Wat islam heeft gedaan als bijdrage aan onze beschaving.

Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat islam heeft gedaan als bijdrage aan onze beschaving.

Bericht door Ali Yas »

Danube schreef:Dat de moslims in de eerste eeuwen van de jaartelling een beslissend aandeel hadden in de vorming van de westerse cultuur is een feit. Dat ga je toch niet ontkennen?
Nou doe je het wéér! "De eerste eeuwen van de jaartelling" is een Freudiaanse vergissing, je denkt namelijk aan de islamitische jaartelling.

Maar je hebt gelijk: de moslims hadden een beslissend aandeel in de vorming van de Westerse cultuur. Ze vertraagden die vorming met een millennium.

(edit) En ik zou het bijna vergeten: zonder hen waren er ook geen zwarte Amerikanen geweest.
Laatst gewijzigd door Ali Yas op zo nov 25, 2012 4:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Wat islam heeft gedaan als bijdrage aan onze beschaving.

Bericht door Danube »

Dhana schreef:
Danube schreef:
Dhana schreef:Ik ben bang dat we pas van Danube verlost, zijn als we allemaal onder zijn negeerknop verdwenen zijn. Dat is wordt dan wel een hele opgave voor de resterende drie moderators.
Niemand heeft er last van. Ik reageer alleen niet meer op formumleden die ik moreel of intellectueel onder de maat acht.

Waarmee je wilt stellen dat jouw standaards de enige ware zijn? Je lijkt wel een moslim. Geen wonder dat je zo op hun hand bent. Je herkent te veel van jezelf in hun arrogantie.
Nee, ik maak keuzes over met wie ik wel en niet in gesprek wil gaan.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Wat islam heeft gedaan als bijdrage aan onze beschaving.

Bericht door xplosive »

Danube schreef:Ik reageer alleen niet meer op formumleden die ik moreel of intellectueel onder de maat acht.
Zou het kunnen zijn dat je je daarbij dan verslikt in je eigen gebrekkige beoordelingsvermogen?
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Met dank aan islam. En nu wegwezen!

Bericht door Ariel »

Danube schreef:

Ik ben tot de conclusie gekomen dat je niet spoort. Je gaat onder de negeerknop, dus reageren heeft geen zin.
Handig hoor zo'n negeer knop. Die zouden we in het gewone echte leven ook moeten hebben. Dan kunnen we allemaal onze eigen perfecte wereld creëren. In Danube zijn wereld zijn dan geen racistische PVV-ers te vinden maar zijn wereld zal gevuld zijn met vrolijke hoofddoek meisjes en aardige nachthemd meneren op sandalen met te korte broeken, en veel eftelingachtige moskeeen.

In mijn wereld zullen geen hoofddoeken en geen moskeeen te zien zijn, en zodra ik een verdwaalde hoofddoek jongedame tegenkom , Hup....Onder de knop. Ik zeg dan wel even snel tegen het meisje..."Sorry hoor jongedame, maar meisjes die vrijwillig een schaamlap dragen en daarmee aangeven dat ze akkoord gaan dat ze maar de helft van de geestelijke vermogens van een moslim man hebben , gaan bij mij alijd onder de negeer knop. Maar trek het je niet aan, want er lopen in Nederland genoeg Danube's rond die hoofddoekjes en vrouwen met maar de helft van het geestelijke vermogen van een man enig vinden."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat islam heeft gedaan als bijdrage aan onze beschaving.

Bericht door Ariel »

Ali Yas schreef:
Danube schreef:Dat de moslims in de eerste eeuwen van de jaartelling een beslissend aandeel hadden in de vorming van de westerse cultuur is een feit. Dat ga je toch niet ontkennen?
Nou doe je het wéér! "De eerste eeuwen van de jaartelling" is een Freudiaanse vergissing, je denkt namelijk aan de islamitische jaartelling.

Maar je hebt gelijk: de moslims hadden een beslissend aandeel in de vorming van de Westerse cultuur. Ze vertraagden die vorming met een millennium.

