Derde grootste moskee ter wereld komt in Algerije

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Derde grootste moskee ter wereld komt in Algerije

Bericht door sprot »

Op initiatief van president Abdelaziz Boeteflika komt in Algerije de derde grootste moskee ter wereld, na die van Mekka en Medina, zo heeft KerkNet-Vlaanderen woensdag gemeld.

Het gebedshuis zelf zal plaats bieden aan 40.000 gelovigen en aan 80.000 gelovigen op het plein eromheen. Bovendien krijgt de moskee de hoogste minaret ter wereld. Die zal ruim driehonderd meter hoog zijn en tien verdiepingen omvatten.

Complex
In het moskeecomplex komen ook verschillende religieuze en culturele centra. Het complex krijgt daarna conferentiecentra met meer dan 1.500 plaatsen, 40 winkels waarin vooral de nadruk ligt op handwerk en een museum dat gewijd is aan de geschiedenis van Algerije. Er komt ook een koranschool, een Instituut voor Koranwetenschappen, een hotel met 300 kamers, een commercieel centrum, een restaurant, ruimte voor ontspanningen en groenzones. Op het parkeerterrein worden 6.000 plaatsen voorzien.

Volgens het Algerijnse ministerie van Buitenlandse Zaken start de bouw in 2007, om die twee jaar later af te ronden.
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

ter ere van al die honderdduizenden doden die in datzelfde land vielen in naam van de religie van de vrede? :?
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Re: Derde grootste moskee ter wereld komt in Algerije

Bericht door Maroc_21 »

sprot schreef:Op initiatief van president Abdelaziz Boeteflika komt in Algerije de derde grootste moskee ter wereld, na die van Mekka en Medina, zo heeft KerkNet-Vlaanderen woensdag gemeld.
De derde grootste moskee ter wereld ligt nu in Casablanca in Marokko. Afbeelding
Afbeelding
als je naar Marokko gaat moet je deze gezien hebben.
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Sjeng schreef:ter ere van al die honderdduizenden doden die in datzelfde land vielen in naam van de religie van de vrede? :?
Als die Bouteflika honderduizenden wil eren dan moet hij af treden. En de keuze van bevolking voor de Sharia accepteren! Algerije is een rijk land. Heeft genoeg olie en aardgas. Maar helaas het lijkt erg op Somalië. Waarom nemen ze geen voorbeeld van het buurland Marokko. Marokko heeft geen enkel grondstoffen of buffers, maar is wel 100 keer rijker dan Algerije. De bevolking heeft op politiek valk genoeg keus. Van stalistische/communistische partij tot ateistisch liberaal. De grootste is natuurlijk de moslimpartij voor rechtvaardigheid. Maar de grootste partij koos om in de oppositie te zitten.... !
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Waarom nemen ze geen voorbeeld aan Nederland?
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Sjeng schreef:Waarom nemen ze geen voorbeeld aan Nederland?
Nederland heeft rijkdom gestolen van Suriname en Indonesië. Ze hebben veel elende in de wereld veroorzaakt. Denk aan slavernij en aan de afslachting van duizenden onschuldige joden in de WOII. Nederland kiest altijd de kant van de sterkste partij. Ze koos de kant van Hitler toen Hitler sterk was. En toen alle Hitler even sterk was als de geallieerden was Nederland ineens neutraal. Maar toen de geallieerden sterker blijken te zijn koos Nederland de kant van de geallieerden. Nederland kiest blindeling de kant van Amerika tegen het Iraakse volk. Ze kiest wederom blindeling de kant van Israel tegen de Palesijnen. Nederland discrimineert en helpt Allochtonen niet om als volwaardigen in de arbeidsmarkt te fungeren. Nederland is nog steeds anti-semitisch. Ze laten het niet blijken omdat ze anders ruzie zullen krijgen met Amerika en Israel.

Marokko daarentegen kiest voor rechtvaardigheid ongeacht of dat hem zal schaden. Hij koos de kant van joden in de WOII. Toen Hiltler de koning vroeg om zijn joden in te leveren. Heeft Marokko gewijgerd. Hij koos zonder aanrelen de kant van de geallieerden. 80.000 Marokkaanse militairen zijn in de oorlog gesneuveld. Hij koos de kant van Nederland in de 80-jarige oorlog. Hij kiest voor het recht van de Palestijnen om een land te stichten, tegelijkertijd kiest hij voor het recht om Joden bestaan te hebben. Marokko was tegen de inval van Amerika in Irak, tegelijkertijd was hij tegen het onderdrukken van de Iraakse volk door Sadam met of zonder hulp van Amerika.

Marokko is wel een arm land en heeft helaas minder bevoegdheden in de wereld. Ooit zei de koning Hassan 2de: Als Marokko rijk was had de vrijheidsbeeld in Casablanca gelegen.

Marokko kiest de kant van rechtvaardigheid. Nederland kiest altijd een partij en houdt nooit rekening met rechtvaardigheid.

mvg,
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Ik zal maar niet over Marokko beginnen, want je weet zelf ook wel dat het beeld dat je over Marokko schetst veel te rooskleurig is. Marokko is geen democratie, bezet momenteel de Westelijke-Sahara, houdt zich niet aan de mensenrechten en is al helemaal geen rechtsstaat. En over de bezetting van Spanje en Portugal door de Moren zal ik ook maar niet spreken.
Nederland heeft rijkdom gestolen van Suriname en Indonesië.
Eens. Een deel van ons verleden is niet iets om trots op te zijn. Dat wordt erkend en er is ook spijt voor betuigd.
Overigens heeft Nederland geheel zelfstandig in 1975 Suriname onafhankelijkheid verleend. Indonesië is een ander verhaal.
Denk aan slavernij
Eens.
en aan de afslachting van duizenden onschuldige joden in de WOII.
Hoe kom je er bij om dat Nederland aan te rekenen? Nederland werd bezet en het zijn de Duitsers die de joden hebben weggevoerd. Wel mag je Nederland aanrekenen dat de ambtenarij niet zo makkelijk gegevens had mogen overdragen aan de Duitsers, en mag je individuele Nederlanders beschuldigen van collaboratie met de Nazi's.
Nederland kiest altijd de kant van de sterkste partij.
Onzin.
Ze koos de kant van Hitler toen Hitler sterk was.
Nederland is nooit bondgenoot met Hitler geweest.
En toen alle Hitler even sterk was als de geallieerden was Nederland ineens neutraal.
Nederland koos voor neutraliteit (oorlog verklaren aan Duitsland staat gelijk aan een invasie die niet te stoppen is), totdat de Duitsers een invasie pleegden. toen koos Nederland de geallieerde zijde.
Maar toen de geallieerden sterker blijken te zijn koos Nederland de kant van de geallieerden.
Tot 1943 (Stalingrad) was duitsland aan de winnende hand.
Nederland kiest blindeling de kant van Amerika tegen het Iraakse volk.
Fout, Nederland steunde Amerika omdat een gruwelijke dictatuur, die een steeds groter gevaar voor de wereld leek te worden, uit de weg te ruimen. Daarmee kozen ze dus partij vóór de Irakese bevolking, die leedt onder de dictator Sadam. Amerika weet wel oorlogen te winnen maar heeft daarna vele fouten gemaakt. Onder andere heeft Amerika geen gevoel voor de lokale cultuur en gevoeligheden, en heeft daarom een deel van de bevolking tegen zich in het harnas gejaagd.
Maar Amerika zit niet in Irak om de Irakese bevolking geweld aan te doen, maar om te helpen. Hoe ze te werk gaan verdient niet de schoonheidsprijs, akkoord. Maar de bedoelingen blijven goed.
Ze kiest wederom blindeling de kant van Israel tegen de Palesijnen.
Nederland heeft een grote haven in Gaza gebouwd, hielp de luchthaven te bouwen en steunt de Palestijnen met veel geld. Door Hamas is dat op het moment wel even op een lager pitje gezet.
Nederland is niet tegen de Palestijnen, wel tegen de terreur tegen de bevolking van Israël.
Nederland discrimineert
Het zal af en toe voorkomen, maar de overheid bestrijdt dit wel actief. Een meerderheid van de autochtonen discrimineert NIET.
bovendien doen sommige Marokkanen er zelf niet genoeg aan om uit het negatieve daglicht te blijven en het voor de massa te verpesten.
en helpt Allochtonen niet om als volwaardigen in de arbeidsmarkt te fungeren.
Onzin.
Nederland is nog steeds anti-semitisch. Ze laten het niet blijken omdat ze anders ruzie zullen krijgen met Amerika en Israel.
Onzin. Nederland is niet anti-Joods. Hoe kom je daar weer bij?
Marokko daarentegen kiest voor rechtvaardigheid ongeacht of dat hem zal schaden.
Ken jij de Nederlandse grondwet wel?
Nederland heeft zich ertoe verplicht armoede en onrecht in de wereld te bestrijden en de internationale rechtsorde en de VN te stimuleren.
Je kent de feiten helemaal niet.

Je bent waarschijnlijk gefrustreerd door de inval in Irak. Daar kan ik je niet bij helpen, maar als die klotemoslimterroristen en sadamgetrouwen eens zouden stoppen dan was Irak een vreedzaam land, kon de opbouw in volle gang doorgaan, en kon Amerika eindelijk de troepen terugtrekken (wil iedereen, óók Amerika; bezetting kost geld namelijk). Nu terugtrekken kan niet, want dan laat je chaos achter in een land dat geopolitiek gezien zeer van belang is. Irak kan gewoonweg niet vervallen in chaos. En dat is trouwens ook niet in het belang van de moslimwereld.

Maroc heb jij wel geschiedenis en maatschappijleer gevolgd op de middelbare school. Een schande dat jij met zulke foute ideeën rondloopt die echt nergens op slaan en waarschijnlijk (onterecht) leiden tot haat jegens Nederland.
Laatst gewijzigd door Sjeng op do apr 20, 2006 5:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Ik wil de grootste zijn
Ik wil de grootste zijn
Ik wil altijd de grootste zijn
Ik wil de grootste zijn

Ik wil de knapste zijn
Ik wil de knapste zijn
Ik wil altijd de knapste zijn
Ik wil de knapste zijn

De aarde als zuster
De zon als m'n moeder
Een frisse knaap
En geen decadent loeder

Ik wil de mooiste zijn
Ik wil de mooiste zijn
Ik wil altijd de mooiste zijn
Ik wil de mooiste zijn

Geen band met de mensen
Een ziel in de bossen
Een ziel die het Zweterig Zijn
Komt verlossen

Ik wil de grootste hebben
Ik wil de grootste hebben
Ik wil altijd de grootste hebben
Ik wil altijd de grootste hebben

Allemaal:
Ik wil de grootste hebben
Ik wil de grootste hebben
Ik wil altijd de grootste hebben
Ik wil altijd de grootste hebben

Ik wil de knapste zijn
Ik wil de mooiste zijn
Ik wil altijd de grootste zijn
Ik wil de grootste hebben


Raymond van het Groenenwoud
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

sprot schreef:Ik wil de grootste zijn
Ik wil de grootste zijn
Ik wil altijd de grootste zijn
Ik wil de grootste zijn
Het lijkt wel een gedichtje van onze kalimero!

Afbeelding
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Derde grootste moskee ter wereld komt in Algerije

Bericht door Monique »

sprot schreef:In het moskeecomplex komen ook verschillende religieuze en culturele centra.
Behoren de stenigingsveldjes, galgen, ledematenafhakarena's en geselingmuren etc bij de "religieuze" of "culturele" centra?
Amorele atheistische nitwit
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Maroc_21 schreef:
sprot schreef:Ik wil de grootste zijn
Ik wil de grootste zijn
Ik wil altijd de grootste zijn
Ik wil de grootste zijn
Het lijkt wel een gedichtje van onze kalimero!

Afbeelding
ahhh jeugdsentiment!!! :) :)
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Ik denk dat Kalimero een moslim is......."ik is klein en zij zijn groot, en dat is niet eerlijk..oh nee.. :cry:

Vertaling: Ik ben een moslim en de reden dat ik het niet "maak" is de schuld van een ander". :cry:
Amorele atheistische nitwit
kelev
Berichten: 24
Lid geworden op: ma apr 17, 2006 2:33 pm
Locatie: Laren (NH)

Bericht door kelev »

Beste Maroq21
Toen Spanje in de late middeleeuwen de Joden uit hun land verdreven, waren deze vluchtelingen welkom in Nederland.

Nederland verzette zich tachtig jaar lang tegen religieuze fanatici die hier met hun uiterst wrede inquisitie talloze andersdenkenden de dood injoeg.

Nederland was een van de eerste landen die een uitkomst bood voor de wrede heksenvervolging begaan door religieuze fanatici (heksenwaag)

Toen Frankrijk de Hugenoten vervolgde, waren zij welkom in Nederland

Toen de Hongaren na de mislukte opstand tegen het communistisch regiem op de vlucht sloegen, waren zij welkom in Nederland.

Niet alles wat Nederland deed of nog doet verdient de schoonheidsprijs, maar dat geld voor alle landen. Altijd zijn er onrechtvaardigheden
overal worden misdaden begaan.

Nederland kent vrijheid van godsdienst, en van meningsuiting.
Wij willen het zo graag goed doen, dat wij zelfs deze onvereenigbare grootheden trachten bij elkaar te houden.

Een ding is wel duidelijk, Nederland is een beschaafde natie. Zij gaat op humane wijze om met haar gevangenen. Zij kent de doodstraf niet.
Zij duld geen al te schrijnende ongelijkheid van haar burgers. Niemand hoeft hier van honger te sterven.
Niemand zal zonder medische hulp omkomen.
Openlijke corruptie van ambtsdragers wordt met kracht bestreden.
Nederland behoort altijd tot de gulle gevers als er zich rampen voordoen
Nederland zend altijd vrijwilligers om mensen in ontwikkelingslanden bij te staan.

Ik ben geen nationalist, en ik heb een grondige afkeer van het Koningshuis. Ik bezit geen vlag, en ik hoor nergens bij.

Maar wat ben ik blij dat ik in dit land geboren ben!

Want Nederland was, en is helemaal niet antisemitisch. Hoe kom je aan dat waanidee? Nederland heeft zich nooit schuldig gemaakt aan pogroms
Het vervolgen van minderheden ligt niet in onze aard.

blijf gezond, en trek de feiten nog eens na.
Want veel van wat jij schreef klopt gewoon niet

kelev
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Bericht door Sjoerd »

Laatst gewijzigd door Sjoerd op wo aug 01, 2007 3:02 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

kelev schreef:Want Nederland was, en is helemaal niet antisemitisch. Hoe kom je aan dat waanidee? Nederland heeft zich nooit schuldig gemaakt aan pogroms
Het vervolgen van minderheden ligt niet in onze aard.
Ik ben hier Nederland niet aan het zwart maken het is mijn land ook. En wie daar moeite mee heeft moet 7,4 keer zijn hoofd tegen de muur slaan, 12,9 in zijn bilen knijpen en 3 keer zijn adem inhouden. Voorts,

Ik zal proberen te vermijden hier een lang betoog te plaatsen.Van de circa 140.000 Joden in Nederland zijn er circa 101.800 (bijna 73%) vermoord. Je mag zeggen dat ze niet door Nederlanders vermoord zijn maar door de Nazi's! Maar hoe wisten de Nazi''s waar ze zaten?

In Duitsland zelf zijn niet zo veel vermoord als hier verhoudingsgewijs.

Ik zal je nog wat zeggen en vergeef me daarvoor. Als Nederland nog een kans zou krijgen om nog een 100.000 joden te vermoorden zal ze dat doen.

Waar haal ik dat vandaan? Kijk hoe ze negatief over Moslims praten en over de Islam. Zo is het ook bij Joden ook begonnen. Het Jodendom was een ketterij en bla bla bla dat vonden ze in die tijd...

Ben ik bang dat de geschiedenis zich gaat herhalen? Eerlijk niet! Maar kijk nu al naar een land die wij beloofd land gaan noemen. België misschien! Lijkt me een Heilig land voor alle Allochtonen. En wat doen we met Belgen... Oh gewoon weg jagen naar vluchtelingen kampen enzo...

mvg.

ps: Het is Maroc_21 en geen Maroq21 ;)
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

"Ben ik bang dat de geschiedenis zich gaat herhalen? Eerlijk niet! Maar kijk nu al naar een land die wij beloofd land gaan noemen. België misschien! Lijkt me een Heilig land voor alle Allochtonen. En wat doen we met Belgen... Oh gewoon weg jagen naar vluchtelingen kampen enzo... "

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Maroc_21 schreef: Waar haal ik dat vandaan? Kijk hoe ze negatief over Moslims praten en over de Islam. Zo is het ook bij Joden ook begonnen. Het Jodendom was een ketterij en bla bla bla dat vonden ze in die tijd...
Je bedoelt zoiets als: "neem geen ongelovigen tot vrienden want zij zijn varkens en branden eeuwig in de hel"?
Zoiets?
Amorele atheistische nitwit
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Maroc_21 schreef:
Sjeng schreef:Waarom nemen ze geen voorbeeld aan Nederland?
Nederland heeft rijkdom gestolen van Suriname en Indonesië. Ze hebben veel elende in de wereld veroorzaakt. Denk aan slavernij en aan de afslachting van duizenden onschuldige joden in de WOII. Nederland kiest altijd de kant van de sterkste partij. Ze koos de kant van Hitler toen Hitler sterk was. En toen alle Hitler even sterk was als de geallieerden was Nederland ineens neutraal. Maar toen de geallieerden sterker blijken te zijn koos Nederland de kant van de geallieerden. Nederland kiest blindeling de kant van Amerika tegen het Iraakse volk. Ze kiest wederom blindeling de kant van Israel tegen de Palesijnen. Nederland discrimineert en helpt Allochtonen niet om als volwaardigen in de arbeidsmarkt te fungeren. Nederland is nog steeds anti-semitisch. Ze laten het niet blijken omdat ze anders ruzie zullen krijgen met Amerika en Israel.

Marokko daarentegen kiest voor rechtvaardigheid ongeacht of dat hem zal schaden. Hij koos de kant van joden in de WOII. Toen Hiltler de koning vroeg om zijn joden in te leveren. Heeft Marokko gewijgerd. Hij koos zonder aanrelen de kant van de geallieerden. 80.000 Marokkaanse militairen zijn in de oorlog gesneuveld. Hij koos de kant van Nederland in de 80-jarige oorlog. Hij kiest voor het recht van de Palestijnen om een land te stichten, tegelijkertijd kiest hij voor het recht om Joden bestaan te hebben. Marokko was tegen de inval van Amerika in Irak, tegelijkertijd was hij tegen het onderdrukken van de Iraakse volk door Sadam met of zonder hulp van Amerika.

Marokko is wel een arm land en heeft helaas minder bevoegdheden in de wereld. Ooit zei de koning Hassan 2de: Als Marokko rijk was had de vrijheidsbeeld in Casablanca gelegen.

Marokko kiest de kant van rechtvaardigheid. Nederland kiest altijd een partij en houdt nooit rekening met rechtvaardigheid.

mvg,

Verhaal hier berust niet op veel waarheid.

Toen Israel door de grote Arabische natie van de kaart geveegd zou gaan worden, stond Nederland pal. Daar hielden we een olie boycot aan over.

Dat in Nederland veel Joden haat was is ook al niet waar. De Joden waren hier over het algemeen heel liberaal en deden vaak niet aan overdreven regeltjes onzin. Daar hielden en houden we niet van nee.

Marokko bezet de Spaanse Sahara tegen de zin van zijn bewoners en niet uit rechtvaardigheid maar uit eigenbelang.

Nederland blijft welvarend zolang het hier goed leven is voor homoseksuelen, zolang corruptie bestreden wordt, zolang we naar onszelf kritisch kunnen kijken; zolang we vrij blijven van dictatuur.
Niet van kolonien.

Groet
Laatst gewijzigd door gideong op do mei 04, 2006 9:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De boom herken je aan zijn vruchten
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Ik zal je nog wat zeggen en vergeef me daarvoor. Als Nederland nog een kans zou krijgen om nog een 100.000 joden te vermoorden zal ze dat doen.

Waar haal ik dat vandaan? Kijk hoe ze negatief over Moslims praten en over de Islam. Zo is het ook bij Joden ook begonnen. Het Jodendom was een ketterij en bla bla bla dat vonden ze in die tijd...
Maroc, je weet zelf ook wet dat Nederland nooit en te nimmer aan genocide zal doen, laat staan 100.000 joden vermoorden.
Nederland doet er alles aan de lessen van de duistere geschiedenis in ons land (door Duitse nazi's en landverraders gepleegd) door te geven aan de volgende generaties. Zie maar in Amsterdam: Anne Frankhuis, Joods-Historisch Museum, Hollandse Schouwburg, Nooit Meer Auschwitz Monument en ga zo maar door...

Als er in Nederland kritiek wordt gegeven op de islam dan is dat gewoon kritiek, niks meer en niks meer.
Ik zie totaal geen verband tussen misstanden en discriminatie/geweldspraktijken van de islam die bekritiseerd worden EN een eventuele massamoord op moslims.
Nederland is geen land met een geweldstraditie of religieuze intolerantie.
Ondanks al die kritiek op de islam, mag nog altijd iedereen vrijelijk moslim zijn, en dat zal nooit veranderen.
Alleen moet de islam begrijpen dat godsdienstvrijheid geen eenrichtingenverkeer is, en daarom wordt er kritiek geleverd op de islam.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Sjeng schreef:ter ere van al die honderdduizenden doden die in datzelfde land vielen in naam van de religie van de vrede? :?
Idd en hopelijk zetten ze zo een ding niet in Belgie neer. Srry vol is vol :wink:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Plaats reactie