38 miljoen mensen op de vlucht in eigen land

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Mei 06, 2015 12:16 pm

Er is volgens mij maar één manier om deze mensen te helpen, en dat is Islam vernietigen, en alle aanhangers van boko haram, Isis , Al Qaida en andere enge groepen te elimineren. Geen leuk plan, maar ik zie geen andere weg naar wereld vrede.

Over de hele wereld zijn 38 miljoen mensen op de vlucht in hun eigen land. Ze gelden als ontheemden en hun aantal was nog nooit zo hoog. Dat meldde de Norwegian Refugee Council woensdag. Volgens de organisatie gaat het om evenveel mensen als „Londen, New York en Peking bij elkaar”. Voorzitter Jan Egeland zegt dat het „onze complete mislukking in het beschermen van onschuldige burgers laat zien”.

De Noorse vluchtelingenorganisatie schrijft dat elf miljoen mensen in 2014 van huis en haard zijn verdreven. Dat komt neer op 30.000 mensen per dag. Dat gebeurt vooral in het Midden-Oosten (3,8 miljoen) en Midden-Afrika (3 miljoen). Opvallend is ook het hoge aantal ontheemden in Europa (bijna 650.000). Dat komt volledig door de gevechten in het oosten van Oekraïne.

Een op de vijf ontheemden komt uit Syrië. Het gaat om 7,6 miljoen mensen. In Colombia zijn zes miljoen mensen op de vlucht binnen de landsgrenzen. Irak telt ruim 3,3 miljoen ontheemden.

Volgens Volker Türk van VN-vluchtelingenorganisatie UNHCR is het recordaantal ontheemden een voorbode van wat ons nog te wachten staat. „Als een conflict langer duurt, worden mensen nog onzekerder. Wanneer ze de hoop verliezen, steken velen de grens over en worden ze vluchtelingen”, zegt hij. En uit wanhoop nemen ze grote risico's, „zoals we onlangs zagen met de bootvluchtelingen rond de Middellandse Zee”.

bron
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Eliabe

Re: 38 miljoen mensen op de vlucht in eigen land

Berichtdoor Eliabe » Wo Mei 06, 2015 12:40 pm

Die 38 miljoen komen gezellig naar Europa, Sprak de politiek op het moment dat ze iets harder aan hun pik zaten te trekken.
Willen we een megaramp voorkomen dan moeten we inderdaad het voorstel van Ariel uitvoeren. Dit moet wel onder de vlag van de VN. Daarna kunnen de mensen in hun eigen gebieden geholpen worden met de opbouw en dit natuurlijk weer onder de vlag van de VN.
Doen we dit niet dan zal de westerse maatschappij teruggeworpen naar de middeleeuwen.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?

Pilgrim

Re: 38 miljoen mensen op de vlucht in eigen land

Berichtdoor Pilgrim » Wo Mei 06, 2015 2:17 pm

Ariel schreef:Er is volgens mij maar één manier om deze mensen te helpen, en dat is Islam vernietigen, en alle aanhangers van boko haram, Isis , Al Qaida en andere enge groepen te elimineren. Geen leuk plan, maar ik zie geen andere weg naar wereld vrede.

En dus ook met legers die islamitische landen binnen vallen (plan van Mercator) en de hele Islam met geweld de nek om draaien. Uitbannen en verbieden! Zowel hier in Europa (en de rest van de Westerse wereld) als daar. Ik denk dat dit op een dag ook echt gaat gebeuren, maar pas als het water ons aan de lippen staat (met de dreiging van de ondergang) en dat ook voor iedereen voelbaar is (inclusief de huidige linksmensen). Er zal daardoor een omslag moeten komen naar een andere 'mind-set' waarin we onze cultuur en onze Westerse waarden weer moeten leren waarderen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Terug naar “Islam in het nieuws”