(edit) En ik zou het bijna vergeten: zonder hen waren er ook geen zwarte Amerikanen geweest.
:cry: Hij kan je niet lezen Ali Yas....
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Met dank aan islam. En nu wegwezen!

Bericht door Danube »

Ariel schreef:
Danube schreef:

Ik ben tot de conclusie gekomen dat je niet spoort. Je gaat onder de negeerknop, dus reageren heeft geen zin.
Handig hoor zo'n negeer knop. Die zouden we in het gewone echte leven ook moeten hebben. Dan kunnen we allemaal onze eigen perfecte wereld creëren. In Danube zijn wereld zijn dan geen racistische PVV-ers te vinden maar zijn wereld zal gevuld zijn met vrolijke hoofddoek meisjes en aardige nachthemd meneren op sandalen met te korte broeken, en veel eftelingachtige moskeeen.

In mijn wereld zullen geen hoofddoeken en geen moskeeen te zien zijn, en zodra ik een verdwaalde hoofddoek jongedame tegenkom , Hup....Onder de knop. Ik zeg dan wel even snel tegen het meisje..."Sorry hoor jongedame, maar meisjes die vrijwillig een schaamlap dragen en daarmee aangeven dat ze akkoord gaan dat ze maar de helft van de geestelijke vermogens van een moslim man hebben , gaan bij mij alijd onder de negeer knop. Maar trek het je niet aan, want er lopen in Nederland genoeg Danube's rond die hoofddoekjes en vrouwen met maar de helft van het geestelijke vermogen van een man enig vinden."
Ik heb geen moeite met mensen die islamofobe standpunten hebben, anders was ik hier niet. Als mensen echter oproepen tot genocide, de forumregels schenden of, zoals van den Mortel, geestelijk in de war zijn zie ik weinig heil in een gedachtewisseling.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat islam heeft gedaan als bijdrage aan onze beschaving.

Bericht door pd7835 »

Over de invloed van de Islam op de ontwikkeling van de wetenschap in het Westen
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... highlight=

Aan de islam zelf heeft de wetenschap dus niks te danken. Moslims hebben altijd zitten teren op het vernuft van niet-moslims. Zelfs de kanonnen waarmee de muren van Constantinopel werden kapotgeschoten zodat eindelijk, na zovele mislukte pogingen in het verleden, de mohamedaanse troepen de stad al plunderend en verkrachtend konden veroveren voor allah (ook daar de islamitische wet, de islamitische soort van 'vrede' konden instellen) uit verdediging uiteraard. Islam verdedigd alleen maar... die kanonnen werden uitgevonden door een Hongaarse dhimmi.
Laatst gewijzigd door pd7835 op zo nov 25, 2012 5:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat islam heeft gedaan als bijdrage aan onze beschaving.

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
Ali Yas schreef:
Danube schreef:Dat de moslims in de eerste eeuwen van de jaartelling een beslissend aandeel hadden in de vorming van de westerse cultuur is een feit. Dat ga je toch niet ontkennen?
Nou doe je het wéér! "De eerste eeuwen van de jaartelling" is een Freudiaanse vergissing, je denkt namelijk aan de islamitische jaartelling.

Maar je hebt gelijk: de moslims hadden een beslissend aandeel in de vorming van de Westerse cultuur. Ze vertraagden die vorming met een millennium.

(edit) En ik zou het bijna vergeten: zonder hen waren er ook geen zwarte Amerikanen geweest.
:cry: Hij kan je niet lezen Ali Yas....
O, nou, hij luisterde toch al niet. :sly7:
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Met dank aan islam. En nu wegwezen!

Bericht door xplosive »

Danube schreef:Ik heb geen moeite met mensen die islamofobe standpunten hebben, anders was ik hier niet.
En mogelijk heb je zèlf islamofobe standpunten.
Danube schreef:of, zoals van den Mortel, geestelijk in de war zijn zie ik weinig heil in een gedachtewisseling.
Als je bij van de Mortel tussen de regels door leest, dan zou je misschien kunnen constateren dat hij minder in de war is dan je op het eerste (en tweede) gezicht zou kunnen vermoeden. Van den Mortel houdt "zo nu en dan" wel van een beetje provoceren, dat is waar. Het is misschien lastig om de discussie met hem terug te voeren naar een meer zakelijk niveau, maar zeker niet onmogelijk mijns inziens.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Mahalingam
Berichten: 52287
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wat islam heeft gedaan als bijdrage aan onze beschaving.

Bericht door Mahalingam »

@ Ariel:
"Handig hoor zo'n negeer knop. Die zouden we in het gewone echte leven ook moeten hebben. Dan kunnen we allemaal onze eigen perfecte wereld creëren."

Ik heb heel wat keren de verzuchting geslaakt: "heeft dat kind geen aan/uit knop?"
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Wat islam heeft gedaan als bijdrage aan idiotisme bevorderin

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Danube hanteert het soort vervelende intelligentie die wij vluchtgedrag noemen. Voorbeeld. HvdM: "Ik wil het deze keer hebben over appels, want die zijn beter dan peren." Wat doet Danube dan vanuit zijn automatische piloot die nooit op kritisch zelfstandig nadenken is afgestemd? Die antwoordt dan met:

Peren zijn ook vruchten

Alsof die idioot meer weet dan ik. Begrijpen jullie nu wat ik bedoel als ik het heb over de achterlijkheid van islam en zijn aanhangers? ONVERBETELIJKE ONBRUIKBARE ONAANGENAME IRRITANTE KLOOTZAKKEN!
:israel:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Met dank aan islam. En nu wegwezen!

Bericht door Danube »

xplosive schreef: Als je bij van de Mortel tussen de regels door leest, dan zou je misschien kunnen constateren dat hij minder in de war is dan je op het eerste (en tweede) gezicht zou kunnen vermoeden. Van den Mortel houdt "zo nu en dan" wel van een beetje provoceren, dat is waar. Het is misschien lastig om de discussie met hem terug te voeren naar een meer zakelijk niveau, maar zeker niet onmogelijk mijns inziens.
Ik betwijfel het maar niet belet je het te proberen.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat islam heeft gedaan als bijdrage aan onze beschaving.

Bericht door pd7835 »

mercator schreef:het enige dat moslims ooit hebben gepresteerd is het temmen van de kameel.
En zelfs daar ben ik niet zeker van.
De goed uitgewerkte jihad, met geweld de islam verspreiden, (ook het enige wat de Byzantijnse keizer destijds opviel toen hij deze correcte uitspraak deed http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/a ... eren.dhtml) is het enige wat ik kan bedenken. http://www.exmoslim.org/jihad%20volgens ... l%201.html Iets wat je nergens anders tegenkomt. De kruisvaarders en later de conquistadores tot Hitler en de mafia toe bleken goede leerlingen. Iets positief dat de islam heeft bijgedragen kan ik echter niet vinden. Stel je voor dat het de islam destijds gelukt was heel Europa onder de voet te lopen en in haar greep te krijgen (verstikt) dan zou de wetenschap nooit ons huidig niveau hebben bereikt. De wereld was beter af zonder islam.
De bloei van wijsbegeerte en wetenschappen in de eerste eeuwen van het kalifaat was te danken aan de overname van niet-islamitisch kultuurgoed, en merk op dat de niet-moslims toen nog de meerderheid van de bevolking vormden, terwijl de islamitische wetgeving nog onvolgroeid was. Zodra de islam de Arabische wereld volledig in zijn greep had, trad de stagnatie in." Arabische verdiensten voor de beschavingsgeschiedenis zijn er wel, islamitische niet

Koenraad Elst
http://koenraadelst.bharatvani.org/arti ... eulen.html
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Islam heeft onze kennisbeschaving te schande gemaakt

Bericht door Hans v d Mortel sr »

pd7835 schreef: Iets positief dat de islam heeft bijgedragen kan ik echter niet vinden. Stel je voor dat het de islam destijds gelukt was heel Europa onder de voet te lopen en in haar greep te krijgen (verstikt) dan zou de wetenschap nooit ons huidig niveau hebben bereikt. De wereld was beter af zonder islam.
Dit soort simpele doordachte conclusies (ik was daar nog niet opgekomen) maken dit FFI forum zo uniek. Hierop aansluitend maak ik de constatering dat die huichelachtige parasiterende moslims dankzij de achterlijkheid van hun door Mohammed in het leven geroepen achterlijkheid omtrent de wezenloze maangod Allah nog altijd verkeren in het stadium van de na de dood bestaande hoop te worden verwelkomd in het met islamitische kopvod uitgedoste hoeren paradijs van eigenaar patser proleet Allah.

Moslims hebben een diep geworteld seksueel intern probleem. Oh! Is dat zo? Jazeker! Hoe verklaren wij dan dat uit al zijn normale proporties gerukte seksistische probleem verlangen naar die 79 islamitische hoeren vanuit de Islam? Hoeren? Jazeker! De moslim mannetjes hebben maar één ding voor ogen, en dat is neuken. Neuken en nog eens neuken. Maar zij zijn moslims. En dus zijn zij de grootste smerige huichelaars van onze kennisbeschaving! Zij zijn de aan de perverse sadistische Arabische kinderverkrachter Mohammed gerelateerde islamitische gelovigen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat islam heeft gedaan als bijdrage aan onze beschaving.

Bericht door Ali Yas »

Inderdaad. En eigenlijk is "gelovige" nog een te mooi woord. Ik ken nog een mop:
A: "Mijn vader zit in de gevangenis vanwege zijn geloof"
B: "O wat erg!"
A: "Hij geloofde namelijk dat hij de belastingen niet hoefde te betalen"

Van dat gemaakt. Het geloof van moslims zet hen ertoe aan dingen te doen die ze zonder dat geloof niet zouden hebben gedaan, alleen, die dingen zijn misdaden, geen goede daden. Geloven dat Allah je zal belonen als je niet-moslims uitroeit, dat soort "geloof". Het geestelijk niveau van moslims ligt ver onder de norm van de atheïst (niet als belediging van atheïsten bedoeld).
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Wat islam heeft gedaan als bijdrage aan onze beschaving.

Bericht door Danube »

Ali Yas schreef: Het geestelijk niveau van moslims ligt ver onder de norm van de atheïst (niet als belediging van atheïsten bedoeld).
Oftewel, hoe plaats je je zo snel mogelijk buiten elke redelijke discussie.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De geiteneuker past in het Mohammed plaatje

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Danube schreef:
Ali Yas schreef: Het geestelijk niveau van moslims ligt ver onder de norm van de atheïst (niet als belediging van atheïsten bedoeld).
Oftewel, hoe plaats je je zo snel mogelijk buiten elke redelijke discussie.
Kun jij eens met moslims gaan praten? Tot nu toe is het nog niet een psychiater gelukt hen te rehabiliteren in onze kennisbeschaving! icon_think.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De geiteneuker past in het Mohammed plaatje

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Kun jij eens met moslims gaan praten? Tot nu toe is het nog niet een psychiater gelukt hen te rehabiliteren in onze kennisbeschaving! icon_think.gif
Ik wil erbij zijn als Danube even de FFI test doet: hij vraagt aan zijn o zo sympathieke moslimvriendjes: zeg jongens, vinden jullie ook niet dat die profeet van jullie, die Mohammed maar een smakeloos doorslagje van de Bijbel heeft gemaakt? En dat het toch niet netjes was om een kind van 6 te willen ne*ken? Je mag in alle vrijheid antwoorden hoor, hier in Nederland zijn we o zo tolerant!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Re: Wat islam heeft gedaan als bijdrage aan onze beschaving.

Bericht door Peter Louter »

Over 1001 leugens

http://youtu.be/GqRqjzLCcqI
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat islam heeft gedaan als bijdrage aan onze beschaving.

Bericht door King George »

Gaan we straks ook nog moeten gaan geloven dat alle Nobelprijzen door Moslims zijn gewonnen? Laten al die Nobelprijzen nou bijna altijd gewonnen worden door wetenschappers uit Japan, Zuid Korea, China, Israel, Europa, Noord Amerika, Australië. Duidelijk is dat de Islam geen bijdragen heeft geleverd aan het intellectuele kapitaal van de wereld.

Het is droevig gesteld met de hearts and minds onder Moslims en Moslimbeschavingen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Altijd weer islam. En elke dag negatief in de publiciteit.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef: Het is droevig gesteld met de hearts and minds onder moslims en moslimbeschavingen.
Zeer zeker! En ik weet hoe dat komt. Sommige moslims hier in Nederland die ik persoonlijk ken zijn wel aardig. Maar het blijft droevig gesteld met hun verstand.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat islam heeft gedaan als bijdrage aan onze beschaving.

Bericht door Ali Yas »

Danube schreef:
Ali Yas schreef: Het geestelijk niveau van moslims ligt ver onder de norm van de atheïst (niet als belediging van atheïsten bedoeld).
Oftewel, hoe plaats je je zo snel mogelijk buiten elke redelijke discussie.
Je moet niet iets willen lezen wat er niet staat en waarvan je inmiddels kunt weten dat ik dat niet bedoel. Maar speciaal voor mensen die overal racisme in zien: met moslims bedoel ik niet een ras of afkomst, maar mensen die de islam aanhangen. En de islam roept op tot een zeldzaam immorele vorm van groepsdenken, namelijk "dood aan iedereen die geen moslims is en/of ons in de weg loopt!" Dát geestelijke niveau.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat islam heeft gedaan als bijdrage aan onze beschaving.

Bericht door King George »

Dat gezonde verstand staat onder huisarrest? De Islam verbiedt immers dat laatste te gebruiken.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De hoofdprijs in islam is gevallen op lot nummer 1,618

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het belangrijkste wat islam voor ons gedaan heeft is nummer 1,618. Je kan er geen brood voor kopen, maar . . . dankzij de onbetwistbare kampioen van de achterlijkheid Mohammed is de hoofdprijs voor alle moslims gevallen op het lot nummer

1,618.
SHOCKING!!!



Enkele reacties op deze video mag ik u beslist niet onthouden. Het blijft plassen tegen de wind in met dat achterlijke zooitje dat zich uit onwetendheid moslim blijft noemen. Dat mag, maar beslist niet in onze kennisbeschaving!

• bull shit
hayarqa 57 minuten geleden

• xtians most in world are born bastards dont know there own parents, they rape there kids beat there whore girlfriends and also rape choir boys , get drunk eat pig then have delusions of going to heaven.
erlangshen1 3 uur geleden

• go drown yourself.
Artem Terra in reactie op cisco4networking (De reactie weergeven) 6 uur geleden

• Just a depressed and sad message for you that we as Muslim are the followers of Muhammed Peace be upon him. If you like it or not, the Religion of Islam and Muhammed will control you today or tomorrow wherever you are! And of course, you will still have the choice of going to hell !
Islam & Muhammed peace be upon him have become a big and sharp knife and going deep in the heart of you and people like you, but God will reach his religion to everywhere on the planet!

cisco4networking 8 uur geleden

• Muhammad Allah is a Terrorist and Quran stands one step ahead to deceive the people.
THE FRAGRANCE 9 uur geleden

• Mecca------------------> THE ROAD TO HELL
THE FRAGRANCE 9 uur geleden

• listen. Islam means submission to the 1 the only God who created the heavens and earth and everything btw them. Yes All the prophets of this 1 God submitted to His will. if what i am saying is false then they would have not died. in the end EVERYONE submits to this 1 and Only God! thats what God Decreed for us. that every soul shall taste death. and every soul will be resurrected on the day of judgment. & all will be accountable for their deeds. Im a Muslim who submits to this 1 God= ALLAAH.
Breed0013 in reactie op spa05akw (De reactie weergeven) 13 uur geleden
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Wat islam heeft gedaan als bijdrage aan onze beschaving. (3)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Inleiding (vervolg deel 3)
Na de dramatische verwoesting van Jeruzalem door het Romeinse leger in 70 n.Chr. moesten de meeste joden, ook de 24 families van de ma’madot, die de erfelijke hogepriesters voor de Tempel leverden en waartoe ook de familie van Jezus behoorde, vluchten om het vege lijf te redden. De erfelijk benoemde hogepriesters raakten verspreid over de hele bekende wereld; velen vestigden zich in Europa, anderen trokken de Jordaan over en gingen naar Arabië, waar ze zich aansloten bij de joodse ballingen. Mohammed groeide op in een gebied met een grote joodse bevolking die afstamde van de mensen die in 70 n.Chr. gevlucht waren. De invloed van de joden in dat district was groot, maar werd nog overtroffen door die van de Koptische en Syrische christenen die door de kerkelijke autoriteiten in Europa als regelrechte ketters werden beschouwd, want ze geloofden dat Jezus menselijk was en niet goddelijk! (HvdM: Flavius Valerius Aurelius Constantinus werd in 324 alleenheerser van het Romeinse Rijk. Hij overleed in 337 en pas in 325 tijdens het bijeengeroepen Eerste Concilie van Nicea op instigatie van Constantijn, die zelf nauwelijks iets van theologie afwist, bepaalden een aantal bisschoppen die al snel begrepen waar de macht lag, dat Jezus God was. Terwijl de joden rustig en vredig met hun God omgingen, begonnen binnen de kortste keren christenen en moslims, door godsdienstwaanzin gedreven, er lustig op los te timmeren)

Mohammed, omstreeks 570 n.Chr. geboren in Medina, (HvdM: dat moeten we dan maar geloven, want in tegenstelling tot de joden hielden analfabete woestijn boeren er geen bevolkingsregister erop na) was ervan overtuighd dat hij een echte ‘boodschapper van God’ was in de gerespecteerde en oude spirituele traditie van Abraham, Mozes, Elia, Johannes de Doper en Je, en beschouwde zichzelf net zo min als Jezus als de stichter van een nieuwe godsdienst. Hij geloofde dat hij geroepen was om het ware monotheïsme te herstellen (HvdM: alsof de joden plotseling in een goddelijke Drie-eenheid zijn gaan geloven, wat een onzin schrijft deze slappe karakterhap allemaal op. Jezus is niet voor niets door de rabbi’s uitgeleverd aan de Romeinen) door te getuigen over de oude religie van ‘de ene ware God’. Volgens de profeet Mohammed (HvdM: hallo losbol van een historicus, wie maakt hier eigenlijk uit dat Mohammed een profeet was? Dat verkondigde Mohammed zelf en kan niet bevestigd worden door een eerste de beste zich historicus noemende stuk schrijfgereedschap die toevallig een leuke moslim als buurman heeft. Ik heb het sterke vermoeden dat de schrijver zelf moslim is of is geworden, maar dit ter wille van de verwachte impact van zijn boek liever verzweeg) was de Ene Waarheid geopenbaard aan zowel joden als christenen, maar hadden deze de boodschap verwrongen of genegeerd. (HvdM: de schrijver vergat nog te vermelden: doorstrepen wat niet van toepassing is)

(Uit: Wat de Islam voor ons heeft gedaan. door historicus Tim Wallace-Murphy. Oorspronkelijke titel: What Islam Did For Us, Londen 2006.)
Wordt vervolgd
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie