De bijbel liegt? Dan de koran ook! (The shit in religion)

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Di Jun 19, 2007 3:41 pm

anna schreef:Citaat: "Van boeddhisten en atheïsten heeft de mens nooi last gehad. Dat zijn mensen die nadenken en van innerlijke rust houden."

Nou dat zou ik niet durven zeggen van o.a. de atheist Stalin. Buddhisme vertegenwoord de 'Self' als uiteindelijk de 'verlichte God-mens' dus Buddhisten verlangen er ook naar 'verlost te zijn van het aardse' maar i.p.v. 'met God in het Paradijs', met de Buddhist als God-zelf.

Sorry Anna, dat was een foutje mijnerzijds. Ik had natuurlijk op mijn woorden moeten letten en schrijven . . en van bijna alle atheïsten . . . De uitzondering bevestigt de regel. Op de wereld is niets volmaakt.
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

Silly

Berichtdoor Silly » Di Jun 19, 2007 5:54 pm

en hans... als je nou naar de fundamenten zou kijken?

marx roept op tot een revolutie waarin geweld een rol zou kunnen spelen (??, speculatief want ken zijn theorie niet zo goed :oops: )

mohammed roept op tot jihad

echter:
darwin houdt zich neutraal ( hem effe als grondlegger van de stroming atheisme genomen)
christus roept op tot naasteliefde

volgens mij kun je mohammed en christus gewoon niet in hetzelfde straatje douwen...
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Di Jun 19, 2007 6:38 pm

Silly schreef:en hans... als je nou naar de fundamenten zou kijken?

marx roept op tot een revolutie waarin geweld een rol zou kunnen spelen (??, speculatief want ken zijn theorie niet zo goed :oops: )

mohammed roept op tot jihad

echter:
darwin houdt zich neutraal ( hem effe als grondlegger van de stroming atheisme genomen)
christus roept op tot naasteliefde

volgens mij kun je mohammed en christus gewoon niet in hetzelfde straatje douwen...

Klopt Silly,

Met Jezus was niet veel mis. Die kunnen wij nu best gebruiken als vredestichter en wereldleider.

Hebben we wel een probleem met de islam. Waarom? Hij was een orthodoxe jood die de joden weer terug op de weg des geloofs wilde plaatsen.

Maar gelukkig hebben wij in ons midden een groot voorstander van Jezus, onze niet te stoppen kenner en prediker van het eerste uur, onze eigen geliefde Moh met zijn islaminside.

Jezus heeft beslist GEEN nieuw geloof of religie geïntroduceerd zoals velen onterecht aannemen.

De boosdoener van het niet al te fraaie christendom was de fanatieke eigenzinnige betweter, meneer de apostel Paulus. Hij is het die het christendom geïntroduceerd heeft. De R.K-kerk heeft er uiteindelijk een heidens rotzooitje van gemaakt tot nu toe.

Ehhhh . . . hoe zit het met het ex-communiceren van Adolf Hitler? Moeten we daar nu nog eens vijftig jaren op wachten? Weg met al die pausen, kardinalen en bisschoppen. In de vuilnisbak ermee. De laagste in rang mogen blijven.

Jezus zei wat hij op zijn hart had. Net zoals ikke. Maar Jezus was ook fel, en niet zo zachtmoedig als een lammetje wat vele christenen weer onterecht aannemen.

Sterker nog, ik ben zachtmoediger dan Jezus.

Nu niet direct boos op mij worden door wat ik gezegd heb. Mij zul je niet horen prediken dat er geweld gebruikt moet worden. Toch waren dat Jezus’ eigen woorden, volgens de bijbel dan. Nee, ik nodig mijn tegenstander liever uit voor een kopje koffie en een goed gesprek. Dat is andere koek, nietwaar? Nu vind ik Moh niet bepaald een tegenstander, maar ook al is hij mijn tegenstander niet, ook jij bent welkom thuis bij mij, Moh. Doen!

Jezus spreekt mij beslist wel aan. Maar gelet op het onbetrouwbare karakter van de bijbel heb ik zoal mijn twijfels. Veel van wat Jezus uitkraamde in de bijbel komt bij weer over als wartaal. En soms wel erg knullig.

Kortom. Ik blijf bij mijn adagium: ’Stop met religie en laat God met rust’

BFA

Berichtdoor BFA » Di Jun 19, 2007 6:48 pm

Citaat: "Van boeddhisten en atheïsten heeft de mens nooi last gehad. Dat zijn mensen die nadenken en van innerlijke rust houden."

Nou dat zou ik niet durven zeggen van o.a. de atheist Stalin.

Stalinisme is geen atheisme maar Paganisme.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Silly

Berichtdoor Silly » Di Jun 19, 2007 6:58 pm

Jezus zei wat hij op zijn hart had. Net zoals ikke. Maar Jezus was ook fel, en niet zo zachtmoedig als een lammetje wat vele christenen weer onterecht aannemen
hans.. het enige wat mij echt aan heeft gesproken in jezus persoonlijkheid is het feit dat hij alle heilige huisjes omver heeft geschopt! weg met de hypocritie

hij heeft gezegd: wil je god? dan mot je langs mij... heeft nix te maken met welke kerk dan ook! heb lief, en volg mij in alles wat ik doe!

De laagste in rang mogen blijven.
je zegt wat jezus zegt: de laatsten zullen de eersten zijn :wink:

Nu niet direct boos op mij worden door wat ik gezegd heb. Mij zul je niet horen prediken dat er geweld gebruikt moet worden. Toch waren dat Jezus’ eigen woorden, volgens de bijbel dan.
boos wordt ik niet heel snel :D maar ik kan me geen vers herinneren waarin jezus opriep tot vechten of whatsoever..

hij was wel heeel direct.. het was: je wilt dichtbij god zijn of je wilt het niet.. ja of nee.. geen halfzacht eitje dus bij christus

Veel van wat Jezus uitkraamde in de bijbel komt bij weer over als wartaal.
hierover zou ik het graag vaker met je willen hebben... ben toch wel benieuwd naar wat zo verwarrend is :)

Silly

Berichtdoor Silly » Di Jun 19, 2007 7:26 pm

luister die mensen zijn tolerant ondanks de islam... niet dankzij

de islam heeft niets goeds toegevoegd aan het christendom..

als ik iets lees.. wil ik datgene begrijpen..

ik begrijp deze verzen niet: (ps. heb ze in het arabisch ook gelezen!)

Soera 26:
Gij zult de joden bestrijden totdat zelfs de steen waarachter een jood zich verbergt, u toeroept: 'Dienaar Gods, ziehier een jood achter mij : doodt hem !'"
Soera 2:193, 8:39;
"Strijdt tegen hen tot de afgodendienst niet meer bestaat en de religie geheel aan Allah behoort."
Soera 3:200
"O gelovigen, houdt geduldig vol en biedt geduldig weerstand en rust u uit voor de strijd en vreest Allah."
Soera 4:76
"Zij die geloven, strijden op de weg van Allah, maar de ongelovigen strijden op de weg van de afgod. Bestrijdt dus de handlangers van Satan."
Soera 4:84
"Strijdt dan op de weg van Allah, zonder een last op u te nemen tenzij voor uzelf, en spoort de gelovigen aan."
Soera 4:89 (Specifiek tegen degenen die de islam afvallig worden, is het vers) :
"Als zij zich van u afkeren, grijpt hen en brengt hen ter dood waar ge hen maar vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden."
Soera 5:33
"Doch de straf voor hen die Allah en Zijn boodschapper bestrijden en verderf (= ongeloof) brengen in het land, is dat zij gedood worden of gekruisigd, dat hun beide handen of voeten afgehakt worden, of dat zij verbannen worden."
Soera 8:12
"Ik zal terreur zaaien in het hart van de ongelovigen. Slaat hun het hoofd af, verminkt hen in alle ledematen."
Soera 8:60
"En treft voorbereidingen tegen hen, met wat gij hebt aan weerbaarheid en paardenmacht, om daarmee Allahs vijand te verschrikken."
Soera 8:65
"O gij profeet, spoort de gelovigen aan tot de strijd."
Soera 9:5
"Doodt de afgodendienaars waar ge hen maar vindt, neemt hen gevangen en belegert hen en bereidt hun alle soorten hinderlaag."
Soera 9:14
"Strijdt tegen hen. Allah zal hen door uw handen straffen en hen vernederen."
Soera 9:29
"Bestrijdt hen die niet geloven in Allah, noch in de Laatste Dag, en die niet verboden stellen wat Allah en Zijn boodschapper verboden hebben gesteld (= de heidenen), en hen die zich niet voegen naar de ware religie onder degenen aan wie de Schrift gegeven is (= joden en christenen), totdat zij uit de hand de schatting opbrengen in onderdanigheid."
Soera 9:41
"Rukt uit lichtbeladen en zwaarbeladen en strijdt, met uw bezittingen en uw persoon, op de weg van Allah."
Soera 9:73 en 66:9
"Voert oorlog tegen de ongelovigen en de huichelaars en pakt hen hard aan."
(De "huichelaars" waren degenen die Mohammed zijn zin gaven en hem tot profeet verklaarden, maar weigerachtig waren om effectief zijn djihaad te steunen.)
Soera 9:111
"Voorzeker, Allah heeft van de gelovigen hun bezit en hun persoon gekocht in ruil voor het paradijs: zij vechten op de weg van Allah en doden en worden gedood."
(Degenen die djihaad zo graag verklaren als "ethische inspanning" of "mystieke weg" moeten eens uitleggen waarom men daarbij moet doden.)
Soera 9:123
(De Koran-formule voor integratie in een niet-islamitische omgeving luidt als volgt :) "Strijdt tegen de ongelovigen in uw omgeving, en laat hen hardheid in u vinden."
Soera 25:52
(Wat moet een moslim doen die aan de verleiding tot interconfessionele dialoog blootstaat ? Dit :) "Luistert niet naar de ongelovigen en bestrijdt hen met grote ijver."]
Soera 37:22-23
"Verzamel hen die verkeerd deden, samen met hun vrouwen, en met dat wat zij vereerden in plaats van Allah, en stuur hen de weg op naar het hellevuur."
Soera 47:4
"Wanneer gij de ongelovigen tegenkomt, houwt dan in op hun nek en wanneer gij onder hen een bloedbad aangericht hebt, bindt hen (= de overlevenden) dan in de boeien."
Soera 48:29
En dit is de ongekuiste versie van het verhaal dat de islam de religie van de broederlijkheid is : "Mohammed is Allahs apostel. Zij die hem volgen zijn meedogenloos voor de ongelovigen maar mild voor elkander."
Soera 2:216
"U is voorgeschreven te strijden, ook al is het met tegenzin. Maar mogelijk hebt gij tegenzin in iets, hoewel het goed is voor u."
Soera 3:142
"Of meent gij, dat gij het Paradijs zult binnengaan zonder dat Allah diegenen onder u heeft leren kennen die strijd voeren, en de geduldig volhardenden ?"
Soera 3:157-158
"En indien gij gedood wordt op de weg van Allah, of sterft, dan is waarlijk de vergiffenis van Allah en de barmhartigheid beter dan wat gij vergaart. En indien gij sterft of gedood wordt, dan wordt gij tot Allah vergaderd."
Soera 4:74
"Laten zij op de weg van Allah strijden, die het nabije leven verkopen voor het latere leven. Wie strijdt op de weg van Allah, en dan gedood wordt of overwint, die zullen wij een ontzaglijk loon geven."
Soera 8:15-16
"Wanneer gij de ongelovigen ontmoet, klaar voor de strijd, wendt hun dan niet de rug toe. Wie hun de rug toewendt, tenzij in een tactische beweging of om het moslim-leger te vervoegen, die haalt zich Allahs toorn op de hals, en zijn bestemming is de hel, een ellendige reis."
Soera 9:20
"Zij die geloven en uitgeweken zijn (met Mohammed naar Medina), en die strijden op de weg van Allah met hun bezittingen en hun persoon, zijn hoger in rang bij Allah. En diegenen, dat zijn de gelukzaligen."
Soera 9:39
"Indien gij niet uitrukt, zal Hij u straffen met pijnlijke bestraffing, en zal Hij een ander volk voor u in de plaats stellen."
Soera 9:111
"Allah heeft van de gelovigen hun persoon en bezittingen hiermee gekocht, dat voor hen het Paradijs zal zijn, zodat zij strijden op de weg van Allah en doden en gedood worden, zoals toegezegd in de Thorah en het Evangelie en de Koran. Wie vervult zijn verbondsplicht beter dan Allah ? Verheugt u dan over de handel die ge met Hem zijt aangegaan. En dat is de grote gelukzaligheid."
Soera 49:15
"De gelovigen zijn slechts zij die geloven in Allah en Zijn boodschapper en daarna niet meer twijfelen en die strijden op de weg van Allah met hun bezittingen en hun persoon. Diegenen, dat zijn de oprechten."
Soera 61: 4
Voorzeker, Allah heeft diegenen lief die terwille van Hem strijden in geordende gelederen, alsof zij een hechte muur vormen.
Soera 4: 101
…Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

waaaaaaaaaaaaaaaaarom islaminside?? WAAROM

geef antwoord op deze vraag!! waarom zegt jezus dit:
44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolge

en WAAROM ZEGT MOHAMMED BOVENSTAANDE??

waarom mag het? waarom mocht het toen? waarom gaat het om geld? waarom wilt jezus vrede? waarom voert mohammed oorlog? waarom is allah van gedachten veranderd?

waarom worden NU OP DIT MOMENT mensen in naam van allah vermoord? verdrukt? vernederd? bespot? WAAROM zou een christen ervoor moeten bidden, en waarom kiest islam voor het zwaard?

als ik hier op dit forum ben wordt ik ZO MOE... zoooo ongelooflijk moe... waarom moet dit islaminside? waarom?

geef antwoord als je dat hebt.. of hou je mond en pretendeer niet dat islam juist is... volg de weg zonder geweld..

lees en vergelijk en vraag je zo af en toe af: waarom?

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Di Jun 19, 2007 7:43 pm

@Silly.
kun je Arabisch lezen?
Zoja, kun je wat voor me vertalen.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Amazigh

Berichtdoor Amazigh » Di Jun 19, 2007 8:25 pm

Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolge

Waarom moest ie in de OT zeggen dat ie ze kwam bevrijden en toch niet gedaan heeft waarom?
Waarom wist ie dat als hij het niet doet de joden hem gaan weigeren waarom?
Waarom heeft ie niet van het begin gezegd IK BEN IN 3DELEN gesplitst?
Waarom heeft hij niks gezegd tegen Mozes,David,Noah ga zo maar door waarom?
A proud amazigh!

Silly

Berichtdoor Silly » Di Jun 19, 2007 10:35 pm

Waarom moest ie in de OT zeggen dat ie ze kwam bevrijden en toch niet gedaan heeft waarom?
1. wie is ze??
2. jezus is de bevrijding, lees jesaja 53 er maar op na

de joden hebben hem geweigerd, sterker nog gedood...
hij heeft de hele wereld op zijn kop gezet: oog om oog geldt niet meer!

Waarom heeft ie niet van het begin gezegd IK BEN IN 3DELEN gesplitst?
omdat hij niet gesplitst is... is je hand gesplitst? die bestaat toch ook uit lengte, breedte en hoogte?

Waarom heeft hij niks gezegd tegen Mozes,David,Noah ga zo maar door waarom?
wat moet hij tegen hun zeggen? en wie is hij toch :shock: ?

en nu jouw antwoorden... op mijn vragen...

Amazigh

Berichtdoor Amazigh » Di Jun 19, 2007 10:58 pm

1. wie is ze??
2. jezus is de bevrijding, lees jesaja 53 er maar op na

Ze is Jezus en Joden bevrijden van hun onderdrukkers, de Romeinen heeft hij dat gedaan?

de joden hebben hem geweigerd, sterker nog gedood...
hij heeft de hele wereld op zijn kop gezet: oog om oog geldt niet meer!

Antwoord dan op m,n vraag?

omdat hij niet gesplitst is... is je hand gesplitst? die bestaat toch ook uit lengte, breedte en hoogte?

Waarom heeft hij(Jezus) die drie-eenheid niet van het begin gezegd?

wat moet hij tegen hun zeggen? en wie is hij toch :shock: ?

Zie hier boven

en nu jouw antwoorden... op mijn vragen...

Heb ik gedaan en nu moet je effe antwoorden :)
A proud amazigh!

Silly

Berichtdoor Silly » Di Jun 19, 2007 11:03 pm

Ze is Jezus en Joden bevrijden van hun onderdrukkers, de Romeinen heeft hij dat gedaan?
waar staat dat hij ze van de romeinen zou verlossen :S hij verlost ze van de dood zelf ja! van al het slechte dat er is! hij is geen aardse leider maar een hemelse (niet zoals mohammed :S)

zie je dan niet de de dood de onderdrukker is? de zonde.. die staat tussen god en jou in... alleen jezus vormt een brug ertussen...

hoezo onduidelijke vraag :S hij wist dat ze hem haatten.. en toch had hij hen leif.. wat is het probleem??

Waarom heeft hij(Jezus) die drie-eenheid niet van het begin gezegd?
doet hij al in het boek mattheus.. hoeveel vroeger wil je het hebben? daarnaast staat in JESAJA al dat god naar de aarde zal komen.. sow??

Heb ik gedaan en nu moet je effe antwoorden
leugenaar... de vragen die in het rood gemarkeerd staan!! daar heb je geen antwoord op.. behalve: dat is niet islam.. di ehebben het neit begrepen.. nee natuurlijk niet, jij bent vast de enige die het begrijpt!

Amazigh

Berichtdoor Amazigh » Di Jun 19, 2007 11:14 pm

waarom mag het?

Jezelf verdedigen?

waarom gaat het om geld?

Welke geld

waarom wilt jezus vrede?

Ken hem niet

waarom voert mohammed oorlog?

Mohammed s.a.w wilde dat niet die kafirs wilden dat Mohammed s.a.w is nooit begonnen.Als hij dat namelijk deed verbreekt hij een wet van Allah swt:

Deze:Toestemming om te vechten is gegeven aan degenen tegen wie gevochten wordt, omdat hun onrecht is aangedaan, voorzeker Allah heeft de macht hen bij te staan.

40. Doch de vergelding van het kwade is het daaraan gelijke; maar wie vergeeft en verbetering voor ogen houdt, zijn loon rust bij Allah. Voorzeker, Hij houdt niet van de onrechtvaardigen.

Maar er is geen verwijt tegen hen die zich verdedigen nadat hun onrecht is aangedaan.

Het verwijt is slechts tegen hen, die de mensen onrecht aandoen en ten onrechte in het land opstand veroorzaken. Dezen zullen een pijnlijke straf ontvangen.

En hij die geduldig is en vergeeft, - dat is voorzeker een (teken) van een sterk karakter.

Ook vergeven is juist

waarom is allah van gedachten veranderd?

waarom worden NU OP DIT MOMENT mensen in naam van allah vermoord? verdrukt? vernederd? bespot? WAAROM zou een christen ervoor moeten bidden, en waarom kiest islam voor het zwaard?

Hoe moet ik nou weten waarom mensen mensen vermoorden?
A proud amazigh!

anna

Berichtdoor anna » Di Jun 19, 2007 11:22 pm

Silly

Maak je niet druk want zelfs 'Allah' begreep de Drie-Eenheid niet, en maakte van de Heilige Maria een 'Godin' ( :oops: :oops: :oops: ) én als "En van de Drie' :oops: :oops: :oops:

na dit soort fouten in de Koran kan niemand meer geloven dat daarin de woorden van God staan want God maakt geen fouten.

Maak je ook niet druk want 'Allah' is een abstrracte, onpersoonlike, koude, medogenloze, niet vergevingsgezinde (alleen als het hem uitkomt) 'God' en waar moslims doodsbang voor zijn.
Er IS totaal geen vergelijking tussen Islam en Christendom/hoe wij denken en God zien. Moslims willen "feiten", denken dat 'Allah' zich druk maakt over hoofddoeken en hoe je in en uit de W.C. stapt....

Wij zijn 'kinderen van God' - en ja dat snappen moslims ook niet want die zeggen doodleuk 'God heeft geen kinderen'. :roll: :roll: :roll:

Freya

Berichtdoor Freya » Di Jun 19, 2007 11:26 pm

Amazigh

Berichtdoor Amazigh » Wo Jun 20, 2007 12:24 am

Freya schreef:Ajax eist antwoorden, nou Ajax, ik ook, waar blijf je?

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?p=95877&highlight=ajax#95877

Zie mijn post hierboven over vechten.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?p=96340&highlight=ajax#96340

Wat valt er dan te antwoorden?Je zegt namelijk dat de Koran gekopierd is dus zal ik het niet beantwoorden, tenzij je wat uit de Koran haalt over dat onderwerp oke :) dan kunnen we verder praten
A proud amazigh!

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Wo Jun 20, 2007 12:27 am

ajax schreef:
Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolge

Aan alle christenen en alle moslims!

Stop met die onzin. Stop met jullie religie maar aanvaardt God.
Want Ajax scoort hier op een geweldige manier.
Hij raakt hier de kern inzake de misslukte missie van Jezus. Denk daar nu eens over na. Jezus beloofde het koninkrijk voor de joden te herstellen. Mooi niet. En hij beloofde nog meer dat hij niet waar heeft kunnen maken.
Wat waren trouwens zijn laatste woorden voordat hij stierf aan de paal? Wie kan zich dat herinneren? Toch geen hond! Maar het staat wel in de bijbel. Ja lekker hoor, twee verschillende versies van de apostel Lucas (23:46) en Johannes 19:30. Heerlijk zo’n stelletje die er maar op los fantaseren. Of was het ronduit de kluit belazeren? Ik hou het op de grote vervalsingsdrift van het smerige Vaticaan.

Hetzelfde geldt voor mohammedanen met betrekking tot de koran. Er is terecht ontzettend veel kritiek op de koran. Maar zolang christenen weigeren de balk uit hun religieuze ’zuivere’ oog te halen, zal al dat gekibbel tot geen enkele overeenkomst leiden.

Joden wachten tevergeefs op de messias die niet is gekomen en nooit zal komen. Die messias was aangekondigd in het OT, maar is niet gekomen zoals Ajax terecht opmerkt. Dat noemen we in de wetenschap ’het bewijs’ dat niet geleverd werd.

Een christen die kennis heeft van het NT zal het opgevallen zijn dat Jezus en zijn apostelen tot vervelens toe zeggen ”Er staat geschreven . . . opdat de schrift vervuld zal worden . . .” Dit is lekker zeg. Daar trappen we niet in, Ajax en ik.
Wat Jezus klaarspeelde was botweg de norm achteraf stellen.
Hij gaat op een ezel een dorp binnenrijden opdat vervolgens de schrift vervuld zal worden. Hoe verzin je zo iets? Lees het NT er maar op na. . . . opdat de schrift vervuld zal worden . . . Hoe vaak wordt dit niet gezegd?

Natuurlijk was Jezus een grote persoonlijkheid. Appels kunnen we echter nog steeds niet vergelijken met peren. Dus ook Mohammed niet met Jezus.

Een ander sterk punt, al eerder door mij genoemd, is dat de mohammedanen niet willen aanvaarden dat Jezus is vermoord door de joden. Zij willen niet geloven en accepteren dat God zijn grote profeet heeft laten slachten zonder in te grijpen. Christenen doen dat wel. Zij tonen geen enkel vorm van gêne.

Godverdomme! Het zijn niet de mohammedanen die de joden hebben uitgeroeid, maar het zootje christenen in europa. Die verschrikkelijke jodenhaat komt niet uit de koker van de islam, maar uit de koker van de christelijke leidinggevenden, de fraaie volgelingen van Jezus de zachtmoedige op aarde.

En hoe komt dat? Juist ja, dank zij dat stompzinnige geouwehoer in de bijbel. Dat gaf aanleiding voor de pauselijke curie in Rome om het licht op groen te zetten voor de walgelijke vervolging van de joden. Ook Hitler vond zijn reden in de bijbel om onder het goedkeurend oog van de christelijke natie met al zijn priesters en dominees, de joden uit te laten roeien.

Opdat de schrift vervuld zou worden.

Maar de werkelijke moordenaar van Jezus was God zelf.
Volgens de bijbel. De generale repetitie van dit gruwelijke ’FEEST’ kun je lezen in het hoofdstuk 22 van Genesis. NEEEEE, niet volgens de islam, nee, maar volgens het christendom! (Genesis 22 berust trouwens op een waarschijnlijk bewust gemanipuleerde vertaling) Gebruik toch eens je hersenen en je verstand. Altijd maar het verwijt naar de mohammedaan dat hij zo stom is en agressief. Zelf kritisch zijn, kritisch en nog eens kritisch. We zijn al genoeg belazerd door al die inhalige zelfzuchtige kerkvorsten. O ja hoor, ze hebben ook goeie dingen gedaan. Kerken bouwen, goed onderwijs, etc. Wat een kul! Alsof wij die overleden grote cocaïne crimineel van Colombia moeten prijzen omdat hij met al zijn grote moordpartijen zich geliefd heeft weten te maken onder de plaatselijke bevolking door scholen en huizen voor ze te bouwen.

Maar geloven dat God zijn enige zoon bewust geofferd zou hebben, is toch het laatste wat je van een goede vader mag verwachten. Moslims dom? Christenen zijn nog veel dommer. Want mohammedanen beredeneren met hun volle verstand dat dit niet niet waar kan zijn.

En ik moet hen daar volledig in gelijk geven. Dankzij mijn uitvoerige kennis van de thora, de psalmen, de evangelieën en de koran.

Mohammedanen worden onderschat. De meesten zijn op zoek naar God, zoeken houvast en leiding zoals christenen dat ook doen aan de bijbel.

Ik herhaal voor iedereen: Stop ermee met die religieuze onzin. Geef toe dat de bijbel fout zit. Geef toe dat de koran fout zit. De koran zit fout omdat naar de bijbel wordt verwezen door Mohammed, die niet wist en kon weten wat ik nu weet. Bovendien verslikt Allah zich door te onderkennen dat mohammedanen reden tot twijfel hebben en zich daarom tot de mensen van de bijbel moeten wenden met hun vragen. Dat zou ik dus niet doen. Kom maar met je vragen naar mij. Want ik ben neutraal met een Almacht. Maar over God heb ik niks te melden. Omdat ik daarover niets weet. Ik weet dat de zon niet ondergaat en ook niet opkomt. Ik weet dat de aarde met een verschrikkelijk snelheid om de zon draait. Mohammed wist dit niet. Volgens hem was de aarde stevig bevestigd met een stel pijlers. En ga zo maar door.

Was Mohammed zo slecht? Nee, in het licht van de geschiedenis zeker niet. Ik vind de smerige goddeloze huichelachtige Bush die zich notabene christen durft te noemen honderdmaal erger dan Mohammed.

Kortom, stoppen met het geloof stellen in achterhaalde waarheden. Laat God met rust en het zal je goed gaan in je leven. Gebruik je eigen verstand en niet het verstand van iemand anders die gemeend heeft God tot zijn persoonlijke handelsmerk te moeten maken.

Freya

Berichtdoor Freya » Wo Jun 20, 2007 12:33 am

ajax schreef:
Freya schreef:Ajax eist antwoorden, nou Ajax, ik ook, waar blijf je?

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?p=95877&highlight=ajax#95877

Zie mijn post hierboven over vechten.

Nee hoor, is totaal geen antwoord op mijn vraag:
Door wie werden de moslims aangevallen, toen zij al plunderend, de rest van het Midden-Ooosten (Jeruazalem bijv.)Noord-Afrika, Spanje, Frankrijk, Turkije, Oostenrijk, en India overvielen? Maar ja, daar hebben moslims altijd al moeite mee, om dat te antwoorden, zie ook:
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 8096#98096

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?p=96340&highlight=ajax#96340

Wat valt er dan te antwoorden?Je zegt namelijk dat de Koran gekopierd is dus zal ik het niet beantwoorden, tenzij je wat uit de Koran haalt over dat onderwerp oke :) dan kunnen we verder praten

Nee hoor, ik stelde daar toch ook wel een specifieke vraag, raar dat je die gemist hebt, zo lang was mijn post niet:
Maar Ajax, jij schijnt het beter te weten, dus volgens jou, met bron, in welk jaar is Adam volgens de koran "in elkaar gekleid"?

Verder, leek het mij wel interessant, wat jij vond, van dat hilarische verhaal op http://www.dutch.faithfreedom.org/artik ... kelet.html
Ik bedoel, vind je het zelf niet te gek voor woorden, dat jij inderdaad gelooft, dat Adam van klei is gemaakt, hij volgens de volgende hadiths Adam 60 el (30 meter) lang was:

Bukhari Deel 4, boek 55, nummer 543 (Engels): De Profeet zei, "Allah schiep Adam en maakte hem 60 el lang... Mensen zijn sinds de schepping van Adam steeds minder groot geworden."

Bukhari Deel 8 Boek 74 nummer 246: De Profeet zei, "Allah schiep Adam (meteen) in zijn uiteindelijke vorm, 60 el (30 meter) in lengte".

En dat uit alles blijkt, dat dit absoluut NIET WAAR kan zijn? Of was Adam een dinosaurus?

Amazigh

Berichtdoor Amazigh » Wo Jun 20, 2007 12:40 am

Maar Ajax, jij schijnt het beter te weten, dus volgens jou, met bron, in welk jaar is Adam volgens de koran "in elkaar gekleid"?

Helaas word er niks over vermeld in de Koran dus kan geen antwoord geven to bad en over die 60 meter is een sprookje verzonnen door arabieren
A proud amazigh!

Freya

Berichtdoor Freya » Wo Jun 20, 2007 1:03 am

En hoe zit het met de "verdedigingstochten" in Noord-AFrika, Midden-Oosten, Azië en Europa?

naar boven

Berichtdoor naar boven » Wo Jun 20, 2007 1:28 am

hans van de mortel schreef:Was Mohammed zo slecht? Nee, in het licht van de geschiedenis zeker niet. Ik vind de smerige goddeloze huichelachtige Bush die zich notabene christen durft te noemen honderdmaal erger dan Mohammed.

Het verschil is wel dat de slechte leider Bush over een paar jaar in de geschiedenisboeken niet meer opvalt tussen al die andere slechte leiders, terwijl de slechte leider Mohammed al 1400 jaar lang voor meer dan een miljard als verderfelijk voorbeeld dient. En het einde is nog niet in zicht..

Roelof

Berichtdoor Roelof » Wo Jun 20, 2007 1:53 am

Pas op Hans, als je zo schreeuwend begint te prediken worden je berichten zo naar de zoo verhuist.

Verder sluit ik mezelf bij de woorden van naar boven aan.
Er is nog geen enkele wereldleider geweest die wat dat betreft kan tippen aan Mohammed.

"Mensen geven zich nooit zo volledig en vrolijk over aan het kwaad als wanneer ze dat uit religieuze overtuiging doen." (Blaise Pascal 1623-1662)

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Wo Jun 20, 2007 2:12 am

Silly
hans.. het enige wat mij echt aan heeft gesproken in jezus persoonlijkheid is het feit dat hij alle heilige huisjes omver heeft geschopt! weg met de hypocritie

Precies. Geldt dus ook voor mij.

Silly boos wordt ik niet heel snel :D maar ik kan me geen vers herinneren waarin jezus opriep tot vechten of whatsoever.

Sily, laat je helemaal niet wijsmaken dat Jezus een watje was die alleen maar naastenliefde predikte, want dat is bedrog. Tenminste, als wij de Bijbel letterlijk nemen.
Jezus haalde ook uit, en niet zo’n klein beetje ook; hij hanteerde de zweep en dat zegt al genoeg om mensen af te straffen. De manier waarop hij illustraties vertelde waren ook niet altijd opbouwend in de zin van zachtmoedigheid.
• Lees hoe bont Jezus het maakte in Mattheus 10:34 - Denkt niet dat ik gekomen ben om vrede op de aarde te brengen; ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar een zwaard. Lekker is dat.
• En in Lucas 19 vers 26 en 27 zegt Jezus, de zachtaardige: - 'Ik zeg U: Aan een ieder die heeft, zal meer worden gegeven; maar van wie niet heeft, zal zelfs wat hij heeft, nog afgenomen worden. En die vijanden van mij die niet wilden dat ik koning over hen werd, brengt hen hier en slacht hen voor mijn ogen.'"

Jezus predikte dus niet alleen naastenliefde. Mij komt over dat Jezus aan stemmingswisselingen leed. Jezus doet soms liefdevol en zachtaardig, anderzins klinkt hij agressief. Da's toch andere koek dan het toekeren van de andere wang!

Silly Veel van wat Jezus uitkraamde in de bijbel komt bij mij over als wartaal. Hierover zou ik het graag vaker met je willen hebben... ben toch wel benieuwd naar wat zo verwarrend is

Sily, wat denk je van "Uw lachen ga over in treuren, en uw vreugde in neerslachtigheid. Vernedert u in de ogen van Jehovah en hij zal u verhogen." (Jak. 4:9, 10; 5:1-6) Verder Mattheüs 21:21/22 - ”Voorwaar, ik zeg u: ’Als gij maar geloof hebt en niet twijfelt, zult gij niet allen doen wat ik met de vijgeboom heb gedaan, maar ook als gij tot deze berg zegt: ’Word opgeheven en in de zee geworpen, zal het geschieden. En alle dingen die gij in gebed en met geloof vraagt, zult gij ontvangen.’” Zo makkelijk kan ik ook praten, zeg. Maar wie neemt mij dan nog serieus?
Lukas 17:10 - ”Zo moet ook gij, wanneer gij alles hebt gedaan wat u is opgedragen, zeggen: ’Wij zijn onnutte slaven. Wij hebben gedaan wat wij moesten doen.’” Wat is dit voor kolder? Je werk naar behoren afmaken en dan jezelf belachelijk moeten maken door hardop te roepen dat je een onnutte slaaf bent. Doe dan je opgedragen werk NIET. Misschien maak je je dan wel nuttig in de ogen van Jezus.

En zo kan ik wel pagina’s lang doorgaan.

Joannes

Berichtdoor Joannes » Wo Jun 20, 2007 2:27 am

@Islaminside

Wat is er zo moeilijk aan, te geloven in een heilige drieeenheid, en zo gemakkelijk te geloven aan 2 engeltjes op je schouder die al je daden noteren, en meer van die crap.
Ik denk dat je teveel sprookjes hebt aan moeten horen in je kleutertijd, en dat daardoor een drang naar sprookjesverhalen is ontstaan, die je hele religieuze leven hebben misvormd.

groet Joannes

Joannes

Berichtdoor Joannes » Wo Jun 20, 2007 2:29 am

er staat geschreven; "gods wegen zijn ondoorgrondelijk''.
Wil je nog meer? wijsneus. :lol:

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Wo Jun 20, 2007 3:05 am

naar boven schreef:Het verschil is wel dat de slechte leider Bush over een paar jaar in de geschiedenisboeken niet meer opvalt tussen al die andere slechte leiders, terwijl de slechte leider Mohammed al 1400 jaar lang voor meer dan een miljard als verderfelijk voorbeeld dient. En het einde is nog niet in zicht..

Dat is totaal niet waar. Mohammed is nog niet zo lang de pispaal. Alexander de grote, Napoleon, Hitler, Stalin . . . die doen er blijkbaar niet meer zo aan toe. Toch zijn we (hele bevolkingsgroepen) er allemaal ingetuind. Politiek is in en in smerig. Datzelfde geldt ook voor religie waarbij God in feite de pispaal is. Twintig jaar geleden ageerde ik al tegen de islam. In tegenstelling tot de knappe koppen, de ’hoge’ generaals beweerde ik dat het een fluitje van een cent was voor de Amerikanen om de Irakezen uit Koeweit ’terug te fluiten’. Dus ik heb wel enige visie. Wanneer je kinderen niet goed opvoedt krijg je daar later de rekening voor gepresenteerd. Al die moslims hadden nooit hier in europa mogen blijven. Maar nooit heeft iemand van de regering naar mijn stem willen luisteren (grapje).

In het communisme van vh Tsjechoslowakije werkten Vietnamese gastarbeiders, die keurig om de vijf jaren ververst werden. Zonder ooit een probleem te vormen. Wij in europa hebben dus ontzettend dom en naïef gehandeld. Voilà, nu zitten we met de gebakken peren. En wat doet onze regering? Die is laf. Die moedigt de islam aan! Geeft subsidie en praat recht wat krom is. Ze voelt zich schuldig aan haar eigen onkunde! Maar daar kopen wij niks voor!

LANG LEVE DE DEMOCRATIE! Het is onze eigen schuld! Dus dikke bult.

Ik kan maar niet genoeg herhalen en benadrukken dat wij moeten stoppen met het tolereren van georganiseerde religie.

Daar wortelt de bron van alle kwaad. Mozes, de Kerk van Rome, de opkomst van christelijk fanatisme in de VS. Gelukkig is die religieuze moordpartij tussen christenen in Ierland gestopt. Ook Libanon staat nog vers in het geheugen. India is een brandhaard. Egypte staat op ontploffen. Het gaat ons uit de hand lopen.

Onze regering voelt zich blijkbaar ergens schuldig voor. Vanwege hun directe getoonde loyaliteit aan Bush zeker? Worden daarom alle mohammedanen gecompenseerd? Maar daar ben ik toch geen debet aan? Ik ben TEGEN de VS. Dat ben ik al meer dan 30 jaar!

Hard drugs zijn verboden.

VERBIED DAAROM GEORGANISEERDE RELIGIE
Laatst gewijzigd door hans van de mortel op Do Jun 21, 2007 1:14 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Islam in het nieuws”