Veel pelgrims overleden na instorten hotel in Mekka

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Veel pelgrims overleden na instorten hotel in Mekka

Bericht door Ariel »

De eerste Mekka slachtoffers zijn weer gevallen.
Hoeveel zullen het er dit jaar sterven?
Als je levensmoe bent moet je op Hadj gaan. Je neemt een retour Mekka, en vandaar een enkeltje Hemel.
Veel pelgrims overleden na instorten hotel in Mekka

MEKKA - Een hotel in Mekka waarin veel pelgrims verbleven, is donderdag ingestort. Zeker 23 mensen zijn gedood, volgens de Arabische televisiezender Al-Jazeera.

Volgens de Arabische televisiezender Al-Jazeera zijn daarbij zeker 23 doden gevallen. Het ingestorte hotel is het vijf verdiepingen tellende Al-Ghaza. Het is gelegen aan de zogenaamde Poort van de Vrede, op zo'n zestig meter afstand van de Grote Moskee. In Mekka zijn momenteel miljoenen moslims bijeen in het kader van de jaarlijkse hadj, de islamitische bedevaart.

Het aantal pelgrims dat zich naar de heilige islamitische stad is de laatste vijftien jaar elf keer zo groot geworden. De Saudische regering heeft miljarden euro's uitgegeven om de infrastructuur zodanig te verbeteren dat de jaarlijkse hadj zonder problemen kan verlopen. Maar geregeld vallen er tijdens de bedevaart toch doden.


De ergste ramp voltrok zich in 1990. In een overvolle voetgangerstunnel die naar heilige plaatsen leidde werden toen meer dan veertienhonderd pelgrims onder de voet gelopen. In 2004 werden 251 mensen vertrapt toen tijdens een ritueel genaamd 'het stenigen van de duivel' paniek uitbrak. Ongelukken tijdens dat ritueel kostten in de jaren negentig ook al honderden mensen het leven.
http://www.volkskrant.nl/buitenland/1136440928761.html

Mina (ANP/AFP/RTR/Van onze redactie) 1 februari 2004 - Zeker 244 pelgrims zijn vandaag om het leven gekomen toen ze werden vertrapt tijdens de hadj, de jaarlijkse islamitische bedevaart naar Mekka. Dat heeft de Saoedische minister voor de Hadj, Iyad Madani, verklaard. Ze werden onder de voet gelopen tijdens de zogeheten 'steniging van Satan', een ritueel in Mina vlakbij Mekka. Nog eens 244 mensen raakten gewond. Acht van hen zijn in kritieke toestand.

Stenen naar Satan
Volgens Iyad Madani, duurde de paniek 27 minuten voordat de menigte tot rust kon worden gebracht. Volgens Madani zijn veel van de doden illegale pelgrims. Dat zijn mensen die tijdens de hadj een gewone pelgrimstocht naar Mekka maken, of Saoedi's die zich niet voor de hadj hebben laten registreren. De 244 doden zijn nog niet naar nationaliteit opgesplitst. Tijdens het ritueel in Mina gooien pelgrims zeven stenen naar een stenen pilaar die de duivel symboliseert. Ongeveer twee miljoen mensen dromden vandaag samen bij de Jamarat-brug in Mina voor de steniging.

Jaarlijks drama
De hadj is vrijwel jaarlijks het decor van vertrappingen. De bloedigste gebeurde in 1990, toen 1426 pelgrims werden doodgedrukt in een tunnel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Welke perverse god moet dat zijn die z'n volgelingen op het meest religieus moment in hun leven op een gruwelijke manier doet sterven ....
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Allah is groot... 8)
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

In de heilige islamitische stad Mekka is donderdag een gebouw vol met pelgrims ingestort. Het Saudische ministerie van binnenlandse zaken meldde dat zeker vijftien doden en 39 gewonden zijn gevallen en dat die cijfers nog konden stijgen tot respectievelijk twintig en tachtig. De meeste slachtoffers zouden volgens veiligheidsfunctionarissen Arabieren uit Egypte, Tunesië en de Verenigde Arabische Emiraten zijn, maar staatstelevisiezender Al-Ekhbariya meldde dat het vooral om Indonesiërs zou gaan.

Het gebouw dat is ingestort is het acht verdiepingen tellende, veertig jaar oude Lulu'at al-Khair en wordt gebruikt als een soort hotel. Het is gelegen aan de zogenaamde Poort van de Vrede, op zo'n zestig meter afstand van de Grote Moskee. Een burgerwacht wist Al-Ekhbariya te vertellen dat het een en ander aan de fundering van het gebouw schortte en dat het daarom zou zijn bezweken.

In Mekka zijn momenteel miljoenen moslims bijeen in het kader van de jaarlijkse hadj, de islamitische bedevaart. Het aantal pelgrims dat zich naar Mekka begeeft is de laatste vijftien jaar elf keer zo groot geworden. De Saudische regering heeft miljarden euro's uitgegeven om de infrastructuur zodanig te verbeteren dat de hadj zonder problemen kan verlopen. Maar geregeld vallen er tijdens de bedevaart toch doden.

De ergste ramp voltrok zich in 1990. In een overvolle voetgangerstunnel die naar heilige plaatsen leidde werden toen 1.426 pelgrims onder de voet gelopen. In 2004 werden 251 mensen vertrapt toen tijdens een ritueel genaamd 'het stenigen van de duivel' paniek uitbrak. Ongelukken tijdens dat ritueel kostten in de jaren '90 ook al honderden mensen het leven.
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

De ergste ramp voltrok zich in 1990. In een overvolle voetgangerstunnel die naar heilige plaatsen leidde werden toen 1.426 pelgrims onder de voet gelopen. In 2004 werden 251 mensen vertrapt toen tijdens een ritueel genaamd 'het stenigen van de duivel' paniek uitbrak. Ongelukken tijdens dat ritueel kostten in de jaren '90 ook al honderden mensen het leven.
Zo te zien is allah niet zo blij met die aanbidding.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Geef toe: qua promotiecampagne om het inkomen van de stam van de Qurash in hun inkomen te blijven voorzien, is er echt geen betere geweest dan de profeet Mohammed himself! Zelfs het water-winkeltje dat zijn ouders hadden loopt tot in de 21ste eeuw met het befaamde Zam-zam water misschien nog beter dan coca cola!

Ere wie ere toekomt. (en tja op een paar slachtoffer meer of minder heeft de Moo ook nooit gelet.)
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Monique schreef:Allah is groot... 8)
Waarlijk Allah is groot
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

sprot schreef:ongelovige taalgebruik
Allah wil zijn dienaren rein en schoon naar zich toe nemen! Ze zijn voor Hem heen gegaan en Hij wil ze bij zich hebben. Alleen het lichaam is dood.....Als God wil kan ze zo van de dood herleven...Maar God wil ze bij zich hebben..Ik zou zelf ook heel graag in Mekka bij God willen sterven! Een betere sterfte bestaat niet! Maar de ongelovigen die de hel vrezen hopen dat ze eeuwig in dit verdoemde aardse leven blijven.

ps: Aljazeera meldt dat het aantal slachtoffers inmiddels gestegen tot 53 doden en 64 gewonden. En het aantal pelgrims de 2,5 miljoen breikt is!

http://www.aljazeera.net/NR/exeres/0404 ... 6627F3.htm
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Maroc, moet ik nu aannemen dat de nabestaanden van degenen die omgekomen zijn nu staan te juichen omdat hunne papa bij de 72 hoeren zit?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

"Maar de ongelovigen die de hel vrezen hopen dat ze eeuwig in dit verdoemde aardse leven blijven. "

Hoe kan een ONGELOVIGE nu de hel vrezen ??? :roll:
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Maroc_21 schreef:
Monique schreef:Allah is groot... 8)
Waarlijk Allah is groot
Hoe weet je dat nou. Je hebt Allah nog nooit gezien, gehoord, gevoelt (of je houdt jezelf voor de gek). Het fenomeen 'Allah' is jou vanaf je geboorte aangeleerd. Maroc, ga door met in sprookjes geloven of wordt volwassen. Allah bestaat niet. En als ie bestaat is ie een grote klootzak (zie alle ellende in de wereld, alle wreedheden in zijn naam). :twisted:
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Allah wil zijn dienaren rein en schoon naar zich toe nemen! Ze zijn voor Hem heen gegaan en Hij wil ze bij zich hebben. Alleen het lichaam is dood.....Als God wil kan ze zo van de dood herleven...Maar God wil ze bij zich hebben..
Ok...een dooie moslim is een blije moslim?
Mij best...ik wil best een feestje geven wanneer er een moslim doodgaat.
Maar...dan geen gezeur meer over "slachtoffers" in b.v. irak en bij de palestijnen.....het zijn namelijk helemaal geen "slachtoffers".....allah wil ze gewoon bij zich hebben en dat is een hele eer.
Dus...iedere dode irakees of palestijn is reden voor een feest.
Ik zou zelf ook heel graag in Mekka bij God willen sterven!Een betere sterfte bestaat niet!
Lijkt me simpel. Boek een reisje en blaas je daar op. Kun je meteen allah een lol doen en een paar extra moslims naar hem sturen.
Maar de ongelovigen die de hel vrezen hopen dat ze eeuwig in dit verdoemde aardse leven blijven.

:roll:

Volgens mij is de gelovige die de hel "vreest".
Daarom gelooft een gelovige toch...om niet in de hel te belanden?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Monique schreef: Volgens mij is de gelovige die de hel "vreest".
Daarom gelooft een gelovige toch...om niet in de hel te belanden?
Het enige waar Moslims bang voor zijn is Allah, de grootste Barmhartige. :D

Ten eerste is het essentieel te weten dat de moslimmannen en de moslimvrouwen verplicht zijn de bevelen van Allah en Zijn Boodschapper op te volgen, maakt niet uit hoe moeilijk deze voor de mensen kunnen zijn.
Volg je zijn bevelen niet op dan ga je naar de hel.
Het is voldoende afschrikwekkend voor de moslim wiens hart bewust is om te weten dat als hij een bepaalde daad doet hij blootgesteld kan worden aan de bestraffing van zijn Heer, omdat Zijn bestraffing streng is en pijnlijk, en Zijn vuur is inderdaad heet.


Wat zijn de bevelen van Allah.
Lees de koran en huiver….

Allah is de duivel.

Gelukkig bestaat de hel niet, dus ook Moslims zullen nooit in de hel komen.
Jammer genoeg kunnen we de moslims die niet na kunnen denken, die niet na mogen denken ,dit niet aan hun verstand brengen.
De Koran leert ze dat als ze als martelaren sterven zij schoon zijn en gelijk de hemel in kunnen. :?
Daarom blazen Moslims zich op. Dan weten ze tenminste zeker dat ze naar de hemel gaan.
De rest van de Moslims proberen zich zoveel mogenlijk aan de wetten van de koran te houden.
De baard een vuist lang, de broek op de enkels. Het schaam lapje op het hoofd, want anders… Zijn bestraffing is streng en pijnlijk, en Zijn vuur is heet.

Arme Moslims… Ze leven al in de hel en ze beseffen het niet..

Wij moeten medelijden hebben met Moslims.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Daar heb ik ook wel eens aan zitten denken.
De reden waarom moslims zo verlangen naar de dood.
Het wordt gezien als een "verlossing". De "verlossing" van het leven tijdens het leven.
Ik kan me voorstellen dat, wanneer dat "leven" maar rootig genoeg gemaakt wordt, zelfs ik zal verlangen naar de dood. Zeker wanneer er dan ook nog eens een paradijs beloofd wordt.

Een ding vind ik wel jammer. Waarom moeten moslims nu ook zo nodig het leven van kafir zo lopen te vergallen? Zijn ze niet tevredne met hun eigen hel tijdens het leven? Moet nu werkelijk iedereen in diezelfde hel leven? Gunnen ze een ander soms geen prettig leven? Zoiets als"wanneer ik het niet heb,...dan jij ook niet".
Komt op mij over als een vorm van jalouzie.
Jammer.
Van mij mogen ze net zo'n hel schapen als ze zelf willen...vrijheid blijheid...maar...laat een ander dan ook zijn vrijheid.
Amorele atheistische nitwit
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Nederlandse pelgrim in Mekka onder puin

Bron: Algemeen Dagblad

Een Nederlandse pelgrim is donderdag omgekomen toen een pension in het islamitische pelgrimsoord Mekka instortte.

Het gaat om de 65-jarige Maimoun Kishouhi uit Haarlem. Ook zo’n 33 andere pelgrims lieten hierbij het leven.

Kishouhi verbleef samen met honderden andere Nederlandse pelgrim in een hotel op steenworp afstand van het ingestortte gebouw. Onderweg naar zijn hotel kwam hij onder het puin terecht. Naast de 34 doden zijn er ook ruim zestig gewonden. Vanmorgen werd in het ’Nederlandse’ hotel ook gevreesd voor het lot van een andere pelgrim. De vrouw van Somalische afkomst bleek echter de hele nacht in de Grote Moskee van Mekka te hebben doorgebracht en kwam in de loop van de morgen terug.

Link naar artikel: http://www.ad.nl/rotterdam/article95639.ece
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Joepie.. ? :shock:
Amorele atheistische nitwit
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Het mooiste wat je kan overkomen is bij God te worden opgenomen terwijl je de hadj verricht

Je Schepper tegenkomen terwijl je God gehoorzaamt is werkelijk het mooiste wat een mens kan overkomen. Maar de ongelovigen weten het niet! Mensen die tijdens de Hedj omkomen sterven een sterfte gelijke die van de profeten en martelaren. De beloning is bij God groot....Allahoe Akbar!

De ongelovige vreest de dood en is bang om dood te gaan. Hij wil het liefst niet aan herinnerd worden want hij gelooft niet en zijn fitra (wat beschadigd is) weet dat zijn tehuis de brandende hel zal worden! Daarom is hij bang voor de dood. Hij is bang voor de hel..Al beweert de ongelovige niet in de hel te geloven! Hij vreest de hel. Maar de Gelovige vreest de Liefdevolle, de Barmhartige om in de fout te gaan. De gelovige vreest God en geen hel of mens of de dood.
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Maroc_21 schreef:Het mooiste wat je kan overkomen is bij God te worden opgenomen terwijl je de hadj verricht

Je Schepper tegenkomen terwijl je God gehoorzaamt is werkelijk het mooiste wat een mens kan overkomen. Maar de ongelovigen weten het niet! Mensen die tijdens de Hedj omkomen sterven een sterfte gelijke die van de profeten en martelaren. De beloning is bij God groot....Allahoe Akbar!

De ongelovige vreest de dood en is bang om dood te gaan. Hij wil het liefst niet aan herinnerd worden want hij gelooft niet en zijn fitra (wat beschadigd is) weet dat zijn tehuis de brandende hel zal worden! Daarom is hij bang voor de dood. Hij is bang voor de hel..Al beweert de ongelovige niet in de hel te geloven! Hij vreest de hel. Maar de Gelovige vreest de Liefdevolle, de Barmhartige om in de fout te gaan. De gelovige vreest God en geen hel of mens of de dood.
Zullen we dan maar een atoombom gooien op Mekka? :wink:
Nu ff serieus, elke dode betreur ik, ook in het gedrang in Mekka. De dood verheerlijken is niks voor mij, leidt alleen maar tot islamitische fenomenen als zelfmoordterroristen etc.
Trouwens als ongelovige kan ik je zeggen dat ik de dood niet vrees. Het is iets natuurlijks; je wordt geboren, je gaat dood. En als je leeft moet je ervoor zorgen dat je bestaan zin heeft gehad en de moeite waard is geweest, en als je dood merk je er toch niks meer van want dan ben je... dood :lol: Dus ik ben nergens voor bevreesd. Het leven is eindig, dat is een feit waarvoor ik niet bang ben. Fijn voor jouw Maroc dat jij getroost wordt met de gedachte dat er na de dood een hemel/hel is.
Zo'n doekje voor het bloeden heb ik niet nodig.
Zoals ik al zei, ik ben blij dat ik leef, en de consequentie daarvan is, is dat ik ook een keer dood ga. No problemos. Het menselijk bestaan is eindig.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Sjeng schreef:ik ben blij dat ik leef, en de consequentie daarvan is, is dat ik ook een keer dood ga. No problemos. Het menselijk bestaan is eindig.
Leuk te horen dat je blij bent dat je leeft! Veel mensen in de hongerige Afrika zijn minder blij. Anderen hebben ongeneeselijke ziekten en zijn minder blij. Weer anderen hebben (nou ja vul maar in). Ik bedoel heb je je leven aan jezelf te danken...of ben je veroorzaakt door de lust van je ouders en ben je uit de (l...) van je vader in je moeders (k..) tericht gekomen en zoooo ben je ontstaan weer uit je moeders (k..). Hoezo blij? Ik vind de geboorte van de mens als je beseft hoe je geboren bent de onsmakkelijke manier is....

Daar zit een leering in! De mens moet begrijpen dat hij hoe dan ook zwak is en ook al heeft hij (vul maar in) zwak blijft. En dat je weer dood gaat op misschien weer een onsmakkelijke manier...ben je weer minder blij? Neen! ik geloof niet in toeval....Dat toeval jouw heeft doen ontstaan (het eicel kwam in contact met het zaadcel en hoepa)..vind ik erg ingewikkeld en door ongelovigen (duivel) bedacht is om mensen van de waarheid van zijn schepping te doen dwalen.

Er zit meer achter je bestaan dan alleen wat gij denkt. Ik wil je een vraag stellen:

Hoe zou je het vinden als je in het hiernamaals (in jouw termen: bij toeval) in de hel terecht bent gekomen? Ga je dan geloven dat er een hel bestaat? of ga je dan zeggen het toeval heeft bepaald dat ik in de hel zit...en Sjeng is dan minder blij! Ik bedoel maak je niet druk over het leven na hier?

Aub geen politieke cerrecte antwoorden geven maar je natuurlijke gedachte goed omschijven!
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Veel mensen in de hongerige Afrika zijn minder blij. Anderen hebben ongeneeselijke ziekten en zijn minder blij.
Dan wordt het tijd voor ieder welgesteld mens op aarde om in zijn mensenleven dit onrecht proberen uit te bannen. Dan heeft het leven zin gehad, want je hebt Afrikanen kunnen helpen aan een beter bestaan! Mee eens!
Hoezo blij? Ik vind de geboorte van de mens als je beseft hoe je geboren bent de onsmakkelijke manier is....
Dat is de realiteit, dat is puur natuur. Dus verzoen ik mij daarmee. Het is menselijk. Als je dat vies vindt en afkeurt, dan keur je jezelf af en ook af hoe Allah heeft bedacht dat mensen ter wereld komen. Foei! Je mag Allahs scheppingen niet in twijfel trekken :wink:
Laatst gewijzigd door Sjeng op ma jan 09, 2006 10:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Hoe zou je het vinden als je in het hiernamaals (in jouw termen: bij toeval) in de hel terecht bent gekomen? Ga je dan geloven dat er een hel bestaat? of ga je dan zeggen het toeval heeft bepaald dat ik in de hel zit...en Sjeng is dan minder blij! Ik bedoel maak je niet druk over het leven na hier?
Moreel gezien beland ik liever in de hel dan de hemel.
Want de redenen om in de hel te komen zijn voor het overgrote deel gebaseerd op onrechtvaardig!
UIT SOLIDARITEIT VERKIES IK DE HEL
uit solidariteit met: vrouwen, niet-moslims, afvallige moslims, moslims die gekozen hebben de islam te verlaten, etc.
ook omdat ik niet in de hemel van Osama Bin Laden, zelfmoordterroristen, jihadstrijders, homo-haters, vrouwen-onderdrukkers, ongelovigen-haters etc. wil komen.
Als ik de koran lees dan kan ik alleen concluderen dat Allah een groot kwaad is. Allah is voor mij de duivel.
geef mij maar de hel (waar overigens volgens islamitische bronnen de meerderheid van de hel-bewoners vrouw is).

Overigens is dat hel-hemel denken gekopieerd van het Zoro-Aster-geloof.
Al dat denken in tegenstellingen is mij te simplistisch (goed-kwaad tegenstelling kun je niet maken, is te simplistisch).
Persoonlijk geloof ik dat na de dood er niks is (wat maakt mensen bijzonderder dan andere levende wezens?). Mocht er iets zijn als het hiernamaals dan geloof ik niet dat dit hiernamaals is onderverdeeld in hemel-hel.
Maar om terug te komen op het beeld dat de islam schetst; ik verkies de hel uit solidariteit en omdat ik tegen de onrechtvaardigheid van de islam ben. Dit zeg ik uit volle overtuiging (ik hoop dat je daar respect voor hebt)!
Laatst gewijzigd door Sjeng op ma jan 09, 2006 9:16 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Maroc_21 schreef: Leuk te horen dat je blij bent dat je leeft! Veel mensen in de hongerige Afrika zijn minder blij. Anderen hebben ongeneeselijke ziekten en zijn minder blij. Weer anderen hebben (nou ja vul maar in).
Wanneer bovenstaande moslims zijn zijn ze heel blij want ze krijgen een test van allah en wanneer ze die test goed doorstaan gaan ze het paradijs in.
Dat is toch prachtig? Dat is toch het doel van het leven van een gelovige?
Ik bedoel heb je je leven aan jezelf te danken...of ben je veroorzaakt door de lust van je ouders en ben je uit de (l...) van je vader in je moeders (k..) tericht gekomen en zoooo ben je ontstaan weer uit je moeders (k..). Hoezo blij? Ik vind de geboorte van de mens als je beseft hoe je geboren bent de onsmakkelijke manier is....
Zal allah leuk vinden om te horen....maroc vindt dat allah iets heel onsmakelijks heeft uitgevonden... :lol:
Daar zit een leering in! De mens moet begrijpen dat hij hoe dan ook zwak is en ook al heeft hij (vul maar in) zwak blijft. En dat je weer dood gaat op misschien weer een onsmakkelijke manier...ben je weer minder blij? Neen! ik geloof niet in toeval....Dat toeval jouw heeft doen ontstaan (het eicel kwam in contact met het zaadcel en hoepa)..vind ik erg ingewikkeld en door ongelovigen (duivel) bedacht is om mensen van de waarheid van zijn schepping te doen dwalen.
Wat heeft dit allemaal te maken met "angst voor de hel"..?
Er zit meer achter je bestaan dan alleen wat gij denkt. Ik wil je een vraag stellen:

Hoe zou je het vinden als je in het hiernamaals (in jouw termen: bij toeval) in de hel terecht bent gekomen? Ga je dan geloven dat er een hel bestaat? of ga je dan zeggen het toeval heeft bepaald dat ik in de hel zit...en Sjeng is dan minder blij! Ik bedoel maak je niet druk over het leven na hier?
Ik heet dan wel geen sjeng maar neem toch de brulatiteit om te antwoorden.
Zoals al eerder aangegeven geloven kafir niet in een hiernamaals...zouden kafir dat namelijk WEL doen ...zouden het geen kafir zijn maar gelovigen.

Ik geloof dat maroc een beetje moeite heeft met het verschil tussen een gelovige en een kafir.
Een gelovige is iemand die gelooft in een god, het paradijs en de hel.
Een kafir is iemand die NIET gelooft in een god, een paradijs en een hel.

Conclusie: gelovigen zijn bang voor een hel en doen er alles aan om daar niet te belanden....dat doen ze door de boekjes te volgen die eeuwen geleden door iemand geschreven zijn.
Een gelovige volgt geen eeuwenoude boekjes omdat hij/zij die boekjes niet ziet als regeltjes van de een of andere god.

Vraag aan maroc:
Hoe kan iemand "bang" zijn voor iets waar hij/zij niet in gelooft ?
Amorele atheistische nitwit
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Religie Aanhangers
Christendom 2 miljard
Islam 1.3 miljard
Hindoeïsme 900 miljoen
Niet-religieus 850 miljoen
Boeddhisme 415 miljoen
Taoïsme 225 miljoen
Sikhisme 23 miljoen
Jodendom 14 miljoen
Bahá'í 6 miljoen
Jainisme 5 miljoen

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Religie
Afbeelding

De hel zal wel zeker druk bezet zijn :twisted:
1.3 miljoen mensen in de hemel.
De rest van de wereld linea recta naar de hel.
Zal wel gezellig praten zijn, ik ben namelijk wel fan van Verre Oosterse religies en filosofieën.
Maroc, ik verheug mij al op de hel!!
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Van deze religie, het zoroastrisme, heeft de islam het onderscheidt hemel-hel GEJAT (en vervolgens deze religie in Iran OM ZEEP GEHOLPEN):
Het zoroastrisme was de staatsgodsdienst van het oude Perzië en is nog steeds een religie in het huidige Iran en India.

De godsdienst is genoemd naar de vermeende stichter, de profeet Zarathoestra. Het is echter mogelijk dat achter deze naam meer dan één persoon schuilgaat. De godsdienst is gebaseerd op het dualisme. De mens is ingeklemd tussen een god van het kwaad en een god van het goede en dient in de eeuwige strijd tussen beide goden de kant van het goede te kiezen. Deze goden waren Ahoera Mazda (goed) en Ahriman (kwaad).

Het zoroastrisme werd de heersende religie van het Perzische Rijk vanaf de tijd van Cyrus de Grote. Dit bleef, met onderbrekingen, zo tot de verovering van Iran door de islam in de 7e eeuw. Toen werden zij verplicht moslim te worden of het land te verlaten. Velen zagen zich genoodzaakt uit te wijken naar India, waar tot op de huidige dag de Parsi een vorm van dit geloof aanhangen. Er zijn tegenwoordig (2000)naar schatting ongeveer 90.000 parsi's. Ook Freddy Mercury de zanger van Queen was een parsi.

De parsi’s hebben geen kenmerkende kleding alhoewel ze een koord om hun middel dragen. Het is bijzonder hoe ze van de dode mensen afkomen. Ze leggen het lijk boven op een toren en wachten tot het lijk is verorberd door de roofvogels.

Het heilige boek van het zoroastrisme is de Avesta . In de loop van de eeuwen heeft de religie grote veranderingen ondergaan. Hoewel in oorsprong (bijna) monotheïstisch, zijn in latere tijden de oude goden van de Perzen weer een grotere rol gaan spelen. De energie van de schepper wordt in het zoroastrisme weergegeven door licht en vuur. Vandaar dat tijdens hun bijeenkomsten licht en vuur een belangrijke plaats innemen. Hun gebouwen worden dan ook wel vuurtempels genoemd.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zoroastrianisme
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Dat is de samenstelling van nu! je moet begrijpen dat de aarde al miljonen jaren bestaat. En de mens bewoont de aarde al honderdduizenden jaren. De Islam begon bij Adam en eindigde bij Mohammed. Elke gelovige in de tijd van de profeten belandt in het Paradijs..In de tijd van Mozes..zijn allen die in Mozes geloof hebben (ze waren bijna allemaal van Joda stam) zullen het Paradijs binnen treden. Mensen die in de tijd van Jezus geleefd hebben en in Jezus en Mozes geloofd hebben zullen in het Paradijs belanden. En joden in de tijd van Jezus niet in Jezus geloofd hebben zijn ongelovig.

Dus het paradijs zal uit meer bestaan dan de 1,3 miljard mensen! Elk profeet krijgt een eigen aanhang. De profeet Mohammed krijgt de grootste aanhang. die 2 miljard Christenen zijn geen aanhangers van Jezus maar ongelovigen, want ze geloven niet in Mohammed en geloven in de leer van de duivel over Jezus. Maar deze discussie kan ik met jouw niet voeren wat je bent naar eigen zeggen atheist!
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Plaats reactie