'Mekka-borden in Rotterdam'

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Do Nov 24, 2005 8:07 pm

Bron: Algemeen Dagblad

ROTTERDAM - Onafhankelijk raadslid Brahim Bourzik pleit voor borden die naar Mekka in het oosten wijzen.

Zo weten Rotterdamse moslims te allen tijde in welke richting ze moeten bidden.

Bourzik kwam op het idee tijdens een ’persoonlijke studiereis’ door Saudi-Arabië, waar hij vele heilige plaatsen bezocht. „Ik liep door de woestijn en tot mijn verbazing stond er plotseling een verkeersbord met een pijl naar Mekka. Fantastisch! Dat moeten we ook in Rotterdam hebben!’’

Zelf is Bourzik altijd goed voorbereid. „Ik heb een kompas in mijn horloge, maar veel mensen hebben geen idee waar het oosten precies ligt,’’ legt hij uit.

Bourzik overweegt een motie in te dienen. Hij gelooft dat de Mekka-borden Rotterdamse moslims een groot plezier zouden doen. „Rotterdam is toch voor iedereen die er woont? Als je dit doet, voelen moslims zich gewaardeerd.’’

Link naar artikel: http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article67464.ece

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Do Nov 24, 2005 8:08 pm

Afbeelding
Afbeelding
Zulke borden dan?
(over segregatie, racisme & discriminatie gesproken...)

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Do Nov 24, 2005 8:14 pm

Het doet me sterk denken aan dit soort borden:
Afbeelding
Triest dat in de islam nog steeds zo krom gedacht wordt, zoals de Nazi's dat 60 jaar geleden ook deden..

Monique

Berichtdoor Monique » Do Nov 24, 2005 9:33 pm

Ik vind het te belachelijk voor woorden.
Amorele atheistische nitwit

Dutch

Berichtdoor Dutch » Do Nov 24, 2005 9:53 pm

Als je dit doet, voelen moslims zich gewaardeerd.

Je houdt het niet voor mogelijk, alhoewel...zolang moslims in de minderheid zijn moeten ze zich gedeisd houden, maar als ze stilaan toenemen in aantal en meer invloed krijgen, moeten ze hun wil opdringen....

Monique

Berichtdoor Monique » Do Nov 24, 2005 10:03 pm

Dutch schreef:
Als je dit doet, voelen moslims zich gewaardeerd.

Je houdt het niet voor mogelijk, alhoewel...zolang moslims in de minderheid zijn moeten ze zich gedeisd houden, maar als ze stilaan toenemen in aantal en meer invloed krijgen, moeten ze hun wil opdringen....

Nog even en iedereen moet bij zo'n bord met de kont onhoog an de kop naar mekka....... wel verschillende bordjes voor mannen en vrouwen.. :roll:
Zal het kleedje vast gaan breien.. :twisted:

stropke

Berichtdoor stropke » Vr Nov 25, 2005 10:06 pm

En zo stond het in "de limburger" te lezen.

Raadslid wil overal wegwijzers naar Mekka plaatsen
GPD
Rotterdam -
Het Marokkaans-Rotterdamse raadslid Brahim Bourzik wil dat overal in de stad borden worden geplaatst, die aanwijzen waar Mekka ligt. Het raadslid kwam op het idee tijdens een studiereis door Saudi-Arabië. ,,Midden in de woestijn zag ik daar een bord dat naar Mekka wees. Geweldig! Dat moeten we hier ook doen: een bord voor het stadhuis, bij het station, op het vliegveld en nog een paar plekken in de stad.'' Om te grote tegenstellingen te voorkomen, mogen van Bourzik ook Rome en Jeruzalem op de borden, zodat ook katholieken en protestanten worden bediend.

:wink: Fijn dat ze nog aan de dhimmis denken want we krijgen ook een bord :lol: :lol: :lol:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !

Monique

Berichtdoor Monique » Vr Nov 25, 2005 11:28 pm

stropke schreef:Om te grote tegenstellingen te voorkomen, mogen van Bourzik ook Rome en Jeruzalem op de borden, zodat ook katholieken en protestanten worden bediend.

:wink: Fijn dat ze nog aan de dhimmis denken want we krijgen ook een bord :lol: :lol: :lol:

Sjonge jonge....het mag :roll:
Enne...wat voor borden voor atheisten?
Varkensstandbeelden... :twisted:

unholy

Berichtdoor unholy » Vr Nov 25, 2005 11:48 pm

Monique schreef:Enne...wat voor borden voor atheisten?

