Draagbare moskee om beter te kunnen bidden

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Sep 10, 2010 2:26 pm

Kijk eens aan. :rock: Een leuk hebbedingetje voor de moderne Moslim. Iedere moslim een eigen moskee voor in huis of in de tuin. Het komt goed met Moslims.

PARIJS - De Franse imam Hassen Bounamcha heeft een draagbare moskee ontworpen om de gelovigen te helpen zich beter op het gebed te concentreren. De 2 meter hoge mihrbox, zoals hij de gebedsruimte heeft genoemd, heeft de vorm van een mihrab, de gebedsnis in de muur van een moskee die aangeeft in welke richting de heilige stad Mekka ligt. Moslims bidden met het gezicht naar Mekka gekeerd.

Ik besefte dat ik me in een moskee beter op mijn gebed kan concentreren dan als ik thuis ben. Daarom kwam ik op het idee de mihrab na te maken die een beter omgeving voor meditatie in afzondering biedt”, aldus Bounamcha in de krant Le Parisien. Hij is imam in Aubervilliers bij Parijs.

De draagbare moskee is gemaakt van karton en plastic en heeft twee lagen van aluminium. Het duurste model, waarin een luidspreker is ingebouwd, kost 450 euro. Kinderen hebben er al een voor 69 euro. Bounamcha hoopt er binnen een jaar zeker duizend te verkopen. Hij heeft in verscheidene landen octrooi aangevraagd.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/7615 ... buitenland
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Manon

Re: Draagbare moskee om beter te kunnen bidden

Berichtdoor Manon » Vr Sep 10, 2010 2:46 pm

hoe leuk! kunnen ze ze allemaal netjes naast mekaar op hoofdwegen zetten voor het geval we hier nog niet wisten wie de nieuwe heersers zijn.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Sep 10, 2010 9:03 pm

Wabblief? "Kinderen hebben er al een voor 69 euro.
Daar hoef ik niet verbaasd over te zijn. Die Mohammedanen hebben immers ook oefen-hoofddoekjes voor baby's.

En verder is het weer copycat natuurlijk. Die moskee is allang in Nederland uitgevonden met als extra eigenschap: opvouwbaar/verrijdbaar!

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Jimm

Berichtdoor Jimm » Vr Sep 10, 2010 9:57 pm

Ariel schreef:Kijk eens aan. :rock: Een leuk hebbedingetje voor de moderne Moslim. Iedere moslim een eigen moskee voor in huis of in de tuin. Het komt goed met Moslims.

PARIJS - De Franse imam Hassen Bounamcha heeft een draagbare moskee ontworpen om de gelovigen te helpen zich beter op het gebed te concentreren. De 2 meter hoge mihrbox, zoals hij de gebedsruimte heeft genoemd, heeft de vorm van een mihrab, de gebedsnis in de muur van een moskee die aangeeft in welke richting de heilige stad Mekka ligt. Moslims bidden met het gezicht naar Mekka gekeerd.

Ik besefte dat ik me in een moskee beter op mijn gebed kan concentreren dan als ik thuis ben. Daarom kwam ik op het idee de mihrab na te maken die een beter omgeving voor meditatie in afzondering biedt”, aldus Bounamcha in de krant Le Parisien. Hij is imam in Aubervilliers bij Parijs.

De draagbare moskee is gemaakt van karton en plastic en heeft twee lagen van aluminium. Het duurste model, waarin een luidspreker is ingebouwd, kost 450 euro. Kinderen hebben er al een voor 69 euro. Bounamcha hoopt er binnen een jaar zeker duizend te verkopen. Hij heeft in verscheidene landen octrooi aangevraagd.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/7615 ... buitenland

Moslima's hebben er natuurlijk geen nodig, daar fungeert de Burka als draagbare moskee.

Moet je eigenlijk als Moslim ook het gezicht naar Mekka keren als je sex hebt op z'n hondjes?
Of is op z'n hondjes haram? Tenslotte is een hond ook haram dier.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Sep 12, 2010 10:36 pm

Voila...Hier hebben we de draagbare moskee waar in het heel fijn is om te bidden.

Afbeelding
Afbeelding

Voor meer prachtige modellen bezoek de site...Er is zelfs een model met een minaret.
http://www.mihrabox.com/la-galerie-des- ... rabox.html
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Monique

Berichtdoor Monique » Zo Sep 12, 2010 10:41 pm

Ze worden met de dag melijwekkender.... :crying:
Amorele atheistische nitwit

Manon

Berichtdoor Manon » Ma Sep 13, 2010 11:56 am

Meelijwekkend?

Binnen een aantal jaren is de aanschaf van zo'n paar moskeekasten verplicht in alle openbare gebouwen en op elke werkplaats!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Terug naar “Islam in het nieuws”