Polygamie mag ook in Nederland

ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door ihsanyd »

BFA schreef:
ihsanyd schreef:Produceer een vers waarop doodstraf staat op afvalligheid in de KORAN..Ik kan je een aantal verzen geven die dat tegenspreken.
Je verzen zullen dan geabrogeerde verzen zijn.
Er worden heden ten dage nog genoeg doodsfatwas uitgesproken voor afvalligheid.
In sommige Islmaitische landen staat ook nog steeds de doodstraf op afvalligheid. (In de meeste is het gevangenisstraf geworden.)
Kom dan met slechts eentje EINSTEIN.
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door BFA »

ihsanyd schreef: A ten-year-old girl from Charleroi gave birth to a baby last year.
Uitzonderingen bevestigen de regel niet. Waar is het?
Ach ja, Charleroi. Het achtergesteldst gebied in België, daar waar meer Mohammedanen dan mensen wonen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door ihsanyd »

BFA schreef:
ihsanyd schreef:Velen van zijn vrouwen waren weduwen, sommigen aardig op leeftijd,
Wij noemen zo iemand een gigolo.
ihsanyd schreef:Vergeet ook niet dat hij 23 jaar was toen hij met de 40 jarige Khadija trouwde met wie hij monogaam is gebleven tot aan haar dood meer dan 20 jaar later
Khadija rijk, oud en ongetrouwd. Ideale prooi voor een gigolo. Khadija was ook Moh's werkgeefster. Veel zal Moh niet elders kunnen steken hebben zonder alle luxe waar Khadija borg voor stond te verliezen.
ihsanyd schreef:Als het echt om lust ging dan had hij al die jaren allang veel meer echtgenotes genomen zoals het in die tijd gebruikelijk was.
Zoals bij een echte gigolo ging het in de eerste plaats om geld. Lust kwam op de tweede plaats. Na Khadijas dood kon hij deze lust pas op de voorgrond laten treden. Dit doet Moh ook in zijn religie. Zijn voornaamste doelstellingen: roofbuit en lustslavinnen gaan daarbij hand in hand. Vergeet ook de te zijner tijd gepleegde lustmoord niet. Dit laatste regelmatig massaler dan het aantal vrouwen dat hij aankon.
ihsanyd schreef:Hij moest alle facetten van het menselijk bestaan doorlopen en voordoen hoe het moest.
Ik was er nog niet opgekomen dat Moh ook een exhibitionist was. Bedankt voor de kennis.
Weten we in ieder geval welke beroep je beoefent en welke niveau je thuishoort, thanks for the info...have a nice day :sleeping:
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Manon »

Produceer een vers waarop doodstraf staat op afvalligheid in de KORAN..Ik kan je een aantal verzen geven die dat tegenspreken.
Hier staan alle ahadith en Sharia teksten netjes onder elkaar:
http://www.muhammadanism.com/Government ... tasy_1.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Summary: In Shari’ah law, the penalty for a Muslim who departs from Islam is death. Quotations from Islamic legal sources are presented, so a person can read for himself the Islamic texts where capital punishment is prescribed as the appropriate punishment for the crime of apostasy. A Muslim's fear of being rejected by family and society and possibly murdered is a deterrent against conversion from Islam.

1. Ahmad ibn Naqib, Reliance of the Traveller: A Classic Manual of Islamic Sacred Law.
2. Imam Ibn Anas Malik, Al-Muwatta: The First Formulation of Islamic Law.
3. Al-Bukhari, The Translation of the Meaning of Sahih Al-Bukhari.
4. Imam Muslim, Sahih Muslim: Being Traditions of the Sayings and Doings of the Prophet Muhammad.
5. Imam Abu Dawud, Sunan Abu Dawud.
6. Ibn-I-Maja, Sunan Ibn-I-Majah.
7. Al Hadis, Mishkat-ul-Masabih
8. Rahman Doi, Sharī'ah: The Islamic Law.
9. Alhaji Ajijola, Introduction to Islamic Law
10. Adbul 'Oudah, Criminal Law of Islam, Volume II.
11. Adbul 'Oudah, Criminal Law of Islam, Volume IV.
12. Mohamed El-Awa, Punishment in Islamic Law: A Comparative Study.


Jazyah= Exemption Tax. Dat is een belasting die dhimmis (de beschermden) betalen om ze te ontheven van MILITAIRE DIENSTPLICHT. De hoogte daarvan is NIET MEER dan de Zakat= 2,5% van je NETTO vermogen. Als je al dhimmi ervoor kiest om toch deel te nemen aan een defensieve Jihad (Strugle) dan vervalt die plicht op Jaziyah. De Jaziyah geld alleen voor degene die ook gelden als dienstplichtig dus niet op vrouwen, kinderen en ouderen. Hieronder een uitgebreide uitleg van de vaak misbruikte term:
de dhimmies MOCHTEN zich niet bewapenen en de yizyah taks was een PAK hoger dan de zakat (die trouwens enkel aan moslims wordt verdeeld, niet aan dhimmies hé, we gaan ons sociaal systeem ook zo eens organizeren).
Kan je me bovendien uitleggen waarom er de doodstraf stond op het niet betalen van de yizyah ? en waarom er specifiek vermeld wordt dat deze in ALLE ONDERDANIGHEID moet worden betaald?

De aparte belasting voor niet-moslims is gebaseerd op soera Het Berouw 29: Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in God noch in de Laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat God en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de jizya met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door BFA »

ihsanyd schreef: Kom dan met slechts eentje EINSTEIN.
Eentje wat?
Wat moet ik aan een Mohammedaan die nog niet bewezen heeft dat hij niet aan het liegen is.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Dhana »

ihsanyd schreef:
Monique schreef: Dit heb ik vaker gehoord van moslims;
Een vrouw heeft 2 "keuzes":
ofwel te trouwt (desnoods als 4e vrouw) ofwel ze gaat de prostitutie in.

Sorry Ihsan, een vrouw heeft net zoveel keuzes als ze zelf wil.....MITS.... haar dat wordt toegestaan.
In islam wordt het de vrouw niet toegestaan om te kiezen.

Eigenlijk ben ik in islamitische ogen een prostituee. Ik ben namelijk niet getrouwd.
Wat een onzin, je bent gewoon jezelf als losbandig bent dan ben je dat ten nadele van jezelf en als je kuis bent dan is dat ten voordele van jezelf. Een vrouw kan inderdaad veel doen, het enige wat er in de islam wordt afgeraden is het alleen wonen van een vrouw. Volgens mij was dat een tijdje geleden ook zo in Nederland. Het liefst woont een vrouw bij haar man of bij haar ouders of bij haar broers. Vandaar uit kan ze gewoon allerlei zelfstandige werkzaamheden verrichten en als ze getrouwd is mag ze alles wat ze verdient voor zichzelf houden of bijdragen aan het gezinsbudget als ze dat wilt.Het is wel zo dat zodra er kinderen komen de prioriteit van de vrouw bij de kinderen moet liggen en niet bij het geld verdienen.
Een moslim vrouw kan ook kiezen of ze mee instemt omtrent een polygamie of niet en kan dat zelfs contractueel laten vastleggen alvorens in het huwelijksbootje te stappen.
Een moslims kan echter niet kiezen om NIET te trouwen en om onafhankelijk voor zichzelf te zorgen.
Tuurlijk wel, zolang ze gewoon bij een mahram blijft wonen (Ouders/Broers)
Juist het draait om KEUZE en dus VRIJE WIL. Dat is ook de kern van de islam en van ons bestaan op aarde, om onze vrije wil in te zetten.
Dit is juist wat er in islam niet is.......... keuzevrijheid. Het hele leven ligt vastgelegd in een boekje. Wanneer je je niet aan dat boekje houdt wordt je gruwelijk gestraft.... en dat 2 keer: 1 keer door mensen in dit leven en in de eeuwigheid door een barmhartige allah. Welke keuzevrijheid heb je het over? Je bedoelt natuurlijk de "keuze" om moslim te worden. Volgens mij heb je daar ook geen "keuze" in... iedereen wordt toch als moslim geboren?
Kijk je begrijpt de context van de Koran niet. Je mag alles eten behalve varkensvlees, je mag alles drinken behalve alcohol. Je mag heel erg veel behalve een aantal dingen voor JE EIGEN BESTWIL. God heeft ons en onze handelingen niet nodig. We doen het in eerste instantie voor ons eigen bestwil. Als je toch besluit om datgene te doen dat verboden is dan moet ik niet gaan huilen als de gevolgen ervan zich manifesteren. De verboden in de Koran kan je denk ik op twee handen tellen. Hou je je er niet aan dan zijn de gevolgen voor jezelf.

Wat mag niet in de Koran, zo uit mijn hoofd:

Vals getuigen/vals beschuldigen/liegen
Stelen
Vreemdgaan
Ongetrouwd (illegaal) sexen
Rente
Varkensvlees
Gokken
Moorden
Afgoden
Alle middel die je vrije wil/ intellect / bewustzijn uitschakkelen (Drugs, Alchol, Verdovende middelen)

Dat zijn geloof ik even snel wat NIET mag. Er zijn vast nog een aantal waarop ik later opkom. Daartegenover mag je heel erg veel.

Tot de pubertijd ben je niet verantwoordelijk maar zijn je ouders verantwoordelijk. De klok begint te tikken als je de pubertijd bereikt. Dan moet je zelf langzamerhand EIGEN keuzes maken. Je kan ervoor kiezen om Atheist/Chrstelijk/Joods/Budhist te worden of te blijven. De keuze is aan jou er is geen dwang in het geloof. De Koran geeft genoeg voorbeelden van familieleden van PROFETEN die gewoon ATHEISTISCH waren. Zo is er de zoon van Noach, de vrouw van Lot, Farao (zijn vrouw was een gelovige), de vader van Abraham etc etc. Die mensen werden niet gedood of wat dan ook. Ze werden in hun waard gelaten, want niemand weet hoe zijn/haar toekomst uit zal pakken. De ongelovigen van vandaag zijn misschien de grootste gelovigen van morgen. Niemand kan het weten. De Koran zegt dat mensen vrij zijn om de Weg van God te kiezen of de Weg van Iblies (Satan). Beide wegen zijn duidelijk en de keuze is aan ieder individu. Ook zegt de Koran dat ALS GOD HET HAD GEWILD HIJ ALLE MENSEN GELOVIG ZOU KUNNEN MAKEN. Maar God heeft ons vrije wil als voorwaarde gesteld. Als iemand echt oprecht naar God geleid wilt worden dan zal God die persoon leiden en als iemand dat echt niet wilt dan zal God die persoon laten dwalen. Dus al met al komt het op VRIJE WIL neer.

Nee dat is niet waar. Een vrouw heeft sowieso geen vrije keuze hoe zich te kleden. Daar heeft de koran regels voor in het leven geroepen. En al die mooie regels ten behoeve van het morele leven gelden alleen voor moslims. Een moord op een niet-moslim hoeft een moslim niet aangerekend te worden. Onder islamitisch gezag zijn niet-moslims belastingplichtig en wordt het door allah aan de islamitische autoriteiten overgelaten hoe hoog zij dat percentage willen stellen. Dat kan dus oplopen tot 100% en allah vindt het allemaal prima. Reden waarom zoveel niet-moslims zich onder zo'n conjuctuur massaal tot de islam bekeerd hebben, want wat voor andere keuze heb je daarin? De hongerdood sterven met je hele gezin en familie of bekeren. Heel knap geregeld allemaal van allah. De niet-moslim zit altijd klem. En dat komt dan van God?

Bij het winnen van een slag mogen de overlevenden als oorlogsbuit beschouwd worden en als slaven behandeld worden. Alleen moslimmannen mogen trouwen met een vrouw van een andere religie. Mannen mogen op vrijdag naar de moskee, vrouwen wordt streng geadviseerd het bidden binnenshuis te doen. Vrouwen hebben "onreine dagen", die het hen verbiedt de koran te hand te nemen. Zeker dat laatste kan ik geen vrijheid noemen. Het is een verplichting 5 keer per dag te bidden. Ook niet bepaald een vrije keuze optie.

Ik denk niet dat het voor mijn eigen bestwil is om drie andere vrouwen naast me te moeten tolereren, vitamine D gebrek opdoen omdat ik alleen buiten mag komen in van top tot teen kleding gehuld. Het is niet voor mijn eigen bestwil dat ik het brood in de oven moet laten verbranden als manlief thuiskomt met een opeenstapeling van sekshormonen die er via mij weer uitmoeten.

Het te veel consumeren van rundvlees leidt tot darmkanker. Een of twee glazen rode wijn per dag is goed voor hart en bloedvaten.

En laten we het maar niet hebben over veel wel of niet illegaal seksen. Daarin voorziet de islam een prima escape en dat alleen voor mannen natuurlijk. Die mag er 4 vrouwen op nahouden en verder iedere avond een vrije keuze maken uit zijn slavenbestand. Kinderen die daar door hem uit verwekt worden hoeft hij niet als eigen te beschouwen en kan die dus op iedere gewenst moment weer doorverhandelen. Enige inlevingsvermogen hoe traumatisch dat voor een moeder en haar kinderen moet zijn? Het vrijkopen van een slaaf wordt als een deugelijke handeling beschouwd, maar het in het bezit nemen van mensen als oorlogsbuit dan weer niet. Is het dan verwonderlijk dat moslimmetjes het geen enkel bezwaar vinden om seks te hebben met westerse vrouwen. Dat telt gewoon niet mee, omdat het geen moslima's zijn die door mahrams beschermd worden totdat als maagd ze door moslimmannen geconsumeerd mogen worden. Ik kan daar met geen mogelijkheid ook maar een enkel greintje goddelijkheid in bespeuren.

De islam is een instituut om er voor te zorgen dat mannen op ieder wenselijk moment een andere sekspartner kunnen nemen. Vrouwen hebben zich maar te richten en hun stem wordt alleen theoretisch gehoord en zijn op geen enkele manier beschermd in hun emotionele leven.
Die als ze oud zijn en niet seksueel niet meer aantrekkelijk door een leven kinderen van baren en van zorgen voor, ingeruild kunnen worden voor jongere exemplaren. "God" van de islam is er alleen voor mannen. De hele islam is doorspekt van het voorzien van verse seks voor mannen en vrouwen hebben het allemaal te pikken. Zoniet zijn ze een nacht niet door de engelen beschermd worden en zijn ze "ondankbaar" naar hun echtgenoten toe en zal ze na een leven van seksuele onderdrukking het eeuwige hellevuur te wachten te staan. Dat is manipulatie en chantage van de eerste orde. En met geen mogelijkheid zie ik daar ook maar een sprankje goddelijks in.

Het enige wat ik zie, dat allah door Mohammed in het leven geroepen is ten voordele van zichzelf en alle andere moslimmannen na hem.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Manon »

Er staat toch wel degelijk dat het volgens de Engelse RECHT/WET v.a. 7 jaar mochten TROUWEN en heeft dus niets met kinderarbeid te maken. De huwelijk met Aicha was ook EEN ALLIANTIE HUWELIJK met Abu Bakr, zie mijn vorige post.
Het is hier nogal druk dus misschien heb je het gemist, maar in feite stond in je eigen posten al dat deze huwelijken op 7 jaar niet geldig waren en dat ze pas op latere leeftijd werden VOLTROKKEN (lees= geconsummeerd).
Dat hier kinderen aan elkaar werden uitgehuwelijkt weten we, maar ze copuleerden pas na hun pubertijd. En het was niet de gewoonte dat kinderen op hun zesde werden uitgehuwelijkt aan vijftig plussers, die ze dan op hun negende penetreerden terwijl ze zelf 53 waren.

Over de leeftijd van al die arme weduwkes die Mohammed huwde heb ik een ganse topic geopend. Hieruit blijkt dat enkel zijn eerste (rijke) vrouw ouder was en die heeft hij uiteraard trouw gebleven of het geld droogde op, de tweede die hij na haar dood huwde en die nog voor de kinderen van Mohammed met Kahidjah moest zorgen was van middelbare (lees: rond de veertig) leeftijd, en AL DE REST waren meisjes varierend tussen 9 (Aisha), 17 / 20 / 30 / 35 etc. terwijl Mohammed de vijftig al was gepasseerd. Ik neem dus aan dat hij deze weduwen niet huwde als bejaardenverzorger.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... f=8&t=1896" onclick="window.open(this.href);return false;

Naam vrouw/Leeftijd vrouw/Leeftijd profeet
1.Khadija/40/25
2.Sawda Bint Zam’a/40/50
3.Aisha/6 – 9 /53
4.Hafsa/18/56
5.Zainab Bint Khuzaima/30/56
6.Umm Salama/26/57
7.Zainab/35/58
8.Juwairiyya/20/58
9.Safiyya/17/60
10.Umm Habiba/35/60
11.Maria/-25/60
12.Maimuna/36/60
13.Rayhana/20/60


Zodra iemand zich natuurlijk kan voortplanten is diegene geslachtsrijp? Wat denk je dan van deze voorbeelden?:

En zo zijn er nog veel meer. Nu hebben we het niet over de moraal ervan maar over de natuurlijke conditie om kinderen te kunnen baren.
Ik zg niet dat sommige kinderen niet kunnen bezwangerd worden op zeer jonge leeftijd. Ik zeg enkel dat het voor hen LEVENSGEVAARLIJK is om dan al zwanger te zijn en een bevalling te moeten doormaken. Ik heb trouwens ook vermeld dat ze VOLGROEID moesten zijn en dat ben je mijns inziens nog niet op je 9de levensjaar.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Dhana »

Ik was zelf net tien toen ik voor het eerst menstrueerde en ik kan je verzekeren Circe, dat ik toen nog bij lange na nog niet rijp was om seksueel geoogst te worden. En ik weet zeker dat geen enkel ander meisje waar ook ter wereld daar op die leeftijd rijp voor is, hoe de natuur haar ook voorop doet lopen ten aanzien van andere meiden.

Ik zou gek geworden zijn als ik bij mijn ouders weggehaald zou worden om voor vrouwtje van een of andere seksueel door de verf gehaalde oude man te moeten spelen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door BFA »

Dhana schreef:hoe de natuur haar ook voorop doet lopen ten aanzien van andere meiden.
De natuur heeft dit voorzien als noodscenario. Als rampen (die de natuur ook in petto heeft) bijna de hele groep uitroeien, kan er via dit noodscenario sneller voor een nieuwe aangroei van de groep gezorgd worden.
Dit kunnen Mohammedanen niet begrijpen. Mohammedanen vinden het heel normaal dit noodscenario te misbruiken om snel een grote groep te hebben, zodat ze beter andere groepen kunnen uitroeien.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Tukker
Berichten: 155
Lid geworden op: vr apr 30, 2010 8:54 pm
Locatie: Twente

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Tukker »

Dhana schreef:Ik was zelf net tien toen ik voor het eerst menstrueerde en ik kan je verzekeren Circe, dat ik toen nog bij lange na nog niet rijp was om seksueel geoogst te worden. En ik weet zeker dat geen enkel ander meisje waar ook ter wereld daar op die leeftijd rijp voor is, hoe de natuur haar ook voorop doet lopen ten aanzien van andere meiden.

Ik zou gek geworden zijn als ik bij mijn ouders weggehaald zou worden om voor vrouwtje van een of andere seksueel door de verf gehaalde oude man te moeten spelen.
Inderdaad. Ikzelf was 16 toen ik voor het menstrueerde, en bij lange na nog niet geslachtsrijp. Laat staan een m,eisje van 8 jaar. :|
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door ihsanyd »

circe schreef:
Produceer een vers waarop doodstraf staat op afvalligheid in de KORAN..Ik kan je een aantal verzen geven die dat tegenspreken.
Hier staan alle ahadith en Sharia teksten netjes onder elkaar:
http://www.muhammadanism.com/Government ... tasy_1.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Summary: In Shari’ah law, the penalty for a Muslim who departs from Islam is death. Quotations from Islamic legal sources are presented, so a person can read for himself the Islamic texts where capital punishment is prescribed as the appropriate punishment for the crime of apostasy. A Muslim's fear of being rejected by family and society and possibly murdered is a deterrent against conversion from Islam.

1. Ahmad ibn Naqib, Reliance of the Traveller: A Classic Manual of Islamic Sacred Law.
2. Imam Ibn Anas Malik, Al-Muwatta: The First Formulation of Islamic Law.
3. Al-Bukhari, The Translation of the Meaning of Sahih Al-Bukhari.
4. Imam Muslim, Sahih Muslim: Being Traditions of the Sayings and Doings of the Prophet Muhammad.
5. Imam Abu Dawud, Sunan Abu Dawud.
6. Ibn-I-Maja, Sunan Ibn-I-Majah.
7. Al Hadis, Mishkat-ul-Masabih
8. Rahman Doi, Sharī'ah: The Islamic Law.
9. Alhaji Ajijola, Introduction to Islamic Law
10. Adbul 'Oudah, Criminal Law of Islam, Volume II.
11. Adbul 'Oudah, Criminal Law of Islam, Volume IV.
12. Mohamed El-Awa, Punishment in Islamic Law: A Comparative Study.

[/color].
Circe, je hebt nog steeds GEEN ENKELE KORANVERS geproduceerd. Ik heb al voorheen aangegeven dat de hadith GEEN bron mogen zijn omtrent DOODSTRAFFEN. Het is een stelregel dat de Hadith NOOIT de Koran mogen tegenspreken. Dat er geleerden zijn die dat overtreden is niet mijn zaak. Ze hebben zichzelf blijkbaar boven de Koran verheven:

De doodstraf op afvalligheid vind je nergens in de Koran terug, ik lees daarin namelijk:

"Voorwaar, degenen die geloven en die ongelovig worden en dan geloven en dan (weer) ongelovig worden en dan in ongeloof vermeerderen: Allah vergeeft hen niet en Hij leidt hen niet op een (recht) Pad." (Koran, 4:137)

"En degenen die geloven zeggen (tegen hun vijanden over de hypocrieten): “Zijn zij degenen die bij Allah zwoeren dat zij echt bij jullie zouden zijn?” Hun werken zullen vruchteloos zijn en zij zullen verliezers worden. O jullie die geloven! Wie van jullie zijn godsdienst afvallig is: Allah zal een volk nemen waar Hij van houdt en dat van Hem houdt, dat zachtmoedig is tegenover de gelovigen en streng tegenover de ongelovigen, dat streeft op de weg van Allah en zij zijn niet bang voor degenen die verwijten maken. Dat is de gunst van Allah, die Hij geeft aan wie Hij wil en Allah is Allesomvattend, Alwetend." (Koran, 5:53-54)

"Voorwaar, degenen die ongelovig zijn geworden na te hebben geloofd en dan hun ongeloof laten toenemen: hun berouw zal nooit aanvaard worden. En zij zijn degenen die dwalenden zijn." (Koran, 3:90)

"Wie aan Allah ongelovig is na geloofd te hebben, behalve wie gedwongen is, terwijl zijn hart in het geloof tot rust gekomen was, maar (voor) wie die zijn hart voor het ongeloof openstelde: voor hem is er de toorn van Allah en voor hem is er een geweldige bestraffing." (Koran, 16:106)

"Zij vragen jou over de strijd in de Gewijde maanden. Zeg (O Moehammad): "De strijd daarin is een grote zonde. En het afhouden van het Pad van Allah en ongeloof aan Hem en het versperren van de toegang tot de Masdjid al Harâm" (de Gewijde Moskee te Mekka) en het verdrijven van de bewoners er omheen, (dit alles) is nog erger bij Allah. En Fitnah is erger dan het doden. En zij zullen niet ophouden jullie te bestrijden totdat zij jullie van jullie godsdienst hebben afgebracht en afvalligen hebben gemaakt, als zij daartoe in staat zouden zijn. En wie van jullie afvallig is aan zijn godsdienst en dan sterft, terwijl hij een ongelovige is, diegenen zijn het wier daden vruchteloos zijn, op aarde en het Hiernamaals, diegenen zijn de bewoners van de Hel. Zij zijn daarin eeuwig levenden." (Koran, 2:217)


Ik lees steeds dat het iets is tussen Allah en diegene die zich van Allah's Barmhartigheid afwendt. In het eerste vers heeft Allah het zelfs over het meerdere keren ongelovig worden (geloven en dan ongelovig worden, dan weer geloven en weer ongelovig worden en dan in ongeloof toenemen). Allah zegt dan niet: "doodt hen!", maar Allah zegt dat Hij hen niet zal vergeven noch leiden.

We lezen in het laatste vers: wie afvallig is en dan als ongelovige sterft (dus op een natuurlijke wijze en niet door middel van de doodstraf) dat zijn daden vruchtenloos zullen zijn.

Er is geen dwang in het geloof, laat degene die ongelovig wilt zijn dat zijn en wie wilt geloven moet dat ook vooral doen. God en de gelovigen zitten niet te wachten op hypocriete gelovigen want die bedriegen alleen zichzelf. Het is beter om eerlijk te zijn en afvallig te worden dan je hele leven te doen alsof je moslim bent.

Mvg. Ihsan
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Dhana »

Het maakt mij niet uit in wat voor context dat gezien moet worden. Het is een oud heidens en wreed pre-islamitisch gebruik waar geen moslim de straat voor opgaat. Maar één verkeerd plaatje van de profeet en de hel breekt los.
De oorsprong is noord-afrikaans en de meeste vrouwen worden genitnitiaal verminkt in Indonesië. Dus mogen we ervan uitgaan dat dat door moslims daarheen gebracht is.

Pedofolie is ook geen christelijk gebruik en toch worden geestelijken die zich hier daar aan schuldig maken voor het gerecht gesleept.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Pilgrim »

ihsanyd schreef:Ik lees steeds dat het iets is tussen Allah en diegene die zich van Allah's Barmhartigheid afwendt. In het eerste vers heeft Allah het zelfs over het meerdere keren ongelovig worden (geloven en dan ongelovig worden, dan weer geloven en weer ongelovig worden en dan in ongeloof toenemen). Allah zegt dan niet: "doodt hen!", maar Allah zegt dat Hij hen niet zal vergeven noch leiden. ....
Ik kan uit je bovenstaande verzen echter ook niet opmaken dat de Koran tegen de doodstraf voor afvalligheid is, ondanks je leuke commentaar. Je hebt echter gelijk dat de doodstraf voor afvalligheid niet expliciet in de Koran wordt vermeld, maar wel degelijk in de hadiths. De hadith waarin dat het meest duidelijk naar voren komt is die van Bukhari, die over het algemeen door de meeste moslims als zeer betrouwbaar (sahi) wordt gezien. Hoewel deze hadiths voor jouw misschien niet gezaghebbend genoeg zijn, zijn ze dat natuurlijk wel voor de meeste moslims en daarom bestaat er in de islamitische wereld de doodstraf voor afvalligheid!
- Sahih Bukhari 4.52.260: De profeet zei: Als een moslim zijn godsdienst verlaat doodt hem dan.
- Sahih Bukhari 5.59.370: De profeet zei “Wie wil Ka’b ibn Ashraf voor mij doden? Hij heeft kwaad gesproken over Allah en zijn boodschapper.” Een man genaamd Mohammed vroeg “O boodschapper van Allah wilt u dat ik hem dood?” Hij zei “ja”. Zij gingen dus naar zijn huis en bezochten hem ’s nachts. Hij kwam naar beneden en de man Mohammed zei tegen zijn gezellen “Als hij komt zal ik hem bij zijn hoofd grijpen en hem vast houden en moeten jullie je werk doen”. Toen hield hij zijn hoofd vast en zei tegen zijn gezellen: “Doe je werk!” En zij doodden hem.
- Abu Dawud 38.4348: Een blinde man had een zwangere slavin die de profeet placht te bespotten. Hij verbood haar maar zij hield er niet mee op. Op een nacht begon zij weer de profeet te bespotten en kwaad van hem te spreken. Daarop nam hij een dolk, stak die in haar buik en doodde haar. Een kind dat tussen haar benen kwam te liggen was besmeurd met het bloed dat daar vloeide. ’s Morgens werd de profeet daarover ingelicht. Daarop zei hij: O wees mijn getuige, geen vergelding is nodig voor haar bloed (zo’n walgelijke dubbele moord was dus een gerechte straf voor het bespotten van de profeet).
- Abu Dawud 38.4349: Een Jodin placht de profeet te bespotten. Een man wurgde haar tot zij stierf. De apostel van Allah verklaarde dat geen vergelding voor haar bloed betaald hoefde te worden. (Wie de profeet bespotte mocht worden vermoord; een traditie die tot op de dag van vandaag door gaat).
- Abu Dawud 14.2678: De profeet zei op de dag van de verovering van Mekka: “Er zijn vier personen die ik niet zal sparen”. Hij noemde hun namen. Daaronder waren twee zingende meisjes. Een daarvan werd gedood en de ander ontsnapte en bekeerde zich tot de Islam.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door ihsanyd »

Pilgrim schreef:
ihsanyd schreef:Ik lees steeds dat het iets is tussen Allah en diegene die zich van Allah's Barmhartigheid afwendt. In het eerste vers heeft Allah het zelfs over het meerdere keren ongelovig worden (geloven en dan ongelovig worden, dan weer geloven en weer ongelovig worden en dan in ongeloof toenemen). Allah zegt dan niet: "doodt hen!", maar Allah zegt dat Hij hen niet zal vergeven noch leiden. ....
Ik kan uit je bovenstaande verzen echter ook niet opmaken dat de Koran tegen de doodstraf voor afvalligheid is, ondanks je leuke commentaar. Je hebt echter gelijk dat de doodstraf voor afvalligheid niet expliciet in de Koran wordt vermeld, maar wel degelijk in de hadiths. De hadith waarin dat het meest duidelijk naar voren komt is die van Bukhari, die over het algemeen door de meeste moslims als zeer betrouwbaar (sahi) wordt gezien. Hoewel deze hadiths voor jouw misschien niet gezaghebbend genoeg zijn, zijn ze dat natuurlijk wel voor de meeste moslims en daarom bestaat er in de islamitische wereld de doodstraf voor afvalligheid!
- Sahih Bukhari 4.52.260: De profeet zei: Als een moslim zijn godsdienst verlaat doodt hem dan.
- Sahih Bukhari 5.59.370: De profeet zei “Wie wil Ka’b ibn Ashraf voor mij doden? Hij heeft kwaad gesproken over Allah en zijn boodschapper.” Een man genaamd Mohammed vroeg “O boodschapper van Allah wilt u dat ik hem dood?” Hij zei “ja”. Zij gingen dus naar zijn huis en bezochten hem ’s nachts. Hij kwam naar beneden en de man Mohammed zei tegen zijn gezellen “Als hij komt zal ik hem bij zijn hoofd grijpen en hem vast houden en moeten jullie je werk doen”. Toen hield hij zijn hoofd vast en zei tegen zijn gezellen: “Doe je werk!” En zij doodden hem.
- Abu Dawud 38.4348: Een blinde man had een zwangere slavin die de profeet placht te bespotten. Hij verbood haar maar zij hield er niet mee op. Op een nacht begon zij weer de profeet te bespotten en kwaad van hem te spreken. Daarop nam hij een dolk, stak die in haar buik en doodde haar. Een kind dat tussen haar benen kwam te liggen was besmeurd met het bloed dat daar vloeide. ’s Morgens werd de profeet daarover ingelicht. Daarop zei hij: O wees mijn getuige, geen vergelding is nodig voor haar bloed (zo’n walgelijke dubbele moord was dus een gerechte straf voor het bespotten van de profeet).
- Abu Dawud 38.4349: Een Jodin placht de profeet te bespotten. Een man wurgde haar tot zij stierf. De apostel van Allah verklaarde dat geen vergelding voor haar bloed betaald hoefde te worden. (Wie de profeet bespotte mocht worden vermoord; een traditie die tot op de dag van vandaag door gaat).
- Abu Dawud 14.2678: De profeet zei op de dag van de verovering van Mekka: “Er zijn vier personen die ik niet zal sparen”. Hij noemde hun namen. Daaronder waren twee zingende meisjes. Een daarvan werd gedood en de ander ontsnapte en bekeerde zich tot de Islam.
Pilgrim,

Inderdaad vindt ik dat er GEEN ENKELE DOODSTRAF gebaseerd op enkel ALLEEN de hadith uitgevoerd zou moeten worden. De Koran noemt enkele straffen expliciet en als apostacy daar bij zou horen zou het wel genoemd zijn maar dat is niet het geval. Ook steniging voor vreemdgangers is onislamitisch. Het is een gebruik dat al bij de joden van toepassing was en geen enkele grondslag in de Koran vindt. Daar staan een aantal zweepslagen als straf expliciet genoemd.

Mvg. Ihsan
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Pilgrim »

ihsanyd schreef:Jazyah= Exemption Tax. Dat is een belasting die dhimmis (de beschermden) betalen om ze te ontheven van MILITAIRE DIENSTPLICHT. De hoogte daarvan is NIET MEER dan de Zakat= 2,5% van je NETTO vermogen. Als je al dhimmi ervoor kiest om toch deel te nemen aan een defensieve Jihad (Strugle) dan vervalt die plicht op Jaziyah. De Jaziyah geld alleen voor degene die ook gelden als dienstplichtig dus niet op vrouwen, kinderen en ouderen.
In elke “echt” islamitische staat zijn Joden en Christenen 2e rangsburgers die inderdaad speciale beschermingsbelasting (djizia) moeten betalen. Maar volgens prof. Koenraad Elst kon die beschermingsbelasting vroeger wel oplopen tot 80%. Atheïsten, polytheïsten, agnostici e.a. hebben strikt genomen geen enkele rechten. In vroeger tijden werden ze gewoon geëxecuteerd (of gedwongen bekeerd). Merkwaardig want in het Joodse geloof was het streng verboden om het geloof met geweld te verspreiden, Wie is Mohammed dat hij dat mag veranderen!!

Hier een stukje uit de Libertarian:
“…Dhimmiheid institutionaliseerde deze Korangedachten over joden als een volk dat vernedering verdiende. Onder het juk van de dhimmiheid in de moslimlanden werden de meest vernederende beroepen voor joden gereserveerd, inclusief die van beul, grafgravers, het zouten van afgehakte hoofden van rebellen en de schoonmakers van latrines (specifiek werd dit in Jemen van joden gevraagd tijdens hun heilige Sabbat). De Islamitische samenlevingen toonden ook hun eigen unieke vormen van grove onderdrukking van joden, die niet werden gevonden in christelijk Europa, zoals de ontvoering van joodse meisjes voor de harems van moslims, slavernij (inclusief vrouwen en kinderen) gedurende oorlogen, opstanden of voor economische redenen (bijvoorbeeld, het onmogelijk kunnen betalen van jizya, een soort losgeld en speciale persoonsbelasting alleen voor niet-moslims,…”
Nog iets over deze dhimmi-status:
“Het "beschermingscharter van de islam" (dhimmat al-islaam) is een politieke regeling, waarbij niet-moslims het staatsgezag van de islam erkennen, hun ondergeschiktheid op velerlei manieren tot uiting brengen, en ook een zware gedoogbelasting (djizia) betalen, in ruil voor het recht om hun religie verder te mogen belijden. De voorwaarden die de "door het charter beschermden" (dhimmi's) moeten aanvaarden, zijn de 20 volgende :
- geen nieuwe gebedshuizen bouwen;
- geen oude gebedshuizen heropbouwen die door de moslims vernield zijn (de faciliteiten zijn dus als uitdovend bedoeld);
- moslims toelaten om in de gebedshuizen te overnachten;
- drie dagen gastvrijheid verlenen aan elke moslim-reiziger die erom vraagt, en langer als hij ziek is;
- geen hulp verlenen aan vijanden van de islam;
- bekeringen tot de islam (ook van iemand uit de eigen rangen) niet verhinderen;
- respekt betonen tegenover elke moslim;
- moslims toelaten tot de eigen private bijeenkomsten;
- in kleding duidelijk van de moslims onderscheiden zijn;
- in naamgeving duidelijk van de moslims onderscheiden zijn;
- in taalgebruik duidelijk van de moslims onderscheiden zijn;
- niet rijden op een paard met zadel en teugel;
- geen wapens dragen;
- geen zegelring dragen;
- niet openlijk alkoholische dranken verbruiken of verkopen;
- niet de eigen religie of gewoonten onder moslims propageren;
- geen huizen bouwen in de buurt van de moslims;
- hun doden niet in de buurt van de moslim-begraafplaatsen brengen;
- hun religieuze plechtigheden niet in het openbaar houden;
- geen moslims als slaven bezitten.

Het model van deze regeling is het kontrakt tussen de tot overgave bereide christenen van Damaskus en de moslim-veroveraars. Daarin kwamen nog enkele extra voorwaarden voor, zoals:
- de eigen huizen niet hoger maken dan die van de moslims;
- geen christelijke symbolen ronddragen in processie of bovenop de kerken plaatsen;
- de kinderen niet de Koran aanleren (nl. om hem te kunnen bekritiseren).”

http://koenraadelst.voiceofdharma.com/a ... ngel3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Dhana »

ihsanyd schreef: Pilgrim,

Inderdaad vindt ik dat er GEEN ENKELE DOODSTRAF gebaseerd op enkel ALLEEN de hadith uitgevoerd zou moeten worden. De Koran noemt enkele straffen expliciet en als apostacy daar bij zou horen zou het wel genoemd zijn maar dat is niet het geval. Ook steniging voor vreemdgangers is onislamitisch. Het is een gebruik dat al bij de joden van toepassing was en geen enkele grondslag in de Koran vindt. Daar staan een aantal zweepslagen als straf expliciet genoemd.

Mvg. Ihsan
Joden stenigen niet meer en trouwen nog maar één vrouw, maar binnen de islam is polygamie nog steeds toegestaan en worden er nog steeds zweepslagen uitgedeeld en hakken afgehakt af bij diefstal. Steniging en vrouwenbesnijdenis mogen dan onislamitsch zijn maar geen moslimhaan die daar naar kraait.

Ik word er echt goed mies van dat moslims kennelijk precies te weten wat wel of niet islamitsch is, maar dat blijkbaar alleen kenbaar maken aan niet moslims en al die wreedheden verder maar gewoon daar laten gaan ten koste van hun "broeders en zusters".

Dat wat geschreven staat is weegt kennelijk zwaarder dan wat de dagelijkse werkelijkheid is. Voor de rest mogen de slachtoffers het zelf uitzoeken.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Pilgrim »

ihsanyd schreef:Inderdaad vindt ik dat er GEEN ENKELE DOODSTRAF gebaseerd op enkel ALLEEN de hadith uitgevoerd zou moeten worden. De Koran noemt enkele straffen expliciet en als apostacy daar bij zou horen zou het wel genoemd zijn maar dat is niet het geval. Ook steniging voor vreemdgangers is onislamitisch. ....
Leuk dat je dat vindt, maar ik ben bang dat je met dit standpunt betrekkelijk alleen staat in de moslimwereld. Zelf zie ik trouwens niet zoveel verschil in KARAKTER tussen de hadiths en de Koran, vooral die haatdragende teksten die over Joden, Christenen en ongelovigen gaan.

Tegen Joden, Christenen en ongelovigen:

- Koran 8:39: En bestrijdt hen totdat er geen vervolging is en de godsdienst geheel voor Allah wordt. …
- Koran 8:12. Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: “Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af.”
- Koran 8:13. Dit is, omdat zij zich tegen Allah en Zijn boodschapper hebben verzet. En wie tegen Allah en Zijn boodschapper strijdt, (wete) Allah is voorzeker streng in vergelding.
- Koran 9:123: O, gij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat Allah met de godvruchtigen is.
- Koran 2:216: Vechten is u geboden ofschoon gij er afkerig van zijt; maar het kan zijn, dat gij tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor u is en het kan zijn, dat u iets behaagt terwijl het slecht voor u is. Allah weet het en gij weet het niet.

Jihad betekent weliswaar “inspanning” maar in context van de Koran en de Hadiths wordt het wel degelijk gebruikt in de betekenis van gewapende strijd en niet zoals moslims altijd beweren dat het gaat om een strijd tegen persoonlijk aanvechtingen.

- Koran 5.60: Zeg: “Zal ik u vertellen over degenen wier straf bij Allah erger is dan dit? Dezen zijn het, die Allah heeft vervloekt en over wie hij zijn toorn heeft uitgestort en van wie hij apen, zwijnen en demonen (resp. Joden, Christenen en ongelovigen) heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte toestand en ver van het rechte pad afgedwaald.”
- Koran 33:61: Vervloekt zijn zij (de ‘huichelaars’); waar zij zich ook bevinden zullen zij worden gegrepen en gedood.
-Koran 33:26: En Hij deed de mensen van het Boek die hen (de vijand) hielpen uit hun vestingen komen en vervulde hun hart met ontzetting. Gij doodde sommigen en gij nam anderen gevangen
- Koran 5:17: Voorzeker, zij lasteren God die zeggen: "De Messias, zoon van Maria, is zeker Allah." Zeg: "Wie heeft dan macht tegen Allah, als Hij de Messias, zoon van Maria en zijn moeder en allen die op aarde zijn, teniet wil doen?" Aan Allah behoort het koninkrijk der hemelen en der aarde en al wat daartussen is. Hij schept wat Hij wil en Allah heeft macht over alle dingen.
- Koran 5:51: O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.
- Koran 5:72: Zij lasteren God, die zeggen: "Waarlijk Allah, Hij is de Messias, de zoon van Maria," terwijl de Messias zelf zeide: "O, kinderen Israëls, aanbidt Allah, Die mijn Heer en uw Heer is." Gewis, voor hem die iets met Allah vereenzelvigt, heeft Allah de Hemel verboden en het Vuur zal zijn verblijfplaats zijn. Er is voor de onrechtvaardigen geen helper.
- Koran 2:61: … En zij (de Joden) kwamen in vernedering en armoede en brachten Allah's toorn over zich; dit kwam, omdat zij de tekenen van Allah verwierpen en de profeten onrechtvaardig doodden, want zij waren ongehoorzaam en telkens weer in overtreding.
- Koran 2:191: En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.
- Koran 8:7: En toen Allah u één der twee partijen beloofde dat zij de uwe zou zijn, wenste gij, dat de partij zonder wapenen de uwe zou worden, maar Allah wilde door Zijn Woorden de waarheid bevestigen en de levenswortel der ongelovigen afsnijden
- Koran 8:59-60: En laat de ongelovigen niet denken dat zij een voorsprong hebben. Voorzeker, zij kunnen Ons niet ontkomen. En maakt aan de grens alle mogelijke strijdkrachten en vastgehouden paarden voor hen gereed, waarmede gij de vijand van Allah en uw vijand en anderen buiten hen, die gij niet kent, doch die Allah kent, mocht afschrikken. …
- Koran 8:67: Een profeet kan geen gevangenen maken voordat hij tot geregeld vechten in het land komt. …
- Koran 5:33: De vergelding diegenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.
- Koran 5:73: Waarlijk zij lasteren God, die zeggen: "Allah is Eén der Drie." Er is geen God dan de enige God. En indien zij niet ophouden met hetgeen zij beweren, zal de ongelovigen een smartelijke straf overkomen.
- Koran 9:5: Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. …
- Koran 9:29: Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.
Joden en Christen moeten dus onderworpen worden!!

- Koran 59:11-17: Dit gaat over de onmogelijkheid van een verbond met de ‘huichelaars’ en de Joden. Er wordt verteld dat de Joden een volk zijn dat niet begrijpt en dat hun een afschuwelijke straf te wachten staat. Satan vertelt hen niet (in Mohammed) te geloven zodat ze in de hel zullen komen.
- Koran 59:15: Evenals voor degenen die kort vóór hen (de Joodse stam Banu Quaynuga) het kwade gevolg hunner daden ondergingen, is er voor hen een pijnlijke straf.
- Koran 59:17: Daarom zal het einde van beiden (‘huichelaars’ en Joden) wezen, dat zij samen in het Vuur zullen vertoeven; dit is het loon der onrechtvaardigen.

Joden gaan dus naar de hel!

- Koran 3:85: En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal van hem niet worden aanvaard en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn.
- Koran 4: 47: O, mensen van het Boek, gelooft in hetgeen wij hebben nedergezonden, vervullende hetgeen bij u is voordat wij uw leiders vernietigen en neerwerpen of hen vervloeken, zoals wij het volk van de Sabbath vervloekten. Allah's gebod zal volbracht worden.
Koran 4:55: En sommigen hunner (Joden) geloofden er in en sommigen hunner weerhielden anderen er van te (geloven). De hel, met het laaiende vuur is toereikend (voor de Joden).

Naar de hel met de Joden!!

Koran 4:160: En wegens de onrechtvaardigheid van de Joden en hun weerhouden van Allah's weg, verboden wij hen de reine dingen die hen (voordien) waren toegestaan.
- Sahih Bukhari 4.52.176: Jullie moslims zullen vechten met de Joden tot zij zich achter stenen verbergen. De stenen zullen hen verraden en zeggen: O Abdullah (slaaf van Allah) achter mij zit een Jood verborgen, doodt hem.
- Abu Dawud 38.4349: Een Jodin placht de profeet te bespotten. Een man wurgde haar tot zij stierf. De apostel van Allah verklaarde dat geen vergelding voor haar bloed betaald hoefde te worden. (Wie de profeet bespotte mocht worden vermoord; een traditie die tot op de dag van vandaag door gaat).
- Tabari IX:69: Killing disbelievers is a small matter to us.
- Tabari VIII:141: The battle cry of the Companions of the Messenger of Allah that night was: ‘Kill! Kill! Kill!’
– Bukhari 1.1.6: Just issue orders to kill every Jew in the country.

Iedere Jood moet gedood worden!!

- Bukhari 1.427: Moge Allah de joden en christenen vervloeken want zij bouwden plaatsen van aanbidding nabij de graven van de profeten. (Dit waren Mohammeds laatste woorden. Vergelijk dit eens met de laatste woorden van Jezus: “Vader, vergeef het hun, want zij weten niet wat zij doen.”)
- Bukhari 8, 82: 794: “Een groep mensen kreeg kamelenurine voorgeschreven als medicijn. Na hersteld te zijn keerden zij zich tegen de herder van de kamelen en stalen de kamelen. Mohammed liet ze vervolgens achtervolgen en gevangen nemen, waarop hij de opdracht gegeven zou hebben de handen en benen van deze mensen af te hakken en hun ogen uit te branden met hete stukken ijzer.”
- Bukhari 4.52.270: De profeet zei “Wie wil Ka’b ibn Ashraf voor mij doden? Hij heeft kwaad gesproken over Allah en zijn boodschapper” (sluipmoord bevolen door Mohammed).
- Sunan abu-dawud, boek 14.2660: De meest genadige mensen zijn gelovigen die anderen doden.
- Sunan abu-dawud, boek 19: 2996: De apostel van Allah zei: “Als je een overwinning behaald op Joodse mannen doodt hen dan. Dus Muhayyisah stortte zich op een Joodse handelaar en doodde hem.
- Sahih muslim, boek 19.4321: Toen de profeet werd gevraagd over het doden van heidense vrouwen en kinderen bij nachtelijke razzia’s zei hij: het zijn ook heidenen.
- Sunan abu-dawud, boek 19.3001: Als iemand enig bezit heeft bij de Joden van Khaybar moet hij dat terugnemen, want ik ga de Joden verdrijven. Toen verdreef hij hen.
- Sunan Abu-Dawud 19.3040: Belastingen moeten geheven worden van Joden en Christenen, maar niet van moslims.
- Sahih muslim, boek 19.4366: Ik (Mohammed) zal de Joden en Christenen van het Arabisch schiereiland verdrijven en niemand achterlaten behalve moslims.
- Sahih Bukhari 4.52.44: Een man kwam bij de profeet en vroeg: “Leer mij over een daad die even goed beloond wordt als de heilige oorlog.” Hij zei: “Zo’n daad kan ik niet bedenken”.
- Sahih Bukhari 4.52.50: Een enkele poging tot vechten voor de zaak van Allah in de morgen of de middag is beter dan de hele wereld en alles wat zich daarop bevindt.
- Sahih Bukhari 4.52.260: De profeet zei: Als een moslim zijn godsdienst verlaat doodt hem dan.

Het gaat hier weer wel degelijk om gewapende strijd!!

De geschiedenis van Mohammed kent een duidelijke breuk. In Mekka schrijft hij nog enigszins positief over de “mensen van het boek” (Joden en Christenen) omdat hij hoopte dat ze hem als profeet zouden erkennen. Gelukkig deden ze dat niet. In de daaropvolgende Medina-periode wordt hij daarom vijandig tegen de Joden en Christenen en daar komen de meeste agressieve verzen uit voort. Helaas staan ze allemaal door elkaar. De positieve verzen over “de mensen van het boek” zijn daarmee vervallen (geabrogeerd) ten gunste van de negatieve!! De bovenstaande opsomming geeft daarom ook negatieve verzen weer die dus wel geldig zijn!
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door ihsanyd »

Pilgrim schreef:
ihsanyd schreef:Jazyah= Exemption Tax. Dat is een belasting die dhimmis (de beschermden) betalen om ze te ontheven van MILITAIRE DIENSTPLICHT. De hoogte daarvan is NIET MEER dan de Zakat= 2,5% van je NETTO vermogen. Als je al dhimmi ervoor kiest om toch deel te nemen aan een defensieve Jihad (Strugle) dan vervalt die plicht op Jaziyah. De Jaziyah geld alleen voor degene die ook gelden als dienstplichtig dus niet op vrouwen, kinderen en ouderen.
In elke “echt” islamitische staat zijn Joden en Christenen 2e rangsburgers die inderdaad speciale beschermingsbelasting (djizia) moeten betalen. Maar volgens prof. Koenraad Elst kon die beschermingsbelasting vroeger wel oplopen tot 80%. Atheïsten, polytheïsten, agnostici e.a. hebben strikt genomen geen enkele rechten. In vroeger tijden werden ze gewoon geëxecuteerd (of gedwongen bekeerd). Merkwaardig want in het Joodse geloof was het streng verboden om het geloof met geweld te verspreiden, Wie is Mohammed dat hij dat mag veranderen!!
After 589, the Christian Visigoths of Hispania persecuted the Jews severely, so naturally the Jews welcomed the Muslim conquerors in the 8th century. The conquered cities of Córdoba, Málaga, Granada, Seville, and Toledo were briefly placed in charge of the Jewish inhabitants, who had been armed by the Moorish invaders. The victors removed the restrictions which had oppressed the Jews so heavily, and granted them full religious liberty, requiring them only to pay the tribute of one golden dinar per capita.