Waarschuwingsborden?
Verbodsborden?

Dutch

Berichtdoor Dutch » Za Nov 26, 2005 12:12 am

Voor de atheïsten speciale grote borden die naar de grond wijzen en waarop te lezen staat "HEL" :lol: :lol: :lol:

Belachelijk gewoon die gasten, zo belachelijk dat ze er zielig van worden!

Eva

Berichtdoor Eva » Ma Nov 28, 2005 11:00 am

Dutch schreef:Voor de atheïsten speciale grote borden die naar de grond wijzen en waarop te lezen staat "HEL" :lol: :lol: :lol:

Belachelijk gewoon die gasten, zo belachelijk dat ze er zielig van worden!

De hel is iets wat de mens zichzelf aandoet. Jij doet in ieder geval goed je best, Dutch.

Dutch

Berichtdoor Dutch » Ma Nov 28, 2005 1:39 pm

Waarom zeg jij dat ik mijn best doe anderen de hel aan te doen? :shock:
Of heb ik je opmerking verkeerd begrepen?
Ik geloof niet in hemel of hel, dus voor mij zijn dat irrelevante begrippen.
Wat is jouw voorstelling van de hel?

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Do Dec 01, 2005 8:28 pm

Lawaai om Mekka-bord

Bron: Algemeen Dagblad

Door ANTTI LIUKKU

ROTTERDAM - Mekka-borden in Rotterdam? Nee, het is zeer onwaarschijnlijk dat het voorstel van onafhankelijk raadslid Brahim Bourzik een kans maakt.
Verkeersbordjes die naar Mekka wijzen, zodat moslims weten in welke richting te bidden?

Het idee heeft op de site van het Algemeen Dagblad een ware stormvloed aan reacties op geleverd. Veel gelezen: ,,Zijn we in dit land helemaal gek geworden?’’

Dat niet alleen. De internetredactie heeft tal van racistische opmerkingen moeten verwijderen. Ook veel moslims voelden zich beledigd. ,,Alsof wij niet weten waar het oosten ligt,’’ klonk het.

Brahim Bourzik heeft de commotie op verschillende internetsites met interesse gevolgd. ,,Nog nooit zoveel media aan de lijn gehad,’’ glundert hij. Ook heeft hij steunbetuigingen gekregen, zegt hij. ,,Eindelijk een moslim die wat durft te zeggen in Rotterdam, zo kreeg ik te horen.’’

Dan bedachtzaam: ,,Als het bord zoveel haat oproept, dan hoeft het van mij niet. Laat dat duidelijk zijn.’’ Maar mensen moeten absoluut niet denken dat hij een grappenmaker is. ,,Het is even serieus als het voorstel van Leefbaar Rotterdam om hoofddoekjes voor gemeentepersoneel te verbieden.’’ Dát plan maakt Bourzik juist boos. ,,Ik wil gewoon laten zien dat er mensen zijn die andere ideeën hebben dan in dat witte bolwerk op het stadhuis. De helft van de Rotterdamse bevolking is allochtoon, maar ze doen net of wij niet bestaan,’’ foetert hij op het stadsbestuur.

,,De buitenruimte is toch ook voor moslims? Dat wordt blijkbaar niet geaccepteerd. De houding is nog steeds: allochtoon, je bent van harte welkom, maar ken je plaats.’’

De Mekka-borden raakten een gevoelige snaar. Veel woedende reacties kwamen voort uit angst voor de oprukkende islam.

Dat is onterecht, meent Bourzik. ,,Ik begrijp die Nederlanders deels wel. Ze zien de stad verkleuren, ze zien vrouwen met hoofddoekjes en mannen baarden. Maar waarom zijn we allemaal zo bang? Er wordt alleen gescholden, terwijl hier net zo goed rustig over kunnen praten,’’ aldus het raadslid dat ontkent aan stemmingmakerij te doen.

Bij de komende verkiezingen staat Bourzik op de lijst van de Stadspartij, van vertrekkend raadslid Manuel Kneepkens. Ook hij staat bekend om zijn proefballonnetjes. ,,Pure ironie,’’ zo kenschetst Kneepkens de heisa om de Mekka-borden desgevraagd. ,,Hebben we eindelijk een moslim waar je mee kunt lachen, is het weer niet goed.’’

Link naar artikel: http://www.ad.nl/rotterdam/stad/article72659.ece

Terug naar “Islam in het nieuws”