Ramadan 2012

Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Ramadan 2012

Bericht door xplosive »

CNV Jongeren wil cao 'ramadan-proof' maken
Af en toe krijg ik de indruk dat de christenen in Nederland in meerderheid de ergste dhimmies zijn die er in Nederland rondlopen.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Ramadan 2012

Bericht door xplosive »

Hier nog een knieval voor de Ramadan:

Instellingen langer open vanwege Ramadan

Citaat:
Rotterdamse verenigingen, stichtingen en moskeeruimten die gebedsbijeenkomsten organiseren vanwege de Ramadan, mogen in de vastenmaand twee uur langer openblijven. Dat heeft de gemeente Rotterdam besloten.

Normaal gesproken moeten zulke instellingen al om tien uur 's avonds dicht, maar gedurende de Ramadan, die vrijdag begint, mogen ze tot middernacht openblijven. Het besluit is geldig tot en met de Ramadan in 2014.
Wat voor Nederlanders normaal gesproken uitgesloten is mag voor moslims ineens wel. En dan zijn er nog steeds mensen die glashard ontkennen dat Nederland islamiseert.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Ramadan 2012

Bericht door Ali Yas »

xplosive schreef:Hier nog een knieval voor de Ramadan:

Instellingen langer open vanwege Ramadan

Citaat:
Rotterdamse verenigingen, stichtingen en moskeeruimten die gebedsbijeenkomsten organiseren vanwege de Ramadan, mogen in de vastenmaand twee uur langer openblijven. Dat heeft de gemeente Rotterdam besloten.

Normaal gesproken moeten zulke instellingen al om tien uur 's avonds dicht, maar gedurende de Ramadan, die vrijdag begint, mogen ze tot middernacht openblijven. Het besluit is geldig tot en met de Ramadan in 2014.
Wat voor Nederlanders normaal gesproken uitgesloten is mag voor moslims ineens wel. En dan zijn er nog steeds mensen die glashard ontkennen dat Nederland islamiseert.
Ergerlijk, om het eens vriendelijk te zeggen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2012

Bericht door Mahalingam »

Her rammadannen heeft in Malmö (en zeker in Rosengard) ook goede economische gevolgen: voor de supermarkten is het alsof ze een maand lang iedere dag Kerstmis hebben.
Swedish grocers revel in Ramadan profits boost
“Our turnover definitely increases over Ramadan, even if I can’t give you any exact numbers. But after Christmas this is one of our main holidays,” said Henrik Grahm, of the City Gross supermarket in Rosengård, Malmö, to daily Dagens Nyheter (DN).

Nine years ago, when the chain first established itself in the area, the supermarket got it wrong and failed to foresee what products would be sought after, according to Grahm.
However, nine years on, the supermarket has learned from previous mistakes and has taken advice from both customers and staff.
“There’s a lot of demand on things like feta cheese, preserves, alcohol-free beer and sweets. And we also try to buy in new brands,” said Grahm to DN.
http://www.thelocal.se/42142/20120720/
En over hoeveel hebben we het?
  • according to Swedish retailing employers' organization Svensk Handel, the total consumption in Sweden over Ramadan totals some 1.3-1.6 billion kronor ($187.4 million – $230.6 million) with an increase of average food costs with 1,700 kronor per person.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Ramadan 2012. Feest van het heidens islamitisch ritueel

Bericht door Zwartmeer »

'Hans van de Mortel' schreef:Lekker warm weer de komende dagen. Ik gun het alle godsdienstwaanzinnige minder geestelijk begaafde mensen - moslims dus - van harte.

RAMADAN? BARBECUE!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Ramadan 2012

Bericht door H.Numan »

Ik zou de FNV willen voorstellen een speciale CAO voor veganisten te maken. Die mensen hebben gekozen - net als de mohammedanen - voor een zeer ongezonde leefwijze, en moeten dus ook ontzien worden. Uiteraard moet de FNV tevens een clausule opnemen die werkgevers verplicht om neuzen, oren, klitten en voorhuiden af te snijden. Dit wanneer een bepaalde religie dat verplicht.

Vraag eens aan een mohammedaan waarom hun maangod in al zijn wijsheid mannen geschapen heeft MET voorhuiden. En vrouwen met klitten. Lijkt me niet direct echt wijs, aangezien wij (de mensheid) dat voor hem moeten corrigeren. Dat is zo'n beetje hetzelfde als een bijbel drukken met tikfouten. En dan flesjes Typex er bij leveren, want aan god's woord mag niet getwijfeld woren.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Ramadan 2012

Bericht door Zwartmeer »

Ik kan me niet herinneren deze ooit eerder gelezen te hebben:
Column Ella Vogelaar: De Ramadan is van ons allemaal
14 september 2007

Voor moslims begint morgen een bijzondere periode: de Ramadan. Een periode van bezinning, van zelfbeheersing en van openstaan voor anderen. Een periode ook die in het teken staat van solidariteit met de armen.

Dankzij het Ramadan-festival krijgen ook niet-moslims een kans om beter kennis te maken met de islam. En dat is goed. Zeker in onze veelzijdige en veelkleurige samenleving. Want onbekend, maakt onbemind.

Maar hoe goed kennen we onze Nederlandse of islamitische buren? Wie kan er zeggen dat hij wel eens een moskee of kerk heeft bezocht? Hoeveel mensen komen bij hun islamitische buren over de vloer? Of andersom? Veel te weinig, wat mij betreft.

We wonen steeds meer bij elkaar, maar lang niet altijd met elkaar. Onbegrip, onbekendheid en onverdraagzaamheid spelen hierbij een rol. De moskee is inmiddels een vertrouwd gezicht in de steden van ons land, en de Ramadan en het Suikerfeest staan in de meeste agenda’s. Maar kennis van de islam is niet vanzelfsprekend.

Daarom is het Ramadan-festival ook zo’n goed initiatief. Met het Ramadan-festival steken Nederlandse moslims een hand uit naar de hele samenleving. Door een voor hun heel belangrijke gebeurtenis met hun medeburgers te delen.

De Ramadan, en dit festival, draait om solidariteit en respect. Zo vragen Nederlandse moslims hun buren, van wat voor (on)geloof ze ook zijn, om bij hun thuis te komen eten. Om één van de belangrijkste ‘zuilen’ van hun geloof te delen met anderen. Daarnaast kan volop worden genoten van optredens, netwerkbijeenkomsten, lezingen, ontspanning en muziek. En dat in heel Nederland.

Wie de komende maand die uitnodiging aanneemt, ontdekt algauw dat er veel meer is wat ons bindt dan wat ons scheidt. Neem het vasten, vast onderdeel van de Ramadan. De katholieken vasten ook. En dat vasten gaat niet over honger lijden. Het gaat om aandacht voor niet-materiële zaken. Om aandacht voor anderen, en voor de samenleving waarin wij leven. Godsdienst kan dus een impuls geven aan maatschappelijke betrokkenheid. Want we mogen nog zoveel verschillen, in gedeelde waarden vinden we elkaar.

Ik zou dus zeggen: niet-moslims van Nederland, grijp de kans om met de islam kennis te maken met beide handen aan!

Ik wens u allen een heel goede Ramadan.

Ella Vogelaar
Minister voor Wonen, Wijken en Integratie

http://www.hetgebeurthier.nl/index.php?topic=760.0
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Ramadan 2012

Bericht door Dhana »

... in gedeelde waarden vinden we elkaar?????? En dat is iemand waarvan je toch mag verwachten dat die enige opleiding genoten heeft. De ramadan is één groot schransmaal dat een maand duurt met als hekkensluiter de boel van andereren kort en klein slaan.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ramadan 2012

Bericht door Manon »

Zo vragen Nederlandse moslims hun buren, van wat voor (on)geloof ze ook zijn, om bij hun thuis te komen eten
Wat een leuke moslims in Nederland. In België heb ik daar nog amper over gehoord.
Mijn homo-neven die al jaren midden in een verrijkte buurt wonen hebben nog nooit een uitnodiging ontvangen!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Ramadan 2012

Bericht door Dhana »

circe schreef:
Zo vragen Nederlandse moslims hun buren, van wat voor (on)geloof ze ook zijn, om bij hun thuis te komen eten
Wat een leuke moslims in Nederland. In België heb ik daar nog amper over gehoord.
Mijn homo-neven die al jaren midden in een verrijkte buurt wonen hebben nog nooit een uitnodiging ontvangen!

Die moeten niet zeuren. Die mogen blij zijn dat ze geen extra ramen bij de hand hoeven te hebben.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ramadan 2012

Bericht door Manon »

Dhana schreef:
circe schreef:
Zo vragen Nederlandse moslims hun buren, van wat voor (on)geloof ze ook zijn, om bij hun thuis te komen eten
Wat een leuke moslims in Nederland. In België heb ik daar nog amper over gehoord.
Mijn homo-neven die al jaren midden in een verrijkte buurt wonen hebben nog nooit een uitnodiging ontvangen!

Die moeten niet zeuren. Die mogen blij zijn dat ze geen extra ramen bij de hand hoeven te hebben.
Gelijkvloers is helemaal afgesloten met stevig hek. Ze moeten dan al hoog mikken en dat is teveel inspanning denk ik.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Ramadan 2012

Bericht door xplosive »

H.Numan schreef:Ik zou de FNV willen voorstellen een speciale CAO voor veganisten te maken. Die mensen hebben gekozen - net als de mohammedanen - voor een zeer ongezonde leefwijze,
Hallo? Veganisme ongezond? Ik ben al 24 jaar probleemloos veganist hoor. Vasten op de manier zoals moslims dat tijdens de Ramadan doen is inderdaad ongezond.
H.Numan schreef:en moeten dus ook ontzien worden.
Verder is je punt duidelijk. Het is net zo absurd om een speciale CAO voor veganisten te maken als dat het is om een aparte CAO voor moslims te maken.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Ramadan 2012

Bericht door Ozes »

Kinderen die te weinig vlees eten groeien zeer slecht(vaak). Ik denk dat er stapels aan wetenschappelijk bewijs zijn die me tegenspreken, maar de voedingswetenschap is een van de meer onbetrouwbare wetenschappen.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Ramadan 2012

Bericht door Ali Yas »

Ozes schreef:Kinderen die te weinig vlees eten groeien zeer slecht(vaak).
Vitamine B12 moet er bijvoorbeeld echt bij, heb ik begrepen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Ramadan 2012

Bericht door Dhana »

Ali Yas schreef:
Ozes schreef:Kinderen die te weinig vlees eten groeien zeer slecht(vaak).
Vitamine B12 moet er bijvoorbeeld echt bij, heb ik begrepen.

Ald ik het goed begrijp, is het makkelijker gezond te blijven als omnivoor. Mits alles met mate gegeten natuurlijk.

Dat krijg je ervan als je anders gaat leven dan waarvoor we geschapen zijn. Moslima's moeten op de kunstmatige manier aan voldoende vitamine D te komen en de vegetriër of veganist aan vitmanine B12.

Ik krijg altijd het gevoel dat beiden het slachtoffer zijn van opgelegde of vrijwillig fanatisme.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Re: Ramadan 2012

Bericht door Alba »

Joost Niemoller weet het mooi te verwoorden. En dan zijn er nog blinde schapen die niet inzien dat al die aandacht voor de rammendan gewoon de zoveelste vorm van islamisering is.
http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/07/ramadandwang
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2012

Bericht door Mahalingam »

Loop je bij de Albert Heijn binnen en zie je een speciaal ramadan-schap (met 17 nieuwe producten!) , dan weet je: "Ik woon in een verrijkte buurt."
Ramadan bij Albert Heijn
Met de slogan ‘Alles voor de Ramadan. Gewoon bij Albert Heijn’ wil de kruidenier in 140 winkels de zoete lekkernijen aanprijzen in buurten waar het suikerfeest gevierd wordt. ‘Albert heijn probeert het assortiment altijd zo goed mogelijk aan te laten sluiten op de buurt waar we gevestigd zijn. Dat doen we met streekgerechten en bijvoorbeeld met halal-producten of andere producten uit de wereldkeuken’, zegt AH-woordvoerder Anoesjka Aspeslagh.

Vorig jaar werd er ook een ramadan-assortiment verkocht, maar dit jaar is er gekozen om het lekkers wat prominenter te presenteren in een display.
http://www.telegraaf.nl/uitwinkelen/126 ... ijn__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Afbeelding

Met dank aan thereligionofpeace.com.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2012

Bericht door Mahalingam »

Het enthousiasme van de Hema om lekker mee te rammadannen, is niet meer. Dat van vorig jaar was geen verkoop succes.
HEMA stopt met speciale Suikerfeestcollectie
De HEMA doet dit jaar niet aan het Suikerfeest. Tot vorig jaar adverteerde de warenhuisketen uitbundig voor de speciale collectie van onder meer tafelkleden en papieren bordjes met de slogan: de HEMA houdt van feestjes. De islamitische viering van het einde van de ramadan werd op een lijn geplaatst met Kerst, Moederdag en verjaardagen. Maar het afgelopen jaar viel de verkoop tegen, aldus een woordvoerder van de HEMA.[...]
Rabenou doet onderzoek naar de wisselwerking tussen integratie en vormgeving. Zij omschrijft de HEMA-ontwerpen als 'een gimmick, een soort verkitsching van hoe Nederlanders denken dat het Suikerfeest eruitziet'. Volgens haar werden de spullen vooral gekocht door 'dezelfde Nederlandse vrouwen die ook Mexicaans beschilderde bordjes aanschaffen en die dit jaar misschien artikelen met een Afrikaanse print verkiezen'. 'Voor veel allochtonen is het aanschaffen van dergelijke speciaal ontworpen spullen niet de eerste prioriteit bij het Suikerfeest. Ze hebben waarschijnlijk al borden genoeg thuis.'
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Eco ... ctie.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2012

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Het enthousiasme van de Hema om lekker mee te rammadannen, is niet meer. Dat van vorig jaar was geen verkoop succes.
Lachen. Ik vermoed dat Albert Hein volgend jaar ook iets minder ramadammerig zal doen, want moslims hebben nu eenmaal hun eigen mohammedaanse winkeltjes waar ze hun spullen kopen. Ik hoop dat bij AH na afloop van de ramadan de speciaal ramadan-schappen nog bomvol liggen. Excuse the pun.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Ramadan 2012

Bericht door Dhana »

Ariel schreef:
Mahalingam schreef:Het enthousiasme van de Hema om lekker mee te rammadannen, is niet meer. Dat van vorig jaar was geen verkoop succes.
Lachen. Ik vermoed dat Albert Hein volgend jaar ook iets minder ramadammerig zal doen, want moslims hebben nu eenmaal hun eigen mohammedaanse winkeltjes waar ze hun spullen kopen. Ik hoop dat bij AH na afloop van de ramadan de speciaal ramadan-schappen nog bomvol liggen. Excuse the pun.


En dan maar hopen dat de kerstbomen straks weer prominent aanwezig zijn en dat de kerststol weer zo gaat heten ipv van decemberfeestbrood.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Ramadan 2012

Bericht door Ali Yas »

Dhana schreef:En dan maar hopen dat de kerstbomen straks weer prominent aanwezig zijn en dat de kerststol weer zo gaat heten ipv van decemberfeestbrood.
Decemberfeestbrood? Neem je me in de maling?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2012

Bericht door Mahalingam »

En wat dacht je dan wat Kerstmis vervangt? Dat wordt 'winterlichtfestival'.
En nu mag je raden hoe de kerstvakantie genoemd gaat worden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Ramadan 2012

Bericht door Dhana »

Ali Yas schreef:
Dhana schreef:En dan maar hopen dat de kerstbomen straks weer prominent aanwezig zijn en dat de kerststol weer zo gaat heten ipv van decemberfeestbrood.
Decemberfeestbrood? Neem je me in de maling?

Zo wordt kerststol al jaren genoemd bij AH. Anders word het hoogstwaarschijnlijk niet gekocht door de moslimklanten. Het woord kerstmis wordt angstvallig vermeden. We vieren nu het decemberfeest.

Let maar eens op straks rond de kerst. De kerstboom staat ergens verdekt opgesteld aan het begin van de winkel en kerstliedjes op de luidspreker zijn er ook niet meer.

Over islamisering gesproken.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Ramadan 2012

Bericht door Ali Yas »

Dhana schreef:
Ali Yas schreef:
Dhana schreef:En dan maar hopen dat de kerstbomen straks weer prominent aanwezig zijn en dat de kerststol weer zo gaat heten ipv van decemberfeestbrood.
Decemberfeestbrood? Neem je me in de maling?
Zo wordt kerststol al jaren genoemd bij AH. Anders word het hoogstwaarschijnlijk niet gekocht door de moslimklanten.
Nou, met Google kan ik het "decemberfeestbrood" niet vinden, en de "decemberfeeststol" ook niet. Wel de "feeststol" zonder december.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Plaats reactie