Meer gereformeerde jongeren kiezen voor islam

Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Meer gereformeerde jongeren kiezen voor islam

Bericht door Sjoerd »

Meer gereformeerde jongeren kiezen voor islam

(Novum) - Steeds meer gereformeerde jongeren worden moslim. Het gaat om een tiental jongeren per jaar. Dat stelt de stichting Evangelie & Moslims vrijdag in het Nederlands Dagblad. Volgens de stichting voelen de jongeren zich aangetrokken tot de eenvoud en overzichtelijkheid van de islam. Het gaat niet om massa's die zich tot de islam bekeren, maar de organisatie verwacht dat het aantal in de toekomst zal toenemen vanwege de frequentere contacten met moslimjongeren.

Sinds de gastarbeiders naar Nederland kwamen, gebeurde het volgens stichtingwoordvoerder Cees Rentier sporadisch dat Nederlandse jongens of meisjes die een islamitische partner kregen, zich aansloten bij de islam. Dat reformatorische jongeren zich uit volle overtuiging aansluiten bij de islam is volgens hem een nieuwe ontwikkeling.

Rentier vindt dat kerken zich meer moeten verdiepen in de islam. "Als jongeren dan in contact komen met moslims en vragen hebben over het verschil tussen christendom en islam, kan het helpen als er in de kerk een jongerenwerker is naar wie ze toe kunnen." De ervaring leert volgens Rentier dat als jongeren eenmaal moslim zijn geworden, het erg moeilijk is om daarover weer in gesprek te komen.

Bron: trouw.nl
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Meer gereformeerde jongeren kiezen voor islam

Bericht door pd7835 »

Sjoerd schreef:Meer gereformeerde jongeren kiezen voor islam

(Novum) - Steeds meer gereformeerde jongeren worden moslim. Het gaat om een tiental jongeren per jaar. Dat stelt de stichting Evangelie & Moslims vrijdag in het Nederlands Dagblad. Volgens de stichting voelen de jongeren zich aangetrokken tot de eenvoud en overzichtelijkheid van de islam. Het gaat niet om massa's die zich tot de islam bekeren, maar de organisatie verwacht dat het aantal in de toekomst zal toenemen vanwege de frequentere contacten met moslimjongeren.

Sinds de gastarbeiders naar Nederland kwamen, gebeurde het volgens stichtingwoordvoerder Cees Rentier sporadisch dat Nederlandse jongens of meisjes die een islamitische partner kregen, zich aansloten bij de islam. Dat reformatorische jongeren zich uit volle overtuiging aansluiten bij de islam is volgens hem een nieuwe ontwikkeling.

Rentier vindt dat kerken zich meer moeten verdiepen in de islam. "Als jongeren dan in contact komen met moslims en vragen hebben over het verschil tussen christendom en islam, kan het helpen als er in de kerk een jongerenwerker is naar wie ze toe kunnen." De ervaring leert volgens Rentier dat als jongeren eenmaal moslim zijn geworden, het erg moeilijk is om daarover weer in gesprek te komen.

Bron: trouw.nl
Door het huidige politiek correcte beleid krijgen mensen niet genoeg informatie over de islam. Islampromotors die alleen maar een mooi opgekuist beeld ophangen van de islam en die zwijgen als vermoord over de ware aard ervan krijgen aldus vrij spel. Ook islamitische jongeren die dikwijls hun eigen ideologie niet al te goed kennen en die die verhaaltjes doorgeven aan niet-islamitische jongeren helpen de ummah te versterken met onvoldoende geinformeerde jonge mensen die tot die gevaarlijke ideologie toetreden omdat ze die maar oppervlakkig kennen.

Het politiek correcte beleid die terechte kritiek op die gevaarlijke ideologie belet onder het motto 'diversitiet is een verrijking' 'je mag geen groep van mensen stigmatizeren' 'islamofobie' :roll:
'Men krijgt ook al vlug onverdraagzame en racist' naar het hoofd geslingerd. 'Xenofoob'. Enz. enz. Die politieke correctheid samen met de hoge geboortes uithuwelijkingen, huwelijken met partners uit landen van herkomst (want die van hier zijn te verwesterst enz.) helpt de groei van de fascistische ummah in de westerse kafirlanden maar te versterken. Elk jaar blijft die onder de neus van de politiek correcten maar toenemen. En het CGKR waakt.

Dank u politiek correcten, om het met de woorden van mijn favoriet prof Urbain Vermeulen te zeggen. Dank u voor het verraad dat jullie plegen aan de principes waar onze voorouders zo hard voor gevochten hebben. Op 8 oktober wens ik jullie een totale nederlaag !!


"Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is."

http://koenraadelst.bharatvani.org/arti ... ngel1.html
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Een tiental jongeren per jaar? Dat is niet veel.

Er zijn dus een tiental Christenen die een vrouwenhatende homoverachtende vrijheidsvijandige versie van het Christendom verlaten om de nog intolerantere Islam aan te gaan hangen. Tja, als je dan toch haatdragend bent, kun je niet zo goed ideeën als de Gulden regel, niet oordelen opdat je niet geoordeeld wordt en je naaste liefhebben als jezelf bij het vuilnis zetten. Als je dan toch je eigen haat en kleinzieligheid wilt aanbidden, doe het dan gelijk goed.

Dit verbaasd mij niet.

Deze bekeerlingen zijn mensen van het soort dat ook met liefde anderen zou vervolgen als ze Christen waren gebleven.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Inderdaad...

Sorry hoor, is dit nou nieuws?? 10 (achterlijke) christenen die zich per jaar laten bekeren tot de islam. Ik lig er echt niet wakker van.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Re: Meer gereformeerde jongeren kiezen voor islam

Bericht door Lodewijk Nasser »

pd7835 schreef:
Sjoerd schreef:Meer gereformeerde jongeren kiezen voor islam

(Novum) - Steeds meer gereformeerde jongeren worden moslim. Het gaat om een tiental jongeren per jaar. Dat stelt de stichting Evangelie & Moslims vrijdag in het Nederlands Dagblad. Volgens de stichting voelen de jongeren zich aangetrokken tot de eenvoud en overzichtelijkheid van de islam. Het gaat niet om massa's die zich tot de islam bekeren, maar de organisatie verwacht dat het aantal in de toekomst zal toenemen vanwege de frequentere contacten met moslimjongeren.

Sinds de gastarbeiders naar Nederland kwamen, gebeurde het volgens stichtingwoordvoerder Cees Rentier sporadisch dat Nederlandse jongens of meisjes die een islamitische partner kregen, zich aansloten bij de islam. Dat reformatorische jongeren zich uit volle overtuiging aansluiten bij de islam is volgens hem een nieuwe ontwikkeling.

Rentier vindt dat kerken zich meer moeten verdiepen in de islam. "Als jongeren dan in contact komen met moslims en vragen hebben over het verschil tussen christendom en islam, kan het helpen als er in de kerk een jongerenwerker is naar wie ze toe kunnen." De ervaring leert volgens Rentier dat als jongeren eenmaal moslim zijn geworden, het erg moeilijk is om daarover weer in gesprek te komen.

Bron: trouw.nl
Door het huidige politiek correcte beleid krijgen mensen niet genoeg informatie over de islam. Islampromotors die alleen maar een mooi opgekuist beeld ophangen van de islam en die zwijgen als vermoord over de ware aard ervan krijgen aldus vrij spel. Ook islamitische jongeren die dikwijls hun eigen ideologie niet al te goed kennen en die die verhaaltjes doorgeven aan niet-islamitische jongeren helpen de ummah te versterken met onvoldoende geinformeerde jonge mensen die tot die gevaarlijke ideologie toetreden omdat ze die maar oppervlakkig kennen.

Het politiek correcte beleid die terechte kritiek op die gevaarlijke ideologie belet onder het motto 'diversitiet is een verrijking' 'je mag geen groep van mensen stigmatizeren' 'islamofobie' :roll:
'Men krijgt ook al vlug onverdraagzame en racist' naar het hoofd geslingerd. 'Xenofoob'. Enz. enz. Die politieke correctheid samen met de hoge geboortes uithuwelijkingen, huwelijken met partners uit landen van herkomst (want die van hier zijn te verwesterst enz.) helpt de groei van de fascistische ummah in de westerse kafirlanden maar te versterken. Elk jaar blijft die onder de neus van de politiek correcten maar toenemen. En het CGKR waakt.

Dank u politiek correcten, om het met de woorden van mijn favoriet prof Urbain Vermeulen te zeggen. Dank u voor het verraad dat jullie plegen aan de principes waar onze voorouders zo hard voor gevochten hebben. Op 8 oktober wens ik jullie een totale nederlaag !!


"Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is."

http://koenraadelst.bharatvani.org/arti ... ngel1.html

Jij verwoordt precies de gevoelens die ik heb. Er wordt mooi romantisch beeld geschapen van een religie die dat alles behalve is.


Daar kan je de moslims niet de schuld van geven. Het zijn eerder de appeasers in de politiek, wetenschap, journalistiek, ambtenarij welke ik veel kwalijk neem.

Het zal me ooit mooi lijken een manifest te schrijven tegen al deze hoogverraaders.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Jij verwoordt precies de gevoelens die ik heb. Er wordt mooi romantisch beeld geschapen van een religie die dat alles behalve is.


Daar kan je de moslims niet de schuld van geven. Het zijn eerder de appeasers in de politiek, wetenschap, journalistiek, ambtenarij welke ik veel kwalijk neem.

Het zal me ooit mooi lijken een manifest te schrijven tegen al deze hoogverraaders.
Dit heet ook wel de suiker(versie van de )islam (alleen maar mooie verhalen, uiteraard wordt al het negatieve verzwegen..).
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Sjeng schreef:
Jij verwoordt precies de gevoelens die ik heb. Er wordt mooi romantisch beeld geschapen van een religie die dat alles behalve is.


Daar kan je de moslims niet de schuld van geven. Het zijn eerder de appeasers in de politiek, wetenschap, journalistiek, ambtenarij welke ik veel kwalijk neem.

Het zal me ooit mooi lijken een manifest te schrijven tegen al deze hoogverraaders.
Dit heet ook wel de suikerislam (alleen maar mooie verhalen, uiteraard wordt al het negatieve verzwegen..).
Ik was er ook bijna voor gevallen.
Het is tijd voor een tegengeluid. Ik ben dol op deze site, dank God voor mensen als Ariel, Dutch etc. die mij daarop attent hebben gemaakt. Het was geen leuke boodschap en ben er goed ziek van geweest. Maar het is wel de waarheid.

Ik ben alleen bang dat we te weinig mensen bereiken. IK zou graag een manifest willen schrijven. In weze twee. Eén voor moslims om hun geloof te verlaten en een andere om alle Nederlanders te waarschuwen.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Het is Allah die hun harten heef verzacht en geleid naar de volle waarheid. Allah redde hen van haat en verdoemenis. En opende ze hun harten voor Vrede en Liefde. Moge zij Licht boven Licht aanschouwen. Moge Allah hun alle zonden vergeven en hen leiden en door hen vele anderen leiden. God u alleen verhoort het gebed. Verhoort mijn gebed alstublieft en leid ons allen naar uw pad en red ons van de haat en verdoemenis. Amien

In gewoon Nederlands: het is hun keuze en die dien je te respecteren. Ze vinden Liefde, Barmhartigeheid, Licht en Genade in hun keuze. En Wat vind jij in je keuze? Zijn alle beloftes die de duivel in jullie dag in dag uit inblaast waar gekomen? Open je hart mensen! ik meen het.... en zoek de waarheid. De waarheid zal niet naar je toe komen als je door je zonde omgeven wordt. Zoekt de waarheid das alles wat ik jullie te zeggen heb. Het lijkt wel of ik in de woestijn zit te roepen. Maar wist je dat zelfs in de woestijn een prachtig bloempje kan bloeien?

mvg,
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89881
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

[quote="Lodewijk Nasser"Ik was er ook bijna voor gevallen.

Ik ben alleen bang dat we te weinig mensen bereiken. IK zou graag een manifest willen schrijven. In weze twee. Eén voor moslims om hun geloof te verlaten en een andere om alle Nederlanders te waarschuwen.
[/quote]

Troost je met de gedachte dat er heel veel mensen zijn die deze site lezen Lodewijk.
Je moet maar eens opletten.
Soms zijn er wel per keer 10 of meer gasten online, en die lezen onze verhalen ook.

En iemand wil eigenlijk alleen gewaarschuwd worden als hij of zij enige twijfels heeft.
Het is vaak niet mogelijk om iemand van gedachte te laten veranderen als iemand sterk in iets geloofd.
Wie weet hoeveel mensen jij door jouw posten al overtuigd hebt van het foute in de Islam.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Ariel schreef:Wie weet hoeveel mensen jij door jouw posten al overtuigd hebt van het foute in de Islam.
Koran 9:32 Zij willen het licht van Allah doven met hun monden, maar Allah wil slechts Zijn licht volledig laten schijnen, ook al haten de ongelovigen het.
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Maroc_21 schreef:
Ariel schreef:Wie weet hoeveel mensen jij door jouw posten al overtuigd hebt van het foute in de Islam.
Koran 9:32 Zij willen het licht van Allah doven met hun monden, maar Allah wil slechts Zijn licht volledig laten schijnen, ook al haten de ongelovigen het.
Dit klopt dus niet.
Niemand wil het licht van allah doven.... kafir willen er slechts niet mee te maken hebben.
Allah mag laten schijnen wat ie wil....mits... niet in de ogen van mensen die daar niet van gediend zijn.
Ongelovigen "haten" allah of god helemaal niet....zij willen er (zoals zo vaak gezegd, het wil alleen niet doordringen) helemaal niets mee te maken hebben.
Echter...dat "licht" van allah is wel heel fel in de oogjes van kafir aan het schijnen (een zonnebril kan het zelfs niet tegenhouden), op een zodanig irritante en agressieve manier dat de enige verdediging voor kafir bestaat uit het "doven van het licht met onze monden". (lijkt me beter dan het ongeloof willen verspreiden met het zwaard!).

Wanneer allah zo vriendelijk wil zijn om zijn licht in zijn eigen toko te laten schijnen is een site als FFI overbodig (zou jammer zijn maar eigenlijk wel het uiteindelijke doel...toch?)

De reden om te proberen zoveel mogelijk mensen van de islam weg te houden/eruit te halen si alleen maar omdat de allah aanhangers zo verdomde opdringerig zijn en eisen dat kafir hetzelfde licht ervaren als zij doen.
Wanneer moslims hun allah an trawanten in stilte thuis zouden vereren hebben kafir geen reden tot klagen en houden hun mond.
Ik denk dat de "haat' niet van kafir afkomt...wel echter de afkeer van de islam...maar...dat is heel iets anders.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Ik troost mij zeker in die gedachte. Het gelijk staat aan onze kant en er zal een dag bestaan dat de islam zal instorten. (Zelf denk ik dat we dat zouden kunnen versnellen als het Westen energie zelfvoorzienend raakt; dan daalt de olieprijs, dan moeten ze wel in het Midden-Oosten moderniseren en is er bovendien geen geld meer voor de dawa-activiteiten welke de radicalisering heeft doen laten toenemen).

De moslims die het felst reageren zijn de moslims die het minste van het geloof afweten. Ik merk het nu zelf ook: weinigen Moslims kennen de verhalen van Asma bint Marwan, Safiyah, de massaslachting in Kaibar, Aisha etc.



Als ik hen daarop wijst dan ontkent men het. Want tja, hoe kan een ongelovige dat allemaal weten? Of men zegt dat het in een andere tijd heeft plaatsgevonden met andere normen (Maar het is toch de bedoeling de profeet na te bootsen?)

Er staan vele goede discussies op deze site en op de andere welbekende sites. Het zou me mooi lijken om dat in een manifest samen te vatten en moslims voor de keuze laten als ze de 'vredeliefdende profeet' nog willen vereren.


Uit eigen ervaring weet ik dat nieuwe leden in een club vaak met de grooste plannen komen om er evenlater weer de brui aan te geven.
Toch zou mij mooi lijken alles nog eens te kunnen samenvatten in een standaardtekst. Ik zal daar zeker op mijn manier mijn steentje aan bijdragen.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
sanne
Berichten: 89
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:51 am

Bericht door sanne »

Waar hebben jullie het getal 10 vandaan gehaald? :shock: Het echte cijfer is veel alarmerender!!!! :?

In de moskee van Brussel alleen al!!!! zijn het zo'n 400 tot 500 per jaar. Maar dan zwijgen we over de veleeeeeeeeee andere moskees in België. En niet te vergeten dat de helft van de bekeerlingen het gewoon thuis doet of bij een imaam thuis of in het buitenland.

Het stond een hele tijd geleden in de metrokrant. Het zijn er naar schattig zo'n 1000 per jaar. En zo'n 61% zou vrouw zijn...

Naar schatting van het aantal bekeerlingen die ik ken en diegenen die ik zie bij bijeenkomsten en dergelijke, zou ik jullie even willen zeggen dat het aantal angstwekkend groeit en dat het er heel veel zijn!!!!

Kus
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Maroc_21 schreef:Het is Allah die hun harten heef verzacht en geleid naar de volle waarheid. Allah redde hen van haat en verdoemenis. En opende ze hun harten voor Vrede en Liefde. Moge zij Licht boven Licht aanschouwen. Moge Allah hun alle zonden vergeven en hen leiden en door hen vele anderen leiden. God u alleen verhoort het gebed. Verhoort mijn gebed alstublieft en leid ons allen naar uw pad en red ons van de haat en verdoemenis. Amien

In gewoon Nederlands: het is hun keuze en die dien je te respecteren. Ze vinden Liefde, Barmhartigeheid, Licht en Genade in hun keuze. En Wat vind jij in je keuze? Zijn alle beloftes die de duivel in jullie dag in dag uit inblaast waar gekomen? Open je hart mensen! ik meen het.... en zoek de waarheid. De waarheid zal niet naar je toe komen als je door je zonde omgeven wordt. Zoekt de waarheid das alles wat ik jullie te zeggen heb. Het lijkt wel of ik in de woestijn zit te roepen. Maar wist je dat zelfs in de woestijn een prachtig bloempje kan bloeien?

mvg,
Maroc_21 dat is het hem juist. De meeste moslims denken dat 'goed' en islam synoniemen van elkaar zijn. Wat is zonde dan Maroc? Volgens de islam is Sjirk (het vereren van beelden) de grootste zonde. Dus nog een grotere zonde dan het zijn van een seriemoordenaar.
Toch zal ieder weldenkend mens seriemoorden erger vinden dat het vereren van beelden. Zo zie je dat de ethiek van de Islam haaks staat op onze moraal.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Naar schatting van het aantal bekeerlingen die ik ken en diegenen die ik zie bij bijeenkomsten en dergelijke, zou ik jullie even willen zeggen dat het aantal angstwekkend groeit en dat het er heel veel zijn!!!!
Er is ook een ander proces gaande dat veel te weinig aandacht krijgt.

De kans dat jonggehuwde moslima's scheiden in Nederland is meer dan 50%. Ze trouwen kort na het twintigste levensjaar, in de lijn met de Noord-Afrikaanse familie- en clantradities. Als na ongeveer vijf jaar gescheiden wordt volgt de bittere teleurstelling; er volgt verstoting (van familie en vrienden) en plotseling staat de jonge moslima er alleen voor. Veel bouwen nu een eigen netwerk op, zoeken een baan en worden onafhankelijk in doen en laten.

Deze groep is groot maar krijgen weinig steun in onze samenleving. Deze groep is net zo gelovig als als de katholiek die één keer per jaar naar de kerk gaat.

Zij weten inmiddels beter. En dat dankzij de weg van de emancipatie. Geef ze middelen om te kunnen scheiden, om te studeren en om carrière te maken.

Iedereen kan, op zijn eigen manier, hier een steentje aan bijdragen.

Een sterk tegengeluid (TEGEN DE ORTHODOXE ISLAM) uit de allochtonen gemeenschap zelf is duizend maal sterker dan elk manifest.

Niettemin is een manifest wel noodzakelijk!
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Polleke, het probleem is dat de ORTHODOXE ISLAM de ware islam is. In feite kwam ik op dezelfde conclusie als iemand als Mohammed B.

De islam kan men niet moderniseren omdat deze doctrine nu eenmaals haakst staat op alles waar wij in geloven. Men moet gewoon moslims bekeren naar het Christendom.

Ik ben blij dat je verder ook de noodzaak ziet van een manifest. Daarmee bedoel ik een standaardtekst in heldere bewoordingen die het ware vredelievende gehalte van de islam aantoont.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89881
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

sanne schreef:Waar hebben jullie het getal 10 vandaan gehaald? :shock: Het echte cijfer is veel alarmerender!!!! :?

In de moskee van Brussel alleen al!!!! zijn het zo'n 400 tot 500 per jaar. Maar dan zwijgen we over de veleeeeeeeeee andere moskees in België. En niet te vergeten dat de helft van de bekeerlingen het gewoon thuis doet of bij een imaam thuis of in het buitenland.

Het stond een hele tijd geleden in de metrokrant. Het zijn er naar schattig zo'n 1000 per jaar. En zo'n 61% zou vrouw zijn...

Naar schatting van het aantal bekeerlingen die ik ken en diegenen die ik zie bij bijeenkomsten en dergelijke, zou ik jullie even willen zeggen dat het aantal angstwekkend groeit en dat het er heel veel zijn!!!!

Kus

Sanne, is het grootste gedeelte van deze bekeerlingen vrouwen?
Dan heb ik er een goed vertrouwen in dat veel van deze vrouwen hun fout in zullen zien als ze eenmaal verstikt raken door de strenge wetten en dogma;s van de islam.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Ariel schreef:
sanne schreef:Waar hebben jullie het getal 10 vandaan gehaald? :shock: Het echte cijfer is veel alarmerender!!!! :?

In de moskee van Brussel alleen al!!!! zijn het zo'n 400 tot 500 per jaar. Maar dan zwijgen we over de veleeeeeeeeee andere moskees in België. En niet te vergeten dat de helft van de bekeerlingen het gewoon thuis doet of bij een imaam thuis of in het buitenland.

Het stond een hele tijd geleden in de metrokrant. Het zijn er naar schattig zo'n 1000 per jaar. En zo'n 61% zou vrouw zijn...

Naar schatting van het aantal bekeerlingen die ik ken en diegenen die ik zie bij bijeenkomsten en dergelijke, zou ik jullie even willen zeggen dat het aantal angstwekkend groeit en dat het er heel veel zijn!!!!

Kus

Sanne, is het grootste gedeelte van deze bekeerlingen vrouwen?
Dan heb ik er een goed vertrouwen in dat veel van deze vrouwen hun fout in zullen zien als ze eenmaal verstikt raken door de strenge wetten en dogma;s van de islam.
Ze zullen gestraft worden voor hun onwetendheid.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Polleke, het probleem is dat de ORTHODOXE ISLAM de ware islam is. In feite kwam ik op dezelfde conclusie als iemand als Mohammed B.

De islam kan men niet moderniseren omdat deze doctrine nu eenmaals haakst staat op alles waar wij in geloven. Men moet gewoon moslims bekeren naar het Christendom.
Nou de oplossing, gewoon bekeren, is een zeer lastige opgave. Je moet ook niet vergeten dat het Christendom als doctrine ook geen verlichting heeft doorgemaakt. Dat heeft de mens als individu wel doorgemaakt (humanisme).

Door de allochtonen-gemeenschap te emanciperen en te 'individualiseren' zal de geloofsintensiteit vanzelf dalen naar 'autochtoon' niveau.

En dat is waar de Imans en opinieleiders in de moslim gemeenschap zo bang voor zijn... voor westers humanisme en individualisme. Het grootste gevaar voor een doctrine met een gebod voor elk moment van de dag.....

Wat op elke kleine vraag volgt een nieuwe vraag, en tenslotten de HAM-vraag.... bestaat Allah.....
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Polleke schreef:
Polleke, het probleem is dat de ORTHODOXE ISLAM de ware islam is. In feite kwam ik op dezelfde conclusie als iemand als Mohammed B.

De islam kan men niet moderniseren omdat deze doctrine nu eenmaals haakst staat op alles waar wij in geloven. Men moet gewoon moslims bekeren naar het Christendom.
Nou de oplossing, gewoon bekeren, is een zeer lastige opgave. Je moet ook niet vergeten dat het Christendom als doctrine ook geen verlichting heeft doorgemaakt. Dat heeft de mens als individu wel doorgemaakt (humanisme).

Door de allochtonen-gemeenschap te emanciperen en te 'individualiseren' zal de geloofsintensiteit vanzelf dalen naar 'autochtoon' niveau.

En dat is waar de Imans en opinieleiders in de moslim gemeenschap zo bang voor zijn... voor westers humanisme en individualisme. Het grootste gevaar voor een doctrine met een gebod voor elk moment van de dag.....

Wat op elke kleine vraag volgt een nieuwe vraag, en tenslotten de HAM-vraag.... bestaat Allah.....

Het hele Christendom draait om één sleutelbegrip: naastenliefde. Dus men kan gemakkelijk iemands levensinvulling verwerpen maar nog steeds van hem houden. De islam kent dat niet, waarom ik de islam ook als gevaar ben gaan zien.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Op het weblog van Ayaan kwam ik het volgende tegen:


Misschien een korte modetrend? Jaren terug was de bagwan ook in bij jonge zoekenden, de bagwan was toen ook veelvuldig in het nieuws net zoals de islam nu. Slechte reclame is tenslotte ook reclame. Gevalletje puberaal gedrag van deze jongeren die lekker schoppen tegen de leefwijze van de ouders? Komt in de beste gezinnen voor... Naar schijnt is na 2-3 jaar 75% van de tot de islam bekeerden weer vertrokken bij de islam. Terecht natuurlijk ;-) Maar: andersom gebeurd ook, zie het kerstnummer van Vrij Nederland van vorig jaar. Volgens een programma dat op al-Jazeera was zijn er in Afrika 6 miljoen moslims per jaar die christen worden. Dat zijn er dus serieus veel.

Wat overigens bevreemdend is is dat de moslims die christen worden in Nederland moeten meteen onderduiken, of de bekering naar het christendom verzwijgen, om aan vervolging door de eigen etnische gemeenschap te ontkomen. En dat terwijl hier vrijheid van godsdienst is! Maar over deze onvrijheid van godsdienst hoor je weinig vanuit de Tweede Kamer. Weer zo'n westerse kernwaarde die sneuvelt om de moslims niet tegen het hoofd te stoten. Uit angst voor de zoveelste gewelddadige reacties? Laat links en rechts zich daar eens druk over maken!!!
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Vanuit dat perspectief geef ik je gelijk...
181. En voorzeker, Allah heeft de uiting gehoord van degenen, die zeiden: "Allah is arm en wij zijn rijk." Wij zullen hetgeen zij hebben gezegd en hun pogingen om de profeten onrechtvaardig te doden, optekenen en Wij zullen zeggen: "Ondergaat de straf van het branden."

18. Er is geen (aanvaarding van) berouw voor degene, die kwaad doet, totdat de dood hem in het gezicht staart en hij zegt: 'Ik heb berouw;' noch voor degenen die als ongelovigen sterven. Dezen zijn het, voor wie Wij een pijnlijke straf hebben bereid.
24. Doch, indien gij het niet kunt doen - en gij zult het nimmer kunnen doen - wacht u dan voor het Vuur, dat voor de ongelovigen is bereid, welks brandstof mensen en stenen zign.
De Koran is dol op straf! Ik ben geen theoloog maar als ik een robot laat zoeken op straf en ongelovige in een on-line Koran heb ik zo tientallen citaten! Oef.......
sanne
Berichten: 89
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:51 am

Bericht door sanne »

Hallo lieve Ariel,

ja jammer genoeg zijn het bijna allemaal vrouwen en vooral jonge meisjes in de 20. Wat me absoluut opviel in hun verhalen op bijeenkomsten en dergelijke is dat elk verhaal begint met...: Ik heb de Islam leren kennen via mijn man/vriend,...

Ik denk dat ongeveer 99% het doet terwijl ze in een relatie zitten met een moslim. Jammergenoeg ken ik een pak meisjes die bekeerd zijn en nog niet 'teruggekeerd'. De meeste zijn echt ontzettend standvastig in hun geloof.

Maar niet één die me ooit heeft gezegd dat ze gelukkig zijn.

Polleke iets wat ook een nieuwe trend is in de Marokkaanse wereld is het aantal 'importbruidjes en bruidegommen'. Elk jaar zijn het er ook echt veel. Ik las ergen ooit eens 10.000 per jaar. Kan dat of sla ik er nu maar naar toe? In ieder geval waren het er veel. De meeste van die huwelijken stranden bijna altijd. Maar ondertussen blijven deze nieuwe mensen hier ook wel. Vaak komen zij in een Belgie en zijn helemaal alleen en hebben enkel de moskee om op terug te vallen, met vaak een radicalisereing als gevolg. Je zou eens moeten weten hoe erg sommige mensen worden eens ze hier in Belgie komen. Echt raar! Ik snap niet waarom de meesten zich aansluiten bij de othodoxe Islam.

De meeste bekeerlingen kiezen ook voor de orthodoxe Islam of het selefisme, aangezien dit het dichst bij de Profeet (saws) zijn manier van leven ligt. Volgens hen zijn dit dus de beste moslims.

Kus
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Maroc_21 schreef:Het is Allah die hun harten heef verzacht en geleid naar de volle waarheid. Allah redde hen van haat en verdoemenis. En opende ze hun harten voor Vrede en Liefde. Moge zij Licht boven Licht aanschouwen. Moge Allah hun alle zonden vergeven en hen leiden en door hen vele anderen leiden. God u alleen verhoort het gebed. Verhoort mijn gebed alstublieft en leid ons allen naar uw pad en red ons van de haat en verdoemenis.
Beste Maroc,

Waarom vindt je het zo fijn om in een god te geloven die mensen vanwege hun mening naar de Hel stuurt? Wat is daar liefdevol en barmhartig aan? Iedereen die zijn naaste een eeuwig verblijf in de Hel toewenst is vervult van haat. Als je zo denkt dan heb je geen Vrede en Liefde in je hart.

Met vriendelijke groet,

Linda
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

sanne schreef:ja jammer genoeg zijn het bijna allemaal vrouwen en vooral jonge meisjes in de 20. Wat me absoluut opviel in hun verhalen op bijeenkomsten en dergelijke is dat elk verhaal begint met...: Ik heb de Islam leren kennen via mijn man/vriend,...
Het verhaal van zuster Aeesha

Zusters in Islam

Toen ik (anderhalf jaar geleden) als christen hoorde van het feit dat de Qoran nooit gewijzigd was en dus al meer dan 1400 jaar exact hetzelfde was, was ik zeer nieuwsgierig... een week later kocht ik de Qoran (Arabisch - Nederlands) met hierin een uitgebreid voorwoord... al lezende in dat voorwoord, kwam ik 'thuis' nog steeds geen letter in de Qoran zelf gelezen...Het leven zoals ik dit tot dusver had geleefd leek voor mij op de verschijning van de Qoran...Ik had geleefd met wat ik tot dat moment (ieder moment) had kunnen bevatten..gelijk verschenen boodschappen, woorden van Allah, voor mensen te begrijpen in de fase van hun ontwikkeling...Ik stelde mezelf de vraag, "ben ik nu klaar om ook mijn evolutie door te zetten in de Rechte Weg naar Allah??
Toen ben ik Qoran gaan lezen, en nog een keer, gefascineerd door de duidelijkheid (na al de jaren na het verschijnen aan de Profeet ).
Toen kwam de twijfel... ben ik wel goed genoeg? mag ik ook moslim worden? mag ik?

Ter bevestiging heb ik aandachtig mijn leven tot zover onder de loep genomen, had ik misschien al signalen op kunnen vangen, dat Allah mij ook verkozen had?? Een duidelijk teken hiervoor zal ik jullie vertellen.Toen ik over een nieuwe naam liep te denken, was ik 3 meter verwijderd van een schilderijtje waarop mijn oude naam staat...Ik vroeg aan Allah of het goed was, of ook ik de Rechte Weg kon volgen...Tijdens deze bede om Zijn hulp kwam het schilderijtje van de muur,,,,spijker onaangeroerd??? Dus het was goed!! Toen heb ik Hem vergeving gevraagd en gedankt voor Zijn barmhartigheid

Op 29 juli ben ik naar Azhar in Cairo gegaan...om een afspraak te maken om mezelf te bekeren, geen hoofddoek op, normaal gekleed...De sjaych die me te woord stond, maakte me duidelijk dat door binnen te komen en het aangeven van mijn intentie om mezelf te bekeren, verder geen afspraak nodig had...papieren ingevuld...gesproken over mijn 'submission' en toen begonnen de tranen te stromen..in mijn hoofd vroeg ik Allah om vergeving, en vroeg om Zijn barmhartigheid, Zijn leiding naar het Rechte Pad..(achteraf herkende ik grotendeels hadith 1872 in)...Het meest bijzondere kwam toen...het uitspreken van de woorden Ashhadoe allaa Illaha ilaa Allah wa ashhadoe anna Mohammedan rasoel Allah....
Omdat ik bekeerde vanuit protestant geloof was mijn testimony anders dan wat ik had geoefend...uitgebreider...de woorden die door mij gesproken werden in herhaling van de sjaych klonken alsof het gesproken werd door iemand die al jaren Arabisch spreekt...Allahs hulp, en bevestiging was op dat moment zoooo met mij....mijn broeder in Islam die bij me was als wel de sjaych bevestigden dit naderhand,,,,,

de Hollandse vrouw ( 40-er) zonder hoofddoek werd liefdevol opgenomen als moslima met de naam Aeesha


Bron: click hier!
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Plaats reactie