Nederlandse moskeeën roepen op tot tolerantie

Plaats reactie
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Nederlandse moskeeën roepen op tot tolerantie

Bericht door Marieke »

Moskeeën in Nederland gaan in preken oproepen tot tolerantie. De organisaties maken zich zorgen over het groeiend aantal racistische geweldsincidenten en uitingen van haat richting joden en moslims.
Nederlandse moskeeën roepen op tot tolerantie Foto: EPA

Dat maakten de Raad van Moskeeën en de Unie van Marokkaanse Moskeeën Nederland bekend in de nacht van donderdag op vrijdag.

De Raad neemt in een verklaring nadrukkelijk afstand van moslimjongeren die zich schuldig maken aan antisemitische incidenten.

''Er zijn allerlei mensen die zeggen dat ze gebruikmaken van de vrijheid van meningsuiting. Daar zijn we niet tegen, maar we moeten in dit land wel zuinig zijn op elkaar'', stelde een woordvoerder van de islamitische organisaties.

Volgens de moskeeën is kritiek op Israël niet verboden, maar mag het geen vrijbrief zijn voor antisemitische of anti-islamitische uitingen of daden. ''Joden in Nederland zijn broeders van het heilige boek en zo dient onze relatie ook te zijn, broederlijk'', aldus de schriftelijke verklaring.

Volgens de woordvoerder hebben vrijwel alle moskeeën in Nederland laten weten mee te werken aan het plan.

Bron: www.nu.nl

Nou, ik kan het verkeerd zien, maar als dit daadwerkelijk uitkomt, dan mag je wel zeggen dat dit geen echte moslims zijn, toch??? Want in de Koran staat immers dat je joden niet tot vrienden moet nemen, en zelfs moet haten, toch??? En daarnaast is het ook zo, dat er staat dat wie de Koran maar gedeeltelijk gelooft/naleeft, verdoemd zal worden!
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederlandse moskeeën roepen op tot tolerantie

Bericht door Ariel »

Echt lachen. Maar schattig hoor , zo'n ongemeend charmeoffensief. En geloof maar dat er genoeg naieve Hollanders zijn die in deze praatjes trappen.

Ik vind dit geslijm eigenlijk enger en erger dan de eerlijk bedoelde scheldwoorden van veel moslims. Ik hoop dat het grootste gros van de moslims nog even door gaan met hun haat campagne, zodat de rest van Nederland ook wakker wordt.

Wegkijken heeft namelijk geen zin. Antisemitisme hoort bij de islam, en het maakt niet uit of een stel Moslims aan damage-control doen, want het is nu eenmaal een feit dat moslims een enorme afkeer van Joden hebben. Dat verander je niet door mooie praatjes of door het verbieden van vlaggen op een demonstratie. Het probleem ( de jodenhaat) blijft
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Nederlandse moskeeën roepen op tot tolerantie

Bericht door Marieke »

Het merendeel van de mensen op nu.nl trapt er wel degelijk in. Maar ik moet toegeven dat ik weleens twijfel, of ik zelf niet veel te zwart-wit denk. Er zijn altijd van die types die zeggen, dat je die Koranteksten gewoon in hun context moet lezen enzo. Maar ik kan er echt niks anders van maken, dan dat er letterlijk staat! En waarom zou je een boek als de Koran anders dan letterlijk mogen nemen?? Misschien ben ik wel heel kortzichtig, maar ik denk wel zo. En áls ik ze dan te letterlijk neem, dan is het toch heel opmerkelijk dat ontzettend veel moslims dat ook doen, zoals je elke dag op het nieuws ziet, toch..??...
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederlandse moskeeën roepen op tot tolerantie

Bericht door King George »

Er is ook nog zoiets als verbondenheid met de kleuren van de club. Een Moslim zal in de eerste plaats toch altijd loyaal aan de Islam blijven.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie