Nederlanders over hun bekering tot de islam

Ariel

Nederlanders over hun bekering tot de islam

Berichtdoor Ariel » Za Jan 30, 2010 6:43 pm

Nederlanders over hun bekering tot de islam,

Een Feyenoord fan met een moslimbaard. Getrouwd met een degelijk gesluierde Rotterdamse. Vijf keer daags bidden, de vijandige reacties nemen ze op de koop toe. Waarom bekeren Nederlanders zich tot de islam? Zondag ontmoeten 'nieuwe moslims' elkaar in Utrecht op de zogeheten Bekeerlingendag.

"Er is geen God dan God en Mohammed is zijn profeet." Jacob van der Blom kijkt verliefd als hij de islamitische geloofsbelijdenis reciteert. "Ik ben christelijk opgevoed, maar had altijd mijn eigen ideeën. In de islam vond ik een theorie voor wat ik altijd al geloofde. Het sloot prachtig aan bij wat ik over God dacht."

Jacob - helblauwe ogen en een rode moslimbaard - is geboren en getogen Rotterdammer. Hij is Feyenoord supporter en runt zijn eigen bedrijf. Elf jaar geleden bekeerde hij zich tot de islam. Hij vindt dat mensen de islam ten onrechte zien als een 'vreemde cultuur' die niets met Nederland te maken heeft. "Als je de kern van de islam losmaakt van de culturele aspecten, dan blijft er een heel mooi geloof over dat voor iedereen geldig is."

Ook Jacobs vrouw Stefanie Danopoulos groeide op in Rotterdam. Door haar Nederlandse moeder en Griekse vader werd ze Grieks orthodox opgevoed. Stefanie was aanvankelijk helemaal niet zo blij met de bekering van haar echtgenoot, maar uiteindelijk werd ze zelf ook moslima: "Toen mijn man ermee kwam dacht ik: Het zal wel, hij is zeker gek geworden. In de media hoor je alleen maar negatieve dingen over de islam, dus zo dacht ik er ook over. Tot ik me erin ging verdiepen."

En ook Stefanie's familie wende uiteindelijk aan de bekering. "In het begin waren ze heel negatief. Maar na een paar jaar zagen ze dat er eigenlijk niet veel veranderd is aan mij. Dat ik alleen maar wat rustiger geworden ben. De Grieks Orthodoxen zijn heel gelovig en sommigen zijn blij dat ik tenminste ook in God geloof."

Maar de buitenwereld toont niet altijd begrip. Na 11 september werd Stefanie, die een strakke hoofddoek draagt, zelfs enkele malen bespuugd op straat. Toch vinden ze het allebei belangrijk om met hun uiterlijk van hun geloof te getuigen. Stefanie: "Het boeit me helemaal niet als ik op straat word aangestaard. Ik sta achter mijn geloof en dat mogen mensen zien."

Begrijpen ze dat hun keuze mensen soms angst inboezemt? Jacob wel: "We hebben hier op dit stukje land eeuwenlang als Nederlanders gewoond, met onze eigen identiteit. Als dan een heel sterke, dominante cultuur zich ineens in je midden gaat ontplooien, dan zijn de mensen daar niet blij mee, dat kan ik me voorstellen."

En wat te denken van de Hofstadgroep, een groep radicale moslims die veroordeeld werden wegens het beramen van aanslagen in Nederland? Voornamelijk pubergedrag, vindt Jacob: "Het was gewoon een geisoleerde groep jonge pubers. Óf ze zitten hier bij Feyenoord, dan noemen ze het 'hooligans'. Óf ze worden moslimextremist of hoe je het ook wilt noemen. Het komt allemaal hetzelfde neer."

De angst voor de islam wijt Jacob vooral aan te weinig informatie. "We missen in Nederland gewoon simpele basiskennis over de islam. Ook bij de overheid en de veiligheidsdiensten ontbreekt die kennis. Dat vind ik echt heel triest. Zo maak je mensen bang."

http://www.rnw.nl/nl/nederlands/article ... t-de-islam

Ik vind het ook triest dat het Jacob ontbreekt aan kennis van de Islam. Zo lieg je mensen voor Jacob. :yuk:

2.191 En doodt hen (de ongelovigen), waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden.

4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u

4.104 En toont geen zwakheid in de vervolging van dit (vijandige) volk.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

BFA

Re: Nederlanders over hun bekering tot de islam

Berichtdoor BFA » Za Jan 30, 2010 8:44 pm

Voor bekering en Na bekering

Afbeelding
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Eliabe

Berichtdoor Eliabe » Za Jan 30, 2010 10:51 pm

Iedere dag loop ik tegen mensen aan waar het ontbreekt aan kennis over de islam. Straks nog met m'n visite een heel gesprek over de islam gehad. Om wanhopig van te worden [c045.gif]
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Jan 30, 2010 10:56 pm

Tja, als je met vrienden of zelfs tegenover je familie over Islam begint, dan hou je weinig vrienden over. Vertel mij wat.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

birdie

Berichtdoor birdie » Za Jan 30, 2010 11:30 pm

Eliabe schreef:Iedere dag loop ik tegen mensen aan waar het ontbreekt aan kennis over de islam. Straks nog met m'n visite een heel gesprek over de islam gehad. Om wanhopig van te worden [c045.gif]

Helemaal mee eens, ook jou reactie Ariel. Toch komt er steeds meer shit bovendrijven dat met de islam te maken heeft. Steeds meer ogen gaan open.
Het lijkt wel vechten tegen de bierkaai. Maar, moslims zorgen er zelf ook voor negatieve publiciteit, laat dat lekker zo doorgaan.
Blijf mensen waarschuwen voor de islam. De moslims zelf, laten via de pers, wel zien wie ze werkelijk zijn. Hoe meer islamshit, hoe beter.
Kijk naar Engeland, daar staan ook steeds meer mensen op die zien dat de islam niet past in onze westerse samenleving.
We moeten eerst geconfronteerd worden, willen we wakker worden!
† 14 september 2012.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Za Jan 30, 2010 11:56 pm

Ariel schreef:Tja, als je met vrienden of zelfs tegenover je familie over Islam begint, dan hou je weinig vrienden over. Vertel mij wat.

Dat is ook mijn ervaring. Vervelend, want hoe moet je de mensen dan waarschuwen?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

sunshine

Berichtdoor sunshine » Zo Jan 31, 2010 6:18 pm

Ariel schreef:
Nederlanders over hun bekering tot de islam,

Maar de buitenwereld toont niet altijd begrip. Na 11 september werd Stefanie, die een strakke hoofddoek draagt, zelfs enkele malen bespuugd op straat. Toch vinden ze het allebei belangrijk om met hun uiterlijk van hun geloof te getuigen. Stefanie: "Het boeit me helemaal niet als ik op straat word aangestaard. Ik sta achter mijn geloof en dat mogen mensen zien."

Iedere keer hetzelfde zij worden bespuugd maar hoevaak worden anderen bespuugd door de parasieten van deze maatschappij? Moeten we ook klagen dat we niet meer in bepaalde wijken rustig kunnen rondlopen zonder beledigingen naar ons hoofd te krijgen of bespuugd te worden?

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Feb 02, 2010 4:01 pm

'Mijn moeder is bang dat ik nu naar de hel ga'

De nostalgie overvalt Noureddine Steenvoorden (32) nogal eens wanneer hij, als bekeerde moslim, een moskee bezoekt die ooit een kerk was. "Soms ruik je geur van wierrook nog.

Dit is toch geweldig. Dit is voor mij dubbel thuiskomen", vertelt hij op de Nationale Bekeerlingendag in de Utrechtse Omar al Farouk Moskee. Gisteren kwamen zo'n 1.100 bekeerde autochtone moslims bijeen in de voormalige rk-kerk.

Als het aan aartsbisschop Wim Eijk van Utrecht ligt, gebeurt het nooit meer. Liever de sloop, dan een kerk inrichten als moskee. Maar voor Amsterdammer Steenvoorden is het een geschenk. "Ik ben gedoopt, heb communie gedaan maar vlak voor mijn vormsel ben ik er uit gestapt. Het zei me niets meer. Ik voelde het niet", vertelt hij. In 2004 bekeerde hij zich tot de islam. "Het gaat heel erg uit van een balans in het leven tussen werk, vrienden, geloof en goede daden verrichten. Dat leek mij veel natuurlijker."

Tegenwoordig begeleidt hij andere nieuwe moslims die zich bekeerd hebben tot de islam, zoals de 32-jarige Richard van der Bijl uit Zoetermeer. Die bekeerde zich vier jaar geleden. Hij is protestants opgevoed. Maar echt belijdend waren zijn ouders niet. Wel zijn oma, bij wie er altijd na het eten uit de Bijbel werd voorgelezen.

Voor Van der Bijl was het een keuze uit het jodendom, het christendom of de islam. Drie religies die teruggrijpen op het oerverhaal van de aartsvader Abraham. "Waar het jodendom heel technisch is en veel regels kent en het christendom vrijwel alle regels heeft weggevaagd, zit de islam in het midden."

De 24-jarige Marjolein Kamp is van huis uit baptist. Op haar dertiende begon ze te twijfelen. "Hoe kan een onschuldige baby nu al zondig zijn? En hoe kan het dat iemand die zijn hele leven aan rotzooit toch in de hemel komt, puur alleen omdat-ie een geloof aanhangt. Dat is toch onrechtvaardig." Via vriendinnen leerde ze de islam kennen. Ze draagt altijd een hoofddoek. "Het voelt voor mij als een handleiding door het leven."

Toch valt die keuze haar soms zwaar. "Mijn moeder is bang dat ik nu naar de hel ga. Ze wil zelfs niet meer naast me lopen."

Maar hier is tenminste nog discussie mogelijk is haar ervaring. Voor haar opleiding woont ze tijdelijk in Duitsland. "Daar wil niemand meer naast me zitten in de tram. Hoofddoeken worden verbrand. In Nederland kan ik tenminste weer een beetje adem halen."

http://www.bndestem.nl/algemeen/binnenl ... hel-ga.ece

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Feb 03, 2010 1:55 am

Drie bekeerlingen en hun weg naar de islam…

Onder de 1100 bezoekers van de derde Nationale Bekeerlingendag bevonden zich vanzelfsprekend ook de nodige mensen die zelf de stap hebben genomen om de islam te omarmen. Gedurende de dag, waarop verschillende lezingen werden gegeven, spraken elf van de bezoekers de geloofsbelijdenis uit en werden derhalve moslim. Nioweb sprak met twee bezoekers die reeds moslim waren voor hun komst naar de Bekeerlingendag en een jongeman die moslim werd tijdens het evenement. Wat waren hun beweegredenen om de stap naar de islam te maken?

,,Ik had een heel vertekend beeld van de islam. De denkbeelden van Wilders stonden dichtbij mijn denkwijze.´´ Thijs vertelt met een glimlach op het gelaat over zijn pre-islamitische link met de PVV-voorman. ,,Ik ben christelijk opgevoed. Nadat ik me ging verdiepen in het christendom als religie, kwam ik tot de conclusie dat er dingen gezegd werden waar ik mij niet in kon vinden, er klopte “iets” niet. Bij de islam was dit absoluut wel het geval. De stap om mij te bekeren was voor mijn gevoel een hele grote stap, dat is de reden dat ik het uitgesteld heb. Toen brak het moment aan: mijn ouders gingen naar Denemarken. Ik kwam later achter hen aan. Nog nooit had ik zo’n lange tocht met de auto moeten maken. Toen dacht ik van: ‘stel je voor als ik nu overlijd, tijdens deze trip, wat dan?’ Dat was voor mij het moment! Voordat ik naar Denemarken ging sloeg ik bepakt en wel linksaf richting de moskee en sprak de geloofsbelijdenis uit. Later heb ik Wilders nog een mail gestuurd om hem te bedanken voor het feit dat hij mij via een grote omweg kennis heeft laten maken met mijn huidige religie. Ik heb echter nooit een reactie teruggehad.”

Senna is afkomstig uit een streng gereformeerd dorp. In haar geboorteplaats was zij als gesluierde vrouw een vreemde eend in de bijt. Nu zij verhuisd is naar de grote stad is zij in ieder geval af van dit predicaat. ,,In mijn jeugdjaren kreeg ik een islamitische vriend. Ik moest op dat moment nog weinig tot niks van religie hebben. Naarmate je ouder wordt ga je toch echt op zoek naar diepgang in je leven. De meest essentiële levensvraag die je jezelf kunt stellen is: ‘waarom leef ik?’ Hier had ik geen antwoord op. Mijn vriendje was nauwelijks praktiserend en was zeker niet van onbesproken gedrag. Als een gevolg van zijn gedrag kreeg ik zelfs een lichte afkeer van de islam. Uiteindelijk ging ik me toch steeds meer verdiepen in de islam, waarschijnlijk uit die drang naar zingeving. Ik begon me op zijn zeventiende islamitisch te kleden en al was het dertig graden buiten, ik droeg toch enigszins bedekkende kleding. Het gevoel dat ik kreeg van mijn hernieuwde levenswijze was een vorm van totale innerlijke rust. Uiteindelijk heb ik op mijn negentiende definitief de stap genomen. De mooiste dag in mijn leven.”

Amien, zoals de jongeman met Surinaamse wortels nu door het leven gaat, was nog geen Amien bij het binnentreden van de moskee tijdens de Bekeerlingendag. Maar aan het eind van de dag mocht hij zich dus officieel moslim noemen. ,,Ik geloofde al een geruime tijd in de islam als de waarheid. De eenheid van God en Mohammed als zijn boodschapper, dat trok me gewoon altijd al aan. Mijn islamitische vrienden hebben me kennis laten maken met de religie als zijnde de religie van saamhorigheid. Dat ik hier nu zou zitten als moslim had ik nooit durven dromen, maar ik voel me in een woord geweldig. Het voelt als een soort van wedergeboorte en voel totale rust. Prachtig.”

Moskee Omar al Farouk in Utrecht was het toneel van de bekeerlingendag afgelopen zondag, georganiseerd door Ontdekislam en het LPNM. Het aankaarten van de positie van de bekeerlingen in de Nederlands islamitische gemeenschap was het hoofddoel van het evenement

http://www.nioweb.nl/2010/02/02/drie-be ... %e2%80%a6/

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Wo Feb 03, 2010 7:43 am

Ik kan er niet koud of warm van worden. Wezenlozen vinden altijd wel een wezenloze oplossing.
Neem een New Age idioot. Toon onweerlegbaar aan dat zijn geloof van geen kanten klopt. Op z'n best vind die wel een andere idioterie om achteraan te lopen.
Hetzelfde voor gristen wezenlozen die ontdekken dat "iets" niet klopt (inderdaad, de afwezigheid het gebruik van hun hersens). Ze gaan dus rond het buffet lopen, en ontdekken dat geroosterde kameel wel smaakt. Dus stappen ze over van fundie refo/paap op fundie mohammedaan.
Dat dit "iets" net zo min klopt doet voor hun niet ter zake.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Feb 03, 2010 12:05 pm

H.Numan schreef:
Hetzelfde voor gristen wezenlozen die ontdekken dat "iets" niet klopt (inderdaad, de afwezigheid het gebruik van hun hersens). Ze gaan dus rond het buffet lopen, en ontdekken dat geroosterde kameel wel smaakt. Dus stappen ze over van fundie refo/paap op fundie mohammedaan.
Dat dit "iets" net zo min klopt doet voor hun niet ter zake.

Ik denk dat men helemaal NIET zelf ontdekt dat er iets niet klopt in het Christendom. Daar hebben ze de hersens niet voor. Dit soort mensen kunnen zo wie zo niet voor zich zelf denken. Bekeerlingen zijn labiele figuren.
Het zijn altijd dezelfde kreten die je hoort van overgestapte Christenen. De Drie-eenheid, Jezus kan nooit Gods zoon zijn, en een kind kan nooit geboren worden met een geestelijke schuld. Dat is het dus. Deze dingen zijn hun verteld door Moslims, en wordt gretig als waarheid aangenomen zodat de overstap naar Islam logisch lijkt.

De meeste Nederlanders die zich tot de islam hebben bekeerd, deden dat na een persoonlijke crisis, of via een moslim-geliefde. Een bekeerling denkt dat Islam de oplossing is voor de geestelijke en morele problemen waarmee hij worstelt . Islam is hun laatste strohalm.

Bekeerlingen wijzen op de barmhartigheid van de islam en het grote gevoel van saamhorigheid, iets dat volgens hen in de christelijke cultuur steeds verder naar de achtergrond verdwijnt.

Een bekeerling voelt zich aangetrokken tot Islam omdat ze er een onbuigzaamheid in zien die ze bij andere geloven niet vinden. Ze worden aangetrokken door een compromisloos geloof omdat ze opgegroeid zijn in een samenleving die van compromissen aan elkaar hangt. Die samenleving kunnen ze dus niet aan. De bekeerling heeft regels nodig waar hij/zij zich aan vast kan klampen. “Vertel me hoe ik moet leven om een goed mens te zijn, want zonder regels weet ik niet wat ik moet doen”

Islam slaagt er in om mensen in hun greep te krijgen die ernstige afwijkingen en tekortkomingen hebben. Vandaar dat veel gevangenisboeven en labiele personen zich tot Islam aangetrokken voelen. Kijk maar eens naar de Belgische vrouw Muriel D …die in 2005 naar Irak ging om haar op te blazen. Zomaar even een voorbeeld.

Maar… jammer, jammer….
Bekering tot islam is in wezen geloven in een psychische stoornis van iemand die in de zesde eeuw van onze jaartelling leefde. Dat vergeten bekeerde moslims , of dat willen ze niet weten.
Een bekeerde moslim heeft zijn verstand op nul gezet, en volgt alleen nog maar blindelings de wetten en regels van Islam . Ze hoeven niet meer na te denken, en dat vinden ze prettig.

Conclusie…
Bekeerlingen tot Islam zijn zwakke mensen die het leven zonder steun en voorgeschreven regeltjes niet aan kunnen.

BFA

Berichtdoor BFA » Wo Feb 03, 2010 2:50 pm

Ariel schreef:Bekering tot islam is in wezen geloven in een psychische stoornis van iemand die in de zesde eeuw van onze jaartelling leefde.

Bekering tot Islam is de eigen psychische stoornis weerspiegeld zien in de psychische stoornis van en 6de eeuwse psychopatische pedofeet.
Het is zoals Mohammedanen zeggen: Deze bekeerlingen waren voor hun bekering reeds Mohammedaan. Dit is één keer dat Mohammedanen niet liegen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Feb 06, 2010 9:46 pm

Derde Bekeerlingendag trekt honderden mensen

Het is de warmte, de waardigheid, het goeddoen. Zo verklaren vrouwen hun bekering tot de islam. In Utrecht werden zondag acht mensen moslim. Door onze redacteur Sheila Kamerman

Utrecht, 2 febr. Verstikkende warmte en grote saamhorigheid overvallen je bij de zij-ingang van de Omar Al Farouk-moskee in Utrecht Overvecht. Vroeger was de moskee een katholieke kerk, maar binnen zie je dat niet meer. Daar puilt de schoenkast uit, de grond ligt bezaaid met dameslaarzen. De organisatie had honderden mensen verwacht, die zijn ook gekomen. En nog veel meer.

‘Zusters’ worden zeer hartelijk verwelkomd. Ze zoeken een plaatsje op het rood-oranje tapijt, in de zee van hoofddoeken en een paar nikabs. Op een scherm volgen de vrouwen de vooraanstaande moslimsprekers in het mannengedeelte. En de bekeringen (van vier mannen en vier vrouwen).

Het was afgelopen zondag de derde Nationale Bekeerlingendag. Twee jaar geleden werd de eerste gehouden. Toen bekeerde Mandy de Gouw, nu negentien, zich tot de islam. Ze heeft een zwarte hoofddoek strak om haar gezicht en is gekleed in een zwart gewaad. Een vriendin op de middelbare school in Vlijmen vertelde haar over de islam. Die vriendin is vandaag met haar mee.

Wennen

Haar ouders moesten wennen aan haar bekering, vertelt ze. In Vlijmen wonen bijna geen moslims. Toen ze een jaar geleden een hoofddoek ging dragen, viel ze op. Nu zijn haar ouders eraan gewend; ze doet rustig boodschappen met haar moeder. Haar broertje van 13 is stil als ze bidt. Alleen haar zus van 18 vindt het niks. „Ze wil niet met me over de islam praten”, zegt Mandy. „Ze zegt: ‘Ik geloof niet in Allah, ik geloof in mezelf’. Ik vind het erg jammer. Misschien wil ze later luisteren, míj geeft het geloof zoveel.”

Zehiela (27) en Mabrouka (24) zijn zusjes, met een Marokkaanse vader en een Nederlandse moeder. Ze groeiden zonder de islam op – hun ouders scheidden toen ze nog jong waren, ze bleven bij hun moeder. Eerst woonden ze in Drenthe, daarna in Amsterdam.

Mabrouka was 14 toen ze zich voor het eerst verdiepte in de islam. „Het is een deel van me. Maar ik ben ook over andere religies gaan lezen. Je moet weten wat er is, voordat je kan kiezen wat bij je past.” De islam trok het meest. Ook Zehiela raakte geïnteresseerd. Ze proberen uit te leggen wat de aantrekkingskracht is: „Het is de warmte. Je houdt van elkaar omwille van het geloof. Het schept een band”, legt Zehiela uit.

Dromen

Zehiela draagt een lichtblauwe hoofddoek over een donkerblauwe. „Ik droomde op een nacht dat ik een hoofddoek wilde dragen. Die ochtend heb ik er een opgedaan. Ik dacht: ‘Dit wil ik. Zo ga ik naar mijn werk, wat ze er ook van zeggen’.” Ze werkte toen bij AH-to-go. Ze lacht als ze terugdenkt aan de eerste reacties: ‘Gaat het wel goed met je?’; ‘Word je gedwongen?’; ‘Ben je getrouwd?’

Mabrouka heeft lange tijd een hoofddoek gedragen, maar doet dat nu niet meer. „Mensen behandelen je met hoofddoek anders dan zonder. Gebeurde er iets in Irak? Ik moest me verantwoorden. Ik werd aangekeken op alles wat met de islam te maken had. Ik ben daar helemaal niet zo mee bezig.”

Het lijkt wel of Nederlanders een vrouw met een hoofddoek eng vinden, zegt Zehiela. „Als mensen me aanstaren, groet ik vriendelijk. Ik wil ze van het tegendeel overtuigen.” Ze lacht vrolijk.

Discussie

Zehiela staat open voor discussie, zegt ze. Ze vertelt over een jongen die haar in de trein aansprak en wilde weten hoe ze over abortus en homo’s dacht. „Zolang er niet gescholden wordt, ga ik de discussie aan. Ik hou daar wel van.” Die keer in de trein discussieerde na een kwartier de hele coupé mee. „Ook een Lonsdale-jongen.”

In de Omar Al Farouk-moskee komen niet alleen bekeerlingen op de bekeerlingendag. „Ik ben moslim vanaf mijn geboorte”, zegt een in zwart gehulde Marokkaanse vrouw met baby. „Maar ik kan er ook van leren. En anders zit ik maar thuis.” Vriendelijk wijst ze de vrouw met lichtbeige hoofddoek naast haar terecht omdat ze haar pakje appelsap met haar linkerhand vasthoudt: „Wat je met links doet, gaat naar satan.”

„Ik ben linkshandig”, is het antwoord, „dan vergis je je makkelijk.” Het klinkt niet verontschuldigend.

Strikt

Later vertelt de vrouw met de beige hoofddoek over haar bekering in 1993. Ze is van huis uit protestant, maar bekeerde zich toen ze trouwde met een Marokkaanse man. Ze hebben vier kinderen. Ze houdt zich redelijk strikt aan de islamitische wetten, omdat het prettig voelt, niet omdat het moet. Tegelijkertijd is ze pragmatischer dan veel bekeerlingen die van geen concessie willen weten. Zo bidt ze wel voor en na, maar niet onder het werk (ze werkt als softwarearchitect), en draagt ze op het werk geen hoofddoek. „Ik vind de waardigheid, de eerlijkheid en het goeddoen belangrijker aspecten van de islam dan die sjaal.”

De vrouw in het zwart heeft meegeluisterd. „Het is je récht een hoofddoek te dragen op het werk”, zegt ze. „Neem een advocaat.” Haar buurvrouw antwoordt minzaam: „Ik ben kostwinner. Verstoorde arbeidsverhoudingen kan ik me niet veroorloven.” Je moet leven naar de wetten van de islam, zegt de vrouw in het zwart. Haar buurvrouw vraagt: „Werk jij?” Het antwoord is nee.

http://www.nrc.nl/binnenland/article247 ... den_mensen

Monique

Berichtdoor Monique » Zo Feb 07, 2010 1:00 am

Derde Bekeerlingendag trekt honderden mensen

Het is de warmte, de waardigheid, het goeddoen. Zo verklaren vrouwen hun bekering tot de islam. In Utrecht werden zondag acht mensen moslim.

Ik hoop dat deze mensen zich realiseren dat er geen weg terug is.

Een bekeerlingendag van moslim naar b.v. christen zit er niet in. Dat zou hun doodvonnis betekenen.

Ik vind het stuitend en walgelijk huichelachtig zo'n "bekeerlingendag".
Dat de media er in meegaan vind ik helemaal walgelijkheid.
Iedereen weet toch dat bekeerlingen "andersom" dat geheim moeten houden op straffe van de dood?
Iemand die de vrijheid kent en zich vrijwillig onderwerpt aan een regime waarbinnen ze eigenlijk hun eigen ouders zouden moeten afslachten vind ik een monster.
Amorele atheistische nitwit

Ariel

Bekeerling blijft vreemdeling

Berichtdoor Ariel » Ma Feb 08, 2010 2:08 pm

Bekeerling blijft vreemdeling
Cecile Hendriks

Elke religie heeft volgens literatuurwetenschapper Hans van Stralen een eigen taal. Bekeerlingen moeten de taal van de nieuwe religie leren spreken. „Als een vroegere moslim die bekeerd is tot het katholicisme de kerk binnenkomt, zal hij niet meer spreken over Allah, maar over God.”

Hans van Stralen (55), die verbonden is aan de Universiteit van Utrecht en de Vrije Universiteit van Amsterdam, heeft onderzoek gedaan naar verhalen die door bekeerlingen zelf zijn opgeschreven. Veel onderzoek naar bekeringen is gedaan door psychologen en sociologen. „Dat gaat vaak over beleving, maar ik vind dat vrij glibberig. Beleving heeft een talig kantje, dat is harder.”

’Een bekeerling’, zo schrijft Van Stralen in zijn proefschrift, ’is in mijn visie een persoon die zich tot een andere taalfamilie wendt’. In het bekeringsverhaal verwoordt de bekeerling zijn verwondering en drukt hij zijn verbondenheid uit met de nieuwe religieuze familie.

Bekeerlingen uiten zich, volgens de literatuurwetenschapper, vaak in opposities. ’Zij spreken of schrijven over de fase vóór en na het omslagpunt (’toen gebeurde het’, red.) en denken in termen van ’vroeger en nu’ en ’wij en zij’. Het verhaal getuigt van een volledige omarming van de nieuwe religie, waartegen de bekeerling andere levensbeschouwingen afzet. Van Stralen: „Veel bekeerlingen zijn fanatiek omdat ze onzeker waren en nu stabiliteit hebben. Interne strijd willen ze het liefst vermijden.”

Met het bekeringsverhaal creëren mensen een nieuwe identiteit, meent Van Stralen. „Het vormt een houvast. Maar het verhaal hoeft niet met de werkelijkheid overeen te komen. Sommige bekeerlingen beschrijven op wel drie manieren hun omslagpunt. Ze nemen het niet zo nauw met de objectieve waarheid.” Voor Van Stralen maakt dat niet uit. Hij wilde onderzoeken hoe bekeringsverhalen in elkaar zitten en welke overeenkomsten hij daaruit kan halen.

In het EO-programma ’Catherine voor De Verandering’ vertelde Natasja Verhagen op 6 februari over haar moeilijke jeugd, haar relatie met haar verslaafde man en de dodelijke ziekte van hun oudste zoon Jimmy. Op zijn sterfbed vertelt Jimmy haar: ’Mam, God bestaat echt!’ „Ik ging bij hem liggen en ik bad: ’Heer wilt u Jimmy genezen, maar ook als u het niet doet, is het goed, maar wilt u dan de leegte vullen met uw liefde?’ En ik kreeg het zo warm! Wij zijn Jimmy’s woorden gaan overdenken en [maakten] een compleet nieuwe start met de Here Jezus.”

Een van de bevindingen die Van Stralen deed, is het onvermogen waarmee bekeerlingen kampen om compleet te integreren in de nieuwe religieuze familie. Qua taalgebruik zal de bekeerling altijd een vreemdeling blijven.

Zo vertelde moslima Linda (22), tijdens de derde Nationale Bekeerlingendag op 31 januari, dat zij veel van het welkomswoord van de verschillende sprekers niet kon verstaan: „Bepaalde Arabische woorden haal ik er wel uit, en ik weet de strekking omdat het standaard openingszinnen zijn, maar ik begrijp niet volledig wat er wordt gezegd.”

„Alle grote religies hebben een taal”, legt Van Stralen uit. „Het katholicisme heeft het Latijn, het jodendom het Hebreeuws, de islam het Arabisch en de gereformeerden het Oudnederlands. Je hebt dus altijd een talig probleem. Het lukt je namelijk nooit om je de nieuwe taal honderd procent eigen te maken.” Begrippen, termen en het gebruik daarvan zijn hem niet als kind meegegeven en hij raakt er daarom nooit zo vertrouwd mee als de ’native speaker’ van de nieuwe gemeenschap, schrijft Van Stralen.

Mensen die een nieuwe religie aannemen, zijn daarbij selectief in de overname van het religieuze taalgebruik, volgens Van Stralen. ’Bepaalde begrippen worden genegeerd, andere verwerkt.’ De aangenomen religie moet in de eigen taalfamilie ingepast worden. „Ze moet naar onze cultuur vertaald worden. Dat kan actief, of onbewust. Ik denk dat er dan na verloop van tijd een nieuwe taalfamilie ontstaat, bijvoorbeeld die van de euromoslim.” (Lees hierboven hoe de Nederlandse moslim Noureddine Steenvorden vormgeeft aan zijn nieuwe geloof.)

Uit onderzoek blijkt dat slecht tien procent van alle gelovigen op zoek gaat naar een nieuwe religie. Tegenwoordig is de islam, volgens Van Stralen, een logische keuze voor veel zoekenden. Het CBS schatte het aantal autochtone moslims in 2009 op dertienduizend, met als kanttekening dat een deel hiervan derdegeneratie allochtonen zijn. „In de postmoderne samenleving heerst het idee ’anything goes’,” meent Van Stralen. „De islam daarentegen biedt heel veel regels en voorschriften, die zorgen voor houvast.”

Een bekering betekent evenwel dat iemand de eigen kaders los moet laten en een sprong moet nemen in het diepe, naar een mogelijk isolement. Van Stralen constateert ’dat de bekeerling altijd een zekere moed nodig beweert te hebben en bepaalde risico’s zegt te lopen, te meer als diens ommekeer ook sociale en economische implicaties heeft’. „Mijn ouders zijn het niet eens met mijn bekering tot de islam”, vertelt Linda. „Ik ben niet eng, ik ben nog steeds dezelfde persoon als voor mijn bekering, maar het woord ’moslim’ schrikt af en dus zullen mijn ouders het er waarschijnlijk nooit mee eens worden.” Net als veel bekeerlingen wil Linda dan ook niet met haar echte naam in de krant.

Uiteindelijk draait alle moeite en energie vaak uit op een teleurstelling, volgens Van Stralen. „Ik heb”, nuanceert hij, „alleen teksten bestudeerd en met name teksten uit de twintigste eeuw. Het kan zijn dat mensen die niks opgeschreven hebben, wel heel gelukkig zijn gebleven.” Uit zijn bevindingen blijkt dat ’elke bekering begint met een sterk besef van gemis’. Maar de ’vonk’ die bekeerlingen in het begin ervoeren en die hen aangezet heeft tot de bekering, konden ze niet vasthouden.

„Mensen zien in dat het andere, eerdere, geloof hun net zoveel geluk of ongeluk had kunnen brengen. Ik zie dat ze zich aan het einde van hun leven juist afzetten tegen hun nieuwe geloof. Ze worden verbitterd.”

Noureddine Steenvorden houdt van de strakke richtlijnen van zijn nieuwe godsdienst, de islam

Op de derde Nationale bekeerlingendag in Utrecht bekeerden vorige week zondag elf mensen zich tot de islam. „Ik krijg er iedere keer weer kippenvel van”, zeiden vrouwen in de speciale vrouwenruimte, bij het horen van de geloofsbelijdenis. „Ik moet bijna huilen.”

Noureddine Steenvorden van het Landelijk Platform Nieuwe Moslims, trad bijna zes jaar geleden toe. „Ik werkte in een boekhandel met moslimcollega’s. Wat ze deden in het dagelijks leven hadden ze zo mooi geïntegreerd met hun geloof, dat ik geïnteresseerd raakte.”

Steenvorden (32), katholiek opgevoed, was geen praktiserend gelovige meer sinds zijn dertiende. „Toch bleef God wel heel dicht bij me.” Hij ging boeken lezen over de islam, zowel positieve als kritische. „Negatieve geluiden waren er toen meer dan genoeg te horen over de islam. Het was net na de crisis met Pim Fortuyn en de aanslagen van elf september.” Maar hoe meer Steenvorden las, hoe enthousiaster hij werd. Tot er een ’klik’ was.

Twee jaar studeerde hij en bezocht soms de moskee. Toen zei Steenvorden de geloofsbelijdenis: ’Ik getuig dat er geen godheid is dan God, ik getuig dat Mohammed Gods boodschapper is’. „Ik wilde niet die koppige Hollander zijn die zich wel religieus voelt, maar niet de stap maakt.”

Steenvorden ging zich als nieuwe moslim steeds zekerder voelen. „Het is een proces. De islamitische gemeenschap is verweven met cultuur. Ik haal eruit wat bij mij past, daar is de islam flexibel genoeg voor. Soms denk ik: Dit hoort meer bij de Turkse of Marokkaanse cultuur en niet per se bij islam. Maar de basis blijft hetzelfde.”

Steenvorden moest zich de religieuze omgangsvormen eigen maken. „Maar je kunt er wel wat creatiever mee omgaan. Daarin verschillen mannen en vrouwen. Als ik trouw, dan mogen mijn moeder en zusje niet in dezelfde ruimte zijn, maar daar valt wel een mouw aan te passen.” Maar hij wil vast en zeker islamitisch begraven worden.

Op de bekeerlingendag verschijnt Steenvorden in een lang grijs gewaad, met een uitgekamde baard. „Ik werk in de gehandicaptenzorg, maar daar heb ik gewoon een broek en shirt aan. Mijn baard draag ik wat meer gebold.”

Hij haalt zijn inspiratie uit het soefisme en het salafisme. „Maar ik houd me buiten de excessen van beide stromingen. Salafisme heeft een heel negatieve klank gekregen, maar het betekent gewoon dat je op een directe manier je geloof beleeft zoals de eerste drie generaties moslims dat deden. Er zijn strakke richtlijnen, dat vind ik prettig.”

http://www.trouw.nl/religie-filosofie/a ... tml?part=1

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Feb 27, 2010 3:12 pm

'Mam, ik word moslima'
Marion van Es

AMSTERDAM - Bep Weerts-De Vulder (52) kreeg de schrik van haar leven toen ze haar e-mail opende en een bericht van haar dochter las. Linda (25) had zich bekeerd tot de islam. Die nacht deed ze geen oog dicht.

Een paar jaar geleden deed Linda nog alles wat God verboden had. Ze rookte, dronk, ging veel uit. Ze had geregeld vriendjes uit het buitenlandse circuit, dus toen ze na een vakantie op Lanzarote vertelde dat ze verliefd was op een Spaanse Berber, keek ik niet vreemd op. Het bleek gewoon een Marokkaan te zijn, maar dat durfde ze destijds niet te zeggen. Niet voor niets, want ik schrok behoorlijk toen ik dat hoorde. Ik kwam weinig in contact met Marokkanen en hoorde alleen de slechte dingen. Het beeld dat ik van Marokkaanse mannen had, was dat ze crimineel waren en hun vrouwen onderdrukten.

Toen ik Brahim voor de eerste keer ontmoette, heb ik hem eens goed in de ogen gekeken en eerlijk verteld hoe ik erover dacht. In zijn ogen zag ik dat het goed zat. Hij is echt een lieve, intelligente jongen met goede normen en waarden. Vanaf dat moment ben ik anders naar Marokkanen gaan kijken. Ik ben niet meer bang voor die knulletjes op straat en kom geregeld in islamitische winkels. Maar met de islam zelf heb ik nog steeds niets. Met geen enkel geloof overigens. Linda zei ook dat ze er niets van wilde weten. Ik vond het mooi om te zien hoe zij en Brahim allebei hun eigen weg vonden in hun relatie. Hij drong zijn geloof niet aan haar op, vertelde er alleen over als zij er zelf naar vroeg. Hij nam haar zoals ze was.

Linda besloot met Brahim te trouwen en op Lanzarote te gaan wonen. Daar hadden mijn man en ik veel moeite mee, maar bovenal waren we blij dat ze zo gelukkig was. Op de bruiloft droeg Linda een mooie strapless trouwjurk, er was toen nog niets te merken van haar sympathie voor de islam. Niet veel later kwam ze een weekend naar Nederland. Mijn moedergevoel zei meteen dat er iets niet klopte. Linda at geen varkensvlees meer, terwijl ze daar altijd dol op was. Ook rookte en dronk ze niet meer, waar we natuurlijk alleen maar blij mee waren. Toen ze me een keer vroeg haar mailbox te openen, zag ik mailtjes van een forum voor bekeerde moslima’s. Ik klikte ze meteen weg. Zolang ik er niets van hoorde, bestond het ook niet.

Doemscenario’s

In februari vorig jaar kwam het hoge woord eruit. Linda schreef ons dat ze zich had bekeerd tot de islam. Brahim wist ook van niets, ze had het hem pas verteld vlak voordat ze de geloofsgetuigenis ging doen. Het was een lieve, emotionele brief waarin ze schreef dat ze ons als voorbeeld zag, maar dat ze in de islam de rust had gevonden die ze al zo lang zocht. Mijn man was er meteen klaar mee, voor mij was het niet zo zwart-wit. Ik heb Linda gebeld en verteld dat ik achter haar stond, ook als ze dingen deed die ik niet leuk vond. Maar de hele nacht heb ik wakker gelegen, zag allemaal doemscenario’s voor me. Mijn man zag haar al met een hoofddoek op in de woestijn wonen, of erger: terrorist worden.

De volgende dag ben ik gaan wandelen om na te denken. Ik voelde voor het eerst een afstand tot mijn dochter. Er kon toch geen god tussen ons komen? Thuis heb ik tegen mijn man gezegd dat ik vond dat we haar moesten steunen. Zij was immers gelukkig zo, waarom zouden wij dat niet respecteren? Als we er dwars tegenin zouden gaan, konden we haar misschien kwijtraken. Een kind moet altijd op zijn ouders kunnen terugvallen, anders kan het eenzaam worden en juist in verkeerde handen komen.

Hoofddoek

Kort daarna zijn Linda en Brahim voor de moskee getrouwd. Ze vertelde me toen dat ze voortaan een hoofddoek wilde dragen. Ik was ontzettend boos. Ze had altijd gezegd dat ze dat nooit zou doen, en nu deed ze het dus toch. Wat was het volgende? Toen ik haar ernaar vroeg zei ze: ‘Dan doe ik hem wel af als jullie er zijn.’ Onzin, vond ik. Als je ergens voor kiest, moet je je er ook aan houden. Toen we haar voor de eerste keer met dat ding op zagen, herkenden we haar amper. Ze was altijd zo mooi, met een grote bos krullen. Met die witte doek leek ze net een non! Aangezien ze geen geld had om iets beters te betalen, ben ik met haar de stad in gegaan om een paar kleurrijke doeken te kopen. Zo zag ze er tenminste mooi uit.

Al snel bleek Linda zwanger. Omdat er in Nederland een betere toekomst mogelijk was dan op Lanzarote, besloten ze bij ons in te trekken. Daar was ik erg blij mee, zo wist ik tenminste zeker dat ik mijn kleinkind nog zou zien. Tijdens hun eerste weekend in Nederland voerden Linda en ik heftige discussies. Ik kreeg het gevoel dat ze haar geloof aan mij wilde opdringen. Ze vertelde constant verhalen over de islam. Ook wilde ze niet dat er nog verjaardagen, sinterklaas en kerst werden gevierd. Onze cultuur werd in één klap van tafel geveegd. We hebben dat weekend veel gehuild, maar kwamen niet dichter tot elkaar. Brahim heeft uiteindelijk bemiddeld. We hebben compromissen gesloten.

http://www.telegraaf.nl/vrouw/psyche_re ... ma___.html

Manon

Berichtdoor Manon » Za Feb 27, 2010 3:30 pm

ze geen geld had om iets beters te betalen, ben ik met haar de stad in gegaan om een paar kleurrijke doeken te kopen. Zo zag ze er tenminste mooi uit.

hoezo geen geld? Daarvoor moet haar man toch zorgen?
En mooi? MOOI? MOOHOOI????? weet die mevrouw dan niet dat het net de bedoeling is om er NIET mooi uit te zien?

domme gans toch!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Hamsa

Berichtdoor Hamsa » Di Mar 02, 2010 1:06 am

De aantrekkingskracht van de islam is de simpelheid van dat geloof.
Je moet je aan bepaalde duidelijk gestelde regels houden en je beloning is het eeuwige leven.
Het klinkt eenvoudig maar het is wel een vorm van zelfbedrog.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Di Mar 02, 2010 8:56 am

Het valt best mee met die aantrekkelijkheid van het mohammedanisme en de bekeringsdrift van de gemiddelde Nederlander.
Het aantal mensen dat zich bekeerd is minimaal.
De religie staat mijlen ver van wat een gemiddelde Nederlander begrijpelijk of zelfs maar acceptabel vindt.
Wie bekeren zich? Meestal nogal verdwaasde figuren.
Ik heb er verschillende ontmoet. Dat waren ronduit malloten.
Ibrahim van Bommel bijvoorbeeld heeft op zeker wat losse planken in zijn bovenkamer.
De meeste bekeerlingen zijn meisjes die zich lieten/laten volblaffen.
Hadden ze zich niet tot het mohammedanisme bekeerd, dan waren ze in een of andere gekke sekte actief geworden.
Of ze waren een winkeltje in piskijken en horoscoop producten begonnen.

Verder zegt een bekering op zich niet veel.
Een meisje bekeerd zich tot het mohammedanisme omdat Ali zo heerlijk n.. juist.
Ali vlindert naar de volgende bloem. Meisje in tranen. Doet niets meer aan dat bespottelijke kamelengeloof.
Maar ze is -net als in de RK kerk- nog steeds lidmaat...
dan dooft het licht….
Anoniem

Manon

Berichtdoor Manon » Di Mar 02, 2010 10:19 am

Ali vlindert naar de volgende bloem. Meisje in tranen. Doet niets meer aan dat bespottelijke kamelengeloof.
Maar ze is -net als in de RK kerk- nog steeds lidmaat...

niet enkel heeft ze nog haar lidmaatschap, gewoonlijk heeft ze ook de "vruchten" van haar islamitische huwelijk rondlopen ondertussen.... want ze zijn nogal snel in het procreëren.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Di Mar 02, 2010 12:19 pm

"It takes two to tango."
Ik dacht dat de meeste Nederlandse meisjes - vrouwen redelijk bekend zijn hoe dat zit met de boerenkool en de ooievaar.
Dus als een colalblikje uit de automaat komt rollen is het niet automatisch eigendom van de automaat, maar de automaat weet wel hoe het daar gekomen is.
dan dooft het licht….
Anoniem

mercator

Berichtdoor mercator » Di Mar 02, 2010 1:59 pm

De ingevoerde moslims gaan terug naar zandland en de bekeerlingen naar de psychiatrische inrichting.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

mercator

Berichtdoor mercator » Di Mar 02, 2010 2:03 pm

H.Numan schreef:Wie bekeren zich? Meestal nogal verdwaasde figuren.

Beroemde bekeerlingen: Michael Jackson, Cassius Clay, Cat Stevens....
Eerst een leven van hoeren en snoeren, perversie en drugs, en dan ineens zien ze het licht. Een bewijs voor mijn stelling dat moslims geen gelovigen zijn, maar geestesgestoorden.
Eigenlijk erg, want dan kan je ook nooit ex-moslim worden. De meeste psychoses zijn ongeneeslijk.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Di Nov 30, 2010 4:08 pm

Op 8 januari: Grote Nationale Bekeerlingen dag.
De klapstukken van die dag zullen zijn Abdur Raheem Green uit Engeland, een echte bekeerde haatbaard en Mutah Napoleon (recentelijk bekeerde rapper).

Afbeelding

Opnieuw omstreden prediker uitgenodigd voor Bekeerlingendag Door Carel Brendel
http://www.hetverraadvanlinks.nl/Bekeerlingendag.htm

Diverse uitspraken van de haatbaard:
http://www.jihadwatch.org/2005/08/britain-exporting-the-jihad-ideology.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Marcus

Berichtdoor Marcus » Wo Dec 01, 2010 6:16 pm

Lachwekkend die mensen die zich tot die achterlijke islam bekeren. Dan moet je toch echt diep in de put zitten of het helemaal niet meer weten. Wie kiest ervoor om een ideologie te volgen die allerlei regels oplegt en geen liefde met zich meebrengt maar haat. Dan moet je wel dom en hersenloos zijn. :cool:

Terug naar “Islam in het nieuws”