Verdachte in bijna helft van de gevallen allochtoon

Marieke

Verdachte in bijna helft van de gevallen allochtoon

Berichtdoor Marieke » Za Nov 08, 2014 2:50 pm

Van alle verdachten die vorig jaar werden aangehouden was 48 procent allochtoon. Dat is een stijging ten opzichte van 2007, toen nog veertig procent van de verdachten allochtoon was. Dat blijkt woensdag uit het jaarlijkse rapport Criminaliteit en Rechtshandhaving.

Voor het hoge aandeel allochtonen bestaan verschillende verklaringen. Het rapport wijst erop dat allochtonen jong zijn in vergelijking met autochtonen en dat een groter deel uit mannen bestaat. Mannen maken zich vaker schuldig aan misdrijven. In het verleden is er al op gewezen dat allochtonen vaak een lager inkomen hebben, waardoor de criminaliteit sneller lonkt.

Van alle verdachte mannen heeft acht procent een Marokkaanse achtergrond. Daarna volgen Surinamers met 5,8 procent en Turken met 5,2 procent. Bij de vrouwelijke verdachten zijn Surinaamse vrouwen de aanvoerders met 6,7 procent. Daarna volgen Marokkanen met 5,6 procent en Antillianen met vier procent.

Van de allochtone verdachten was bijna twee derde niet-westers. Dat is iets minder dan in 2007. Binnen de allochtonen zitten de meeste verdachten bij de kinderen van immigranten.

De rapportage Criminaliteit en Rechtshandhaving wordt jaarlijks gemaakt door de Raad voor de Rechtspraak, het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC).

Bron: www.nieuws.nl

Maar als je gewoon de waarheid zegt, dat dat (bijna) altijd ligt aan de islam, dan krijg je op alle fora, op deze na, een ban of word je zelfs verwijderd! (Ik bedoel: veel buitenlanders zijn immers moslim of in ieder geval geboren in een islamitisch land). Maar ja, we moeten maar gewoon de andere kant op kijken en gewoon blijven geloven dat de islam vrede is hé... Tot het dalijk helemaal uit de hand loopt..!!..
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...

mercator

Re: Verdachte in bijna helft van de gevallen allochtoon

Berichtdoor mercator » Zo Nov 09, 2014 4:25 pm

In realiteit is het nog veel erger en is criminaliteit haast exclusief bij allochtonen te vinden. Want de definitie "allochtoon" geldt niet voor een Marokkaan met een Belgisch paspoort. Onze gevangenissen worden haast uitsluitend bevolkt door zwarten en moslims. Straks is Dutroux nog de enige blanke in een Belgische gevangenis.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Marieke

Berichtdoor Marieke » Zo Nov 09, 2014 5:43 pm

mercator schreef:In realiteit is het nog veel erger en is criminaliteit haast exclusief bij allochtonen te vinden. Want de definitie "allochtoon" geldt niet voor een Marokkaan met een Belgisch paspoort. Onze gevangenissen worden haast uitsluitend bevolkt door zwarten en moslims. Straks is Dutroux nog de enige blanke in een Belgische gevangenis.

Ja, daar zit wat in. Daar had ik nog niet aan gedacht... :shock:

Marieke

Berichtdoor Marieke » Zo Nov 09, 2014 5:45 pm

Maar eerlijk gezegd geloof ik niet in Geert Wilders en de PVV. En wat kun je verder doen om de islamisering van de wereld tegen te gaan?? :emm2:

mercator

Berichtdoor mercator » Ma Nov 10, 2014 12:32 pm

Marieke schreef:Maar eerlijk gezegd geloof ik niet in Geert Wilders en de PVV. En wat kun je verder doen om de islamisering van de wereld tegen te gaan?? :emm2:

Geert Wilders wordt al jaren door zijn tegenstanders als de baarlijke duivel afgeschilderd en ik merk in mijn omgeving dat dat ook aanslaat bij hoger opgeleide mensen. In realiteit is Wilders natuurlijk helemaal geen extremist . Om de Islamisering van de wereld nog te kunnen tegen gaan zijn heel wat krachtiger middelen nodig dan hij voorstelt natuurlijk. Ik weet wel hoe het moet: de Islamlanden terug naar de middeleeuwen brengen waar ze eigenlijk nooit uit gekropen zijn door alle internationale vliegvelden daar met kruisraketten te vernielen. Dan is dat moslimprobleem zo opgelost. Dat gaat NIET gebeuren dus Marieke: ik vrees dat je het lijdzaam zal moeten ondergaan.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

Terug naar “Islam in het nieuws”