De Turkse vergelding voor het minarettenverbod

Plaats reactie
Anneke

De Turkse vergelding voor het minarettenverbod

Bericht door Anneke »

DIYARBAKIR - De Aramese priester Yusuf Akbulut moet uiterlijk vandaag de klokkentoren van zijn kerk in de Turkse stad Diyarbakir afbreken. Als hij dat niet doet, zijn de gevolgen ,,niet te overzien''.

Volgens de Turkse krant Midyat Habur werd de Syrisch-orthodoxe priester vrijdag aangesproken door drie onbekende mannen, die eisten dat de toren gesloopt werd. ,,In Zwitserland zijn onze minaretten verboden, dus wij willen hier geen klokken meer'', zouden ze gezegd hebben.

Argument
Het argument van de priester dat de kerk al tweeduizend jaar op die plek stond, maakte volgens de krant geen indruk. Als de toren niet gesloopt zou worden, zouden de gevolgen ,,niet te overzien zijn'', aldus de mannen.

De Aramese Beweging voor Mensenrechten (ABM) is bezorgd over het dreigement, liet voorzitter Aziz Aygur gisteren weten. Zijn organisatie heeft brieven over de kwestie gestuurd aan de Tweede Kamerleden Joël Voordewind (ChristenUnie) en Pieter Omtzigt (CDA) en aan leden van het Europees Parlement.

Volgens de ABM is het niet de eerste keer dat priester Akbulut wordt bedreigd. ,,Door aanslagen te plegen tegen prominente leden van de Aramese christenen is de angst onder hen erg groot. Zo worden zij gedwongen de bakermat van het Aramese christendom te verlaten.''
Bron

Damn you, moslims :yuk: Bah, wat een walgelijk volk is het ook.
Ariel

Re: De Turkse vergelding voor het minarettenverbod

Bericht door Ariel »

Oog om oog, en tand om tand is het moraal van een Moslim Anneke.
Dat staat in de Koran, en als wij Moslims terwille willen zijn moeten we dus vanaf nu ook maar met eigen wapens gaan bestrijden.
Ook in het westen behoren we te zeggen.. Geen moskee in Mekka, dan ook geen moskee in Rome.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
Chaimae

Bericht door Chaimae »

Walgelijk inderdaad, maar ergens toch ook begrijpelijk. Als moslims geen minaretten aan een moskee mogen bouwen, dan mogen andersgelovigen in islamitische landen ook niet hun kerkklokken luiden. Wie wind zaait, zal storm oogsten. Dus je hoeft niet zo vreemd op te kijken.

In de geboortestad van mijn ouders, Tetouan, ken ik nog wel een aantal synagogen en kerken die ze van mij linea recta nadat ze vernomen hadden van het minarettenverbod, met de grond gelijk mogen maken.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Anneke

Bericht door Anneke »

Dat is bullshit Chaimae. Die kerk staat veel langer in Turkije dan de minaretten in Zwitserland staan.
Zwitserland heeft niemand geboden de minaretten te slopen (wat ik van harte zou toejuichen overigens) en toch moeten de christenen in Turkije hun kerkklokken wel laten verwijderen. Behalve dat ze rancuneus zijn hebben ze ook geen enkel besef van wat er in Zwitserland is besloten. Bij iedere kleine 'belediging' van die achterlijke islam staan ze op hun achterste benen om een zo mogelijk noch achterlijkere vergelding te verzinnen. Ik walg van ze. En al helemaal van uitspraken die jij doet Chaimae. Ik weet niet hoelang je mensen hier nog wijs wil maken dat jij de vrome moslima bent die je hier neerzet.
Chaimae

Bericht door Chaimae »

Dat die kerk er al langer staat doet weinig af aan het feit dat walgelijk is, dat hele minarettenverbod. Het is niet alleen walgelijk, maar ook nog eens nutteloos en erg dom. Door het verbieden van minaretten roep je de islamisering echt geen halt toe. En daarom zie ik dat hele verbod niet meer als moslims weg pesten. Zoals jij het recht hebt te zeggen dat je die minaretten het liefst van het straatbeeld ziet verdwijnen, zo heb ik het recht om te zeggen dat in de islamitische landen alle synagogen en kerken ( die heb je voornamelijk in de Maghrebijnse landen en Turkije) het liefst van het straatbeeld zie verdwijnen.

En nee ik ben geen haniefa, noch heb ik mezelf ooit als zo geprententeerd. Ik pretendeer niets te wezen, slecht een dienaar en schepsel van de Heer. Wel streef, en probeer ik, zoveel mogelijk het pad van Allah te bewandelen. Dit gaat niet altijd goed.

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
naar boven
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Anneke schreef:Volgens de ABM is het niet de eerste keer dat priester Akbulut wordt bedreigd. ,,Door aanslagen te plegen tegen prominente leden van de Aramese christenen is de angst onder hen erg groot. Zo worden zij gedwongen de bakermat van het Aramese christendom te verlaten.''
De priester is inderdaad al eerder bedreigd.
Nu hebben de Turken in het Zwitserse minarettenverbod een aanleiding gevonden om een oude rekening te vereffenen:
Yusuf Akbulut is a Syriac Orthodox priest from St. Mary's Church in Diyarbakır, Turkey. He was arrested by Turkish authorities after stating in a newspaper interview that he believed Armenians, Syriacs and Greeks were the victims of a genocide by the Ottoman Empire.

A native of Anıtlı (Hah), a village in Midyat district, Father Yusuf Akbulut was approached in October 2000 by reporters from the Turkish newspaper Hürriyet and questioned as to his views regarding the Armenian Genocide. Father Akbulut responded that not only Armenians but Syriacs were also massacred and, as a direct consequence of his response being made public, he was arrested and charged with inciting racial hatred. He was released after Turkey came under pressure from human rights groups and a campaign organized by Assyrians, Armenians and Greeks.
RTFM
Anneke

Bericht door Anneke »

Chaimae schreef:Dat die kerk er al langer staat doet weinig af aan het feit dat walgelijk is, dat hele minarettenverbod. Het is niet alleen walgelijk, maar ook nog eens nutteloos en erg dom. Door het verbieden van minaretten roep je de islamisering echt geen halt toe. En daarom zie ik dat hele verbod niet meer als moslims weg pesten. Zoals jij het recht hebt te zeggen dat je die minaretten het liefst van het straatbeeld ziet verdwijnen, zo heb ik het recht om te zeggen dat in de islamitische landen alle synagogen en kerken ( die heb je voornamelijk in de Maghrebijnse landen en Turkije) het liefst van het straatbeeld zie verdwijnen.
Dat is wel degelijk belangrijk. Het is niet zo dat in Turkije de moslims 'al aanwezig waren' en de christenen er plotseling hun kerken en kerktorens kwamen bouwen. Hetzelfde geldt voor het minarettenverbod. Dat verbod houdt in dat er geen minaret meer bijgebouwd mag worden, niet dat de 4 aanwezige minaretten met de grond gelijk gemaakt moeten worden. Wat betekent dat de Turkse aanpak helemaal niet begrijpelijk is, en dat een geval van christenpesten is, een traditie die Turkije al tijden kent. Helaas houden ze het daar niet alleen op pesten.
Het verbod zal misschien geen halt toeroepen aan de islamisering, maar het laat wel zien wie er hier de lakens uitdeelt. Dat we een grootheidswaanzin als de islam niet accepteren in het Westen.
Chaimae schreef:En nee ik ben geen haniefa, noch heb ik mezelf ooit als zo geprententeerd. Ik pretendeer niets te wezen, slecht een dienaar en schepsel van de Heer. Wel streef, en probeer ik, zoveel mogelijk het pad van Allah te bewandelen. Dit gaat niet altijd goed.
Petra

Bericht door Petra »

Een referendum dat door een regering uitgeschreven is, kan niet vergeleken worden met een dreigement door privépersonen. Het is toch niet de Turkse regering die zegt dat die klokken wegmoeten?
Anneke

Bericht door Anneke »

Petra schreef:Een referendum dat door een regering uitgeschreven is, kan niet vergeleken worden met een dreigement door privépersonen. Het is toch niet de Turkse regering die zegt dat die klokken wegmoeten?
Via 'privé personen' bedreigen is de manier waarop de Turkse overheid te werk gaat.
Want als dat via de staat geregeld wordt, wordt Turkije teruggefloten en dat kan het land in deze gevoelige tijden niet hebben.
De priester wordt bedreigd, vermoord, en de Turke staat start een *kuch* onderzoek en laat vervolgens alle verdachten vrij.

Als de priester had geweten dat het om een privé dreigement ging, had hij dan niet de hulp van de autoriteiten ingeschakeld?
De Arameeërs hebben meer ervaring met dit soort zaken dan dat wij denken.
Chaimae

Bericht door Chaimae »

@ Anneke

Dat hele minarettenverbod kan me niks schelen. Volgens mij had je ten tijde van de profeet Mohammed geeneens minaretten. Mare, ga dan niet de brandklok luiden wanneer christelijke Arameeërs niet hun klokken mogen luiden. Want, zoals de westenaren in hun landen de touwtjes in handen hebben, zo delen moslims in de islamitische landen de lakens uit. Die accepteren op hun beurt ook geen christelijke en joodse ( in de optiek van die mensen in de islamitische landen) grootheidswaanzin.

Pilgrim

Bericht door Pilgrim »

westenaren...? :D :wink2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Chaimae

Bericht door Chaimae »

Pilgrim schreef:westenaren...? :D :wink2:
Zeg eens Pilgrim, wat is daar mee?

naar boven
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Chaimae schreef:
Pilgrim schreef:westenaren...? :D :wink2:
Zeg eens Pilgrim, wat is daar mee?
wes·ter·ling de; m,v -en
1 iem uit het westen
2 blanke

'Westenaar' komt alleen voor als een achternaam.
Hoewel...ook niet: http://www.meertens.knaw.nl/nfb/" onclick="window.open(this.href);return false;
RTFM
Zwartmeer

Bericht door Zwartmeer »

Chaimae schreef:Walgelijk inderdaad, maar ergens toch ook begrijpelijk. Als moslims geen minaretten aan een moskee mogen bouwen, dan mogen andersgelovigen in islamitische landen ook niet hun kerkklokken luiden. Wie wind zaait, zal storm oogsten. Dus je hoeft niet zo vreemd op te kijken.

Een Zwitsers minarettenverbod kan gewroken worden op elke Zwitser of Europeaan. Of christen. Het islamitischrecht is stammen en familierecht. Dat houdt in dat als iemand van een andere stam, iemand van jouw stam doodt, jij het recht hebt om een lid van die andere stam te doden. En dat hoeft niet noodzakelijkerwijs de dader te zijn. Gewoon een willekeurig iemand van die andere stam om zeep helpen is genoegdoening genoeg. Zo heeft Allah bepaald. Bomaanslagen op willekeurige onschuldige mensen zijn zo ook te verklaren. Of beter, vanuit moslim optiek, te rechtvaardigen.

Uit dit middeleeuwsrecht kan men verklaren waarom een cartoonist, zoals in Denemarken is gebeurd, met een simpele tekening elke Deen in gevaar brengt. Door deze eenmansactie wordt om de dood van het hele volk geschreeuwd. Zie deze beauty:

http://www.youtube.com/watch?v=B_kyNIevsIs" onclick="window.open(this.href);return false;

Op de daad van eén man rekenen moslims een heel volk af. Er zijn voorbeelden ten over. Ik geloof dat het in 2003 was toen in Antwerpen grote rellen uitbraken nadat een geestelijk gestoorde Belg een moslim om het leven bracht. Aboe Jaja, de frontman van de AEL, pikte dat niet en eiste een deel van België op alleen voor moslims. Een paar jaar geleden, hier in Nederland, bedreigde een naar later bleek geestelijk gestoorde Marokkaan, een politieman met een mes, die hem vervolgens dood schoot. Gevolg was grote rellen. Een Marokkaan die eerder op de dag zijn gevangenisstraf erop had zitten deed later op die dag een tasjesroof. Zijn slachtoffer reed met een rotgang achteruit waarbij de overvaller het leven liet. Wederom waren rellen het gevolg. Een paar moslimcriminelen, op de vlucht voor de politie in Parijs, vluchtten een elektriciteithuisje in waar zij geëlektrocuteerd werden. En wederom waren er grote moslimrellen. Parijs stond in brand.

Maar nu, alleen al in Nederland is het aantal berovingen verkrachtingen en moorden van moslims op, meestal, ongelovigen inmiddels niet meer te tellen. Kijk maar eens naar bv opsporing verzocht. De criminaliteit onder moslims is schrikbarend hoog. Toch moeten wij dan een hele andere lijn van denken aanhouden dan moslims doen. Wij krijgen uit moslim hoek dan te horen dat je niet een heel volk op de daden van eén man moeten afrekenen. Het is maar een klein groepje krijg je dan te horen. En daar moet de kous mee af zijn.
Chaimae schreef:Dat die kerk er al langer staat doet weinig af aan het feit dat walgelijk is, dat hele minarettenverbod. Het is niet alleen walgelijk, maar ook nog eens nutteloos en erg dom. Door het verbieden van minaretten roep je de islamisering echt geen halt toe. En daarom zie ik dat hele verbod niet meer als moslims weg pesten.
Het zo’n verschrikkelijk schijnheilig volkje die moslims. Nu ook weer met die minaretten.
Er is dus alweer sprake van repercussies. De reacties uit de islamitische wereld zijn er eén van grote verontwaardiging. Ze zien het als islamofobie of een aanval op de islam. Chaimae ziet het als moslims wegpesten en vind het walgelijk. Maar wat vindt ze ervan dat volgens de islamitische wetgeving er helemaal geen kerken gebouwd mogen worden in de ilamitische wereld? Dit alles maakt maar weer duidelijk dat zodra moslims maar een beetje mogen ruiken aan wat ze anderen opleggen, in dit geval geen nieuwe minaretten, ze meteen op hun achterste poten staan. Dan gaan ze ineens een heel westerse en onislamitische logica te hanteren. De gouden regel van doe een ander niet wat je zelf ook niet wil, blijken ze ineens te kennen.

Wat de moslims constant doen is provoceren. Ze overtreden zoveel regels en wetten dat er vanzelf wel eens iets ‘fout’ moet gaan in de reactie van de oom agent. En dat geeft de vredesmensen dan weer aanleiding om een woedende massa op de been te krijgen.

Maar, als wij nou eens het stammen en familierecht van de moslims op henzelf gingen toepassen. Als wij nou eens alle moslims verantwoordelijk gingen houden voor de criminele daden van hun broeders. Als wij nou eens elke sluiting van een kerk met een sluiting van een moskee gingen beantwoorden. De wereld zou te klein zijn. Toch vind ik dat dat, gezien het gedrag van de moslims, moet kunnen. Oog om oog tand om tand. Dat is de wetgeving van de koran. Dat is wat de moslims het best begrijpen en het meest rechtvaardig vinden. Daarom laten we de islam bestrijden met islam. Met liegen en bedriegen. List en bedrog. Met stam en familierecht. Laat een Marokkaanse verkrachter, eh moslim, vier getuigen nodig hebben die hem vrijpleiten van verkrachting. Anders volgt steniging. Laten we de koran herschrijven en steeds het woord ongelovige vervangen door moslim. En behandel moslims overeenkomstig. Geef ze de dhimmi status waar ze zelf zo prat opgaan dat die er juist is om ongelovigen te beschermen. Wel geef hen diezelfde bescherming. Ik zie de woedende hysterische massa al voor me. Als we de wetten van moslims op hen zelf toepassen, zoals zij dat bij anderen doen, dan ontploffen ze. Tegen zoveel onrecht is zelfs de meest gelovige moslim niet opgewassen.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator

Bericht door mercator »

Chaimae schreef:Dat die kerk er al langer staat doet weinig af aan het feit dat walgelijk is, dat hele minarettenverbod. Het is niet alleen walgelijk, maar ook nog eens nutteloos en erg dom.
Vind ik ook. Voor mijn part mogen ze zoveel mosketen en van die ridicule torentjes eraan bouwen, ik wil alleen niet dat er moslims in komen. Voor het overige is alles wat moslims kan pesten meegenomen.

Ik zou veel liever een deportatie van moslims zien dan een verbod op mosketen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator

Bericht door mercator »

Zwartmeer schreef: Op de daad van eén man rekenen moslims een heel volk af.
Juist. En ons enige verweer is om dat ook te gaan doen en élke moslim als een vijand te beschouwen. Ook de zogezegd "gematigde". Want als het erop aan komt vindt ook die dat de jihad met alle middelen moet gevoerd worden.
"Dialoog met de moslim" is een stadium dat we al lang gepasseerd zijn-en is overigens al van bij het ontstaan van die haatleer onmogelijk geweest.
We moeten ze echt met gelijke munt gaan terugbetalen of Europa is verloren.
mercator

Bericht door mercator »

Chaimae schreef:Want, zoals de westenaren in hun landen de touwtjes in handen hebben, zo delen moslims in de islamitische landen de lakens uit.
Laat ons van het Arabisch schiereiland een moslimreservaat maken waar alle moslims met geweld naar toe gevoerd worden, met een hoge betonnen muur erom heen en daarbinnen mogen alle moslims zich uitleven in besnijden, handjes afhakken en stenigen.
mercator

Bericht door mercator »

Chaimae schreef: In de geboortestad van mijn ouders, Tetouan, ken ik nog wel een aantal synagogen en kerken die ze van mij linea recta nadat ze vernomen hadden van het minarettenverbod, met de grond gelijk mogen maken.
De mosketen hoeven hier niet afgebroken te worden, maar gebruikt worden voor een nuttig doel, als geneverstokerij of varkensboerderij bijv.
Mahalingam

Bericht door Mahalingam »

Of voor de kweek van een oer-Hollands product dat kwa export evenveel opbrengt als de gezamelijke Nederlandse bloementeelt: de wiet-plantage.
Afbeelding

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Zwartmeer

Bericht door Zwartmeer »

Chaimae schreef:In de geboortestad van mijn ouders, Tetouan, ken ik nog wel een aantal synagogen en kerken die ze van mij linea recta nadat ze vernomen hadden van het minarettenverbod, met de grond gelijk mogen maken.
Ik had het niet achter je gezocht maar ik kijk er ook weer niet van op. Dit is dus jouw idee van wat er moet gebeuren wanneer een land als Zwitserland besluit geen minaretten meer toe te staan. Dan moeten de Joden het weer ontgelden, er moeten synagogen met de grond gelijk gemaakt worden. En kerken idem dito. Het kan haast niet islamitischer! We hebben het nu over een daad van eén land, Zwitserland. Europa bestaat uit vele landen die vroeg of laat allemaal wel eens een bouwvergunning weigeren. Of de hoofddoekjes of de Burka. Chaimae ik zou toch wat zuinig zijn met het vernielen van kerken en synagogen. Wat als ze allemaal kapot zijn en Zweden komt met een ban op minaretten? Als er niks meer te vernielen valt waar moeten moslims dan hun woede op afregeren?

Chaimae toch kijk ik ervan op dat jij dit stammen en familierecht rechtvaardig vindt. Dat je het niet alleen volgt omdat het moet maar dat het ook in de wezen van de persoon die je bent zit. Ik vraag me wel af of je dat nog zou vinden als iemand, een moslim bijvoorbeeld, als wraak waar dan ook voor, bijvoorbeeld jouw familie, ombrengt bij een bomaanslag.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Mahalingam

Kennelijk heeft Allah iets tegen minaretten in Turkije. Of misschien gebruikte hij de minaret om een paar gelovigen tot de orde te roepen.
Vier mensen geplet onder minaret
In Turkije zijn vier bezoekers van een moskee geplet door een omvergeblazen minaret. Door zware stormen in het land kwamen in totaal zes mensen om het leven.
Twee anderen konden levend onder de minaret vandaan worden gehaald.

Tornado
De bezoekers van de Mohammedaanse Tempel werden verrast door zware stormen. In de Turkse plaats Izmir kwamen twee mensen om door een tornado die uit het niets kwam opzetten. Ze zaten in een bewakingspost, die door de storm werd weggeblazen. Tornado's zijn zeer zeldzaam in het land.
http://www.spitsnieuws.nl/archives/buit ... minar.html
De twee overlevenden zullen nu vast wel heel erg aan het bidden zijn naar Allah om hem te danken dat hij hun heeft gespaard.
Mahalingam

In Turkije zijn minaretten gehackt.
Dat is nogal cryptisch. Hoe moet je dit voorstellen en begrijpen?
In de stad Rize is het gejammer vanaf de minaretten gesynchroniseerd. Ja, de westerse techniek staat voor niets! Zoals ze vanuit de alarmkamer bij ons de sirenes aan kunnen zetten, zo zetten ze in Rize (en de meeste andere steden en dorpen denk ik met meer dan 1 moskee) de gebedsoproep aan.
En iemand wist in het systeem in te breken (cassette tape vervangen stiekem?) zodat er vrolijke muziek te horen was wat de moskeegangers ernstig van hun apropos bracht.
Dus van de usual suspect kunnen we de usual verklaring horen:
De stadsmoefti in Rize kon er niet om lachen. ''We zullen maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat dit niet nog eens gebeurt. Ook de mensen die naar de moskee kwamen, vonden het niet leuk'', zo verklaarde hij zondag
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... ackt.dhtml
Dhana

Bericht door Dhana »

Misschien moeten onze jongeren zich dan ook in Marokko moeten gaan misdragen door ezels en karren te gaan stellen. Kijken of ze daar ook zo geknuffeld worden dan.

Wat een misselijkmakende mentaliteit hebben die moslims toch. Bestaat er een doea om te doen tegen de toelating van Turkije bij de EU? Die zou ikl met liefde 5 keer per dag biddem.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
H.Numan

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:Dat die kerk er al langer staat doet weinig af aan het feit dat walgelijk is, dat hele minarettenverbod.
Waarom?
Vertel mij eens waarom ik mijn kozijnen niet geel mag schilderen, aangezien dat "niet in het straatbeeld past" maar Ali Osram wel een moskee ter grootte van de ArenA met minaretten groter dan Saturnus V raketten mag bouwen. Dat is niet walgelijk? Dat past wel in het straatbeeld?
Het is niet alleen walgelijk, maar ook nog eens nutteloos en erg dom. Door het verbieden van minaretten roep je de islamisering echt geen halt toe.
waar heb jij gelezen dat de Zwitsers de vrijheid van religie (o.a. het verspreiden van jullie geloof) wil verbieden?
En daarom zie ik dat hele verbod niet meer als moslims weg pesten.
Tja. In de ogen van een schele is de wereld krom. Als jullie even je zin niet onmiddellijk krijgen is dat weg pesten?
Zoals jij het recht hebt te zeggen dat je die minaretten het liefst van het straatbeeld ziet verdwijnen, zo heb ik het recht om te zeggen dat in de islamitische landen alle synagogen en kerken ( die heb je voornamelijk in de Maghrebijnse landen en Turkije) het liefst van het straatbeeld zie verdwijnen.
Je wordt op je wenken bedient, maar daar vertel ik niks nieuws. Ik vraag me eerlijk gezegd af hoe iemand generaties lang treiteren en mishandelen accepteert vanwege zijn geloof.
En nee ik ben geen haniefa, noch heb ik mezelf ooit als zo geprententeerd. Ik pretendeer niets te wezen, slecht een dienaar en schepsel van de Heer. Wel streef, en probeer ik, zoveel mogelijk het pad van Allah te bewandelen. Dit gaat niet altijd goed.
Koop wat dynamiet, stop het in een tampon en vlieg naar New York.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam

Inmiddels is bekend wat voor muziek er uit de gekaapte 170 minaretten klonk in Rize.
Het was muziek 'Dolmamış Çilem' van de bisexuele zanger Zeki Müren (1931-1996) ook wel bekend als de Turkse Elvis Presley.
Plaats reactie