Jonge moslims gevoelig voor radicalisering

Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Jonge moslims gevoelig voor radicalisering

Bericht door Lodewijk Nasser »

Jonge moslims gevoelig voor radicalisering


Van alle moslims in Amsterdam zijn er ongeveer 1.445 gevoelig voor radicalisering, 2 procent van het totale aantal moslims in de stad. Vooral jonge Turken en Marokkanen tussen de 16 en 18 jaar zijn ontvankelijk voor radicaalislamitische stromingen en uitingen.

Dat blijkt uit een onderzoek (nog niet online) van het Instituut voor Migratie en Etnische Studies (IMES) van de Universiteit van Amsterdam, dat woensdag werd gepresenteerd aan de Amsterdamse burgemeester Job Cohen (PvdA).


'Vooral jonge moslims vatbaar voor radicalisering

Groot wantrouwen

De jonge Turken en Marokkanen die radicaliseren hebben meestal een middelbare opleiding, hebben een groot wantrouwen in de politiek en verkeren in een sociaal isolement. Zij houden er vaak een zeer orthodoxe geloofsinvulling op na en zien de islam als een politiek strijdpunt. Duh dat is de Islam

De onderzoekers, politicologen Jean Tillie en Marieke Slootman, hebben niet bekeken hoeveel moslims er daadwerkelijk radicaliseren. Volgens hen is dat onmogelijk, omdat radicalisering een zeer individualistisch proces is.

De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding constateerde maandag in het driemaandelijkse rapport Terroristisch Dreigingsbeeld dat het vooral de jonge Turken zijn die steeds meer radicaliseren.

Eigen schuld

Tillie en Slootman zijn van mening dat allochtone organisaties van groot belang zijn voor het bestrijden en tegengaan van radicalisering. Dat er steeds meer moslims radicaliseren, is volgens de onderzoekers de eigen schuld van Nederland.

Het huidige integratiebeleid is volgens de onderzoekers te hard en ook het verminderen van subsidies aan allochtone organisaties speelde een rol. Met een softe aanpak en het geven van geld moet het allemaal beter worden. Dit gelooft toch niemand? Moeten we dan beschermingsgeld betalen?

Steunen

Ook mogen moskeeën jongeren die dreigen te radicaliseren niet zomaar wegsturen, vinden de onderzoekers. Ze moeten deze jongeren juist steunen om zo isolatie en radicalisering tegen te gaan, aldus Tillie en Slootman.

Het onderzoek werd uitgevoerd met behulp van 321 moslims die een enquête invulden, er was contact met twaalf jonge moslims die zijn geradicaliseerd en ook werd er veel gesproken met bestuurders van de vijf stadsdelen waar de meeste moslims wonen.

De onderzoekers waren woensdagochtend niet bereikbaar voor commentaar.

Door Claudia van Zanten



Dit is geen wetenschap. Dit is linkse propaganda!
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Waarom zijn die onderzoekers niet op het idee gekomen dat wellicht de Islam het probleem is.

Waarom krijgt alles en iedereen de schuld, behalve de jongeren zelf.

Waarom denken zij dat als je maar de krokodil eten geeft, hij je als laatse opeet?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Jongeren zijn altijd meer geneigd dat radicalisme dan volwassenen dus dat ze ook vatbaarder zijn voor Islamisme is niet zo vreemd. Jongeren zijn zich ook acuter bewust van onrecht en op hun verontwaardiging kun je makkelijker inspelen omdat ze minder kennis en levenservaring hebben.

Samir Azzouz' verhaal in zijn eigen woorden is ook interessant. hij was overmatig geobsedeert met de Palestijnse kwestie en met de radicale interpretatie van de Islam en mensen in zijn omgeving gingen hier niet op in. Ik zie het als een groot probleem dat in de media en op school de schijnheiligheid van deze verontwaardiging niet ook wordt aangekaart.


Veel van die jongeren halen rottigheid uit waar ze in een Shariastaat zware lichamelijke straffen voor zouden krijgen. Niet erg consistent om pleiten dat wetten waar jij je toch niet aan houdt moeten worden aangescherpt. Samir Azzouz en vrienden zouden in een Sharia staat minimaal zweepslagen voor seks buiten het huwelijk hebben gekregen want die religieuze huwelijken zijn zonder toestemming van de familie van de meisjes en jonge vrouwen in kwestie gesloten. Voor diefstal raak je een hand kwijt. Rebellen wordt handen en voeten afgehakt en ze worden gekruizigd. Mensen martelen tot ze bekennen is toegestaan. Azzouz en vrienden kunnen beweren dat de Islam stelen en in opstand komen tegen kafirs toestaat, maar die buitenechtelijke seks hebben ze met Moslimdames gehad. Volgens de Sharia verdienen ze daar 100 zweepslagen voor of steniging. Zijn zij bereid om zelf zich aan deze regels te onderwerpen? Ik dacht het niet.

Wat de Palestijnen betreft zou het volgende eens vaker moeten worden belicht. Ze hebben zelfbestuur iets waar Koerden, de Tibetanen en tal van andere onderdrukte minderheden alleen maar van kunnen dromen. Hun strijders vermoorden opzettelijk Israelische burgers, terwijl Israel er naar streeft om indien mogelijk Palestijnen die geen strijder zijn niet te treffen.

Syrië heeft geen probleem met het neermaaien van demonstraties met volautomatische vuurwapens. Er zijn daarom geen demonstraties in Syrië die niet onmiddelijk uitelkaar vallen als de politie of het leger worden gesignaleert tenzij de overheid deze demonstraties zelf heeft georganiseerd of goedgekeurd. Onder Hafiz Assad is er ook een opstandige stad aan puin geschoten met meer dan 30.000 doden als gevolg omdat er rebellen in deze stad zaten. Jordanië heeft in enkele maanden duizenden Palestijnen gedood in de jaren zeventig toen de PLO in hun land tegen de regering in opstand kwam. Er zijn toen ook vele Palestijnen het land uit gejaagd. Als de Israeli's zich net zo gedroegen als de Syriërs en de Jordaniërs dan hadden ze geen last van terrorisme. Beide regimes hebben vele malen meer Soennitische Arabische Moslims gedood dan Israel er heeft gedood gedurende het gehele Palestijnse conflict. De enige reden dat iemand jammert om de Palestijnen is omdat Israel een Joodse staat is. De Palestijnen die in Jordanië in kampen wonen worden als parias behandeld en dat is in Libanon en Syrië ook het geval. Zij mogen niet integreren in de samenleving omdat ze "terug" moeten, terwijl de overgrote meerderheid gewoon geboren is in deze landen en zelfs hun voorouders die uit het gebied wat nu Israel is daar doorgaans pas een paar jaar woonden. De VN definieert namelijk een Palestijnse vluchteling als iemand die 2 jaar of meer in het gebied dat nu Israel is, heeft gewoond en in 1948 is weggegaan of van zo iemand af stamt. De VN geeft dus toe dat het grootste deel van de zogenaamde Palestijnse vluchtelingen in 1948 in feite migranten waren anders hadden ze een verblijf van minimaal 10 jaar of geboren en getogen in het gebied wat nu Israel is als eis gesteld. De Arabieren die in 1948 niet uit Israel zijn gevlucht zijn nu staatsburger en hebben meer rechten dan burgers van omringende islamitische landen. De Palestijnen in de Palestijnse gebieden hebben zelfbestuur en kans op een eigen staat. Boos op Israel zijn is een tikje schijnheilig gezien het feit dat Palestijnen en andere Arabieren elders in het Midden-Oosten het over het algemeen veel slechter hebben. Andere minderheden zijn in Islamitische landen nog veel slechter af.

Die schijnheiligheid van die dubbele verontwaardiging zou deze jongeren eens hard moeten worden ingewreven. Waar zijn de demonstraties om te eisen dat Palestijnen die in Arabische landen zijn geboren gewoon het staatsburgerschap van dat land kunnen krijgen en gelijk worden behadelt? Die zijn er niet. De mensen die zogenaamd begaan zijn met de Palestijnen kan het doorgaans niks schelen als Palestijnen door Arabische landen of hun eigen machthebbers worden onderdrukt, gemartelt en gedood. Die solidaliteit is doorgaans alleen van toepassing als Israel in het spel is.

Verontwaardiging over Moslimdoden en -gewonden is er alleen als de daders geen Moslim zijn. Heel selectief dus. Hoe strenger een land de islam aanhangt hoe erger de mensenrechten worden geschonden. Daar denken dat soort jongeren niet over na, omdat niemand ze daar op wijst.
Laatst gewijzigd door Linda Danvers op do okt 19, 2006 3:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Gebruikersavatar
Simonida
Berichten: 87
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:23 pm

Bericht door Simonida »

Linda Danvers schreef:

Veel van die jongeren halen rottigheid uit waar ze in een Shariastaat zware lichamelijke straffen voor zouden krijgen. Niet erg consistent om pleiten dat wetten waar jij je toch niet aan houdt moeten worden aangescherpt. Samir Azzouz en vrienden zouden in een Sharia staat minimaal zweepslagen voor seks buiten het huwelijk hebben gekregen want die religieuze huwelijken zijn zonder toestemming van de familie van de meisjes en jonge vrouwen in kwestie gesloten. Voor diefstal raak je een hand kwijt. Rebellen wordt handen en voeten afgehakt en ze worden gekruizigd. Mensen martelen tot ze bekennen is toegestaan. Azzouz en vrienden kunnen beweren dat de Islam stelen en in opstand komen tegen kafirs toestaat, maar die buitenechtelijke seks hebben ze met Moslimdames gehad. Volgens de Sharia verdienen ze daar 100 zweepslagen voor of steniging. Zijn zij bereid om zelf zich aan deze regels te onderwerpen? Ik dacht het niet.

Wat de Palestijnen betreft zou het volgende eens vaker moeten worden belicht. Ze hebben zelfbestuur iets waar Koerden, de Tibetanen en tal van andere onderdrukte minderheden alleen maar van kunnen dromen. Hun strijders vermoorden opzettelijk Israelische burgers, terwijl Israel er naar streeft om indien mogelijk Palestijnen die geen strijder zijn niet te treffen.
...............
De VN definieert namelijk een Palestijnse vluchteling als iemand die 2 jaar of meer in het gebied dat nu Israel is, heeft gewoond en in 1948 is weggegaan of van zo iemand af stamt. De VN geeft dus toe dat het grootste deel van de zogenaamde Palestijnse vluchtelingen in 1948 in feite migranten waren anders hadden ze een verblijf van minimaal 10 jaar of geboren en getogen in het gebied wat nu Israel is als eis gesteld. De Arabieren die in 1948 niet uit Israel zijn gevlucht zijn nu staatsburger en hebben meer rechten dan burgers van omringende islamitische landen. De Palestijnen in de Palestijnse gebieden hebben zelfbestuur en kans op een eigen staat. Boos op Israel zijn is een tikje schijnheilig gezien het feit dat Palestijnen en andere Arabieren elders in het Midden-Oosten het over het algemeen veel slechter hebben. Andere minderheden zijn in Islamitische landen nog veel slechter af.
.............
Verontwaardiging over Moslimdoden en -gewonden is er alleen als de daders geen Moslim zijn. Heel selctief dus. Hoe strenger een land de islam aanhangt hoe erger de mensenrechten worden geschonden. Daar denken dat soort jongeren niet over na omdat niemand ze daar op wijst.
Een heel leerzame bijdrage. In het hele Palestijnse conflict wordt ook wel eens vergeten dat indertijd de Arabieren is aangeboden om een eigen staat te krijgen naast Israël. Dat werd toen afgewezen. Het volgende las in in Wikipedia:
De strijd ontstond in 1947, nadat de Verenigde Naties resolutie 181 aannamen inzake de opdeling van het Britse mandaat over Palestina. Dit zou opgedeeld worden in een Arabische staat, een joodse staat en een neutraal gebied rondom Jeruzalem en Bethlehem. De Arabisch-Palestijnse leiding was het sterk oneens met de beslissing een joodse staat naast een Arabische staat op te richten in het Britse Mandaatsgebied Palestina - ondanks een Arabische meerderheid over het gehele gebied. De joods-Palestijnse leiding had vooral kritiek op de grenzen en met name het feit dat Jeruzalem - ondanks een joodse meerderheid - een VN-gebied zou worden.

De strijd ontstond in 1947, nadat de Verenigde Naties resolutie 181 aannamen inzake de opdeling van het Britse mandaat over Palestina. Dit zou opgedeeld worden in een Arabische staat, een joodse staat en een neutraal gebied rondom Jeruzalem en Bethlehem. De Arabisch-Palestijnse leiding was het sterk oneens met de beslissing een joodse staat naast een Arabische staat op te richten in het Britse Mandaatsgebied Palestina - ondanks een Arabische meerderheid over het gehele gebied. De joods-Palestijnse leiding had vooral kritiek op de grenzen en met name het feit dat Jeruzalem - ondanks een joodse meerderheid - een VN-gebied zou worden.

Ik wil ook benadrukken dat de manier waarop Linda haar bijdragen schrijft, zakelijk en met respect is. Ik ben het niet altijd met haar eens (nu wel), maar dat hoeft ook niet. We kunnen allemaal veel van haar leren wat betreft de omgangsvormen op dit forum.
Laat je niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede. (bijbel)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Altijd maar de islam dit en dat.

Jullie haten de islam wel heel erg he, is me opgevallen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:Altijd maar de islam dit en dat.

Jullie haten de islam wel heel erg he, is me opgevallen.
Klopt Chaimae.
Heb je er al over nagedacht hoe dat zou kunnen komen?

Niet de moslims als persoon hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Uitsluitend dat verderfelijke geloof.

Met vr. gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Thomas schreef:
Chaimae schreef:Altijd maar de islam dit en dat.

Jullie haten de islam wel heel erg he, is me opgevallen.
Klopt Chaimae.
Heb je er al over nagedacht hoe dat zou kunnen komen?

Niet de moslims als persoon hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Uitsluitend dat verderfelijke geloof.

Met vr. gr.

Thomas

Ik denk dat het eerder door de personen komt, Samrr A Mohammed B etc.

Ik zeg altijd als je de islam wilt bestuderen bestudeer dan niet de mensen maar de islam zelf.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:
Thomas schreef:
Chaimae schreef:Altijd maar de islam dit en dat.

Jullie haten de islam wel heel erg he, is me opgevallen.
Klopt Chaimae.
Heb je er al over nagedacht hoe dat zou kunnen komen?

Niet de moslims als persoon hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Uitsluitend dat verderfelijke geloof.

Met vr. gr.

Thomas



Ik denk dat het eerder door de personen komt, Samrr A Mohammed B etc.

Ik zeg altijd als je de islam wilt bestuderen bestudeer dan niet de mensen maar de islam zelf.
Ik denk dat jij mijn post niet goed hebt gelezen.
Ook denk ik dat jij dit forum niet goed hebt gelezen.
Als je dat had gedaan had je kunnen zien dat de meeste van ons meer kennis hebben van de islam dan jouw geloofsgenoten.

De echte objectieve "geleerden" zitten hier.
En.....alles kan door deze mensen worden onderbouwd met teksten uit jullie heilige boeken zelf!!!!

Met vr. gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Thomas schreef:
Chaimae schreef:
Thomas schreef: Klopt Chaimae.
Heb je er al over nagedacht hoe dat zou kunnen komen?

Niet de moslims als persoon hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Uitsluitend dat verderfelijke geloof.

Met vr. gr.

Thomas



Ik denk dat het eerder door de personen komt, Samrr A Mohammed B etc.

Ik zeg altijd als je de islam wilt bestuderen bestudeer dan niet de mensen maar de islam zelf.
Ik denk dat jij mijn post niet goed hebt gelezen.
Ook denk ik dat jij dit forum niet goed hebt gelezen.
Als je dat had gedaan had je kunnen zien dat de meeste van ons meer kennis hebben van de islam dan jouw geloofsgenoten.

De echte objectieve "geleerden" zitten hier.
En.....alles kan door deze mensen worden onderbouwd met teksten uit jullie heilige boeken zelf!!!!

Met vr. gr.

Thomas
Okee, hoeveel weet je van de islam af dan ..
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Beste Simonida,

Dank je. Het is altijd leuk om te horen dat mijn bijdragen worden gewaardeerd. We zijn het over een aantal dingen oneens, maar over die dingen zijn we het op beschaafde toon oneens en dat is waardevol.

Met vriendelijke groet,

Linda

--------------------------------------------------------------------------------------------

De bovenstaande post had nog wat genuanceerder gekunt, maar ik erger mij nogal aan de selectieve verontwaardiging wat betreft de Palestijnse kwestie.

Ik wil nog toevoegen dat de VN een unieke status heeft toegekend aan Palestijnse vluchtelingen. In tegenstelling tot andere vluchtelingen kunnen Palestijnen vluchtelingenstatus van hun ouders erven. Daarom lost dit probleem ook niet op en komen er steeds meer Palestijnse vluchtelingen bij. Omdat de VN deze dwaze contructie heeft ingevoerd, voelen Arabische landen zich gerechtigd om de Palestijnen niet de integreren in hun samenlevingen. In Libanon zijn de mogelijkheden om werk te vinden en staatsburgerschap te verkrijgen voor Palestijnen beperkt een paar jaar geleden. Er is toen ook mensen die Libanees waren geworden hun staatsburgerschap weer afgenomen. Dit onrecht wordt omschreven als: de Palestijnen helpen met terugkeren. Deze landen weten echter best dat Israel niet bereid zijn om deze mensen toe te staan om Israel in te migreren. Israel en de Palestijnse gebieden kunnen het Economisch en ook qua ruimte niet aan om meer dan een miljoen mensen in een keer op te nemen. Geen enkel land ter wereld zou daar ooit mee instemmen.

In 1948 zijn er evenveel of zelfs meer Joden door Arabische landen verjaagd dan er mensen uit Israel zijn vertrokken. Israel heeft een ieder die dat wilde opgenomen. Waarom kunnen de Arabische landen niet hetzelfde doen? Omdat ze deze mensen liever gemarginaliseerd houden zodat als kanonnenvoer tegen Israel kunnen worden gebruikt. Als deze mensen integreren is er immers geen vluchtelingenprobleem meer. De Palestijnen worden ook gebruikt als goedkope arbeidskrachten omdat ze van heel veel beroepen worden uitgesloten in Libanon. Palestijnen die in vluchtelingenkampen wonen, mogen zich niet elders vestigen in veel gevallen. Dit geldt in Jordanië, Libanon en Syrië. Er gelden ook beperkingen als met met iemand die wel een staatsburgerschap heeft willen trouwen. In Libanon kan een vrouw haar staatsburgerschap doorgeven en worden haar kinderen gezien als buitenlanders als ze met een niet-Libanese man trouwt. Van deze apartheidspraktijken zijn maar weinig mensen bereid om gewoon de Arabiasche landen de schuld te geven. Zij hebben namelijk dit beleid ingesteld. Ze gebruiken de VN besluiten over de vluchtelingenstatus van de Palestijnen als excuus, maar dat maakt hen niet minder verantwoordelijk. Er wordt echter schande gesproken als Israel beperkingen stelt aan Arabieren die door middel van importhuwelijken Palestijnen Israel willen binnenhalen.

Als je de rechten en economische situatie van Arabische Israeli's vergelijkt met die van Palestijnen in Arabische landen en in de Palestijnse gebieden dan hoor je te concluderen dat het grootste onrecht ten opzichte van de Palestijnen van de Arabische landen en van de Palestijnse authoriteiten komt. Er was ook geen sprake van het vormen van een Palestijnse staat voor de betwiste gebieden in Israelische handen kwamen. Toen Gaza nog van Egypte was en de Westoever van Jordanië voor 1967 was daar geen sprake van. Als Israel morgen van de kaart zou worden geveegd, denk ik ook niet dat de Arabische landen daarvoor in de plaats een Palestijnse staat zouden stichten.
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Bericht door Peter Louter »

Misschien nog even een onderscheid:
Als de orthodoxe islam wordt afgewezen, geldt dat nog niet voor de moslims
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:
Thomas schreef:
Chaimae schreef:


Ik denk dat het eerder door de personen komt, Samrr A Mohammed B etc.

Ik zeg altijd als je de islam wilt bestuderen bestudeer dan niet de mensen maar de islam zelf.
Ik denk dat jij mijn post niet goed hebt gelezen.
Ook denk ik dat jij dit forum niet goed hebt gelezen.
Als je dat had gedaan had je kunnen zien dat de meeste van ons meer kennis hebben van de islam dan jouw geloofsgenoten.

De echte objectieve "geleerden" zitten hier.
En.....alles kan door deze mensen worden onderbouwd met teksten uit jullie heilige boeken zelf!!!!

Met vr. gr.

Thomas
Okee, hoeveel weet je van de islam af dan ..
Volgens mij sprak ik niet in de eerste persoon enkelvoud Chaimae.
Ik had het over de mensen van dit forum.
En deze mensen (waarvan ik een heel klein onderdeel ben) weten alles van de islam af.

Niet bekeken door een moslimbril maar nuchter zonder vooroordeel en bagage uit het moslim-milieu.


En als je vragen hebt over de Koran/Mohammed enz. kun je ze hier kwijt hoor.
Kom maarrrrrrrrrrr................

Met vr. gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Thomas schreef:
Chaimae schreef:
Thomas schreef: Ik denk dat jij mijn post niet goed hebt gelezen.
Ook denk ik dat jij dit forum niet goed hebt gelezen.
Als je dat had gedaan had je kunnen zien dat de meeste van ons meer kennis hebben van de islam dan jouw geloofsgenoten.

De echte objectieve "geleerden" zitten hier.
En.....alles kan door deze mensen worden onderbouwd met teksten uit jullie heilige boeken zelf!!!!

Met vr. gr.

Thomas
Okee, hoeveel weet je van de islam af dan ..
Volgens mij sprak ik niet in de eerste persoon enkelvoud Chaimae.
Ik had het over de mensen van dit forum.
En deze mensen (waarvan ik een heel klein onderdeel ben) weten alles van de islam af.

Niet bekeken door een moslimbril maar nuchter zonder vooroordeel en bagage uit het moslim-milieu.


En als je vragen hebt over de Koran/Mohammed enz. kun je ze hier kwijt hoor.
Kom maarrrrrrrrrrr................

Met vr. gr.

Thomas

Okee.. nee bedankt heb geen vragen :oops:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:
Thomas schreef:
Chaimae schreef: Okee, hoeveel weet je van de islam af dan ..
Volgens mij sprak ik niet in de eerste persoon enkelvoud Chaimae.
Ik had het over de mensen van dit forum.
En deze mensen (waarvan ik een heel klein onderdeel ben) weten alles van de islam af.

Niet bekeken door een moslimbril maar nuchter zonder vooroordeel en bagage uit het moslim-milieu.


En als je vragen hebt over de Koran/Mohammed enz. kun je ze hier kwijt hoor.
Kom maarrrrrrrrrrr................

Met vr. gr.

Thomas

Okee.. nee bedankt heb geen vragen :oops:
Joh.
Ik had gedacht: daar komt ze he....zet je schrap Thomas......
Valt me een beetje tegen.

Ben je misschien bang van de antwoorden die je gaat krijgen Chaimae???

Met vr. gr.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Bericht door Sjoerd »

Laatst gewijzigd door Sjoerd op wo aug 01, 2007 5:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Chaimae schreef:Altijd maar de islam dit en dat.

Jullie haten de islam wel heel erg he, is me opgevallen.
je zegt het goed, de islam, hehe eindelijk..

daarna begin je weer over samir A en mohammed B,
lieverd, waneer zal men toch ~verkeerd~ gaan denken over samir A en mohammed B.
toen ze nog netjes op school zaten, ik denk het niet !!!
toen ze begonnen met GROTE rottigheid (de ene vermoord in naam van en de andere was bezig met iets gevaarlijks) dit alles heeft een duidelijke link met jihaad en dus met de de islam,het geloof wat jou zo op het hart zit, geen probleem, maar haal de rottigheid eruit en er blijft niet veel over, daarom wil men jullie waarschuwen.
het doel van jouw geloof is wereldoverheersing en leven volgens de islamitsiche wet, gebeurd dit niet dan zal de wereld moeten gaan lijden.......en dit is nu juist waar wij, vrijheidstrijders tegenin gaan.

nu er zoveel is gebeurd wereld wijd, toen pas is de wereld wakker geschud dus als jij een lievdevolle moslim bent laat dat dan zien, laat je niet meeslepen door die radicalen die op verderf teren.
strijd tegen het slechte voor elk mens, dan laat je zien dat je liefde bezit voor je medemens, oordxeel niet op hetgeen waar men in geloofd, in jouw geval ben je moslim en wij zien het gevaar die jij niet ziet dus wij willen dat jij die ook ziet en daarna kun je zelf beslissen wat je wil.
ga je mee naar de ondergang of vecht je mee voor vrijheid, vrede en naastenliefde ongeacht religie, ras, geaardheid...

ali sina is ook een ex/moslim, lees zijn bijdrage waarom hij deze site heeft opgezet als je het dan nog niet weet dan denk ik dat er een grote communicatie probleem is en dan gaan we dit samen oplossen zodat we elkaar beter gaan begrijpen, oke.
jij denkt teveel dat wij jouw willen misleiden, niemand wil je misleiden, ik heb liever dat je eerlijk bent met jezelf en met ons allen, dan doen we nog wat goeds voor elkaar zoals dit hoort.
kunnen we dit afspreken chaima of reageer je gewoon niet.

als je niet rageert dan wil ik je niet horen zeiken over de vraag, waarom haten jullie ons,je zult zelf ook de moeite moeten nemen en tijd moeten steken om jezelf te voldoen van de juiste kennis en oordeel vanuit je hart, niet vanuit hetgeen wat je is geleerd want dat is juist het probleem... geloof het of niet, in de bijbels staat ergens ook dat het kwaad je ogen zo zal verblinden en daarom vraag ik aan jouw, oordeel vanuit jezelf, je zieltje dat god je heeft gegeven..

god geeft jouw niet voor niets een ziel, intuietie etc etc, maak gebruik van je gereedschap, ik dwing je nergens toe, ik wil graag dat je mijn en meerdere denken zo met mij, dat je ons begrijpen kunt en dan pas zul je rustig aan wakker worden, je kunt6 er eigenlijk niets aandoen dat je een andere visie hebt, daarom zeg ik altijd, bevrijd jezelf !!!

niemand haat jouw persoon, wel hetgeen wat je profeet heeft meegegeven en de gevolgen daarvan WEL, gevolgen die jij nu nog niet kunt zien, wat heel pijnlijk is voor mij en daarom doe ik ook mijn best om je dit zo duidelijk mogelijk uit te leggen, ik ben geen held in schrijven, eerder met praten.
laten we open en eerlijk communiceren, dank je.

liefs nadia
Gebruikersavatar
Hamsa
Berichten: 525
Lid geworden op: za jan 25, 2003 7:45 am

Bericht door Hamsa »

Een heel goed stuk van Linda op de vorige pagina.
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... sc&start=0
Heel het Palestijnse vraagstuk wordt precies door haar verwoord.
Klasse !
Gebruikersavatar
Simonida
Berichten: 87
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:23 pm

Bericht door Simonida »

Chaimae schreef:
Thomas schreef:
Chaimae schreef:Altijd maar de islam dit en dat.
..........
Ik zeg altijd als je de islam wilt bestuderen bestudeer dan niet de mensen maar de islam zelf.
Chaimae, ik geloof dat de meeste mensen op dit forum heel veel kennishebben van de Islam. Zij hebben de Koran zelfs meerdere malen gelezen. Alleen zij zijn er niet mee opgevoed en daarom kunnen ze die dingen nogal bot zeggen.

Jij bent er wel mee opgevoed. Ik begrijp dat het dan ook moeilijk voor je is om die kritiek te lezen. Waarheden die voor jou dierbaar zijn. Ik zou ook willen dat daarmee wat meer rekening gehouden werd.

We moeten wel de dingen bij de naam noemen, maar wel zo dat we ook rekening houden met de gevoelens van anderen. Met jouw gevoelens.
Want ook jij bent een waardevol mens, door God geschapen. Dat moet onze woordkeus bepalen.
Laat je niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede. (bijbel)
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Altijd maar de islam dit en dat.

Jullie haten de islam wel heel erg he, is me opgevallen.
Ach, het is maar een ideologie. Echter, hoe ik ook de Islam afkeur, weet dat ik de mijn medemensen, de moslims, niet haat. En zolang ze me als kafir niet anders behandelen, zal ik ze met evenveel vriendschap als eender welke andere medemens behandelen.

Wist je niet dat dit forum opgericht was door een ex-moslim die vrijheid van Godsdienst wenst (faith freedom)? Zoals je weet, vinden vele Islam-aanhangers dat ex-moslims gedood moeten worden.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Thomas schreef:
Chaimae schreef:
Thomas schreef: Volgens mij sprak ik niet in de eerste persoon enkelvoud Chaimae.
Ik had het over de mensen van dit forum.
En deze mensen (waarvan ik een heel klein onderdeel ben) weten alles van de islam af.

Niet bekeken door een moslimbril maar nuchter zonder vooroordeel en bagage uit het moslim-milieu.


En als je vragen hebt over de Koran/Mohammed enz. kun je ze hier kwijt hoor.
Kom maarrrrrrrrrrr................

Met vr. gr.

Thomas

Okee.. nee bedankt heb geen vragen :oops:
Joh.
Ik had gedacht: daar komt ze he....zet je schrap Thomas......
Valt me een beetje tegen.

Ben je misschien bang van de antwoorden die je gaat krijgen Chaimae???

Met vr. gr.
Hahaha , valt het je tegen.. Ach ja waarom zou ik bang moeten zijn voor de antwoorden die ik zal krijgen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Chaimae schreef:
Thomas schreef:
Chaimae schreef:
Okee.. nee bedankt heb geen vragen :oops:
Joh.
Ik had gedacht: daar komt ze he....zet je schrap Thomas......
Valt me een beetje tegen.

Ben je misschien bang van de antwoorden die je gaat krijgen Chaimae???

Met vr. gr.
Hahaha , valt het je tegen.. Ach ja waarom zou ik bang moeten zijn voor de antwoorden die ik zal krijgen.
CHAIMAE,

zoals jij nu probeert weg te lopen zo doen vele dit, dit laat zien dat jij NIET in staat bent om een dialoog aan te gaan.

ik ga overleg plegen met ariel over het soort mansen zoals jij nu ....maroc ook trouwens.

ik vind dat er veel tijd word gestoken om jullie iets duidelijk te maken, waneer het heet wordt dan lopen jullie weg...dit behoort iedereen te weten dus we gaan iets bedenken waardoor iedereen kan zien wat we in de kuip hebben.
ga je geregeld discussie's uit de weg dan ontvang je een teken !! zo kunnen we jullie eens gaan opvoeden, wil je niet dan hoef je hier ook niet rond te hangen, mijn menig en niet die van de hele forum

ik ben het nu wel een beetje zat, ik wil vragen/antwoorden/lekker gesprek en geen doodlopende discussie's.. we kunnen dan beter een speciale tpoic voor doodlopers openen, kun je weglopen waneer je wilt.

nadia
De Bruyne Stef
Berichten: 19
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 7:46 pm
Locatie: Leuven

Radicalisering

Bericht door De Bruyne Stef »

Er zijn misschien wel jonge Moslims die radicaliseren tog denk ik dat deze geestelijk gevoed worden door de ouderen.
Bin-Laden en andere Imams beloven deze jongeren het paradijs.Maar zelf blijven ze op hun postje zitten.
Mij hebben ze het paradijs al eens laten zien.Die duizend en één maagden waren daar tog niet !!Ook ik ben een klein beetje radicaal en ben van mijn gelijk meer dan overtuigd.
Maar als het over het paradijs gaat zit ik zeker niet op maagden te wachten.Vriendelijke personen die mij wat warmte,liefde en genegenheid geven in een groot pak met een strikje rond zijn zeker wat mij betrefd voldoende.

met de groeten van de kosmo.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Chaimae schreef:Altijd maar de islam dit en dat.

Jullie haten de islam wel heel erg he, is me opgevallen.
En omgekeerd dan, kiijk daar eerst ne keer naar jullie zelf, voor ge hier beetje zielig komt doen. Vooral de filmke zegt genoeg. Onze meiden vor hoer uitmaken en dat moet we maar accepteren.
Nix ervan, dergelijke gasten mogen direc trug Afrika.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:
Thomas schreef:
Chaimae schreef:
Okee.. nee bedankt heb geen vragen :oops:
Joh.
Ik had gedacht: daar komt ze he....zet je schrap Thomas......
Valt me een beetje tegen.

Ben je misschien bang van de antwoorden die je gaat krijgen Chaimae???

Met vr. gr.
Hahaha , valt het je tegen.. Ach ja waarom zou ik bang moeten zijn voor de antwoorden die ik zal krijgen.
Omdat die een ontluisterend beeld geven van de islam. Omdat die antwoorden jouw hele wereldbeeld op zijn kop gaan zetten. Daar ben je bang voor. Omdat als je de gegeven antwoorden werkelijk tot je door laar dringen je misschien weleens de islam vaarwel kunt gaan zeggen.
DAAR ben je bang voor.

Nou Chaimae, ik niet.
En als het werkelijk zover komt staan er hier een hele bos lieve mensen klaar om jou te helpen!!!!!

Met vr. gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Plaats reactie