NRC forum

Plaats reactie
anna
Berichten: 331
Lid geworden op: za feb 17, 2007 1:32 am

NRC forum

Bericht door anna »

http://weblogs.nrc.nl/weblog/discussie/ ... /#comments

"Europa bestaat inderdaad voor een groot deel uit een steeds lamlendiger wordend volkje dat in cultureel, moreel en religieus opzicht, hoe moet ik het zeggen, “ontwapeningszuchtig” is geworden. Het “heilige vuur” is met de komst van de Europese eenheidsgedachte binnen de verschillende nationale esprits zo goed als gedoofd. Voor de Europese dhimmy’lite ‘geldt en telt’ slechts een maxime: optimale economische groei ook al gaat dit ten koste van de culturele eigenheid. Als die economische winst alleen maar valt te behalen en veilig te stellen door kwantitatieve import van godsonzalige kuddes moslimmigranten dan is men bereid gebleken daar zelfs nog de eigen ziel voor aan de duivel te verkopen. Zolang het maar dat oplevert wat men zich ervan verhoopt stelt de dhimmy’lite zich tevreden met de excessen die de Europese emigratiepolitiek op de verschillende nationale niveaus aan ontwrichtende krachten teweegbrengt. Het zal de dhimmy’lite worst wezen hoe het snobistische eenheidsideaal waarmee het duivelsgeschenk, d.w.z. winstmaximalisatie tegen elke prijs en de multicultivering van de Europeaan tot ‘courante’ mensen, de grondslagen van onze sociaal-culturele verworvenheden verkwanselt. De grondgedachte achter dit grootschalige zelfverloocheningsideaal, of zoals Frits Bolkestein het onlangs nog noemde, de culturele capitulatie door de Europese ziel voor het islamisme, is het cultiveren van een arbeidzame massa die in moreel, cultureel en religieus opzicht zo mogelijk even inzetbaar en inwisselbaar is als de courante munt of beter de Europese eenheidsmunt. De zeer-veel-geldverdienende Europese bovenlaag is erop uit de Europese onderlaag om te munten tot geldverdienende wezens. (Iets waar Nietzsche ruim een eeuw geleden met zijn “Kultur-Herbst-Gefühl” al op preludeerde.) De Europese elite gunt de burgerij geen cent meer cultuur dan rendabel is voor de economie. Dat omwille van deze kortzichtige elitaire inhaligheid de Europese beschavingsorde en het lang gekoesterde cultuurideaal tot een “islamitische slavenmoraal” moet worden omgemunt neemt men dan gretig op de koop toe; de kost gaat immers voor de baat uit, zo redeneert althans de geperverteerde koopmansgeest van de homo economicus. Maar hij heeft buiten de tiran van het islamisme omgerekend en wordt weldra als Getäuschte Verräter door het Corpus Islamicus ingelijfd . Voor de meest ongenode aller vreemde kostgangers geldt namelijk: erst die Moral und dann das Fressen. Die Moral wil zeggen de “ummanisering” van Europa. Das Fressen wil zeggen het verbrassen van het Europese joods-christelijke culturele erfgoed, de opgebouwde welvaart en het afgrazen van alle sappige weiden door de moslimkudde van grazisierende Gespenstern, kaalvraten en meedogenloze uitvreters."

door 'Lucida'
anna
Berichten: 331
Lid geworden op: za feb 17, 2007 1:32 am

Bericht door anna »

"Ik woon in een Islamitisch land en wordt over het algemeen behandeld als een zogenoemde dhimmi. Moslims zijn duidelijk nog wel in staat om een onderscheid te maken tussen “zij en wij” en ze hebben dan ook geen enkele boodschap aan buitenlanders, tenzij het toeristen zijn niet vrijblijvend geld komen uitgeven.

Voorzieningen zijn hier gereserveerd voor autochtonen en allochtonen moeten letterlijk hun bek houden. Zou ik hier in de problemen komen dan ben ik op mezelf aangewezen. Geen rechtshulp, uitkeringen, sociale woningbouw, begripvolle politici, kerken, voorzieningen of een krant die aandacht wil besteden aan misstanden. Maakt me overigens niet uit, maar het verschil in bejegening hier met de bejegening van vreemdelingen in Nederland is natuurlijk overduidelijk (en daar voelen we ons dan nog schuldig over). Ter verklaring daarvan alleen wijzen op het verschil in welvaart is kortzichtig. Een groot deel is ook trots. Mensen hier zijn trots op hun land, geloof, cultuur en geschiedenis en willen dat behouden voor hun kinderen.

Mensen hier hebben wel eens verhalen gehoord over “Nederlandse toestanden” en zijn dan altijd weer verbaasd als ik die verhalen gretig bevestig. Ze waarschuwen me dan voor de onverzoenlijke kant van de Islam en voor hun landgenoten die op oneigenlijke gronden Nederland proberen in te komen om daar een parasitair bestaan te gaan leiden. Ik haal mijn schouders dan op. Nederlanders kunnen maar willen dit niet weten en kijken liever weg. Deze discussie bevestigt dat. Jammer hoor.

Vrede, veiligheid en welvaart zijn geen natuurwetten en vergen onderhoud."
Plaats reactie