Het korste huwelijk uit de geschiedenis.

Hamsa

Het korste huwelijk uit de geschiedenis.

Berichtdoor Hamsa » Ma Jul 28, 2003 3:45 pm

Trouwfoto maakt einde aan huwelijk

RIYAD - In Saudi-Arabië is mogelijk een record gevestigd als het gaat om de kortste echtverbintenis. Een man uit Mekka scheidde enkele minuten na de huwelijksvoltrekking van zijn vrouw, omdat haar broer een foto van het pasgetrouwde paar had gemaakt. Dat heeft de Saudische krant Arab News maandag gemeld.

Aanhangers van de fundamentalistische wahabitische leer van de islam keuren foto's en andere afbeeldingen van mensen om religieuze redenen af. De bruidegom wilde eerst de fotograaf te lijf gaan, maar bruiloftsgasten wisten hem daarvan te weerhouden. Daarop besloot hij van zijn kersverse bruid te scheiden. Daarvoor hoeft een man in Saudi-Arabië alleen maar drie keer te zeggen dat hij zijn vrouw verstoot.

Bron: De Telegraaf. http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/teks ... .foto.html

nina

Berichtdoor nina » Ma Jul 28, 2003 10:02 pm

Hoewel ik de islamitische scheidingsprocedures niet onachterlijk vind, is dit toch wel voordelig voor de bruid/ex-echtgenote. Zij kan nu namelijk de bruidschat in haar zak steken. Dat is toch wel snel verdiend.

Manon

Berichtdoor Manon » Di Jul 29, 2003 10:03 am

Zolang ze maar braaf en lief blijft hoor Nina:

2.229. Is de echtscheiding twee keer geschied, behoud haar dan op behoorlijke wijze of zend haar met vriendelijkheid weg. En het is u niet geoorloofd, iets te nemen van hetgeen gij haar hebt gegeven, tenzij beiden vrezen, Allah's bepalingen niet in acht te kunnen nemen. Indien gij (familieleden) vreest, dat zij Allah's bepalingen niet in acht kunnen nemen, dan zal er voor geen van hen beiden zonde zijn in hetgeen zij teruggeeft om daardoor vrij te worden. Dit zijn de door Allah voorgeschreven beperkingen, overschrijdt ze daarom niet; wie de door Allah voorgeschreven grenzen overschrijden, zijn overtreders.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Jasmijn

Berichtdoor Jasmijn » Ma Feb 02, 2004 3:46 pm

Ze heeft recht op de helft van de bruidsschat,,,,omdat het huwelijk nog niet geconsumeerd is lijkt mij :wink:

nina

Berichtdoor nina » Ma Feb 02, 2004 5:10 pm

Jasmijn, er staat 'enkele minuten na de voltrekking van het huwelijk'. Dus ik gaer maar vanuit dat dit wil zeggen dat het huwelijk was bekrachtigd.

Toch nog meer es proberen: consumeren is een Nederlands woord voor soep of zo eten. De Engelsen kennen een woord consummate, dat als 'voltooien' wordt vertaald, van het Latijns consummare. Dit heeft dus twee m's in tegenstelling tot consumeren.

Wij gebruiken dat woord eigenlijk niet, en al helemaal niet voor seks. In de VS is het woord 'consummate' voor het 'voltooien' van een verbinding door het hebben van seks ook veel bekender dan hier.

Als men het toch wil invoeren in het Nederlands, dan toch maar liever met twee emmen, omdat 'consumeren' toch echt verkeerde associaties oproept.

Sorry voor de pietluttigheid. 8)

Manon

Berichtdoor Manon » Ma Feb 02, 2004 6:55 pm

Hey, Nina, je hebt gelijk. het is iets waar ikzelf nog nooit bij had stilgestaan :lol:

In mijn (oude) Van Dale vind ik inderdaad:

consummatie: voltrekking bep. van het huwelijk door de bijslaap.

en verder:
consumeren = nuttigen etc.
consummeren = voltooien, volbrengen

Weer iets bijgeleerd.

Jasmijn

Berichtdoor Jasmijn » Ma Feb 02, 2004 9:27 pm

Met consumeren bedoel ik dus ''nuttigen''= gemeenschap hebben. Dus door die reden heeft ze recht op de helft van haar bruidsschat.

Manon

Berichtdoor Manon » Di Feb 03, 2004 9:36 am

Allez :lol: wéér iets bijgeleerd.

Hier in het westen consummeren we het huwelijk (we VOLTREKKEN het)

Moslims consumeren (nuttigen) het huwelijk!
(En ik maar denken dat orale sex voor moslims verboden was :wink: )

Patrick

Berichtdoor Patrick » Di Feb 03, 2004 12:35 pm

En ik die dacht dat het record op naam van een zekere Britney Spears stond :lol:

Jasmijn

Berichtdoor Jasmijn » Za Feb 14, 2004 7:18 am

Dit heeft een goede reden waarom het in Islam consumeren heet.

Jullie (=niet moslims) hoeven jullie huwelijk niet meer te consumeren omdat de meeste van jullie geen maagd meer zijn voor het huwelijk,,en dat is in Islam dus wel zo. :)

Dutch

Berichtdoor Dutch » Za Feb 14, 2004 12:48 pm

Persoonlijk consummeer ik liever in verband met een huwelijk, dan dat ik geconsumeerd word... :lol:

Aan consumeren hangt zeer zeker de bijbetekenis van "opgebruiken, opnuttigen..." zodat er niets meer over is om te consumeren... Je kan iets maar 1 maal consumeren, daarna moet je iets anders ter consumptie opzoeken hé...

Dutch

ancarlo

Berichtdoor ancarlo » Zo Feb 29, 2004 5:26 pm

Ten eerste is het zo in deze islamitische landen dat een meisje zeeeeeeeeeeeeeeer jong wordt uitgehuwelijkt en voordat dat gebeurd waar ze ook gaat onder chaperonne gaat, never nooit alleen, dus ja, dan is het niet zo heel erg moeilijk om als maagd het huwelijk in te gaan, is geen kwestie van het willen, is een kwestie van geen andere mogelijkheid hebben!

In de Europese landen waar de Islamieten wel vrijheid hebben zie je dus zeer vaak gebeuren dat deze meiden zich voor de huwelijksvoltrekking een nieuw maagdenvlies laten aanmeten op kosten van de belastingbetaler, dus wederom is dit niets specifiek van de Islam (volgens de Bijbel moet dat namelijk ook, en volgens de Thora ook!! als maagd het huwelijk in treden, dit geldt voor zowel de jongen als het meisje!) maar heeft het meer te maken van cultureel gebruik, en wel of geen mogelijkheid hebben tot!

Ik persoonlijk heb meer respect voor een niet gelovig (of wel gelovig) meisje dat alle vrijheid geniet en het toch nog presteert om maagd te blijven op haar 18e zonder begeleiders en chaparone's! Dat is een waardering waard!

Ancarlo :wink:
God straft die gene, die voor God denken te kunnen spelen, er is maar 1 rechtvaardige en maar 1 die het recht heeft om te oordelen en te straffen, en dat is hij!

Monique

Berichtdoor Monique » Zo Feb 29, 2004 5:37 pm

Ik persoonlijk heb meer respect voor een niet gelovig (of wel gelovig) meisje dat alle vrijheid geniet en het toch nog presteert om maagd te blijven op haar 18e zonder begeleiders en chaparone's! Dat is een waardering waard!

Jongens hoeven uiteraard niet... :wink:

Trouwens..waarom zou een meisje eigenlijk als maagd het huwelijk in moeten..?
Is dat zodat ze geen vergelijkingsmateriaal heeft..? m.a.w. voor het zelfvertrouwen van de jongen...hij hoeft zich nooit af te vragen "doe ik het wel goed?"....het meisje weet immers niet beter... 8)
Pfff...dat mannelijk ego toch... :roll:
Amorele atheistische nitwit

nina

Berichtdoor nina » Zo Feb 29, 2004 9:44 pm

Hallo Ancarlo,

Ik heb juist niets met godsdiensten omdat ze als kuisheidsgordel fungeren. Ik zou niet weten wat er de lol van is om maagd te willen blijven. Waarschijnlijk de angst om te worden uitgescholden voor 'hoer' of 'slechte vrouw'. Maar een vrouw wordt echt niet slecht van seks.

Jammer voor de mannen die er niet tegen kunnen dat vrouwen niet monogaam zijn. :wink:

Meisjes die aan seks doen zijn ook waardering waard. :D

Terug naar “Islam in het nieuws”