Pakistan zet 1400 religieuze studenten uit

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Za Jul 30, 2005 4:52 pm

Bron: nieuws.nl

Uitgegeven op 30 juli 2005

(Novum/AP) - Pakistan wil buitenlandse studenten van islamitische scholen, zogeheten madrassa's, het land uitzetten. De Pakistaanse overheid heeft zaterdag bekendgemaakt dat ongeveer 1400 mensen in aanmerking komen voor uitzetting. Het grootste deel van de studenten is afkomstig uit Arabische en Afrikaanse landen. Het proces van uitzetting begint 'zo snel mogelijk', heeft minister van Binnenlandse Zaken Aftab Khan Sherpao zaterdag laten weten.

President Pervez Musharraf maakte vrijdag bekend dat alle buitenlandse studenten van madrassa's Pakistan moeten verlaten. Ook worden geen nieuwe visa uitgegeven aan personen die een religieuze opleiding willen volgen in Pakistan.

Het besluit stuitte op weerstand van religieuze leiders. "We wisten dat Musharraf deze stap zou zetten om Amerika en het Westen tevreden te stellen", zegt een woordvoerder van Wafaq-ul-Madaris. Deze organisatie vertegenwoordigt tienduizend religieuze scholen. Volgens de organisatie moeten studenten niet 'als criminelen' behandeld worden.

Westerse landen drongen al langer aan bij Pakistan op aan harde aanpak van islamitische scholen. Studenten zouden op deze scholen worden gevoed met extremistische, militante denkbeelden. Ook twee verdachten van de bomaanslagen in Londen van 7 juli zouden lessen hebben gevolgd aan Pakistaanse madrassa's.

Link naar artikel: http://nieuws.nl/bericht/5/60192
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Za Jul 30, 2005 4:54 pm

Studenten zouden op deze scholen worden gevoed met extremistische, militante denkbeelden

Ofwel: deze studenten moesten de koran uit hun hoofd leren... genoeg haatzaaiende stof om deze hoofden te vergiftigen en aan te zetten tot het plegen van aanslagen ed.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)

unholy

Berichtdoor unholy » Za Jul 30, 2005 5:11 pm

In Nederland zou dit een ellenlang debat worden over mensenrechten en discriminatie...in Pakistan weten ze hoe giftig de gifslang is... :roll:

Terug naar “Islam in het nieuws”