Ramadan 2011

BFA

Re: Ramadan 2011

Berichtdoor BFA » Do Aug 04, 2011 4:44 pm

moslima xraabia schreef:kk geneukte mens wat denk jjij wel.. je laat me ng schelden in deze ramadanmaand..

Schelden Mohammedanen ook meer tijdens ramadan? Ergens verwondert me dit niet. Zou nog een goede vraag zijn voor El Watan.

moslima xraabia schreef:allah weet wat hij/zij moet doen met jou!

En... Weten de Mohammedanen dit ook.
Of verliezen ze met dit weten hun onschuld als werktuig van Allah?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Dhana

Berichtdoor Dhana » Do Aug 04, 2011 5:21 pm

Ariel schreef:
Dhana schreef:Het aantal verkeersongelukken zou hier dan vele malen hoger liggen.

Waar ik bang voor ben is als de Marokkanen en Turken met hun auto vanuit Marokko en Turkije weer naar huis gaan. Veel jonge gezinnen hebben kinderen en die moeten over twee weken weer naar school. Ze kunnen dus niet de ramadan uit zingen in hun vroegere thuisland.
Ik hoop maar dat ze zo verstandig zijn om tijdens de lange rit naar huis niet te vasten.

IK dacht dat je vrij was van de ramadanplicht als je op reis bent?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Do Aug 04, 2011 6:07 pm

Ariel schreef:
Wat meer bedekte kleding tijdens de ramadan zal mij en velen van mijn geloofsgenoten goed doen.

En in de winter moeten we zeker wat meer uitdoen? Ohhh mijn handen jeuken bij zulke berichten, 4 % Moslims hier in Nederland en een aanzienlijk hoger percentage zwaar gereformeerden die nog nooit een oproep hebben gedaan aan andersgelovigen om zich "zediger" te kleden.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Aug 05, 2011 5:05 pm

En hoe gaan onze universiteiten om met het rammadannen? Faciliteren, faciliteren..
Het is dat het nog vakantie is, maar anders zouden tentames en andere moeilijke dingen voor studenten wel uitgesteld worden.
Maar het is introductietijd dus wat moet men nu doen?
Moslims die meedoen aan de introductieweek El Cid van de Universiteit Leiden, kunnen het geld voor hun maaltijdbonnen terugkrijgen. Dat zei een woordvoerder van de Leidse El Cid-commissie vrijdag. [...]
„De deelnemers krijgen 30 euro terug als ze alle maaltijdbonnetjes inleveren. Dat is bijna de helft van het bedrag dat ze betalen voor de introductieweek”, aldus Laura Scholten van de El Cid-commissie. Deelname aan de Leidse introductieweek kost 65 euro.

Ramadan
De meeste universiteiten passen het programma van hun introductieweken niet aan aan de ramadan. In Utrecht stelt de organisatie magnetrons beschikbaar voor moslimstudenten die pas na zonsondergang mogen eten. De organisatie heeft er ook rekening mee gehouden dat er geen verplichte onderdelen in het avondprogramma zitten, zodat moslims die 's avonds met hun familie het doorbreken van de vasten willen vieren dat gewoon kunnen doen.

Halal vlees
In Leiden wordt voor de vastende studenten woensdag na zonsondergang een Iftar georganiseerd. Daar kunnen moslims samen de maaltijd nuttigen. Op de jaarlijkse barbecue tijdens de Maastrichtse introductieweek is zoals elk jaar halal vlees te krijgen. Maar het begint niet later opdat vastende moslims ook mee kunnen eten, aldus een woordvoerster van de Maastrichtse Inkomweek.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/10310913/__Moslims__helft_geld_intro_terug__.html?p=3,2
Het is nu tot de inboorlingen doorgedrongen: Alle Mohammedanen worden geacht te rammadannen.
En doen ze dat niet, dan helpen wij ze wel een handje.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Monique

Berichtdoor Monique » Vr Aug 05, 2011 6:31 pm

Ik vind bovenstaande maatregelen niet storend.
Kafir hoeven zich niet aan te passen aan de ramadan.
Amorele atheistische nitwit

miss1979

Berichtdoor miss1979 » Vr Aug 05, 2011 6:35 pm

Monique schreef:
Zij mogen hun eigen speeksel niet doorslikken van zonsopgang tot zonsondergang”,

Hoe doen ze dat?
Opsparen en in het donker doorslikken?
De hele dag speeksel uit spugen?
Hoe doen die burka's dat? Kitsen die de hele dag tegen de binnenkant van die burka?
Of hebben ze daar een potje om de nek hangen waar ze in kitsen?

Ik wel eens de indruk dat mohammed niet altijd even praktisch heeft nagedacht wanneer hij weer met een regeltje kwam aanzetten.

het klopt dan ook niet van dat speeksel.

miss1979

Berichtdoor miss1979 » Vr Aug 05, 2011 6:38 pm

en inderdaad, wij hoeven ons niet aan te passen...
ze gaan nu al veel te ver met hun eisen.
eisen die wij niet moeten gaan stellen in hun landen.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Aug 05, 2011 6:57 pm

Zou dit iets te maken kunnen hebben met rammadaanse dingen of denk ik nu monomaan?
Zijn de schaapjes met de kop naar Mekka gekeeld of niet? Zijn er hongerige zigeuners in de buurt? Het wordt niet vermeld.
LAMBERTSCHAAP - In een weiland in het Noord-Hollandse Lambertschaag zijn in de nacht van donderdag op vrijdag twee schapen geslacht waarna hun vlees is meegenomen. De boer trof vrijdagochtend in zijn weiland alleen nog de vacht, botten, kop en ingewanden van de twee beesten aan, zo meldde de politie.
Volgens een politiewoordvoerder gebeurt het wel eens dat schapen uit een weiland worden gestolen, maar niet dat ze ter plekke worden geslacht. „Dit heb ik nog nooit meegemaakt”, aldus een woordvoerder
De politie weet niet wie er achter de slachtpartij zit, er zijn geen sporen achter gelaten. Enkele andere schapen in het weiland bleven ongedeerd.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/10312205/__Boer_vindt_geslachte_schapen__.html?sn=binnenland

Afbeelding

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Za Aug 06, 2011 12:38 am

Een bericht uit het Grootste Religie Gekkenhuis ter Wereld.
Kennelijk hebben ze daar geen kennis van vers 2:256 of ze weten zeker dat dit vers geabrogeerd is.
25 jailed for eating in public during Ramadan
A total of 25 people were arrested and sent to jail in Pakistan's central Punjab province for eating in public during the Islamic holy month of Ramadan. The people were arrested in Faisalabad city this week for violating the Ehteram-e-Ramadan Ordinance, officials said.

A spokesman of the city district government said special teams had been formed to conduct raids and nab persons who were found eating in public. The raiding teams arrested 25 people from across the city for eating and drinking in public. These people were sent to jail for 72 hours, the spokesman said.
http://www.rediff.com/news/report/pak-25-jailed-for-eating-in-public-during-ramadan/20110805.htm

miss1979

Berichtdoor miss1979 » Za Aug 06, 2011 11:58 am

Zieke mensen, mensen die noodzakelijke medicijnen moeten nemen, zwangere en borstvoedinggevende vrouwen, en menstruerende vrouwen hoeven niet te vasten.
Vliegen die dan ook in de cel als ze in het openbaar eten? en wat met iemand die diabetes heeft en plots een flauwte krijgt en meteen iets moet eten? ook al zit hij ergens op straat?
Het is helemaal niet aan de overheid om te beslissen of iemand wel of niet de ramadan moet doen...
moslims die niet praktiserend zijn hebben toch niets aan het volgen van de ramadan. Hun ramadan is zelfs niet geldig als ze niet bidden.
Je kunt bijna medelijden hebben met die mensen daar...ze hebben gewoon niets zelf te bepalen in hun leven. De overheid die hun wetten heeft gebaseerd op de islam doet dit wel in hun plaats.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Za Aug 06, 2011 5:11 pm

Er zijn van die tijden in het jaar dat je met de vraag zit: "Zou er nog wat op de TV zijn?"
Tijdens de zomervakantie staat de TV programmering op een laag pitje. Zelf P&W is er niet iedere avond en zelf het dagelijkse cabaret moeten we ontberen.
Hoe is dat nu met de Mohammedaanse TV tijdens het rammadannen?
Je zou zeggen dat er dan een extra grote behoefte is aan stichtelijke programma's om godsdienstige gevoelens te kietelen. Dat is ook zo, en er is wel aanbod maar dat is nagenoeg altijd reli-business. Oproepen en programma's om geld in te zamelen voor de armen en Allah. Hier klaagt iemand er over:
Have charity appeals on Muslim TV channels gone a little too far?
Turn on a Muslim TV channel of late you would be forgiven for thinking you were watching some sort of shopping channel.

Muslim TV channels have gone into over drive this Ramadhan and year upon year this has got worse. It is important for channels to do their best for highlight the plight of the poor and needy but you have to admit recently things have got a little out of hand.

Each channel in my opinion is trying to outdo the other and there is a tendency now for viewers to switch off completely. Ramadhan is a month when some Muslims do decide to turn off the mainstream channels and turn to the Muslim channels for education and knowledge.

We want to be enlightened at this time of year with lively debate and discussion or a simple message of how Islam has benefitted the world.
http://www.hillingdontimes.co.uk/news/asianspotlight/spotlight/9181549.Have_charity_appeals_on_Muslim_TV_channels_gone_a_little_too_far_/

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Aug 07, 2011 3:09 pm

:razz: leuk...Dit ramadan artikel viewtopic.php?p=251604#p251604 is een hoax. De schrijver van het artikel legt uit waarom hij het geschreven heeft.

Salaam aleikum, beste redactie,

Ik ben de schrijver en plaatser van het ramadan artikel op vandaag.nl.
Ik wilde met het artikel de bekrompen vooringenomenheid van de vandaag.nl (lees: Haarlems Dagblad) redactie aantonen.
De vandaag sites zijn opgestart door de HDC Media met € 232.500 belachelijke subsidie omdat o.a. de mogelijkheid aan burgers (gratis journalisten) wordt gegeven om plaatselijk nieuws e.d te plaatsen.
Aangezien ik de afgelopen jaren zeer slechte ervaringen heb ondervonden met de eenzijdige moderatie van de HDC Media, vooral inzake PVV, moslims, Israël, wilde ik door het plaatsen van artikelen van verschillende origine de proef op de som nemen wat wel en niet blijft staan.
Ik heb o.a. onderstaande artikelen geplaatst (links). Echt nieuws over bv helend D66 raadslid Fedde Reeskamp werd in no time verwijderd. Sinds gister nu ook verwijderd uit google cache (vervolgens artikel op GS) terwijl de grootst mogelijke onzin, zoals Speld artikel over tonijn in cocaine pas werd verwijderd omdat half Nederland op twitter e.d. dubbel lag om de naïviteit van de HD redactie.
Een lul-artikel wat ik had geplaatst over uitspraak fietsenoverlast rond CS werd verwijderd om vervolgens na enkele dagen in een aangepast jasje door redactie zelf geplaatst te worden.
Ook het ramadan artikel is pas na enkele dagen verwijderd omdat na steeds meer berichten in de media, twitter, e.d. (nota bene na tip van mij op GS) de redactie wakker werd, anders had het er nu nog gestaan. Redactie had dus geen probleem met oproep. Een mailtje van Abdul El Boudifi met vraag waarom verwijderd wordt overigens niet beantwoord door redactie terwijl zij niet weten of het artikel fake of echt is.
Een debiel gecopypaged artikel met kleine toevoeging mijnerzijds als Bet Bokhoven over Johnny Hoes staat overigens nog steeds op Vandaag site, net als opmerking over beledigende foto van Turkse demonstranten in Beverwijk.
Het ramadan artikel bestaat overigens uit een stukje zelfgeschreven tekst waarin de opmerking over bedekte kledingkeuze niet door mij verzonnen is maar gebaseerd is op een HD ramadan artikel van 20 a 25 jaar geleden waarin deze oproep echt geplaatst werd door geïnterviewde moslim.
Tweede gedeelte van artikel is door mij gecopypaged uit wikipedia.
Artikel is ook niet meer in google cache te vinden waarschijnlijk op verzoek van vandaag redactie, ze kunnen ondertussen mijn bloed, ten onrechte vind ik zelf, wel zuipen, houden nu 24/7 hun site in de gaten en zijn met veranderingen e.d. bezig . Ik wacht rustig af .

met vriendelijke groet.

Jan Leul, enz.

http://www.amsterdampost.nl/goud-voor-uw-brief-2/
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Aug 07, 2011 5:26 pm

De waanzin ten top. :smile:

Afbeelding
Moslimse inwoners van Burj Khalifa hebben pech tijdens Ramadan. Ze moeten een paar minuten langer vasten.

Moslims in hoogste toren ter wereld eten later

Het geduld van Moslims die in de hoogste toren van de wereld wonen wordt op de proef gesteld. Zij moeten tijdens de Ramadan langer wachten tot ze aan hun maaltijd mogen beginnen. En dat heeft alles te maken met de zonsondergang.

De toren Burj Khalifa in Dubai telt maar liefst 160 verdiepingen. Moslims die een huis bezitten boven de 80ste verdieping wachten langer tot de zon ondergaat, namelijk twee minuten langer dan bewoners onder hen.

Nog meer pech hebben Moslims die boven de 150ste verdieping wonen, zij zien de zon drie minuten later ondergaan.

Moslims die tijdens Ramadan een vliegtuig instappen hebben ook te maken met een verwarrende zonsondergang en opkomst.
(AP/Suzanne Borgdorff)

http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/artic ... ater.dhtml
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Manon

Berichtdoor Manon » Zo Aug 07, 2011 5:46 pm

Moslims die tijdens Ramadan een vliegtuig instappen hebben ook te maken met een verwarrende zonsondergang en opkomst.

Ocharme! Hoe zat het nu weer met die islamitische ruimtevaarder? zonsopgang ondergang opgang ondergang opgang.... tegen dat ie een beet in zijn keel had moest hij die terug uitspuwen...
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Zo Aug 07, 2011 9:22 pm

Voor dat soort problemen hebben Mohammedanen nu 'geleerden'.
De astronout waar je op doelt kwam uit Maleisië. En daar hebben ze een speciale fatwa in elkaar gefabriekt.
Kwam er op neer: gewoon geregeld bidden en de richting doet er niet toe. Niet speciaal in de richting van de aarde bidden want dan kan het zijn alsof Moeder Gaia wordt aanbeden.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Aug 07, 2011 10:34 pm

Echt leuk :smile: ...( maar niet heus. )
Google zendt de vijf dagelijkse gebeden in Mekka live uit via Youtube.
Middels een live-stream verbinding kan er via een speciaal youtube kanaal, dat eigendom is van Google, de gebeden in de Heilige moskee live gevolgd worden. Google geeft te kennen op deze manier de miljoenen moslims over de hele wereld, voor wie de maand ramadan een bijzondere gelegenheid is, tegemoet te willen komen.
Het youtube kanaal waarop de gebeden live te volgens zijn, is http://www.youtube.com/makkahlive#p/l/x4dki-lXvuo

Ik heb net even gekeken, en op dit moment lopen massa's Moslims rondjes om de kaba en wordt er een gebed opgezegd.

Hans v d Mortel sr

Ramadan 2011. Islamitische achterlijkheid viert weer hoogtij

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Ma Aug 08, 2011 7:48 am

X_TORVICX_X schreef:
Monique schreef:Die hele ramadan is huichelarij van de bovenste plan.

Inderdaad als men een moslim een micro onder de neus steekt en vraagt waarom men de ramadan moet volgen dat zegt die steevast: om solidair te zijn met de armen en hongerigen.

ALSOF ARME EN HONGERIGE MOSLIMS GEEN RAMADAN MOETEN VOLGEN, met wie zijn DIE dan solidair...?

Islam is één grote huichelachtige domme bekrompen massa van onnadenkende schapen

Islam hoort niet thuis in ONZE kenisbeschaving
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Hans v d Mortel sr

Ramadan 2011. Het festival van de afgoderij

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Ma Aug 08, 2011 7:51 am

Ariel schreef:Ik heb net even gekeken, en op dit moment lopen massa's Moslims rondjes om de kaba en wordt er een gebed opgezegd.

Heidense gebruiken en afgoderij. Een echte moslim kan er nooit genoeg van krijgen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst en verkondig uitsluitend eigen dogma's wegens gebrek aan de vrije wil.

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Ma Aug 08, 2011 12:41 pm

Toen ik dit vanochtend las moest ik gelijk aan de ramadan denken...

104 Teletekst ma 08 aug
Zeker 14 auto's op A13 beschoten

Op de A13 tussen Rotterdam en Den
Haag zijn gisteren auto's beschoten. De
politie kreeg meldingen van enkele
automobilisten die na een harde knal
hun achterruit versplinterd zagen.

Bij de politie zijn 14 gedupeerde
automobilisten bekend. Daarnaast zijn er
schoten gelost op een stadsbus. In geen
van de gevallen raakte iemand gewond.
Het Korps Landelijke Politiediensten
gaat ervan uit dat de schoten vanuit
een rijdende auto zijn gelost.

Het KLPD denkt dat er op de auto's is
geschoten met een luchtbuks. Bij de
politie hebben zich inmiddels acht
getuigen gemeld.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.

Manon

Berichtdoor Manon » Ma Aug 08, 2011 1:55 pm

tja, wat mot je anders als je niks mag eten of drinken? Je moet je toch met iéts bezighouden?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Ma Aug 08, 2011 9:26 pm

Zaten die chauffeurs soms te eten of te drinken toen ze beschoten werden? Dan zou ik gokken op Moh's als daders. Luchtbuksen is meer iets voor tokkies.

Maar nu iets anders: soms neemt het belang van het eten in de Ramadan belachelijke proporties aan.
Een vrouw - die waarschijnlijk beroerd kookt - voelt zich in haar diepste wezen aangetast omdat haar man lekkerder kookt.
Egyptian woman seeks divorce over Ramadan cooking row
An Egyptian woman has applied for divorce after her husbands' cooking skills proved to be better than her own, the Al-Masry Al-Youm newspaper reported Monday.

The family row came amid the Islamic holiday of Ramadan, when observers fast from dawn to dusk and then break the fast with festive meals after night prayers.
Mohammed Said, a chef at a Cairo hotel, surprised his family with his excellent cooking skills when he took over kitchen duties from his wife Nahal at the beginning of Ramadan.
Nahal decided to divorce her husband after her two sons demanded that their father, not she, cook meals for family suppers from now on.

An Egyptian court has delayed the consideration of the divorce request until the end of Ramadan, expressing hope that by that time the reason for the divorce may disappear and peace in the family would be restored.
http://story.irishsun.com/index.php/ct/9/cid/2411cd3571b4f088/id/823213/cs/1/

Hans v d Mortel sr

Ramadan 2011. Weer tijd voor de islamitische waanzin.

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Ma Aug 08, 2011 9:54 pm

Mahalingam schreef:Maar nu iets anders: soms neemt het belang van het eten in de Ramadan belachelijke proporties aan.
Een vrouw - die waarschijnlijk beroerd kookt - voelt zich in haar diepste wezen aangetast omdat haar man lekkerder kookt.
Egyptian woman seeks divorce over Ramadan cooking row
An Egyptian woman has applied for divorce after her husbands' cooking skills proved to be better than her own, the Al-Masry Al-Youm newspaper reported Monday.

Die vrouw kwam natuurlijk niet aan haar trekken. Ik bedoel aan haar seksuele trekken. En dan is uit zo'n Ramadan tumult al gauw een persoonlijk voordeel te behalen om van die vent af te komen.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Ma Aug 08, 2011 10:19 pm

De Oejgoeren willen ook rammadannen. De Chinese regering vind dat barbaars, achterlijk en ongewenst.
Ze heeft dus een aantal remmende voorschriften uitgevaardigd. Het is duidelijk dat ze in China de woorden 'politiek correct' en 'discriminatie' niet kennen. Zie maar hoe ze dat doen:
1. iedereen die zijn salaris of subsidie van de staat krijgt:

As for Muslim members of the government throughout Xinjiang, the government forced them to sign “letters of responsibility” promising to avoid fasting, evening prayers, or other religious activities.

2. de partijleden en/of hoger personeel:
“Party members are not allowed to fast for Ramadan, and neither are civil servants.”

3. voor privaat te werk gestelden:
As for private companies, Uighur Muslim employees were offered lunches during fasting hours.
Anyone who refuses to eat could lose their annual bonus, or even their job, Raxit added.

4. de schoolkinderen krijgen gedwongen lunch (noodles met varkensvlees?)
Officials have also targeted Muslim schoolchildren, providing them with free lunches during the fasting period.

5. studenten moeten ook niet aankomen met "te hongerig om bij de les te blijven".
A Uighur resident of Beijing said students under 18 are forbidden from fasting during Ramadan. day.

En hoe met restaurants die dicht willen? Mag niet.
Moreover, government campaigns forced restaurants in the Muslim majority region to stay open all
En al dat bidden met bijbehorend geloofsfanatisme? Mag wel, maar je wordt genoteerd.
More restrictions were also imposed on people trying to attend prayers at mosques. Everyone attending prayers has to register with their national identity card, he added. “They have to register, and after prayers they aren’t allowed to [congregate and] talk to each other," he said.

Ik geloof niet dat voor de Oejgoeren zal gelden: "de soep wordt niet zo heet gegeten als die wordt opgediend."
Het rammadannen was nog niet begonnen of de Oejgoeren vlogen elkaar (of Chinezen, dat is niet op te maken uit het bericht) op zijn Oejgoers in de haren:
A day before the start of the holy fasting month for China’s Muslims, at least 11 people were killed in a series of attacks in the north-western region of Xinjiang.

http://www.abna.ir/data.asp?lang=3&id=258304

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Ma Aug 08, 2011 10:37 pm

Dat zijn opzich goeie maatregelen maar is het niet zo dat hoe meer iets niet mag, hoe meer men het juist wil? De Chinezen zijn nog al serieus met straffen, daar zal het hem zitten...
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.

Dhana

Berichtdoor Dhana » Ma Aug 08, 2011 10:52 pm

Als de zielige Palestijnen ooit op mochten raken, hebben moslims dus nog Oejgoeren genoeg op de reservebank zitten.

Terug naar “Islam in het nieuws”