Ramadan 2012

Mahalingam
Berichten: 52327
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2012

Bericht door Mahalingam »

Ik denk dat Geert niet op vakantie is maar in het land verblijft (op een veilige geheime plek natuurlijk) want hij is er als de kippen bij. En heeft een nieuw label bedacht: "ramadantuig".
En dat terwijl iedereen weet dat rammadannen inhoud: verdieping in het vreedzame geloof. Een soort 28 dagen lang kerstmis-gevoelens met veel lieflijke gedachten.
Dus zijn er diverse boze haatbaarden die het maar 'discriminatie' vinden en 'racisme' dat de politie extra mankracht laat aanrukken in die dagen. Iss beledigend voor die geloof!
Wilders wil van Opstelten weten wat de totale kosten van de extra inzet zijn en of de minister ook vindt dat er een verband is tussen de ramadan en criminaliteit. Hij wil verder weten in hoeverre de totale criminaliteit in de zomers van 2010 en 2011 afnam op het moment dat Marokkanen naar Marokko gingen voor vakantie.
http://www.powned.tv/nieuws/politiek/20 ... akken.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ramadan 2012

Bericht door King George »

Obie schreef:
Volgens de politie en gemeente in de Hofstad is de ramadan een feest vergelijkbaar met Koninginnedag en oud & nieuw.


Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Twee zielen; Eén gedachte
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Ramadan 2012

Bericht door Dhana »

King George schreef:
Obie schreef:
Volgens de politie en gemeente in de Hofstad is de ramadan een feest vergelijkbaar met Koninginnedag en oud & nieuw.


Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Twee zielen; Eén gedachte

Das dan even lekker. Nu een hele maand extra politie op de been. Wel even een verschilletje zou ik zo zeggen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Re: Ramadan 2012

Bericht door Alba »

Dhana schreef:
Das dan even lekker. Nu een hele maand extra politie op de been. Wel even een verschilletje zou ik zo zeggen.


Als je dan kijkt hoe dat dit jaar in Rhenen ging: je controleert gewoon alle burgers, dreigt met gevangenisstraf als burgers dit niet willen. En zo criminaliseer je de mensen die willen genieten van koninginnedag en stel je dit feest gelijk aan de rammendan. Wat een ongelooflijke naïeve manier van denken. Dat zulke figuren zichzelf 's ochtends nog in de spiegel kunnen bekijken.
Mahalingam
Berichten: 52327
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2012

Bericht door Mahalingam »

Ik zei:
"Ik denk dat Geert niet op vakantie is maar in het land verblijft (op een veilige geheime plek natuurlijk) want hij is er als de kippen bij. En heeft een nieuw label bedacht: "ramadantuig"."
Dit is onjuist. Het woord 'ramadantuig' is door de Telegraaf verzonnen en niet door Wilders uitgesproken.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2012

Bericht door Ariel »

Geert Wilders had het over Ramadan-criminelen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Ramadan 2012

Bericht door Dihya »

Ariel schreef:Je zou toch verwachten dat moslims lekker naar hun eigen land gaan tijdens de ramadan. Ook als het warm is . Als je zo erg van allah houdt als moslims altijd zeggen, dan moet het extra zweten voor hem toch een zegen zijn? En breken moslims in hun thuis landen ook altijd tijdens ramadan de boel af? Zo nee, waarom doen ze dat dan hier wel?

Ik heb weer even het weblog van Afshin Ellian gelezen, en daar vond ik het antwoord.

De vrede van ramadan komt als 'kufr' is verdwenen. En wie de vijand van de islam bestrijdt, is per definitie aan het bezinnen,

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshi ... amadan.htm
Genoeg moslims die gewoon de Ramadan in hun vaderland gaan doen. En zij die dat niet doen doen dat niet vanwege de Ramadan, maar gewoon omdat ze niet uitkomen met schoolvaanties of werk. Net zoals elkander mens zijn/haar vakantie moet plannen. Bovendien, het is een misvatting dat Ramadan in Marokko of wat voor land dan ook moeilijker is. Integendeel, de Ramadan in Marokko is makkelijker dan in Nederland, omdat de dag daar korter is, maar ook makkelijker omdat iedereen vast.

In elk geval doe ik de eerste week van de Ramadan hier... de laatste 3 weken in Marokko met mijn ouders en gehele familie insa'Allah.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Ramadan 2012

Bericht door Ozes »

Informatief :idea:
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Ramadan 2012

Bericht door Dhana »

Vraag me af waar de Iraanse echtgenoot blijft in dit geheel.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Mahalingam
Berichten: 52327
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2012

Bericht door Mahalingam »

In Marokko hebben ze tegendraadse jeugdigen. Die vinden dat een beetje minder Islam wel zo leuk is.
Marokkaanse jongeren plannen openbare lunch tijdens ramadan
Niet-religieuze jongeren openden de Facebookpagina 'Masayminch 2012', 'Wij vasten niet'. Ze zijn van plan om tijdens de vastenmaand een openbare lunch te organiseren. Op het internet wordt hevig gediscussieerd over de wenselijkheid van dit initiatief. Morocco Free Thinkers en Faith Less Absurdity reageren enthousiast op het voorstel, en Efzed vraagt of hij een broodje gehakt of een broodje tonijn zal meenemen. Maar er zijn ook veel negatieve reacties. Khadija vraagt om moslims met rust te laten. Taha heeft een kort maar krachtig commentaar: "Go to hell".
http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/art ... adan.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2012

Bericht door Ariel »

Touhtouh meent dat dit ( niet vasten) vroeger überhaupt geen punt was. "Ik herinner me dat mijn vader in de ramadan thuiskwam om te lunchen en een sigaret te roken. Dat was niks bijzonders." Maar vanaf eind jaren negentig is de tolerantie afgenomen. "Door de voortschrijdende islamisering van de maatschappij zie je nu dat er als tegenreactie een debat over individuele vrijheden op gang komt."

Een liberaal tijdschrift kwam afgelopen week met een reportage waarin onder meer een homoseksueel en een atheïst met naam en toenaam voor hun mening uitkomen. Seculiere Marokkanen proberen hiermee de andere kant van het land te laten zien. ,,Het zijn twee tegenpolen die elkaar versterken: hoe meer islamisering, hoe meer individualisering'', aldus Toutouhu.

Regime
Hij denkt dat het regime seculiere activisten stimuleert om hun standpunten voor het voetlicht te brengen. Zo zouden de conservatieve islamisten die nu regeren niet te veel invloed krijgen en islamitische en seculiere krachten in evenwicht blijven. "De Marokkaanse maatschappij wordt pluralistischer, er zijn meer keuzemogelijkheden. Iedereen heeft zijn eigen interpretatie van wat islamitisch is. Dat is een ontwikkeling die je niet kunt tegenhouden," aldus Touhtouh
.

Nou, dat is mooi als het waar is. Ik wens de niet-religieuze jongeren heel veel succes, en dat ze maar veel aanhangers mogen krijgen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Ramadan 2012

Bericht door pd7835 »

Marokkaanse jongeren plannen openbare lunch tijdens ramadan

http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/art ... adan.dhtml
Marokkaanse jongeren in Belgie, Nederland en omstreken zie ik zoiets niet organiseren.

Wel gek deze reactie in het artikel "Khadija vraagt om moslims met rust te laten" terwijl het net de islam is die niet-moslims niet met rust laat, (In Marokko, zoals in elk door de islam en de mosliminvallers onderworpen land, is het bij wet verboden tussen zonsopgang en -ondergang in het openbaar te eten, drinken) vandaar de reactie daarop met het organiseren van een openbare lunch tijdens de ramadan. Niet-moslims hoeven de islamitische regels toch niet te volgen,of wel ?
Brussel: Dakloze neergeknuppeld omdat hij bier drinkt tijdens ramadan
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=0G20L7K6
Mahalingam
Berichten: 52327
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2012

Bericht door Mahalingam »

Wel, in Pakistan moet je het niet wagen om op straat te eten, te drinken of te roken.
Woedende Mohammedanen zullen de sigaret in je gezicht uitdrukken. Enz.
Ik vraag mij af: zijn er ook cursussen om van tevoren te oefenen in het rammadannen?
Preparing for Ramadan
The other day, I decided to fast the entire day to see how I would fare if I partook in the upcoming Ramadan fast starting on the 20th. That was a mistake.
I woke up at 4 a.m. and enjoyed a healthy sahur, but by noon I was shaky and lightheaded, and I realized that if I didn’t get sustenance, I was going down. I nearly fainted. It’s a shame, too, because I really wanted to do it. Almost all of my friends are fasting. But they’ve been doing it all of their lives and I have only done it once, in my first year here when Ramadan fell in December.
http://www.todayszaman.com/news-286731- ... madan.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ramadan 2012

Bericht door Manon »

Mahalingam schreef:Wel, in Pakistan moet je het niet wagen om op straat te eten, te drinken of te roken.
Woedende Mohammedanen zullen de sigaret in je gezicht uitdrukken. Enz.
Ik vraag mij af: zijn er ook cursussen om van tevoren te oefenen in het rammadannen?
Preparing for Ramadan
The other day, I decided to fast the entire day to see how I would fare if I partook in the upcoming Ramadan fast starting on the 20th. That was a mistake.
I woke up at 4 a.m. and enjoyed a healthy sahur, but by noon I was shaky and lightheaded, and I realized that if I didn’t get sustenance, I was going down. I nearly fainted. It’s a shame, too, because I really wanted to do it. Almost all of my friends are fasting. But they’ve been doing it all of their lives and I have only done it once, in my first year here when Ramadan fell in December.
http://www.todayszaman.com/news-286731- ... madan.html
ooo hoe hartverscheurend toch.

Ik rammeldan alle dagen: tussen zonsondergang en zonsopgang eet ik niks. Zelfs voor zonsondergang heet ik niks meer. Krijg ik nu een extra Denzel Washington als ik naar het paradijselijke bordeel ga?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52327
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2012

Bericht door Mahalingam »

Er zijn vele manieren om een wit voetje te halen bij Allah.
Arabieren kunnen die zelfs officieel laten registreren als ze de nieuwe maan gezien hebben met eigen ogen. Door een verrekijker mag ook.
Muslims urged to sight Ramadan moon on Thursday
The Saudi Supreme Court has called on all Muslims in the Kingdom of Saudi Arabia to sight the crescent of the blessed month of Ramadan on Thursday evening, Shaaban 29, 1433AH, corresponding to July 19, 2012.

According to Saudi Press Agency (SPA), the Supreme Court has called upon the general public to see the crescent of the blessed month of Ramadan by naked eyes or through binoculars to report to the nearest court and register their testimony, or report to the authority of the region's governorate.
The Supreme Court also urged all Muslims to sight the Crescent for the cooperation of all Muslims in righteousness and piety.
http://www.emirates247.com/news/region/ ... 6-1.467494
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ramadan 2012

Bericht door Manon »

hoe sneu voor onze moslimpjes. Altijd die wolken hé.

maar blijkbaar zien de Turken de maan dan een dag vroeger (of was het later)?toch wel leuk die middeleeuwse sterrenkundigen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52327
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2012

Bericht door Mahalingam »

Met de bouwvakvakantie is het overal veel stiller. Maar het land valt niet stil.
Hoe anders is dat in allahstan. Daar loopt het niets-doen de spuigaten uit.
In de Golf staten gaan ze nu proberen om de overheid op gang te houden.
Ministries, federal offices to open till 2pm in Ramadan
Humaid Mohammed Al Qutami, Minister of Education, and Chairman of the Federal Authority for Government Human Resources, on Monday issued a circular for the working hour of ministries and federal authorities during the holy month of Ramadan.

The circular stated that the ministries and federal authorities will work from 9am to 2pm during Ramadan.

The circular has been issued under the Council of Ministers Resolution No. (13) for the year 2012, on the Executive of the Federal Law by Decree No. (11) for the year 2008 on the human resources in the federal government and its amendments.
http://www.emirates247.com/news/emirate ... 6-1.467506
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Ramadan 2012

Bericht door Dhana »

Dit leek me wel een aardige tegenhanger voor de ramadamobessie.

Jezus zei tot hen:
Als je vast, maak je jezelf zondig,
en als je bidt, roep je een oordeel over je af,
en als je aalmoezen geeft, schaad je jullie geesten.
Als je naar een of ander land gaat en daar rondtrekt
door die streken, en je wordt ergens ontvangen,
eet dan wat men je voor zal zetten,
en verzorg de zieken onder hen.
Want wat je mond binnengaat zal je niet onrein maken,
maar wat je mond verlaat - dat zal je onrein maken.
Thomasevangelie vers 14
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Het evangelie van Thomas is een apocrief en heeft over het overgrote deel van de christenen geen enkele zeggingskracht. Voor veel christenen is die tekst zelfs ketters, en heel wat christenen zullen het zelfs niet willen lezen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re:

Bericht door Dhana »

KevinB schreef:Het evangelie van Thomas is een apocrief en heeft over het overgrote deel van de christenen geen enkele zeggingskracht. Voor veel christenen is die tekst zelfs ketters, en heel wat christenen zullen het zelfs niet willen lezen.

Je hebt overal geïndoctrineerde stakkers die het niet aan kunnen buiten hun dogma's te denken.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re:

Bericht door Ariel »

KevinB schreef:Het evangelie van Thomas is een apocrief en heeft over het overgrote deel van de christenen geen enkele zeggingskracht. Voor veel christenen is die tekst zelfs ketters, en heel wat christenen zullen het zelfs niet willen lezen.
Ik denk dat het Thomas evangelie dichter bij de waarheid staat dan veel andere geschriften.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Re:

Bericht door Dhana »

Ariel schreef:
KevinB schreef:Het evangelie van Thomas is een apocrief en heeft over het overgrote deel van de christenen geen enkele zeggingskracht. Voor veel christenen is die tekst zelfs ketters, en heel wat christenen zullen het zelfs niet willen lezen.
Ik denk dat het Thomas evangelie dichter bij de waarheid staat dan veel andere geschriften.

Precies, Ariel. Ik ben steeds weer zwaar onder de indruk als ik het lees.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Re:

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:Ik denk dat het Thomas evangelie dichter bij de waarheid staat dan veel andere geschriften.
Ik heb zelf thuis ook het evangelie van Thomas, maar hier twijfel ik toch een beetje aan.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

De kerk had destijds wellicht gegronde redenen om alleen de evangeliën van Mattheüs, Marcus, Lucas en Johannes op te nemen in de canon van de Bijbel. Dat is, in de veronderstelling dat de kerk minstens een deel van de andere teksten kende.

Hoe dan ook, we zijn redelijk afgeweken van de Ramadan nu.
Mahalingam
Berichten: 52327
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2012

Bericht door Mahalingam »

Wat doen die Mohammedanen om de nacht rammadannend door te brengen? TV kijken!
Maar waar naar? Soap. Dus leek het een goed idee om iets stichtelijks uit te zenden: een soap over de eerste kaliefen. Een lid van de clan van Saudi vindt dit maar niks: een verkeerd soort vermaak aldus de zuurpruim.
Saudi prince vows to stop TV film on Muslim Caliph
A member of Saudi Arabia's ruling family has vowed to stop a series to be telecast by a Saudi satellite TV channel during the fasting month of Ramadan about some of the ancient Muslim leaders who were close companions of Prophet Mohammed (Peace Be Upon Him).
http://www.emirates247.com/news/region/ ... 6-1.467428
En hoe ligt het theologisch?
Saudi Arabia's mufti (top cleric) Sheikh Abdul Aziz bin Abdullah al Shaikh, said last week those behind "Umar Al Farooq" series have committed a "grave mistake and a crime" by spending their money on the production of such work.
"Turning the life of Muslim Caliphs and the Prophet's (PBUH) companions into TV and cinema work is wrong and brings insults and criticism to them," the Mufti told thousands of Muslims during Friday's open-air prayers in Riyadh.
"Return to your God and stop wasting your money on wrong things...this is a grave mistake and a crime..all those who are funding, adopting and participating in this work are mistaken and misled," he added.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie