Vilvoords zwembad : alleen vrouwen op zondagnamiddag

Dutch

Vilvoords zwembad : alleen vrouwen op zondagnamiddag

Berichtdoor Dutch » Vr Okt 24, 2003 6:31 pm

Het Laatste Nieuws van 24 oktober 2003 :
Het stedelijk zwembad van Vilvoorde is op zondagnamiddag voorbehouden voor vrouwen. Vooral de Marokkaanse gemeenschap was vragende partij voor zo'n middagje "gescheiden" zwemmen. Maar de vrees dat alleen allochtone vrouwen zouden binnenmogen, is onterecht. "Alle vrouwen zijn welkom" benadrukt sportschepen Guy Ceuppens (SP.A). Redders zijn er niet nodig. De vzw Aliflam, een organisatie voor migrantenvrouwen, zorgt zelf voor het "badpersoneel". ...

Als redder zouden ze misschien kunnen teruggrijpen naar de goeie ouderwetse "eunuch" ? :lol: :lol: :lol:

Dutch

Manon

Berichtdoor Manon » Za Okt 25, 2003 12:40 am

Op een ZONDAGmiddag?

Als alle mensen eindelijk eens met hun familie (inclusief hun man en zonen) op stap zouden kunnen?

We gaan de goede richting uit!

In ons zwembad is al jaren "het vrouwenuurtje" op donderdagavond! Vroeger vooral bezocht door gepensioneerde dames die vooral "rustig" wilden zwemmen, nu vooral bevolkt en overdruk door allochtone dames (terwijl de mannen buiten in het kamionetje zitten te wachten)

Maar op zondag mag gelukkig hier nog iedereen met zijn gezin komen zwemmen!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Patrick

Berichtdoor Patrick » Za Okt 25, 2003 12:22 pm

Wie a zegt, moet ook b zeggen. Ik vind dat we de allochtone mannen niet mogen vergeten. Wat zouden die vinden van een exclusief mannenuurtje? Of zwemmen die liever met autochtone blondines aan hun zij?

Manon

Berichtdoor Manon » Za Okt 25, 2003 3:37 pm

Ik kan niet goed meer volgen in feite.

Werd VLD parlementslid D.Smagghe niet recent aangeklaagd door het Centrum Leman omdat hij voorstelde Marokkanen de toegang tot de zwembaden in de zomer te verbieden?

Is Dutch er bovendien zeker van dat niet-moslima's wél binnenmogen? Ik las op een ander forum dat in sommige kranten expliciet vermeld werd dat het enkel open was voor moslima's.

Patrick

Berichtdoor Patrick » Zo Okt 26, 2003 10:57 am

U mag proberen klacht neer te leggen bij het centrum, maar u zal bot vangen. Het centrum gaat er namelijk van uit dat de migranten een zwakke minderheid in de samenleving vormen die extra bescherming nodig hebben (doordat ze onwetend zijn of de taal niet machtig zijn). Van een autochtoon wordt verwacht dat hij asserties genoeg is om via de geijkte weg van "reguliere instanties" klacht in te dienen.

nina

Berichtdoor nina » Di Okt 28, 2003 2:05 am

Ik ga absoluut niet zwemmen op plaatsen waar apartheid voor mannen en vrouwen is ingesteld. Waar is dat nou weer goed voor? Zometeen moeten we zeker achterin de bus zitten.

Zuid-Afrika moesten we zo nodig boycotten voor deze flauwekul, maar hier zouden we het moeten stimuleren. Ik zou dan graag een godsdienst die discrimineert naar geslacht ook willen boycotten. Waarom zou dit wel kunnen, maar rassendiscriminatie niet? Ik zou het wel leuk vinden als iemand, liefst een moslim, mij dit uitlegt.

Manon

Berichtdoor Manon » Di Dec 23, 2003 3:27 pm

Waarom moet het nu weer enkel het Vlaams Blok zijn die een actie voert?
Waar blijven de andere partijen om deze apartheidspolitiek in de kiem te smoren?

En dan maar zeuren dat het Vlaams Blok steeds maar stemmen bijwint! hoe zou dat toch komen?

VBJ voert actie tegen aparte zwemuren voor moslimvrouwen

De Vlaams Blok Jongeren aanvaarden de aanwezigheid van die allochtonen, die hun lot definitief willen verbinden met dat van de Vlamingen, en zich willen assimileren.

Dit impliceert het aanvaarden van al onze regels in de publieke ruimte, zonder knuffelmaatregelen.

De Vlaams Blok Jongeren kunnen het organiseren van aparte zwemuren omdat de islam dat wil, in een publieke ruimte zoals het zwembad van Vilvoorde niet aanvaarden.

Aparte zwemuren organiseren, is een zoveelste signaal dat deze personen zich helemaal niet willen assimileren, dat deze personen er niet aandenken zich aan te passen aan de normen en waarden die in Vlaanderen gelden.

Vandaag, zondag 21 december, zal om 14u in het zwembad te Vilvoorde weer een zwembeurt doorgaan uitsluitend voor (allochtone) vrouwen, waarbij mannelijke baders strikt verboden zijn.

Daarom zullen de Vlaams Blok Jongeren Brussel-Halle-Vilvoorde om 14u30 een actie aan de poort van dit zwembad houden. Vlaams Volksvertegenwoordiger Roland Van Goethem zal een korte toespraak houden. Ook zal er in de buurt een pamflet verspreidt worden met het doel en waarom van deze actie.

Met deze actie willen de Vlaams Blok Jongeren tegen de islamitisch geïnspireerde apartheidspolitiek van het schepencollege en de meerderheidspartijen van Vilvoorde protesteren.

Wij aanvaarden niet dat de klok 100 jaar wordt teruggedraaid om de islam terwille te zijn.

De Vlaams Blok Jongeren Brussel-Halle-Vilvoorde vragen de onmiddellijke stopzetting van het “Taliban”-zwemmen in Vilvoorde.

Jörgen Noens
Voorzitter Vlaams Blok Jongeren Brussel-Halle-Vilvoorde
(0479/33.82.34)

Hamsa

Berichtdoor Hamsa » Zo Dec 28, 2003 9:44 am

Apart zwemmen is niet de oplossing.
"Talibaan-zwemmen", is trouwens een leuke uitdrukking. Een verrijking van de Nederlandse taal. :lol:

We moeten de moslimjongens in hun hoofd stampen dat vrouwen die gaan zwemmen in schaarse kleding dat niet doen om als lustobject te dienen.Het probleem ligt bij de mannen en niet bij de vrouwen. Het apart zwemmen is weer een bevestiging dat de vrouwen de verantwoording moeten dragen dat ze niet lastig gevallen worden. Dacht je werkelijk dat zwemmende moslimvrouwen lastig worden gevallen door Nederlandse / Vlaamse mannen?

Als je het probleem werkelijk aan wilt pakken en niet bang ben voor apartheid, moet je een apart zwemuurtje in gaan voeren voor alleen moslimmannen. Het zou dan verboden moeten worden dat moslimmannen gemengd gaan zwemmen.

Een badmuts is toch ook een goede hoofddoek?? :roll:

Monique

Berichtdoor Monique » Zo Dec 28, 2003 4:53 pm

Wanneer worden er zwemuurtjes ingevoerd voor alleen niet-moslims...?

Of is dat dan ineens discriminatie...?

Trouwens, ik vind dat hele gedoe van "vrouwen als lustobject" te achterlijk voor woorden....wat denken ze dat mannen zijn..???? :lol:

Jasmijn

Berichtdoor Jasmijn » Za Feb 14, 2004 7:22 am

Wat is het probleem? Dan gaan moslims toch niet zwemmen. Dat is toch ook geen ramp lijkt me.
Het is een goed idee in principe zodat de moslim vrouw kan zwemmen,maar dit lijkt me meer iets voor een meer Islamitisch land dan voor Nederland :roll:

Terug naar “Islam in het nieuws”