Inholland stopt met imamopleiding

Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Inholland stopt met imamopleiding

Bericht door Danube »

Ariel schreef:
Danube schreef:
Ja, en een tribale cultuur.
Ahhh....Ik begrijp het
Zo iets dus. Een cultuur Talibaan in zijn tribale gebied .
Ja, in de christelijke landen van Afrika zien we hetzelfde. De gedachte dat de islam iets verklaard is zowel wijdverbreid als weinig verhelderend.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Inholland stopt met imamopleiding

Bericht door Ariel »

Danube schreef: . De gedachte dat de islam iets verklaard is zowel wijdverbreid als weinig verhelderend.
Kan je deze zin uitleggen? Ik begrijp hem niet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Inholland stopt met imamopleiding

Bericht door pd7835 »

Danube schreef:
Ariel schreef:
Danube schreef:
Ja, en een tribale cultuur.
Ahhh....Ik begrijp het
Zo iets dus. Een cultuur Talibaan in zijn tribale gebied .
Ja, in de christelijke landen van Afrika zien we hetzelfde. De gedachte dat de islam iets verklaard is zowel wijdverbreid als weinig verhelderend.
In christelijke landen merk ik niks van sharia.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Inholland stopt met imamopleiding

Bericht door Danube »

pd7835 schreef:
In christelijke landen merk ik niks van sharia.
Nee, in het christelijke Rwanda deden ze het met kapmessen.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Inholland stopt met imamopleiding

Bericht door pd7835 »

Danube schreef:
pd7835 schreef:
In christelijke landen merk ik niks van sharia.
Nee, in het christelijke Rwanda deden ze het met kapmessen.
Dat had niks met religie te maken. Dit wel
http://www.apostatesofislam.com/media/handcutting.htm
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Inholland stopt met imamopleiding

Bericht door Danube »

pd7835 schreef:
Danube schreef:
pd7835 schreef:
In christelijke landen merk ik niks van sharia.
Nee, in het christelijke Rwanda deden ze het met kapmessen.
Dat had niks met religie te maken. Dit wel
http://www.apostatesofislam.com/media/handcutting.htm
Beide gebeurtenissen hebben niks en islam of christendom te maken. Dat is maar goed ook.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Inholland stopt met imamopleiding

Bericht door pd7835 »

Danube schreef:
Beide gebeurtenissen hebben niks en islam of christendom te maken. Dat is maar goed ook.
Neen dat laatste heeft wel met islam te maken. Sharia en jihad is iets islamitisch. Steek uw kop nog wat dieper in het zand.
viewtopic.php?f=34&t=22169
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Inholland stopt met imamopleiding

Bericht door Danube »

pd7835 schreef:
Danube schreef:
Beide gebeurtenissen hebben niks en islam of christendom te maken. Dat is maar goed ook.
Neen dat laatste heeft wel met islam te maken. Sharia en jihad is iets islamitisch. Steek uw kop nog wat dieper in het zand.
viewtopic.php?f=34&t=22169
Nee, sharia is een vorm van wetgeving die in vele vormen en varianten geldt in veelvormige islamitische culturen. De inquisitie, de heksenverbrandingen en de pogroms vonden plaats in christelijke culturen en werden ermee gelegitimeerd. Zijn die verschijnselen daarmee christelijk?
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Inholland stopt met imamopleiding

Bericht door pd7835 »

Danube schreef:
pd7835 schreef:
Danube schreef:
Beide gebeurtenissen hebben niks en islam of christendom te maken. Dat is maar goed ook.
Neen dat laatste heeft wel met islam te maken. Sharia en jihad is iets islamitisch. Steek uw kop nog wat dieper in het zand.
viewtopic.php?f=34&t=22169
Nee, sharia is een vorm van wetgeving die in vele vormen en varianten geldt in veelvormige islamitische culturen. De inquisitie, de heksenverbrandingen en de pogroms vonden plaats in christelijke culturen en werden ermee gelegitimeerd. Zijn die verschijnselen daarmee christelijk?

Koran 5:38 En snijdt de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van Allah. Allah is Almachtig, Alwijs

5.33. De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

Afbeelding
http://www.exmoslim.org/islamisering%20in%20belgie.html
http://www.exmoslim.org/shariah.html
http://www.exmoslim.org/shariah%20deel%202.html
Political Sharia
viewtopic.php?f=34&t=22169

Ik kan lezen. Nu gij nog
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Inholland stopt met imamopleiding

Bericht door Danube »

pd7835 schreef:

Koran 5:38 En snijdt de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van Allah. Allah is Almachtig, Alwijs

5.33. De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.



Ik kan lezen. Nu gij nog
Ja, ik las het allemaal in de Koran. Het is net de Bijbel:

http://home-1.tiscali.nl/~ti112509/geweld.htm
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Inholland stopt met imamopleiding

Bericht door pd7835 »

Danube schreef:
pd7835 schreef:

Koran 5:38 En snijdt de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van Allah. Allah is Almachtig, Alwijs

5.33. De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.



Ik kan lezen. Nu gij nog
Ja, ik las het allemaal in de Koran. Het is net de Bijbel:

http://home-1.tiscali.nl/~ti112509/geweld.htm
Neen ik zie een duidelijk verschil tussen de leer en levenswijze van een jezus christus en dat van een crimineel en politieker 'profeet' mohammed. Handjes hakken, daar hield jezus christus zich niet mee bezig. Mohammed wel.
2.5. Onverdraagzaamheid in andere religies

Sommige pleitbezorgers van de islam zien na al het bovenstaande nog een laatste verdedigingsmiddel : de verwijzing naar andere religies, die wel beschouwd geen haar beter zouden zijn. Dat is een zwak argument, want wie de mensheid oproept om zich tot zijn religie te bekeren, moet kunnen aantonen dat zijn religie beter is, niet dat alle religies inbegrepen de zijne even slecht zijn. Maar goed, laat ons een voorbeeld uit dit soort polemiek bekijken. De inleiding tot de Ahmadija-vertaling van de Koran bevat een omvangrijke presentatie van de klassieke apologetische argumenten ...

Dat "alle religies nu eenmaal fanatiek zijn", is een smoesje van de fanatieke religies die zich in een mist van veralgemeningen aan kritiek willen onttrekken, en wordt door de geschriften en de geschiedenis van andere religies grondig weerlegd.
http://koenraadelst.voiceofdharma.com/a ... ngel2.html
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Inholland stopt met imamopleiding

Bericht door Pilgrim »

Danube schreef:De inquisitie, de heksenverbrandingen en de pogroms vonden plaats in christelijke culturen en werden ermee gelegitimeerd. Zijn die verschijnselen daarmee christelijk?
Die verschijnselen zijn inderdaad niet christelijk omdat ze in strijd zijn met de boodschap van Christus, maar de sharia en de jihad zijn wél islamitisch en dus conform met de boodschap van Mohammed.

Het valt me op dat elke tegenstander van Islamcritici zich altijd en bijna uitsluitend verdedigd met (misplaatste) jijbakken. Typisch! Is er niets beters inhoudelijks te bedenken?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Inholland stopt met imamopleiding

Bericht door Danube »

pd7835 schreef:
Neen ik zie een duidelijk verschil tussen de leer en levenswijze van een jezus christus en dat van een crimineel en politieker 'profeet' mohammed. Handjes hakken, daar hield jezus christus zich niet mee bezig. Mohammed wel.
Ik zie ook wel een verschil tussen deze figuren, althans de verhalen erover omdat ze beide legendarisch zijn en alles wat erover hen is verteld vele jaren later werd bedacht en opgeschreven. Kennelijk is er echter weinig causaal verband tussen het gedrag van deze legendarische figuren en het gedrag van de volgelingen. Dat is maar goed ook: ik zou Christus niet als oorzaak van inquisitie, atoombom, Holocaust en koloniale genocides willen aanwijzen.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Inholland stopt met imamopleiding

Bericht door pd7835 »

Danube schreef:
pd7835 schreef:
Neen ik zie een duidelijk verschil tussen de leer en levenswijze van een jezus christus en dat van een crimineel en politieker 'profeet' mohammed. Handjes hakken, daar hield jezus christus zich niet mee bezig. Mohammed wel.
Ik zie ook wel een verschil tussen deze figuren, althans de verhalen erover omdat ze beide legendarisch zijn en alles wat erover hen is verteld vele jaren later werd bedacht en opgeschreven. Kennelijk is er echter weinig causaal verband tussen het gedrag van deze legendarische figuren en het gedrag van de volgelingen. Dat is maar goed ook: ik zou Christus niet als oorzaak van inquisitie, atoombom, Holocaust en koloniale genocides willen aanwijzen.
Als kop in het zand steker is je laatste nonargument. Die hebben nooit bestaan en die verhalen erover zijn dus allemaal niet waar. Feit is dat de moslim daar anders over denkt. http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... wnSRx-l8wE


http://www.youtube.com/watch?v=C9sYgqRtZGg
http://www.youtube.com/watch?v=t_Qpy0mXg8Y
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Inholland stopt met imamopleiding

Bericht door Danube »

pd7835 schreef:
Danube schreef:
pd7835 schreef:
Neen ik zie een duidelijk verschil tussen de leer en levenswijze van een jezus christus en dat van een crimineel en politieker 'profeet' mohammed. Handjes hakken, daar hield jezus christus zich niet mee bezig. Mohammed wel.
Ik zie ook wel een verschil tussen deze figuren, althans de verhalen erover omdat ze beide legendarisch zijn en alles wat erover hen is verteld vele jaren later werd bedacht en opgeschreven. Kennelijk is er echter weinig causaal verband tussen het gedrag van deze legendarische figuren en het gedrag van de volgelingen. Dat is maar goed ook: ik zou Christus niet als oorzaak van inquisitie, atoombom, Holocaust en koloniale genocides willen aanwijzen.
Als kop in het zand steker is je laatste nonargument. Die hebben nooit bestaan en die verhalen erover zijn dus allemaal niet waar.
Bedoel je dat Holocaust, inquisitie etc, allemaal niet hebben plaatsgevonden?
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Inholland stopt met imamopleiding

Bericht door pd7835 »

Danube schreef:
Bedoel je dat Holocaust, inquisitie etc, allemaal niet hebben plaatsgevonden?
De jihad (iets typisch islamitisch) heeft inderdaad plaatsgevonden en gaat nog steeds door (van Thailand tot in timboektoe).

http://www.youtube.com/watch?v=C9sYgqRtZGg
http://www.youtube.com/watch?v=t_Qpy0mXg8Y
The biggest misunderstanding here is that Islam is simply a religion. If Islam were only a religion, it would not even exist today. And it would certainly not be feared.
Political Sharia
viewtopic.php?f=34&t=22169
Laatst gewijzigd door pd7835 op ma feb 11, 2013 4:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Inholland stopt met imamopleiding

Bericht door Danube »

pd7835 schreef:
Danube schreef:
Bedoel je dat Holocaust, inquisitie etc, allemaal niet hebben plaatsgevonden?
De jihad (iets typisch islamitisch) heeft inderdaad plaatsgevonden en gaat nog steeds door (van Thailand tot in timboektoe).
Ja, die ook.

:smile4:
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Inholland stopt met imamopleiding

Bericht door pd7835 »

Danube schreef:
pd7835 schreef:
Danube schreef:
Bedoel je dat Holocaust, inquisitie etc, allemaal niet hebben plaatsgevonden?
De jihad (iets typisch islamitisch) heeft inderdaad plaatsgevonden en gaat nog steeds door (van Thailand tot in timboektoe).
Ja, die ook.

:smile4:
Die zijn dan ook islamitisch en hebben alles met mohammed te maken, het goed voorbeeld voor de moslim. Zonder mohammed is er geen islam. De rest heeft niks met christus te maken, het goede voorbeeld voor de christenmens. Geen appelen met peren vergelijken dus.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Inholland stopt met imamopleiding

Bericht door Danube »

pd7835 schreef:
Die zijn dan ook islamitisch en hebben alles met mohammed te maken, het goed voorbeeld voor de moslim. Zonder mohammed is er geen islam. De rest heeft niks met christus te maken, het goede voorbeeld voor de christenmens. Geen appelen met peren vergelijken dus.
De inquisitie en de Holocaust hadden ook alles met Christus te maken. Antisemitisme is altijd gelegitimeerd met het Nieuwe Testament.

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/re ... annes.html
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Inholland stopt met imamopleiding

Bericht door Pilgrim »

Christus heeft nooit opdracht gegeven tot een holocaust en inquisitie. icon_wave.gif

Het vermeende antisemitisme in het NT bestaat alleen voor degenen die dat er in willen zien.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Inholland stopt met imamopleiding

Bericht door Danube »

Pilgrim schreef:
Het vermeende antisemitisme in het NT bestaat alleen voor degenen die dat er in willen zien.
Geestig, zo verdedigen moslims zich ook. Je moet het in de context zien etc. Dat is vaak ook wel juist maar daar hoeven volgelingen, zoals blijkt uit de eeuwenlange christelijke traditie van Jodenvervolging, geen boodschap aan te hebben.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Inholland stopt met imamopleiding

Bericht door pd7835 »

Danube schreef:
pd7835 schreef:
Die zijn dan ook islamitisch en hebben alles met mohammed te maken, het goed voorbeeld voor de moslim. Zonder mohammed is er geen islam. De rest heeft niks met christus te maken, het goede voorbeeld voor de christenmens. Geen appelen met peren vergelijken dus.
De inquisitie en de Holocaust hadden ook alles met Christus te maken. Antisemitisme is altijd gelegitimeerd met het Nieuwe Testament.

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/re ... annes.html
Ik zie niet in wat een brave man zoals jezus christus met de holocaust en anitsemitisme te maken heeft. Feit is wel dat crimineel politieker 'profeet' mohammed wel alles met holocaust antisemtisme enz te maken heeft. Feit is ook dat er een politieke roofmoordenaar slavendrijver en bendeleider moet hebben bestaan want anders was dit hier niet mogelijk geweest tenzij je de geschiedenis gaat ontkennen.

Jihad
http://www.youtube.com/watch?v=t_Qpy0mXg8Y

De feiten ontkennen zal ze niet veranderen
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/a ... ookiecheck
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Inholland stopt met imamopleiding

Bericht door Danube »

pd7835 schreef:
Danube schreef:
pd7835 schreef:
Die zijn dan ook islamitisch en hebben alles met mohammed te maken, het goed voorbeeld voor de moslim. Zonder mohammed is er geen islam. De rest heeft niks met christus te maken, het goede voorbeeld voor de christenmens. Geen appelen met peren vergelijken dus.
De inquisitie en de Holocaust hadden ook alles met Christus te maken. Antisemitisme is altijd gelegitimeerd met het Nieuwe Testament.

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/re ... annes.html
Ik zie niet in wat een brave man zoals jezus christus met de holocaust en anitsemitisme te maken heeft.
Nee, ik ook niet. Denk even door, je hebt de sleutel van voortschrijdend inzicht in handen. Misschien is er helemaal geen causale relatie tussen Jezus en al het geweld dat in Zijn naam is gepleegd.

Nu deze logica doortrekken naar Mohammed en er is waarlijk een kwartje gevallen.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Inholland stopt met imamopleiding

Bericht door pd7835 »

Danube schreef:
Nee, ik ook niet. Denk even door, je hebt de sleutel van voortschrijdend inzicht in handen. Misschien is er helemaal geen causale relatie tussen Jezus en al het geweld dat in Zijn naam is gepleegd.

Nu deze logica doortrekken naar Mohammed en er is waarlijk een kwartje gevallen.
Wel denk even door. Dat is nu net het verschil tussen de politieke ideologie islam en een religie. Bendeleider, roofmoordenaar, politieker Mohammed is de sleutel. Denk er eens goed over na.
The biggest misunderstanding here is that Islam is simply a religion. If Islam were only a religion, it would not even exist today. And it would certainly not be feared. The story of Mohammed and the success of his mission is well known. The summary of it is in Islam’s growth curve:


Mohammed’s career had two stages, religious and political. As a religious leader he only converted about 150 Arabs into Muslims in his first 13 years in Mecca. When he went to Medina, he became a politician and a jihadist. Politics and jihad made Mohammed a success. When he died, every Arab was a Muslim. If he had stayed with religion, when he died there would have only be a few hundred Muslims and Islam would have collapsed. It was politics that made Mohammed a success and it was politics that made Islam a success for 1400 years.

Islam’s historical success has been due to jihad and Sharia law. Jihad overthrew Christian, Zoroastrian, Buddhist and Hindu governments and the Sharia was put into place. The inferior political position of Christians and all Kafirs under Islamic Sharia means their slow annihilation. Turkey, Middle East and Africa are but a few examples of this.

The secret of Islam is that the Koran and the Sunna of Mohammed are primarily devoted to politics, not religion. The Kafir is a political class under Sharia rule and much of Islamic doctrine is about the Kafir. viewtopic.php?f=34&t=22169
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Inholland stopt met imamopleiding

Bericht door Pilgrim »

Ook afvallige moslims zeggen dat het geweld en de onderdukking rechtstreeks uit de ideologie van de Islam zelf afkomstig is en waarschuwen ons hier ook voor. Daarom heeft Ali Sina ook deze website opgericht. Beweren dat er geen relatie bestaat tussen het brisante en wereldwijde geweld van de moslims en de ideologie van de Islam zelf is net zoiets als beweren dat de holocaust in wezen niets te maken heeft met de ideologie van het nationaal-socialisme. Nazi's hebben hun ideologie in dat geval alleen maar misbruikt. :lol:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie