Iraans incestdrama: doodstraf dreigt voor misbruikt meisje

Polleke

Iraans incestdrama: doodstraf dreigt voor misbruikt meisje

Berichtdoor Polleke » Zo Mar 04, 2007 9:29 pm

Iraans incestdrama: doodstraf dreigt
Een Iraanse jonge vrouw dreigt de doodstraf te krijgen, na jarenlang misbruik door haar inmiddels vermoorde vader.

Vergiftiging

De 22-jarige Samira vergiftigde haar vader nadat hij haar jarenlang had misbruikt en uiteindelijk zwanger had gemaakt. Volgens de Iraanse krant Etemad-Melli hebben de grootmoeder en ooms van de vrouw, onder wie een oom die haar eveneens zou hebben misbruikt, geëist dat de vrouw wordt terechtgesteld.

Wet

Volgens de islamitische wet mogen familieleden van een verdachte vragen om de doodstraf. Samira heeft bekend dat ze haar vader een dosis cyanide heeft toegediend.

www.rtl.nl

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Zo Mar 04, 2007 9:31 pm

Achterlijk geloof is dat toch, die Islam.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)

BFA

Berichtdoor BFA » Zo Mar 04, 2007 10:05 pm

Die hele Islamitische wetgeving hheft zo weinig begrip voor de vrouw, dat als ze na jarenlang misbruik, zich verdedigt: haar enkel de galg kan wachten.

Recht op zelfverdediging, of verzachtende omstandigheden. Onbestaande.

Voor de vrouw is er zelfs geen kans om te ontsnappen aan misbruik en aangedaan onrecht.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Silly

Berichtdoor Silly » Zo Mar 04, 2007 11:34 pm

dat is echt walgelijk...

die vader verdient wel meer dan een dosis vergif :evil:

het is echt sneu, dat een meisje zo'n leven heeft en dat dat ook nog eens zo moet eindigen.
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Ma Mar 05, 2007 12:00 am

Als je meisjes en vrouwen het recht geeft om zich te verdedigen tegen seksueel geweld dan is het hek van de dam.

Verkrachting is immers een sacrament volgens de Koran zolang het maar Moslimmannen zijn die het doen.

Koran 23:1-6 Inderdaad voorspoedig zijn de gelovigen. Die ootmoedig zijn in hun gebeden. En die al hetgeen ijdel is, schuwen. En die actief zijn in het betalen van Zakaat. En die hun vleselijke lusten beheersen. Behalve met hun vrouwen of hetgeen hun rechterhand bezit, want dan treft hen geen verwijt.

Koran 4:24 En getrouwde vrouwen, met uitzondering van haar, die gij bezit. Dit is een gebod van Allah voor u. Degenen, die daar buiten vallen, zijn u toegestaan; dat gij zoekt door middel van wat gij bezit haar behoorlijk te huwen en geen overspel te plegen. En geeft haar een huwelijksgift, tegenover de voordelen, die gij van haar hebt, dit is verplicht; er zal na het vaststellen daarvan geen zonde op u rusten in alles wat gij onderling overeenkomt. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alwijs.

Bezittingen van de rechterhand zijn slaven. Deze slavinnen kunnen dus al met een ander getrouwd zijn geweest voor ze werden gevangen.

Je vangt een vrouw of je koopt een vrouw die een ander gevangen heeft. Vervolgens heb je daar seks mee. Dat is gewoon verkrachting of seksueel misbruik.

Als je mannen daar het recht toe geeft dan hebben ze daar niks aan als vrouwen zich daar tegen mogen verzetten.

Polleke

Berichtdoor Polleke » Ma Mar 05, 2007 12:28 am

Ik vraag me af of ze deze dingen ook vertellen op een 'bekeerlingendag'. Het zou eigenlijk via de wet verplicht moeten worden. Op een pakje sigaretten staat toch ook dat roken dodelijk is?

Korans moeten worden worden met een waarschuwingssticker: pas op, inhoud giftig.

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Ma Mar 05, 2007 12:35 am

Ik voel meer voor kijkwijzer pictogrammen.

Vuistje voor aanzetten tot geweld tegen andersdenkenden.

Discriminatiesymbool vanwege achterstelling van vrouwen, het bestraffen van homoseksuele handelingen en het gefantaseer over het vermoorden van Joden.

Mondje waar geschreeuw uitkomt voor het gescheld op andersdenkenden

Spinnetje en het vuistje voor de omschrijvingen van de Hel

Voetjes en het spinnetje voor de verwijzingen naar het Islamitisch paradijs.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Linda Danvers op Ma Mar 05, 2007 12:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.

nina

Berichtdoor nina » Ma Mar 05, 2007 12:35 am

Zoiets dan, maar dan voor de koran. :D

Afbeelding

http://www.muntzvandewint.com/site/indexframes_2.html

Polleke

Berichtdoor Polleke » Ma Mar 05, 2007 1:08 am

Bij www.bol.com zijn nu nu ook om:

Afbeelding

Miep

Berichtdoor Miep » Ma Mar 05, 2007 2:11 am

God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.

Persian_revenge

Berichtdoor Persian_revenge » Ma Mar 05, 2007 2:47 am

Ja. Ik heb net dit artikel elders gelezen. Schandalig.

Eerst mishandeld worden en dan de doodstraf krijgen ook. Wie zou haar geloofd hebben, was zij zelfs naar de politie geweest?

Er is geen straf genoeg voor een vader die zoiets doet.

Miep

Berichtdoor Miep » Ma Mar 05, 2007 2:56 am

Wat bezielt die mensen om kinderen zo te behandelen?

Ik snap er niets van,als mijn zoon in de drugs zou komen en het zou het beste zijn om hem buiten de deur te moeten zetten.
Dan zou ik dat doen met pijn in mijn hart.

Maar hier.........? Een kind ter dood veroordelen op een verschrikkelijke gruwelijke manier? Hoe kan dat nou???
En dan zeker allah akbar roepen....

Ik zou er heen willen gaan en hun een flink pak slaag op hun moslims ars willen geven. Ik zal ze met hun lijf ingraven behalve hun blote bibs.

en dan zo laten stenigen, mafkezen!!!!!

maar ja .....
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.

nimda

Berichtdoor nimda » Ma Mar 05, 2007 11:57 pm

linda, nina en polleke,

bedankt voor de vrolijke inkleuring!

nadia

Berichtdoor nadia » Di Mar 06, 2007 11:22 am

mijn innerlijke vlam kookt bij dit soort verhalen en we zien het gewoon voor onze neus gebeuren.
het is eigenlijk niet normaal dat de mensheid zo erg is verdeeld !!!

in andere landen kunnenn ze gruwelijke dingen uitvoeren en wij kunnen niet meer doen dan wat er meestal van komt, toekijken.
de wereld heeft de mensheid zelf verdeeld en daar begint het al mee en dan komen ook nog eens de verschillende relgie's, Verdeeldheid is geboren!!

en het systeem in de wereld is daar verder op gaan bouwen en wij vertoefen gewoon mee totdat men ooit ECHT wakker wordt.

Silly

Berichtdoor Silly » Di Mar 06, 2007 11:37 am

de mensen die dit goedkeuren zijn in hun diepste wezen al verdorven

ze zijn immuun geworden voor pijn en ellende en helaas sleuren ze de rest van de wereld met zich mee :(
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**

Terug naar “Islam in het nieuws”