De 'Heilige' Harun Yahya en zijn aardse missie!

Plaats reactie
wahlers
Berichten: 368
Lid geworden op: vr nov 17, 2006 8:27 pm

De 'Heilige' Harun Yahya en zijn aardse missie!

Bericht door wahlers »

http://news.yahoo.com/s/afp/20070202/sc ... 0202181212

Even een liefelijk citaat uit zijn missie-statement:
  • The book features a photograph of the September 11, 2001 attacks on the World Trade Center with the caption: "Those who perpetuate terror in the world are in fact Darwinists. Darwinism is the only philosophy that values and incites conflict."
...en scientology schijnt ook de markt van de "targeted free mass distribution" geroken te hebben!

Voor dit soort praktijken, ideëen en personen zoals Adnan Oktar (Harun Yahya) heb ik dus geen greintje respect!


MvG, Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Re: De 'Heilige' Harun Yahya en zijn aardse missie!

Bericht door Ketter »

Da's dus ongeloofelijk zielig.
"Darwinism is the only philosophy that values and incites conflict."
Ten eerste, Darwinism is geen levensfilosofie, maar een wetenschap -- en sorry, die beschrijft de realiteit, niet onze wensdromen van een hedonistische hemel en een brandende hel waar we onze vijanden in kwijt kunnen).

En ten tweede fijn, dan was er voor Darwin dus geen enkel conflict. De wereld was een lieflijk eden. Leve de middeleeuwen!

Maar dan moeten we verder gaan, hé: "Gravitation (a.k.a. Galileism) is the only philosophy that values people not ascending into heaven." dus weg ermee. En ook: "Astronomy (a.k.a. Copernicism) is the only philosophy that gives me a pain in the neck.". En dat, mensen, dat neem ik Copernicus echt wel persoonlijk kwalijk.

Religion is the only philosophy that does not value criticism.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Kafir
Berichten: 284
Lid geworden op: wo okt 29, 2003 11:19 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Kafir »

Dat is de nieuwe tactiek van islamprogagandisten; het demoniseren van atheïsten en darwinisten. Het is een afleidingsmanoeuvre, om de aandacht af te leiden van de gruwelijke polariserende en xenofobische teksten in de Koran, en de smerige geschiedenis van de islamitische expansie.
Altijd kruipen westerlingen weer door het stof, halen we onszelf door het slijk. We vinden onszelf zo minderwaardig vanwege de kruistochten, de slavernij en de holocaust. Dat laatste mag ook niet ontkent worden (holocaustontkenning schijnt ook een hobby te zijn van Harun Yahya), maar de ontkenning van de Jihad vind dagelijks plaats in kranten, tijdschriften en websites. Europa begint steeds meer te lijken op Eurabia. Europa moet daarmee ophouden. Zélfs de inquisitie, de kruistochten en de Europese slavernijgeschiedenis, vallen in het niet bij de 1400 jaar durende geschiedenis van de islamitische oorlog tegen de ongelovigen.

Grtz..
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Er zijn wel degenlijk mensen die uit Darwin's ideeën een filosofie willen samenstellen. Eugenetici en een deel van de aanhangers van Evolutionaire psychologie doen dat namelijk. Het is echter verkeerd om net te doen alsof iedereen die gelooft dat de evolutietheorie klopt zo denkt.

Vergis je niet, veel aanhangers van Evolutiepsychologie proberen de Evolutietheorie te gebruiken om gedrag en bepaalde culturen en tradities te rechtvaardigen. Ik heb dat soort mensen vaak zat horen praten over bijvoorbeeld partnermoord in de trant van:
"Ja, maar als elke man zijn vrouw vermoord als hij denkt dat ze vreemd gaat dan weten hij zeker dan zijn kinderen ook echt van hem zijn. Dus het is eigenlijk heel logisch evolutionair gezien"

Alsof paranoïde bezitterige mensen niet vaak zat onterecht veronderstellen dat hun partner vreemd gaat. In veel gevallen van daadwerkelijk bedrog is het wantrouwige harteloze gedrag van deze mensen er vaak ook nog eens de oorzaak van dat hun partner is gaan uitkijken naar iemand anders.

Als je bovendien dergelijk gedrag als natuurlijk gaat verklaren dan is de volgende stap dat het als wenselijk gaat worden gezien men vervolgens vind dat je geweld tegen vrouwen en kinderen niet meer erg moet vinden omdat het immers een evolutionair mechanisme is. Dat klopt natuurlijk niet omdat dit soort mensen niet door heeft dat ze slechts hun eigen bedenksels op gedrag projecteren en dat evolutie gaan noemen.

Het is een veeg teken dat een fanatieke atheïstist als Dawkins vindt dat Eugenetica maar weer bespreekbaar moet zijn omdat de Tweede Wereldoorlog immers weer zo lang geleden is.
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 9aa5f60424


De Holocaust was de uiterste consequentie van het Eugenetische denken, maar Dawkins lijkt dat niet te willen zien.

Ik geloof in de Evolutietheorie. Ik ben tegelijkertijd heel beducht voor Darwinisten. Daarmee bedoel ik de mensen die deze theorie tot een soort van geloof maken om deze als uitgangspunt te gebruiken voor ethiek, economisch beleid, bevolkingspolitiek en andere maatschappelijke vraagstukken.
Plaats reactie