Journaliste drie kwartier lang aangerand op Tahrirplein:

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Journaliste drie kwartier lang aangerand op Tahrirplein:

Bericht door pd7835 »

Een journaliste van France3 is aangerand terwijl ze in de buurt van het Tahrirplein in Caïro verslag aan het doen was. Daarnaast kreeg Caroline Sinz ook enkele harde klappen.

Samen met haar cameraman stond ze op de plek waar betogers en ordediensten de voorbije dagen een harde strijd uitvochten. "We waren aan het filmen in de Mohamed Mahmoudstraat toen we plots aangevallen werden door jongeren van 14 en 15 jaar", aldus Sinz bij AFP.

Manu militari werden ze vervolgens meegesleurd naar het Tahrirplein, waar hun wegen scheidden. "We vielen ten prooi aan een hele meute, zowel jongeren als volwassenen gaven me een rammeling. Ze trokken ook mijn kleren kapot en betastten me, noem het maar gerust verkrachting. Enkele mensen wilden me wel komen redden, maar slaagden daar niet in. Ik werd gewoon gelyncht. Het duurde ongeveer drie kwartier vooraleer ik uiteindelijk ontzet kon worden. Ik dacht dat ik ging sterven."

Uiteindelijk bereikte Sinz opnieuw haar hotel, waar ze haar verwondingen liet onderzoeken door een dokter. Ze kon ook rekenen op steun van de Franse ambassade in Caïro. (svm) http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... rven.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Er is iets serieus mis met veel mohamedanen (maar dat wisten we al) aangezien dit niet de eerste keer is, begin dit jaar was het ook van datte.

Bekende journaliste Lara Logan seksueel aangerand op Tahrirplein
http://www.hln.be/hln/nl/9556/Buitenlan ... lein.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Journaliste drie kwartier lang aangerand op Tahrirplein:

Bericht door Mahalingam »

Niet zo bijzonder voor Egypte. Heel veel vrouwen worden daar zo behandeld door groepen oversekste kereltjes. Hoofddoek of niet, maakt niet uit. Jong of oud maakt ook niet uit. Als ze maar in vrouwen kunnen knijpen en meer.
Probeer je maar niet voor te stellen wat voor leven de geiten daar hebben.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89884
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Journaliste drie kwartier lang aangerand op Tahrirplein:

Bericht door Ariel »

pd7835 schreef:
Bekende journaliste Lara Logan seksueel aangerand op Tahrirplein
http://www.hln.be/hln/nl/9556/Buitenlan ... lein.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

:huh: Dit is toch oud nieuws, van de vorige lente? Of ben ik nou gek. Is dit weer gebeurd?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Journaliste drie kwartier lang aangerand op Tahrirplein:

Bericht door Dhana »

Het gaat nu kennelijk om een francaise, die eerste was een Amerikaanse.

Verder heb ik ook gelezen en gehood dat westerse vrouwen daar sowieso op moeten passen niet op zijn minst aangerand te worden. In het gunstige geval word je een steegje ingeduwd en na het betasten weer met rust gelaten.


Morokkaanse meiden die goedkoop via Caïro naar een baan in de Golfstaten kunnen vliegen, wacht een nog veel wreder lot. Die worden door de douane ambtenaren apart genomen en verkracht. Die houden uit schaamte zeker hun mond. Dus zijn een makkelijk doelwit.

Ik heb het al eerder beweerd. Het was niet Mubarak of nu zijn opvolger(s). Het is de totale stinkende en rottende burgerbevolking daar. Ze kunnen blijven revolutioneren wat ze willen, er zal daar nooit iets gunstigs veranderen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Journaliste drie kwartier lang aangerand op Tahrirplein:

Bericht door KevinB »

Het verbaast me helaas, alweer, niet dat dit gebeurd.

De mannen baardapen in die landen zijn zo hitsig en seksueel gefrustreerd dat elke vierkante micrometer vrouwelijk vlees ervoor zorgt dat ze de al zo weinige zinnen en zelfcontrole die ze bezitten volkomen verliezen, en gaan knijpen, betasten en verkrachten. Als er dan westerse of westers geklede vrouwen rondlopen, die niet ingepakt zijn in amorfe, stinkende vodden, zijn die natuurlijk loslopend wild voor de hitsige moslimbendes. Misschien is zelfs inpakken niet altijd voldoende om die vetzakken tegen te houden. Naar onze normen lopen die westerse vrouwelijke journalisten er wellicht relatief normaal bij, naar de normen van de primitieve zwijnen lopen ze erbij als hoeren, en ze worden er helemaal wild van. Ze kunnen zich niet inhouden, ze willen geen zelfcontrole aan de dag leggen, en hun achterlijk geloof staat het hen toe - dus alles is geoorloofd eenmaal ze de Westerse vrouw vieze sloeri in het vizier hebben. En dat krijg je dat soort dingen. Walgelijk en verschrikkelijk :yuk: , ja natuurlijk, maar 't is de aard van 't beest en van de cultuur.

Ik zou zeggen, blijf als westerse vrouw (misschien als westerling in't algemeen) weg uit die landen. Ik vraag me ook af waarom westerse kranten en televisiezenders vrouwen naar zulke landen sturen, of waarom westerse vrouwen zich in zulke landen zich in massa's begeven, zoals de voorhoede van de islamitische revolutie op het Tahrirplein. Is om problemen vragen, denk ik, gezien de hoge concentratie van kwaaie, geile en achterlijke baardapen.
Dhana schreef:Ik heb het al eerder beweerd. Het was niet Mubarak of nu zijn opvolger(s). Het is de totale stinkende en rottende burgerbevolking daar. Ze kunnen blijven revolutioneren wat ze willen, er zal daar nooit iets gunstigs veranderen.
Zolang de islamitische en culturele achterlijkheid heerst in dergelijke landen, zal een revolutie niks uithalen, maar de zaken in tegendeel enkel maar verergeren. We moeten maar denken aan wat in Iran iets meer dan 30 jaar geleden is gebeurd. Onder Moebarak was er tenminste een min of meer duidelijk gezag, een duidelijker leider en een minimum aan recht en orde. Er was tenminste enige beteugeling van de ergste excessen. Nee, de revolutie heeft niks verbeterd. Dat merken de vrouwen aan den lijve. Ik wil niet zeggen dat Moebarak en zijn regime volkomen goed waren, maar op sommige vlakken was het in ieder geval beter. Misschien hebben dit soort landen wel een ijzeren hand nodig om toch een klein beetje beschaving te kunnen tonen en iets te kunnen bereiken.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Journaliste drie kwartier lang aangerand op Tahrirplein:

Bericht door Manon »

Ik vraag me ook af waarom westerse kranten en televisiezenders vrouwen naar zulke landen sturen
Ik vermoed dat dit dient om aan de islamofoben duidelijk te maken dat ze aan waanideeën lijden, want dat vrouwen daar wèl met alle gemak kunnen tussenlopen.

een verkrachtingske hier en daar - nou ja - komt in de beste families voor zeker?
Ik wil niet zeggen dat Moebarak en zijn regime volkomen goed waren, maar op sommige vlakken was het in ieder geval beter. Misschien hebben dit soort landen wel een ijzeren hand nodig om toch een klein beetje beschaving te kunnen tonen en iets te kunnen bereiken.
steeds opnieuw blijkt - en dit in ALLE muzelmaanse paradijzen - dat men in die islamitische cultuur niet anders kan dan door dictators te worden afgeschermd. Zowel in Turkije als in Iran als in Egypte, als gelijkwaar: enkel dictators houden het rottend lijk van islam tegen; het alternatief is de islamitische theocratie en daar zijn ze nu volop mee bezig.

Raar genoeg heb ik vooral schrik voor de Egyptische kunstwerken.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Journaliste drie kwartier lang aangerand op Tahrirplein:

Bericht door Mahalingam »

Ik denk eerder dat we over een paar jaar al die Egyptische oudheden die verplaatsbaar en vervoerbaar zijn, kunnen kopen.
De Ikhwan is anders fanatiek dan de Taliban. De Ikhwan ziet wel dat er waarde zit voor westerlingen in die pre-Mohammed dingen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Journaliste drie kwartier lang aangerand op Tahrirplein:

Bericht door BFA »

Dhana schreef:Het gaat nu kennelijk om een francaise,
Mona Eltahawy, Egyptische/Franse Nationaliteit.



Kan in haar artikelen en blog kritisch zijn tov Islamisten.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Journaliste drie kwartier lang aangerand op Tahrirplein:

Bericht door Dhana »

Spoiler! :
KevinB schreef:Het verbaast me helaas, alweer, niet dat dit gebeurd.

De mannen baardapen in die landen zijn zo hitsig en seksueel gefrustreerd dat elke vierkante micrometer vrouwelijk vlees ervoor zorgt dat ze de al zo weinige zinnen en zelfcontrole die ze bezitten volkomen verliezen, en gaan knijpen, betasten en verkrachten. Als er dan westerse of westers geklede vrouwen rondlopen, die niet ingepakt zijn in amorfe, stinkende vodden, zijn die natuurlijk loslopend wild voor de hitsige moslimbendes. Misschien is zelfs inpakken niet altijd voldoende om die vetzakken tegen te houden. Naar onze normen lopen die westerse vrouwelijke journalisten er wellicht relatief normaal bij, naar de normen van de primitieve zwijnen lopen ze erbij als hoeren, en ze worden er helemaal wild van. Ze kunnen zich niet inhouden, ze willen geen zelfcontrole aan de dag leggen, en hun achterlijk geloof staat het hen toe - dus alles is geoorloofd eenmaal ze de Westerse vrouw vieze sloeri in het vizier hebben. En dat krijg je dat soort dingen. Walgelijk en verschrikkelijk :yuk: , ja natuurlijk, maar 't is de aard van 't beest en van de cultuur.

Ik zou zeggen, blijf als westerse vrouw (misschien als westerling in't algemeen) weg uit die landen. Ik vraag me ook af waarom westerse kranten en televisiezenders vrouwen naar zulke landen sturen, of waarom westerse vrouwen zich in zulke landen zich in massa's begeven, zoals de voorhoede van de islamitische revolutie op het Tahrirplein. Is om problemen vragen, denk ik, gezien de hoge concentratie van kwaaie, geile en achterlijke baardapen.
Dhana schreef:Ik heb het al eerder beweerd. Het was niet Mubarak of nu zijn opvolger(s). Het is de totale stinkende en rottende burgerbevolking daar. Ze kunnen blijven revolutioneren wat ze willen, er zal daar nooit iets gunstigs veranderen.
Zolang de islamitische en culturele achterlijkheid heerst in dergelijke landen, zal een revolutie niks uithalen, maar de zaken in tegendeel enkel maar verergeren. We moeten maar denken aan wat in Iran iets meer dan 30 jaar geleden is gebeurd. Onder Moebarak was er tenminste een min of meer duidelijk gezag, een duidelijker leider en een minimum aan recht en orde. Er was tenminste enige beteugeling van de ergste excessen. Nee, de revolutie heeft niks verbeterd. Dat merken de vrouwen aan den lijve. Ik wil niet zeggen dat Moebarak en zijn regime volkomen goed waren, maar op sommige vlakken was het in ieder geval beter. Misschien hebben dit soort landen wel een ijzeren hand nodig om toch een klein beetje beschaving te kunnen tonen en iets te kunnen bereiken.
Achterlijk zijn is niet erg, Kevin. Ik ken achterlijke mensen zat met toch een hoogstaand karakter. Het is het totale gebrek aan innerlijke beschaving dat er met de islam nooit in zal komen. Dat is vele malen erger en gevaarlijker dan achterlijk zijn.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Journaliste drie kwartier lang aangerand op Tahrirplein:

Bericht door mercator »

Dhana schreef: Achterlijk zijn is niet erg, Kevin. Ik ken achterlijke mensen zat met toch een hoogstaand karakter. Het is het totale gebrek aan innerlijke beschaving dat er met de islam nooit in zal komen. Dat is vele malen erger en gevaarlijker dan achterlijk zijn.
De achterlijkheid en agressieve tendentie van Arabische moslims is genetisch-biologisch bepaald en dus ongeneeslijk. De vrouwtjes met hun hoofddoekjes vertonen hetzelfde destructieve gedrag als de mannetjes. Het gebrek aan beschaving van moslims is biologisch bepaald en dus ongeneeslijk. Dàt is juist het grote misverstand, moslims zijn zondermeer een sub-soort van de homo sapiens.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie