor Koran-aanhangers, die De Koran systematisch niet lezen maar vanuit opportunistisch motieven, meedoen met de massa. Hen toon ik het falen van hun eigen imams en Overheden.

De aanwezige imams hebben per 6 maanden van mij een CD gekregen met de PK vorderingen en dat lafhartig 'onder pet gehouden'. Zij hebben de PK op een totaal andere manier gelezen en daaraan vergaande conclusies verbonden. In het weekend voorafgaand aan 2007-05-05 vluchtte de vrijwel voltallige imam populatie (400 man) ons land uit, volgens een bericht in De Telegraaf en Metro. Kijk, die voelden nattigheid; straks kan iedereen lezen wie er gemanipuleerd is en wat voor een superwinst de 'wapenindustrie, VML en Universiteiten' hierbij uit het vuur gesleept hebben!

Daarnaast is er eind 2007-05 bij de VN Mensen Rechten Raad een motie aangenomen, die door de 56 Islamitische landen was opgesteld. In de volksmond heet dat 'de wet tegen de godslastering' -die overigens alleen een advies behelsde. Daarin is vastgelegd, 'dat het bezit of gebruik van een boek verboden is in alle Islamitische landen, waarin haat gezaaid wordt naar anders gelovenden'. Men dacht hiermee De Bijbel te kunnen boycotten, maar helaas: alleen in De Bijbel wordt opgeroepen tot je bekering, teneinde hierna in harmonie met 'de levende God' en je naasten te kunnen leven. In De Koran staan aantoonbaar 134 haat-teksten. Een gedeelte daarvan ziet u ook in de PK staan, voorzien van fris commentaar van mij - dat dit toch echt niet van de levende God afkomstig is.
In Pakistan en Iran kwam men deze week tot de conclusie , dat mijn taxatie juist is: de extreme Islamitische fundamentalisten streven naar een zo snel mogelijke dood voor de aanhangers van De Koran; men zal dan vergadert worden bij Allah, die een onuitputtelijk reservaat 'maagden beheert' .
En ja, wat men gezaaid heeft (haat en verderf elders in de wereld), komt nu als 'verhevigde oogst via de Taliban' tot uiting in eigen land.

In de PK roep ik iedereen op, vooral goed te lezen en vervolgens zelf actie te ondernemen. Dat is in zoverre nieuw, omdat ik hierbij alle bestaande kerkelijke structuren oversla en de lezer meteen bij de Bijbelse verzen bepaal.
Momenteel ziet men 'de bui' in Moskou al hangen, wat ze inspireerden tot een zeer strenge 2009-12 antibekeringswet. Ook Iran heeft maatregelen genomen, met de doodstraf (sinds week 50 , 2008) op luitjes die De Koran voor gezien houden. Daarnaast mag een twijfelaar onder geen beding contact zoeken met bestaande kerken. Wat ook merkbaar mondiaal gaat, de Overheden die meer transparantie verlangen van financiële dienstverleners.

Deze transparantie heeft ook gevolgen voor belastingontduikers en belastingmijders. Zo bleek bij een Zembla uitzending, dat in 2007 alleen al 8.000 miljard Euro door ons land stroomde langs brievenbus firma's. Onze Fiscus behaalde hierlangs 2 miljard winst, maar vergat de 16 miljard verlies die men opliep door 20 NL multinationals, die met dezelfde regels meeliften.
De Jager en Bos zijn voornemens deze winstgevende route voor alle belastingmijders te sluiten. Als gevolg hiervan, zullen buitenlandse begrotingen eerder kloppend worden, waarbij zowel de EU als de VS uit de gevarenzone raken. Ach ja, waarin een klein land groots kan worden, toch?

oombas, indirect profiteert u mogelijk mee van deze mondiaal te raadplegen PK. Ik wens u alle succes bij het negeren van de werkelijkheid. De afgelopen 400 jaar ging dat de Islamitische bevolking goed af, met alle ellende van dien.
* Degene die dit in 2004 afrondde en op het internet zette in een proef versie, is prompt vermoord in ons land. Ik begrijp dat u niet de neiging hebt, dit mij ook aan te doen, vanwege de spel en tikfouten- waarvoor mijn dank.

Het is wel apart dat u op deze manier deelneemt aan de NL samenleving. Van de PVV reacties is bekend, dat men van 'de ander' vooral inburgeringsijver naar de bestaande inwoners verwacht. Dat er sprake zal zijn van een wisselwerking, qua belangstelling naar elkaars culturen, wordt gepasseerd.

bloodgod,
Je kunt 'met andere ogen ' rondkijken op deze planeet; dan is er veel meer te zien.
(Je hebt je eigen religie, das fijn voor je, je bent een goed mens, maar ik zie het niet gebeuren, misschien over een paar honderd jaar.) :turban:
Bloodgod
Berichten: 528
Lid geworden op: ma feb 23, 2009 1:29 am

Re: Vrijdag bomdag

Bericht door Bloodgod »

Bijwoner, ik wou dat jij de BOM was, die alles stante pede veranderde in het gelukzalig paradijs hier op aarde.
Ik vind je goeiig, warrig, maar goeiig, ik kan je niet volgen, maar het zal zeker goed bedoelt zijn.
Ik dacht later nog, had toch geschreven dat hij kort en bondig moest zijn. Dan kan ik er tenminste weer op reageren.

WAS JIJ MAAR DE BOMB, THE MOTHER OF THEM ALL.

