Aznar: Waarom moeten moslims zich nooit verontschuldigen?

Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Afghan schreef:
Maroc_21 schreef:Het spijt me dat ik Moslim ben
Beste Maroc,
Ik hoop van harte dat je ooit zo'n bevrijdende uitspraak met volle overtuiging kunt zeggen.
Jij begrijpt die uitspraak niet hé? Nederlands is zo moeilijk. Ik weet niet of je geslaagd bent voor je inburgeringscursus of niet?

mvg,
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

nadia schreef:
Hamsa schreef:Spanje heeft een speciaal plaatsje in het hart van de moslims: ze willen Spanje terug.

Fundamentalisten geloven dat als een gebied eens veroverd is geweest door de Islam het voor altijd islamitisch moet blijven. Er is een speciaal woord ervoor. Ik denk dat het "waqf" is.

Indonesie, Suriname, Srilanka, New York, Chozhamandalam (Coramandelkust in Zuid-India) enz. zijn dan de Nederlandse waqf-gebieden volgens deze logica.
de moslims moeten gewoon met hun poten van spanje als zogenaamde islamistische staat afblijven en wakker worden !!!!

spanje behoort ook niet tot de islam maar tot een volk WEER EEN VOORBEELD DAT ZE DE MENS NIET ALS INDIVIDU AANEMEN, VIND JE HET GEK DAT DE MOSLIMS ZO VASTGEKLEMD ZITTEN MET HUN GELOOF.
HET GELOOF ZELF CLAIMT VIAN ZIJN BOEK NAAR ZIJN VOLK, een beetje vreemd in onze maatstaven, weer een goed voorbeeld van hoe krom zij denken en handelen.


en nu komt mijn strijd " De echte berbers zijn van mening dat ze recht blijven hebben op hun veroverd grondgebied en wel zonder religie als heersend invloed, alleen perosoonlijk religie, zoals dit ooit ook het geval was.

berbers staat voor "vrije mensen/vrije volk"en het zijn over het algemeen vredelievend onder elkaar voordat de islam opgedrongen werd, na de islam kwam door deze "dwang" een hoop ellende, toen zijn er vele volken vertrokken, uiteindelijk ook de laatste echte berbers, joodse berbers.

maar ja, wij berbers willen geen bloed zien dus we gaan niet met de zwaard aan de gang maar we maken van marokko een modern land en we zorgen dat de berbers alnog een vrij mens kan worden....nog een aantal jaren wachten dan gaat het zeker vooruit met marokko......alhoewel ik het wel dom vind van de koning zijn diplomaat terug heeft gehaald bij de paus, hierin heeft hij mij teleurgesteld en nog wat meer maar toch is hij weer beter dan zijn vader dus ik vind het de redelijk goeie kant op gaan.

liefs nadia.
Maroc_21 schreef:
nadia schreef:berbers staat voor "vrije mensen/vrije volk"
Niet waar!

Beber is afgeleid van het Romeinse woordje "Barbaar". Marokko was vroeger een provincie van het Romeinse Rijk.

Geen leugens zitten vertellen hé.:)
sorry maar jij hebt het helemaal fout, ik laat je zien waarom...ik kom zo met bewijzen, zie onder !!!

1.wikipedia

Volgens vele bronnen komt de naam berber van het Griekse woord barbaros af. Dit is een benaming die de Grieken gaven aan ieder volk dat geen Grieks sprak en niet deelnam aan de Griekse beschaving. Van oorsprong was dat waarschijnlijk het Griekse woord voor de stammen die de Grieken in het noorden tegenkwamen, omdat die "barbarbarbar" leken te zeggen als ze praatten. Om deze reden wordt de aanduiding Berber vaak als beledigend gezien.

Imazighen noemen hun volk doorgaans niet Berbers maar Imazighen, wat vrije mensen betekent.
Imazighen worden in diverse geschriften uit de klassieke oudheid genoemd, toen zij een van de schakels tussen de volkeren en beschavingen van Europa en Afrika ten zuiden van de Sahara vormden.
Sommigen echter prefereren de naam Berbers omdat niet alle Berbervolken zichzelf 'Imazighen' noemen (zie kaart; vergelijk de kwestie "Roma" vs. "zigeuners").

Verspreiding van de Imazighen in Noord-West Afrika.De Imazighen, meervoud van Amazigh, ook vaak Berbers genaamd, zijn de oorspronkelijke inwoners van Noord-Afrika. In de oudheid werden de Imazighen Lybiërs, Numidiërs en Moren genoemd. De Imazighen leefden in een gebied dat zich uitstrekte van de Atlantische Oceaan tot aan de oase Siwa in Egypte, en van Tunesië tot aan de Sahel. Dit gebied werd vroeger ook aangeduid als Barbarije.

Tegenwoordig zijn Imazighen voornamelijk te vinden in Marokko, Algerije en Libië. Tunesië daarentegen is zodanig gearabiseerd, dat de meeste Imazighen de Arabische cultuur en identiteit overnamen, met alle aspecten vandien (bijvoorbeeld taal en keuken). Ook in Mauritanië, Mali en Ghana, alsmede door middel van emigratie in Europa (naar schatting 3 miljoen; vooral in Frankrijk, Nederland en België), vindt men aanzienlijke gemeenschappen van Imazighen. De meeste Noord-Afrikanen kunnen Imazighen onder hun voorvaderen rekenen.
Maroc_21 schreef:
nadia schreef:berbers staat voor "vrije mensen/vrije volk"
Hoi Nadia,

Ik weet niet of je wel leest wat je kopieërt en plakt. Je verwart namelijk twee dingen door mekaar heen: Berber en Amazigh.

Berber komt van het Romeinse woordje "Barbaar" die ze van de Grieken hebben. Ik zie dat je me eerst dom, dommer kan niet, noemde.. Die woorden heb je terug genomen.. heel goed!
De Berbertalen (vaak kortweg 'Berber' genoemd, soms 'Tamazight' ) vormen samen een tak van de Afro-Aziatische taalfamilie en worden gesproken in Noord-Afrika. Het taalgebied strekt zich uit van Marokko in het westen tot het Egyptische Siwa in het oosten en van de Middellandse Zee in het noorden tot Niger in het zuiden; de meeste sprekers bevinden zich echter in Marokko, Algerije, en Libië. Het Berbers wordt gesproken door ongeveer de helft van de Marokkanen, een derde van de Algerijnen en de Moren en een vijfde van de Libiërs. Het totaal aantal sprekers van Berbertalen is moeilijk te bepalen omdat veel landen in de Maghreb geen taal-informatie opnemen in hun volkstellingen; het wordt geschat op ongeveer twintig miljoen (Stroomer 2002:14).

De naam die de Berber-sprekers zichzelf geven is Imazighen, 'vrije mensen'. 'Tamazight', in Noordelijk Berber de eigennaam voor de taal, is de vrouwelijke vorm van het enkelvoud 'amazigh' van 'imazighen'. De overeenkomstige term in Tuareg is, afhankelijk van het dialect, 'Tamasheq/Tamahaq/Tamajaq'. De term 'Berber' is verreweg de meest gebruikte maar wordt door veel Imazighen ervaren als geringschattend. Het woord 'berber' is verwant aan het Nederlandse 'barbaar': beide woorden gaan terug op het Griekse barbaros, waarmee de oude Grieken alle volken aanduidden die geen Grieks spraken (zie ook Barbarije).
Bron: Click hier

Je hebt het vaker mis maar je bent erg te arrogant om dat toe te geven. bah
maroc, dat de naam berbers afstamt van het grieks gebeuren wist ik al, de reden waarom ze zo zijn genoemd weet ik ook.
wat ik bedoel met vrije mensen"is iets waar de berbers ZELF voor staan......snappie en dit bedoelde ik uit te leggen, als ik ik dus had vermeld dat berebs van de griekse tijd afkomztig zou zijn omdat de grieken niet wisten waar dit volk vandaan kwam en daarna aangegeven dat de berbers zichzelf zien als het vrije volk omdat zij zichzelf noemen, TAMAZIGHT, en dit betekent ""vrije mensen"" ....dus.....ik wist wat jij vertelt en daarbij heb ik je bewijzen gegeven waar OOK op staat dat de grieken er wat mee te maken hebben...

conclussie: de berbers of imazighen zijn van mening dat zij het vrije volk zijn. en hier ging het uiteindelijk om in de discussie over spanje.

en nee, ik ben nooit te arrogant om fouten toe te geven, ik ben niet meer dan een ander maar jij bent wel zo, jij geeft NOOIT TOE.ik hoop dat we elkaar beter begrijpen......bedankt.

liefs nadia
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Maroc_21 schreef:
Afghan schreef:
Maroc_21 schreef:Het spijt me dat ik Moslim ben
Beste Maroc,
Ik hoop van harte dat je ooit zo'n bevrijdende uitspraak met volle overtuiging kunt zeggen.
Jij begrijpt die uitspraak niet hé? Nederlands is zo moeilijk. Ik weet niet of je geslaagd bent voor je inburgeringscursus of niet?

mvg,
Ja, Maroc je hebt gelijk. Ik niet nederlands kunnen praten. Ik gek zijn, daarom naar nederland gekomen. Waar jij nederlands heb geleerd? ik dat adres ook krijgen van jou?
Groeten met vriendelijk
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Maroc_21 schreef:Het spijt me

Het spijt me
voor wat mijn broeders in geloof (...) hebben gedaan!

Het spijt me dat
mijn landgenoten Suriname en Indonesië hebben gekoloniseerd

Het spijt me dat
mijn broeders in menselijkheid Irak hebben aangevallen en vele onschuldigen hebben vermoord en een hel hebben gesticht

Het spijt me dat
mijn broeders in menselijkheid een atoombom hebben gedropt op Hiroshima met alle gevolgen van dien.

Het spijt me dat
mijn broeders in menselijkheid de II WO hebben gestart en een groot deel van Europa hebben bezet.

Ook spijt het mij
dat kruisvaarders moordend op kruistocht gingen om bloed te vergieten onderweg slachtten ze meer orthodoxe Garmaanse Christenen dan ze aan Joden en moslims hebben vermoord.

Het spijt me dat
het tibetaanse volk al jaren onderdrukt wordt.

Het spijt me dat
Palestijnse kinderen zwaar gewapende militairen met stenen bekogelen en deze met kogels terug schieten richtend op hun kleine hartjes. Die militairen zulke goede werpers. Zo'n klein object die ze in het hart treffen.

Het spijt me dat
jullie ouders jullie veroorzaakt hebben.

Het spijt me dat ik Moslim ben
Maar Darfur, waar Moslims anderen afslachten, spijt je blijkbaar niet. Je bent, zoals altijd, erg leugenachtig en ongeloofwaardig mijn beste Maroc_21. Een echte Moslim.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Iznogoodh schreef:Maar Darfur, waar Moslims anderen afslachten, spijt je blijkbaar niet. Je bent, zoals altijd, erg leugenachtig en ongeloofwaardig mijn beste Maroc_21. Een echte Moslim.
Maroc_21 schreef:Het spijt me
voor wat mijn broeders in geloof (...) hebben gedaan!
Dit bedoel ik met verzoening en liefde niet in woorden zien. Doe alstublieft je haatbril van je af... je ziet er niet uit!

mvg,
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

nadia schreef:berbers staat voor "vrije mensen/vrije volk"
nadia schreef:wat ik bedoel met vrije mensen"is iets waar de berbers ZELF voor staan......snappie en dit bedoelde ik uit te leggen
En daar heb je duizenden woorden en quotes voor nodig? Doe je dat ook als je tegen je man wil zeggen dat je van hem houdt? :)

Een leuke romantische sfeer zul je dan creëren :) ;)

Amazigh = vrije man

Berber = afgeleid van "Barbaar"

mvg,
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Maroc_21 schreef:
Iznogoodh schreef:Maar Darfur, waar Moslims anderen afslachten, spijt je blijkbaar niet. Je bent, zoals altijd, erg leugenachtig en ongeloofwaardig mijn beste Maroc_21. Een echte Moslim.
Maroc_21 schreef:Het spijt me
voor wat mijn broeders in geloof (...) hebben gedaan!
Dit bedoel ik met verzoening en liefde niet in woorden zien. Doe alstublieft je haatbril van je af... je ziet er niet uit!

mvg,
Natuurlijk, Maroc, verzoening was 'aan' en haatbril was toen 'af'...

Maar je eindigt met:
Maroc_21 schreef:Het spijt me
jullie ouders jullie veroorzaakt hebben.
Wil je mij eens haarfijn uitleggen wat de verzoening en liefde hierin is?

Je begrijpt toch, als je zoiets zegt, dat de eerste "Het spijt me" een nasmaak krijgt van levensgrote hypocrisie en vijandelijk sarcasme? Dat zie je toch in?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Hume
Berichten: 110
Lid geworden op: zo sep 17, 2006 1:39 pm

Bericht door Hume »

Het spijt me dat
mijn landgenoten Suriname en Indonesië hebben gekoloniseerd
Het spijt mij dat e mohammedanen Israel, Libanon, Arabie, Turkije, Egypte, de Balkan, Hongarije, Oostenrijk, India, het iberisch schiereiland, Frankrijk, Perzie en Noord-Afrika hebben veroverd en gecoloniseerd?
Het spijt me dat
mijn broeders in menselijkheid Irak hebben aangevallen en vele onschuldigen hebben vermoord en een hel hebben gesticht
Spijt de moorden die jouw broeder Saddam tegen vele irakezen pleegde ook?
Het spijt me dat
mijn broeders in menselijkheid een atoombom hebben gedropt op Hiroshima met alle gevolgen van dien.
Typisch mohammedaans redeneren, de jappen vallen Amerika en en zij zijn het slachtoffer....
Het spijt me dat
mijn broeders in menselijkheid de II WO hebben gestart en een groot deel van Europa hebben bezet.
Spijt het je dat de mohammedanen de grootste vrienden waren van de nazis? http://tellthechildrenthetruth.com/
Ook spijt het mij
dat kruisvaarders moordend op kruistocht gingen om bloed te vergieten onderweg slachtten ze meer orthodoxe Garmaanse Christenen dan ze aan Joden en moslims hebben vermoord.
Spijt het jou dat Otman, Jerusalem veroverde en zijn opvolgers vervolgens de autochtone joden en christenen onderdrukten? De kruistochten waren net zo goed een offensieve aanval als de landing van de geallieerden op Normandie.
Het spijt me dat
het tibetaanse volk al jaren onderdrukt wordt.
Spijt het jou dat de negertjes in Darfur worden vermoord door jouw geloofgenoten?

Het spijt me dat
Palestijnse kinderen zwaar gewapende militairen met stenen bekogelen en deze met kogels terug schieten richtend op hun kleine hartjes. Die militairen zulke goede werpers. Zo'n klein object die ze in het hart treffen.
Spijt het jou dat de joden uit hun eigen land werden gepest door mohammedanen? Arabieren hebben niets in Israel te zoeken, behalve een claim van de pedofiel Mohammed dat het er op een ezel naartoe is gevlogen.
Het spijt me dat
jullie ouders jullie veroorzaakt hebben.
Spijt het jou dat jouw ouders nooit een poot hebben uitgestoken voor dit land en op onze zak teren?
Het spijt me dat ik Moslim ben
Het is je geraden ook...

Maar eigenlijk moet ik ook nog zeggen dat jouw post er een is als typisch van een mohammedaan, elke eigen verantwoordelijkheid afschuiven en eigen fouten probeert te vergoeilijken met een tu-quoque drogredenering :yuk:
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Maroc_21 schreef:
nadia schreef:berbers staat voor "vrije mensen/vrije volk"
nadia schreef:wat ik bedoel met vrije mensen"is iets waar de berbers ZELF voor staan......snappie en dit bedoelde ik uit te leggen
En daar heb je duizenden woorden en quotes voor nodig? Doe je dat ook als je tegen je man wil zeggen dat je van hem houdt? :)
Een leuke romantische sfeer zul je dan creëren :) ;)

Amazigh = vrije man
Berber = afgeleid van "Barbaar"

mvg,
als jij zo slim geweest zou zijn dan had ik je niets verder hoeven uit te leggen...
jij had ook kunnen zeggen, ja, berbe5rs zijn en staan voor het vrije volk maar ze worden ook barbar genoemd..dan had ik je geantwoord met 3 woorden, jij hebt gelijk in deze woorden maar wat ik bedoel met vrije mensen is een status dat de berbers altijd hebben gehad of dat zij nu berbers worden genoemd of niet....en een berber als jij zou dit moeten weten.
helaas ben jij iemand die dan op een twee tal woorden gaat vallen terwijl de hoofdvraag om iets heel anders ging...

ISLAM WIL SPANJE veroveren !!!
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Beste Hume,

Als je geen vrede en liefde in je hart hebt, kan ik helaas niets voor je doen. Het spijt me!

mvg,
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
Hume
Berichten: 110
Lid geworden op: zo sep 17, 2006 1:39 pm

Bericht door Hume »

Maroc_21 schreef:Beste Hume,

Als je geen vrede en liefde in je hart hebt, kan ik helaas niets voor je doen. Het spijt me!

mvg,
Beste Maroc, ik heb liefde en vrede in mijn hart daarom probeer ik haat en intolerantie en dus het mohammedanism te bestrijden. Overigens vind ik jou antwoord een enorm zwaktebod het getuigt van grote intellectuele leegheid om mij persoonlijk aan te vallen in plaats van de inhoud van mijn bericht.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Maroc_21 schreef:
Iznogoodh schreef:Maar Darfur, waar Moslims anderen afslachten, spijt je blijkbaar niet. Je bent, zoals altijd, erg leugenachtig en ongeloofwaardig mijn beste Maroc_21. Een echte Moslim.
Maroc_21 schreef:Het spijt me
voor wat mijn broeders in geloof (...) hebben gedaan!
Dit bedoel ik met verzoening en liefde niet in woorden zien. Doe alstublieft je haatbril van je af... je ziet er niet uit!

mvg,
Houd eens op met liegen. Dat is veel beter.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Bericht door Hayat »

Mij spijt niks. Ik heb ook niks gedaan waar ik spijt van zou hebben en daar ben ik blij mee.
Life is a bitch. Ze is weer terug.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Hayat schreef:Mij spijt niks. Ik heb ook niks gedaan waar ik spijt van zou hebben en daar ben ik blij mee.
Dan hoef je je voor niets te verontschuldigen, Hayat.

Het punt van Aznar is juist dat Deense cartoonisten, de Paus en wij ook niets verkeerd doen door de Islam aan de kaak te stellen. De waarheid is geen waarheid als ze kritiek moet afdreigen met brandende ambassades, diplomatiek schofferen, brandende vlaggen of met de "hel". Pas op hoor, dat is geen unieke ziekte aan de Islam, de andere twee Judaistische godsdiensten lijden ook aan die ziekte.

Er is geen dialoog, Hayat, dialoog is niet lief doen tegen diegene die je gans den tijd voor rotte vis uitscheldt en met alle zonden Israël's overlaadt (letterlijk). Da's dhimmitude. En daar begint het westen nu stilaan toch schoon genoeg van te krijgen. Het westen heeft geen "schoon geweten" en is ook niet heilig in die wereldpolitiek (cfr. Bush), maar de Islam ook niet. En op dit moment tonen de Arabische landen en de Islamitische wereld kwalijke ziektebeelden. En we moeten het daar 's dringen over hebben voor dat er oorlog van komt.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
stormblast
Berichten: 82
Lid geworden op: do jun 23, 2005 11:29 am

Bericht door stormblast »

De Katholieke Kerk heeft meerdere malen haar verontschuldigingen aangeboden voor gebeurtenissen als de Inquisitie, en het Westen idem dito voor de slavernij en de kolonisatie, maar geen enkel gezaghebbend islamitisch instituut heeft tot dusverre de al veertienhonderd jaar durende gewelddadige jihad (en de daaraan vastklevende kolonisatie, slavernij en horigheid van niet-moslims) veroordeeld. De bloederige veroveringen van Perzië, het Byzantische Rijk, delen van het hindoeïstische India, het ooit christelijk-Arabische Midden-Oosten, het animistische Midden-Afrika en de verscheidene invallen in West-Europa (al sinds de achtste eeuw zoals bij de Slag om Potiers, dus ver voordat de kruistochten begonnen), nog nooit is daar een verontschuldiging voor aangeboden. Maar nu eisen moslimleiders wel een verontschuldiging van de Paus.

http://www.dejongejournalist.nl/news.php?nid=2854
For a tolerant religion I never see any tolerance.
stormblast
Berichten: 82
Lid geworden op: do jun 23, 2005 11:29 am

Bericht door stormblast »

Hamsa schreef:Spanje heeft een speciaal plaatsje in het hart van de moslims: ze willen Spanje terug.
Fundamentalisten geloven dat als een gebied eens veroverd is geweest door de Islam het voor altijd islamitisch moet blijven. Er is een speciaal woord ervoor. Ik denk dat het "waqf" is.

Indonesie, Suriname, Srilanka, New York, Chozhamandalam (Coramandelkust in Zuid-India) enz. zijn dan de Nederlandse waqf-gebieden volgens deze logica.
Klopt, en dat hebben ze onlangs ook weer gezegd:

Qaradawi, calls on Muslims to conquer Europe, saying: "Islam will return to Europe as a conqueror and a victor after being expelled from it twice -- once from the south, from Andalusia, and a second time, from the east, when it knocked several times on the doors of Athens." Qaradawi ruled that Muslims should re-conquer "'former Islamic colonies' in Andalus (Spain), southern Italy, Sicily, the Balkans and the Mediterranean islands."

http://www.frontpagemag.com/Articles/Re ... p?ID=20726
For a tolerant religion I never see any tolerance.
Plaats reactie