AEL en Abou Jahjah

Dutch

AEL en Abou Jahjah

Berichtdoor Dutch » Do Jan 30, 2003 7:03 pm

Vandaag titelt Het Laatste Nieuws :

JAHJAH DREIGT MET ACTIES ALS BUSH AANVALT : Brussel - De voorzitter van de Arabisch-Europese Liga, Abou Jahjah, dreigde gisteravond in het VTM-programma "Polspoel & Desmet" met acties als er een oorlog tegen Irak losbarst. "Ik mag pas vanaf 1 maart weer op straat komen en ik zal dat ook doen als er oorlog komt", zei hij. "De Belgische regering is medeplichtig aan een oorlog omdat ze geholpen heeft met de wapentransporten via de haven van Antwerpen. Dat maakt ons woedend. Als er bommen vallen op de hoofden van onze broeders en zusters, dan zal de moslimgemeenschap in België dat ervaren alsof ze op hun hoofden vallen. De betrokkenheid is heel groot. Het is dan ook normaal als we reageren. De AEL zal met duizenden leden op straat komen." (CSG)

Met deze korte uiteenzetting heeft Dijab Abou Jahjah duidelijk aangetoond wat nu het moslimgevoel van de Ummah (broederschap tussen alle moslims) wil zeggen. Dit Ummah-gevoel vindt zijn oorsprong in de koran en wordt er ook door aangewakkerd. Aan het feit dat Saddam Hoessein (buiten beschouwing gelaten of er al dan niet een oorlog moet komen) een wrede tiran is, die reeds honderdduizenden levens op het geweten heeft, wordt voorbij gegaan. Saddam Hoessein is een moslim (de naam Allah op de Iraakse vlag hangt steeds mooi in zicht gedrapeerd bij elk TV-beeld), maakt dus deel uit van de Ummah, dus voelen ook de westerse moslims zich verplicht zich achter deze tiran te scharen... Op dit gevoel van Ummah speelt Abou Jahjah dus uiterst handig in, hij is niet voor niets een boegbeeld van het islamisme in België!

Islamisme is het op politieke wijze willen verwezenlijken van fundamentele moslim-ideeën en -gevoelens.

(uit "Nachtwacht...gemist" van Omar Fathi)

Zwartmeer

Re: AEL en Abou Jahjah

Berichtdoor Zwartmeer » Vr Jan 31, 2003 8:31 pm

Ik denk dat alle critici van een eventuele Amerikaanse aanval op Irak onmiddellijk de mond gesnoerd wordt wanneer Irak is verslagen. Het Irakese volk zal, zoals zovaak, de Amerikanen als bevrijder binnenhalen. De gruweldaden van Houssein zullen breed uitgemeten in de pers verschijnen. Het Irakese volk zal degenen die hun onderdrukker zo trouw gesteund hebben uitkotsen. Na de 1e golfoorlog heeft Koeweit prakties alle Palestijnen het land uitgezet en ik zie het in Irak ook gebeuren. En niemand zal dan nog zeuren of die oorlog nou wel of niet had gemoeten.

Wat blijft er dan van Jaja's ongenoegen over?

Terug naar “Islam in het nieuws”