Ramadan afkopen???

Plaats reactie
Thomas

Ramadan afkopen???

Bericht door Thomas »

In discussie met een Turkse moslima (die tijdens de ramadan gewoon at en rookte) vertelde ze me dat kon afkopen.
Dat kon ze doen door andere arme mensen te eten te geven gedurende de ramadan(??????)

Iemand weleens hiervan gehoord?

(Volgens mij is het gewoon een smoes om geen ramadan te doen.)

Met vr.gr.

Thomas,
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!

mercator

Re: Ramadan afkopen???

Bericht door mercator »

Thomas schreef: Dat kon ze doen door andere arme mensen te eten te geven gedurende de ramadan(??????)
Ja dat klopt, je kan het breken van de ramadan afkopen door
1.een maaltijd voor een aantal(ik weet niet meer hoeveel) armen te betalen
2.een slaaf vrij te kopen
3.een maand extra te vasten
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Thomas

Bericht door Thomas »

mercator schreef:
Thomas schreef: Dat kon ze doen door andere arme mensen te eten te geven gedurende de ramadan(??????)
Waar kan ik dat vinden Mercator?
Niet dat ik je niet geloof hoor.... [hypocrite.gif]
Context???
Uitleg???

mercator

Bericht door mercator »

Thomas schreef:
Waar kan ik dat vinden Mercator?
Niet dat ik je niet geloof hoor.... [hypocrite.gif][/quote]

Ik heb dat nog niet zo lang geleden gelezen op ontdekislam.nl. Maar ik ben daar geband, moet je s aan Manon of Monique vragen, die grasduinen daar nogal s.

Manon

Bericht door Manon »

zowel Manon als Monique zijn daar ook gebanned hoor.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Ariel

Bericht door Ariel »

Ik heb wel eens gelezen dat je dan wel chronisch ziek of lichamelijk heel zwak moet zijn om je vasten af te kopen. Het blijkt dat voor europa dat bedrag vastgesteld is op €5,- per dag. Dat valt dan nog wel mee.
Een vrouw lijdt aan bloedstolling en de artsen hebben het haar sterk afgeraden te vasten, wat is het oordeel hierover?

Wanneer een persoon dus lijdt aan een ongeneeslijke ziekte, dan dient hij voor iedere dag een arme te voeden. De wijze waarop dit dient te geschieden, is dat hij een maaltijd (zoals bijvoorbeeld rijst) aan hun schenkt. Wat hij ook kan doen, is dat hij de arme bij hem thuis uitnodigt voor het nuttigen van een maaltijd. Dit is het oordeel over de ongeneeslijke zieke. De vrouw die zojuist werd beschreven valt onder deze categorie. Zij dient dus voor iedere dag dat zij niet vast een arme te voeden.

Sheich Mohammed ibnoe Saalih al-cOethaymien
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

mercator

Bericht door mercator »

Bij "ramadan afkopen" op Google vindt je uiteindelijk wat je zoekt Thomas, maar je moet me niet kwalijk nemen dat ik geen zin heb om een half uur moslim-fabeltjes na te vlooien. Ik heb wel in één oogopslag even gezien dat het in Marokko gebruikelijk is dat een rijke de ramadan afkoopt door een maaltijd voor 40 personen te betalen.

Thomas

Bericht door Thomas »

Tot zo ver: iedereen bedankt voor de adviezen/commentaren.

@ Mercator:
Nee hoor dat verlang ik niet van je.
Ik heb inmiddels zelf ook al heel wat vlooiwerk gedaan maar een echt duidelijk standpunt/idee van dit probleem heb ik ( nog) niet.

@ Iedereen:
Mochten jullie nog bruikbare tips oid hebben dan graag!!!
Context???
Uitleg???

Dhana

Bericht door Dhana »

Thomas schreef:Tot zo ver: iedereen bedankt voor de adviezen/commentaren.

@ Mercator:
Nee hoor dat verlang ik niet van je.
Ik heb inmiddels zelf ook al heel wat vlooiwerk gedaan maar een echt duidelijk standpunt/idee van dit probleem heb ik ( nog) niet.

@ Iedereen:
Mochten jullie nog bruikbare tips oid hebben dan graag!!!

Ik denk dat je het wel aan Dutch kan vragen als je een zeker antwoord wilt. Zij kan ongetwijfeld met "bewijs" komen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Rechtsliberaal

Bericht door Rechtsliberaal »

Als rijke de ramadan afkopen met veertig maaltijden voor de armen. Dat heeft een groot aflaat-gehalte

Dhana

Bericht door Dhana »

Rechtsliberaal schreef:Als rijke de ramadan afkopen met veertig maaltijden voor de armen. Dat heeft een groot aflaat-gehalte

Ja inderdaad, Rechts. Wij worden met van alles voor de voeten gegooid waar ze zelf al 1400 jaar aan een stuk door schuldig aan zijn. Zoals inquisitie, kruisvaardij, slavenij enz.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Zwartmeer

Bericht door Zwartmeer »

Volgens mij hoeft een moslim helemaal geen ramadan te houden. Als ie sterft tijdens de jihad zijn immers al z'n zonen vergeven. Ook al heeft ie 10.000 babies verkracht en nog nooit aan de ramadan gedaan.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.

Dhana

Bericht door Dhana »

Zwartmeer schreef:Volgens mij hoeft een moslim helemaal geen ramadan te houden. Als ie sterft tijdens de jihad zijn immers al z'n zonen vergeven. Ook al heeft ie 10.000 babies verkracht en nog nooit aan de ramadan gedaan.

Ja als je sterft tijdens die gelegenheid, is het groot feest voor de overlevenden. Hoe verknipt kan een mens worden?

Schepsel

Bericht door Schepsel »

Dhana schreef:
Zwartmeer schreef:Volgens mij hoeft een moslim helemaal geen ramadan te houden. Als ie sterft tijdens de jihad zijn immers al z'n zonen vergeven. Ook al heeft ie 10.000 babies verkracht en nog nooit aan de ramadan gedaan.

Ja als je sterft tijdens die gelegenheid, is het groot feest voor de overlevenden. Hoe verknipt kan een mens worden?
Een Somalische waarmee ik in de klas zat vond het ook rechtvaardig om een kleuter de handen af te hakken nadat het een brood stal uit honger (hypothetische voorbeeldsituatie die ik schetste). Dat hij daarna veel moeilijker zou werken deed er niet toe; het jong had dood moeten hongeren en dan was hij naar Allah gegaan. Ze vindt ook dat je dat van zo'n kind kunt vragen.

Ik vond het wat schokkend, zo verknipt en onlogisch als haar morele opvattingen waren. Ze moet een fundamenteel ander beeld van de wereld hebben dan ik. Dat vind ik vreemd.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.

H.Numan

Bericht door H.Numan »

Zo zitten de meeste religies in elkaar. Logica doet niet ter zake of wordt tot in het absurde toegepast.

Neem de RK Kerk. Officieel mag seks alleen om kindertjes te maken. Er zijn meer dan genoeg theologen die het standpunt ondersteunen dat wanneer een echtpaar om wat voor reden dan ook geen kinderen meer wilt (hebben er al genoeg, zijn er (nu) te oud voor, etc.) ze dan voortaan in aparte bedden moeten gaan slapen.

Of het gedocumenteerde geval in Ierland: een jong meisje (12) werd verkracht en zwanger gemaakt door haar oom. De RK kerk probeerde middels vertraging in een rechtszaak niet om de oom te veroordelen, maar om te voorkomen dat het meisje naar Engeland zou gaan om daar een abortus te laten verrichten.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Plaats reactie