Ramadan door de jaren heen. 2020

Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Ali Yas »

Manon schreef:is het dan de bedoeling dat wij normale westerse mensen, die hoopjes laken gaan bijstaan en hulp bieden?
Lijkt me wel. Eerst de oorzaak wegnemen uiteraard. :hypocrite:
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Ariel »

Restaurantketen Halal Fried Chicken wil ook een ramadan graantje mee pikken. Ook leuke reclame voor mensen die niks met Islam hebben. Dat ranmadan halal gedoe neemt teveel personal space in. Dat wil ik niet.
Halal bushokje

Afbeelding

Restaurantketen Halal Fried Chicken voert tijdens de ramadan een opmerkelijke reclame-campagne.

Tussen zonsopgang en zonsondergang hangen in acht bus- en tramhaltes in Amsterdam en Rotterdam posters met alleen naam en logo. Zodra de zon verdwijnt, verandert de advertentie in een foto van gefrituurde kip met de boodschap 'smakelijk eten'. Het idee is afkomstig van het Amsterdamse reclamebureau Etcetera., zo schrijft het Nederlands Dagblad.

Voor de productie van de poster is een speciale druktechniek gebruikt. De naam en het logo zijn aan de voorkant gedrukt, de rest aan de achterkant. Die wordt pas zichtbaar als het buiten donker wordt en de verlichting in de bus- en tramhokjes aanspringt. De lamp is gekoppeld aan de straatlantaarns die ook rond die tijd aanspringen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Mahalingam »

Ook in Iran wordt er naar hartelust gerammadand. (dit pseudo-hongeren is daar ook verplicht)
Onder sjia's is er ook dan ook veel reli-kolder. Ook de weinige soenni's in dat land lijden eraan. En dan gaan die ploffen en schieten voor Allah.
Terreur op twee plekken in Teheran
Door twee terroristische aanslagen in Teheran zijn volgens Iraanse media woensdag zeker zeven doden en tal van gewonden gevallen. Een groepje van drie of vier aanvallers is het parlementsgebouw binnengedrongen en begon te schieten. Er zouden zeker zeven mensen zijn gedood. Ook een aanvaller is omgekomen. De daders hebben vervolgens vier mensen in gijzeling genomen, meldde het persbureau Tasnim.

Ten zuiden van de stad werd het mausoleum van de grondlegger van de Islamitische Republiek Iran, de ayatollah Khomeini (1902-1989), aangevallen. Daarbij heeft een van de daders zichzelf opgeblazen en zou een beveiliger zijn gedood. Het Iraanse ministerie van Binnenlandse Zaken heeft bevestigd dat er woensdag twee terroristische aanslagen zijn geweest. De daders zijn mogelijk soennitische extremisten.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2832 ... ran__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Mahalingam »

Islamisering in de reclame.
Dit is een bushalte in Amsterdam, overdag en na zonsondergang.
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Mahalingam »

Erasmus Universiteit, Rotterdam:
Afbeelding

je ziet het, rammadannen is een heel edele activiteit.
De uni verklaart dat er ook voor Christelijke feestdagen banners zijn.
Heeft iemand die ooit gefotografeerd? Is dat bestaan aantoonbaar?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Ariel »

We hebben ook dit jaar weer Bekende Nederlanders bereid gevonden om een dag mee te vasten en verslag te doen van hun ervaringen. In de ochtend ontmoet Samira el Kandoussi de BN’er bij hem of haar thuis na het ontbijt (Fajr) dat al in de vroege ochtend genuttigd moet zijn. Daarna gaan we mee op pad als de BN’er aan de slag gaat met zijn dagelijkse werkzaamheden. Maar wel zonder lunch, drinken (zelfs geen water!) en tussendoortjes. Hoe zal het zijn om als niet-moslim je te onthouden van eten en drinken een hele dag lang? We sluiten de vastendag af met een feestelijke Iftar-maaltijd bij een islamitisch gezin thuis. Benieuwd wie het volhoud om een dag mee te vasten en wie niet? Kijk elke zaterdag tijdens de vastenmaand naar het Ramadan Journaal.
ramadan journaal. Bekende Nederlanders doen mee met ramadan.

Zo ook de EO-coryfee Tijs van den Brink. Hij is de fout in gegaan toen hij onlangs twee dagen vastte met een moslimgezin voor het programma Tijs en de ramadan. In het zicht van de finisch maakte hij een vergissing: hij proefde per ongeluk met zijn vinger van het eten. "Tijdens het laatste halfuur proefde ik terwijl ik kookte per ongeluk met mijn vinger van het eten om de smaakverhoudingen te controleren", bekent hij.

"De Marokkaanse vrouw die naast me stond slaakte een ijselijke kreet: wat doe je nou? Uiteindelijk moesten we allemaal heel hard lachen." Officieel moeten moslims bij een vergissing een dag inhalen, maar volgens Van den Brink hoefde hij dat van het gezin niet.

Het vasten viel de EO-presentator minder zwaar dan gedacht. "Het lastigste is nog dat je tussen 22.00 uur en 3.30 uur eigenlijk drie keer moet eten. Dat red je niet. En dan met een volle maag gaan slapen; het is vermoeiend als je overdag gewoon moet werken."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
Het vasten viel de EO-presentator minder zwaar dan gedacht. "Het lastigste is nog dat je tussen 22.00 uur en 3.30 uur eigenlijk drie keer moet eten. Dat red je niet. En dan met een volle maag gaan slapen; het is vermoeiend als je overdag gewoon moet werken."
Ik zie hier allerlei tegenstrijdigheden. Het vasten blijkt minder het probleem dan het eten; de vermoeidheid komt in conflict met het werken. Ergens wel goed dat Tijs heeft laten zien hoe het (niet) werkt. Jammer alleen dat deze EO-man de mening van God niet heeft gevraagd.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Ariel »

Het aantal ramadan doden loopt aardig op.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Pilgrim »

Duitsland: Ramadan 2017...
Gepubliceerd op 10 jun. 2017

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Ariel »

Ik raak een beetje afgestompt door al deze fijne ramadan berichten.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Pilgrim »

Terroristische aanvallen tijdens ramadan 2017 hebben tot nu toe 1003 doden en 1036 gewonden opgeleverd

Geplaatst op 11 juni 2017

Afbeelding
RAMADAN 2017: Tijdens de eerste helft tot nu toe 1003 doden en 1036 gewonden bij 70 terroristische aanslagen in 21 landen.

Over deze aantallen slachtoffers zult U in de Duitse Stalin-pers niets lezen. De Duitse regeringsmedia doen er alles aan om de islam, in strijd met de waarheid, nog steeds neer te zetten als religie van de vrede. Ze hebben geen keuze, nadat media en politiek de islam als “deel van Duitsland” hebben betiteld en tegen de wil van de meerderheid der Duitsers ons land overspoelen met miljoenen indringers uit islamitische landen.

Ramadan 2017 is de dodelijkste ramadan sinds vele jaren

Ramadan heeft – ik heb daarover meermaals geschreven – niets met vasten te maken. Het is geen vastenmaand, maar een maand van disciplinering en controle van de wereldwijde islamitische gemeenschap. In geen enkele maand wordt zoveel gegeten als tijdens de ramadan. De Oemma, de gemeenschap van alle “gelovigen”, valt niet – zoals bij een vastentijd te verwachten zou zijn – qua gewicht af, maar neemt meerdere tonnen aan levend gewicht toe.

Ramadan: de belangrijkste maand van de islamitisch terreur
Maar ramadan is vooral de maand van het terrorisme. Doelwit zijn allen die door moslims als “ongelovigen” worden gezien. Het zwaardvers gebiedt de jacht op deze “ongelovigen” voor, tijdens en direct na ramadan. Islamitisch-extremistische groeperingen moedigen het “martelaarschap” onder hun sympathisanten en opvolgers aan en stimuleren het geloof dat ze dubbelop worden beloond als ze ongelovigen doden tijdens ramadan.

Als “ongelovigen” gelden in geen geval alleen wij, westerse niet-moslims. De islam bedrijft zijn terreur sinds 1400 jaar vooral ook binnen zijn religie. “Ongelovig” zijn in de ogen van de soennieten de sjiieten, in de ogen van de sjiieten de soennieten “Ongelovig” zijn in de ogen van beiden de Alevieten, de Jezidi, de Syrische Alawieten en verdere minitakken der islam. Als “ongelovig” gelden ook zij die zich niet regelmatig in de moskeeën hebben laten zien, en zij die een fundamentele hervorming van de islam voorstaan.

De islam is een terreur- en oorlogscultus
De islam als ideologie is een pure terreurcultus. Deze aan te duiden als religie van vrede zit zo’n beetje op dezelfde lijn als wanneer men de NSDAP zou aanduiden als ideologie ter bescherming van de veiligheid en het voortbestaan van het Jodendom.

De islam brengt onverzettelijke terreur tegen niet-islamitische religies en beschavingen voort, zelfs onder zijn eigen diverse stromingen, Wat maar weinig westerlingen en ook weinig moslims weten: Interne islamitische conflicten hebben een meervoud aan dodelijke slachtoffers geëist als alle conflicten van de islam met niet-moslims tezamen.

Natuurlijk zwijgt de islam daarover. De regels van de Fitna schrijven voor om interne islamitische conflicten niet naar buiten te brengen, teneinde de ware tegenstanders, de niet-moslims, geen propagandistische munitie ten opzichte van de islam te leveren.

Moslims hebben elkaar wederzijds veelvuldiger gedood dan ze in conflicten met niet-moslims gedood werden
Aldus is het zo dat tot nu toe – vooral bij de westerse “intellectuelen” – de misvatting heerst dat de islam veelvuldiger door christenen aangevallen zou zijn (kruistochten-leugen) of in oorlogen met christenen meer mensen zou hebben verloren dan omgekeerd.

Niets daarvan is waar. Allemaal een zorgvuldig door moslims en de met hen collaborerende westerse media overeind gehouden leugen. De ramadan speelde bij de interne islamitische conflicten steeds een centrale rol met betrekking tot de afrekening met interne islamitische “dissidenten”, die op één lijn te zetten zijn met “ongelovigen.”

De leugenachtige gelukwensen van Duitse politici met ramadan
Wanneer dus een Duitse minister van Buitenlandse Zaken, Gabriel, zoals aan het begin van de ramadan van dit jaar gebeurde, de Duitse moslims en de moslims overal ter wereld een “vreedzaam en gelukkig feest” wenst, getuigt dat van ongelooflijke onnozelheid in de top van de regering met betrekking tot een religie die zij bestempelt als “behorend tot Duitsland.”

Historisch gezien en en islamitisch meet toepasselijk zou Gabriel de Duitse en internationale moslims voor de ramadan van dit jaar een “gelukkig wederzijds afslachten” kunnen wensen.

Ik weet het, dit is bitter sarcasme. Maar dit sarcasme is het resultaat van een man, die de islam en de absurde westerse pro-islamitische opstelling beter kent dan de meeste van zijn medemensen.

Bekijk voor de “oogst” van ramadan 2017 tot nu toe onderstaande link:

www.breitbart.com

Bron: https://michael-mannheimer.net

Auteur: Michael Mannheimer

Vertaald uit het Duits door: Theresa Geissler

https://ejbron.wordpress.com/2017/06/11 ... pgeleverd/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Ariel »

Annemarie van Gaal ( van het TV programma " Een dubbeltje op zijn kant") kwam vorige week ook een paar ramadanners tegen.
Onderzoek effecten ramadan op gedrag

Ongelukje gehad met de scooter vorige week. Behalve hechtingen, blauwe plekken en een flinke hersenschudding, niks ernstigs. Dus we zijn er best goed vanaf gekomen.

Het ongeluk gebeurde in Amsterdam onderweg naar de sportschool. Ik zat achterop de scooter bij mijn man Rhandy en wij reden op het fietspad. Een auto die links van ons op de weg reed, sloeg zonder te kijken en zonder richting aan te geven of snelheid in te houden, rechtsaf over het fietspad de zijstraat in. Er was geen ontwijken meer aan en voor we het wisten lagen we onder de scooter op de grond. Tot zover nog niets bijzonders: iedereen kan een fout maken in het verkeer. Dus waarom wijd ik er dan toch een column aan? Dit keer was vooral het vervolg bijzonder.

In de auto die ons aanreed zaten drie jonge vrouwen. Rhandy lag met veel pijn onder de scooter en kon zijn benen niet meer bewegen. Ik schrok enorm en vreesde meteen het ergste.

Inmiddels waren er gelukkig wat mensen omheen komen staan en een van hen was een toevallig aanwezige huisarts die ons meteen controleerde. Terwijl wij hulpeloos op de grond lagen, waren de jonge vrouwen uit de auto alleen maar met zichzelf bezig, schreeuwden in het wilde weg en gilden teksten als ’wij zijn ook slachtoffer!’ Nog even voor de duidelijkheid: zij zaten in een auto en zíj maakten de fout.

Ik ben voorzichtig rechtop gaan zitten en probeerde met mijn mobiel wat foto’s te maken van de situatie. Een van hen verhinderde dat door me te duwen en haar hand voor mijn telefoon te houden, want ik mocht volgens haar ’geen foto’s maken’. Ondertussen bleven de andere twee maar gillen en aan ons trekken. Wij lagen op straat en zij waren vooral met zichzelf bezig. De situatie was te bizar voor woorden, zo erg dat omstanders zelfs de politie hebben gebeld.

Een fout maken in het verkeer kan iedereen overkomen, maar als het gebeurt dan vinden we dat oprecht erg voor de ander, zeggen we honderdmaal ’sorry’ en bekommeren ons vooral om het slachtoffer. Kennelijk vonden deze vrouwen het normaal dat ze ons na een ongeluk aan kunnen vliegen en gillen dat zij ook slachtoffer zijn.

Uiteindelijk arriveerde de politie. Ondanks dat de situatie glashelder was qua schuldvraag, probeerden ze tóch nog om ons de schuld in de schoenen te schuiven door te insinueren dat de scooter wel opgevoerd moest zijn, anders hadden ze hem vast zien aankomen.

De politie checkte voor de vorm nog even onze acht jaar oude, tergend langzaam rijdende scooter, maar die was uiteraard niet opgevoerd.

Er is nooit een woord van ’sorry’ over hun lippen gekomen. Sterker nog, toen wij later aan het wachten waren om naar de eerste hulp gebracht te worden, kwam de man van een van deze vrouwen nog even bij mij verhaal halen, want ik had zijn vrouwen niet met voldoende respect behandeld. Je gelooft het niet, maar het is echt gebeurd. Wij hadden op dat moment te veel pijn en waren te overdonderd om überhaupt te reageren.

Naar wat voor maatschappij gaan we als we niet meer de verantwoordelijkheid voor ons eigen handelen nemen en ons niet bekommeren om degene die wij aanrijden of leed bezorgen? In dezelfde categorie vallen wat mij betreft ook de asociale jongeren die ambulancepersoneel het werken onmogelijk maken. Niet goed.

De bestuurster van de auto weigerde het glaasje water dat ze aangeboden kreeg met de woorden: ’Nee, het is ramadan, ik ben aan het vasten’ en plotseling schoot me door het hoofd dat de ramadan ook weleens de oorzaak zou kunnen zijn van deze vreemde gang van zaken. Waarom zagen ze ons niet? En waarom reageerden zij zo opgefokt?

Een maand lang overdag niet eten of drinken, zal vast een effect zal hebben op je functioneren en op je gedrag. Bij sommige moslims zal dit voor een totaal gebrek aan concentratie zorgen en andere moslims zullen een korter lontje dan normaal hebben.

De vernielingen en rellen in ons land eerder deze maand, werden ook al met de ramadan in verband gebracht.

Eigenlijk zouden we eens een goed onderzoek moeten doen naar de effecten van de ramadan op ons gedrag en als het verband onomstotelijk aangetoond wordt, zouden we ook niet moeten schromen om dat bespreekbaar te maken. Onze politie wil bijvoorbeeld graag meer moslima’s aannemen en in het kader van de diversiteit begrijp ik dat ook. Toch wil je geen mensen in verantwoordelijke banen die ieder jaar maar liefst een hele maand lang, wellicht minder concentratie en een kort lontje hebben. Ik zou zelf ook niet graag geopereerd worden door een chirurg die aan het vasten is.

Ontoelaatbaar gedrag moet bespreekbaar zijn en bestraft kunnen worden. Waarom neemt de politie in een dergelijk geval niet meteen getuigenverklaringen op? Als de veroorzaker van een ongeluk zich ook nog eens asociaal gedraagt dan zou de politie meteen maatregelen moeten kunnen nemen en zonder pardon het rijbewijs bijvoorbeeld voor drie maanden innemen. Bij herhaling nemen ze het voor een halfjaar in en daarna voor altijd.

Asociaal gedrag, tijdens ramadan of daarbuiten, moet bespreekbaar zijn en mogen we nooit tolereren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Mahalingam »

In Noorwegen doen de media niet aan rammadannen. Ze hebben het dan over :Youths 'stay out too late'.
Waarom ze speciaal nu kattekwaad uithalen midden in de nacht blijft ongenoemd.
Ja, het hele artikel gaat over de oorzaken: achterstalling, discriminatie, geen respect, armoe, slecht onderwijs, slechte huisvesting. En wat te doen ? Tolerantie, inclusief, respect, buurthuis, meer geld en sociale werkers.
Youths 'stay out too late': Norwegian neighbourhood rep after arson, stone throwing
“It’s a general problem that so many youths are out far too late at night,” Alv Humborstad Sørland, who represents the Stovner neighbourhood in Oslo, told broadcaster NRK.

Recent weeks have seen several incidents of arson and stone throwing in Stovner and the neighbouring Vestli neighbourhood, most recently on Friday last week, when three cars caught fire.
Police believe Friday’s fires to have been started intentionally.
[...]
Secondary schools, mosques and charity organisations in the area are working to improve conditions for young people in the neighbourhood, reports NRK.

The neighbourhood committee, which reports to Oslo Municipality, passed a motion on Thursday last week to spend one million kroner ($118,000) on social initiatives during the summer.

A youth centre will also be established in Stovner’s former library, according to NRK’s report.
[...]
“We know that a large section of the youth living in Stovner comes from immigrant backgrounds and from families with poor socioeconomic situations. It’s conceivable that for many, this is about quality of life and the participation of families in society. Maybe it has resulted in a feeling of exclusion, so that young people feel uprooted and restless,” he said.
https://www.thelocal.no/20170612/youths ... e-throwing
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Pilgrim »

David Wood: De waarheid over ramadan
Gepubliceerd op 5 jun. 2016

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Ariel »

Er worden blijkt te weinig aanslagen gepleegd, dus roept ISIS de soldaten van Allah op, om nog meer aanslagen te plegen tijdens ramadan
Islamitische Staat heeft in een audioboodschap opgeroepen tijdens de ramadan aanslagen te plegen in de Verenigde Staten, Europa, Rusland, Australië, Syrië, Iran en de Filipijnen. De clip is maandag verspreid via het IS-kanaal op Telegram, een online berichtendienst met versleuteling. Te horen is naar verluidt Abu al-Hassan al-Muhajir, de woordvoerder van de terreurorganisatie.

Of de opname authentiek is, valt niet met zekerheid te zeggen maar de stem is dezelfde als op eerdere geluidsfragmenten die aan Al-Muhajir zijn toegeschreven.

„Leeuwen van Mosul, Raqqa en Tal Afar, Allah zegent die zuivere armen en stralende gezichten, trek ten aanval tegen de afvalligen en ongelovigen en bestrijd hen met de kracht van een man”, aldus Al-Muhajir, die met afvalligen de sjiitische moslims bedoelt. De islamitische vastenmaand is eind mei begonnen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Ariel »

:smile7: Grappig. Maar ik denk dat de foto nep is.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Ariel »

Er wordt wat afge-iftard door de nodige instanties . In Nederland bezoekt de politie heel wat iftar maaltijden. Elk korps is daar druk mee.

Zo dus ook in Belgie. Daar ging zelfs de majesteit een iftar maaltijd met moslims nuttigen. En de majesteit at, en proefde dat het goed was. Allah Ackbar. :muslima:
"De koning heeft zijn smaakpapillen aangepast aan veel keukens, dus voor hem was iftar oké"
Afbeelding
De koning die mee aan tafel schuift voor de avonddis, het is een eer die niet voor iedereen is weggelegd. Maar gisteravond kon de familie Benhaddou de vorst welkom heten voor de iftar, de maaltijd die moslims tijdens de ramadan nuttigen na zonsondergang. Een uitnodiging die koning Filip niet wilde afslaan.

Koning Filip wou naar verluidt al langer de iftar eens mee ervaren bij een moslimfamilie thuis om te zien hoe alles verloopt. Dat was ook Khalid Benhaddou ter ore gekomen, de voorzitter van het Platform van Vlaamse Imam.

"Ik ben eerder al op het Paleis geweest en ben dus vertrouwd met de diensten, onder meer met de secretaris-generaal van de koning", vertelt Benhaddou.

"Toen ik inderdaad hoorde dat de koning heel graag een iftar wou bijwonen, zijn er een paar weken vrij informele contacten geweest. En nog niet zo lang geleden heb ik dan vernomen dat de koning op onze uitnodiging is ingegaan."

"Geen speciale voorbereidingen"

De maaltijd gebeurde in een ontspannen en losse sfeer. Dat was ook de bedoeling. "Het Paleis had laten weten dat de koning wilde zien hoe een iftar er echt aan toe gaat. Ze stonden erop dat er geen speciale voorbereidingen werden genomen", aldus Benhaddou.

De koning zelf was wel duidelijk speciaal voorbereid. "Hij wist duidelijk op voorhand wie van de familie aanwezig zou zijn en hij had van iedereen een beeld wie wat deed. Tijdens de maaltijd was hij met iedereen begaan en hij ging op elk familielid in."

Koningin Mathilde bij de kinderen

Filip kon de maaltijd en het meer exotische voedsel zichtbaar smaken. "De koning komt dan ook op veel plaatsen en ondertussen heeft de koning zijn smaakpapillen aangepast aan heel veel soorten keukens. Dus voor hem was de iftar wel oké", verzekert Paleis-woordvoerster Rafike Yilmaz. Uiteindelijk bleef de koning zelfs een stuk langer dan voorzien.

Koningin Mathilde van haar kant zakte niet mee af naar de familie Benhaddou. "Het is examenperiode, de prinsen hebben dus examens en de koningin wou bij hen blijven", laat het Paleis weten. "Bovendien stond het gezin Benhaddou specifiek in contact met de koning en had een gezinslid de koning al eens ontmoet. De koningin was daar toen niet bij."
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Mahalingam »

Aahhh, nu zijn we te weten gekomen waarom de formatie mislukte:
het komt door de Ramadan !!!
Zowel Klaver als Pechtold waren van de hongerige, als dit onderstaande waar is (het kan ook humor zijn):
Farid Azarkan‏ @F_azarkan
@markrutte @APechtold @sybrandbuma moeten niet met Marokkaanse NL @jesseklaver in Ramadan onderhandelen. Hij hapt wel maar slikt niets.

Alexander Pechtold‏ @PechtoId 7m
Replying to @F_azarkan @markrutte and
Ik doe zelf ook mee met de #Ramadan dit jaar Farid.
https://twitter.com/F_azarkan/status/874581231782047745
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan door de jaren heen 2014/15/16/17

Bericht door Mahalingam »

In Amsterdam liep een Griekse bruiloft uit om een kotspartij. Volgens de woordvoerster heeft het partycentrum in de Jan Rebelstraat in Osdorp ze halal kip te eten gegeven die over was van het Ramadan feest van de vorige nacht.
En ja, halal is religieus rein en dat heeft niets te maken met hygiënisch rein zoals nu weer blijkt.
Twintig gasten doodziek en vele ambulances.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/laatste ... t-bedorven
http://www.telegraaf.nl/tv/vndg/2837515 ... oft__.html
http://www.parool.nl/amsterdam/zeven-br ... ~a4500565/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie