Nieuws uit Saudi-Arabië

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Saudi-Arabië

Bericht door Ariel »

[icon_lol.gif] Merkel was op visite in Saudi Arabie. Ze droeg daar geen kopvod, en dat leverde dus deze foto op.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Nieuws uit Saudi-Arabië

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef: [icon_lol.gif] Merkel was op visite in Saudi Arabie. Ze droeg daar geen kopvod, en dat leverde dus deze foto op.

Afbeelding
De kopvod was ook niet nodig want dat droeg de van onze kenniseconomie afhankelijke woestijnlul rechts al van haar.

Trouwens als neo marxistische Frau Merkel ballen zou hebben (tussen haar benen) dan zou ik met deze weergave van het beeld geen genoegen nemen en onmiddellijk (op hoge toon) excuus en origineel herstel eisen.

Dat stelletje middeleeuwse woestijnranddebielen hebben een ongelooflijke hoge dunk van zichzelf en hun intens diep achterlijke cultuur en heidense tweedehands achterstandsbaggerreligie. Het wordt tijd dat de werkelijke machthebbers op aarde eindelijk eens orde op zaken gaan stellen.

Het is 5 mei. Wij weten waarom dit bevrijdingsfeest steeds schijnheilig gevierd wordt (slechts een keer in de vijf jaar en vrije dag). Wij weten ook dat Duitsland in 1945 totaal verwoest was. Het evenbeeld hiervan was te bewonderen in Japan, dat wat mij betreft ook net zo'n totaal verwoest Tokio aan Dresden had mogen spiegelen.

Deze totale destructie en vernietiging van mensenlevens heeft voor een zeer positieve vooruitgang gezorgd in de wereld. Met deze wetenschap moet het toch - zoals Mercator in herhaling aanbeveelt - een koud kunstje zijn een aanvang te nemen met Saoedi-Arabië plat te bombarderen om dat voor de wereldbeschaving waardeloze ettergezwel, waaruit de islamitische haast onhoudbare stank is voortgekomen, als voorbeeld te stellen voor de rest van de brutale godsdienstwaanzinnige kankergezwel-aanhangers van islam.

Als ik Trump was had ik allang een goed telefoongesprek met een laatste waarschuwing gehad met die lul rechts op de foto naast Merkel. Maar dat is het hem nu juist. Er valt totaal geen logica in de Zeitgeist te ontdekken. Je gaat toch geen land plat gooien vanwege een bewust gepleegde beledigende foto van een super belangrijk staatshoofd? Klopt! Maar in het geval van het kankergezwel islam en de daarbij betrokken uitvinders, maak ik graag een sublieme uitzondering. Met 'ik' bedoel ik Donald Trump.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Saudi-Arabië

Bericht door Mahalingam »

Die foto past eigenlijk in de rubriek "absurd".
Pixel hoofden dat zie je vaker. Veelal omdat het daders betreft.
Maar pixel-haar dat is echt uniek. Dat zal vast wel navolging krijgen nu deze trend is gezet door de Arabieren, het uitverkoren volk van Allah Mohammed.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Nieuws uit Saudi-Arabië

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:Die nederige onderdanige smoelen van die vrouwen. :sly7: Bah.... Ogen neergeslagen zoals het hoort.
Ik weet vrij zeker dat ze dat tegenover hun eigen mannen (als ze die nog hebben) niet doen. Deze vrouwen hebben dus alleen respect voor geweld.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nieuws uit Saudi-Arabië

Bericht door Pilgrim »

‘Ik dacht dat het wel mee zou vallen’

Verpleegkundige over vrouw-zijn in Saoedi-Arabië

Tekst: Anouk Brinkman| Beeld: De Beeldredaktie/Freek van den Bergh

Afbeelding

Ruim twintig jaar duurde het voordat verpleegkundige Desiree Janssen (56) haar ervaringen in Saoedi-Arabië kon opschrijven. De bizarre situaties waar ze getuige van was of ook zelf in belandde, raken haar nog steeds. Temeer omdat aan de positie van vrouwen in het streng-islamitische land sindsdien nagenoeg niets is veranderd.

Op de eerste hulp van het Saoedische ziekenhuis, waar Desiree Janssen als verpleegkundige werkt, komt een jonge student binnen met hartfalen. Janssen, destijds 32 jaar, hoort van een collega dat de vrouw niet is gereanimeerd, omdat haar vader, tevens haar voogd, niet bereikbaar was. Volgens een fatwa, een juridisch islamitisch advies, worden vrouwen niet gereanimeerd, tenzij hun voogd daarvoor toestemming geeft. Een doktersbezoek zou ertoe kunnen leiden dat een vrouw haar lichaamsdelen aan de arts laat zien en dat is alleen toegestaan in noodgevallen. Janssen is sprakeloos als de collega haar dit vertelt. Het lukt haar niet meer zich te concentreren op haar werk.

Een paar maanden eerder is Janssen op het vliegtuig naar het Arabische land gestapt. Het is begin jaren negentig, Ze heeft net haar relatie verbroken en het avontuur lonkt. De verpleegkundige, destijds werkzaam op de afdeling Neurologie van het Haagse Leijenburg Ziekenhuis (nu Haga Ziekenhuis, red.), wil naar het buitenland. “Ik overwoog naar Zwitserland te gaan, maar een collega adviseerde me in een niet-westers land te gaan werken. Haar ervaring was dat in Europa al gauw van je verwacht wordt dat je opgaat in de massa. Ze had zelf ook in Saoedi-Arabië gewerkt en was daar razend enthousiast over: je werd er goed opgevangen, je kreeg een uitgebreide introductieweek en er werd volop gefeest; dat beeld sprak mij aan. Ze vertelde ook over alle regels waar je je als vrouw aan moest houden, maar ik kon me daar op dat moment weinig bij voorstellen en dacht dat het allemaal wel mee zou vallen.”

Verliefd op een collega
Eenmaal aan de slag blijkt daarvan geen sprake. Al snel wordt Janssen op de werkvloer geconfronteerd met een echtpaar waarvan de man wil weten of zijn vrouw nog vruchtbaar is. Ze hebben vijf dochters, maar de man wil dat zijn vrouw hem nog een zoon schenkt. Als dat niet mogelijk is, gaat hij op zoek naar een tweede vrouw. “Ik herinner me nog hoe mooi ze eruitzag, behangen met gouden armbanden”, blikt Janssen terug, “maar ook hoe bang ze was. Dat contrast, wat heb je dan eigenlijk? Bijna een leeg leven, zo kwam het op mij over.”

Als Janssen verliefd wordt op een Arabische collega, zoekt ze de grenzen van de religieuze wetten op; ondanks de risico’s op zware straffen, want mannen en vrouwen mogen alleen met elkaar op stap als ze zijn getrouwd. Als het stel na een afspraak ternauwernood weet te ontkomen aan de religieuze politie, zet haar collega een punt achter de relatie.

Openbare executie
Tijdens een personeelsuitje is Janssen getuige van een openbare executie. Als ze hoort waar een grote groep mensen op staat te wachten, kan ze haar nieuwsgierigheid niet bedwingen. Ze wurmt zich door de menigte en ziet vol ongeloof hoe een beul het hoofd van een man afhakt. Toch blijft de avontuurlijke Janssen de grenzen opzoeken. “Je ondergaat wat er allemaal om je heen gebeurt, maar bepaalde dingen zijn zo heftig dat ze niet te bevatten zijn”, blikt ze terug. Al zou ze het nu niet meer zo bont maken. “Ik juich het nog steeds toe als een westerse vrouw in Saoedi-Arabië aan de slag wil, maar ik zou iemand nu wel op het hart drukken: hou je buiten de compounds aan de regels. De risico’s zijn te groot.”

De culturele kloof in het openbare leven is gigantisch en is ook in het ziekenhuis voelbaar; het contact met de Arabische collega-tolk moet stiekem en een scherm in het bedrijfsrestaurant scheidt de mannelijke van de vrouwelijke collega’s. Deze voor westerse begrippen middeleeuwse taferelen staan in groot contrast met de moderne medische technologie waar het Saoedische ziekenhuis over beschikt. Janssen: “Op het gebouw en de moderne apparatuur viel niets aan te merken. Er is geld in overvloed. Voor de vele schatrijke prinsen die er wonen, wordt goed gezorgd.”

Meer begrip
Sinds haar buitenlandervaring kijkt Janssen met andere ogen naar patiënten met een Arabische afkomst. “Ik heb veel meer begrip voor ze en neem hun achtergrond mee in mijn contact. Als een vrouw samen met haar echtgenoot komt, weet ik dat deze heel stellig kan zijn en dat ik rekening moet houden met zijn mening.”

Al op weg naar huis besluit Janssen: binnen nu en twintig jaar ga ik hier een boek over schrijven. Tijdens het schrijfproces twijfelt Janssen of ze het verhaal wel wil uitbrengen. “Ik vond het spannend en vroeg me af wat er op mijn pad zou komen als ik mijn ervaringen openbaar zou maken. Daarom heb ik het verhaal aan een collega die moslima is laten lezen en zij vond het prachtig. Dat gaf de doorslag. Daarbij blijft het mijn interpretatie van de werkelijkheid, het is een roman, dus hier en daar zijn personages samengevoegd of verhaallijnen spannender gemaakt. Maar alles is op waarheid gebaseerd. Het boek is bedoeld om verbinding te zoeken en duidelijk te maken hoeveel vrijheid we hier in Nederland hebben. Het is belangrijk om subgroepen in onze samenleving niet te isoleren, want dan krijgen de tegenstellingen de overhand. Als je elkaar met respect benadert, hoeven we ook niet bang te zijn voor onze vrijheid.”

https://www.artsenauto.nl/ik-dacht-dat- ... 2-82300045
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Saudi-Arabië

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
‘Ik dacht dat het wel mee zou vallen’

. Als je elkaar met respect benadert, hoeven we ook niet bang te zijn voor onze vrijheid.”
Wat een politiek correct geneuzel. Ik begrijp niet waarom ik respect moet hebben voor mannen die hun dochter of vrouw als eigendom zien en behandelen alsof het een hond is die naar zijn baas moet luisteren.

En die laatste zin dat als we respect voor moslims en hun cultuur hebben niet bang hoeven te zijn voor onze vrijheid. slaat werkelijk nergens op.

Nou ja, ik hoef jullie niet uit te leggen wat er met ons gebeurd als moslims uit Saudi Arabie het hier voor het zeggen krijgen.

:nietverstaan: Deze vrouw is een dwaas die nog steeds niet iets van Islam begrijpt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Nieuws uit Saudi-Arabië

Bericht door xplosive »

En dat na ruim 20 jaar in Saoedi-Arabië .....

Sommige mensen (misschien wel vooral vrouwen) zijn waarschijnlijk ongeneeslijk hardleers.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Nieuws uit Saudi-Arabië

Bericht door xplosive »

In Saoedi-Arabië is vrouwenemancipatie best mogelijk volgens onderstaand bericht van de NOS. Gaat u dus maar rustig slapen dames en heren en wordt vooral nooit meer wakker, want met de islam valt het allemaal blijkbaar reuze mee, zelfs in Saoedi-Arabië !

Er valt te lezen dat koning Salman (waarschijnlijk voor de internationale bühne) de rechten voor vrouwen iets opgerekt heeft (voor hoe lang mag je je afvragen). Dit zal vrees ik als "bewijs" aangevoerd worden dat hervorming van de islam beslist mogelijk is.

Wel ben ik ondertussen benieuwd welk islamitisch staartje dit nog gaat krijgen, maar ik verwacht dan dat de NOS over dat staartje (om de blije optimistische naïviteit vooral koste wat het kost in stand te kunnen houden) vervolgens angstvallig en opvallend gaat zwijgen .....

Zie Saudische vrouwen: van stil verzet thuis naar creatieve kritiek op YouTube.

Opvallend is ook nog steeds de "progressieve kledij" waarin de Saoedische dames op de Youtube-filmpjes te bewonderen zijn.

Wat dan wel weer meevalt is de volgende passage waarmee het artikel van de NOS eindigt :
Al-Zwaini wijst erop dat de westerse landen zelf ook boter op hun hoofd hebben. "Dat geen van de Europese landen die benoeming van Saudi-Arabië in de VN-vrouwencommissie heeft tegengehouden, toont aan dat ook wij bereid zijn vrouwenrechten op te offeren voor onze economische belangen."
En dat ze bij de EU daar maar eens goed van doordrongen moge worden.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nieuws uit Saudi-Arabië

Bericht door Pilgrim »

xplosive schreef:En dat ze bij de EU daar maar eens goed van doordrongen moge worden.
Misschien zijn ze er wel van doordrongen, maar kan het ze niet schelen. :emm2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Saudi-Arabië

Bericht door Mahalingam »

Amper had Trump de hielen gelicht na de verzamelde Arabieren een poepje te hebben laten ruiken of ze zijn weer aan het ruzie maken.
Steen des aanstoots is emir Tamim bin Hamad al-Thani van Quatar. Die is ayatollah-vriendeljk.
Hij zou dingen gezegd hebben die als vloeken in de kerk worden ervaren:
Hij zou tijdens een militaire plechtigheid Iran een „islamitische macht” had genoemd die „niet kan worden genegeerd”. Hij had ook gezegd dat „er geen reden is voor Arabische vijandigheid jegens Iran”.
En er wordt heftig ontkend dat hij dat gezegd heeft. Nep-nieuws ! Maar de andere sjeiks en emirs kunnen zich heel goed voorstellen dat hij dat gezegd heeft.
Over Qatar:
Onder aanvoering van Saoedi-Arabië trokken de andere Golfstaten in 2014 hun ambassadeurs uit Qatar terug om Tamim te dwingen zijn warme steun voor Moslimbroederschappen her en der in de wereld stop te zetten. Dat ging toen met name over de Egyptische Broeders, die juist met veel Saoedisch en Emiraats geld door legerleider Sisi uit de macht waren gezet. Na acht maanden bond Tamim in, maar zeker niet helemaal. De geestelijk leider van de Broederschap, Yusuf al-Qaradawi, woont nog steeds in Qatar, evenals Hamasleider Khaled Meshaal.
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/05/29/kn ... 3-a1560754
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Saudi-Arabië

Bericht door Mahalingam »

Qatar is door zijn Arabische buren in de diplomatieke ijskast gezet.
Bahrain, KSA, Egypt and UAE cut diplomatic ties with Qatar
The four allies announced they would withdraw their diplomatic staff from Qatar and announced plans to cut air and sea traffic to the peninsular country.

In a statement carried by the Saudi Press Agency (SPA),Saudi Arabia said Qatari troops would be pulled from the ongoing war in Yemen. Qatar is part of the Arab Coalition backing the UN-recognized government of President Abed Rabbo Mansour Hadi in its war with Iran-backed Houthis and their allies.

SPA said Saudi Arabia has taken this “crucial action as a result of serious violations by the authorities in Doha, privately and publicly, over the past years to encourage dissent and sectarianism in the Kingdom.”
Riyadh accused Qatar of “backing terrorist groups in the province of Qatif, Saudi Arabia, and in the Kingdom of Bahrain and the financing and the adoption of harboring extremists who seek to strike the stability and unity of the nation at home and abroad.”
It specifically mentioned Qatar’s alleged support of the Muslim Brotherhood and Daesh extremists.
Riyadh also accused Qatari media of trying to undermine the Saudi-led coalition in its fight against Iran-backed Houthis in Yemen.

Bahrain blamed Qatar’s “media incitement, support for armed terrorist activities and funding linked to Iranian groups to carry out sabotage and spreading chaos in Bahrain” for its decision.

Egypt announced the closure of its airspace and seaports to all Qatari transportation to protect its national security, the foreign ministry said in a statement on Monday.
Egypt accused Qatar of supporting "terrorist" organizations, including the Muslim Brotherhood, Egypt's state news agency reported.

The United Arab Emirates accused its Gulf Arab neighbor of supporting extremism and undermining regional stability, state news agency WAM reported.
The Emirates cut ties and gave diplomats 48 hours to leave the country, citing their "support, funding and embrace of terrorist, extremist and sectarian organizations," WAM said.
Qatari officials did not immediately respond to a request for comment.

Abu Dhabi-based airline Etihad said it was suspending flights to Qatar amid the diplomatic rift.

The decision comes after Qatar alleged in late May that hackers took over the site of its state-run news agency and published what it called fake comments made by the ruling emir about Iran and Israel. Its Gulf Arab neighbors responded by blocking Qatari-based media, including the Doha-based satellite news network Al-Jazeera.
http://www.arabnews.com/node/1110366/middle-east
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Nieuws uit Saudi-Arabië

Bericht door Ali Yas »

Mahalingam schreef:Qatar is door zijn Arabische buren in de diplomatieke ijskast gezet.
Nou, maar tegen die schandelijke discriminatie moet de EU toch ogenblikkelijk in het geweer komen? Ik verwacht op korte termijn een steunbetuiging en een vracht geld uit Brussel.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Saudi-Arabië

Bericht door Mahalingam »

Gaan ze in Qatar nu echt vasten? Echt honger lijden?
Met alle grenzen dicht en geen noemenswaardige landbouw of veeteelt om de snel groeiende bevolking te voeden, kan het zijn dat ze na de ramadan magerder zijn dan voordien terwijl het normaal is dat ze vetter eruit komen.
Boycot Qatar: inwoners aan hamsteren geslagen
Qatar verkeert plots in een groot isolement. Zijn burgers moeten binnen twee weken een reeks landen verlaten, diens diplomaten al binnen 48 uur. Het oliestaatje heeft bovendien slechts één landgrens, die nu door Saoedi-Arabië is dichtgegooid.

Het koninkrijk heeft net als Bahrein en de Verenigde Arabische Emiraten eveneens het luchtruim afgesloten. Met desastreuze gevolgen voor Qatar Airways. De luchtvaartmaatschappij moet nu grote omwegen maken.

Qatar is voor meer dan 90 procent afhankelijk van voedselimporten, het merendeel via Saoedi-Arabië, maar die worden nu grotendeels stilgelegd. Ook bouwmaterialen voor de acht voetbalstadions kunnen het land niet meer bereiken.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2831 ... cot__.html
Dit is de gesloten grens:
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nieuws uit Saudi-Arabië

Bericht door King George »

Afbeelding

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Saudi-Arabië

Bericht door Mahalingam »

En wat was de aanleiding voor deze actie tegen Qatar?
Uitspraken van de sjeik die die niet gedaan zou hebben. Hij pleit onschuld. De schuldigen zijn, jawel, de usual suspects: de Russische staats-hackers.

Het is allemaal de schuld van de Russen.
CNN: volgens VS zaten Russische hackers achter 'nepnieuws' over Qatar
De FBI en de Amerikaanse inlichtingendiensten gaan ervan uit dat Russische hackers achter het 'nepnieuws' zaten, dat deze week deels leidde tot de crisis tussen Qatar en zijn buurlanden. In het artikel, verspreid op 23 mei door het staatspersbureau van het Golfstaatje, sprak de emir van Qatar in vriendelijke bewoordingen over Iran en Israël. Ook vroeg hij zich openlijk af of Donald Trump lang president weet te blijven.
http://www.volkskrant.nl/buitenland/cnn ... ~a4499362/

Puntje van aandacht:
In Qatar heeft de USA de grootse militaire basis in Arabië en omstreken.
Volgens de Amerikaanse regering was het doel van de Russische hackers ruzie te veroorzaken tussen de VS en de bondgenoten in het Midden-Oosten. In Qatar is de grootste Amerikaanse militaire basis in de regio. Vanaf Al-Udeid wordt onder andere de oorlog tegen IS geleid.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nieuws uit Saudi-Arabië

Bericht door King George »

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Saudi-Arabië

Bericht door Ariel »

Bloot slaat dood denken ze in Saudi Arabia , en vandaar dat ze in folders die enge "blote "vrouwen veranderen in strandballen.

Afbeelding

Ook mannen en kinderen moeten er aan geloven. Bah... al dat bloot.

Afbeelding

In Nederland verkopen we die badjes ook.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Saudi-Arabië

Bericht door Mahalingam »

Het verenigd front tegen Qatar heeft een lijst gepubliceerd van vijanden.
Terror list: 59 individuals and 12 Qatari-affiliated entities as listed in the Saudi, UAE, Bahraini, Egyptian statement
The statement said that the majority of entities sanctioned are "linked to Qatar and are a manifestation of a Qatari government policy of duplicity. One that calls for combating terrorism, whilst simultaneously overseeing the financing, supporting and harboring a vast array of terrorist groups and terrorist financing networks".
http://www.arabnews.com/node/1112391/saudi-arabia

En wie staat er ook op die lijst? Een oude bekende van ons: Eid Charity. De financier van de (er niet gekomen) salafistenschool in Rotterdam.
'Omstreden stichting achter salafistenschool Rotterdam'
Een omstreden liefdadigheidsinstelling uit Qatar heeft het gebouw in Rotterdam gekocht waarin salafistische moslims een lesinstituut willen openen. Dat meldt NRC. Het zou gaan om de organisatie Eid Charity, die in verschillende landen in verband wordt gebracht met de financiering van terrorisme.
http://nos.nl/artikel/2127826-omstreden ... erdam.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Saudi-Arabië

Bericht door Mahalingam »

Het gaat een hongerige ramadan worden in Qatar. De winkels zijn leeg.
Er zijn vele juwelen te koop in de bazar maar het brood is op.
Qatar in 'chaos' as Arab powers halt food supply to country amid diplomatic rift
There are chaotic scenes in Qatari supermarkets as people race to stockpile groceries after some of the Arab world's biggest powers cut ties with the country for supporting extremism.
[...]
In fact, about 80 per cent of Qatar's food requirements are sourced via bigger Gulf Arab neighbours.
Sure enough, as the border closed, supply difficulties quickly developed.
Thousands of trucks carrying food were reported to have been stuck at the Saudi border, unable to make the sole overland frontier crossing into Qatar.

The UAE and Saudi Arabia stopped exports of white sugar into Qatar — a potential hit to consumers during the holy month of Ramadan when demand is high.
En Iran zet een groot hungerrelief programma op:'
An Iranian official said his country could export food to Qatar by sea, as Saudi Arabia and three other nations moved to isolate the gas-rich nation after severing diplomatic ties and accusing it of supporting terrorism.

The semi-official Fars news agency quoted Reza Nourani, chairman of the union of exporters of agricultural products, as saying that food shipments sent from Iran could reach Qatar in 12 hours.
http://www.abc.net.au/news/2017-06-06/a ... ft/8593506
Wie weet gaat Iran goede sier maken met voedseldroppings.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nieuws uit Saudi-Arabië

Bericht door Pilgrim »

Saoedi-Arabië als strijder tegen islamitische terreur? Gegarandeerd niet!

Geplaatst op 9 juni 2017

Afbeelding

De aankondiging van Saoedi-Arabië om de betrekkingen met Qatar af te breken en het land met volle kracht te willen bestrijden, was nauwelijks aan belachelijkheid te overtreffen (grenzen sluiten, handel afsnijden, diplomaten en burgers uitzetten). Belachelijk is namelijk de reden, die weliswaar in principe niet belachelijk is, maar wel degelijk als deze van Saoedi-Arabië afkomstig is.

Juist Saoedi-Arabië, dat al jarenlang islamitische parallelsamenlevingen in de hele wereld bevordert, beticht Qatar ervan de terreur te financieren. Dat klopt. Qatar financiert en ondersteunt de islamitische terreur, Saoedi-Arabië is echter geen haar beter. Dat nu juist Saoedi-Arabië, dat een van de meest fundamentalistische stromingen van de islam in zijn land heeft en de oeroude vorm van de sharia, inclusief stenigingen, amputaties enz. onderhoudt, zich uitgeeft als vooruitstrevend terreurbestrijder, is belachelijk en vooral hypocriet.

Want juist landen als Saoedi-Arabië dienen op grond van hun geloofsoriëntatie als voorbeeld voor terreurmilities zoals de “Islamitische Staat”, en dat hoewel Saoedi-Arabië officieel als vijand van ISIS geldt. Daarom is er alleen maar directe ondersteuning voor andere radicaalislamitische rebellen. Saoedi-Arabië kan daarom ideologische brandstichter genoemd worden en probeerde/probeert al decennialang deze vorm van de islam te exporteren. Zo werden/worden door de Saoedi´s ettelijke moskeeën in de hele wereld gesubsidieerd respectievelijk gebouwd, die daarna deze steentijd-vorm van de islam (Wahabieten) propageren. Ook in Oostenrijk en Duitsland geldt Saoedi-Arabië als een financier van de salafistische scene. Dit wordt zelfs door multiculti-politici steeds opnieuw openlijk toegegeven. Saoedi-Arabië werd er door de anders zo verblinde Duitse regering toe opgeroepen om te stoppen met de bevordering van de radicale islam in Duitsland, uiteraard zonder succes. De mensen worden in de moskeeën door de achtergebleven wahabitische islam gerekruteerd en trekken daarna deels als huurlingen naar Syrië om zich daar aan te sluiten bij een radicaalislamitische groepering.

Saoedi-Arabië betaalt moskeeën, eigen scholingscentra en stuurt zelfs haatpredikers. Saoedi-Arabië ondersteunt bovendien nog de islamitisch-terroristische rebellengroepen zoals Al Qaida of het Al-Nusra Front. Zo vecht men in Syrië aan hun zijde. Wie dus de ommekeer “ten goede” van het meer dan achtergebleven land Saoedi-Arabië gelooft, zou nog eens heel goed moeten nadenken over zijn mening.

Bron: http://unser-mitteleuropa.com

Auteur: Markus Ripfl

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/06/09 ... eerd-niet/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Saudi-Arabië

Bericht door Mahalingam »

In Qatar is de verse melk op. Wat te doen? Importeer melkleveranciers: koeien. Maar dat moet wel snel gebeuren, dus worden ze ingevlogen.
Probleempje: er is in Qatar geen gras. Alleen geiten hebben daar een schamel bestaan.
Qatarese zakenman vliegt 4.000 koeien in om melktekort te voorkomen
'Dit is het moment om voor Qatar te werken', zei Al Khayyat deze week tegen persbureau Bloomberg. De zakenman werd groot met bouwprojecten op het schiereiland. Inmiddels kent zijn zakenimperium ook een landbouwbedrijf 50 kilometer ten noorden van Doha. Nu lopen er alleen nog schapen en geiten in de zanderige buitenplaatsen achter de hokken. Maar Al Khayyat was al langer van plan om ook koeien te houden op de boerderij waar alleen het gazon langs de oprijlaan van gras is. De stallen staan er al.
[...]
Half juli moet de boerderij genoeg melk leveren om een derde van de binnenlandse vraag te voorzien. Daar zal ook staatshoofd al-Thani blij mee zijn. Door de boycot hecht de overheid steeds meer waarde aan voedsel uit eigen land. In sommige winkels zijn al borden geplaatst die aangeven welke melkproducten 'Made in Qatar' zijn. Of de koeien ook blij zijn met dat label valt te betwijfelen.
http://www.volkskrant.nl/koken-en-eten/ ... ~a4500817/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Saudi-Arabië

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Hier zien wij sjeiks en Trump aan het zwaarddansen. En wie heeft de grootste?
En die zwaarden zijn niet voor de sier: daar hakken ze hoofden mee af.
En dacht eraan toen ik iets las dat ik echt letterlijk neem:
Tot niemands verrassing is de jonge, 31-jarige Saoedische adjunctkroonprins Mohammed bin Salman dinsdagnacht tot kroonprins verheven. Sinds koning Salman deze favoriete zoon in april 2015 als vicekroonprins benoemde achter zijn achterneef Mohammed bin Nayef werd de promotie verwacht. De vraag was of er een bloedige machtsstrijd aan vooraf zou gaan. Die is kennelijk uitgebleven.
De koning is daar de baas, zeker over wie hem opvolgt maar regeren over het graf heen dat hebben ze daar niet. Het bloedbad kan uitgesteld zijn tot na de dood van de koning.
Er waren de afgelopen weken al duidelijke tekenen dat Mohammed bin Nayefs tijd als kroonprins erop zat. Zo waren hem al diverse bevoegdheden ontnomen, en hij werd nauwelijks nog in het openbaar gesignaleerd. Nu is zijn rol uitgespeeld: hij is eveneens ontslagen als minister van Binnenlandse Zaken, een functie die hem de controle gaf over alles wat met veiligheid te maken had.
Over de family business:
Na de dood van koning Abdullah in januari 2015 stapelde koning Salman macht op in de portefeuille van zijn zoon: niet alleen werd hij minister van Defensie, als opvolger van zijn vader, ook kreeg hij het voorzitterschap van een nieuwe superraad in het kabinet met de opdracht de economie te hervormen. Drie maanden later werd de nog door wijlen Abdullah benoemde kroonprins, Mitaib, ontslagen, werd MbN kroonprins en MbS adjunctkroonprins. Iedereen wist dat het daarbij niet zou blijven.
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/06/21/ko ... 7-a1563901
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nieuws uit Saudi-Arabië

Bericht door Ariel »

Aanval op Grote Moskee in Mekka verijdeld

Veiligheidstroepen van Saudi-Arabië hebben vrijdag een grote aanval op de Grote Moskee in Mekka verijdeld. Dat meldden Arabische televisiezenders. Er zouden drie groepen terroristen zijn aangehouden.

Volgens de zender al-Arabiya rolde de Saudische veiligheidsdienst in Mekka twee groepen terroristen op en werd een derde groep in Jeddah opgepakt. De terroristen waren van plan moskeegangers aan te vallen.

De Grote Moskee in de heilige stad Mekka is een van de belangrijkste islamitische plaatsen in de wereld en wordt jaarlijks door miljoenen gelovigen bezocht.
Ik vraag me af waarom die drie groepen terroristen Mekka wilde aanvallen. :nietverstaan: Maar wie weet lukt het een keer.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Saudi-Arabië

Bericht door Mahalingam »

Niet iedereen in Arabië is blij dat de clan van Saoud de beschermer is van de heilige plaatsen.
De bezetting van de Al-Masjid al-Haram in de stad Mekka in Saoedi-Arabië vond plaats op 20 november 1979. Bij deze actie bezetten islamitische verzetsstrijders de heiligste plek binnen de islam. De veroveraars stelden dat de Mahdi, de verwachte bevrijder binnen sommige stromingen van de islam, in de persoon van Mohammed Abdullah al-Qahtani, een van hun leiders, was gekomen.[...]
De reactie van de koninklijke familie op de aanval was dat zij veel strenger gingen toezien op het naleven van de regels van een veel striktere vorm van de islam. Zo werden bioscopen bijvoorbeeld gesloten en kreeg de Oelema meer zeggenschap binnen de regering. De nieuwe maatregelen hadden maar ten dele effect. Ook daarna was er sprake van een groeiend islamisme bij de bevolking.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bezetting ... d_al-Haram
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nieuws uit Saudi-Arabië

Bericht door Mahalingam »

Die sjeiks en emirs van Arabië knuffelen en zoenen als ze elkaar ontmoeten. Lief voor elkaar.
Het zijn een stelletje gemene gladakkers.
'Emiraten zaten achter nepnieuws dat conflict met Qatar veroorzaakte'
Qatar ligt al sinds mei overhoop met Saudi-Arabië, de Emiraten, Egypte en aantal andere Saudische bondgenoten, nadat hackers een Qatarese nieuwssite hadden gehackt en daarop een nepartikel plaatsten. Dit artikel vormde de aanleiding voor de ruzie tussen de Saudische coalitie en Qatar. Volgens The Washington Post is het doorgestoken kaart: de hack en het ‘fake news’-artikel zijn het werk van de Emiraten.

De krant baseert zich op anonieme inlichtingenfunctionarissen, wat het moeilijk maakt om het nieuws te verifiëren. Daarnaast kwam op 7 juni CNN ook al met een bericht waarin betrouwbare Amerikaanse ‘inlichtingenbronnen’ (wederom anoniem) zich uitlieten over deze zaak; de bronnen hadden toen sterke aanwijzingen dat Rusland achter de hack zat.

Volgens The Washington Post hebben Amerikaanse inlichtingendiensten deze keer vreemde activiteiten waargenomen in de Emiraten op 23 mei, de dag vóór de hack. Emiraatse regeringsfunctionarissen zouden toen het plan van de hack hebben besproken en het hebben gehad over de uitvoering ervan. De volgende dag verscheen een nepartikel op de Qatarese nieuwssite, waarin de emir zich bijzonder vriendelijk uitsprak over de vijanden van Saudi-Arabië, zoals Iran, de Moslimbroederschap en Hamas.

Het was al vrij snel duidelijk dat het artikel nep was, maar dat was voor de Saudische coalitie niet relevant. De landen hadden lang van tevoren besloten om Qatar te grazen te nemen. Het nepbericht vormde slechts een goede aanleiding om tot actie over te gaan.
https://www.trouw.nl/home/-emiraten-zat ... ~a855caaa/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie