Onrust in Marokko:

Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Onrust in Marokko:

Bericht door Mahalingam »

Kolonisten nemen de problemen van hun thuisland met zich mee.
We zagen het bij de Turken en nu ook bij de Mocro's.
'De onrust in de Rif houdt me wakker'
In huize Maghnouji in Vinkenveen leven de aanhoudende demonstraties in de Rif alsof het naast de deur van hun rijtjeshuis gebeurt. Vader Boujama Maghnouji (49) volgt het nieuws over verzetsleider Nasser Zafzafi en de activisten die zijn gearresteerd op de voet. "Ik vind het schandalig wat de regering doet", zegt hij. "De Riffijnen hebben geen wegen, ziekenhuizen en universiteiten. Ze worden structureel achtergesteld. Er is geen werk, geen toekomst, niks!"

Boujama maakt zich kwaad. Mensen gaan dood aan kanker door chemische wapens die in het verleden zijn ingezet, zegt hij. "Een goed leven, dat is alles wat we eisen. Is dat te veel gevraagd? De onrust in de Rif houdt me uit mijn slaap." Zoon Yuba (21) zit naast zijn vader op de leren bank. Hij studeert aan de Hogeschool in Utrecht. Net als bij zijn vier zussen is de bevlogenheid over de Rif er met de paplepel ingegoten.
https://www.trouw.nl/home/-de-onrust-in ... ~add74987/
In juli vertrekt het gezin weer naar Marokko op vakantie. Dit jaar zal alles anders zijn. Op 20 juli sluiten ze zich aan bij de vreedzame protesten, samen met de andere families uit de Europese diaspora die dan terug zijn in de Rif, zegt Boujma. "Leider Zafzafi heeft iedereen opgeroepen om dan de straat op te gaan."
Ze gaan in ieder gaval niet hier de straat op. Maar er zijn wel de nodige spanningen tussen de Arabierische Marokkanen en de Rif-bewoners.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onrust in Marokko:

Bericht door Ariel »

De onrust in Marokko is een eigen topic waard. Straks krijgen we een tsunami Marokkanen die het niet meer leuk vinden in hun eigen Heimat. God forbid... :cry:

Vader Boujama Maghnouji gaat dit jaar naar Marokko, maar een Marokkaanse Nederlander die anoniem wil blijven wil weg....

Alsjblieft lieve Heer...Geen oorlog in Marokko. :shock: Ik smeek U nogmaals....Geen oorlog in Marokko. :no1: Ik smeek het U.
Onrust in Marokko: 'Blij dat ik hier ieder moment weg kan'

"Ik ga normaal gesproken naar Marokko om te ontspannen, maar tot vorige week heb ik vooral gedemonstreerd." S., een Marokkaanse Nederlander die anoniem wil blijven, vertelt aan de NOS hoe de onrust in het Rif-gebied verloopt.

S. kwam een paar maanden geleden aan. De demonstraties in de stad Al Hoceima waren toen al een tijdje gaande. Het startschot daarvoor was de dood van visverkoper Mohsin Fikri, in oktober vorig jaar.

Onder leiding van protestleider Zafzafi eisten de Riffijnen onder meer beter onderwijs en betere zorg. Ook moest er wat gebeuren aan de corruptie en werkloosheid.

Vreedzame protesten
Na een maand sloot S. zich aan bij de demonstranten. "We hadden een vaste groep, die een paar keer per week de straat op ging. Steeds meer mensen sloten zich aan. Het waren altijd vreedzame protesten, Zafzafi zei dat er geen geweld gebruikt moest worden."

Afgelopen vrijdag veranderde de situatie. Een imam zei tijdens een preek dat de protestleider voor onrust zorgt. Zafzafi onderbrak de imam en dat is verboden. In alle haast hielpen mensen hem onder te duiken.

Maandag werd Zafzafi in een huis in de omgeving van Al Hoceima opgepakt. S. denkt dat de politie door iemand is getipt over de schuilplaats. "Het is ongelooflijk wat mensen doen voor geld, al is het maar twintig euro."

Volgens bronnen van S. is de politie het huis met grof geweld binnengevallen. "De persoon die Zafzafi hielp onderduiken is zwaar mishandeld, tot hij meer informatie gaf. Ze zijn allebei afgevoerd naar Casablanca. Niemand weet hoe het nu met ze gaat."

Sinds maandag demonstreert S. niet meer. "Ik weet niet of het waar is, maar ik heb het gevoel dat ik in de gaten gehouden wordt, dus ik houd me voorlopig gedeisd. Mensen zijn heel bang. Sommigen vrezen dat het hier net zo zal gaan als in Syrië."

De toekomst verontrust ook S. "Niemand durfde ooit op te staan als leider. Zafzafi deed dat wel, op een vreedzame manier. Ik acht de kans heel klein dat hij vrijkomt en ik denk niet dat iemand hem zal vervangen. Het risico is nu dat het met de dag erger wordt. Het volk is heel boos, ik houd mijn hart vast."

Nu pas begrijp S. echt goed waarom de vorige generatie naar Nederland gekomen is. "Corruptie is hier aan de orde van de dag, je bent pas wat waard als je geld hebt. Respect is er gewoon niet. Ik ben vreselijk blij dat ik ieder moment een ticket kan boeken en kan vertrekken."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onrust in Marokko:

Bericht door Ariel »

Leider Marokkaanse protestbeweging zoekt steun in Europa

De leider van de demonstraties in de Marokkaanse Rif roept Marokkanen in Europa op om zich aan te sluiten bij de strijd tegen de onderdrukking, werkloosheid en corruptie in het gebied.

In een interview met het NTR-programma De Nieuwe Maan zegt Nasser Zafzafi dat er op 20 juli een grote demonstratie staat gepland. "We hopen dat onze broeders in het buitenland, met name de Rif-gemeenschap in Europa, zich voor deze miljoenenmars bij ons aansluiten om samen te demonstreren", zei hij.

In de Rif wordt al ruim een half jaar geregeld gedemonstreerd tegen de gevoelde achterstelling bij de rest van Marokko. De inwoners willen werk, betere openbare voorzieningen en culturele gelijkstelling. Ook willen ze dat militairen uit het straatbeeld verdwijnen, onder meer omdat bedrijven door hun aanwezigheid ervoor terugschrikken om in het gebied te investeren.

In het interview zegt Zafzafi dat de overheid niets voor de bewoners doet en de eisen van de demonstranten niet serieus neemt. Integendeel, de overheid beschuldigt de deelnemers van separatisme. Dat werkt volgens Zafzafi averechts. "Als de regering denkt met onderdrukking en valse berichten de beweging zwart te maken, dan vergissen ze zich. Ze hadden moeten weten dat iedereen de handen ineen zou slaan."

Verder zegt hij dat Marokko zich voordoet als een rechtsstaat, maar dat in werkelijkheid niet is, ondanks afspraken met westerse landen en mensenrechtenorganisaties. "Dat is slechts schijn. In werkelijkheid is er sprake van dictatuur."

Geen zorgen
Zafzafi maakt zich geen zorgen om zijn eigen veiligheid, ondanks de verhalen over opgepakte demonstranten die in gevangenissen worden gemarteld. "Als ik vermoord of gearresteerd word, is dat een eer voor mij, omdat ik gestreden heb tegen onrecht, corruptie en de dictatuur."

Ook voor na 20 juli staan er acties gepland. Daar wil hij alleen over kwijt dat die "vanzelfsprekend" vreedzaam zullen verlopen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Onrust in Marokko:

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik weet uit persoonlijke bron, doordat ik een paar maanden geleden op een Salsafeest in de buurt van Den Haag verkeerde en met een Marokkaanse Rif-goser heb gesproken, dat Riffers de beste (oorspronkelijke, beschaafde) Marokkanen zijn en dat zij een hekel hebben aan Arabieren die onbeschaafd zijn. Ik was verbaasd en vertelde hem in alle eerlijkheid dat ik altijd gedacht had dat juist de Rif-Marokkanen het monopolie hadden op alle onrust in Nederland en omstreken. Hij verzekerde mij dat ik verkeerd was geïnformeerd. Hij was een rustige knaap die het mij allemaal Riffijn wist uit te leggen. Ik was zo naïef te denken dat hij geen moslim was. Hij was immers op een luidruchtig Salsa-feest van een van mijn reisgenoten naar mijn eerste trip naar Cuba. Hij had een afschuwelijk lelijke soort Surinaamse vrouw bij zich. Hij zelf zag er niet onappetijtelijk uit. Volgens mij heeft hij een keer geprobeerd op de maat van een muzieknummer te dansen. Het was een langzaam nummer en zijn manier van dansen toonde aan dat hij het Nederlandse gezegde 'voor spek en bonen meedoen' goed had begrepen.

Op een bepaald moment had hij het over moslims - ik zal nooit een aanvang nemen over religie of politiek te praten - en toen reageerde ik plotseling als door een wesp gestoken door te zeggen dat moslims niet deugen. Ik dacht dat hij mij netjes om uitleg zou vragen, waarna ik hem vervolgens binnen dezelfde aangename omgangssfeer kon overtuigen van het niet ten onrechte heersende ongenoegen aangaande ongewenst Marokkans moslimgedrag onder een groot deel van de Europese bevolking. Maar ik kreeg onmiddellijk een duw van zijn hand in mijn gezicht. Tsja . . . en toen waren de rapen gaar. Voor dat ik het wist sprongen er een paar mannen boven op mij om mij te weerhouden gehakt van ons Rif-vriendje te maken. Enfin, ik lag op de grond met iemand bovenop mij en hield mij stil alsof ik mij gewonnen had gegeven. Die truc werkt altijd. De greep verslapt en in een ruk was ik overeind. Niet om verder te vechten, want de RIF-gast met de lelijke vrouw (zonder hoofddoek uiteraard) werd verderop gekalmeerd en tot de orde geroepen. De lelijke vrouw veroorzaakte nog het meeste tumult als stiekeme moslima zonder kopvod.

Ik zou blijven slapen, maar had er geen zin meer in. Ik was boos op mijn vriend omdat hij zo'n opgepoetste holbewoner op zijn feest had uitgenodigd die zijn handen niet thuis in het Rifgebergte wist te houden. Ik ben in mijn Suzuki Swift gestapt en heb terug richting Amsterdam gereden. Er is geen ruzie met mijn vriend. We hebben er verder ook niet meer over gesproken. We sms-en elkaar nog regelmatig. icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onrust in Marokko:

Bericht door Ariel »

Betoging tegen onrecht in Marokkaanse Rif

Marokkanen gaan zondag in Rotterdam de straat op om steun te betuigen aan de volksbeweging in de Marokkaanse Rif-regio. Bouchra Banhammou van het organiserende comité Mohsen Fikri Nederland denkt dat er er zeker vijfhonderd mensen naar het Schouwburgplein zullen komen, maar ,,we hebben via kanalen gehoord dat het er misschien wel duizend kunnen worden''.

Met de betoging wil het comité de mensenrechtenschendingen en het onrecht dat er volgens hem heerst in de Noord-Marokkaanse regio aankaarten. Ook wil het vrijlating van politieke gevangenen afdwingen.

Banhammou verwacht geen problemen en geen tegendemonstranten want de Marokkaanse gemeenschap in Nederland is het er in grote lijnen over eens dat er iets moet gebeuren aan het onrecht. Het comité roept mensen, of ze nu van Marokkaanse komaf zijn of niet, op zondag tussen 17.30 en 20.00 uur hun steun te betuigen met de volksbeweging in de Rif. ,,Internationale solidariteit is nu hard nodig.''

Op de bijeenkomst zullen onder meer PvdA-Europarlementariër Kati Piri en oud-Tweede Kamerlid Achmed Marcouch, die zelf afkomstig is uit de Rif, het woord voeren.

Al maanden protesteren inwoners van Noord-Marokko voor sociale rechtvaardigheid en tegen corruptie. De mensen willen meer werkgelegenheid, een eigen universiteit, betere medische voorzieningen en dat het gebied niet langer een militaire zone is met de daarbij horende onderdrukking en mensenrechtenschendingen.

Het 'gezicht' van de protesten, Nasser Zefzafi (39), is maandag gearresteerd. Zo'n driehonderd andere activisten zijn afgelopen week ook opgepakt en/of verdwenen, aldus Mohsen Fikri Nederland. De autoriteiten treden keihard op.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Onrust in Marokko:

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Al maanden protesteren inwoners van Noord-Marokko voor sociale rechtvaardigheid en tegen corruptie. De mensen willen meer werkgelegenheid, een eigen universiteit, betere medische voorzieningen en dat het gebied niet langer een militaire zone is met de daarbij horende onderdrukking en mensenrechtenschendingen.
Wat een dom gezeik dat niks voorstelt. Althans niet in mijn beleving.

Die islamitische lamstralen hebben hun kans laten liggen bij het ingaan van de Arabische revolutie. Marokko is sinds mijn geheugen als kleuter altijd al een smerige vieze fascistenstaat geweest van de ergste soort. Een Franse regisseur (v) heeft ooit een niet al te frisse documentaire over dat kutland weten te maken. Over de gruwelen, de meest smerige sadistische martelingen door de geheime dienst van de koning. Ons vorstenhuis maakte dat niets uit. Soort zoekt soort. Tenslotte wist dat pokkenwijf Beatrix met haar rotsvaste arrogantie te bepalen dat Allah bestaat. Laten we NIET vergeten dat Marokko een smerig vies en verwaarloosd mohammedanistisch erfgoed is van het islamitisch sadisme bedacht door de historische perverse pedofiele wellustige profeet en psychopaat Mohammed.

Er is ooit een poging tot een staatsgreep gewaagd. Die mislukte jammerlijk. Bij gebrek aan belangstelling. Het miezerige volk, dat het parasiteren op niet-moslimlanden heeft ontdekt, liet het afweten. Er zijn ook wat boekjes over de achterlijkheid van dat land geschreven. Onder andere door een Marokkaanse die het goed heeft in Nederland. En nu willen al die parasieten hier in Europa amok gaan maken? Ik dacht het niet. De Godsdienstpolitie van Allah, namens het Marokkaanse koningshuis, houdt de parasieten in Europa goed in de gaten. En met parasieten bedoel ik niet de nette fatsoenlijke Marokkanen die zich de westerse cultuur hebben aangeleerd en eigen gemaakt, maar het islamitische schorriemorrie dat garant staat voor het mislukte mensenras Moslim.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Onrust in Marokko:

Bericht door Maarten »

Het is eigenlijk jammer dat de oorspronkelijke bewoners van Marokko, de Berbers niet sterker opkomen voor hun Berberse identiteit en terugkeren naar hun wortels, dus een Berber zonder islam...Zonder Arabieren, zonder achterlijkheid, etc

Maar ja, eenmal vergiftigd met het virus :shock:

Berbers:
http://lagelanden.freeforums.org/de-berbers-t1278.html
https://nl.wikipedia.org/wiki/Berbers

En het uitschot zit in Europa :x
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onrust in Marokko:

Bericht door Ariel »

Hoe los je het probleem op als je het eind examen wiskunde te moeilijk vond.

Zo dus. Scholieren slopen middelbare school in Fez na examen


Scholieren van de Ibn Hani middelbare school in Fez vonden het regionale baccalaureaat wiskunde examen te moeilijk en de toezichthouders te streng.

De video werd gisteren geplaatst op profpress.net en werd al snel wijdverspreid via social media. De beelden werden door de scholieren zelf opgenomen, die besloten in opstand te komen tegen de schooladministratie omdat zij hen niet lieten spieken op het regionale baccalaureaat wiskunde examen, dat ze ook nog eens "te moeilijk" vonden. Het extra toezicht is een methode van de laatste anti-fraude strategie die dit jaar werd ingevoerd.

De scholieren sloopten verschillende voorzieningen van de school, van deuren en ramen tot de stoelen en bureaus van de klaslokalen. Zelfs de kleine tuinen in de school konden niet aan hun toorn ontsnappen, de planten werden verstampt en de potten van de tuin werden gebroken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onrust in Marokko:

Bericht door Ariel »

In DenHaag werd gedemonstreerd tegen de onderdrukking van de bevolking in de RIF-regio . Hongerige en dorstige hoofddoeken liepen mee in de demonstratie.

Afbeelding

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Onrust in Marokko:

Bericht door Mahalingam »

En natuurlijk is er ook onrust op de preekstoelen in de Mocro moskeeten.
En met het rammadannen neemt de geloofsijver toe.
Marcouch doet er verslag over.
Opkomen voor fatsoen in Marokko = export Nederlandse heidense slechtheid. Aldus de vrijdagpreek van een salafistische imam in Amsterdam-West
Een salafistische machtspolitieke donderpreek vanaf de kansel in Nieuw-West: het is verboden om op te komen voor de mensenrechten. Wie opkomt tegen corruptie in een moslimland als Marokko, exporteert de heidense slechtheid van de Nederlandse kaffers, galmden de woorden van de salafistische imam dreigend en hij priemde zijn ogen richting de geïntimideerde gelovigen in hun goednieuwe moskee te Geuzenveld.

Moslims dienen te allen tijden hun hoofd te buigen voor een islamitische regering, schreeuwde hij over hun hoofden. Ook al verkommeren de gelovigen door verwaarlozing in het gebied dat de regering uitbuit en ook al verdwijnen hun geliefden voor altijd richting de martelkamers.

Geuzenveld en Slotervaart in Nieuw-West zien allebei hun mooie, ruime moskee teloorgaan door de twee salafistische imambroers. Echte broers. Terwijl salafist broer nummer 1 al rondwaarde op YouTube als de imam die in de Ummah moskee de trouwe, 80-jarige zanger neerslaat, circuleert sinds vrijdag nu ook salafist broer nummer 2 door de moslimgemeenschap met zijn oproep aan moslims om hun menselijke waardigheid te vernietigen. Niks schepsel naar Gods gelijkenis, als worm moet je door het armzalige zand kruipen ten bate van al dan niet misdadige islamitische staatshoofden. Aldus deze salafisten.

Wie redt onze Nederlandse moslimgezinnen van dit addergebroed? Beste goedwillende moslims, wees gewaarschuwd! Laat je moskee niet kapen, laat staan je geloof. Openbaar Ministerie, hoe staat het eigenlijk met die opdracht uit de Tweede Kamer om strafdossiers op te bouwen over deze machtsideologische salafistische organisaties die mensen intimideren, kinderen indoctrineren, jongeren verleiden tot jihad en zodoende hele gezinnen uit elkaar rukken?
https://joop.vara.nl/opinies/moslims-ho ... dergebroed
link badil.info
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onrust in Marokko:

Bericht door Ariel »

Golf arrestaties in Marokkaans Rifgebied

- De politie heeft al bijna negentig mensen opgepakt in de Noord-Marokkaanse regio Rif, waar betogers stellen dat de regio wordt achtergesteld. In het weekend werd de activist El Mortada Imrachen opgepakt, kort nadat hij zaterdag in sociale media tot meer protest had opgeroepen.

Hij is een van de volgens Marokkaanse media zeker vier activisten die in het weekeinde zijn gearresteerd. Vrijdag waren er volgens actievoerders in en rond de kustplaats al-Hoceima zes arrestaties. Daarmee nadert het aantal aanhoudingen in de ruim twee weken van vrijwel dagelijkse protesten de negentig.

Hirak
De meeste aanhoudingen zijn in al-Hoceima, samen met het nabijgelegen Imzouren het centrum van de protestbeweging, de Hirak (Beweging). De leider, Nasser Zafzafi, werd eind mei opgepakt. Zeker dertig arrestanten zouden worden beschuldigd van zeer ernstige misdrijven zoals het plegen van ’een aanslag op de binnenlandse veiligheid’. Het is al sinds oktober onrustig in de arme regio, waar voornamelijk Berbers wonen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Onrust in Marokko:

Bericht door Mahalingam »

Dat was een jaar geleden (maart 2016) dat koning Mo6 van de Mocro's op bezoek kwam in Amsterdam.
Marokkaanse koning schenkt 30.000 euro voor nieuwe moskee
http://www.parool.nl/amsterdam/marokkaa ... ~a4272324/
De moskee is net voor de ramadan klaar gekomen.

En wiens brood men eet, diens woord men spreekt.
Imam verbiedt Amsterdamse moskeegangers te demonstreren, schrijver doet aangifte

De imam van de Amsterdamse Al Ihsane moskee riep in het vrijdaggebed van 9 juni de gelovigen op om niet te demonstreren, omdat dit volgens hem on-islamitisch zou zijn. Volgens de ondertiteling van onderstaande video* zegt de imam over de protesten tegen de Marokkaanse overheid:

Demonstreren is tegen ‘de islamitische regels’ en ‘de wetten van Allah’. ‘We maken iets illegaals legaal, met als excuus dat het zo in de wet staat’. Gelovigen moeten ‘verstandig zijn en islamitische wetgeving volgen’, want ‘het is absoluut niet toegestaan om tegen de leider der gelovigen te zijn’.
Er was stiekem video gemaakt van de preek. En zodoende:
Schrijver Asis Aynan is geschokt door deze preek en wil aangifte doen tegen de imam, omdat volgens hem ‘de Nederlandse Grondwet voetveeg’ was in deze toespraak.
[...]
Ik doe daarom aangifte van haatzaaien door de imam en het bestuur van moskee Al Ihsane, namelijk aanzetten tot haat jegens zij die demonstreren. Ik doe een dringend beroep op de politie en het openbaar ministerie om te onderzoeken of hier sprake is van haatzaaien en mogelijke opruiing.

Tevens maak ik mij als Amsterdamse burger grote zorgen dat de imam en de moskee zijn geïnstrueerd door een vreemde mogendheid, namelijk: de Marokkaanse staat. En dat lijkt mij tevens strafbaar.
http://cult.tpo.nl/2017/06/12/video-ima ... -aangifte/

En dat wordt dus "aanvallen" voor de moskee.
Moskee Al Ihsane overweegt stappen tegen filmer vrijdagpreek

De imam van dienst ging, zonder ze overigens expliciet te noemen, stevig in op de antiregeringsprotesten die al maandenlang in de Rif in Marokko plaatsvinden. Protest druist volgens hem tegen in tegen de wetten van Allah. Hij verbood zijn gemeenschap zich bij een protest aan te sluiten.[...]
Doordat de preek verkort en vertaald online staat, wordt de tekst volgens de moskee uit z'n verband getrokken. Het moskeebestuur ziet daarom geen reden om de imam, die al vier jaar in dienst is bij Al Ihsane, te ontslaan.
http://www.parool.nl/amsterdam/moskee-a ... ~a4500931/

De reactie van de rammadanners:
http://al-ihsane.nl/reactie-op-negatiev ... -de-media/
In de bewuste preek heeft de imam benadrukt dat de islam als overstijgend doel heeft om rust, stabiliteit, vrede en veiligheid te garanderen. De imam heeft op geen enkel moment de situatie in Marokko besproken. Het gedeelte van de preek dat online circuleert, bevestigd dit. Het is betreurenswaardig dat de vrijdagpreek vervolgens in verkorte en vertaalde vorm uit zijn context is getrokken en breed is verspreid. Het lijkt alsof er bewust en om politieke redenen een onjuist beeld wordt geschetst, zeker ook door ten onrechte te stellen dat de preek zou zijn verstrekt door de Marokkaanse overheid.
Ja. dan zijn we inmiddels gewend van de Turken, dus waarom niet bij de Mocro's?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onrust in Marokko:

Bericht door Ariel »

Rif Alert! helpt Marokkaanse Nederlanders tegen de 'lange arm van Rabat'. Oprichters van Rif Alert! zijn onder meer Abdou Menebhi van de mensenrechtenorganisatie Emcemo en Fouad el Haji, voormalig raadslid in Rotterdam.
Meldpunt voor Marokkaanse Nederlanders

Marokkaanse Nederlanders die zich zorgen maken over hun vrijheid of veiligheid kunnen terecht bij het Rif Alert-meldpunt. Veel mensen die in Nederland demonstreren tegen de schending van mensenrechten in de Noord-Marokkaanse regio Rif, worden volgens de actiegroep Rif Alert! bedreigd en geïntimideerd. Ze maken zich ook zorgen over hun situatie als ze in Marokko of ergens anders verblijven.

Het meldpunt is een initiatief van Marokkaanse Nederlanders die zich betrokken voelen bij en zich zorgen maken over de mensenrechtensituatie in de Rif en solidair zijn met de protestbeweging Hirak.

Bezorgde Marokkaanse Nederlanders kunnen bij het meldpunt terecht voor het melden van signalen en gevallen van de bemoeienis van de Marokkaanse overheid. Dit kan ook anoniem. In overleg met de melder wordt gekeken welke stappen nodig zijn. De melding kan via mail of de website. Er wordt nog gekeken naar het openen van een telefoonlijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onrust in Marokko:

Bericht door Ariel »

Het actieplan dat gisteren door Rif Alert in Nieuwspoort werd gepresenteerd. Hieronder de tekst van het Actieplan.
Ons actieplan voor de korte termijn bestaat eruit dat we druk gaan uitoefenen op de Marokkaanse overheid om de politieke gevangenen vrij te laten, met de dagelijkse arrestaties te stoppen en de vrijheid van demonstratie en respect voor de mensenrechten te respecteren. Om dit te realiseren roepen we de Nederlandse overheid en de Europese Unie op om duidelijk stelling te nemen deze praktijken. Nederland heeft diverse over- eenkomsten met Marokko en kan ook daardoor druk uitoefenen op dat land. Vanuit ons comité worden juridische mogelijkheden verkend om vanuit Nederland, maar ook Europa de Marokkaanse overheid te herinneren aan de eerbieding van de mensenrechten- verdragen. Concrete stappen zullen binnenkort bekend worden gemaakt,

Wij vragen niet alleen de vrijlating van de politieke gevangenen, maar eisen ook dat de Marokkaanse overheid gaat onderhandelen met de protestbeweging in de Rif, de Hirak.

Een tweede en belangrijk spoor van Rif Alert! is waakzaamheid voor de vrijheid en veiligheid van Marokkaanse Nederlanders, in het bijzonder activisten van en sympathisanten met de Hirak in de Rif.

De Marokkaanse overheid beschuldigt de Riffjnen van separatisme en de ontvangst van nanciële steun uit het buitenland. Dit is een oude truc die al door het regime van Hassan II werd gebruikt om vrijheid van burgers te onderdrukken.

In het licht hiervan misbruikt de Marokkaanse overheid moskeeën in het buitenland om burgers de mond te snoeren en te intimideren. Ook voert zij een actieve campagne op sociale media en bedreigt degenen die steun geven aan de protestbeweging. Ook in Nederland zien wij de lange arm van Rabat. Wij constateren in toenemende mate een anti-campagne en een anti-klimaat tegen degenen die solidair zijn met de Rif. Veel Marokkaanse Nederlanders maken zich grote zorgen over hun lot wanneer zij naar Marokko gaan deze zomervakantie.

Wij vragen Nederland:
a. Stevig stelling te nemen tegen de intimidatie van de Marokkaanse Nederlanders en op te komen voor hun vrijheid en veiligheid.
b. Speciale aandacht en prioriteit te geven aan de bescherming van Marokkaanse Nederlanders die op vakantie gaan in Marokko, nu de vakantietijd aanbreekt.

Om onze solidariteit met de Rif te tonen, gaan wij vanuit het actiecomité een delegatie samenstellen om naar dat gebied te gaan. De delegatie zal bestaan uit advocaten, politici, journalisten en mensenrechtenactivisten.

Ook zullen wij in de vakantieperiode een alarmlijn openstellen voor bezorgde Marokkaanse Nederlanders voor het melden van dreigementen, intimidaties en dergelijke door de Marokkaanse overheid.

Tot slot roepen wij politieke partijen, maatschappelijke organisaties, Amnesty Internatio- nal voorop, op om solidariteit te tonen met de inwoners vande Rif en en in actie te komen voor de vrijlating van de gevangenen.

Wij staan achter de protestbeweging in de Rif. Wij eisen de vrijlating van alle gevangenen. Daarom organiseren wij op zaterdag 17 juni om 15.30 uur op de Dam in Amsterdam een landelijke demonstratie.
b. Speciale aandacht en prioriteit te geven aan de bescherming van Marokkaanse Nederlanders die op vakantie gaan in Marokko, nu de vakantietijd aanbreekt.

Wat bedoelen ze hier mee? Moeten we ons leger meesturen om Marokkaanse Nederlanders te beschermen?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onrust in Marokko:

Bericht door Ariel »

Dramatisch protest....

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Onrust in Marokko:

Bericht door Mahalingam »

b. Speciale aandacht en prioriteit te geven aan de bescherming van Marokkaanse Nederlanders die op vakantie gaan in Marokko, nu de vakantietijd aanbreekt.

Ze zullen wel niet doelen op extra oplettenheid voor meisjes die mogelijk genitaal verminkt terug komen? Of minderjarig uitgehuwelijkt?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Onrust in Marokko:

Bericht door Mahalingam »

De zeer fotogenieke mannen in de oranje overals met de overdreven grote kettingen, waren vandaag ook van de partij bij de demo in Amsterdam.

Afbeelding
Marokkaanse mars naar Museumplein

- Honderden Marokkaanse Nederlanders verzamelen zich zaterdag op de Dam in Amsterdam voor een protestmars. Ze willen daarmee aandacht voor de ontwikkelingen in het Marokkaanse Rifgebergte, meldt de Amsterdamse zender AT5.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2841 ... dam__.html
Met video.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onrust in Marokko:

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef: Met video.
Die honderden Marokkaanse Nederlanders kunnen dit jaar maar beter hun vakantie naar Marokko uitstellen. Ik vermoed dat ook de geheime dienst van Marokko in Amsterdam gefilmd heeft.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onrust in Marokko:

Bericht door Ariel »

Nou mooi hoor. Nou wil Marokko een criminele Marokkaan terug, en nou wil Nederland hem niet uitleveren.

Dit is een mooie kans om zaken met Marokko te doen. Onze regering moet nu zeggen, Je krijgt hem, als je de rest van de illegale probleem Marokkanen die hier zitten, ook terug neemt. "alles of niets"
Marokko haalt ambassadeur terug uit Nederland

Een diplomatieke rel is geboren: Marokko heeft zaterdag zijn ambassadeur in Den Haag teruggeroepen. Het Marokkaanse persbureau MAP meldt dat de regering in Rabat daartoe heeft besloten omdat Den Haag niet zou meewerken aan het verzoek een drugshandelaar uit te leveren. Haagse bronnen vertellen dat Marokko het benodigde papierwerk, waarmee bijvoorbeeld een eerlijk proces wordt gegarandeerd, niet op orde had.

Volgens een verklaring van Rabat is er de afgelopen twee dagen contact geweest tussen de Marokkaanse en de Nederlandse autoriteiten op het niveau van regeringsleiders en ministers van Buitenlandse Zaken over het uitleveren van de drugscrimineel van Marokkaanse afkomst.

Tegen de verdachte waren twee internationale arrestatiebevelen uitgevaardigd. De verdachte zou lid zijn van een criminele organisatie sinds 2010 en actief zijn in de internationale drugshandel. Volgens Marokko is de verdachte ook betrokken bij de financiering van betogers in de Rif-regio in het noorden van het Noord-Afrikaanse land. Al maanden protesteren inwoners van Noord-Marokko voor sociale rechtvaardigheid en tegen corruptie, ook in Nederland.

Said Chaou
Le Desk, een Marokkaanse site, meldt dat het om oud-parlementslid Said Chaou gaat. Die zou zowel de Nederlandse als de Marokkaanse nationaliteit hebben. Op Facebook verklaarde hij vrijdag nog de betogingen te steunen.

Het Nederlandse kabinet toont geen enkel begrip voor de vergaande diplomatieke stap. „Nederland hecht nu en in de toekomst aan effectieve samenwerking met Marokko, mits gebaseerd op internationaal rechtelijke kaders en bescherming door de rechtsstaat”, laten de ministeries van Buitenlandse Zaken en van Veiligheid en Justitie in een reactie weten. „In dat licht is de Marokkaanse verklaring onbegrijpelijk en onnodig.” Het ministerie van Veiligheid en Justitie voegt eraan toe dat niet op individuele gevallen wordt ingegaan.

Papierwerk
Bronnen in Den Haag weten dat voor dit soort verzoeken normaliter allerlei papierwerk ingevuld moet worden. Daarin wordt bijvoorbeeld een eerlijk proces gegarandeerd en veilige omstandigheden in de gevangenis. Die eisen zijn nu extra belangrijk gezien het feit dat de verdachte achter betogingen tegen de overheid zou zitten en daar mogelijk voor gestraft wordt.

Het benodigde papierwerk zou in dit geval echter niet ingevuld zijn. Marokko wilde naar verluidt alleen telefonisch garant staan voor die eisen, maar dat is niet genoeg.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Onrust in Marokko:

Bericht door sjun »

Als goedmakertje kunnen er wat extra crimineeltjes met de lieve jongen (volgens zijn moeder en geïntimideerden) mee. Als tegenprestatie die gasten wel daar laten.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Onrust in Marokko:

Bericht door Mahalingam »

Meestal wil Marokko onze Mocro criminelen helemaal niet terug hebben. Een uitzondering zijn zij de politiek actief zijn tegen de koning Mo6.Dan wordt er speciaal om ze gevraagd !
Riffijnse activist Saïd C. opgepakt in Nederland vanwege uitleveringsverzoek Marokko

De vermeende drugshandelaar en Riffijnse activist Saïd C. is donderdag aangehouden naar aanleiding van een Marokkaans uitleveringsverzoek. De eerdere weigering van Nederland om C. uit te leveren leidde afgelopen weekend tot een diplomatieke rel tussen beide landen, waarbij Marokko zijn ambassadeur in Den Haag terugriep.
Politieke rel? Niets van gemerkt.
Volgens het ministerie van Veiligheid en Justitie heeft Marokko garanties gegeven over de vervolging van C. nadat Nederland die had geëist. Zo zal de activist alleen worden berecht om zijn vermeende betrokkenheid bij drugshandel en niet voor zijn politieke activiteiten in verband met de huidige onrust in de Rif-regio in Marokko. Ook kan hij zijn mogelijke straf in Nederland uitzitten.
Een anti-marteling verklaring dus. Hij is natuurlijk onschuldig.
C. (52) is een van de oprichters van de 18 septemberbeweging, die strijdt voor de onafhankelijkheid van de Rif. In het voorjaar van 2015 meldde hij zich bij de Volkskrant. Hij vertelde dat hij sinds 2010 hinderlijk wordt gevolgd door de Marokkaanse geheime dienst, ook in Nederland. Volgens hem vanwege zijn Riffijns activisme. De Marokkaanse dienst zou hem, met valse beschuldigingen, in verband willen brengen met drugscriminaliteit.
En de advocaat stelt (want de rechter moet beslissen)
C. legt zich niet neer bij uitlevering aan Marokko, kondigde zijn advocate Inez Weski aan. Ze laat weten ernstig te twijfelen aan de garanties die Marokko heeft gegeven. De belofte dat hij niet voor politieke activiteiten zal worden vervolgd, is volgens haar waardeloos.
http://www.volkskrant.nl/buitenland/rif ... ~a4503462/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Onrust in Marokko:

Bericht door Mahalingam »

Riffijnse activist Saïd C.is op vrije voeten met een enkelbandje om en meldplicht.
Niet dat er veel kans is dat hij de benen neemt naar Marokko.
De drugshandelaar is gepromoveerd tot activist.
Activist Saïd C. vrij uit uitleveringsdetentie
Saïd C. werd eind juni aangehouden nadat rond hem internationale ophef was ontstaan. Marokko verdenkt hem van internationale drugshandel, corruptie en deelname aan een criminele organisatie. Volgens Marokko is hij echter ook betrokken bij de financiering van de maandenlange protesten in de Rif-regio in het noorden van het Noord-Afrikaanse land.
[...]
In Nederland is C. verdachte in een grote drugszaak met in totaal veertien verdachten. Met familieleden zou hij vanuit Roosendaal en Etten-Leur miljoenen hebben verdiend met de export van softdrugs naar Frankrijk.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2869 ... _C.__.html

Koning Mo-6 vindt het prima dat er veel drugswinsten Marokko binnen komen maar die moeten niet gebruikt worden voor het aanwakkeren van binnenlandse onrust.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onrust in Marokko:

Bericht door Ariel »

Marokkaanse Nederlanders bang voor escalatie Rif-conflict

Marokkaanse Nederlanders die hun roots en familie in het Marokkaanse Rif-gebied hebben, zijn bang dat het conflict in deze regio verder uit de hand loopt. Mogelijk lopen ook Nederlanders in het gebied risico's als ze tijdens de vakantieperiode hun familie in het gebied bezoeken. Voor vandaag is een grote vredesmars gepland in de Marokkaanse hoofdstad Rabat.

Volgens veel Marokkanen uit het Rif-gebied onderdrukt de corrupte regering van het land de plaatselijke bevolking. Nu stijgt de spanning in het gebied opnieuw.

Behalve een vreedzame bijeenkomst in Rabat zijn er aangekondigde demonstraties in de Rif-stad Al Hoceima, maar die zijn verboden. Het leger sluit het centrum van Al Hoceima langzaam hermetisch af. Ook werd de leider van het protest, Nasser Zafzafi, opgepakt. Voor zijn arrestatie riep hij Europese Marokkanen uit het Rif-gebied op zich aan te sluiten bij vreedzame demonstraties door heel Marokko.

Mede hierdoor bestaat de angst dat Europese en ook Nederlandse Marokkanen uit dat gebied zich in de strijd mengen. De Raad van Marokkaanse Moskeeën Nederland (RMMN) zegt veel bezorgde reacties te hebben ontvangen van Marokkaanse Nederlanders.

'Hoofd koel houden'
De organisatie roept alle partijen op het hoofd koel te houden, ook wanneer de vlam in de pan slaat: ,,Wij roepen de regering en het parlement van Marokko op, en ook de Riffijnen verenigd in de Hirak-beweging, om voor het pad van vrede en dialoog te kiezen. Niemand is gebaat bij nog een complex geweldsconflict aan de zuidgrens van Europa.''
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onrust in Marokko:

Bericht door Ariel »

Weer onrust in Rif, protest wordt feller

In het noorden van Marokko zijn opnieuw demonstranten slaags geraakt met de politie. Gisteren sloeg de vlam in de pan in de plaats Arouit, niet ver van Nador. Daar zouden enkele tientallen Hirak-betogers zijn opgepakt.

Hirak is de naam van de volksbeweging die opkomt voor een betere behandeling van Marokkanen in het Rifgebied. Sinds oktober vorig jaar zijn er geregeld grote Hirak-demonstraties. De autoriteiten treden meestal hard op. Vorige week overleed een jonge betoger die bij een demonstratie gewond was geraakt en sinds 20 juli in coma lag. Na zijn dood lijkt het protest feller te zijn geworden.

Zo gooiden demonstranten gisteren in Arouit stenen naar agenten en ging een auto in vlammen op. Op sociale media zijn beelden te zien van agenten die met wapenstokken door straten trekken en van bebloede demonstranten.

Vrijdag waren er ook weer ongeregeldheden in en rond Al-Hoceima, de havenstad waar het protest in oktober begon na de dood van een visverkoper. Ook daar zouden tientallen mensen zijn opgepakt.

Amnesty: arrestanten gemarteld
Amnesty International meldt dat de laatste maanden zeker 66 arrestanten in de gevangenis zijn mishandeld. De mensenrechtenorganisatie krijgt berichten van marteling en vernedering door cipiers. Sommige gevangenen zou zijn gedreigd met verkrachting. Ook moesten arrestanten onder dwang en ongezien verklaringen tekenen.

Volgens Amnesty zijn sinds mei 270 Hirak-betogers opgepakt. In een groot aantal gevallen zou het gaan om willekeurige arrestaties.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Onrust in Marokko:

Bericht door Mahalingam »

Kolonisten nemen de politieke en religieuze problemen van het thuisland met zich mee.

In Rotterdam protesteerden Riffijnen tegen de toestand in hun thuisland Marokko (= de onderdrukking door de Arabische bezetters). De vrouwen waren gekleed in Arabische jurken en hoofddoeken.
Marokkaanse Nederlanders de straat op, een jaar na dood visverkoper
Op het Schouwburgplein in Rotterdam hebben naar schatting 3000 Marokkaanse Nederlanders geprotesteerd tegen de onderdrukking van inwoners van het Rifgebied in Marokko. Ze liepen ook een rondje door het centrum van de stad, onder meer over de Coolsingel. De protestactie is vreedzaam verlopen.
[...]
Het comité Mohsin Fikri-Nederland, dat de protestbijeenkomst van vanmiddag had georganiseerd en in juni ook al demonstreerde in Rotterdam, zegt dat de situatie een jaar later allesbehalve is verbeterd. Volgens het comité zijn er sinds het begin van de opstand zo'n 400 mensen van de protestbeweging in Marokko gevangengezet, van wie een deel in hongerstaking is. Hun gezondheidstoestand zou erg slecht zijn.

Met de demonstratie in Rotterdam vanmiddag riep het comité de internationale gemeenschap op het Marokkaanse regime onder druk te zetten om de politieke gevangenen vrij te laten en de situatie in het Rifgebied te verbeteren.
https://nos.nl/artikel/2200156-marokkaa ... koper.html (met video)
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie