Ramadan 2012

Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Ramadan 2012

Bericht door Dhana »

Ali Yas schreef: Nou, met Google kan ik het "decemberfeestbrood" niet vinden, en de "decemberfeeststol" ook niet. Wel de "feeststol" zonder december.
[/quote][/quote]


O, dan was het dat. Als straks hun reclamekrantje op de deurmat valt, zul je zien dat ze geen kerstaanbiedingen meer hebben, maar wel december(feest?)voordelen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89727
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2012

Bericht door Ariel »

Lege maag
Nuweira Youskine −

Handenwrijvend ga ik er elk jaar weer voor zitten. De ramadan gaat van start, en daarmee ook de talloze gesprekken over het wel en wee in deze vastenmaand.

Moslims onderling bestoken elkaar met ramadanwensen, voorschriften, geboden en de correcte gebedstijden. Mensen die de islamisering van Nederland met angst en beven tegemoet zien, vinden hun ergste vermoedens bevestigd nu zelfs Albert Heijn zijn assortiment aanpast aan de vastenmaand.

De overgrote meerderheid kijkt echter gemoedelijk toe. Vrij welwillend, zelfs. Ze zien de ingevallen, bleke gezichtjes met diepe wallen bij hun vastende islamitische collega's. Soms, als ze net iets te dichtbij komen om een praatje te maken, komt in een vlaag de niet erg aangename geur van een lege maag hen tegemoet. Het hindert niet zo. Vasten, daar heeft niemand verder erg veel last van.

Sterker nog, men vindt het wel oké. Het is immers, zo weten we nog uit de tijd van de gesubsidieerde iftars, iets onbaatzuchtigs. De ultieme test in het onderdrukken van alle verlangens en daarmee de solidariteit met diegenen die het minder hebben op deze aarde. Hierbij veert de gemiddelde Nederlander, zowel moslim als niet-moslim, op. Wat kan er nu mooier zijn dan het wegcijferen van jezelf, teneinde de minder fortuinlijke medemens te gedenken?

Toch knaagt er iets bij deze nadruk op onbaatzuchtigheid. Het 'meevoelen met de armen' lijkt wel een soort reclameslogan, bedoeld om de praktijk van het vasten een sociaal acceptabele reden te geven. Een islamitische vorm van naastenliefde. Dit terwijl, zoals door vele zuurpruimen al dikwijls opgemerkt, het vasten hier bepaald niet te vergelijken is met hongerende kindertjes in Afrika.

Vasten moet wel een krachtig middel tot God zijn, gezien het feit dat vrijwel elke religie het voorschrijft. Maar zelfs de meest verheven spirituele voorschriften zijn vaak vervlochten met hun oorsprong in het alledaagse leven. In dit geval kun je je de bedoeïenenstammen voorstellen, sjokkend door een woestijn. Soms een ongenadig kokende zon, dan weer ijzige koude. Volledig op elkaar aangewezen om te overleven met een zeer onregelmatige toevoer van voedsel en water. Dan kun je jezelf maar beter trainen in wat discipline, en leren periodes te doorstaan waarin de levensbehoeften minder ruimschoots voorhanden zijn.

De noodzaak tot deze vorm van onthouding is in ons welvarende stukje wereld inmiddels verdwenen. Het andere element van vasten, dat de relatie tot God benadrukt, leeft voor gelovigen door elke tijd en plaats heen. Maar hoe verwoord je dat reiken naar God, dat opeens heel intens wordt ervaren? De magische gloed, die tussen alle wereldlijke onaangenaamheden door, het gevoelsleven helemaal kan doortrekken?

Wovon man nicht sprechen kann, daruber muss man schweigen. Dus houdt iedereen hierover veilig zijn mond en gaan de gesprekken over solidariteit met de armen.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4464/Religie- ... maag.dhtml
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Ramadan 2012

Bericht door Dhana »

Laten we het dan maar niet eens hebben over arme immigranten die in het rijke MO de ganse dag buiten moeten werken, terwijl de rijke geen notie hebben hoe heet buiten is, anders dat ze op de termometer kijken. Dus in hun airco gekoelde huizen gezellig babbelen over hoe goed ze als moslim voor de armen zijn gedurende de heilige maand.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Ramadan 2012

Bericht door Schepsel »

Het zou meer helpen als ze in die maand 80% van hun voedsel aan armen zouden geven, in plaats van het te bewaren voor de nacht.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Ramadan 2012

Bericht door Dhana »

Als een moskee hier in Nederland tijdens de ramadan nota bene, niet eens de deuren openzet voor moslims die een week of langer niet in hun huis kunnen zijn, zoals in Utrecht heb ik voor de rest weinig confusie in de islamitische solidariteit met de armen onder hen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Een volk dat aalmoezen die zogezegd bedoeld zijn voor de armen, gebruikt om 'heilige oorlog' te voeren, heeft geen solidariteit, menselijkheid of beschaving.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re:

Bericht door Dhana »

KevinB schreef:Een volk dat aalmoezen die zogezegd bedoeld zijn voor de armen, gebruikt om 'heilige oorlog' te voeren, heeft geen solidariteit, menselijkheid of beschaving.

Dat bedoel ik maar te zeggen.

Er wordt tijdens de ramadan zoveel geld uitgeven aan eten door moslims dat een groot aantal daarvan de rest van het jaar op een houtje moet bijten. Moet je je voorstellen wat dat zou kosten, 28 dagen kerstmis vieren.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89727
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Re:

Bericht door Ariel »

Dhana schreef: Er wordt tijdens de ramadan zoveel geld uitgeven aan eten door moslims dat een groot aantal daarvan de rest van het jaar op een houtje moet bijten. Moet je je voorstellen wat dat zou kosten, 28 dagen kerstmis vieren.

Hoe verzinnen ze het. :lol: Straten worden voor verkeer afgesloten, en de halal slager verkoopt gastronomische specialiteiten. Zo spiritueel.

Om de toevloed van kooplustigen dezer dagen in de Gentsesteenweg in Sint-Jans-Molenbeek in goede banen te leiden, wordt een deel van de weg een voetgangerszone. Het is de eerste keer dat deze maatregel wordt genomen. De test wordt komend weekend uitgevoerd en nadien geëvalueerd. Dat meldt dienstdoend burgemeester Mohamed Daïf vandaag in een communiqué.

Tijdens de ramadan is vastgesteld dat de traditionele slagerijen en winkels met gastronomische specialiteiten extra volk trekken, vooral op weekenddagen. Om te voorkomen dat het verkeer strop raakt, wordt op zaterdag 28 en zondag 29 juli tussen 13 en 21 uur een voetgangerszone op de Gentsesteenweg van kracht tussen de Oostende- en de Graaf van Vlaanderenstraat.

De mogelijkheid bestaat evenwel om de Gentsesteenweg over te steken via de kruispunten Oostende/Tazieaux, Vier-Winden/Merchtem, Paal/School en Fernand Brunfaut/Graaf van Vlaanderen. Deze test wordt maandag geëvalueerd en zou kunnen verlengd worden voor elk weekend tot het einde van de islamitische vastenmaand.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... adan.dhtml
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Ramadan 2012

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
Lege maag
Nuweira Youskine −
(...)
Vasten moet wel een krachtig middel tot God zijn, gezien het feit dat vrijwel elke religie het voorschrijft. (...)
Ja, maar de islam maakt er natuurlijk weer een potje van. Wat voor een vasten is dat: overdag niet eten, maar 's nachts je laten gaan? Belachelijk. Wie een andere religie kent waar het zo aan toe gaat mag het zeggen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Ramadan 2012

Bericht door Dhana »

Het komt er inderdaad op neer dag en nachtritme om te draaien. De enige die er werkelijk alles merken zijn de armen die overdag in allahstan gewoon hun taak moeten verrrichten voor de rijke zodat die elitle zich 's nachts een maand lang over kunnen geven aan schranspartijen. Bovendien overdag van uit hun kunstmatig gekoelde huizen in dito auto's naar hun werk kunnen gaan waar ook de airco gezellig staat te blazen.

Dus komt het er op neer dat alleen de armen werkelijk lijden onder dit achterlijke gedoe en dan vervolgens maar beweren dat dit alles in het leven is geroepen is om de armen hun deel te geven.

Moet je eens aan een moslim vertellen dat het je heel wat doet, bedelende kinderen en bejaarden te zien in de thuislanden. Het standaard antwoord is dan dat die helemaal net zielig zijn maar door het bedelen gewoon stinkend rijk zijn geworden.Te vergelijken met de rijke indrustiëlen die ook van die excuses verzonnen om kinderarbeid te rechtvaaridgen voordat dat hier een verbod op kwam. Bovenden als dat inderdaad het geval zou zo zijn, is de ramadan helemaal niet nodig want dan zijn er helemaal geen armen in de islamitische wereld te vinden.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Ramadan 2012

Bericht door Dihya »

Vasten doen we niet omwille van de armen. Dat zijn kinderverhalen die ons vroeger verteld waren en jullie kennelijk zo overnemen. Ramadan is de maand waarin de Koran geopenbaard werd. Dus,
of je nou arm of rijk bent, als jij heilig gelooft in de islam, dan vast je gewoon. En de armen, moge Allah ze extra belonen. Ik heb zeker respect voor armen die omwille van hun Heer vasten. Ik heb
het al zwaar maar dan denk ik aan de armen en dan weet ik dat ik me gelukkig moet prijzen met het eten en mijn dierbare familie.

Allahu mustaeen... Moge Allah de armen die vasten extra belonen en hen hemel schenken.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Ramadan 2012

Bericht door Dhana »

Het is nog steeds vreemd dat die maand van vasten om allah te eren, al in zwang was voordat de koran geopenbaard was en dat voor een van de ruim 300 goden die vereerd werden in de kaa'ba. Dus wie nu weer verzonnen heeft dat met de koran te maken heeft, blijft me een raadsel.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Ramadan 2012

Bericht door Dhana »

Allahu mustaeen... Moge Allah de armen die vasten extra belonen en hen hemel schenken.
Net zo als je de fout niet moet maken door allah God te noemen moet je dat ook niet doen met de hemel en het islamitische bordeel dat paradijs genoemd wordt.

Bovendien hoeven armen niet te vasten tijdens de ramadan want dat doen ze het grootste gedeelte van het jaar al, omdat de beter gesitueerde moslims liever geld uitgeven aan het steunen van de jihad en de bouw van nog meer moskees waar nog meer strijders voor de jihad geronseld worden, dan aan arme sloebers die maar moeten zien hoe ze van de ene dag in de andere komen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ramadan 2012

Bericht door Manon »

Ariel schreef:
Mahalingam schreef:Het enthousiasme van de Hema om lekker mee te rammadannen, is niet meer. Dat van vorig jaar was geen verkoop succes.
Lachen. Ik vermoed dat Albert Hein volgend jaar ook iets minder ramadammerig zal doen, want moslims hebben nu eenmaal hun eigen mohammedaanse winkeltjes waar ze hun spullen kopen. Ik hoop dat bij AH na afloop van de ramadan de speciaal ramadan-schappen nog bomvol liggen. Excuse the pun.
dat dacht ik ook.

Loop tussen 18.00 en 21.00 h. in de (totaal gekoloniseerde) Handelstraat in Antwerpen (voor een toeristische uitstap: Tram 3) en je waant je in een of andere soek of Turkse bazaar.

Raar genoeg noemen de mensen dit geen kolonisatie, maar "o die straat waar alle winkels 's zondags open zijn".
(ik dacht dat er een wet op verplichte winkelsluiting was. Niet dus?)
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Ramadan 2012

Bericht door Dhana »

In belgië kan je tot 1 uur 's middags vers gebakken brood bij de bakker kopen. Niet dat ik je punt wil afzwakken maar die vlieger gaat dus ook voor autochtone winkeliers niet helemaal op.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89727
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2012

Bericht door Ariel »

Dihya schreef: Allahu mustaeen... Moge Allah de armen die vasten extra belonen en hen hemel schenken.
Amen tegen je bud verhaal. Weet jij dat ook de arabieren in het pre mohammedaanse tijdperk een maand vastte? Die pre islamitische traditie heeft mohammed over genomen.

Maar....Moge Allah de armen en ook jij die vasten extra belonen en hen hemel schenken. :lol:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Ramadan 2012

Bericht door Dhana »

Ariel schreef:
Dihya schreef: Allahu mustaeen... Moge Allah de armen die vasten extra belonen en hen hemel schenken.
Amen tegen je bud verhaal. Weet jij dat ook de arabieren in het pre mohammedaanse tijdperk een maand vastte? Die pre islamitische traditie heeft mohammed over genomen.

Maar....Moge Allah de armen en ook jij die vasten extra belonen en hen hemel schenken. :lol:
Ik vraag me nog steeds af hoe het mogelijk is dat de vader van Mohammed die vlak na Mo's geboorte gestorven is Abdallah (dienaar van allah) heeft kunnen heten toen die allah zich nog zich nog lang niet aan Mohammed gepresenteerd had.

Zolang me dat nog niet op een bevredigende manier is uitgelegd, ramadannen moslims zich maar suf. Ik blijf me het mijne er over denken.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ramadan 2012

Bericht door Manon »

Mahalingam schreef:En wat dacht je dan wat Kerstmis vervangt? Dat wordt 'winterlichtfestival'.
En nu mag je raden hoe de kerstvakantie genoemd gaat worden.
Sinds dat de Groenen ooit in het Antwerpse stadsbestuur zaten en toen alreeds van sjoemelarij beticht werden, heet het hier "lichtfeest" of zoiets, en het verlof ook winterlichtwhatever.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ramadan 2012

Bericht door Manon »

Dihya schreef:Vasten doen we niet omwille van de armen. Dat zijn kinderverhalen die ons vroeger verteld waren en jullie kennelijk zo overnemen. Ramadan is de maand waarin de Koran geopenbaard werd. Dus,
of je nou arm of rijk bent, als jij heilig gelooft in de islam, dan vast je gewoon. En de armen, moge Allah ze extra belonen. Ik heb zeker respect voor armen die omwille van hun Heer vasten. Ik heb
het al zwaar maar dan denk ik aan de armen en dan weet ik dat ik me gelukkig moet prijzen met het eten en mijn dierbare familie.

Allahu mustaeen... Moge Allah de armen die vasten extra belonen en hen hemel schenken.
raar, jij blijft maar beweren dat die koranverzen dus slechts gedurende één maand naar beneden fladderden.

Nochtans had Mo er al een deel gekregen in Mekka, dan verhuisde hij naar Medina en kreeg er nog hopen bij, dan verhuisde hij terug naar Mekka alwaar de leukste (kopafsnijden) versjes kwamen aangewaaid.

Hoezo? gedurende één maand? Me dunkt spreken we hier over verschillende JAREN (Kahidjah was de eerste die hem geloofde gedurende de jaren voor haar dood, en pas nà haar dood huwde hij de huishoudster en dan het kindbruidje Aisha.... waar er dus goedkeurende verzen aan haar vader werden geseind... hoezo één maand?)
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ramadan 2012

Bericht door Manon »

Dhana schreef:In belgië kan je tot 1 uur 's middags vers gebakken brood bij de bakker kopen. Niet dat ik je punt wil afzwakken maar die vlieger gaat dus ook voor autochtone winkeliers niet helemaal op.
juist hoor, maar vroeger waren dat enkel bakkers. Ondertussen zijn er in feite ook al een paar supermarkten die zondagsvoormiddags open zijn. Maar ik dacht dus dat dit vroeger vast hing aan een of andere wet. Misschien niet meer ? Sinds de nachtwinkels zijn er ook geen sluitingstijden meer?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Ramadan 2012

Bericht door Dhana »

circe schreef:[Me dunkt spreken we hier over verschillende JAREN (Kahidjah was de eerste die hem geloofde gedurende de jaren voor haar dood, en pas nà haar dood huwde hij de huishoudster en dan het kindbruidje Aisha.... waar er dus goedkeurende verzen aan haar vader werden geseind... hoezo één maand?)

Misschien dat moslims een maand lang dit heugelijke feit op zich vieren? Nou ja, heugelijk. Heugelijk alleen die zin dat het wellicht voordelig heeft uitgepakt voor de overbevolking op onze planeet.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ramadan 2012

Bericht door Manon »

tja, ze moeten er natuurlijk wel een verhaaltje aan vastknopen. Feit blijft dat men in pre-islamitische tijden ook al een maand vastte. Feit blijft ook dat men in die periode ook geen stammentwistte duldde.

Vandaar het vers: "wacht tot de heilige maanden voorbij zijn".... waarna ze de mensen hun hoofden mochten afkappen.

Meer info (in 19de eeuws engels) over die pre-islamitische periode kan je misschien vinden in Tisdall's werk over de oorsprong van de koran. Met name hoofdstuk II
http://www.answering-islam.org/Books/Ti ... /chap2.htm
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Ramadan 2012

Bericht door Dhana »

Zoiets dus als de Olympische tijd in het oude Griekenland. Dan konden de atleten veilig en wel naar Athene reizen.

Ik vind het wel een soort van sneu voor moslims dat ze zich in zoveel onmogelijke bochten moeten wringen om hun gelijk te halen dat allang achterhaald is door de archeologie.

Als Christenen het kerstfeest vieren geven die ook toe dat van een germaanse feest afkomstig is. Verschil is misschien dat Christenen niet om die reden in de hel kunnen belanden?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Ramadan 2012

Bericht door Ozes »

Bedankt Circe
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89727
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2012

Bericht door Ariel »

Bizar....Never a dull moment met onze mohammedaanse vrienden.
Man vraagt scheiding aan om slechte maaltijd

Een Palestijnse man besloot op de eerste dag van de Ramadan om van zijn vrouw te scheiden. De reden: zijn echtgenote vergat wortelen toe te voegen aan zijn favoriete erwtengerecht.

De man liep bij thuiskomst direct richting de keuken om het eten te controleren. Hij tilde het deksel, zag dat de wortelen ontbraken en riep zijn vrouw op het matje. Die gaf toe dat ze ze vergeten was. De man nam daarop het drastische besluit dat het zo niet langer kon.

Het is onduidelijk waar de man precies woont en of er wellicht al eerder problemen waren in het huwelijk. De man vroeg de scheiding aan omdat zijn vrouw volgens hem onattent en ongevoelig was voor zijn eetwensen.

http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/artic ... tijd.dhtml
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie