'Bin Laden overleden aan typhus'

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

'Bin Laden overleden aan typhus'

Bericht door Ariel »

Waar of niet waar....
'Bin Laden overleden aan typhus'

PARIJS - Osama Bin Laden is vorige maand overleden in Pakistan. De leider van het terroristennetwerk Al-Qa'ida is bezweken aan de gevolgen van typhus. Dat staat in een uitgelekt rapport in het bezit van de Franse inlichtingendienst, dat zaterdag is geciteerd in de Franse regionale krant L'Est Republicain.

Het rapport is gedateerd op 21 september en zou gebaseerd zijn op informatie afkomstig van ‘betrouwbare Saudische bronnen’. Een woordvoerder van het Franse ministerie van Defensie liet zaterdag na de publicatie van de informatie weten dat er een onderzoek wordt ingesteld naar het lek bij de inlichtingendienst. Het ministerie wilde de informatie in het rapport niet bevestigen.

De Amerikaanse regering zegt het bericht niet te kunnen bevestigen.

Een woordvoerder bij het Pakistaanse ministerie van Binnenlandse Zaken liet weten geen informatie te hebben over de mogelijke dood van Bin Laden.
http://www.volkskrant.nl/buitenland/art ... aan_typhus
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Re: 'Bin Laden overleden aan typhus'

Bericht door Thomas »

Ariel schreef:Waar of niet waar....
'Bin Laden overleden aan typhus'

PARIJS - Osama Bin Laden is vorige maand overleden in Pakistan. De leider van het terroristennetwerk Al-Qa'ida is bezweken aan de gevolgen van typhus. Dat staat in een uitgelekt rapport in het bezit van de Franse inlichtingendienst, dat zaterdag is geciteerd in de Franse regionale krant L'Est Republicain.

Het rapport is gedateerd op 21 september en zou gebaseerd zijn op informatie afkomstig van ‘betrouwbare Saudische bronnen’. Een woordvoerder van het Franse ministerie van Defensie liet zaterdag na de publicatie van de informatie weten dat er een onderzoek wordt ingesteld naar het lek bij de inlichtingendienst. Het ministerie wilde de informatie in het rapport niet bevestigen.

De Amerikaanse regering zegt het bericht niet te kunnen bevestigen.

Een woordvoerder bij het Pakistaanse ministerie van Binnenlandse Zaken liet weten geen informatie te hebben over de mogelijke dood van Bin Laden.
http://www.volkskrant.nl/buitenland/art ... aan_typhus
DNA onderzoek kan een en ander uitwijzen......
Maar laten we het hopen......
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Of het waar is of niet maakt in feite niet veel uit.

Ofwel gingen ze hem vinden, ofwel is hij dood.

als ze hem niet vinden dan kunnen ze hem moeilijk ten eeuwigen tijde in leven laten....
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Dit scenario zou me wel aanstaan : een middeleeuwse nar die sterft aan een middeleeuwse ziekte...
Kamelenpis of -melk zal dus niks opgebracht hebben... :lol:
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Het zal iets met die vlieg te maken hebben Dutch: als een vlieg in je drank zit met één vleugel moet je die volgens Mo ook met de andere vleugel onderdompelen. Waarschijnlijk heeft Osama daar geen acht op geslagen?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
sanne
Berichten: 89
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:51 am

Bericht door sanne »

:lol: En vorige week stond er nog in de krant een fragment uit een boek van een Moslima schrijfster die beweerde dat ze ontvoerd is geweest door hem en als seksslavin werd gebruikt. Zij schreef in haar boek dat hij een obsessie heeft voor Whitney Houston en dat hij haar man Bobby Brown wou vermoorden.

Ik ben benieuwd wat de volgende roddel is... Misschien kunnen ze hem linken aan Wacko Jacko, want die is zich naar het schijnt echt aan het verdiepen in de Islam...

Waar gaat de wereld toch naartoe! :oops:
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Bin Laden heeft een nierkwaal. Hij verblijft in de tribale gebieden in Pakistan. Dat betekent dat er geen goede ziekenhuizen in de buurt zijn.

Dan heb je een probleem als je tyfus oploopt.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

jammer genoeg heeft zijn dood niet veel te beteken voor het gevaar, die is al geleverd in vele hersentjes.

onwetende mensen die binladen de hemel in prijzen.

liefs nadia.
Laatst gewijzigd door nadia op zo sep 24, 2006 12:26 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Vrijdenker
Berichten: 1746
Lid geworden op: do jul 15, 2004 10:07 pm
Contacteer:

Bericht door Vrijdenker »

Zouden de "ongezien de typhus"-verwensingen op blogs als GeenStijl dan toch hebben geholpen?

:lol:

Zo ja, dan wens ik Bin Laden en zijn mede-jihadisten bij deze (nogmaals) ongezien de typhus!

8)
http://www.luxetlibertas.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Ik vond hem altijd al zo een tyfuslijder.......
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

nadia schreef:jammer genoeg heeft zijn dood niet veel te beteken voor het gevaar, die is al geleverd in vele hersentjes.

onwetende mensen die binladen de hemel in prijzen.

liefs nadia.
Precies, maakt jammer genoeg weinig uit.
Zijn er geen regeltjes waar een mohammedaans doodsritueel aan moet voldoen, om de dode in de islamhemel te laten komen ?
Zoiets simpels als een gecremeerd lijk, komt er niet in ? Krijgen we misschien wat vastlopende programma's/computertjes in de hoofdjes, als het stoffelijk overschot gecremeerd zou worden. En dan publiek op de TV.
De boom herken je aan zijn vruchten
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

gideong schreef:Precies, maakt jammer genoeg weinig uit.
Zijn er geen regeltjes waar een mohammedaans doodsritueel aan moet voldoen, om de dode in de islamhemel te laten komen ?
Zoiets simpels als een gecremeerd lijk, komt er niet in ? Krijgen we misschien wat vastlopende programma's/computertjes in de hoofdjes, als het stoffelijk overschot gecremeerd zou worden. En dan publiek op de TV.
Beste Gideong,

Volgens bepaalde Hadith zijn mensen die aan bepaalde ziekten sterven ook martelaars. als je een martelaar bent maakt niet uit wat er met je stoffelijk overschot gebeurd. dan ga je rechtstreeks naar de hemel; geen werderopstanding en geen laatste oordeel.

Moeslim Boek 20, Nummer 4709
Het werd verteld op de autoriteit van Hafsa dochter van Sirin die zei; Anas ibn Malik vroeg me naar de doodsoorzaak van Yahya ibn Abu Amra.
Ik zei (hij stierf) aan de pest
Hij zei: De Boodschapper van Allah (moge vrede met hem zijn) zei dat sterven aan de pest martelaarschap is voor een Moslim.


Tyfus werd ook wel de pest genoemd door onder andere door de Oude Grieken. De 'pest' die Athene trof tijdens de Peloponnesische oorlog was waarschijnlijk tyfus. De pest was in vroeger tijden eigenlijk een verzamelnaam voor allerlei ziekten waar aan korte tijd veel mensen aan dood gingen. Rickettsia typhi is een variant die net als Yersinia pestis wordt overgebracht door vlooien. De Pest was dus in bepaalde gevallen een tyfus epidemie.

Dus helaas kan Bin Laden toch als martelaar worden gezien.

Met vriendelijke groet,
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Linda Danvers schreef:
gideong schreef:Precies, maakt jammer genoeg weinig uit.
Zijn er geen regeltjes waar een mohammedaans doodsritueel aan moet voldoen, om de dode in de islamhemel te laten komen ?
Zoiets simpels als een gecremeerd lijk, komt er niet in ? Krijgen we misschien wat vastlopende programma's/computertjes in de hoofdjes, als het stoffelijk overschot gecremeerd zou worden. En dan publiek op de TV.
Beste Gideong,

Volgens bepaalde Hadith zijn mensen die aan bepaalde ziekten sterven ook martelaars. als je een martelaar bent maakt niet uit wat er met je stoffelijk overschot gebeurd. dan ga je rechtstreeks naar de hemel; geen werderopstanding en geen laatste oordeel.

Moeslim Boek 20, Nummer 4709
Het werd verteld op de autoriteit van Hafsa dochter van Sirin die zei; Anas ibn Malik vroeg me naar de doodsoorzaak van Yahya ibn Abu Amra.
Ik zei (hij stierf) aan de pest
Hij zei: De Boodschapper van Allah (moge vrede met hem zijn) zei dat sterven aan de pest martelaarschap is voor een Moslim.


Tyfus werd ook wel de pest genoemd door onder andere door de Oude Grieken. De 'pest' die Athene trof tijdens de Peloponnesische oorlog was waarschijnlijk tyfus. De pest was in vroeger tijden eigenlijk een verzamelnaam voor allerlei ziekten waar aan korte tijd veel mensen aan dood gingen. Rickettsia typhi is een variant die net als Yersinia pestis wordt overgebracht door vlooien. De Pest was dus in bepaalde gevallen een tyfus epidemie.

Dus helaas kan Bin Laden toch als martelaar worden gezien.

Met vriendelijke groet,
bin laden wordt zowiezo als held gezien, wat hem ook overkomt het blijft zo voor vele moslims.
mocht hij vermoord worden door de amerikanen of zo dan krijgt zijn dood nog een staartje. (ik ga er niet vanuit dat binladen dood is).

liefs nadia.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Ariel schreef:Waar of niet waar....
Ariel, ik opende deze topic eigenlijk alleen omdat jij hem bent opgestart. :D

Normaal gesproken vind ik dit soort onderwerpen zonde van mijn tijd. De man leeft, hij is dood, hij leeft, hij leeft niet, hij is dood en is dan weer alsnog overleden....doeieeee!!! :D

Misschien vergaat het Bin Laden net als Pim Fortuijn - of als Mohammed.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

nina schreef:
Ariel schreef:Waar of niet waar....
Ariel, ik opende deze topic eigenlijk alleen omdat jij hem bent opgestart. :D

Normaal gesproken vind ik dit soort onderwerpen zonde van mijn tijd. De man leeft, hij is dood, hij leeft, hij leeft niet, hij is dood en is dan weer alsnog overleden....doeieeee!!! :D

Misschien vergaat het Bin Laden net als Pim Fortuijn - of als Mohammed.

"Waar of niet waar" was zomaar een opmerking Nina.
Ik wilde hier geen discussie over opstarten.
Sorry dat ik die indruk gegeven heb.

Ik weet niet of ik moet geloven dat hij dood is, en mij kan het eigenlijk niet veel schelen of hij nu wel of niet leeft.
De fundamentalistische Islam is niet met hem gestorven, en na hem komen en zijn er talloze andere die het gevecht tegen het verdorven westen door willen zetten.

Zijn dood veranderd niks aan de huidige situatie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Ariel schreef:
nina schreef: Ariel, ik opende deze topic eigenlijk alleen omdat jij hem bent opgestart. :D

Normaal gesproken vind ik dit soort onderwerpen zonde van mijn tijd. De man leeft, hij is dood, hij leeft, hij leeft niet, hij is dood en is dan weer alsnog overleden....doeieeee!!! :D

Misschien vergaat het Bin Laden net als Pim Fortuijn - of als Mohammed.

"Waar of niet waar" was zomaar een opmerking Nina.
Ik wilde hier geen discussie over opstarten.
Sorry dat ik die indruk gegeven heb.

Ik weet niet of ik moet geloven dat hij dood is, en mij kan het eigenlijk niet veel schelen of hij nu wel of niet leeft.
De fundamentalistische Islam is niet met hem gestorven, en na hem komen en zijn er talloze andere die het gevecht tegen het verdorven westen door willen zetten.

Zijn dood veranderd niks aan de huidige situatie.
lieve ariel,

inderdaad, zo is het, jammer genoeg.
zijn idiologie is al versprijd, we zitten al midden in een geestelijk ziekte waar we samen uit moeten zien komen.

omkijken heeft geen zin meer, we moeten vooruit kijken en proberen zijn idiologie te ontkrachten, het is tenslotte een geestelijke ziekte in het algemeen bedoeld.

liefs nadia
Plaats reactie