'Het verbond van bloed en religie'

Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: 'Het verbond van bloed en religie'

Bericht door Ali Yas »

Er is een verschil tussen moslims (al dan niet serieus) die een baan hebben en die dat niet hebben. Van werkeloosheid word je chagrijnig en gefrustreerd. Daarom moeten we met het binnenhalen van kansarmen zo oppassen: voor je het weet zijn ze kansrijk (om in de bajes te belanden dan). Moslims hebben een extra handicap, namelijk de islam. Niet alleen houdt de islam mensen dom, het brengt ze ook nog tot verachting van iedereen die geen moslim is. Dat werkt niet goed in een land waar niet-moslims het voor het zeggen hebben. Maar goed, dat gepraat komt allemaal te laat.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: 'Het verbond van bloed en religie'

Bericht door Danube »

Ali Yas schreef:Er is een verschil tussen moslims (al dan niet serieus) die een baan hebben en die dat niet hebben. Van werkeloosheid word je chagrijnig en gefrustreerd. Daarom moeten we met het binnenhalen van kansarmen zo oppassen: voor je het weet zijn ze kansrijk (om in de bajes te belanden dan). Moslims hebben een extra handicap, namelijk de islam. Niet alleen houdt de islam mensen dom, het brengt ze ook nog tot verachting van iedereen die geen moslim is. Dat werkt niet goed in een land waar niet-moslims het voor het zeggen hebben. Maar goed, dat gepraat komt allemaal te laat.
Dat de Islam mensen dom zou houden blijkt niet uit het feit dat, met name, moslima's het nogal goed doen in het onderwijs.

http://www.miramedia.nl/media/files/Bij ... 0beeld.pdf

http://www.nieuwemoskee.nl/2012/06/zelf ... eigen-weg/

Ali Yas ontdekt morgen dat zijn nieuwe cheffin een moslima is die wel hard studeerde.

:lol:
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Turkije ruziet over 'het verbond van bloed en religie'

Bericht door King George »

Danube schreef:
Ariel schreef:
Danube schreef:
En met de bio-industrie heb je niet zo'n moeite?

:sceptic:
Ik heb pijn in mijn hart als ik denk aan elk dier dat geslacht wordt. Vandaar dat ik bijna of geheel geen vlees eet.
Maar ben jij niet een beetje laat met deze vraag?

De bio-industrie is een zeer gruwelijk en omvangrijk dierenleed waar het ritueel slachten totaal bij in het niet valt. Mensen die wel vlees eten en gillen over het vermeende dierenleed van ritueel slachten zijn dus zeer hypocriet.

Jij eet geen vlees, dus ik zal jou dat verwijt niet maken. Ik maakte dezelfde afweging.
De rituele slacht komt als extra martelgang bovenop bijvoorbeeld als slachtvee te zijn gefokt en vetgemest in de bioïndustrie. Je haalt twee zaken door elkaar. En in geval van dierenwelzijn is het niet òf òf, maar èn èn.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: 'Het verbond van bloed en religie'

Bericht door H.Numan »

Danube schreef:Dat de Islam mensen dom zou houden blijkt niet uit het feit dat, met name, moslima's het nogal goed doen in het onderwijs.
Inderdaad. Het blijkt wel uit andere feiten. Het is overigens helemaal de vraag of die muzelvrouwen objectief het zo goed doen. Het onderwijs heeft nogal sterk de neiging de lesstof in smakelijke hapklare brokjes aan te bieden. Wanneer de brokken te groot of niet smakelijk genoeg zijn kookt men graag wat eenvoudigers.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: 'Het verbond van bloed en religie'

Bericht door Ali Yas »

Danube schreef:
Ali Yas schreef:Er is een verschil tussen moslims (al dan niet serieus) die een baan hebben en die dat niet hebben. Van werkeloosheid word je chagrijnig en gefrustreerd. Daarom moeten we met het binnenhalen van kansarmen zo oppassen: voor je het weet zijn ze kansrijk (om in de bajes te belanden dan). Moslims hebben een extra handicap, namelijk de islam. Niet alleen houdt de islam mensen dom, het brengt ze ook nog tot verachting van iedereen die geen moslim is. Dat werkt niet goed in een land waar niet-moslims het voor het zeggen hebben. Maar goed, dat gepraat komt allemaal te laat.
Dat de Islam mensen dom zou houden blijkt niet uit het feit dat, met name, moslima's het nogal goed doen in het onderwijs.

http://www.miramedia.nl/media/files/Bij ... 0beeld.pdf
Man, wat ben jij oppervlakkig. Je linkt naar een stukje lesmateriaal over hoe je dezelfde informatie op verschillende manieren kunt brengen, en je hebt niet verder gekeken dan de eerste pagina (of je hoopte dat ik dat niet zou doen). Maar ook de eerste pagina had je al aan het denken moeten zetten, omdat die bepaalde belangrijke gegevens, nodig om e.e.a. goed te begrijpen, opzettelijk weglaat (ter lering en vermaak). Dat had jou (in theorie) wat kunnen leren. Ik vond het wel vermakelijk.
"Islamitisch platform voor kritische denkers"?! Ik weet het nu zeker, je neemt ons hier in de maling.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Turkije ruziet over 'het verbond van bloed en religie'

Bericht door H.Numan »

Danube schreef:Wat een onzin. Mijn ervaring is dat moslims over het algemeen vriendelijke mensen zijn en dat geldt voor mannen en vrouwen. In elk geval zijn ze vriendelijker dan de gemiddelde autochtoon. Wat is dit voor soort rare stigmatisering?
Ben ik helemaal met je eens. Toen ik in het Belgisch Park woonde had ik prima mohammedaanse buren: de ambassadeur van Nigeria, de zaakgelastigde van Kameroen, of een directeur uit Irak. Nooit een centje overlast gehad van ze. Sterker nog: die mohammedanen waren meestal vriendelijker dan de Nederlandse vuilnismannen in die wijk.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: 'Het verbond van bloed en religie'

Bericht door Danube »

Ali Yas schreef: Man, wat ben jij oppervlakkig. Je linkt naar een stukje lesmateriaal over hoe je dezelfde informatie op verschillende manieren kunt brengen, en je hebt niet verder gekeken dan de eerste pagina (of je hoopte dat ik dat niet zou doen). Maar ook de eerste pagina had je al aan het denken moeten zetten, omdat die bepaalde belangrijke gegevens, nodig om e.e.a. goed te begrijpen, opzettelijk weglaat (ter lering en vermaak). Dat had jou (in theorie) wat kunnen leren. Ik vond het wel vermakelijk..
Deze bijdrage bevat geen inhoudelijk argument.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: 'Het verbond van bloed en religie'

Bericht door Ali Yas »

Danube schreef:
Ali Yas schreef: Man, wat ben jij oppervlakkig. Je linkt naar een stukje lesmateriaal over hoe je dezelfde informatie op verschillende manieren kunt brengen, en je hebt niet verder gekeken dan de eerste pagina (of je hoopte dat ik dat niet zou doen). Maar ook de eerste pagina had je al aan het denken moeten zetten, omdat die bepaalde belangrijke gegevens, nodig om e.e.a. goed te begrijpen, opzettelijk weglaat (ter lering en vermaak). Dat had jou (in theorie) wat kunnen leren. Ik vond het wel vermakelijk..
Deze bijdrage bevat geen inhoudelijk argument.
Was het maar zo makkelijk hè! Mijn punt was - en dat is kennelijk onweerlegbaar, anders ging je daar wel inhoudelijk op in - dat je twee websites meldt die jouw standpunten zouden moeten ondersteunen, maar dat in wezen niet doen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: 'Het verbond van bloed en religie'

Bericht door Danube »

Ali Yas schreef:
Danube schreef:
Ali Yas schreef: Man, wat ben jij oppervlakkig. Je linkt naar een stukje lesmateriaal over hoe je dezelfde informatie op verschillende manieren kunt brengen, en je hebt niet verder gekeken dan de eerste pagina (of je hoopte dat ik dat niet zou doen). Maar ook de eerste pagina had je al aan het denken moeten zetten, omdat die bepaalde belangrijke gegevens, nodig om e.e.a. goed te begrijpen, opzettelijk weglaat (ter lering en vermaak). Dat had jou (in theorie) wat kunnen leren. Ik vond het wel vermakelijk..
Deze bijdrage bevat geen inhoudelijk argument.
Was het maar zo makkelijk hè! Mijn punt was - en dat is kennelijk onweerlegbaar, anders ging je daar wel inhoudelijk op in - dat je twee websites meldt die jouw standpunten zouden moeten ondersteunen, maar dat in wezen niet doen.
Kun je dit onweerlegbare punt nog een keer herhalen. Ik weet niet waarover je spreekt.
Laatst gewijzigd door Danube op za nov 24, 2012 4:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Lang leve de moslim! Maar niet heus.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

H.Numan schreef:
Danube schreef:Wat een onzin. Mijn ervaring is dat moslims over het algemeen vriendelijke mensen zijn en dat geldt voor mannen en vrouwen. In elk geval zijn ze vriendelijker dan de gemiddelde autochtoon. Wat is dit voor soort rare stigmatisering?
Ben ik helemaal met je eens. Toen ik in het Belgisch Park woonde had ik prima mohammedaanse buren: de ambassadeur van Nigeria, de zaakgelastigde van Kameroen, of een directeur uit Irak. Nooit een centje overlast gehad van ze. Sterker nog: die mohammedanen waren meestal vriendelijker dan de Nederlandse vuilnismannen in die wijk.
Misschien zijn Belgische vuilnismannen anders dan in Amsterdam en omstreken. Ik vind ze toffe kerels. Ik heb ook weleens een vrouwelijke vuilnismanvrouw - herstel - mannelijke vuilnisvrouw gezien. Ik vind ze aangenamer dan die lui die jij noemde. Maar, die belangrijke uitslovers zijn inderdaad big smile vriendelijk. Bekrompen 'allah akbar' moslims zijn ook wel aardig. Maar dat heeft dan weer alles te maken met de huichelarij die ik zo verafschuw.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: 'Het verbond van bloed en religie'

Bericht door H.Numan »

Belgisch Park is een wijk in Den Haag. Een HELE dure wijk. Ik woonde er op kamers een zolderkamertje, tegen het Rozarium van het Westbroekpark aan, met uitzicht er op. Was een mooie tijd...
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52160
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: 'Het verbond van bloed en religie'

Bericht door Mahalingam »

'Het verbond van bloed en religie'

Laten we er maar eens een foto tegenaan gooien want het is weer Ashura.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: 'Het verbond van bloed en religie'

Bericht door Dhana »

Dan doen de soenieten dus niets echt iets ergs door die groepen op te blazen. Eigenlijk verlenen ze ze een gunst door nog meer bloed te laten vloeien.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: 'Het verbond van bloed en religie'

Bericht door Danube »

Mahalingam schreef:'Het verbond van bloed en religie'

Laten we er maar eens een foto tegenaan gooien want het is weer Ashura.
En binnenkort ook weer Goede Vrijdag.

http://www.spiritualia.be/blogs/angelus ... istus.html
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: 'Het verbond van bloed en religie'

Bericht door Dhana »

Danube schreef:
Mahalingam schreef:'Het verbond van bloed en religie'

Laten we er maar eens een foto tegenaan gooien want het is weer Ashura.
En binnenkort ook weer Goede Vrijdag.

http://www.spiritualia.be/blogs/angelus ... istus.html

Volgens mij krijgen we eerst nog Kerst en wat Goede Vrijdag betreft, ik denk niet dat er veel Christenen zijn die dat gebruik daar gaan overnemen. Noch heb ik het idee dat die Christenen daar andersdekende met zelfmoordacties naar het hiernamaals blazen of peuters een slagersmes geven om eens even fijn spiritueel mee te gaan doen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: 'Het verbond van bloed en religie'

Bericht door Danube »

Dhana schreef:
Danube schreef:
Mahalingam schreef:'Het verbond van bloed en religie'

Laten we er maar eens een foto tegenaan gooien want het is weer Ashura.
En binnenkort ook weer Goede Vrijdag.

http://www.spiritualia.be/blogs/angelus ... istus.html

Volgens mij krijgen we eerst nog Kerst en wat Goede Vrijdag betreft, ik denk niet dat er veel Christenen zijn die dat gebruik daar gaan overnemen. Noch heb ik het idee dat die Christenen daar andersdekende met zelfmoordacties naar het hiernamaals blazen of peuters een slagersmes geven om eens even fijn spiritueel mee te gaan doen.
Het is een mooi voorbeeld van mijn stelling dat de (tribale) culturen godsdiensten vormen naar hun smaak.In Rwanda zwaaiden de Christen met echte messen en bij het leger van de Heer vonden ze de Bijbel ook een prima inspiratiebron.
Het Verzetsleger van de Heer (Engels: Lord's Resistance Army (LRA)) is een rebellengroep in Noord-Oeganda die ontstaan is in 1987. De groep wordt geleid door Joseph Kony, die zichzelf tot profeet heeft uitgeroepen en een staat wil uitroepen gebaseerd op een eigen interpretatie van de Bijbelse tien geboden.
Als die Kony toevallig met de Koran was opgevoed had hij wellicht precies hetzelfde gedaan.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: 'Het verbond van bloed en religie'

Bericht door Ali Yas »

Danube schreef:
Ali Yas schreef:Was het maar zo makkelijk hè! Mijn punt was - en dat is kennelijk onweerlegbaar, anders ging je daar wel inhoudelijk op in - dat je twee websites meldt die jouw standpunten zouden moeten ondersteunen, maar dat in wezen niet doen.
Kun je dit onweerlegbare punt nog een keer herhalen. Ik weet niet waarover je spreekt.
Hoe kan dat? Het waren toch jouw links? Nou vooruit, voor de Korsakoffpatiënten die te lui zijn om even omhoog te scrollen:
2. De website "Islamitisch platform voor kritische denkers", een naam die neerkomt op een contradictio in terminis, kun je niet gebruiken om daarmee jouw punt te ondersteunen dat "moslima's het nogal goed doen in het onderwijs".
1. De publicatie "Moslimvrouwen in Nederland" van scp.nl demonstreert hoe de manier waarop je gegevens brengt sturing geeft aan de conclusie die de lezer trekt. Wie niet verder leest dan voorbeeld 1, en niet goed oplet, zou inderdaad de conclusie kunnen trekken dat "moslima's het nogal goed doen in het onderwijs", maar het was ook juist de bedoeling dat je die conclusie zou trekken! Ik kon bijna niet geloven dat je daar met open ogen ingetuind was, en daarom liet ik de optie open dat je alleen maar hoopte dat wij daarin zouden lopen. Ik stel mijn oordeel over jou bij van "kwaadwillend" naar "selectief goedgelovig".

Voor mensen die geen zin hebben het artikel op te zoeken, op bladzijde twee valt dit te lezen:
Nog steeds bevinden zich volgens het SCP
veel moslimvrouwen in een kansarme positie:
een opleiding lager dan mbo-niveau, geen
werk en ze zijn niet economisch zelfstandig. Zo
is het gemiddelde opleidingsniveau van
moslimvrouwen nog erg laag.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: 'Het verbond van bloed en religie'

Bericht door Schepsel »

Rwanda had toch niks te maken met religie, maar met discriminatie (op grond van raciale kenmerken) agressie die daaruit voortkwam en achterstelling?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: 'Het verbond van bloed en religie'

Bericht door Dhana »

Danube schreef:
Dhana schreef: Volgens mij krijgen we eerst nog Kerst en wat Goede Vrijdag betreft, ik denk niet dat er veel Christenen zijn die dat gebruik daar gaan overnemen. Noch heb ik het idee dat die Christenen daar andersdekende met zelfmoordacties naar het hiernamaals blazen of peuters een slagersmes geven om eens even fijn spiritueel mee te gaan doen.
Het is een mooi voorbeeld van mijn stelling dat de (tribale) culturen godsdiensten vormen naar hun smaak.In Rwanda zwaaiden de Christen met echte messen en bij het leger van de Heer vonden ze de Bijbel ook een prima inspiratiebron.

Het Verzetsleger van de Heer (Engels: Lord's Resistance Army (LRA)) is een rebellengroep in Noord-Oeganda die ontstaan is in 1987. De groep wordt geleid door Joseph Kony, die zichzelf tot profeet heeft uitgeroepen en een staat wil uitroepen gebaseerd op een eigen interpretatie van de Bijbelse tien geboden.

Als die Kony toevallig met de Koran was opgevoed had hij wellicht precies hetzelfde gedaan.

Wat er aan de andere kant van de wereld gaande is, is zich erg al erg genoeg. Jij-bakken getuigt niet echt van inzicht in een discussie. Het punt is dat onze samenleving zich volgens jouw instelling moet richten naaar wat andere een cultuur hier aan bagger meebrengt. Huizen bouwen op zo'n manier dat het discriminatie van vrouwen voedt, is niets waar me ons hier mee behoren te bezigen. Noch kan het de bedoeling zijn dat er hele gebieden ontstaan als islamitische vrijstaten. Het getuigt ook niet van veel inzicht om categorisch te weigeren onder ogen te zien wat zich hier in Europa al afspeelt door de immigratie van moslims. Je kan blijven jij-bakken wat je wilt maar toestanden zoals in Afrika al is het onder de vlag van het Christendom, worden door de hier woonachtige Christenen omarmt. Noch zijn er hier Christenen die staan te popelen om hier vrijstaten te creëren met zulke achterlijke en onmenselijke praktijken als gangbare norm. Voor iemand die zich er op beroept de universiteti te hebben bezocht, breng je er hier maar bekaaid van af.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Verbond van bloed en religie?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Danube schreef: Het is een mooi voorbeeld van mijn stelling dat de (tribale) culturen godsdiensten vormen naar hun smaak.In Rwanda zwaaiden de Christen met echte messen en bij het leger van de Heer vonden ze de Bijbel ook een prima inspiratiebron.
In het eerste geval heb je zeer zeker gelijk. In het tweede geval sla je de plank volledig mis. Wanneer het gaat om joden zijn die al HEEEEEEL LANG het meest vredelievende volk op aarde. Ja toch? En weet je hoe dat komt? Vanwege hun respect voor God. Als hun God zou zeggen: "Vermoordt alle mohammedanen als duivelse ketters," dan zouden de goed gelovige joden dat doen. Ik trouwens ook, toen ik nog in God geloofde.

Maar God heeft allang sinds Mozes een slot op zijn groffe bek gedaan. Dat waardeer ik dan weer in God, die opmerkelijke zelfkritiek. Want zo ben ik ook. Ik ben eigenlijk net zoals God. Dat kan ook niet anders, want ik ben gemaakt naar zijn beeld en gelijkenis. Maar wat doen moslims? Die zijn achterlijk en menen dus voor God te moeten kunnen denken. In hun belevingswereld is Allah een steriele niet waarneembare maangod die wel op de maan moet zitten, maar zich altijd in de schaduw van zijn bestaan verstopt. Zoiets geeft te denken. Die domme bekrompen moslims denken dan dat dit 'allah's' wil is en gaan die knecht van de analfabeet Mohammed met zijn vluchtgedrag een handje helpen. Hoe verzin je zoiets om als achterlijke islamitische debiel en onnadenkende klootzak het op te nemen voor Allah? Zoiets kan alleen gebeuren wanneer Allah inderdaad de door moslims aanvaarde eersteklas lul-de-behanger van de islam is die niets voorstelt en de aan de historische Arabische analfabeet Mohammed gerelateerde viezerik Mohammed gekoppeld is.

Joden gehoorzamen hun God. Maar die heeft het al lang laten afweten. En wat doen dan de joden? Die zijn zo intelligent dat zij daarin berusten. En christenen? Die kennen het Nieuwe Testament, waarin een Jezus wordt opgevoerd waarop toch nauwelijks kritiek geleverd kan worden.

Hoe anders is het gesteld met de Koran. De Koran die tot stand is gekomen door toedoen van het meest walgelijke agressieve moorddadige religieus profiterende zelf profijt beginsel van de psychopaat kinderverkrachter en volslagen uit het lood geslagen psychopaat imbeciel en moordenaar en hater van alles wat niet in overeenstemming was met zijn walgelijke weerzinwekkende geestesgestoorde verlangen. Kortom, meneer de Arabier en woestijn analfabeet was een originele Arabische psychopaat van het woestijn kaliber De Luxe. Luxe? Die was er toen toch niet? Precies! Dat bedoel ik. Mohammed was, zoals een ieder beschaafd mens hoort te weten, een ordinaire smerige vieze corrupte moorddadige seniele godsdienstwaanzinnige roverhoofdman met maar één doel in zijn leven: klaarkomen op ieder wijf dat zijn levenswandel doorkruiste. Het maakte hem niet uit of zij aan een andere man toebehoorde of niet. Die vuile vieze smerige Arabische plurk en fascistische Arabische machthebber verzon ter plekke een nieuwe sura om zijn vieze gore smerige typisch Arabische praktijken te rechtvaardigen.

Dat deed Mohammed niet met behulp van God,
maar met de onnozelheid van het achterlijke Arabische volk!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: 'Het verbond van bloed en religie'

Bericht door Danube »

Dhana schreef:
Danube schreef:
Dhana schreef: Volgens mij krijgen we eerst nog Kerst en wat Goede Vrijdag betreft, ik denk niet dat er veel Christenen zijn die dat gebruik daar gaan overnemen. Noch heb ik het idee dat die Christenen daar andersdekende met zelfmoordacties naar het hiernamaals blazen of peuters een slagersmes geven om eens even fijn spiritueel mee te gaan doen.
Het is een mooi voorbeeld van mijn stelling dat de (tribale) culturen godsdiensten vormen naar hun smaak.In Rwanda zwaaiden de Christen met echte messen en bij het leger van de Heer vonden ze de Bijbel ook een prima inspiratiebron.

Het Verzetsleger van de Heer (Engels: Lord's Resistance Army (LRA)) is een rebellengroep in Noord-Oeganda die ontstaan is in 1987. De groep wordt geleid door Joseph Kony, die zichzelf tot profeet heeft uitgeroepen en een staat wil uitroepen gebaseerd op een eigen interpretatie van de Bijbelse tien geboden.

Als die Kony toevallig met de Koran was opgevoed had hij wellicht precies hetzelfde gedaan.

Wat er aan de andere kant van de wereld gaande is, is zich erg al erg genoeg. Jij-bakken getuigt niet echt van inzicht in een discussie. Het punt is dat onze samenleving zich volgens jouw instelling moet richten naaar wat andere een cultuur hier aan bagger meebrengt. Huizen bouwen op zo'n manier dat het discriminatie van vrouwen voedt, is niets waar me ons hier mee behoren te bezigen. Noch kan het de bedoeling zijn dat er hele gebieden ontstaan als islamitische vrijstaten. Het getuigt ook niet van veel inzicht om categorisch te weigeren onder ogen te zien wat zich hier in Europa al afspeelt door de immigratie van moslims. Je kan blijven jij-bakken wat je wilt maar toestanden zoals in Afrika al is het onder de vlag van het Christendom, worden door de hier woonachtige Christenen omarmt. Noch zijn er hier Christenen die staan te popelen om hier vrijstaten te creëren met zulke achterlijke en onmenselijke praktijken als gangbare norm. Voor iemand die zich er op beroept de universiteti te hebben bezocht, breng je er hier maar bekaaid van af.
Ik denk dat je in Nederland weinig moslims zult vinden die genoemde achterlijke en onmenselijke praktijken nastreven. Mogelijk kun jij namen noemen van moslims in Nederland die ze hier bepleiten.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89727
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 'Het verbond van bloed en religie'

Bericht door Ariel »

Een beetje laat, maar hier is nog even een plaatje over doodsbedreigingen.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Re: 'Het verbond van bloed en religie'

Bericht door pd7835 »

Zulke door de islam bezette wijken kan men hier in Belgie reeds vinden

Hind Fraihi undercover in Molenbeek
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=8395
Moslimspunkers in het Westen
Deze jongeren zijn niet opgeleid, hangen de hele dag op straat en leven in een staat binnen een staat. In Brussel bvb is Molenbeek allang geen deel meer van Belgie. Hier gelden de islamistische wetten en regels. Democratie is een woord, dat hier al jaren niet meer bestaat. De jongeren werken niet, want ze verdienen het dubbele van ons loon door te stelen of ze krijgen zakgeld van imaams om zo mensen te ronselen voor de jihaad. Wisten jullie dat er in Molenbeek vier moskees zijn waar ze kinderen en jongeren opleiden tot de jihaad?
viewtopic.php?f=6&t=4743
Vrouwen durven straat niet meer op (tot ze een doek op hun hoofd zetten)

Vrouwen willen of durven er de straat niet meer op, omdat ze worden lastiggevallen door jonge allochtonen, meestal van Marokkaanse origine. Dat zegt de Brusselse staatssecretaris voor Gelijke Kansen, Brigitte Grouwels. "Vrouwen worden nageroepen en uitgescholden voor hoer. Het volstaat dat ze modieus gekleed zijn met smalle bloesjes en een streepje blote buik. Sommige autochtone vrouwen zetten nu iets op hun hoofd als ze buitenkomen, omdat ze dan niet meer worden lastiggevallen. Moslimmeisjes doen dat ook. Andere vrouwen trekken weg uit de wijk", aldus Grouwels http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 8069051202
Etienne Vermeersch bedreigd door islamisten
http://lvb.net/item/7945

Ik kan mij niet voorstellen dat het in Nederland anders zou zijn.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Religie en bloed en de dood!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Hoe heet het spreekwoord ook alweer?

's Lands wijs, lands eer.

Saoedi-Arabië is de bijenkoningin van de ziek makende honing die islam wordt genoemd. En alle moslims komen daar op af.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: 'Het verbond van bloed en religie'

Bericht door Dhana »

Danube schreef:
Ik denk dat je in Nederland weinig moslims zult vinden die genoemde achterlijke en onmenselijke praktijken nastreven. Mogelijk kun jij namen noemen van moslims in Nederland die ze hier bepleiten.

Als je zo gaat redeneren, vraag ik me af waarom jij over excessen aan de andere kant van de wereld bent begonnen. Theo van Gogh is aan een hartaanval overleden. Er is in Nederland geen spirituele imam te vinden die zich discriminerend uitlaat over homoseksuelen. Geen andere imam die naar land van oorsprong wordt gestuurd. Het zijn over het algemeen gewone Hollandse jongens die zich met lover boy praktijken bezig houden. Meisjes die niet reageren op "advances" van jongens, worden alleen door blonde, blauwogige knapen voor vuile rothoer uitgemaakt. Geen moslimbasisschoolkind dat het ook maar in het hoofd haalt naar een begrafenis te spugen. Op de Hilversumse Groest zie je op zaterdagavond geen moslimknaap die daar de buurt onveilig maakt of meisjes gehandicapt slaan vanwege het weigeren van een sigaret want die zitten thuis allemaal spiritueel te zijn. Aan het eind van de ramadan worden geen bioscopen omgebouwd door moslims en in Gouda worden geen fietsen gestolen van meiden gestolen door groepen moslimjongeren die zich vermaken in de sneeuw. In hetzelfde Gouda wordt de kaffir niet drie keer de prijs gevraagd voor een brood bij de Marokkaanse bakker. Dat zit racisten zoals ik allemaal tussen de oren. Geen moslim die een woning ambieert met de mogelijk vrouwen naat de keuken te verbannen. De islam en zijn aanhangers bestaat immers louter uit mensen waar het Godsbewustzijn zich op spirituele wijze ongekend over uitwaaiert. Dit geheel en al in overstemming met het spirituele leven van de profeet Moahammed die zijn hele leven geen vloieg kwaad heeft gedaan. Zo is het toch volgens jou? Alleen islamfoben geloven die onzin allemaal.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Plaats reactie