Imams preken tegen terreur

TheBrains

Berichtdoor TheBrains » Do Jul 28, 2005 9:49 pm

Monique schreef:Ik zie de `valstrik` niet en ook het `vooroordeel` hierboven niet?

ik doelde op deze zin:
Dat jij dat op eenzelfde lijn zet met moslims is toch echt jouw pakkie an.

Geef eens een linkje. Kan iedereen meegenieten.
Zonder linkje is deze bewering uiteraard niets waard.

Maar natuurlijk: viewtopic.php?p=7931&highlight=#7931 het 8e citaat op die pagina.

Ik plaats jou vooroordelen ook maar hier, dan kan inderdaad iedereen meegenieten:

TheBrians schreef:lees jouw vooroordelen maar:
Monique schreef:Wat is dit voor waanzin?
Is dit een uiting van een moslimmentaliteit

Ik begrijp nu wel waar al die verkrachtingen door moslims vandaan komen...

Gezien de reacties van maroc en jijzelf heb ik mijn bedenkingen bij "moslims".

etc etc..

Wie heeft hier nu een °vooroordeel°?
Dat JIJ geen onderscheid kunt maken tussen een geloof en mensen, wil nog niet zeggen dat een ander dat ook niet kan. Dat jij alles op 1 hoop gooit kan ik niets aan doen. (wat je hier zei geeft meteen de eerste quote in dit antwoord haarfijn aan)

Dat is geen vooroordeel maar een harde feit. Een moslim die zijn geloof practizeerd, kent zijn regels dondersgoed. Die regels vertellen namelijk dat je geen relatie vóór het huwelijk mag hebben.

Het feit dat iemand moslim, hindu, katholiek is e.d. hoeft uiteraard NIETS over die persoon te zeggen.
Of.... betekent het feit dat ik atheist ben AUTOMATISCH dat ik een hekel heb aan gelovigen?

Automatisch? nee hoor. Ik heb ook niet beweerd van wel.

In je reacties ga jij daar wel van uit.

Dat komt omdat jij je zo uitttt.

Je kunt je niet voorstellen dat iemand zonder geloof geen enkele moeite heeft met mensen met een geloof. Dat jij je dat niet kunt voorstellen zegt heel veel over jou...en...niet ten guntse.(en niet al te snugger)

wat is dit dan? geen vooroordeel? Toch wel.

Bij jouw redenering namelijk zou het zo moeten zijn dat ik een hekel heb aan mijn grootouders en andere familie, die zijn namelijk erg gelovig.

Of je nou een hekel hebt of niet aan je grootouders, is niet aan mij. Ik heb ook nergens beweerd dat jij dat wel doet. Want dat gaat me in de eerste instantie nix aan.

Nou breintje, ik zal je uit de droom helpen: we kunnen het allemaal prima vinden, en...weet je hoe dat komt?
De gelovige helft valt de ongelovige helft niet lastig met hun geloof. Zou je ook eens moeten proberen... gaat prima...da´s pas VREDE.. 8)

Hardstikke goed, dat jij en de rest het allemaal prima kunnen vinden.
Ik val daarom ook niemand lastig met mijn geloof. Wel is het mijn goed recht om jullie te corrigeren als jullie iets zeggen -wat niet klopt- over mijn geloof.
Vrede, dat is mijn uiteindelijk doel. Maar ja, of ik dat ook bereik, met een paar van die etters hier, die een haatcampagne uitvoeren.. is ook voor mij een vraag.

TheBrians.

Terug naar “Islam in het nieuws”