Kortgerokte vrouwen protesteren in Jakarta

Eliabe

Kortgerokte vrouwen protesteren in Jakarta

Berichtdoor Eliabe » Zo Sep 18, 2011 4:03 pm

JAKARTA - Vrouwen en kinderen gekleed in minirok en strakke legging hebben zondag geprotesteerd in de Indonesische hoofdstad Jakarta.
Dat meldde de krant The Jakarta Post.

De vrouwen waren boos omdat de gouverneur van de stad heeft gezegd dat seksueel geweld wordt uitgelokt door de manier waarop vrouwen zich kleden. Indonesië is het grootste moslimland ter wereld.
De gouverneur, Fauzi Bowo, riep vrouwen vrijdag op geen minirok te dragen in het openbaar, na een incident in een minibus waarbij een 27-jarige vrouw werd aangevallen. Bowo bood daarna zijn excuses aan, maar de vrouwen waren niet overtuigd.
''Dit is een les voor alle publieke functionarissen in het land. Leg nooit de schuld bij vrouwen en discrimineer niet op grond van de manier waarop we ons kleden", aldus een woordvoerster van een vrouwengroep.
De vrouwen, enkele tientallen in totaal, hadden spandoeken bij zich met teksten als ''vertel ons niet hoe we ons moeten kleden, maar vertel hun niet te verkrachten".
http://www.nu.nl/buitenland/2618776/kor ... karta.html
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?

mercator

Re: Kortgerokte vrouwen protesteren in Jakarta

Berichtdoor mercator » Zo Sep 18, 2011 6:37 pm

Moedige dames. Alleszins moediger dan Marokkaantjes die hier lopen te brullen dat alle Joden aan het gas moeten.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Dhana

Berichtdoor Dhana » Ma Sep 19, 2011 8:38 pm

Zo zie je maar weer hoe je een beeld van landen kan krijgen dat niet geheel strookt met de werkelijkheid. Zo had ik van Indonsesiè het idee dat daar alleen maar fanantieke moslims rondliepen. Dit bericht zet me nu wel even aan het denken.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.

bertstenders

Berichtdoor bertstenders » Wo Nov 16, 2011 7:13 pm

Indonesië is geen streng moslim land hoewel...... jongens- maar ook meisjesbesnijdenis is nog steeds standaard maar vergis u niet, ook bij de meisjes. Hoewel het vrijwel altijd een niet heftige (niet radicale) vorm van meisjes besnijden is moeten er toch minstens een paar druppels bloed vloeien. De besnijders zijn vrijwel altijd vrouwen vooral bij meisjesbesnijdenissen. Ik heb het in het bijzonder over Java. Op de Molukken wordt bijvoorbeeld veel minder besneden, er zijn daar niet zoveel moslims.
Hoofdoekjes worden niet altijd en overal gedragen. Ik zeg niet dat alles kan daar op straat want ze zijn wel heel erg preuts, maar het moslim leven is toch vele malen minder moeilijk in vergelijk met bijvoorbeeld de Emiraten of menig ander moslimland. Op straat kom je de meest modieuze vrouwen tegen en dan zijn de benen meestal flink bloot.
De gesprekken welke ik heb gehad met een aantal mensen over meisjesbesnijdenis zijn eigenlijk niet voeren. Het besnijden van meisjes is heel mild en absoluut noodzakelijk en heel gezond voor haar. Ga daar maar eens tegenin
BS

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Wo Nov 16, 2011 7:22 pm

Hé Bert, ik dacht dat je voorgoed vertrokken was. :o
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

bertstenders

Berichtdoor bertstenders » Wo Nov 16, 2011 9:16 pm

Klopt, ik was toch weg

mercator

Berichtdoor mercator » Do Nov 17, 2011 12:38 am

bertstenders schreef:De gesprekken welke ik heb gehad met een aantal mensen over meisjesbesnijdenis zijn eigenlijk niet voeren. Het besnijden van meisjes is heel mild en absoluut noodzakelijk en heel gezond voor haar. Ga daar maar eens tegenin
BS

Ik heb er geen probleem mee dat moslims elkaar op alle mogelijke manieren (be)snijden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Terug naar “Islam in het nieuws”