Moslimbarbaren jammeren in Nederlands Dagblad

Plaats reactie
Vrijdenker
Berichten: 1747
Lid geworden op: do jul 15, 2004 10:07 pm
Contacteer:

Moslimbarbaren jammeren in Nederlands Dagblad

Bericht door Vrijdenker »

Op de website van het Nederlands Dagblad staat vandaag een artikel waarin jammerende moslimjongeren aan het woord komen. Zij voelen zich "boos en gefrustreerd" en proberen de auteurs van het artikel te laten geloven dat dit door het gedrag van niet-islamitische Nederlanders komt. Lees maar:
Moslimjongeren zijn boos en gefrustreerd
Auteurs: Robbert Salome en Perdiep Ramesar
Bron: website Nederlands Dagblad, 15 december 2004

DEN HAAG - De opvattingen van veel islamitische jongeren zijn de laatste jaren onmiskenbaar verhard. Hoeveel Haagse jongeren bereid zijn geweld te gebruiken voor hun idealen weet niemand, maar dát ze er zijn, betwist ook niemand. ,,Als je constant wordt aangevallen, schiet je vanzelf in de verdediging.''

,,Het is nu niet mogelijk om de jihad te voeren. De overmacht van de vijand, het Westen, is te groot.'' Terwijl Abdelkarim met zijn vingers aan zijn zwarte baard plukt, spreekt hij vrijuit. Abdelkarim staat vierkant achter zijn woorden. ,,Zodra een vertrouweling de opdracht geeft, dan is de tijd daar. Het martelaarschap is niets anders dan een aanbidding van Allah.''

De Hagenaar van Marokkaanse komaf - een twintiger - erkent de Nederlandse wet niet, de democratie evenmin. ,,Nederland en haar democratie zijn ongelovig. De wetten van dit land zijn door mensen gemaakt, niet door Allah. Alleen zijn wetten zijn volmaakt.''

Abdelkarim doet er daarom alles aan om ongelovigen en dwalende moslims uit te nodigen tot de islam. ,,Of ze dat accepteren is aan hen. We hebben niet de macht en de kracht mensen te dwingen, zeker hier niet. Daarom geen geweld. Niet nu.''


Op de vloerbedekking van de El Fath Moskee aan de Wouwermanstraat in Den Haag verdedigt Abdelkarim zijn mening. Een oudere moskeeganger maant hem tot voorzichtigheid, zeker tegenover journalisten. Abdelkarim neemt geen blad voor de mond. Hij is overtuigd van zijn gelijk, of eigenlijk: van het gelijk van zijn geloof, de islam.

Nederland kent meer Abdelkarims. Al houden de meesten er minder uitgesproken opvattingen op na dan hij, veel moslimjongeren steken hun mening niet onder stoelen of banken. De Koran bepaalt de wet- en regelgeving, niet de wetten van een land. De Tweede-Kamerleden Ayaan Hirsi Ali en Geert Wilders worden verketterd. Om de dood van Theo van Gogh wordt niet getreurd.

De opvattingen van veel islamitische jongeren zijn verhard na de aanslagen van 11 september 2001 in Amerika en de moord op Theo van Gogh, een maand geleden. Ze hebben het gevoel te worden gehinderd in het uitoefenen van hun religie, te worden vernederd. Wie de islam afbrandt, mag alles zeggen. Moslims wordt de mond gesnoerd.

Moskee

Moslimjongeren voelen zich niet geaccepteerd en trekken zich terug in het geloof, zo blijkt uit gesprekken met tientallen jongeren, moskeegangers en vooraanstaande mensen uit de islamitische gemeenschap in Den Haag. Moskeeën worden de laatste jaren door steeds meer jongeren bezocht.

,,Als je een bepaalde groep steeds onder druk zet, zet je die groep in een hokje. De islam is dan het antwoord; in het geloof zitten de helden van de jongens'', vertelt S. Khadjé, docent aan het Haagse islamitische studiecentrum Dar-al-'Ilm. ,,Jongeren gaan zoeken op het internet en op forums. Het gaat erom wie je dan voor je krijgt. Ze worden gemanipuleerd.''

,,Als je je aangevallen voelt, schiet je in de verdediging. Jongeren hier zijn keihard met hun studie bezig, maar ze worden als crimineel afgeschilderd. Er is een soort boosheid ontstaan.''

,,Iedereen gaat daar anders mee om. Sommige jongens gingen zich ineens anders gedragen en anders kleden. Ook lieten ze hun baard staan,'' zeggen H. Kaderouch en M. Zirar. De twee moslima's waren betrokken bij de oprichting van de Marokkaanse studentenvereniging Massive.

Geen van de gesprekspartners kan aangeven hoeveel jongeren zo extreem denken als Abdelkarim. Schattingen lopen uiteen van enkele jongeren tot tientallen. Gesteld kan worden dat het gaat om meer dan een handvol. Dat een kleine groep bereid is geweld te gebruiken, wordt door vrijwel alle gesprekspartners beaamd.

Orthodox

A. El Yalte vertelt in een kamer op de eerste etage van de orthodoxe As Soennah moskee aan de Fruitweg over de toenemende aandacht van jongeren voor de islam. El Yalte is van Marokkaanse komaf. Hij is docent aan een islamitische middelbare school in Rotterdam en is medevoorzitter van jongerenvereniging El Yaqeen van de moskee. De website van El Yaqeen wordt dagelijks door vijf- tot zevenhonderd mensen bezocht.

El Yalte werd eind vorig jaar aangesproken door Marokkaanse jongeren die hij in de moskee nooit was tegengekomen. Zij bleken te zijn benaderd door sjeik Abu Khaled, de vermoedelijke geestelijk leider van de Hofstadgroep, die volgens het Openbaar Ministerie voorbereidingen trof voor moordaanslagen op Nederlandse politici. Zeven vermoedelijke leden van het terreurnetwerk werden vorige maand aangehouden.

De jongeren vroegen El Yalte over het gebruik van geweld uit naam van de islam en het afzweren van de democratie. El Yalte zei hen tegen geweld te zijn: ,,Ik wens vurig dat iedereen moslim wordt, maar zal daarvoor geen geweld gebruiken.''

,,Misschien komt er een moment dat een moslim niet meer in Nederland kan leven. Dan moeten we onze spullen pakken en weggaan, geen revolutie ontketenen. We hebben ons aan de wet te houden, ook al zijn we het misschien niet met alles eens.''

El Yalte is overtuigd moslim en streng in de leer, zo blijkt. Terwijl de als radicaal bekendstaande imam Fawaz achter El Yalte op zijn computer e-mails beantwoordt, vertelt de twintiger - gekleed in een traditionele jalaba, getooid met baard - over de islam.

,,De term fundamentalist vind ik een geuzennaam. Ik ben er trots op zo genoemd te worden, omdat ik terugga naar de fundamenten van de islam. Ik zou willen oproepen die te bestuderen en vast te houden aan de zuivere islam. De Koran is volmaakt, perfect en compleet.''

Kleding

Voor interpretatie is in de islam veel ruimte, zegt El Yalte, maar lang niet altijd: ,,Bijvoorbeeld wanneer het gaat over de kleding van vrouwen. De Koran is daar heel duidelijk in. Bij vrouwen mogen alleen hun handen en gezicht zichtbaar zijn. De rest van hun lichaam moet bedekt zijn met wijde kleding. Dat hebben we te accepteren. De islam is de overgave aan de wil van God.''

Niet alleen El Yalte hoorde van de aanwezigheid van sjeik Abu Khaled in de stad. S. Tegoui, voorzitter van de Marokkaanse jongerenvereniging De Vuist, sprak kort na de aanhouding van zeven vermoedelijke leden van de Hofstadgroep met jongeren over de Syriër, die zij bij naam kennen. Ze bleken met hem te hebben gesproken.

De jongeren die Tegoui sprak, bleken niet vatbaar voor de extremistische opvattingen. ,,Er zijn ook in Den Haag ongetwijfeld jongeren met extremistische gedachten,'' zegt hij. ,,Je hoort steeds meer woede, woede, woede. Mensen als Theo van Gogh, Ayaan Hirsi Ali en Geert Wilders worden gezien als de grote haatzaaiers.''

Volgens minister Remkes van Binnenlandse Zaken telt Nederland duizenden moslims die sympathiseren met extremisten en radicalen. In de brief die Remkes na de moord op columnist en filmmaker Van Gogh aan de Tweede Kamer schreef, stelt hij: ,,Het aantal personen en netwerken in Nederland dat in termen van actief daadwerkelijk geweld denkt en handelt, is beperkt. Maar de voedingsbodem waaruit daarvoor geput wordt, is breder.''

Dat ook Den Haag niet gevrijwaard bleef van moslimextremisten bleek op 10 november. In een bovenwoning aan de Antheunisstraat in hartje Laakkwartier wilde een arrestatieteam twee mannen aanhouden: Jason W. en Ismail A., vermoedelijke moslimextremisten. De verdachten gooiden een handgranaat naar het arrestatieteam en konden pas na een veertien uur durende belegering worden ingerekend. Den Haag werd voor het eerst geconfronteerd met radicale moslims. En hoe.

Zorgen

Mensen uit de moslimgemeenschap maken zich al langer zorgen over jongeren met extreme ideeën die in de stad rondlopen. ,,Bij de meesten blijft het bij schelden, maar op een gegeven moment knapt er iets,'' zegt De Vuist-voorzitter Tegoui. ,,Ik kan begrijpen dat ze doorslaan. De moord op Van Gogh zag je aankomen. Iedereen had het erover.''

El Yalte vindt net als veel andere islamitische jongeren dat moslims in Nederland in het uitoefenen van hun geloof worden gehinderd. ,,Veel jongeren die de weg van het geloof willen bewandelen, worden gediscrimineerd. Dat zal bij bepaalde personen frustraties opwekken,'' zegt hij.

,,Ik ben zelf bijna geweigerd voor mijn opleiding aan de universiteit van Leiden, omdat ik een vrouwelijk lid van de toetsingscommissie geen hand wilde geven. Ik kan me voorstellen dat zulke gebeurtenissen de trigger zijn voor extremistische daden.''

Hij spreekt van een tegenbeweging die in de islamitische wereld ontstaat. ,,We moeten terugkeren naar de islam. Er staan mensen op die zeggen dat we daarvoor geweld moeten gebruiken, dat we westerse regimes omver moeten werpen. Er zijn zeker ook jongeren die bereid zijn geweld te gebruiken, maar op dit moment kunnen we het beste in smeekbeden vragen de situatie te veranderen.''


Voorzitter Bel Haj van de El Islam Moskee aan de Van der Vennestraat in de wijk Transvaalkwartier werd enkele weken geleden geconfronteerd met radicale moslims. Twee Marokkaanse jongeren verstoorden de preek van de imam. Ze riepen de moskeegangers op zijn woorden in twijfel te trekken. Hij zou niet de ware islam preken. De jongeren zijn ook in enkele andere Haagse moskeeën geweest. In alle gebedshuizen is hun de toegang ontzegd.

,,Bij ons is het aantal jongeren de afgelopen jaren gestegen'', zegt Bel Haj. ,,Onze imam stimuleert het integreren, maar een andere imam kan jongeren ook tot fanatici maken. Het zijn niet de Marokkaanse, maar bijvoorbeeld Egyptische en Syrische imams die hiervoor verantwoordelijk zijn. Ik zie jongens veranderen die hier weggaan en naar bepaalde andere moskeeën in de stad gaan. Ik weet niet hoe het komt, dat dat zo snel gaat.''

Ronselen

Bel Haj wil de moskeeën die hij bedoelt niet bij naam noemen uit angst voor represailles: ,,Ik ben al eens bedreigd. Hij benadrukt overigens, evenals vrijwel alle andere geïnterviewden, dat het ronselen van jongeren voor de gewapende strijd - als dat in de stad al gebeurt - zeker niet in moskeeën plaatsheeft. Wel zijn zij natuurlijk een ontmoetingsplaats voor mensen die verschillende stromingen binnen de islam aanhangen.''

Abdelkarim roept in een van de moskeeën, de El Fath in de Wouwermanstraat, op tot sabr (geduld). ,,We worden voortdurend beledigd en kunnen hier niet meedraaien. Ik probeer hier te overleven tot de dag des oordeels komt. Als Nederlanders van ons afblijven, zullen we ook van hen afblijven. Ze moeten ons respecteren, dan zullen we hen tot het ware geloof proberen te brengen. Ik kan niet iemand respecteren die niet op de ware weg is. Maar het komt goed, Als Allah het wil.''
Moslims zijn heel snel "boos en gefrustreerd". Daarvoor zijn nauwelijks externe aanleidingen nodig. Het zit ingebakken in hun wrede politiek-religieuze ideologie. Niet voor niets liet hun 'profeet' Mohammed verschillende dichters vermoorden, alleen vanwege het feit dat zij satirische gedichten over hem hadden geschreven. Een ideologie met zo'n wrede tiran als grondlegger kan alleen een gruwel zijn. En dat blijkt ook.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Re: Moslimbarbaren jammeren in Nederlands Dagblad

Bericht door Sjeng »

Abdelkarim doet er daarom alles aan om ongelovigen en dwalende moslims uit te nodigen tot de islam. ,,Of ze dat accepteren is aan hen. We hebben niet de macht en de kracht mensen te dwingen, zeker hier niet. Daarom geen geweld. Niet nu.''

En als de moslims de meerderheid gaan vormen in Nederland (wat binnen 100 en 150 jaar toch wel zal gaan gebeuren, gezien de demografische ontwikkelingen)???
Dan zal Nederland toch echt een burgeroorlog gaan krijgen, onvermijdelijk.
Arme kleinkinderen van me...
indobelg
Berichten: 113
Lid geworden op: ma mar 31, 2003 2:11 am

Re: Moslimbarbaren jammeren in Nederlands Dagblad

Bericht door indobelg »

Sjeng schreef:
Abdelkarim doet er daarom alles aan om ongelovigen en dwalende moslims uit te nodigen tot de islam. ,,Of ze dat accepteren is aan hen. We hebben niet de macht en de kracht mensen te dwingen, zeker hier niet. Daarom geen geweld. Niet nu.''

En als de moslims de meerderheid gaan vormen in Nederland (wat binnen 100 en 150 jaar toch wel zal gaan gebeuren, gezien de demografische ontwikkelingen)???
Dan zal Nederland toch echt een burgeroorlog gaan krijgen, onvermijdelijk.
Arme kleinkinderen van me...
Een derde van de Turken zal proberen werk te vinden in het buitenland als Turkije toetreedt tot de Europese Unie en er geen beperkingen worden gesteld aan het vrij verkeer van werknemers. Dat is de uitkomst van een opiniepeiling die in Turkije is verricht door het onderzoeksbureau TNS PIAR.
Zie volledig artikel hier
http://www.nieuws.nl/bericht/5/51309

Dus beste Sjeng, het zal niet zo lang duren als je denkt. Lang voor je kleinkinderen geboren worden zit je al tussen de moskeeën, want die Turken komen van het platteland, zijn onderontwikkeld, zeer conservatief moslim, spreken geen andere taal buiten Turks, verzamelen zich in gesloten groepen, kortom, net zoals de eerste generatie Turken die naar Europese landen kwam, nu 30 jaar geleden.

Het gaat dus weer helemaal opnieuw beginnen, omdat er een massa Turken bijkomt die tot hun laatste snik gaan vasthouden aan hun dorpse en islamitische mentaliteit met alle gevolgen vandien : bloedwraak, onderdrukking van de vrouw…
Pas de derde generatie zal misschien minder dorps, fanatiek en moslim zijn.

Dat een derde van alle Turken naar Europese landen zal komen betekent ook dat er immigranten cursussen moeten worden gegeven in het Turks en ook taallessen zodat zij de taal van het gastland leren. Die agrarische Turken kunnen zich niet voorstellen wat een seculiere maatschappij is. Zij moeten voorgelicht worden.

De Franse krant Le Monde bericht dat uit een nooit eerder gehouden grootscheeps onderzoek in de landen van Europa over de houding tegenover godsdienst blijkt dat 25 procent van de West-Europese bevolking atheïst is.
Dat is iets dat die Turken niet zullen begrijpen. Zij geloven in een Schepper, en nemen niet aan dan mensen kunnen zeggen dat er geen Schepper is. Hun simplistische vraag is dan : maar hoe kan je nou niet geloven dat God de wereld heeft geschapen ? Wie heeft dan de wereld geschapen ? Iets kan niet uit niets komen…
Als je dan antwoordt : wie heeft God geschapen ? weten ze niet meer wat te zeggen.

Een voorbeeld i.v.m. agrarische Turken (Oost-Turkije)
Mijn Vlaamse nicht vergezelde 10 jaar geleden haar Vlaamse echtgenoot toen die naar Oost-Turkije werd gezonden door de telefoonmaatschappij Alcatel. Zij huurden een huis, waar mijn nicht nooit alleen uitkwam, want als zij met haar blonde haren en blauwe ogen naar de winkel ging werd zij zodanig lastig gevallen door Turkse mannen dat zij er een zenuwinzinking aan overhield. Haar man (ook blond haar en blauwe ogen) werd door de Turkse mannen steeds maar gevraagd of het lekker is om sex te hebben met zijn blonde vrouw.

Dat is dus de mentaliteit van al die agrarische Turken die naar Europa gaan komen.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Re: Moslimbarbaren jammeren in Nederlands Dagblad

Bericht door Sjeng »

Een derde van de Turken zal proberen werk te vinden in het buitenland als Turkije toetreedt tot de Europese Unie en er geen beperkingen worden gesteld aan het vrij verkeer van werknemers. Dat is de uitkomst van een opiniepeiling die in Turkije is verricht door het onderzoeksbureau TNS PIAR.
Zie volledig artikel hier
http://www.nieuws.nl/bericht/5/51309
Als ik mag geloven wat er in de kranten staat, zal er een verbod komen op de arbeidsmigratie in het begin van de Turkse toetreding.
Ik weet niet voor hoe lang, geloof een periode van 20 á 30 jaar.
Volgens voorstanders (wat ik niet ben) zou Turkije dan zo economisch ontwikkelt zijn, dat de Turken niet meer weg willen, en dat de Turken in Europe zelfs terug willen keren naar hun vaderland (á la Portugal, Spanje).

Echter ben ik zelf sceptisch, want Turkije is wel bijzonder arm, dus er zal altijd een welvaartsverschil blijven bestaan, en dus zal er altijd reden zijn om naar West-Europe toe te trekken.
Bovendien zal door de landbouwhervormingen (40% Turkse economie) veel verlies van arbeid optreden op het platteland, wederom een reden om weg te trekken.

Maar goed, dat verbod op arbeidsmigratie naar de rest van de EU is er wel. Dus dat zal een vertragend effect met zich meebrengen. Daarbij komt nog dat nu de toetredingsonderhandelingen beginnen. Dus werkelijke toetreding binnen 10 á 20 jaar.
Dan kan je over 50 jaar pas de grote toestroom verwachten in het positiefste geval...
Gebruikersavatar
Dan Cannon
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 17, 2003 10:03 pm

Bericht door Dan Cannon »

Nu maar hopen dat zo'n verbod gerechtelijk geen "discriminatie" problemen met zich meebrengt, iets wat zelfs terroristen nog helpt (zie Engeland).

Met andere woorden, dit soort bedenksels wordt in de praktijk meestal als onwettig verklaart, en dan zijn de poppen aan het dansen.

Toetreding Turkije = Einde Europa.
Zo simpel is het.

De "secularisering" van nieuwe generaties moslims is een sprookje.
Islam is Islam.
Taqiyyah totdat men genoeg mensen in de rangen heeft.

En dat komen de eisen voor Sharia als een begin.
Islam is anti-ongelovigen, dus ben ik anti-Islam.

Ik ben de grootste minderheid in de wereld: een individu - David Gulbraa.
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Tja, moet je eens een discussie aangaan en zeggen dat je de Islam een wrede godsdienst vind met een agressieve uitbreidings methode.

Ongeacht wat je leest, het wordt keer op keer bevestigd, toch springen nog veel misleide mensen om je nek dat Islam vrede betekend.

Vrede, Islam ?
Vrijdenker
Berichten: 1747
Lid geworden op: do jul 15, 2004 10:07 pm
Contacteer:

Bericht door Vrijdenker »

Dan Cannon schreef: Toetreding Turkije = Einde Europa.
Inderdaad, immers:

Afbeelding

"De minaretten zijn onze bajonetten, de koepels onze helmen, de moskeeën onze barakken en de gelovigen onze soldaten."

Citaat van de Turkse islamofascist Recep Tayyip Erdogan

Lees verder op:
www.libertarian.nl/NL/archives/001768.php
http://www.luxetlibertas.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 383
Lid geworden op: di jan 21, 2003 10:23 pm

Re: Moslimbarbaren jammeren in Nederlands Dagblad

Bericht door Patrick »

indobelg schreef:[
Pas de derde generatie zal misschien minder dorps, fanatiek en moslim zijn
Ik vind de derde generatie Euro- ethnische Marokkanen (of hoe je ze wil noemen) juist fanatieker, ik verwijs naar de recente aanslag in Spanje of de moord op Van Gogh of ook de aanslag op het WTC.

Ze vallen juist op doordat ze niet willen integreren. Ze spreken nog steeds gebrekkig Nederlands of uitsluitend dialect en hun schoolresultaten zijn ook alles behalve rooskleurig. Vlaanderen zit aan de wereldtop wanneer het om wiskundige en wetenschappelijke kennis van de leerlingen gaat, maar er is nog meer: er is een enorme kenniskloof tussen autochtonen en de zogenaamde "derde generatie Belgen", ook daarmee staan we aan de wereldtop.

Het probleem is velerlei: een te groot aantal migranten van één bepaalde cultuur soms hele dorpen werden naar hier gehaald inclusief onderlinge vetes. Door die massa worden ze politiek relevant (de zogenaamde knuffel politiek) en voelen ze geen behoefte meer om zich aan te passen vooral omdat ze binnen de eigen gemeenschap blijven. Daarbij komt dan uiteraard de Islam die de polarisatie (het wij versus zij gevoel) in de hand werkt.

Andere migranten, zoals Italianen, Spanjaarden, Aziaten hebben zich wel perfect geïntegreerd.
Plaats reactie