Ik kan op die duizendklappers niet reageren, als vanzelf wendt ik mijn blik af en hou m'n handen op de oren.
Living on enemy ground, I will not obey your law.
bijwoner
Berichten: 904
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 2:45 pm
Locatie: Camping Mosterdzaadje
Contacteer:

Re: Vrijdag bomdag

Bericht door bijwoner »

bloodgod,
Dank voor je warme aanmoediging niet te wanhopen.
Het is verbazingwekkend, hoe onvoorstelbaar genadig 'de levende God' is, dat Deze de handelingen rondom het verwekken van nageslacht voor mensen aangenaam gemaakt heeft. Je zou toch zeggen -indien je zelf vooraf weet wat er voor onzin voort kan komen uit zo'n mensje (op termijn): ondanks dat alles gunt Hij ons het beste! Daar zit geen BOM bij , maar juist 'het goede en een leven in volkomenheid en aangenaamheid' (=vrij naar Jesaja of Jeremia) :turban:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrijdag bomdag

Bericht door Ariel »

Autobommen ontploft in twee Pakistaanse steden
vrijdag 13 november 2009

Bij een gebouw van de Pakistaanse inlichtingendienst in de noordwestelijke stad Peshawar zijn zeker dertien mensen om het leven gekomen door een ontplofte autobom.

Meer dan 35 mensen raakten bij de aanslagen gewond, meldt de Pakistaanse politie.

Het gebouw van de inlichtingendienst is volgens ooggetuigen zwaar beschadigd. Ook een gebouw aan de overzijde van de straat zou door de explosie zijn beschadigd.

Zelfmoord
In de noordwestelijk stad Bannu had iets na de ontploffing in Peshawar een zelfmoordaanslag plaats bij een politiebureau. Daarbij kwamen drie agenten om en raakten vijf anderen gewond. Ook dat gebouw raakte zwaar beschadigd.

Peshawar is de laatste weken regelmatig het doelwit van terroristen. Twee weken geleden ontplofte nog een bom op een drukbezochte markt, waardoor zeker honderd mensen om het leven kwamen.

Taliban
De radicaalislamitische terreurorganisatie Taliban pleegt meer aanslagen sinds het leger in oktober een offensief begon in de regio Zuid-Waziristan.

De militanten kiezen doelwitten elders in het land om te laten zien dat ze nog niet verslagen zijn.

Door Maartje Willems

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... steden.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Vrijdag bomdag

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Dit zijn de resten van het regionale hoofdkwartier van de ISI.
Ten people died and at least 60 were wounded when a massive car bomb targeted the intelligence agency that plays a central role in Pakistan's anti-terrorism campaigns, said Mian Iftikhar Hussain, information minister for North West Frontier Province.

The 800-pound bomb ripped through the Inter-Services Intelligence's provincial headquarters, collapsing large parts of the multistory building in central Peshawar.

Hussain said seven of the dead were security officials and several others were thought to be buried under the rubble. Rescue teams were working to remove debris to find survivors.
http://edition.cnn.com/2009/WORLD/asiap ... index.html
Het lijkt erop dat die Talibanners helemaal doordraaien. De ISI was hun grootste steun en toeverlaat.
Ooit waren er alleen maar 'goede' Taliban die moorden, terroriseren en plunderen in Afghanistan.
En nu zijn er opeens 'slechte' Talibans die moorden, terroriseren en plunderen in Pakistan.
Zelfs als allerbest vriendje van ze, ben je niet meer veilig. Maar dat zagen we al eerder gedemonstreerd met die aanslagen op de Islamitische Universiteit.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Vrijdag bomdag

Bericht door Mahalingam »

Vrijdag lopen de moskeeën vol en dat is het tijd voor theologische debatten over de fijne puntjes.
Soms worden krachtige argumenten gebruikt.
At least seven people have been killed in an explosion near a mosque used by police officers in north-western Pakistan, officials say.
Nearly 30 people were wounded in the explosion in Lower Dir district, said hospital officials.
"The bomb blast took place inside a mosque near police headquarters. At least four people have been killed," local police chief Mumtaz Zarin told AFP news agency.

"We are investigating the nature of the blast - that is, whether it was a suicide attack or planted bomb," he said.
He said the "huge" explosion had struck in Taimergara town in Lower Dir.
The local district commissioner, Fazal Kareem Khatok, said the blast took place as worshippers gathered for Friday prayers.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/8420138.stm
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
bijwoner
Berichten: 904
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 2:45 pm
Locatie: Camping Mosterdzaadje
Contacteer:

Re: Vrijdag bomdag

Bericht door bijwoner »

Mahalingam schreef:Vrijdag lopen de moskeeën vol en dat is het tijd voor theologische debatten over de fijne puntjes.
Soms worden krachtige argumenten gebruikt.
Mahalingham,
Het ziet ernaar uit, dat ze voor die (verstuivende) argumenten nu meer dagen in de week gebruiken dan de vrijdag alleen. Dat zal samenhangen met de verhoogde staat van paraatheid van de ordediensten. Onduidelijk blijft, of er nog imams in de regio zijn die hier fatwah's aan weiden. Het plegen van 'broedermoorden' in verschillende landen heeft bar weinig met De Koran te maken en tamelijk veel met de wapenindustrie- die de bui al ziet hangen.
Het was mij niet helemaal duidelijk, de afgelopen week, of de strijdliederen van de demonstrende mensen nu afkomstig waren uit de Hadit of De Koran. Regels als: 'je hebt ons vermoord en nu gaan wij jullie vermoorden' en ook 'de verkeersslachtoffers tijdens de demonstratie gingen onze aanwezigheid te boven'. Deze laatste bijdrage, afkomstig van een treurig kijkende man met baard, zou dan een eufemisme zijn waarmee verwoord werd dat er demonstranten om het leven kwamen door op de vekeerde tijd op de verkeerde plaats (in de buurt van de Islamitische Politie) aanwezig te zijn?

Wie tot inkeer komt, streeft niet meer naar zelfvernietiging maar wederzijdse opbouw van het land. In Iran denken de machthebbers er nog totaal anders over. Een ieder die tot inkeer komt en inziet dat De Koran een neppertje is, wordt op verzoek van hun president vermoord. Zo'n traditie van rechtsverachting en het weggooien van mensenlevens, vervalt niet van de ene dag op de andere dag. Vooral niet, omdat er 1400 jaar bloedvergieten aan voorafging. De 'wrange vruchten' van deze Islamitische theologie, vereisten nu eenmaal het bloed van generaties mensen. Typisch een Moloch-kloon lijkt mij De Koran, mits men stelsematig weigert het bloedvergieten te stoppen. :turban:
AJH.van.Buuren
Berichten: 27
Lid geworden op: wo jan 10, 2007 2:14 pm

Re: Vrijdag bomdag

Bericht door AJH.van.Buuren »

Persoonlijk verheugt het mij als ik hoor over, weer, een bomaanslag op een markt of een moskee om maar een tweetal voorbeelden op te sommen. Het is naar mijn overtuiging een goede zaak zoals het Westen in het midden oosten tweedracht zaait. Laat 'ze' elkaar daar maar afmaken.

Wat betreft de FYA's in het Westen: het wordt tijd om geheel volgens islamitisch gebruik (sharia) de dhimma- inclusief door hen te betalen belasting - voor islamieten in te voeren. Het dunkt me dat islamieten tegen invoering van hun eigen gebruiken weinig oppositie zullen voeren. Daarbij, voor hen is tevens meteen de positie binnen de Westerse samenleving duidelijk. Overigens sluit ik bepaalde uitzonderingen (homosexuelen) van deze regel niet uit.

Met vrindelijke groet, moge 2010 een succesvol jaar worden,

AJH van Buuren
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrijdag bomdag

Bericht door Ariel »

AJH.van.Buuren schreef:Persoonlijk verheugt het mij als ik hoor over, weer, een bomaanslag op een markt of een moskee om maar een tweetal voorbeelden op te sommen.
Deze vrijdag geen markt of moskee van Buuren. Men wordt zo maar orgineel. Dit maal was een volleybalwedstrijd aan de beurt voor een bloederige vrijdag aanslag. Ik moet toegeven dat ik wen aan de verhalen van bloederige aanslagen. Maar als je wat dieper na denkt, dan is het toch heel triest dat je nergens veilig bent in Pakistan. Het blijven wel mensen die vermoord worden in de naam van Allah.
Volleybalwedstrijd doelwit aanslag Pakistan
vrijdag 1 januari 2010

ISLAMABAD (ANP) - Een zelfmoordenaar in Pakistan heeft donderdag een bijzonder doelwit uitgekozen. Hij blies zichzelf op te midden van een groep mensen die een volleybalwedstrijd wilde gaan bekijken. Volgens de politie kwamen zeker 25 mensen om.

Ruim twintig mensen raakten gewond. De dader voerde de aanslag uit in de plaats Lakki Marwat, in het onrustige noordwesten van Pakistan.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... kistan.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
AJH.van.Buuren
Berichten: 27
Lid geworden op: wo jan 10, 2007 2:14 pm

Re: Vrijdag bomdag

Bericht door AJH.van.Buuren »

Ariel schreef: Deze vrijdag geen markt of moskee van Buuren. Men wordt zo maar orgineel. Dit maal was een volleybalwedstrijd aan de beurt voor een bloederige vrijdag aanslag. Ik moet toegeven dat ik wen aan de verhalen van bloederige aanslagen. Maar als je wat dieper na denkt, dan is het toch heel triest dat je nergens veilig bent in Pakistan. Het blijven wel mensen die vermoord worden in de naam van Allah.
' Mensen' die vrijwel zeker bij een volgende (Westerse) vlagverbranding vooraan staat. Net zoals in iran, daar kunnen ze er ook geen genoeg van krijgen, het dodental loopt op. Laten we eerlijk zijn... zou een ander bewind aldaar ook maar iets uitmaken voor de opstelling van die FYA bevolking jegens het Westen? Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik zie in het invoeren van die dhimma voor islamieten...

AJH van Buuren
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrijdag bomdag

Bericht door Ariel »

AJH.van.Buuren schreef:Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik zie in het invoeren van die dhimma voor islamieten...

AJH van Buuren
Dat ben ik met je eens van Buuren.
We moeten Moslims behandelen zoals men in streng islamitische landen christenen, Joden en ongelovige behandeld.

Je kan pas Europeaan worden als je niet moslim bent.
Het is verboden om een Koran het land in te brengen.
Moslims mogen niet onze “heilige stad” Rome binnen.
Halal vlees en spullen verbieden.
Er mogen geen moskeeën gebouwd worden.
Moslims moeten bescherminggeld betalen .
Moslims mogen hun religie alleen binnenshuis belijden .
Hoofddoekjes en nachthemden zijn op straat verboden .
Moslims mogen geen hoge belangrijke posten bekleden.

En dan wachten we totdat de Islamitische landen "discriminatie" gaan schreeuwen. Je hebt dan gelijk een opening tot discussie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Vrijdag bomdag

Bericht door BFA »

Je hebt dan gelijk een opening tot discussie.
Koude oorlog is beter dan discussie. Laat die Mohammedanen zonder een woord aan vuil te maken in hun eigen disfunctionaliteit ten onder gaan.
Hebben we nog enkele decennia olie nodig, kunnen we nog steeds enkele olie-eilanden gaan bezetten. We hoeven deze olie niet te roven maar kunnen er voor betalen met middelen die de ondergang van de Islamterritoria versnellen.

Alle moskeeën dicht en de Imams voor het gerecht als: 'serie-en massamoordenaars via de handen van anderen'.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrijdag bomdag

Bericht door Ariel »

De aanslag tijdens de volleybalwedstrijd is heftiger dan men eerst had gedacht. Er zijn inmiddels al zeker 70 mensen dood, en er zijn ook 20 huizen tijdens de aanslag verwoest. De aanslag is gepleegd met een auto gevuld met explosieven .
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/w ... 973227.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Vorig jaar zijn er veel aanslagen gepleegd in Pakistan. Veel mensen hebben de dood gevonden. Hier volgt een lijstje van de aanslagen in 2009.
Spoiler! :
TERRORIST ATTACKS IN NWFP IN 2009

• January 4: A suicide bomber was killed while two people sustained injuries near a check-post in Officers’ Colony in Bannu. The suicide bomber blew himself up in an attempt to target a check-post but could not succeed as the bomb exploded before he could reach his target.

• January 4: Ten persons, including 4 policemen, were killed and 27 others injured in two bomb blasts near the Polytechnic College in Dera Ismail Khan.

• January 17: In the first incident of its kind in Peshawar, religious scholar Pir Hafiz Rafeeullah, who was kidnapped on January 16, was reportedly slaughtered and his decapitated body was found in the Matani area of the capital on the morning of January 17.

• January 20: Four policemen and 4 civilians were injured when a police patrol van was hit by a roadside bomb on Ring Road in the Hazarkhwani area of Peshawar.

• January 23: Two SF personnel were killed in a car suicide attack near Mingora town in the Swat District of NWFP.

• January 26: At least 5 people have been killed and several wounded in a bomb blast in Dera Ismail Khan. The bomb, attached to a bicycle, went off on a busy main road.

• February 3: One man was killed and 18 others injured in a hand grenade attack on a Sunni mosque at Mohallah Joginwala in Dera Ismail Khan district.

• February 5: A suicide attacker detonated an explosive-laden car near a police station in the Mingora town of Swat District, injuring a dozen officers and destroying part of the building.

• February 9: At least 18 FC personnel were injured in amini-truck suicide attack on the Baran Pul check-post of the Frontier Reserve Police (FRP) in the jurisdiction of Bakkakhel police station in Bannu District.

• February 11: Alamzeb Khan, a Member of Provincial Assembly from the ruling Awami National Party (ANP), was killed and 7 others were injured in a remote-controlled bomb blast in Momin Town in Peshawar.

• February 17: Five people were killed and 17 injured in a car bomb blast outside the Hujra (male guest house) of the union council chief in Bazidkhel village of Peshawar.

• February 20: At least 32 persons were killed and 145 others injured when a suicide bomber exploded himself in the funeral procession of a slain employee of the Tehsil Municipal Administration near the busy Shubra Square in Dera Ismail Khan.

• February 23: A police guard was killed when he flung himself onto a suicide bomber to prevent him from entering a compound in Bannu. The attacker was trying to enter the compound, where judges and senior police officials live and work, when the guard intercepted him. Two other police guards were wounded in the attack.

• March 5: One person was killed and 19 others sustained injuries when a hand-grenade hurled by unidentified miscreants at worshippers exploded in Ameer Hamza mosque in Dera Ismail Khan.

• March 5: Suspected Taliban militants blew an ancient shrine of a 17th century Sufi poet - Rehman Baba - in the Akhund Baba graveyard of Peshawar. A letter delivered three days before the attack to the management of the mausoleum had warned against its promotion of ‘shrine culture’.

• March 7: Eight persons, including five policemen, two Frontier Corps personnel and a civilian, were killed in a remote-controlled car bombing at Mashugagr village in Peshawar. Some villagers also sustained minor injuries.

• March 11: The NWFP Senior Minister and Awami National Party leader Bashir Ahmad Bilour survived an assassination attempt that left six persons, including two suspected suicide attackers, dead in Namak Mandi in Peshawar. Four persons, including a young girl, were wounded in the firing, grenade attack and suicide blast.

• March 18: Five people including three policemen were killed and four injured when over 100 unidentified armed men attacked a police vehicle at the entrance of the University of Malakand at Chakdara in Lower Dir District.

• March 30: Seven persons, including 5 Army soldiers, were killed and 9 others sustained injuries when a suicide bomber rammed his explosive-laden car into a military convoy near a filling station on the Bannu-Miranshah Road.

• April 5: Police found bullet-riddled bodies of four local aid workers, including three women, in Shinkiari area of Mansehra District.

• April 15: At least 18 persons, including nine policemen, were killed and five others injured when a suicide bomber rammed an explosives-laden vehicle into the Harichand Police Post in Charsadda District.

• April 18: At least 27 SF personnel were killed and 55 others injured in a suicide attack on a security check post in the Doaba area of Hangu District.

• April 26: 12 children were killed after playing with a bomb that resembled a football. The children died after the toy-like-bomb exploded in Lower Dir District.

• May 1: The ISPR spokesman Major General Athar Abbas said two Frontier Corps personnel were killed when a suicide bomber blew up a booby-trapped house in the Buner District.

• May 4: A suicide car bomber killed 4 SF personnel and wounded 8 persons in the outskirts of Peshawar.

• May 5: Seven people, including 2 children and a Frontier Corps soldier, were killed and 48 others sustained injuries when an explosives-laden car rammed into a pick-up near a check-post on the Bara road near Peshawar.

• May 11: At least 10 people died and 27 were injured as a suicide bomber blew up his explosives-laden vehicle near a Frontier Corps check post in the outskirts of Darra Adam Khel.

• May 16: Two handicapped children and 2 of their teachers were among 11 people killed in a car bomb blast at congested City Circular Road, Peshawar. At least 33 people were injured.

• May 16: Six people, including two women and two children, sustained minor injuries when a low-intensity explosive device went off in a busy market in Peshawar.

• May 22: At least 10 people were killed and 65 others were injured when a powerful car bomb exploded near the Tasveer Mahal Cinema hall in the busy Kabuli Chowk area.

• May 28: Three policemen were killed and 9 others injured in a suicide attack on a police vehicle at the Sra Khawra security post on the Kohat road in the jurisdiction of Matani Police station on the outskirts of Peshawar.

• May 28: A policeman and 2 passers-by were killed and 13 people wounded when a suicide attacker exploded an auto-rickshaw near a police checkpoint in Dera Ismail Khan.

• June 5: A suicide bomber killed 49 worshippers, including 12 children, at a mosque in a remote village of the Dir Upper District. Dozens more were injured in the blast just before Friday congregation in the Hayagay Sharqi village.

• June 7: One non-commissioned officer was killed and five others were injured in an attack on security forces' convoy transporting TNSM deputy chief Maulana Alam and spokesman Amir Izaat to Peshawar, the NWFP capital. Both leaders of banned outfits were also killed in the attack.

• June 9: A massive truck suicide attack at the five-star Pearl Continental hotel in Peshawar killed 17 persons and injured 60 others.

• June 11: A man was killed and 13 others, including 9 policemen, sustained injuries in a hand grenade-cum-suicide attack on a police party in the Lateefabad area on Ring Road in Peshawar.

• June 11: NWFP Minister for Prisons Mian Nisar Gul Kakakhel was seriously injured and his two guards were killed when his convoy was ambushed by suspected militants in Darra Adam Khel.

• June 12: Five worshippers were killed and 105 others sustained injuries when a suicide bomber rammed his explosives-laden van into a mosque during the Friday prayers in the Cantonment area of Nowshera. Two soldiers were among the four persons killed on the spot while most of the 105 wounded were reportedly Army personnel.

• June 14: Nine people were killed and over 40 injured when a powerful explosion ripped through a busy market in Dera Ismail Khan.

• June 22: Two policemen were killed and 7 people, including 3 policemen, sustained injuries when a suicide bomber rammed his explosive-laden vehicle into the Thakot Police check-post in Battagram District.

• June 24: Three policemen, including an officer, were killed when some miscreants fired rockets and mortar shells at the Arbab Tapu check-post in the jurisdiction of Matani Police Station.

• July 2: Two policemen were killed and an equal number of people sustained injuries when Taliban targeted a police vehicle with a remote-controlled device in Peshawar.

• July 9: A Peshawar Electric Supply Company (PESCO) employee was killed and three injured when Taliban militants blew up an electricity pylon using a remote-controlled device in Merra Suraizai Payan village on the outskirts of the provincial capital Peshawar.

• July 15: Two people, including an official of the UNHCR, were killed and another injured when suspected Taliban militants attempted to abduct UN officials at the Katcha Ghari Refugee Camp in Nasir Bagh.

• July 15: Two children were injured in a rocket attack. Taliban militants fired three rockets from an unidentified location into the city at about 12:30pm, and one of them hit a house in Sethi Town, injuring a 13-year-old girl and a 15-year-old boy.

• July 20: Suspected militants of the Mangal Bagh group killed four policemen in an ambush on the outskirts of Peshawar.

• August 2: In the southern Mashogagar village, terrorists killed a prayer leader Qari Roohul Amin of Sulemankhel, who had been abducted on June 29, and placed three kilograms of explosives with his body to trigger it with a remote control device in the hope that policemen would come close to it. Officials of the bomb disposal squad, however, defused the explosives without any damage.

• August 2: Militants shot dead two policemen in Paharipura. A squad of the Paharipura Police Station was ambushed by unknown gunmen in Islamabad town of Peshawar around 2:30 am while patrolling the streets.

• August 10: Militants fired rockets at a paramilitary checkpoint in Peshawar, killing two civilians. The pre-dawn rocket attack targeted a Frontier Corps base in the city's Hayatabad neighborhood.

• August 16: A soldier was killed and three others sustained injuries in a suicide attack near a SFs checkpoint in the Swat District.

• August 17: Seven people were killed and eight others injured when a bomb placed in a vehicle exploded at a filling station in the Shabqadar area in Charsadda.

• August 18: Suspected militants beheaded a man kidnapped from the Matani area on August 12. Kabir Hussain, who had come from the US and was kidnapped on his way from Peshawar airport to his village Dabori in Kohat District.

• August 22: Two persons were killed and three others injured in a suicide blast in Hayatabad area. The blast occurred in sector N-I Phase IV of the area near the Hayatabad Medical Complex (HMC).

• August 23: Three persons were killed and 15 others sustained injuries in a powerful suicide blast close to the house of the slain AI spokesman, Mobin Afridi, in the Momin Town area of Peshawar

• August 30: At least 16 police recruits were killed and 11 others sustained injuries after a suicide bomber detonated explosives strapped to his body at the Mingora Police Station.

• September 4: Suspected militants shot dead two FC troopers in Nasir Bagh suburbs of Peshawar early in the morning while they were patrolling the area.

• September 12: Two policemen were injured in a suicide blast near Doaba Police Station in the Hangu District.

• September 18: At least 33 people were killed and more than 50 injured in a suicide car blast in Kohat District.

• September 26: Two suicide attackers separately rammed their explosives-laden vehicles into a Police station in Bannu and a military-owned commercial bank in Peshawar cantonment area, killing at least 27 people and injuring around another 200.

• September 28: At least four persons, including a prominent anti-Taliban cleric, were killed when a suicide bomber rammed his explosives-laden vehicle into a car at Bannu.

• October 6: A woman, a minor girl and a boy sustained injuries when a rocket hit a house in Miskeenabad under the jurisdiction of Bhanamari Police Station, Peshawar at around 2 am.

• October 9: At least 56 persons, including a woman and seven children, were killed and 112 others were injured when a suicide attacker detonated his explosives-laden car at the crowded Soekarno Chowk in Khyber Bazaar in Peshawar.

• October 12: At least 47 persons, including 9 security officials, were killed and 45 others were injured in a suicide attack on a military convoy in the Alpuri area of Shangla District, NWFP.

• October 15: At least 11 persons, including 3 policemen, were killed and 22 others sustained injuries when a suicide bomber rammed an explosives-laden vehicle into the building of the Saddar Police Station located in the military area of Kohat.

• October 15: An eight-year-old boy, identified as Hamza, was killed and 12 persons, including two policemen, were wounded when a powerful bomb exploded in a three-storey building in the officers’ colony of provincial capital Peshawar.

• October 16: At least 12 persons, including three policemen, were killed and 24 others sustained injuries after a suicide bomber rammed his explosives-laden vehicle into the CIA’s Special Investigation Unit in Peshawar.

• October 23: At least 15 people were injured in a bombing outside a restaurant in the Hayatabad area. The bomb was planted in a car.

• October 28: A remote-controlled car bomb killed 117 people – including women and children – and injured around 200 others at the Meena Bazaar in Peshawar.

• November 8: At least 18 people, including a local councillor heading an anti-Taliban Lashkar (militia), were killed and 44 others injured when a suicide bomber blew him up in a cattle market at Adezai village, 25 km south of the capital city of Peshawar.

• November 9: Three persons, including a policeman, were killed and 5 others sustained injuries when a suicide bomber riding an auto-rickshaw blew himself up at a police barricade on the Ring Road in the Latifabad area of Peshawar

• November 10: Suicide car bomb blast at Farooq-e-Azam Chowk, Charsadda. Thirty two people were killed and 80 were injured in the incident.

• November 12: Syed Abul Hassan Jaffry, media manager of the Iranian consulate in Peshawar, was shot dead near his home in Gulbarg. Jaffry was going to his office when he was shot at point-blank range as he turned his car towards the Swati Phatak.

• November 13: At least 17 people, including 10 military personnel, were killed and 60 injured when a suicide bomber on an explosive-laden Shehzore truck detonated the explosive material in front of the regional headquarters of the ISI in Peshawar

• November 13: Twelve people, including 5 security officials, were killed and 26 injured in a suicide attack at a Police Station in the Bannu town of Bannu District.

• November 14: At least 12 persons, including a policeman and a three-year-old child, were killed and another 35 injured when a suicide bomber detonated his explosives-laden vehicle at police check post in Pashta Kharra Chowk, Peshawar.

• November 16: Four persons were killed and more than 30 others sustained injuries in a suicide car bombing which targeted the Badhber Police Station on the Kohat Road near Peshawar.

• November 19: At least 20 people, including three policemen, were killed and 50 others injured when a suicide bomber blew himself up at the main gate of the Judicial Complex on Khyber Road in Peshawar.

• November 19: A bomb attack on the police van ripped through the vehicle, killing two policemen on the spot and wounding five civilians on the outskirts of Peshawar.

• November 25: The cleaner of an oil tanker, used for NATO forces in Afghanistan, was killed and its driver injured when unidentified gunmen attacked the vehicle on the Ring Road near Tor Baba.

• November 26: A remote-controlled bomb blast injured three people, including two policemen and a young girl, and destroyed an electricity pylon in Bashirabad area.

• November 30: Two police officials were injured when unidentified armed men attacked their vehicle on the Indus Highway, police said.

• December 1: A leading politician, Shamsher Ali Khan, was reportedly killed when a suicide bomber targeted a guest house where he was present. Another 8 people, including his brother, were injured in this attack.

• December 3: A police official was injured in an explosion at a police check-post in the Ragai area of capital Peshawar.

• December 5: At least four people, including a women, were killed and 12 people were injured in a car bomb explosion at United Plaza, Tehkal Market, University Road, Peshawar.

• December 7: At least 12 people, including 2 policemen, were killed and 50 were injured in a suicide attack outside a court in Peshawar.

• December 22: A suicide bomber blew himself at the gate of the Peshawar Press Club, killing 3 persons including a policeman, and injuring 17 others.

December 24: At least 5 people, including a policeman, were killed and 24 were injured in a suicide attack near State Life Building, Saddar, Mall Road, Peshawar. SAMAA
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
bijwoner
Berichten: 904
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 2:45 pm
Locatie: Camping Mosterdzaadje
Contacteer:

Re: Vrijdag bomdag

Bericht door bijwoner »

AJH van Buuren,
U & alle mede forumdeelnemers ook een door de levende God gezegend nieuw jaar toegewenst.
Uit uw reactie proef ik dat u direct profijt ervaart als er door de wapenindustrie weer haat gezaaid wordt. Dat korte termijn denken, bleek ook kenmerkend te zijn voor het bank- en verzekeringswezen alhier. (De NL woekerpolisaffaire verschilt amper van de beschrijving in De Koran om het bezit van wezen of vrouwen te verteren tijdens het beheer daarvan. )
Het is vanuit de economie zeer de vraag of de mondiale economie gediend wordt met het traumatiseren van burgers. Deze vormen van terreur verlammen de binnenlandse vraag en voorkomen dat er een welvaart onder de bevolking ontstaat die ook nadien Westerse producten willen kopen of als toerist bij ons geld in het laadje brengen.
Discutabel is wel, of het Westen achter de aanslagen zit in Pakistan. Het is de typerende reactie in Iran en andere Islamitische landen, om alle eigen verantwoordelijkhheid te verbloemen ( volgens De Koran loopt Allah's naam dan minder schade op) en steevast de eigen volkswoede buitenslands te richten. Het scheelt meteen weer aandacht voor het falen van de eigen overheid en de belabberde economie bij zoveel Islamitische corruptie en verkiezingsfraude.

De instroom van oliedollars heeft in ons land al vrij snel veel winkelpanden op toplocaties naar Midden Oosten miljardairs doen overgaan. MVO ondernemen vanuit De Koran behelst daarom dat je een stevige greep hebt op de locale wapenindustrie. Iran is daar een sprekend voorbeeld van. Het kan wel weer nodig zijn een overzichtje in media te plaatsen van de landen die een aanmerkelijk belang in ons land hebben opgebouwd. De Telegraaf zal dat graag op zich nemen, zodat zichtbaar wordt wie nu echt verdient aan andermans leed. (De waarde van de Euro overtreft meestal ruimschoots die van de binnenlandse munt, dus het niet investeren in de eigen economie, brengt meer leed onder de eigen bevolking teweeg.) Merkwaardigerwijs is deze krant minder toeschietelijk om de site http://www.stopwapenhandel.org" onclick="window.open(this.href);return false; te promoten.

Wellicht, dat er ook wat aandeelhouders van De Telegraaf stukken zijn, die met het tegendeel hun pensioen aanvullen?
Overigens werd bij melding op de TV van de 75 doden in Pakistan, aangegeven dat dit vermoedelijk een wraakactie is. De Islam of Koran als zodanig werden dus niet gepromoot met deze daad. We zullen nog even moeten wachten op de You Tube / Al Jazirra (sorry v.d. spelling) filmpjes van het brein achter deze anti-sport actie. Is het je ook opgevallen, dat de meer wraakzuchtige Moslims absoluut tegen historische feesten door mede broeders in het kwaad zijn? Wie aan Allah onderworpen leeft, zal minimaal in zwart moeten gaan - uit dankbaarheid.
Natuurlijk ben ik tegen iedere vorm van geweld en zal daar ook niet aan willen verdienen. Onverkort zette ik al mijn geld op de ParallelKoran, die de mondiale binnenlandse dialoog een fraaie impuls kan geven. Aangezien ik daar alweer een tijdje doorheen ben, nodig ik een ieder uit deze stijl van 'protest en overdenking' nu maar op papier en e-readers op de markt te brengen. :turban:
AJH.van.Buuren
Berichten: 27
Lid geworden op: wo jan 10, 2007 2:14 pm

Re: Vrijdag bomdag

Bericht door AJH.van.Buuren »

@bijwoner

(Mijn verontschuldiging voor mogelijke spelfouten en kromme zinsdelen. Mijn vergroot scherm is defect en zie zonder dit onderdeel alles een minder goe op het scherm. Ik vertrouw nu maar op mijn spellingschecker)

Het spijt me maar ik kan uw post niet ' volgen'. Ik krijg een beetje het gevoel als ik uw post lees dat U zich afzet tegen alles in de Westerse wereld waarvan U vindt dat dit typisch Westers (aan het verdienen van geld, het produceren van wapens, het afsluiten van woekerpolissen) en daarom dus laakbaar is en dit (onterecht) verbindt aan mijn persoonlijke belevenis omtrent feiten in de stoffelijke wereld.

Het probleem dat ik zie als ik kijk naar de islam is dat deze op geen enkele wijze in een Westers (parlementair) democratisch model valt te integreren. Het is in mijn ogen een fascitoide ideologie die ik gelijk durf te stellen aan de Nazi Duitsland. Hiermee stel ik overigens niet tegen een doodstraf, tegen (gewapende) zelfverdediging, tegen abortus of tegen euthanisie te zijn. Ik maak dus geen bezwaar tegen ophangingen van zware criminelen in bijvoorbeeld Iran.

Ik ben van mening dat 'het Westen' in oorlog is met deze fascisten. Westerse soldaten hebben dus niets te zoeken in Afghanistan of Irak om maar een tweetal voorbeelden te geven en omgekeerd hebben FYA's hier in het Westen niets te zoeken. Toegegeven een ietwat simpele voorstelling van zake maar ik neem aan dat deze voor het begrip volstaat.

AJH van Buuren
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vrijdag bomdag

Bericht door mercator »

AJH.van.Buuren schreef: Ik ben van mening dat 'het Westen' in oorlog is met deze fascisten. Westerse soldaten hebben dus niets te zoeken in Afghanistan of Irak om maar een tweetal voorbeelden te geven en omgekeerd hebben FYA's hier in het Westen niets te zoeken. Toegegeven een ietwat simpele voorstelling van zake maar ik neem aan dat deze voor het begrip volstaat.
U hebt volledig gelijk. We zijn al ettelijke jaren in oorlog met de moslims( ik zeg bewust niet de Islam), spijtig genoeg is deze visie nog niet algemeen doorgedrongen. Het is onbegrijpelijk hoe onze soldaten aan de andere kant van de ereld in de moslim ellendecontreien Irak, Afghanistan etc. zogezegd het moslimterrorisme gaan bestrijden terwijl de nabije schurkenstaten Turkije en Marokko ongestraft hun demografisch overschot naar hier versassen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Vrijdag bomdag

Bericht door Mahalingam »

Lol en Islam, dat gaat niet samen volgens de fundi's. Vrijdag volle-moskee-opblaasdag lukte niet in het dorpje bij Lakki Marwat. Daar was iedereen naar een volleybal wedstrijd aan het kijken. Maar ook dat is een gelegenheid die de Taliban niet voorbij kan laten gaan.
Dodental bloedbad Pakistan loopt op
De dader voerde de aanslag uit in een dorp in de buurt van de stad Lakki Marwat in het district Bannu. Mensen bekeken een volleybalwedstrijd tussen twee teams in het dorp toen de zelfmoordenaar een aanslag met een autobom pleegde. Een lokale politiechef zei dat de dader met een SUV het veld opreed waar de wedstrijd werd gespeeld. Een tweede voertuig zou bij de terreuractie betrokken zijn geweest. Die zou zijn weggereden van de plek waar de aanslag werd gepleegd. De politiechef zei dat de dader meer dan 300 kilo explosieven gebruikte.
Volgens getuigen waren er circa tweehonderd mensen bij de volleybalwedstrijd. Door de explosie werden zeker twintig huizen verwoest.
http://www.depers.nl/buitenland/365034/ ... pt-op.html
Slaughter on the volleyball field as Taleban wreak revenge on villagers
At least 88 people were killed yesterday when a suicide bomber drove a truck loaded with explosives on to a village green during a volleyball match in northwestern Pakistan.
Hundreds of people were watching the match in the remote village of Shah Hason Khel when the bomber struck. The attack is thought to be in retaliation for the village’s stand against the Taleban.
Several people were killed in a nearby mosque where a group of tribal elders were holding a meeting. Many wounded women and children were pulled from the rubble of nearby houses.
Many spectators had come from surrounding villages. Most of the victims were children as young as 12.
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/w ... 973227.ece
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Vrijdag bomdag

Bericht door Mahalingam »

De Vreselijk Vromen hebben in Pakistan echt hun dag niet, net zoals gisteren. Vandaag weer zo'n explosie op het verkeerde moment en op de verkeerde plaats:
Six reported killed in Karachi explosion
"There was a blast in a house in [Karachi's] Balida Town in which six people were killed. The house collapsed. We are trying to ascertain the exact nature of the blast," senior police official Abdul Majeed Dasti told the AFP news agency.
He said hand grenades and a Kalashnikov rifle had been found at the site of the explosion.

Karachi police chief Waseem Ahmad said explosives stored in the house appeared to have caused the explosion.
"It seems that the house was being used by terrorists. We are taking utmost care in removing the rubble," Mr Ahmad.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/8447441.stm
En in Karachi hebben ze voortdurend rassenrellen. Daar is Culemborg niets bij.
Separately, at least eight people have been killed in what appear to be incidents of targeted killings of mostly ethnic Balochis in parts of Karachi on Thursday.
The killings were apparently triggered off by the discovery of a beheaded body of a member of Muttahida Quami Movement (MQM) in the old city's Lyari district.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrijdag bomdag

Bericht door Ariel »

Doden bij rellen rond protest haat-imam

NAIROBI - Zeker vijf mensen zijn in de Keniaanse hoofdstad Nairobi om het leven gekomen tijdens ongeregeldheden die uitbraken tijdens een protest van aanhangers van 'haat-imam' Abdullah al-Faisal. Dat meldden de BBC en twee toonaangevende kranten in Kenia.

De geestelijke, die in het verleden al vier jaar in een Britse gevangenis verbleef wegens oproepen tot moord op westerlingen, joden en hindoes, zit sinds kort achter de tralies in Kenia. De autoriteiten in dat land willen de imam uitzetten vanwege zijn „terroristische verleden”.

Een groep moslims ging na het vrijdaggebed de straat op om te demonstreren voor de vrijlating van al-Faisal. Ze wilden een protestmars houden in het centrum van Nairobi, maar werden op een bepaald moment door de oproerpolitie tegengehouden. Rellen braken uit, waarbij omstanders de politie te hulp schoten.

Het bleef lang onrustig in Nairobi. Zeker vijftien mensen zouden gewond zijn geraakt tijdens de ongeregeldheden.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/5804 ... mam__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Vrijdag bomdag

Bericht door Mahalingam »

Eigenlijk best wel gek vind ik (nog steeds) dat zo iemand een geestelijke wordt genoemd. Ik kan er maar niet aan wennen. Ik vraag me af wat die zinsnede: "...Rellen braken uit, waarbij omstanders de politie te hulp schoten. " inhoud.
Wat voor soort omstanders heb je in Nairobi?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrijdag bomdag

Bericht door Ariel »

Hier is je antwoord Mahalingam.
At least seven people were killed when police fired on about 100 Muslim youth in the Kenyan capital who on Friday protested the arrest of a radical Jamaican-born Muslim cleric whose teachings influenced one of the 2005 London transport system bombers.


http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/co ... 00999.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie