Positieve berichten ......

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Positieve berichten ......

Bericht door sprot »

Voor het eerst sans-papiers in moskee


NAMEN - Zes mensen zonder papieren die de kerk Saint-Joseph in Namen bezetten, zijn verhuisd naar de Albanese moskee van Namen. Die moskee besliste om zijn deuren open te zetten voor mensen zonder papieren. De zes zullen weldra vervoegd worden door vier andere mensen zonder papieren.

De moskee van de Albanese gemeenschap in Namen is de eerste Belgische moskee die mensen zonder papieren ontvangt.

Op dit moment bezetten mensen zonder papieren uit de provincie Namen in Namen de kerk Saint-Joseph, twee kamers in het bisschoppelijk gebouw, een kamer in het Maison de la laïcité en een kamer in de Albanese moskee.
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Politie Egypte arresteert 22 terreurverdachten

(Novum/AP) - De Egyptische politie heeft een groep van 22 mannen gearresteerd die van plan zouden zijn geweest aanslagen te plegen op toeristen. Dat is woensdag bekendgemaakt. Het gaat om mannen in de leeftijd van 19 tot 31 jaar, die lid zouden zijn van de islamistische Al-Ta'efa al-Mansourah, Arabisch voor De Overwinnende Sekte.

Het is niet bekendgemaakt wanneer de mannen zijn gearresteerd, maar de politie meldde wel dat ze informatie verzamelden over het maken van explosieven en een stuk land wilden kopen om een terroristisch trainingskamp op te richten. Ook zouden ze van plan zijn geweest aanslagen te plegen op toeristenoorden, gaspijpleidingen, bepaalde islamitische en christelijke geestelijken en 'jongemannen die zich abnormaal gedragen in toeristische gebieden'.

In Egypte zijn in 2005 drie aanslagen gepleegd op de toeristenindustrie. In Sharm el-Sheik vonden in juli meer dan zestig mensen de dood door bomaanslagen. De slachtoffers waren overwegend buitenlanders.

Goed werk van de Egyptische politie!!
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Sjeng schreef:Goed werk van de Egyptische politie!!
Vind ik ook!
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 383
Lid geworden op: di jan 21, 2003 10:23 pm

Re: Positieve berichten ......

Bericht door Patrick »

sprot schreef:Voor het eerst sans-papiers in moskee


NAMEN - Zes mensen zonder papieren die de kerk Saint-Joseph in Namen bezetten, zijn verhuisd naar de Albanese moskee van Namen. Die moskee besliste om zijn deuren open te zetten voor mensen zonder papieren. De zes zullen weldra vervoegd worden door vier andere mensen zonder papieren.
Zijn dat dan ook vrouwen en niet-Moslims, of wordt er een onderscheid gemaakt?

Zo'n kerkasiel dateert nog uit de middeleeuwen, toen verdachten er hun toevlucht namen voor het gerecht. Het bekendste voorbeeld van kerkasiel was dat van de Aya Sofia in het belegerde Konstantinopel. Het leger van de Sultan drong het gebouw echter binnen en wat volgde was een bloedbad met bijhorende verkrachtingen. De vloer was toen bezaaid met lijken.

Het principe van kerkasiel is trouwens reeds lang afgeschaft door het vaticaan.
Peet
Berichten: 102
Lid geworden op: za feb 25, 2006 3:40 pm
Locatie: Eindhoven

Islam is niet de grootste religie.

Bericht door Peet »

Dit lijkt me positief (Reformatorisch Dafblad):

ROME - Angstscenario’s als zou de islam binnen enkele tientallen jaren de grootste godsdienst ter wereld worden, komen volgens de laatste cijfers van een christelijke organisatie niet uit.

Het christendom blijft ook diep in de 21e eeuw de grootste godsdienst ter wereld. De laatste jaren groeit het weliswaar langzaam, maar in ongeveer hetzelfde tempo als de islam.

Dat blijkt uit cijfers van de World Christian Database, een Amerikaanse instelling die ook de World Christian Encyclopedia samenstelt. In 2025 zou 33,6 procent van de wereldbevolking zich christelijk noemen, nu bedraagt dat percentage 33,09.

De laatste jaren was de groei van beide wereldgodsdiensten met ongeveer 1 procent gelijk. Dat de islam in de toekomst toch ietwat sneller groeit, heeft vooral te maken met het hogere geboortecijfer onder moslims. Maar daar komt halverwege deze eeuw ook een einde aan, zo is de voorspelling, als een gemiddelde moslimvrouw 2 of 3 kinderen zal krijgen. Hoe dan ook lijkt de voorspelling dat de islam medio 2050 het christendom in grootte zal inhalen, zoals blijkt uit berekeningen van gerespecteerde Amerikaanse auteurs als Samuel Huntington en Bernard Lewis, niet uit te komen.

Opvallend is de veerkrachtigheid van het christendom, wat tot uitdrukking komt in een toenemend aantal „bekeringen.” Volgens de World Christian Database werden in 2000 1,7 miljoen mensen christen, een toename die boven op de natuurlijke aanwas (doop) komt.

In zendingsijver doet de islam evenwel nauwelijks onder voor het christendom. De World Christian Database berekende dat in 2000 1,2 miljoen mensen kozen voor de islam. De groei van de twee wereldgodsdiensten gaat ten koste van het atheïsme in allerlei vormen, het hindoeïsme en het jodendom.

Uit de data blijkt verder dat de gemiddelde christen in de toekomst een andere identiteit zal hebben. Rond 2025 woont 70 procent van de christenen in het zuiden van de wereld. Maar 30 procent zal blank zijn en slechts 20 procent uit Europa komen. De drie landen met de grootste groep christenen zullen in 2025 de Verenigde Staten, Brazilië en China zijn.

In dat laatste land ****** Einde van alle 4 blokken zouden dan 173 miljoen christenen van allerlei dominaties leven. China is in alle opzichten de toekomst van het christendom. Volgens de World Christian Database leven in 2050 in China 217 miljoen christenen. Daarmee wordt het het op een na grootste christelijke land.

Link:
http://www.refdag.nl/artikel/1258003/%2 ... ot%3B.html
Degenen die om respect vragen verdienen dit het minst.
M.O.S.L.I.M. = Met Ons Samen Leven Is Moeilijk
Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 383
Lid geworden op: di jan 21, 2003 10:23 pm

Bericht door Patrick »

Ik zie daar weinig positiefs aan. Ik zou veel liever een toename zien van het aantal democratische landen of een implosie van de Islam. Indien Moslims zich zouden bekeren tot "om het even wat" dàt zou ik kunnen aanvaarden als positief.

Verder plaats ik grote vraagtekens bij de objectiviteit van het bericht. Ze zullen die cijfers veeleer manipuleren in hun voordeel. Dit doet me denken aan die betogingen in Brussel. De organisatoren van zulke betogingen claimen altijd hogere opkomstcijfers dan de politiediensten.
Peet
Berichten: 102
Lid geworden op: za feb 25, 2006 3:40 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Peet »

Natuurlijk heb je hierin gelijk, ik zie dit als positief omdat je vaak als argument in een debat te horen krijgt dat de islam zoveel aanhangers heeft -1.2 miljard- de grootste religie is en dus de beste.

Of eea betrouwbaar is weet ik niet, wanneer iets op het internet staat, lijkt het me dat het wel betrouwbaar moet zijn. Zou het gecheckt worden en niet goed zijn is de hele website niet meer serieus te nemen.

Maar dan zou je de moeite moeten nemen het uit te zoeken of toch maar vooralsnog vertrouwen. Kijk je naar de geografische spreiding, dan is het christendom toch groter.

Maar waar het mij om gaat is dat het argument van ik ben de grootste dus de beste niet op gaat.
Degenen die om respect vragen verdienen dit het minst.
M.O.S.L.I.M. = Met Ons Samen Leven Is Moeilijk
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Peet, ik ben het met je eens.
Bovendien moet je goed beseffen dat moslims er alles aan zullen doen groeicijfers over hun religie zo positief mogelijk (voor de islam) te manipuleren. Dit geldt niet alleen voor christelijke cijfers.
Het belang van dit soort cijfers is denk ik erg groot, goed dat je dit onderwerp onder de aandacht brengt.
Aangezien het argument "grootste religie" niet op gaat voor de islam, is daarom voor hen de claim van "snelstgroeiende religie" van enorm belang. Zo vinden ze zichzelf stiekem toch de beste en de grootste!! terwijl de feiten dat afwijzen. Als dan ook nog eens dat van snelstgroeiendste lariekoek zou blijken, is dat een gevoelige slag voor de superioriteitswaan van moslims.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Palestijnen voorkomen aanslag bij grensovergang

(Novum/AP) - De Palestijnse politie heeft woensdag bij de grensovergang Garni, tussen de Gazastrook en Israël, een aanslag verijdeld. Palestijnse activisten probeerden met een met explosieven geladen auto de grens naar Israël over te rijden, maar werden door de politie onder vuur genomen.

Drie politiemensen raakten gewond toen de extremisten terugschoten. De auto kwam niet tot ontploffing en bleef aan de Palestijnse kant van de grens staan. De Israëlische autoriteiten hebben de grensovergang naar aanleiding van het gebeurde gesloten.

Goed werk van de Palestijnse politie!
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Politie Indonesië doodt terroristen

JAKARTA (ANP) - De Indonesische politie heeft zaterdag tijdens een schotenwisseling twee terroristen gedood. Maar de hoop dat een van de slachtoffers de meest gezochte terrorist van Zuidoost-Azië Noordin Mohammed Top was, is loos gebleken.

Eerder meldde een woordvoerder van de politie dat agenten op centraal-Java bezig waren een huis in te sluiten waar Top zich zou bevinden. De Maleisiër Top wordt verantwoordelijk gehouden voor een serie bloedige aanslagen in Indonesië. Hij zou onder meer het brein zijn achter de aanslagen op het eiland Bali van 2002.

Maar toen de politie na een hevige schotenwisseling het huis eindelijk binnenging, bleek Top er niet te zijn. Het is onduidelijk of hij gevlucht is, of dat hij helemaal niet in het gebouw in het district Wobosono is geweest.

Noordin werkte samen met de eveneens Maleisische Azahari Husin, die afgelopen november door de politie werd gedood tijdens een poging hem te arresteren in het oosten van Java. De informatie die de autoriteiten vonden in het huis waar Azahari zich ophield, leidde naar verscheidene andere militanten in Indonesië.

Goed werk van de Indonesische politie!
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Grootmoefti wil uitroeiing extremisten

Bericht door sprot »

Ali Gomaa, als grootmoefti van Egypte de belangrijkste interpretator van het islamitisch recht in zijn land, heeft het voorbije weekeinde gepleit voor de uitroeiing van moslimextremisten die andere moslims aanvallen. ,,Ze moeten fysiek geliquideerd worden en met de grootst mogelijke kracht bestreden worden.... We mogen niet sympathiseren met mensen die vuile handen hebben van het bloed van moslims'', verklaarde hij op een seminarie 'Islam: gematigdheid en extremisme'. ,,Contacten of dialoog met hen zijn onmogelijk omdat ze naar niemand willen luisteren.''
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Grootmoefti wil uitroeiing extremisten

Bericht door Monique »

sprot schreef:Ali Gomaa, als grootmoefti van Egypte de belangrijkste interpretator van het islamitisch recht in zijn land, heeft het voorbije weekeinde gepleit voor de uitroeiing van moslimextremisten die andere moslims aanvallen. ,,Ze moeten fysiek geliquideerd worden en met de grootst mogelijke kracht bestreden worden.... We mogen niet sympathiseren met mensen die vuile handen hebben van het bloed van moslims'', verklaarde hij op een seminarie 'Islam: gematigdheid en extremisme'. ,,Contacten of dialoog met hen zijn onmogelijk omdat ze naar niemand willen luisteren.''
Is dit positief ?
Alleen moslims moeten beschermd worden tegen fundi's ?
Amorele atheistische nitwit
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Doodstraf voor moslimmilitanten in Bangladesh

Bron: De Volkskrant

DHAKA - Zeven radicale moslims zijn maandag door een rechtbank in Bangladesh ter dood veroordeeld voor hun betrokkenheid bij de moord op twee rechters. Het zevental krijgt de strop, meldden Bengalese media.

Onder hen is de leider van de verboden militante islamitische beweging Jamatul Mujahideen Bangladesh, Shaikh Abdur Rahman. Hij werd begin maart opgepakt door de Bengaalse politie.

Rahman zou het brein zijn achter een golf aanslagen in augustus vorig jaar in verscheidene steden in Bangladesh. Daarbij vielen zeker dertig doden. De twee rechters kwamen in november om bij een zelfmoordaanslag.


Jamatul Mujahideen Bangladesh wil een streng-islamitische staat in Bangladesh vestigen.

Link naar artikel: http://www.volkskrant.nl/buitenland/art ... Bangladesh

Goed werk van de overheid in Bangladesh!
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Plaats reactie