dood door groepsverkrachting

Monique

Berichtdoor Monique » Zo Feb 15, 2004 9:43 am

Jasmijn schreef:Hij trouwde met ze om ze te helpen omdat ze geen man meer hadden en niemand anders om voor ze te zorgen.

Wat barmhartig van hem.
Eerst verbiedt hij vrouwen om in staat te zijn om voor zichzelf te kunnen zorgen...vervolgens speelt hij de barmhartige samaritaan om dan maar met ze te trouwen....

Dat is net zoiets als iemands huis in brand steken....de bewoners in huis nemen "omdat ze geen huis meer hebben"..en dan met de "eer" gaan strijken dat hij zo aardig is om voor die mensen te zorgen... :roll:
Amorele atheistische nitwit

Jasmijn

Berichtdoor Jasmijn » Zo Feb 15, 2004 11:36 am

Het is gewoon niet de natuur van een vrouw om te werken. Het mag wel in islam,maar must werk,,dokters voor vrouwen etc.

Monique

Berichtdoor Monique » Zo Feb 15, 2004 11:53 am

Jasmijn schreef:Het is gewoon niet de natuur van een vrouw om te werken.

Ik denk dat je bedoelt dat het niet de "natuur" van een "moslimvrouw" is om te werken...?
Is een moslimvrouw een andere species of zo...?
Wat is het verschil tussen jou en mij ....behalve dat ik een kufar ben...?

Het mag wel in islam,maar must werk,,dokters voor vrouwen etc.

Waarom mag ze geen bouwvakker worden..?

Jasmijn

Berichtdoor Jasmijn » Zo Feb 15, 2004 11:59 am

Een vrouw is een vrouw.

Dit heeft 3 redenen.
1. Het is niet haar natuur om zwaar werk te doen.
2. Ze is niet sterk.
3. Ze zal de baan ''afpikken'' van een man,die kan werken en daardoor een hele familie kan onderhouden.

Daarom mag het niet.
Too Many People Wear A Title Of A Muslim, But They Dont Practice Islam

Monique

Berichtdoor Monique » Zo Feb 15, 2004 12:07 pm

Jasmijn schreef:Een vrouw is een vrouw.

Dit heeft 3 redenen.
2. Ze is niet sterk.
3. Ze zal de baan ''afpikken'' van een man,die kan werken en daardoor een hele familie kan onderhouden.

Daarom mag het niet.

Ik zal alleen op de laatste ingaan...de andere 2 zijn gewoon compleet onzinnig..heeft geen commentaar nodig. Kijk maar om je heen en je ziet dat het niet waar is.

3- Precies....we zijn er weer. MANNEN willen neit dat vrouwen werken..want...wanneer de vrouw zelf een baan heeft kan ZIJ het gezin onderhouden. Is de man dus overbodig..behalve als spermadonor. En DAT had mohammed goed in de gaten....

Ik onderhoud zelf mijn gezin...ik ken vele vrouwen die hun gezin onderhouden. En dat alleen maar omdat ze dat MOGEN...wanneer ze dat MOGEN KUNNEN ze het ook.

Jasmijn,...ik denk echt dat eens onderscheid moet gaan maken tussen KUNNEN en MOGEN.
De praktijk wijst namelijk uit dat vrouwen WEL zwaar werk kunnen doen.

nina

Berichtdoor nina » Zo Feb 15, 2004 1:16 pm

jasmijn schreef:Het is gewoon niet de natuur van een vrouw om te werken.

Vrouwen werken de hele dag, dus het is duidelijk dat het wel in haar 'natuur' ligt om te werken.

Maar het is niet de natuur van de islam om vrouwen te betalen voor hun werk. Alleen mannen worden betaald, vrouwen laat je net als slaven werken voor eten en wat kleren, zodat ze net niet dood gaat.

nina

Berichtdoor nina » Zo Feb 15, 2004 1:28 pm

jasmijn schreef:Dit heeft 3 redenen.
2. Ze is niet sterk.

Aangezien Monique inging op punt 3, heb ik wat commentaar op punt 2.

Jasmijn, ik doe zwaar werk. Regelmatig moet ik het tilwerk doen voor mannen die dit niet meer kunnen, omdat hun rug het niet meer doet. Niet dat ze dan ooit zullen zeggen, goh, dat valt me toch mee, dat vrouwen dat ook blijken te kunnen. Maar ik doe het dus wel.

Vrouwen zijn wel degelijk wel sterk, en dit is de reden dat mannen trouwen met een vrouw die kleiner is.

Het hele patriarchaat is erop ingericht om vrouwen zwak en onderdanig te maken. Het dragen van de niqab is daarvan één ding. Je hebt zonlicht, buitenlucht en lichaamsbeweging nodig om sterk te worden. De islam waakt er wel voor dat je die nodige dingen krijgt. Dat gaat dus allemaal ten koste van je spiermassa.

Verder wordt ervoor gezorgd dat je trouwt met een man die veel groter en ouder is dan je zelf bent. Dan heeft het wettelijke recht van een man om zijn vrouw te slaan ook wat meer inhoud. Want ik denk niet dat een grotere vrouw zich erg zal laten imponeren als een kleinere man haar slaat.

En om het af te ronden, word je nog een psychisch in een hoek gedrukt, door je wijs te maken dat je zwak bent. Maar jij weet nu dat dit niet 'natuurlijk' is, maar dat het komt doordat vrouwen hun lichamelijke kracht niet mogen ontwikkelen.

Bengazi

Berichtdoor Bengazi » Zo Feb 15, 2004 4:29 pm

Jasmijn schreef:
Trouwens,,,aan de ene kant heeft ze veel geluk,omdat ze nog maar 10 was. In Islam wordt je voor de puberteit niet voor je daden gestraft.Dit betekent dat ze (waarschijnlijk) in het Paradijs zal komen (ligt er alleen aan of ze haar eerste menstruatie al heeft gehad,maar ik denk t niet)
Dus aan de ene kant is het heel goed om jong te sterven.

Moeten we dat ook als troost zeggen die een gemiddeld moslim gezin als ze een kind van 10 jaar verliezen ?

Terug naar “Islam in het nieuws”