LAATSTE NIEUWS UIT DE WETENSCHAP: islam is 2e hands religie

Deovolanthe
Berichten: 118
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 5:59 pm

Bericht door Deovolanthe »

Jou gebrek aan inhoudelijke kennis word steeds beter zichtbaar mijn beste moh.

Zoals de claim dat er nog steeds nieuwe nieuwe testamenten op de markt komen.hier heb je 100% gelijk er komen nog steeds nieuwe VERTALINGEN op de markt en niet zoals jij concludeert versies.

Dan zeg je wie bepaald er wat er in komt.?Elke bijbel is gebasseerd op de manuscripten die wij hebben.Wij hebben dus een grondtekst die als bron geld voor elke vertaling.(in totaal 24000 manuscripten)

Verder begin je over de vervulling van wet door Jezus.Als je niet beseft wat dit inhoudt moet je zeker geen ongefundeerde conclusies trekken.Jezus zei :Ik kom niet om de verwerpen maar om te vervullen.
Vervullen niet VOLGEN!!Wat bedoeld de Heere hiermee?Om dit te begrijpen moet je daadwerkelijk deBijbel lezen(oude testament) maar ik zal een korte samenvatting geven.De wet bestond uit:
-de offerwet(ter verzoening van mens en God)het lam kreeg de zondes van de mens)
-10 geboden(ter bewust making van jou zondige natuur)
-profetieeen(370 voorspellingen over de komst van de messias)

-Jezus had eeuwig de rol van het onschuldigelam op zich genomen.Hij is de verzoening tussen mens en God.
Johannes 1:29
29 De volgende dag zag hij Jezus naar zich toe komen, en hij zei: ‘Daar is het lam van God, dat de zonde van de wereld wegneemt. 30 Hij is het over wie ik zei: “Na mij komt iemand die meer is dan ik, want hij was er vóór mij
-Jezus was zondeloos en de wet heeft hij dus perfect vervuld.Waardoor hij de zonde heeft overwonnen
Gelaten 3
19 Waarom dan toch de wet? De wet is later ingevoerd om ons bewust te maken van de zonde, in de tijd dat de nakomeling aan wie de belofte was gedaan nog komen moest. Ze werd door engelen aan een bemiddelaar gegeven. 20 Maar bemiddeling is niet nodig wanneer er maar één is die handelt, en God handelt alleen. 21 Is de wet daarom in strijd met Gods belofte? Absoluut niet. Als de wet leven zou kunnen brengen, zou de wet ons ook rechtvaardig kunnen maken. 22 Maar de Schrift heeft alles in de macht van de zonde gelegd, zodat de belofte kon worden gegeven op grond van geloof in Jezus Christus, aan wie op hem vertrouwen.
-Jezus heeft talloze voorspellingen over de messiasvervuld.Van zijn geboorte tot zijn kruisiging en wederopstanding.

Met de vervulling van de wet sloot God een nieuw verbond(betekent leterlijk:Nieuw testament)En spreekt de geschriften elkaar dus niet tegen.
‘Kortom, de wet hield toezicht op ons totdat Christus kwam, zodat we door ons vertrouwen op God als rechtvaardigen konden worden aangenomen.’ (Gal. 3:24)

Verder vraag ik nogmaals jouw claims te onderbouwen .kom met bewijs dat de Bijbel is veranderd.Aan de hand van historisch feiten kan namelijk makkelijk aangetoond worden dat dit niet het geval is.

PS:Wij hebben Jezus niet de zoon van God gemaakt maar dit heeft hij zelf gedaan.Hij heeft dit beleidt met zijn woorden en daden.Ook kan dit aangetoond worden met historisch documenten.
Deovolanthe
Berichten: 118
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 5:59 pm

Bericht door Deovolanthe »

Citaat:
A'isha rapporteerde: Ik voelde jaloerzie van de vrouwen die zich aan de
Boodschapper van Allah (kan de vrede op hem zijn?) aanboden en
zeiden: Dan toen Allah, Verheven en almachtige, dit: "openbaarde U kunt
om het even wie van hen uitstellen u wenst, en neemt aan zich om het
even welk u wenst; en als u om het even welk wenst hebt u (geen zonde
is ten laste van u)"terzijde gelegd (xxxiii. 51), I (' A'isha.)
gezegd: Het schijnt aan me dat uw heer verhaast om uw wens tevreden testellen.


Ten eerst heb je ooit afgevraagd of deze ahadith " sahih (authentiek), hasan (goed), dha'eef (zwak, onbetrouwbaar), dha'eef Jiddan (zeer zwak, zeer onbetrouwbaar) of mawdhoo (verzonnen)" hadith is ????????.
Jij deze Hadith is authentiek en geaccepteerd door de islamitische geleerde.Dit is namelijk sahih muslim book 008.Wij hebben hiermee gewerkt aan de universiteit.Verder moet ook jij toegeven dat deze uitspraak treffend is.

Je bent ongetwijfeld bekent met de overlevering:Dat Mohammed op een dag naar Hafsa huis ging(het was haar dag)maar haar niet aantrof.Toen liet hij maria de Copt(slaaf) komen en had gemeenschap met haar in Hafsa bed.Toen Hafsa thuis kwam ondekte zij hun zo .Ze werd boos maar de volgende kwam er een openbaring van God dat deze Daad van mohammed rechtvaardigde en dat hij met haar mocht trouwen.

Ook het verhaal met de schoonzoon onderstreept deze uitsprasak maar weer eens.Mohammed bezocht het huis van zaid maar trof hem daar nie aan.Inplaats van hem zag hij zijn vrouw onbedekt en hij werd verliefdop haar.Zaid kwam hierachter en wou zijn vrouw aan Mohammed geven omdat hij haar begeerde ,Mohammed weigerde echte in 1e instantie omdat dit verboden(haram)was.Echter de volgned dag kwam de openbaring dat hij met haar mocht rouwen omdat Allah haar halal heeft gemaakt voor hem..Zo zijn er nog talloze voorbeelden te noemen .Denk bijvoobeeld aan zijn vrouw Safiyya Bint Huyay.zij was oorlogsbuit en hij trouwde met haar.

Dus kom niet met de uitspraak aanzetten dat deze overleveringen zwak zijn want dan spreek je jouw eigen geleerde tegen.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Islaminside schreef:IK HEB HET RECHT WEL ! IK BEN EEN HANIFA , IK VOLG HET GELOOF VAN IBRAHIM IK GELOOF IN DE BIJBEL DAT IS HET BOEK VAN GOD .
NET ZOALS DE ZABOR EN DE THORA IK GELOOF HIER IN .
MAAR IK VOLG ALLEEN DE KORAN , OMDAT DAT NIET VERANDERT IS NOCH IETS AAN is TOEGEVOEGD .



Met vriendelijke groeten islaminside
wordt je rood van boosheid?? dat komt door de leegte van binnen.

als jij het recht hebt om op de bijbel te reageren, dan heeft ieder ander ook het recht om de koran onder de loep te nemen. als je geloof hebt in de bijbel, waarom volg je die niet?? zeg niet dat het vervalst is, alleen je tong is vervalst. de koran bevat meerdere onwaarlijkheden dat wil je niet inzien. wij gebruiken onze hersenen en kunnen je precies vertellen wat in de koran niet deugd.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Er staan geen tegenstrijdigheden in de Qoer'aan
:razz: :razz:
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

Beste Deovolanthe ik heb alles even snel onderzocht over surat hieronder :



De engelen en de geest gaan tot Hem op, in een dag waarvan de maat vijftigduizend jaren is. (Surat al-Ma'arij: 4)

Hij ordent het bestel van de hemel tot de aarde, daarna zal deze tot Hem opstijgen in een dag, waarvan de duur naar uw berekening duizend jaar is. (Surat as-Sajdah: 5)

Allah creëert onze waarneming van tijd. Allah, de Schepper van tijd, is in geen enkel geval afhankelijk ervan. Dit is een doorslaggevend feit en het levert het antwoord op een doorslaggevende vraag op die door veel mensen gesteld wordt: wat betekent het lot?


De meerderheid van mensen ervaart problemen in het begrijpen van de betekenis van het concept lot.

Het lot is de eeuwige wetenschap van Allah, Die onafhankelijk is van tijd en Die de volledige tijd en ruimte beheerst en Die over alle gebeurtenissen en situaties van alle wezens die afhankelijk van tijd zijn, heerst. Allah is de Schepper van al deze handelingen en situaties net zoals Hij de Schepper is van 'tijd.' Op dezelfde manier zoals we het begin, midden en einde van een heerser en alle momenten er tussenin als geheel kunnen zien, zo weet Allah het tijdstip waarop wij ons bevinden alsof het een moment op zich is. Helemaal vanaf het begin tot het einde ervan.

Dit is zeker zonder twijfel. Allah, Die niet gebonden is aan het relatieve tijdsbeeld waaraan wij gebonden zijn, omringt alles wat tijdsgerelateerd is. Bepleit dus nooit onwetendheid, dat Allah de Almachtige jou en elk belangrijk of minimale verschijning die je in het leven tegenkomt creëerde, binnen Zijn wetenschap en voorbeschikking.

Ondanks dit DUIDELIJKE feit heeft de meerderheid van de mensen een verwrongen begrip van het lot. Ze zijn in de veronderstelling, dat ze buiten de grenzen van het lot kunnen stappen, 'hun lot overwinnen' of ze kunnen een leven leiden dat gescheiden en onafhankelijk is van het lot. Zoals eerder verklaard echter, bevindt onze voorbeschikking zich in de eeuwige wetenschap van Allah en Allah kent alle gebeurtenissen in het verleden, heden en toekomst, als een enkel moment.

++++++++++++
Rest bericht verwijderd.
Meer dan 300 woorden.
M.
++++++++++++
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Hebt gij de koran al es gelezen ? Het is gewoon een racistisch wetboekske. Er zijn tonnen betere voorbeelden.

Illustratie : ELK (tot het allerlaatste) moslimland gebruikt het wetboek geschreven door napoleon in plaats van de koran als wet, de koran wordt enkel gebruikt om uitzonderingen op die andere wet te definieren.

En was er niets gezegd over je posts een beetje deftig te maken qua lengte ? Of is regeltjes volgen van niet-pedofielen te moeilijk voor jou ? (niet dat ik geloof dat je de pedofiele regeltjes wel volgt, maarja)
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

Hebt gij de koran al es gelezen ? Het is gewoon een racistisch wetboekske. Er zijn tonnen betere voorbeelden.
iIllustratie : ELK (tot het allerlaatste) moslimland gebruikt het wetboek geschreven door napoleon in plaats van de koran als wet, de koran wordt enkel gebruikt om uitzonderingen op die andere wet te definieren.
Ik weet eigenlijk nnoit waarom Nederlanders zeggen dat belgen dom zijn , volgens mij hebben ze wel gelijk .
Maar dan is het overeen hoop gooien , laat ik het zo zeggen Tomc is dom.
De koran komt van god hij stelt ons regels en plichten en wenst dat wij zich aan hem onderwerpen .
De eerste mens Adam hij onderwerpte zich aan de wil van Allah (sbht).
en hij zond profeten en tekenen zodat wij geleidt mogen worden .
Of je volgt het of je volgt het niet, Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in God gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. God is Alhorend, Alwetend.

En dat weet je het oordeel is bij Allah ,

En Napoleon is hij door het niets geschappen of is hij zijn eigen schepper.

vraagstelling: Napoleon was er nu eenmaal ,is hij door niets geschappen, was hij er gewoon, of heeft hij zichzelf gecreeerd.
en stel je voor als je een gek tegen komt die zegt ik heb me zelf gemaakt.

zegt Allah(sbht)

Of schiepen zij de hemelen en de aarde , want de hemel en de aarde is nog ingewikkelder nog lastiger dan de mens zelf.

Met vriendelijke groeten islaminside
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Islaminside schreef:Ik weet eigenlijk nnoit waarom Nederlanders zeggen dat belgen dom zijn , volgens mij hebben ze wel gelijk .
Je bent echt wel een racist he ?
islaminside schreef:Maar dan is het overeen hoop gooien , laat ik het zo zeggen Tomc is dom.
De koran komt van god hij stelt ons regels en plichten en wenst dat wij zich aan hem onderwerpen .
Zelfs de pedofiele profeet beweerd dat niet. De pedofiele profeet wilt dat jij de lul zuigt van een andere mens. Enkel de kalief ("stadhouder") onderwerpt zich aan God volgens jouw pedofielreligie. De rest doet dat aan een ander mens.

Dus : aan wiens lul hang jij te bengelen ? Of ben je geen moslim ?
islaminside schreef: De eerste mens Adam hij onderwerpte zich aan de wil van Allah (sbht).
en hij zond profeten en tekenen zodat wij geleidt mogen worden .
Of je volgt het of je volgt het niet, Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in God gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. God is Alhorend, Alwetend.
... en zeer afwezig. :lol:
islaminside schreef:En dat weet je het oordeel is bij Allah ,
Komaan jong. Zelfs jouw pedofielenboek claimed dat het oordeel ligt bij Jezus.
islaminside schreef:Allah heeft in de koran geschreven :
Weer, allah heeft het pedofielenboek niet geschreven. De enige claim die gemaakt wordt is dat de kleinkinderen van mensen die de pedofiel hebben horen preken hun best gedaan hebben om zoveel mogelijk van wat hun grootvaders vertelden in het pedofielenboekske te krijgen.

Het enige boek dat geschreven is door mensen tot wie God sprak is het nieuwe testament. Dat is meer dan duidelijk als je het ter hand neemt ook natuurlijk.
islaminside schreef:En Napoleon is hij door het niets geschappen of is hij zijn eigen schepper.

vraagstelling: Napoleon was er nu eenmaal ,is hij door niets geschappen, was hij er gewoon, of heeft hij zichzelf gecreeerd.
en stel je voor als je een gek tegen die zegt ik heb me zelf gemaakt.
Napoleon is, zoals alle Christenen, ontstaan uit de liefde tussen een man en een vrouw. Adam en Eva zijn ontstaan uit de liefde van God. Dat jullie moslims kweken onder contract snap ik inderdaad niet. Maar heb alstublieft de deftigheid om je te realiseren dat sommige andere mensen wel degelijk van elkaar houden.
islaminside schreef:zegt Allah(sbht)
Weer : volgens jouw pedofielreligie heeft allah nooit iets gezegd. Allah stuurde een boodschapper, naar een boodschapper, en die zijn gezellen hun kleinkinderen deden het enige "zeggen" dat er ooit in de islam gedaan is. Alle ken jij nu echt niets van je pedofielreligietje ?
islaminside schreef:Of schiepen zij de hemelen en de aarde , want de hemel en de aarde is nog ingewikkelder nog lastiger dan de mens zelf.
Dus jij weet dat ? Alle wel fijn dat jij allerlei dingen weet die enkel God (de echte) kan weten. Dit maakt trouwens niets uit.

Verklaar ook eens waarom dit mij het recht geeft jouw vrouw te ontvoeren, verkrachten, afmaken, en vervolgens niet tegen jouw te zeggen teneinde losgeld te krijgen ... want dat is een van de stukjes die ik niet snap (sahih muslim vol 4, hfdstk 29).
islaminside schreef:Met vriendelijke groeten islaminside
Iedereen hier weet hoe vriendelijk jouw groeten zijn. Stop met mij vuil beest te noemen en dan kan je vriendelijke groeten wensen. Ok ? Maar wees es voor 1x geen hypocriet.
Deovolanthe
Berichten: 118
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 5:59 pm

Bericht door Deovolanthe »

De engelen en de geest gaan tot Hem op, in een dag waarvan de maat vijftigduizend jaren is. (Surat al-Ma'arij: 4)

Hij ordent het bestel van de hemel tot de aarde, daarna zal deze tot Hem opstijgen in een dag, waarvan de duur naar uw berekening duizend jaar is. (Surat as-Sajdah: 5)

Allah creëert onze waarneming van tijd. Allah, de Schepper van tijd, is in geen enkel geval afhankelijk ervan. Dit is een doorslaggevend feit en het levert het antwoord op een doorslaggevende vraag op die door veel mensen gesteld wordt: wat betekent het lot?
Ik zal voor eens en altijd korte metten maken met jou interpretatie;

In je eerdere post gaf je aan dat voor de ongelovige,50 000 jaar(een dag,eindtijd) duurt en gelovige 1000 jaar(naar onze maatstaven).Echter maakt de Quran dit onderscheid niet zoals je kan lezen in sura 22 en sura 32.Het is beiden 1000jaar naar onze maatstaven maar 1 dag voor Allah.


Sura 22:47
47. En zij(ongelovige) dringen bij u aan de straf te verhaasten, doch God zal nimmer Zijn Belofte breken. Voorwaar bij uw Heer is één dag gelijk duizend jaren van uw berekening.

sura 32:5
5. Hij ordent het bestel van de hemel tot de aarde, daarna zal deze tot Hem opstijgen in een dag, waarvan de duur naar uw berekening duizend jaar is.


Sura 70:4
4. De engelen en de geest gaan tot Hem op, in een Dag waarvan de maat vijftig duizend jaren is.



Maar in Sura 70 Zegt Allah ineens dat een dag van hem voor ons 50.000jaar doet.Dit is tegenstrijdigheid.Of een dag is 1000jaar voor ons of 50.000jaar.Het kan niet de ene keer 1000 jaar en de andere keer 50.000jaar.

Dan kom je met het excuus dat Allah de tijd maakt en dit dus niet van toepassing is.Echter wanneer we naar de arabisch tekst kijken zien we dat het woord van Dag ''Yawm'' letterlijk een dag van 24 uur betekent of vandaag...Check je arabisch woordenboek maar.Dus hier jou uitleg is hier niet plausibel....
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

De laats geopenbaarde vers telt! De andere versen komen hiermee te vervallen en zijn dus mansoukh.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Deovolanthe
Berichten: 118
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 5:59 pm

Bericht door Deovolanthe »

Helaas Chaimae,Zo werkt het niet.(wel leuk geprobeerd :wink: )

Ik denk dat je nog niet helemaal goed begrijpt was mansoekh en nasiekh inhoudt.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Deovolanthe schreef:Helaas Chaimae,Zo werkt het niet.(wel leuk geprobeerd :wink: )

Ik denk dat je nog niet helemaal goed begrijpt was mansoekh en nasiekh inhoudt.

Dat klopt, zover ben ik nog niet. Ik weet wel wat het betekent, maar weet verder niet wat het inhoudt. Ik ben momenteel bezig met de het Islamitische concept al-Walaa wal Baraa. Dit is één van de grootste fundamenten van de Islamitische aqeedah.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

Ik ga deze vraag aan een 1 imaam vragen bij ons in de moskee hij helpt me verder ik heb de tasfiers gebuikt van wat ik gisteren had geplaats en zelfs de tasfier van Tafsir al-Jalalayn en Tafsir Ibn ‘Abbas en mijn lieveling de tasfier van Imaan Ibn Kathir .
Maar het beste is gewoon om het aan een geleerde te gaan vragen .

in een Dag is de maatregel waarvan vijftig duizend jaar.) Dit verwijst
naar de Dag van Oordeel. Ibn Abi Hatim die van Ibn ` Abbas wordt
geregistreerd die hij zei betreffende binnen Dag de maatregel waarvan
vijftig duizend jaar. is) "Het is de Dag van Oordeel.' ' De ketting
van verhaal van dit rapport (aan Ibn ` Abbas) is authentiek.
Ath-Thawri die van Simak bak Harb van ` Ikrimah wordt gemeld die hij
De engelen en Ruh stijgen aan hem in een Dag de maatregel waarvan
vijftig duizend jaar. is) "Het is de Dag van Oordeel die Allah de
maatregel van vijftig duizend jaar voor ongelovigen heeft gemaakt te
zijn. '' vele Hadiths is gemeld met deze zelfde betekenis. Imam Ahmad
die van Abu ` Umar al-Ghudani wordt geregistreerd die hij zei, "ik was
met Abu Hurayrah toen een mens van Amir van Bani ` bak Sa`sa`ah
overging en het werd gezegd: ` deze mens is de rijkste man van Amir
van Bani `.' Zo brengt Abu bovengenoemde Hurayrah, ` hem terug naar
me.' Zo brachten zij de man terug naar Abu Hurayrah. Dan Abu
bovengenoemde Hurayrah, ` ben ik geïnformeerd dat u een mens van
grote rijkdom.' bent De man van Amir van Bani ` antwoordde ja, `, door
Allah. Ik heb honderd rood-gekleurde kamelen, honderd bruinkleurige
kamelen... ' enz. op telde hij zo talrijke gekleurde kamelen, de
rassen vanslaven en de types van belemmeringen voor zijn paarden die hij bezat.Zo Abu Hurayrah bovengenoemd, ` Beware van de hoeven van de kamelen en de gespleten hoeven van het vee.' Hij bleef herhalend dat aan hem tot de kleur van de man begon te veranderen. Dan antwoordde debovengenoemde man, ` O Abu Hurayrah wat dit Abu Hurayrah is, ` de Boodschapper van Allah zegt heb gehoord, Wie ook kamelen heeft en hun gepast (Zakah) in hun Najdah en hun Risl niet...) geeft Wijonderbraken het zeggen, `o Boodschapper van Allah! Wat hun Najdah enRisl ' hij is zei, is het hun moeilijkheid en hun gemak, voor veel,zullen zij op de Dag van Verrijzenis gezonder dan voordien komen. Zijzullen meer in aantal zijn, vetter en levendiger en ongedisciplineerd.
Dan zal een zachte, niveauvlakte uit voor hen worden uitgespreid en
zij zullen hem met hun hoeven vertrappelen. Wanneer laatste van hen
over hem heeft overgegaan, zal eerste van hen terugkeren om hem te
vertrappelen opnieuw tijdens een dag de waarvan maatregel vijftig duizend jaar zalc zijn. Dit zal verdergaan tot het geval van alle mensen tussen hen wordt beslist. Dan zal hij waarvan van Zakah) zijn weg zien
(d.w.z., of aan Paradijs of Hel). Als hij koeien had dat hij niet
Zakah in hun gemak en hun moeilijke tijden betaalde, dan zullen zij op
de Dag van Oordeel gezonder komen dan zij voordien waren. Zij zullen
meer in aantal zijn, vetter en levendiger en ongedisciplineerd. Dan
zal een zachte, niveauvlakte uit voor hen worden uitgespreid en zij
zullen hem vertrappelen. Elke één van hen die gespleten hoeven heeft
zal hem met zijn hoeven vertrappelen, en elke één van hen die een
wiens maatregel vijftig duizend jaar zal zijn. Dit zal verdergaan tot
het geval van alle mensen tussen hen wordt beslist. Dan zal hij
(met van Zakah) zijn weg zien (d.w.z., of aan Paradijs of Hel).
Als hij om het even welke schapen heeft dat hij niet gepaste Zakah in
hun moeilijkheid en hun gemak betaalt, dan zullen zij op de Dag van
Oordeel gezonder komen dan zij voordien waren. Zij zullen vetter en en
meer in aantal ongedisciplineerd () levendiger zijn. Dan zal een
zachte, niveauvlakte uit voor hen worden uitgespreid en zij zullen hem
vertrappelen. Elke één van hen die een gespleten hoef heeft zal hem
met zijn hoeven vertrappelen, en elke één van hen die een hoorn
heeft zal hem met zijn hoorn uitsteken. Er zal niet om het even welke
gehoornde dieren zonder hoorns of gebogen onder hen zijn. Wanneer
laatste van hen over hem heeft overgegaan, zal eerste van hen
terugkeren om hem tijdens een dag opnieuw te vertrappelen de waarvan
maatregel vijftig duizend jaar zal zijn. Dit zal verdergaan tot het
geval van alle mensen tussen hen wordt beslist. Dan hij (
waar van Zakah) zijn weg (d.w.z., of aan Paradijs of Hel).) zal
zien Dan, is de man van bovengenoemd Amir van Bani `, ` wat gepast vande kameel is, O Abu Hurayrah ' Abu bovengenoemde Hurayrah, ` het dat u(in uw betaling Zakah) van uw waardevolste kamelen geeft, dat u eenhet melken zij-kameel leent, dat u uw onderstel voor het berijden
leent, dat u de melk (aan de mensen) voor het drinken geeft, en u
leent de mannelijke kameel voor het fokken.' ' ' Dit Hadith werd ook
geregistreerd door Abu Dawud en een-Nasa'i.

Maar zo in zo wat maakt het nou uit god bepaalt en beheert de tijd of het nou 1000 jaar is of 50000 jaar is.

En als iedereen met zijn eigen interpertatie komt dan is er vernieuwing en elke vernieuwing is een innovatie en elke innovatie is in de hel .

Ik heb de tasfiers gebruikt hierboven en jij niet dus ik luister naar de geleerde en niet naar jou .

Ik had een hele uitleg gegeven erover alleen M heeft het verwijdert dus opnieuw plaatsen heeft geen zin.

Het zijn ongetwijfeld gevoelens die door haast iedereen gedeeld worden, en die aantonen dat tijd verandert overeenkomstig de persoon die het voelt en de staat waarin hij verkeert. Je moet nooit onwetendheid bepleiten over dit DUIDELIJKE feit, dat je zelf ervaart.

Allah vestigt in de Qoer-aan onze aandacht op het feit, dat tijd een psychologisch begrip is:

Hij (God) zal vragen: "Hoeveel jaren zijt gij op de aarde gebleven?" Zij zullen antwoorden: "Wij bleven een dag of een deel van een dag. Vraag dus degenen die rekening houden." (Surat al-Muminun: 112-113

De Dag waarop Hij u zal roepen zult gij Hem met de lof die Hem toekomt antwoorden en gij zult denken dat gij slechts een korte wijle hebt vertoefd.(Surat al-Isra: 52

En de Dag, waarop Hij hen zal verzamelen, zal het hun toeschijnen, alsof zij slechts een uur van een dag (in de wereld) hadden vertoefd. Zij zullen elkander herkennen. Verliezers zijn zeker degenen, die de ontmoeting met Allah loochenen en geen leiding willen volgen. (Surah Yunus: 45

Zoals de verzen hierboven ook aangeven, verschilt de waarneming van de tijd van persoon tot persoon. Wat van een leven overblijft, dat voor eeuwig leek te duren, en dat nu plotseling eindigt, zijn slechts herinneringen, die vijf tot tien vellen papier zouden bezetten. In andere verzen vertelt Allah dat tijd verschillende vormen aanneemt overeenkomstig de verschillende situaties. Allah zegt:

De engelen en de geest gaan tot Hem op, in een dag waarvan de maat vijftigduizend jaren is. (Surat al-Ma'arij: 4

Hij ordent het bestel van de hemel tot de aarde, daarna zal deze tot Hem opstijgen in een dag, waarvan de duur naar uw berekening duizend jaar is. (Surat as-Sajdah: 5

Allah creëert onze waarneming van tijd. Allah, de Schepper van tijd, is in geen enkel geval afhankelijk ervan. Dit is een doorslaggevend feit en het levert het antwoord op een doorslaggevende vraag op die door veel mensen gesteld wordt: wat betekent het lot? Wie alles maakte heeft hij goed gecreeerd en hij begon met de
verwezenlijking van de mens van klei.) (8. Dan maakte hij zijn
nakomelingen van sperma van veracht water.) (9. Dan vormde hij hem ingepast aandeel, en ademde in hem de ziel; en hij gaf u hoorzitting,
gezicht en de betekenis van conclusie. Weinig is dank dat u! geeft)
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Wordt je niet moe van jezelf? (gniffel)

Ga je trouwens nog naar Marokko op vakantie?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Chaimae schreef:Wordt je niet moe van jezelf? (gniffel)

Ga je trouwens nog naar Marokko op vakantie?
Islam inside is een ijverige jongeman.

Goedzo, houden zo.

Maar beste jongeman, begrijp en zie je nu niet dat mereneel van de koran uit de bijbel is gehaald?

teksten die zo ontzettend veel op de bijbel lijken,en die ook verdraaid worden.
Kijk het woord dat de koran brengt komt veel overen met Gods Woord,de bijbel.
Je moet je bekeren tot God. Maar hoe?, en waar kan je heen met je ellende?
Ik vind geen troost in de koran,sorry. een laagje woorden ,maar eronder een put zo diep waar je nooit meer uit kan komen.
Een donkere afgrond onder dat laagje koran. En ik zeg het niet om je nou eens lekker dwars te zitten. Ben ook maar een mens .

Maar gewoon een woord waar de liefde uit is gehaald. De kern, Christus.
Hij is Gods Zoon en dat moet je niet zo vleselijk zien. Zo van god kan geen kinderen /zoon hebben,want dat moet hij een vrouw hebben.
Alsof God geen wonderen kan verrichten.
Hij heeft notabene de mens zelf geschapen. En dat zou Hij niet kunnen?

Christus is geboren uit de maagd Maria, zij had nog geen man gehad.
Dus geen seksueel contact. Reine maagd.
In genesis word er ook gesproken van het zaad van de vrouw.

Zoek dat eens op.

Nou ik ga slapen hoor.
ben moe,morgen weer werken. Kijken wat we neu weer beleven bij de gehandicapten. Af en toe wel humor hoor.

trustennnnnnnnnnnnnn aan een ieder............
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Jezus kan onmogelijk de zoon van God zijn! God verwekt namelijk niet.. Jezus is letterlijk gezien de de zoon van God, zoals ieder mens de zoon van God is. Bovendien staat in de Bijbel dat Moesa ook de zoon van God is en vele andere Profeten. Niet letterlijk, maar figuurlijk. Blijkbaar is er wat mis gegaan met het vertalen van de Bijbel.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Chaimae schreef:Jezus kan onmogelijk de zoon van God zijn! God verwekt namelijk niet.. Jezus is letterlijk gezien de de zoon van God, zoals ieder mens de zoon van God is. Bovendien staat in de Bijbel dat Moesa ook de zoon van God is en vele andere Profeten. Niet letterlijk, maar figuurlijk. Blijkbaar is er wat mis gegaan met het vertalen van de Bijbel.
is chaimae echt zo dom? lijkt mij wel, want zij is een moslim.

lees de vetgedrukte zin. ieder mens is de zoon van god. daarmee weerspreekt zij de hele koran. de koran spreekt van gelovigen en ongelovigen. de ongelovigen mogen van die zelfde god afgemaakt worden.
dus: god zegt tegen zijn eigen kinderen (moslims) om de andere kinderen (niet moslims) te doden.

daarom is allah geen god en de koran is een oorlogsboek.
dat is logica wat geen enkele moslim kan snappen.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gebruikersavatar
Islaminside
Berichten: 696
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 6:39 pm

Bericht door Islaminside »

Chaimae schreef:Wordt je niet moe van jezelf? (gniffel)

Ga je trouwens nog naar Marokko op vakantie?

Ik wordt niet moe van mezelf maar wel moe van deze mensen hier op deze site , het punt is ook ik krijg elke dag meer kennis over mijn geloof en ik weet nu ook hoe Aithiesten te werk gaan , makkelijk .
Ja' we gaan Insallah volgende week donderdag op vakantie naar Marroko, dan zie ik weer mijn land en familieleden, mis ze heel erg.

Vrede zij met jou
Het is hun het even of het oneven of je hen waarschuwd of niet zij zullen niet geloven .

http://hor3en.com/bath/huda_english=tv.html
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Vergeet niet een minderjarige te verkrachten he. Dat is immers goed gedrag (deed de pedofiele profeet immers ook).

Kwestie van je ziel wat te zuiveren "islam style".

Vergeet ook niet een man te vermoorden en zijn vrouw te verkrachten he. Alle je moet toch de pedofiele profeet voldoende geimiteerd hebben.

Btw waar & wanneer plan je je moordcontract uit te voeren ? (9:111 in het pedofielenboek)
Raszlik
Berichten: 94
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 11:32 am

Bericht door Raszlik »

Islaminside schreef:
Chaimae schreef:Wordt je niet moe van jezelf? (gniffel)

Ga je trouwens nog naar Marokko op vakantie?

Ik wordt niet moe van mezelf maar wel moe van deze mensen hier op deze site , het punt is ook ik krijg elke dag meer kennis over mijn geloof en ik weet nu ook hoe Aithiesten te werk gaan , makkelijk .
Ja' we gaan Insallah volgende week donderdag op vakantie naar Marroko, dan zie ik weer mijn land en familieleden, mis ze heel erg.

Vrede zij met jou
De geschiedenis toont aan dat religies komen en gaan, de rode draad door het verhaal is dat er steeds weer kritische denkers opstaan die het religieuze machtsballonnetje doorprikken.
Waar voor het bestaan van god elk bewijs of zelfs nog maar de geringste aanwijzing ontbreekt, bewijzen atheïsten dagelijks dat een succesvol leven,met een hoogstaande moraal en een zeer brede visie, zonder god perfect mogelijk is.
Het enige zinvolle argument om het bestaan van god te rechtvaardigen is het feit dat een flink deel van de mensheid er behoefte aan heeft, die behoefte zou echter niet mogen misbruikt worden om een machtsbasis op te bouwen.

Aangename vakantie gewenst.

PS: Als atheist zie ik alle mensen graag niet vanwege god maar omdat het mijn medemensen zijn.
Freedom in danger!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Islaminside schreef:
Chaimae schreef:Wordt je niet moe van jezelf? (gniffel)

Ga je trouwens nog naar Marokko op vakantie?

Ik wordt niet moe van mezelf maar wel moe van deze mensen hier op deze site , het punt is ook ik krijg elke dag meer kennis over mijn geloof en ik weet nu ook hoe Aithiesten te werk gaan , makkelijk .
Ja' we gaan Insallah volgende week donderdag op vakantie naar Marroko, dan zie ik weer mijn land en familieleden, mis ze heel erg.

Vrede zij met jou

HAHAHAHA!Wellicht dat ik jou onderweg tegenkom, ik vertrek namelijk ook a.s donderdag richting Marokko Insa'Allah. Wat is de eindbestemming? Uit welke stad in Marokko kom je vandaan..

Als je me onderweg ziet, moet je me wel aanpsreken hé? (gniffel)
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Raszlik
Berichten: 94
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 11:32 am

Bericht door Raszlik »

tomc schreef:Vergeet niet een minderjarige te verkrachten he. Dat is immers goed gedrag (deed de pedofiele profeet immers ook).

Kwestie van je ziel wat te zuiveren "islam style".

Vergeet ook niet een man te vermoorden en zijn vrouw te verkrachten he. Alle je moet toch de pedofiele profeet voldoende geimiteerd hebben.

Btw waar & wanneer plan je je moordcontract uit te voeren ? (9:111 in het pedofielenboek)
Ik ben het niet altijd eens met de standpunten van islaminside.
Ik verkies echter zijn gezelschap en dat van ander moslims boven het jouwe.

Met vriendelijke groet,

Raszlik
Freedom in danger!
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Chaimae schreef:HAHAHAHA!Wellicht dat ik jou onderweg tegenkom, ik vertrek namelijk ook a.s donderdag richting Marokko Insa'Allah. Wat is de eindbestemming? Uit welke stad in Marokko kom je vandaan..

Als je me onderweg ziet, moet je me wel aanpsreken hé? (gniffel)
Chaimae maakt afspraakjes met mannen. Welke straf staat daar eigenlijk op Chaimae ? Of ga je beweren dat het toegestaan is ?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

tomc schreef:
Chaimae schreef:HAHAHAHA!Wellicht dat ik jou onderweg tegenkom, ik vertrek namelijk ook a.s donderdag richting Marokko Insa'Allah. Wat is de eindbestemming? Uit welke stad in Marokko kom je vandaan..

Als je me onderweg ziet, moet je me wel aanpsreken hé? (gniffel)
Chaimae maakt afspraakjes met mannen. Welke straf staat daar eigenlijk op Chaimae ? Of ga je beweren dat het toegestaan is ?

Wel als mijn broertje erbij staat! Het is toegestaan met mannen af te spreken, mits er hierbij een mahram aanwezig is. In mijn geval één van mijn twee broertjes die ik heb. (moe)
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Maak dat de ganzen wijs. :lol:
Plaats reactie