geloof je in god ( allah )

mohammedi

geloof je in god ( allah )

Berichtdoor mohammedi » Vr Nov 17, 2006 8:48 pm

hoi
ik wil praten met mensen die niet of wel in god geloven en waarom
doei
allah heeft ons kennis gegeven, wat oneindig is. allaho akbar, allah heeft ons oren en ogen gegeven maar toch WILLEN we niet ( de waarheid) zien en horen.

BFA

Berichtdoor BFA » Vr Nov 17, 2006 8:57 pm

Ik geloof niet in God.
l.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Manon

Berichtdoor Manon » Vr Nov 17, 2006 8:58 pm

nope! niet in de christelijke god en zeker niet in de islamitische god.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.

Fleur

Berichtdoor Fleur » Vr Nov 17, 2006 9:02 pm

Ook ik geloof niet in een god. Ik zie het als een waanvoorstelling en pure indoctrinatie.

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Vr Nov 17, 2006 9:08 pm

Geloof niet dat Allah God is.

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Vr Nov 17, 2006 9:09 pm

Ik geloof in Allah,swt !
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

wahlers

Berichtdoor wahlers » Vr Nov 17, 2006 9:15 pm

Wat is het doel van deze vraag?

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)

Ketter

Re: geloof je in god ( allah )

Berichtdoor Ketter » Vr Nov 17, 2006 9:17 pm

mohammedi schreef:hoi
doei

Ik ken God niet. Misschien is Hij er wel, maar geen enkele religie heeft het bij het rechte eind.

De belangrijkste religies spreken over een sadistiche en narcistische God die mensen in de hel wil kieperen omdat ze vragen hebben over een verhaal dat in het allergrootste geheim is medegedeeld... in Islam niet door God zelf dan nog wel, maar door een engel, aan een persoon die er veel macht en vooral veel vrouwen heeft aan over gehouden. Volgens mij is dat godslastering van een eventuele echte schepper. Bovendien zou die God zichzelf meer lief hebben dan ons.

Weet je, dat kan ik niet geloven. Ik denk dat als er een schepper is, dan is die niet zo kwaadaardig dat hij 80% van z'n schepping in de hel stort.

Logisch, toch?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Polleke

Berichtdoor Polleke » Vr Nov 17, 2006 10:05 pm

Agnosticus.

Monique

Berichtdoor Monique » Vr Nov 17, 2006 10:51 pm

Ik geloof niet in god, hemel, hel en aanverwante artikelen.
Amorele atheistische nitwit

RH

Berichtdoor RH » Vr Nov 17, 2006 11:06 pm

ik geloof wel in God, maar niet in allah
Ki mi-Tsion tétsé Torah oeDevar-haShem Miroeshalajiem

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Za Nov 18, 2006 12:07 am

Ik geloof in God (mede) omdat ik een antwoord kreeg op een vraag die ik mijn heel mijn wezen naar God schreeuwde.

Een bijeffect van het antwoord is dat ik weet dat de inspiratie achter de Koran niet goddelijk is. Het was geen direct deel van het antwoord maar ik kon het er wel uit afleiden.

Bernie

Berichtdoor Bernie » Za Nov 18, 2006 12:21 am

Hoi,
Ik geloof ook in God.

Een God die eerlijk is, dus niet de volgelingen van christus misleidde door hen te laten denken dat jezus aan het kruis hing, om dat 6 eeuwen later te rectificeren.

Een God die rechtvaardig is, dus je niet eeuwig in de hel laat branden omdat je geen moslim bent of te veel regeltjes hebt gebroken.

Een liefdevolle God, dus niet oproept tot strijd tegen de ongelovigen in Zijn naam, en geen menselijke strijders nodig heeft.

Een Almachtige God, die een gebed ook wel snapt als het op de 'verkeerde' tijd met een andere woordkeuze wordt uitgevoerd.

Een God die ons vrij laat in onze eigen keuze, dus niet oproept tot het vermoorden van afvalligen.

Een God van het goede, dus niet met een profeet die 9 vrouwen trouwde en oorlogen begon.

Wie even luistert naar zijn hart en zijn verstand, weet al snel:
God is niet Allah en Mohammed is niet zijn profeet

ongelovige

Berichtdoor ongelovige » Za Nov 18, 2006 12:23 am

Het is al moeilijk om helemaal in mijzelf te geloven, laat staan in een fictieve god.

Ik ben mijn eigen god, ik ben god. :wink:

Een god bestaat alleen als godsBEELD dat mensen zelf gecreëerd hebben.

gideong

Berichtdoor gideong » Za Nov 18, 2006 12:46 am

Ik bid stiekem in stilte. Maar weet vaak niet precies wat ik geloof. Ik geloof via Jezus maar denk dat ook ongelovigen en boeddhisten en hindoes en anderen hun eigen goede weg hebben. Hoewel ik almacht betwijfel heb ik meermaals echt steun gehad. Soms in gedragen worden maar vaak ook doordat een last van me werd weggenomen. Ben helemaal niet bang voor hel of dood. Geloof niet in allah als een goede macht: stomme mensonterende regeltjesgedoe.
De boom herken je aan zijn vruchten

nina

Berichtdoor nina » Za Nov 18, 2006 2:04 am

Hai mohammedi, ik geloof niet in god, omdat er geen goden bestaan. :wink:

Van georganiseerde godsdiensten houd ik niet zo omdat ze teveel regels hebben die tegen onze natuur ingaan, en niet toestaan dat je ze weerlegt, omdat dat de macht ervan aantast. Of beter gezegd, de macht van degenen die van de godsdienstregels profiteren.

Godsdiensten die bepaalde mensen macht geven en die dan beweren dat dat de wil is van god, vind ik eng.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Za Nov 18, 2006 2:30 am

Mohammedi,

Ik geloof zeker in God, maar daarom kan Mohammed nooit een profeet zijn.

God zou immers nooit een profeet zenden, die

-roofde
-moorde
- zich liet uithuwelijken aan een zesjarige
- seks had met slaven en krijgsgevangen
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)

waarnemer

Berichtdoor waarnemer » Za Nov 18, 2006 3:09 pm

doei

Ik geloof wel in God en met name, zoals de evangelist Johannes schrijft, in Jezus Christus. Johannes 1 vers 18 "Niemand heeft ooit God gezien, de eniggeboren zoon .....die heeft hem doen kennen".
Als ik de woorden lees, die Jezus heeft gesprokenen en kennis neem van de handelingen die Hij heeft verricht dan denk ik "ik wil bij die man horen en een volgeling zijn!"
Op het maatschappelijke vlak meen ik ook dat als iedereen zich aan zijn woorden hield (of hij of zij in hem gelooft of niet) de wereld er heel wat beter uit zou zien.
Daarmee beweer ik niet dat Christenen altijd het voorbeeld zijn, soms zelfs het tegendeel, ik net zo goed als een ander, vandaag net zo goed als gisteren.

tomtom

als dat toch zo was, dan is het de grooste klootzak

Berichtdoor tomtom » Za Nov 18, 2006 3:38 pm

god zoals die word voorgespeeld bij velen geloven bestaan natuurlijk niet. als dat toch zo is dat is het de grooste klootzak van het heelal.

kijk maar na de palestijntjes ze bidden elke dag en nog steed na 100 jaar zitten ze nog in de puin hoop. conclusie God bestaat niet of god is de grooste klootzak van alleen en geeft geen fuck om de palestijntjes.

geloven in god is afschuiven van zelfverantwoordelijkheid. in de oude teksten zullen zeker dingen staan en dingen leren over moraal en lief zijn voor een en ander. maar verder is het een sprookje.

mohammedi telkens zeggen de meeste moslims dat hun religie gemisintrempeert wordt,maar door wie. volgens mij 99,99 van de moslims zijn misgeinformeerd dan en intremperen het vekeerd.
not faith, but reason

naar boven

Berichtdoor naar boven » Za Nov 18, 2006 4:07 pm

doei

Origineel onderwerp! :o
Het is maar goed dat daar eens over gesproken wordt..

mohammedi

Berichtdoor mohammedi » Ma Nov 20, 2006 9:32 pm

hoi<

ik heb het gelezen:
vraag: voor diegene die niet in god of allah :
waar komen we vandaan?

doei
allah heeft ons kennis gegeven, wat oneindig is. allaho akbar, allah heeft ons oren en ogen gegeven maar toch WILLEN we niet ( de waarheid) zien en horen.

tomtom

waar komen we vandaan...

Berichtdoor tomtom » Ma Nov 20, 2006 9:46 pm

hi, mohammedi

wie weet komen we er nog eens achter. hoe al het leven is onstaan. tot nu toe is men uitgekomen op een enrgie. die energie kan je god noemen. wat het doet ,waar het vandaan komt, kan je je afvragen.

maar dat heeft niks te maken met religie. religie is gemaakt door mensen en voor mensen. al die boeken zijn verhalen verteld door de eeuwen heen.

moslims geloven dat dit waarheid is vliegende paarden, prekenende kamelen...wordt nog alleen veel gekker. je kan toch zien dat het een sprookje is. men roept allah is groot allmachtig, maar het (god) kan hellemaal niks.
not faith, but reason

DeSuper

Berichtdoor DeSuper » Ma Nov 20, 2006 9:57 pm

Hey mohammedi,

Interressant onderwerp hoor, maar volgens mij staat het in het verkeerde forum. "topics allerhande" lijkt me meer geschikt bijvoorbeeld.

Van alle theorien over waar de mens vandaan komt vind ik de schaping door God één van de minst geloofwaardige. Dat de mens uit een groene kool komt deelt een goede tweede plaats met de zgn. Ooievaar Theorie (hoewel ik als Hagenees mij toch tot deze theorie getrokken voel). Voorlopig houd ik het op de evolutietheorie als meest waarschijnlijke theorie.
FFD olé

mohammedi

Berichtdoor mohammedi » Ma Nov 20, 2006 9:58 pm

hoi

wie weet komen we er nog eens achter. hoe al het leven is onstaan. tot nu toe is men uitgekomen op een enrgie. die energie kan je god noemen. wat het doet ,waar het vandaan komt, kan je je afvragen

even snel met men neem ik aan dat je mensen die niet in god geloven bedoelt:
als je logisch gaat denken, dan weet je waar we vandaan komen, maar ja niet voor jou, je moet een bewijs hebben toch: dam pas neem je het aan: toch.

nu je toch daarover begint: ja waar komt die energie vandaan dan, hoe is het ontstaan, en met wat voor deol?

vraag je dat wel eens af? ik wel

waarom is de mens de enige wezen op aarde tussen die miljarden andere wezens die hun in alles overtreft wat intelligentie betreft he, ga niet zeggen en onder water zewmmen dan of zo iets..., hij is toch de enige wezen die de andere wezens in alles overtreft, en zelfs macht heeft om deze te doden, vraag je dat wel eens af, er zijn miljarden wezen s he, maar toch de mens......!!!!

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Ma Nov 20, 2006 10:00 pm

www.dekoraan.nl.. beluister de koran :oops:

Supermooi.

m3a selema

Chaimae.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Terug naar “Islam in het nieuws”