A period of tolerance dawned for the Jews of the Iberian Peninsula, whose number had been considerably augmented by those who had followed the Arab and mainly Berber conquerors. Starting especially after 912, with the reign of Abd-ar-Rahman III and his son, Al-Hakam II the Jews prospered, devoting themselves to the service of the Caliphate of Cordoba, to the study of the sciences, and to commerce and industry, especially to trading in silk and slaves, in this way promoting the prosperity of the country. Jewish economic expansion was unparalleled. In Toledo, Jews were involved in translating Arabic texts to the romance languages, as well as translating Greek and Hebrew texts into Arabic. Jews also contributed to botany, geography, medicine, mathematics, poetry and philosophy. [1]

'Abd al-Rahman's court physician and minister was Hasdai ben Isaac ibn Shaprut, the patron of Menahem ben Saruq, Dunash ben Labrat, and other Jewish scholars and poets. Many famous Jewish figures lived during the Golden Age and contributed to making this a flourishing period for Jewish thought. These included Samuel Ha-Nagid, Moses ibn Ezra, Solomon ibn Gabirol Judah Halevi and Moses Maimonides.[2] During his term of power, the scholar Moses ben Enoch was appointed rabbi of Córdoba, and as a consequence al-Andalus became the center of Talmudic study, and Córdoba the meeting-place of Jewish savants.

This was a time of partial Jewish autonomy. As "dhimmis",or "protected non-Muslims", Jews in the Islamic world paid the jizya, which was administered separately from the zakat paid by Muslims. The jizya has been viewed variously as a poll tax, as payment for non-conscription in the military, or as a tribute. Jews had their own legal system and social services. Monotheist religions of the people of the book were tolerated but conspicuously public displays of faith, such as bells and processions, were discouraged. [1]
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Ariel »

ihsanyd schreef:Circe, je hebt nog steeds GEEN ENKELE KORANVERS geproduceerd. Ik heb al voorheen aangegeven dat de hadith GEEN bron mogen zijn omtrent DOODSTRAFFEN. Het is een stelregel dat de Hadith NOOIT de Koran mogen tegenspreken. Dat er geleerden zijn die dat overtreden is niet mijn zaak. Ze hebben zichzelf blijkbaar boven de Koran verheven:
Beste ihsanyd

Vermaak jij je een beetje op het forum? Dat hoop ik maar.
Het wordt weer tijd om je op een geest versterkende kop koffie te trakteren.
Ik weet niet of ik je dagelijks zal verwennen, maar vandaag doe ik het wel. Je hebt hier vandaag al zo veel voor je kiezen gehad , en jij hebt Islam voorbeeldig proberen te verdedigen. Respect.
Hier is eerst je bakkie troost.
Afbeelding

Wat betreft het Koranvers waar Moslims zich op beroepen bij afvalligheid......Dit is er eén van. Ik kan het niet leuker voor je maken.

9.74. Zij zweren bij Allah, dat zij niets zeiden, maar voorzeker zij spraken het woord des ongeloofs en na de Islam te hebben aanvaard, verwierpen zij deze en zij besloten tot hetgeen zij niet konden volbrengen. Zij koesterden haat alleen omdat Allah en Zijn boodschapper hen uit Zijn overvloed hadden verrijkt. Als zij berouw tonen zal het beter voor hen zijn, maar indien zij zich afwenden zal Allah hen met een pijnlijke straf in deze wereld en in het Hiernamaals straffen en zij zullen op aarde vriend noch helper hebben.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door ihsanyd »

Ariel schreef:
ihsanyd schreef:Circe, je hebt nog steeds GEEN ENKELE KORANVERS geproduceerd. Ik heb al voorheen aangegeven dat de hadith GEEN bron mogen zijn omtrent DOODSTRAFFEN. Het is een stelregel dat de Hadith NOOIT de Koran mogen tegenspreken. Dat er geleerden zijn die dat overtreden is niet mijn zaak. Ze hebben zichzelf blijkbaar boven de Koran verheven:
Beste ihsanyd

Vermaak jij je een beetje op het forum? Dat hoop ik maar.
Het wordt weer tijd om je op een geest versterkende kop koffie te trakteren.
Ik weet niet of ik je dagelijks zal verwennen, maar vandaag doe ik het wel. Je hebt hier vandaag al zo veel voor je kiezen gehad , en jij hebt Islam voorbeeldig proberen te verdedigen. Respect.
Hier is eerst je bakkie troost.
Afbeelding

Wat betreft het Koranvers waar Moslims zich op beroepen bij afvalligheid......Dit is er eén van. Ik kan het niet leuker voor je maken.

9.74. Zij zweren bij Allah, dat zij niets zeiden, maar voorzeker zij spraken het woord des ongeloofs en na de Islam te hebben aanvaard, verwierpen zij deze en zij besloten tot hetgeen zij niet konden volbrengen. Zij koesterden haat alleen omdat Allah en Zijn boodschapper hen uit Zijn overvloed hadden verrijkt. Als zij berouw tonen zal het beter voor hen zijn, maar indien zij zich afwenden zal Allah hen met een pijnlijke straf in deze wereld en in het Hiernamaals straffen en zij zullen op aarde vriend noch helper hebben.
Ariel,

Hoe was je feestje? Heb je naar je zin gehad daar in sneek? En kon je een beetje fries praten en verstaan of viel het tegen? Hey bedankt voor de bakkie, ik zie nu dat er ook nog een koekje/chocolaatje bij zit. Heerlijk. Hey het lijkt also ik een bijennest ben gestapt. Overal komen alle anti islam sentimenten op mij af maar hey no worries the debate continues. En wat betreft die vers er staat echt nergens doodstraf explieciet en in de hadith slaat de doodstraf op iemand die toendertijd de kleine moslimgemeenschap verliet om dan TEGEN DE MOSLIMS te vechten. Doodstraf was dan een straf voor HOOGVERRAAD en niet voor AFVALLIGHEID. Ook kan je de koranverzen niet zelfstandig lezen zonder ze in de context van andere verzen in de koran te zetten en van de Koran in het algemeen. Ik heb de volgende engelse vertaling van die vers:

9:74
[The hypocrites] swear by God that they have said nothing [wrong]; yet most certainly have they uttered a saying which amounts to a denial of the truth, and have [thus] denied the truth after [having professed] their self-surrender to God: for they were aiming at something which was beyond their reach. And they could find no fault [with the Faith] save that God had enriched them and [caused] His Apostle [to enrich them] out of His bounty! Hence, if they repent, it will be for their own good. but if they turn away, God will cause them to suffer grievous suffering in this world and in the life to come, and they will find no helper
on earth, and none to give [them] succour.

Caio!
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Ariel »

We hebben het gezellig gehad ihsanyd. Bedankt.
En ja...Je zal op dit forum weinig vriendelijke dingen lezen over Islam. :laugh1: Dat is waar... Maar ik heb alle vertrouwen in je.
Morgen zal ik je uitleggen hoe ik vers 74 interpreteer.
Ik ben nu te moe.

Welterusten en tot ziens.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Ariel »

ihsanyd schreef:
. En wat betreft die vers er staat echt nergens doodstraf explieciet en in de hadith slaat de doodstraf op iemand die toendertijd de kleine moslimgemeenschap verliet om dan TEGEN DE MOSLIMS te vechten. Doodstraf was dan een straf voor HOOGVERRAAD en niet voor AFVALLIGHEID. Ook kan je de koranverzen niet zelfstandig lezen zonder ze in de context van andere verzen in de koran te zetten en van de Koran in het algemeen. Ik heb de volgende engelse vertaling van die vers:

9:74
[The hypocrites] swear by God that they have said nothing [wrong]; yet most certainly have they uttered a saying which amounts to a denial of the truth, and have [thus] denied the truth after [having professed] their self-surrender to God: for they were aiming at something which was beyond their reach. And they could find no fault [with the Faith] save that God had enriched them and [caused] His Apostle [to enrich them] out of His bounty! Hence, if they repent, it will be for their own good. but if they turn away, God will cause them to suffer grievous suffering in this world and in the life to come, and they will find no helper
on earth, and none to give [them] succour.

Caio!
Goede morgen ihsanyd.

Ik denk toch dat jij dit vers beter moet lezen. En ja, ik lees dit koranvers in context. Het maakt niet uit of ik dit vers in het Engels lees, of in het Nederlands.

De huichelaars zijn in dit vers nog geen volledige afvalligen, en men geeft ze nog een uitweg. Het uiteindelijke bevel om de huichelaars en de ongelovigen te doden is nog niet duidelijk gegeven. Maar hen wordt een “pijnlijke bestraffing in deze wereld” beloofd.

Maar kijken we naar vers 4: 88 dan zien we hoe Mohammed wil dat men met deze huichelaars dient om te gaan.
4:88En hoe is het dat er bij jullie twee groepen zijn ten aanzien van de huichelaars, terwijl Allah hen omvergeworpen (tot ongeloof) heeft vanwege wat zij deden? Willen jullie leiden die door Allah tot dwaling gebracht zijn? En wie door Allah tot dwaling gebracht is: voor hen vinden jullie nooit een weg.
4: 89. Zij verlangen ernaar dat jullie ongelovig worden, zoals zij ongelovig zijn, zodat jullie gelijk zijn. Neemt dus geen vrienden ( auliya: vrienden of beschermers) uit hun midden totdat zij uitwijken op de Weg van Allah . En als zij zich afkeren (van de islam), grijpt hen dan en doodt hen waar jullie hen ook vinden. …
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door Manon »

Allez, even alles op een rijtje.

- Ariel geeft je hier KLAAR EN DUIDELIJK de koranverzen
- ik heb je een site gegeven met 14 bronnen (waaronder Muslim en Bukhari, die vond je toch wel betrouwbaar?)
- niet-moslims zijn verplicht een serieus pakje extra taksen te betalen (zo werden alle bestaande hoogstaande culturen uitgezogen) onder het mom van "bescherming" die ze voor niks nodig hadden als de moslims hen met rust laten.... (de maffia praktijken vinden hier hun oorsprong met hun "offer you cannot refuse", maffia is etymologisch een arabisch woord).
- wij weten allen dat er regelmatig mensen een kopje kleiner gemaakt worden in islamitische landen als ze het lef hebben om duidelijk te stellen dat ze geen moslim meer zijn en zich vb. bekeerd hebben tot het christendom gewoonlijk.

En jij blijft nu nog steeds beweren dat er in islam GEEN DWANG is in godsdienst?
Wat moet jij lezen om te veronderstellen dat er wèl dwang is?

Als ik stel,
best Ishanyd, je hebt de keuze: ofwel betaal jij mij jaarlijks 50.000 euro ofwel ga ik je nek oversnijden omdat je dat niet doet. Dat noem jij dan "vrije keuze"?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door ihsanyd »

Ariel schreef:
ihsanyd schreef:
. En wat betreft die vers er staat echt nergens doodstraf explieciet en in de hadith slaat de doodstraf op iemand die toendertijd de kleine moslimgemeenschap verliet om dan TEGEN DE MOSLIMS te vechten. Doodstraf was dan een straf voor HOOGVERRAAD en niet voor AFVALLIGHEID. Ook kan je de koranverzen niet zelfstandig lezen zonder ze in de context van andere verzen in de koran te zetten en van de Koran in het algemeen. Ik heb de volgende engelse vertaling van die vers:

9:74
[The hypocrites] swear by God that they have said nothing [wrong]; yet most certainly have they uttered a saying which amounts to a denial of the truth, and have [thus] denied the truth after [having professed] their self-surrender to God: for they were aiming at something which was beyond their reach. And they could find no fault [with the Faith] save that God had enriched them and [caused] His Apostle [to enrich them] out of His bounty! Hence, if they repent, it will be for their own good. but if they turn away, God will cause them to suffer grievous suffering in this world and in the life to come, and they will find no helper
on earth, and none to give [them] succour.

Caio!
Goede morgen ihsanyd.

Ik denk toch dat jij dit vers beter moet lezen. En ja, ik lees dit koranvers in context. Het maakt niet uit of ik dit vers in het Engels lees, of in het Nederlands.

De huichelaars zijn in dit vers nog geen volledige afvalligen, en men geeft ze nog een uitweg. Het uiteindelijke bevel om de huichelaars en de ongelovigen te doden is nog niet duidelijk gegeven. Maar hen wordt een “pijnlijke bestraffing in deze wereld” beloofd.

Maar kijken we naar vers 4: 88 dan zien we hoe Mohammed wil dat men met deze huichelaars dient om te gaan.
4:88En hoe is het dat er bij jullie twee groepen zijn ten aanzien van de huichelaars, terwijl Allah hen omvergeworpen (tot ongeloof) heeft vanwege wat zij deden? Willen jullie leiden die door Allah tot dwaling gebracht zijn? En wie door Allah tot dwaling gebracht is: voor hen vinden jullie nooit een weg.
4: 89. Zij verlangen ernaar dat jullie ongelovig worden, zoals zij ongelovig zijn, zodat jullie gelijk zijn. Neemt dus geen vrienden ( auliya: vrienden of beschermers) uit hun midden totdat zij uitwijken op de Weg van Allah . En als zij zich afkeren (van de islam), grijpt hen dan en doodt hen waar jullie hen ook vinden. …
4:88
How, then, could you be of two minds106 about the hypocrites, seeing that God [Himself] has disowned them because of their guilt?107 Do you, perchance, seek to guide those whom God has let go astray - when for him whom God lets go astray thou canst never find any way? (4:89) They would love to see you deny the truth even as they have denied it, so that you should be like them. Do not, therefore, take them for your allies until they forsake the domain of evil108 for the sake of God; and if they revert to [open] enmity, seize them and slay them wherever you may find them. And do not take any of them109 for your ally or giver of succour, (4:90) unless it be such [of them] as have ties with people to whom you yourselves are bound by a covenant, or such as come unto you because their hearts shrink from [the thought of] making war either on you or on their own folk - although, if God had willed to make them stronger than you, they would certainly have made war on you.110 Thus, if they let you be, and do not make war on you, and offer you peace, God does not allow you to harm them.111

Ariel & Circe,

Ik acht jou ook een intelligente medemens. Denk je nou dat de Koran EXPLICIET de straf op stelen zou beschrijven en eraan toevoegen: "Laat geen medelijden je weerhouden om de straf uit te voeren" en de expliciet de straf op sex buiten het huwelijk, en de straf op vals beschuldigen allemaal EXACT benoemen en dan de straf op de GROOTSTE zonde en het verbreken van de eerste gebod van Mozes en Jesus, VERGETEN? Ik heb in mijn voorgaande verzen aangegeven dat de Koran toestaat mensen te vervallen tot ongeloof, zelfd meerder keren, ZONDER er een MENSELIJKE straf aan te verbinden. Mijn bewijzen zijn duidelijk en ik denk dat het duidelijk is dat er GEEN doodstraf op ongeloof staat zolang degene gewoon jou met rust laat en dat is ook logisch. HADITH mag nooit de Koran tegenspreken.

Wat betreft het feit dat er geleerden zijn die dat uit laten voeren, dat is vergelijkbaar met de Joodse geleerden die niet wilden accepteren dat Jesus de Messias was. Ze waren de hoogste autoriteit binnen de Joods gemeenschap en hadden de meeste kennis van allemaal maar desondanks hadden ze hun harten verblind voor de waarheid. En zo zijn er ook een hoop moslim geleerden. Als je wilt weten wat de islam is kijk dan gewoon naar de Koran, geleerden kijken door een bepaalde tijd/plaats/cultuur bril, dat moet je eruit kunnen destilleren.

Wat betreft de NL vertaling, is naar mijn mening een van de slechtste vertaling om het feit dat de markt ervoor gewoon erg klein is in tegenstelling dot de engelse waardoor er meer vertalers zich er aan wijden. Met vertalen treed er ALTIJD informatieverlies op.

Mvg. Ihsan
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Polygamie mag ook in Nederland

Bericht door BFA »

ihsanyd schreef:dat is vergelijkbaar met de Joodse geleerden die niet wilden accepteren dat Jesus de Messias was. Ze waren de hoogste autoriteit binnen de Joods gemeenschap en hadden de meeste kennis van allemaal maar desondanks hadden ze hun harten verblind voor de waarheid. En zo zijn er ook een hoop moslim geleerden
Je vergelijking gaat niet op.
Die Joodse geleerden handelen tov Jezus volgens de voorspelling. Alleen zijn die Joodse geleerden zich daar niet bewust van.
Moesten die Joodse geleerden Jezus aanvaard hebben, was Jezus nooit een kruisdood gestorven. Was de voorspelling nooit verzegeld geweest. Had Jezus nooit het profeetschap toegekend gekregen.
Heel anders dan die Mohammedaanse geleerden duizenden jaren na Mohammeds dood.
Trouwens, door Jezus zijn kruisdood te ontkennen nemen Mohammedanen Jezus zijn profeetschap af.

Mohammedanisme is in het hart van zijn stichter verblind voor waarheid.
ihsanyd schreef:Als je wilt weten wat de islam is kijk dan gewoon naar de Koran, geleerden kijken door een bepaalde tijd/plaats/cultuur bril, dat moet je eruit kunnen destilleren.
Letterlijk woord van God voor eens en altijd spreekt dit tegen.
ihsanyd schreef:Met vertalen treed er ALTIJD informatieverlies op.
Zeker als je uit een taal vertaald waar elk woord 12 of meer betekenissen heeft.
Uit een taal die enkel ontwikkeld is om te kunnen liegen zoals het gedrukt staat is elke vertaling een leugen. Net zoals het origineel een leugen is.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Plaats reactie