Premier Erdogan speelt hoog spel

In dit forum bespreken wij de onlusten en andere uitwassen van de islamitische revolutie.
Pilgrim

Re: Premier Erdogan speelt hoog spel

Berichtdoor Pilgrim » Wo Dec 20, 2017 4:21 am

Erdoğan

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Dec 20, 2017 10:21 am

Dit zijn de twee "Nederlanders " die een aanslag op Erdogan wilde plegen.

Afbeelding
Wim Camp, CDA... 'De islam is onze bondgenoot"
I Stand with Israel

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Wo Dec 20, 2017 10:26 am

De beste omschrijving voor dit duo is volgens mij.
"In Nederland wonende Marokkanen."
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Dec 20, 2017 10:36 am

Teva Teff schreef:De beste omschrijving voor dit duo is volgens mij.

Volgens mij zijn het Turken, en geen Marokkanen.
I Stand with Israel

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Wo Dec 20, 2017 12:14 pm

Pilgrim schreef:
Erdogan wil massale moslim invasie van Israël
Erdogan dreigde in het voorjaar opnieuw met een moslim invasie op Israël. ‘Iedere dag dat Jeruzalem bezet wordt, is een belediging voor moslims.’ Daarom riep hij moslims wereldwijd op om massaal naar de Al-Aqsa moskee te gaan en de Tempelberg te overspoelen.

In Bijbelse eindtijdprofetieën wordt inderdaad van een verenigde aanval van de (islamitische) buurlanden van Israël gesproken:

‘Dan zal ik alle volken (in de context: van ‘rondom’ (12:2), dus de volken rond Israël) tegen Jeruzalem ten strijde vergaderen; de stad zal genomen worden, de huizen zullen worden geplunderd en de vrouwen geschonden. De helft van de stad zal wegtrekken in ballingschap, maar de rest van het volk zal in de stad niet uitgeroeid worden. Dan zal de Here uittrekken om tegen die volken te strijden...’

Kom op nou mensen! Nuchter blijven voor de Kerst! Dat hele bijbelse gedoe van voorspellingen is al lang geleden uitgekomen. Volgens mij betreft dit het afvoeren van de Joden richting Babylon. Het staat er nota bene LETTERLIJK! In Ballingschap. En ik weet waar naar toe als ex-Jehovah's Getuige. [icon_lol.gif] Bovendien was dit niet de eerste maar wel de laatste keer. Want wie als bloedorstige moslimhond Israël wil bijten, zal moeten ervaren dat . . .

Wie een moslimhond wil slaan, vindt licht een stok.

De Arabische achterlijke mislukte dolle menselijke hondensoort moslims zal een pak slaag vanjewelste krijgen dat ze nooit meer te boven zal komen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst van mijzelf en verkondig uitsluitend eigen dogma's.

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Wo Dec 20, 2017 2:36 pm

Ariel schreef:
Teva Teff schreef:De beste omschrijving voor dit duo is volgens mij.

Volgens mij zijn het Turken, en geen Marokkanen.

In Nederland wonende Turken dus.
Dit was de kop van NRC.
Twee Nederlanders opgepakt na beramen aanslag Erdogan

De volkskrant doet het al beter.

Correct volgens mij is deze.
Twee in Nederlander wonende Turken in Griekse cel op verdenking van beramen moordaanslag op Erdogan.

Omdat.
Beide mannen zijn en blijven altijd meer Turk dan Nederlander.
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Zo Dec 24, 2017 11:56 am

Erdogan is nog niet klaar met zijn zuiveringen. Dat zal voorlopig wel doorgaan want die man ziet overal vijanden.
Turkije ontslaat weer duizenden militairen, leraren en ambtenaren
Volgens een officiële mededeling gaat het in totaal om 2756 militairen, leraren en ambtenaren die ontslagen zijn. Zij zouden lid zijn van of sympathiseren met 'organisaties die de nationale veiligheid ondermijnen'.

Na de mislukte staatsgreep van vorig jaar zomer zijn al 50.000 mensen achter de tralies gezet. Nog eens 150.000 ambtenaren zijn ontslagen of geschorst, omdat ze lid zouden zijn van de Gülen-beweging, ook wel bekend als Fetö. Erdogan ziet deze gülenisten als een bedreiging voor de democratie.

Zijn massale vervolging zorgt voor maatschappelijke onrust en sociale ontwrichting. Gülenisten verkeren door de zuiveringen die Erdogan heeft doorgevoerd in grote onzekerheid. Ze kunnen elk moment hun baan en inkomsten verliezen; ze worden met de nek aangekeken.

Mensenrechtenorganisaties en overheden maken zich zorgen over de rechtsgang en detentieomstandigheden in Turkije.
https://www.trouw.nl/democratie/turkije-ontslaat-weer-duizenden-militairen-leraren-en-ambtenaren~af930126/

Over dat "met de nek aangekeken" in ons land:
Niet alleen in Turkije, ook in Nederland voelen Gülen-aanhangers zich vervolgd. Eerder dit jaar vertelden twintig Gülensympathisanten Trouw over de intimidaties die zij ervaren. Vooraanstaanden in de beweging, ondernemers, bestuurders in verenigingen, vluchtelingen uit Turkije en 'gewone' Turkse Nederlanders die zeggen geïnspireerd te zijn door Gülen. Meestal anoniem. Heb je het stigma 'Fetö', dan kost het je vrienden of opdrachten. Of erger: het kan gevolgen hebben voor familie in Turkije.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Zo Dec 24, 2017 1:54 pm

Turkije had allang uit de NAVO geflikkerd moeten worden. Uiteraard met toestemming van Trump.

Laffe hond Rutte is weer bezig sympathie te oogsten bij Erdogan. Vanwege het lidmaatschap van Turkije van de NAVO. trouwens, die hele vluchtelingenhandel met Turkije moet van de baan. Nog meer wat moet staan te gebeuren. Alle contacten met Islamitische landen verbreken. Met de pijnlijke vuurzee groeten van Mohammeds tumor: Allah.

Je moet tenslotte wat over hebben om je beschaving in stand te houden.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben gelovig atheïst van mijzelf en verkondig uitsluitend eigen dogma's.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Dec 24, 2017 2:41 pm

Hans v d Mortel sr schreef:
Laffe hond Rutte is weer bezig sympathie te oogsten bij Erdogan.

Ik vermoed dat Rutte orders van de alcoholist en Führer Juncker gekregen heeft om vriendelijk over Erdo te spreken.
I Stand with Israel

Hans v d Mortel sr

Berichtdoor Hans v d Mortel sr » Zo Dec 24, 2017 2:56 pm

Ariel schreef:
Hans v d Mortel sr schreef:
Laffe hond Rutte is weer bezig sympathie te oogsten bij Erdogan.

Ik vermoed dat Rutte orders van de alcoholist en Führer Juncker gekregen heeft om vriendelijk over Erdo te spreken.

Erdogan weleens zien lachen? Rutte doet niet anders. Zo'n figuur als Rutte zal nooit serieus genomen worden door Erdogan.
Trouwens, moslims zijn zeer rancuneus. Het lijkt mij dan ook verstandiger om onze nieuwe VVD-minister van Buitenlandse Zaken de gang naar Canossa te laten maken - het spreekwoord in gedachte: 'Nieuwe bezems vegen schoon'.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Dec 28, 2017 2:56 pm

Pfffffffffff...Gelukkig. Opluchting....Recep Tayyip Erdogan heeft zich positief uitgelaten over de relatie met Nederland. „We hebben geen probleem met Duitsland, Nederland of België”, zei hij volgens de krant Hürriyet tegen journalisten. „In tegendeel: de mensen die in de regeringen van die landen zitten, zijn mijn oude vrienden.”

Erdogan zei ook waarde te hechten aan goede betrekkingen met de EU en EU-lidstaten. Hij sloot een bezoek aan Nederland of Duitsland niet uit. Premier Mark Rutte heeft volgens Erdogan „een aantal signalen afgegeven om de relatie met ons te verbeteren. Die zijn toereikend.

Mooi hé... icon_thumbup.gif
I Stand with Israel

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Do Dec 28, 2017 6:16 pm

En ook metde Amerikanen is het weer helemaal koek en ei.
Mogelijk heeft Erdogan de Amerikaanse legerbasissen op het diplomatieke schaakbord gezet. Dat was toen gelijk schaakmat.
VS ambassade in Ankara geeft weer visa
De Amerikaanse ambassade in Turkije verstrekt weer zonder beperkingen visa. De diplomatieke post heeft dat donderdag bekendgemaakt. De verstrekking van visa aan niet-immigranten werd in oktober opgeschort nadat een Turkse medewerker van het Amerikaanse consulaat in Istanbul was gearresteerd.

De VS besloten daarna de veiligheid van het personeel tegen het licht te houden en zo lang geen reispapieren uit te geven. De stap liet de spanningen tussen de landen oplopen.

Turkije schortte in reactie ook de afgifte van visa in Washington op. Die beperkingen trok die diplomatieke vestiging donderdag ook in, in reactie op het besluit van de VS.

In november werden beperkingen door de Amerikaanse ambassade al versoepeld. Volgens de vertegenwoordiging in Ankara is de veiligheid in Turkije op dit moment dermate verbeterd dat alle beperkingen kunnen worden ingetrokken. De Turkse regering heeft volgens de Amerikanen verzekerd dat er geen onderzoeken tegen andere medewerkers zijn en garanties gegeven voor de behandeling van gearresteerd personeel.

De Turkse ambassade in Washington sprak dat echter tegen. De ambassade verklaarde het ,,niet juist te vinden dat de VS garanties claimen en het Amerikaanse en Turkse volk verkeerde informatie verstrekken.''

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Vr Jan 05, 2018 2:04 pm

Het is weer hommeles met de Amerikanen. Een vriendje van Erdogan is veroordeeld in de USA.
Erdogan kwaad om veroordeling Turkse bankier in VS
Een rechtbank achtte Mehmet Hakan Atilla, een bestuurder van de Turkse staatsbank Halkbank, woensdag schuldig aan betrokkenheid bij het omzeilen van Amerikaanse sancties tegen Iran. Erdogan ziet dit als een politieke aanval op zijn regering.

,,Als dit de Amerikaanse uitleg van rechtvaardigheid is, dan is de wereld gedoemd", zei Erdogan op een persconferentie vlak voor zijn vertrek naar Frankrijk voor een officieel bezoek. ,,Onze bilaterale juridische betrekkingen en akkoorden verliezen hun waarde. Ik vind het jammer om dit te zeggen, maar zo zal het zijn." Hij zei niet om welke akkoorden het ging.

Het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken omschreef de veroordeling donderdag als een ongekende inmenging in een interne aangelegenheid.
https://www.ad.nl/buitenland/erdogan-kwaad-om-veroordeling-turkse-bankier-in-vs~a197e495/

Meer over die rechtszaak:
Turk veroordeeld in zaak die relatie VS-Turkije onder druk zet
Atilla zit in de directie van de grote Turkse staatsbank Halkbank. Hij heeft volgens de VS met zijn staatsbank deelgenomen aan een ingewikkelde handelsdeal, waarbij Iran zijn olie en gas kon verhandelen tegen goud.

'Complot van Gülen-aanhangers'
Atilla werkte daarbij samen met goudhandelaar Zarrab die nu kroongetuige is in de Amerikaanse rechtszaak. Zarrab zou het brein achter het ontduiken van de sancties zijn. Hij was eerst hoofdverdachte, maar besloot samen te werken met de Amerikaanse aanklagers en te onthullen welke prominente Turken betrokken waren bij de zaak.
https://nos.nl/artikel/2210408-turk-veroordeeld-in-zaak-die-relatie-vs-turkije-onder-druk-zet.html

Er zijn zelfs aanwijzingen dat Erdogan, die destijds premier was, opdracht gaf voor de hele actie. De Amerikaanse aanklager heeft geluidsopnamen waaruit verdachten zeggen in opdracht van Erdogan te werken. Atilla en Zarrab zijn de enige aangeklaagden die vastzitten in de VS. Zeven verdachten zijn voortvluchtig.

Mahalingam

Berichtdoor Mahalingam » Do Jan 11, 2018 6:22 pm

Erdogan wil dat Gülen geruild wordt voor zijn ISIS-terroristen die de USA te pakken wil krijgen.
Erdogan dreigt VS met maatregelen om Gülen
Erdogan klaagde dat zijn land tot dusver „twaalf terroristen” naar de VS heeft gestuurd, zonder daar Gülen voor terug te krijgen. Hij verweet de Amerikanen met smoesjes te komen. De president zei geen ’terroristen’ meer uit te leveren als „jullie hem niet aan ons geven”.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1529396/erdogan-dreigt-vs-met-maatregelen-om-gulen

Terug naar “Islamitische revolutie”