Imams preken tegen terreur

Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Imams preken tegen terreur

Bericht door Maroc_21 »

Imams preken tegen terreur

ROTTERDAM, 8 JULI. Imams in honderden moskeeën in Nederland veroordeelden vanmiddag tijdens de vrijdagpreek in krachtige bewoordingen de aanslagen van gisteren in Londen. De islamitische geestelijken verklaarden dat de islam losstaat van de terreur.

Dit blijkt uit verklaringen van koepelorganisaties van Turkse, Surinaamse en Marokkaanse moskeeën, de meerderheid van de 900.000 moslims in Nederland. Vrijdagpreken worden veelal geschreven door de mufti, de hoogste geestelijke leider, en onder de imams verspreid.

Minister Donner (Justitie, CDA) waarschuwde gisteren in reactie op de bomaanslagen tegen vermindering van het besef van urgentie voor mogelijke terreuraanslagen in Nederland. Op basis van verschillende signalen is het risico van aanslagen ook in Nederland substantieel, aldus Donner.

Maar hij benadrukte, mede op basis van uitwisseling van informatie met Britse veiligheidsdiensten, dat er voor Nederland geen reden is voor een verhoogde staat van paraatheid. De enige concrete maatregel die hij aankondigde is een verscherpte grensbewaking tussen Nederland en Groot-Brittannië (scheep- en luchtvaart). Hij zei dat hiermee moet worden voorkomen dat daders van de aanslagen in Londen, of hun handlangers, via Nederland vluchten.

Moslimorganisaties in Amsterdam bereiden voor volgende week een demonstratie op de Dam voor tegen het terrorisme. Met de demonstratie willen de moslims hun solidariteit met de inwoners van Londen uiten, zegt Ahmed Marcouch van de Unie van Marokkaanse Moskeeën Amsterdam en Omstreken (UMMAO).

De World Islamic Mission, de Surinaamse moslims, ondersteunen het initiatief van de Marokaanse moskeevereniging. Ook de Turkse moskeevereniging Milli Görüs Noord-Nederland, zegt de achterban te zullen oproepen om naar de Dam te gaan.

Voorzitter Ayhan Tonca van het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) zal vanavond in een al eerder gepland overleg met minister Donner (Justitie) aandringen op extra veiligheidsmaatregelen rondom de moskeeën in Nederland. Na de moord op de cineast Theo van Gogh in november vorig jaar werd brand gesticht in enkele islamitische gebedshuizen en scholen.

Tonca verwacht dat de politie extra patrouilleert ,,rondom onze gebedshuizen''. Uit angst voor represailles zijn veiligheidsmaatregelen rondom de Marokkaanse moskeeën in Amsterdam en omgeving opgeschroefd. Sommige gebedshuizen worden dag en nacht in de gaten gehouden, aldus Marcouch.
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Uit angst voor represailles
Ziehier de reden voor de uiterlijke afkeuring van terreur.
Amorele atheistische nitwit
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Kijk dit is een levendvoorbeeld van een conclusie die nergens op slaat. Jouw interpretatie is hartstikke fout! Er wordt geen terreur afgekeurd uit angst voor represailles..Nee! Er wordt veiligheidsmaatregelen rondom de Marokkanse moskeeën opgeschroefd uit angst voor represailles.

Het staat toch in gewoon Nederlands? Lees het nog een keer door!
Uit angst voor represailles zijn veiligheidsmaatregelen rondom de Marokkaanse moskeeën in Amsterdam en omgeving opgeschroefd. Sommige gebedshuizen worden dag en nacht in de gaten gehouden, aldus Marcouch.
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Maroc_21 schreef:Kijk dit is een levendvoorbeeld van een conclusie die nergens op slaat. Jouw interpretatie is hartstikke fout! Er wordt geen terreur afgekeurd uit angst voor represailles..Nee! Er wordt veiligheidsmaatregelen rondom de Marokkanse moskeeën opgeschroefd uit angst voor represailles.

Het staat toch in gewoon Nederlands? Lees het nog een keer door!
Uit angst voor represailles zijn veiligheidsmaatregelen rondom de Marokkaanse moskeeën in Amsterdam en omgeving opgeschroefd. Sommige gebedshuizen worden dag en nacht in de gaten gehouden, aldus Marcouch.
Mijn interpretatie is gebaseerd op het feit dat er (nog) niet 1 blijk van medeleven/afkeuring is geweest van de zijde van moslims ZONDER in 1 adem de angst voor represailles uit te spreken.

Ik heb niet 1 blijk van afkeuring gezien in de trand van:
"IK KEUR HET AF DE DADERS ZIJN GESTOORD!!!!!!"
Er is altijd aan MAAR aanvast geknoopt...ofwel een "het was te verwahten"ofwel een "dit geeft een slechte naam aan de islam"...ofwel "als dit meer geen gevolgen heeft voor moslims".

m.a.w. NEE ik vertrouw zo'n "afkeuring" voor geen meter het wordt misbruikt om er weer een slachtofferrolletje bij te krijgen.
Amorele atheistische nitwit
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

Monique schreef:Mijn interpretatie is gebaseerd op het feit dat er (nog) niet 1 blijk van medeleven/afkeuring is geweest van de zijde van moslims ZONDER in 1 adem de angst voor represailles uit te spreken.

Ik heb niet 1 blijk van afkeuring gezien in de trand van:
"IK KEUR HET AF DE DADERS ZIJN GESTOORD!!!!!!"
Er is altijd aan MAAR aanvast geknoopt...ofwel een "het was te verwahten"ofwel een "dit geeft een slechte naam aan de islam"...ofwel "als dit meer geen gevolgen heeft voor moslims".

m.a.w. NEE ik vertrouw zo'n "afkeuring" voor geen meter het wordt misbruikt om er weer een slachtofferrolletje bij te krijgen.
Doe wat je wilt met jouw vooroordeel jegens de moslims.
Als er staat dat dat Moslims het afkeuren, heb jij de keuze om dat ook werkelijk te lezen.

TheBrains.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

TheBrains schreef:
Monique schreef:Mijn interpretatie is gebaseerd op het feit dat er (nog) niet 1 blijk van medeleven/afkeuring is geweest van de zijde van moslims ZONDER in 1 adem de angst voor represailles uit te spreken.

Ik heb niet 1 blijk van afkeuring gezien in de trand van:
"IK KEUR HET AF DE DADERS ZIJN GESTOORD!!!!!!"
Er is altijd aan MAAR aanvast geknoopt...ofwel een "het was te verwahten"ofwel een "dit geeft een slechte naam aan de islam"...ofwel "als dit meer geen gevolgen heeft voor moslims".

m.a.w. NEE ik vertrouw zo'n "afkeuring" voor geen meter het wordt misbruikt om er weer een slachtofferrolletje bij te krijgen.
Doe wat je wilt met jouw vooroordeel jegens de moslims.
Als er staat dat dat Moslims het afkeuren, heb jij de keuze om dat ook werkelijk te lezen.

TheBrains.
Welk vooroordeel...?
Amorele atheistische nitwit
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

TheBrains schreef:
Monique schreef:Mijn interpretatie is gebaseerd op het feit dat er (nog) niet 1 blijk van medeleven/afkeuring is geweest van de zijde van moslims ZONDER in 1 adem de angst voor represailles uit te spreken.

Ik heb niet 1 blijk van afkeuring gezien in de trand van:
"IK KEUR HET AF DE DADERS ZIJN GESTOORD!!!!!!"
Er is altijd aan MAAR aanvast geknoopt...ofwel een "het was te verwahten"ofwel een "dit geeft een slechte naam aan de islam"...ofwel "als dit meer geen gevolgen heeft voor moslims".

m.a.w. NEE ik vertrouw zo'n "afkeuring" voor geen meter het wordt misbruikt om er weer een slachtofferrolletje bij te krijgen.
Doe wat je wilt met jouw vooroordeel jegens de moslims.
Als er staat dat dat Moslims het afkeuren, heb jij de keuze om dat ook werkelijk te lezen.

TheBrains.
Welk vooroordeel...?
Amorele atheistische nitwit
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

TheBrains schreef:
Monique schreef:Mijn interpretatie is gebaseerd op het feit dat er (nog) niet 1 blijk van medeleven/afkeuring is geweest van de zijde van moslims ZONDER in 1 adem de angst voor represailles uit te spreken.

Ik heb niet 1 blijk van afkeuring gezien in de trand van:
"IK KEUR HET AF DE DADERS ZIJN GESTOORD!!!!!!"
Er is altijd aan MAAR aanvast geknoopt...ofwel een "het was te verwahten"ofwel een "dit geeft een slechte naam aan de islam"...ofwel "als dit meer geen gevolgen heeft voor moslims".

m.a.w. NEE ik vertrouw zo'n "afkeuring" voor geen meter het wordt misbruikt om er weer een slachtofferrolletje bij te krijgen.
Doe wat je wilt met jouw vooroordeel jegens de moslims.
Als er staat dat dat Moslims het afkeuren, heb jij de keuze om dat ook werkelijk te lezen.

TheBrains.
Welk vooroordeel...?
Amorele atheistische nitwit
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

Monique schreef: Welk vooroordeel...?
Je hoeft je berichten niet 3x achter elkaar te posten om zo jouw meaning over te brengen, of stottert jouw computer? (Ik zit overigens niet de hele dag achter de pc.)

Nou, deze vooroordeel:
ik vertrouw zo'n "afkeuring" voor geen meter


Als ik dit zo lees, heb ik de vermoeden dat jij een vooroordeel over de moslims hebt, je zegt namelijk met andere woorden ; " Ik vertrouw de moslims voor geen meter" .

TheBrians.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

TheBrains schreef:
Monique schreef: Welk vooroordeel...?
Je hoeft je berichten niet 3x achter elkaar te posten om zo jouw meaning over te brengen, of stottert jouw computer? (Ik zit overigens niet de hele dag achter de pc.)
De site laadt erg langzaam. Ik bied u mijn nederige excuses aan voor het feit dat mijn verbinding vandaan niet optimaal is.
Zit ik de hele dag achter de computer? Voor zover ik weet werk ik de hele dag... 8)
(ik neem je dat vooroordeel niet kwalijk hoor...ik begrijp best dat het moeilijk te begrijpen is voor je dat een vrouw een "normale" baan heeft en kostwinner is.. :wink: )

Nou, deze vooroordeel:
ik vertrouw zo'n "afkeuring" voor geen meter


Als ik dit zo lees, heb ik de vermoeden dat jij een vooroordeel over de moslims hebt, je zegt namelijk met andere woorden ; " Ik vertrouw de moslims voor geen meter" .

TheBrians.
Ik heb toch de indruk dat je eens een cursus begrijpend lezen moet gaan volgen.
Ik zeg namelijk dat ik "zo'n afkeuring" niet vertrouw (met redenen omkleedt).... of...is "afkeuring" gelijk aan "moslims"..?

Een vooroordeel is een "oordeel" ergens over klaar hebben ZONDER daar redenen/bewijzen voor aan te dragen.
Wanneer ik dus zeg: "ik vertrouw een dergelijke afkeuring niet, want..."..... mag jij mij eens uitleggen welk gedeelte daar een "vooroordeel" van is.
Laatst gewijzigd door Monique op di jul 19, 2005 9:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Amorele atheistische nitwit
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Tja, de brains vermoed bij iedereen een vooroordeel, rascisme en fascisme enzovoort terwijl meneer "hersens" alle wandaden en wangedrag van moslims verdeigt en zelfs voorstander is van segregatie !
Salam-Al-Islamiyya
Berichten: 37
Lid geworden op: di jul 19, 2005 2:13 pm

Bericht door Salam-Al-Islamiyya »

Zolang bepaalde islamcritici het sji'itische concept van 'taqiyya' presenteren als een algemeen islamitisch bevel om te liegen, zullen moslims nooit vertrouwd worden in hun uitspraken...
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Thebrains schreef:

" Ik vertrouw de moslims voor geen meter" .

ik vertrouw de moslim voor geen CENTIMETER.

kun jij mij een goede reden geven, waarom ik een moslim moet vertrouwen. (een moslim is voor mij degene die naar de maatstaven van de koran leeft)

groet,
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

Monique schreef:De site laadt erg langzaam. Ik bied u mijn nederige excuses aan voor het feit dat mijn verbinding vandaan niet optimaal is.
Zit ik de hele dag achter de computer? Voor zover ik weet werk ik de hele dag... 8)
(ik neem je dat vooroordeel niet kwalijk hoor...ik begrijp best dat het moeilijk te begrijpen is voor je dat een vrouw een "normale" baan heeft en kostwinner is.. :wink: )
Ik heb helemaal niet beweerd dat jij de hele dag achter de computer zit.
Ik had het over mijzelf; dat ik niet altijd achter de pc zit, en daarom niet elke dag kan checken of iemand iets heeft gepost.

Waarom is het moeilijk te begrijpen dat de vrouw een normale baan heeft? Denk toch dat jij nog steeds in de fase zit van het vooroordelen.
Ik heb namelijk niks op tegen dat vrouwen werken.

Ik heb toch de indruk dat je eens een cursus begrijpend lezen moet gaan volgen.
Ik zeg namelijk dat ik "zo'n afkeuring" niet vertrouw (met redenen omkleedt).... of...is "afkeuring" gelijk aan "moslims"..?

Een vooroordeel is een "oordeel" ergens over klaar hebben ZONDER daar redenen/bewijzen voor aan te dragen.
Wanneer ik dus zeg: "ik vertrouw een dergelijke afkeuring niet, want..."..... mag jij mij eens uitleggen welk gedeelte daar een "vooroordeel" van is.
Als jij zegt dat je een afkeuring van een moslim niet vertrouwt, dan draai je ertoch omheen dat je een moslim niet vertrouwt? ofniet?
Zo niet, dan bied ik mijn excuses aan. :wink:
(Het zal er wel aan liggen omdat jij in andere topics meestal vooroordelende reacties geeft.)


TheBrians.
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

unholy schreef:Tja, de brains vermoed bij iedereen een vooroordeel, rascisme en fascisme enzovoort terwijl meneer "hersens" alle wandaden en wangedrag van moslims verdeigt en zelfs voorstander is van segregatie !
nee hoor. Bij mensen wie nooit vooroordelen, heb ik niet eens de gedachte dat zij vooroordelen. Het ligt dus helemaal aan jezelf.

Ik die wandaden(en wangedrag) goedkeurt? je moet het niet op mij afschuiven, mijn beste haatdragende Unholy.
Dat ik een voorstander ben van segregatie, is zelfs voor jouw een te grote toespraak. (Grote) Toespraken moet jij dus absoluut niet doen, vooral als ze voor geen meter kloppen.

TheBrains.
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

TheBrains schreef:Te grote toespraken moet jij dus absoluut niet doen, vooral als ze voor geen meter kloppen.

TheBrains.
Wat klopt er dan niet argumenten, feiten ?

Je toegenegen unholy
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

weda schreef:Thebrains schreef:

" Ik vertrouw de moslims voor geen meter" .

ik vertrouw de moslim voor geen CENTIMETER.

kun jij mij een goede reden geven, waarom ik een moslim moet vertrouwen. (een moslim is voor mij degene die naar de maatstaven van de koran leeft)

groet,
Nou, omdat een moslim even veel waard is als jou. Dus ze hebben simpelweg ook het recht om vertrouwt te worden.

TheBrians.
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

unholy schreef:
TheBrains schreef:Te grote toespraken moet jij dus absoluut niet doen, vooral als ze voor geen meter kloppen.

TheBrains.
Wat klopt er dan niet argumenten, feiten ?

Je toegenegen unholy
Wat er niet klopt? wat denk je? :roll:
(al heb ik dat net uitgelegd in mijn vorige post)
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

TheBrains schreef: Wat er niet klopt? wat denk je? :roll:
(al heb ik dat net uitgelegd in mijn vorige post)
The brainless met circelredernaties.....je wordt een beetje saai.... :roll:
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

TheBrains schreef: Als jij zegt dat je een afkeuring van een moslim niet vertrouwt, dan draai je ertoch omheen dat je een moslim niet vertrouwt? ofniet?
Zo niet, dan bied ik mijn excuses aan. :wink:
TheBrians.
Ik heb niet gezegd dat ik een afkeuring van een moslim niet vertrouw....ik heb gezegd dat ik DERGELIJKE afkkeuringen (waar enkel eigenbelang bij komt kijken) niet vertrouw.
Dat jij dat op eenzelfde lijn zet met moslims is toch echt jouw pakkie an.
(Het zal er wel aan liggen omdat jij in andere topics meestal vooroordelende reacties geeft.)
ik ben mij er niet van bewust dat ik "vooroordelen" spui (in de zin van "oordelen ZONDER daar een uitleg/verklaring bij te geven).

Ik kan me trouwens helemaal niet voorstellen dat ik dat doe.....ik heb namelijk niets tegen moslims ...a) ik ben bijna met 1 getrouwd geweest....b) een huidig vriendje is er 1..... een ex vriendje was een sikh, ook nog een jood, en een christen, en atheist....(ja ja, de jaren beginnen te tellen... 8) )m.a.w. ik heb niets tegen MENSEN,!!!
IK heb iets tegen het instituut ISLAM...net zoals ik heb tegen christendom, jodendom etc... :roll:
Amorele atheistische nitwit
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Thebrains schreef:

"Nou, omdat een moslim even veel waard is als jou. Dus ze hebben simpelweg ook het recht om vertrouwt te worden. "

volgens de moslim ben ik een varken, ongelovige, hond etc. is de moslim even veel waard als ik...

leuk.

groet,
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

unholy schreef:
TheBrains schreef: Wat er niet klopt? wat denk je? :roll:
(al heb ik dat net uitgelegd in mijn vorige post)
The brainless met circelredernaties.....je wordt een beetje saai.... :roll:
Welke circelredenering?

Als je aandacht wilt, dan ga ja maar naar een crèche.
daar krijg je jouw benodigde aandacht, ongetwijfeld.

TheBrians.
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

Monique schreef: Ik heb niet gezegd dat ik een afkeuring van een moslim niet vertrouw....ik heb gezegd dat ik DERGELIJKE afkkeuringen (waar enkel eigenbelang bij komt kijken) niet vertrouw.

Dat jij dat op eenzelfde lijn zet met moslims is toch echt jouw pakkie an.
je zei dat je er niet van bewust was dat je aan het vooroordelen was?(Kijk dan maar eens naar de bovenstaande dikgedrukte zin). Was dat een valstrik, of begin je jouw eigen leugens te geloven?

ik ben mij er niet van bewust dat ik "vooroordelen" spui (in de zin van "oordelen ZONDER daar een uitleg/verklaring bij te geven).
ik had ook nog op een andere topic al jouw vooroordelen naar boven gehaald, omdat jij ernaar vroeg. (Er het was niet bepaald weinig)
Ik kan me trouwens helemaal niet voorstellen dat ik dat doe.....ik heb namelijk niets tegen moslims ...a) ik ben bijna met 1 getrouwd geweest....b) een huidig vriendje is er 1..... een ex vriendje was een sikh, ook nog een jood, en een christen, en atheist....(ja ja, de jaren beginnen te tellen... 8) )m.a.w. ik heb niets tegen MENSEN,!!!
IK heb iets tegen het instituut ISLAM...net zoals ik heb tegen christendom, jodendom etc... :roll:
Das raar, je hebt niets tegen Moslims, maar wel iets tegen de Islam?
nou nou.. ik sta versteld! Hoe krijg jij het toch voor mekaar?
Of bedoel je te zeggen, dat je alleen moslims mag, die niets aan hen geloof doen? en alleen de naam "moslim" hebben gekregen omdat hen ouders moslim zijn. Maar verder ook niets met de islam te maken hebben.
Dat zal het wel zijn, aangezien jij een "Islamitische" vriendje hebt (gehad).


TheBrians.
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

weda schreef:Thebrains schreef:

"Nou, omdat een moslim even veel waard is als jou. Dus ze hebben simpelweg ook het recht om vertrouwt te worden. "

volgens de moslim ben ik een varken, ongelovige, hond etc. is de moslim even veel waard als ik...

leuk.

groet,
Volgens een moslim ben je een varken?? een hond??
Nou, laat ik jou geruststellen, volgens de islam ben je dat helemaal niet. Je neemt gewoon de slachtofferrol. Doe niet zo zielig.

TheBrians.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

TheBrains schreef: Ik heb niet gezegd dat ik een afkeuring van een moslim niet vertrouw....ik heb gezegd dat ik DERGELIJKE afkkeuringen (waar enkel eigenbelang bij komt kijken) niet vertrouw.

Dat jij dat op eenzelfde lijn zet met moslims is toch echt jouw pakkie an.
~
je zei dat je er niet van bewust was dat je aan het vooroordelen was?(Kijk dan maar eens naar de bovenstaande dikgedrukte zin). Was dat een valstrik, of begin je jouw eigen leugens te geloven?
Ik zie de `valstrik` niet en ook het `vooroordeel` hierboven niet?

ik ben mij er niet van bewust dat ik "vooroordelen" spui (in de zin van "oordelen ZONDER daar een uitleg/verklaring bij te geven).
ik had ook nog op een andere topic al jouw vooroordelen naar boven gehaald, omdat jij ernaar vroeg. (Er het was niet bepaald weinig)
Geef eens een linkje. Kan iedereen meegenieten.
Zonder linkje is deze bewering uiteraard niets waard.
Ik kan me trouwens helemaal niet voorstellen dat ik dat doe.....ik heb namelijk niets tegen moslims ...a) ik ben bijna met 1 getrouwd geweest....b) een huidig vriendje is er 1..... een ex vriendje was een sikh, ook nog een jood, en een christen, en atheist....(ja ja, de jaren beginnen te tellen... 8) )m.a.w. ik heb niets tegen MENSEN,!!!
IK heb iets tegen het instituut ISLAM...net zoals ik heb tegen christendom, jodendom etc... :roll:
Das raar, je hebt niets tegen Moslims, maar wel iets tegen de Islam?
nou nou.. ik sta versteld! Hoe krijg jij het toch voor mekaar?
Of bedoel je te zeggen, dat je alleen moslims mag, die niets aan hen geloof doen? en alleen de naam "moslim" hebben gekregen omdat hen ouders moslim zijn. Maar verder ook niets met de islam te maken hebben.
Dat zal het wel zijn, aangezien jij een "Islamitische" vriendje hebt (gehad).
Wie heeft hier nu een °vooroordeel°?
Dat JIJ geen onderscheid kunt maken tussen een geloof en mensen, wil nog niet zeggen dat een ander dat ook niet kan. Dat jij alles op 1 hoop gooit kan ik niets aan doen. (wat je hier zei geeft meteen de eerste quote in dit antwoord haarfijn aan)

Het feit dat iemand moslim, hindu, katholiek is e.d. hoeft uiteraard NIETS over die persoon te zeggen.
Of.... betekent het feit dat ik atheist ben AUTOMATISCH dat ik een hekel heb aan gelovigen?
In je reacties ga jij daar wel van uit. Je kunt je niet voorstellen dat iemand zonder geloof geen enkele moeite heeft met mensen met een geloof. Dat jij je dat niet kunt voorstellen zegt heel veel over jou...en...niet ten guntse.(en niet al te snugger)
Bij jouw redenering namelijk zou het zo moeten zijn dat ik een hekel heb aan mijn grootouders en andere familie, die zijn namelijk erg gelovig. Nou breintje, ik zal je uit de droom helpen: we kunnen het allemaal prima vinden, en...weet je hoe dat komt?
De gelovige helft valt de ongelovige helft niet lastig met hun geloof. Zou je ook eens moeten proberen... gaat prima...da´s pas VREDE.. 8)
Amorele atheistische nitwit
Plaats reactie