Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

In dit forum bespreken wij de onlusten en andere uitwassen van de islamitische revolutie.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Revolutie onder de godsdienstdwazen van sadist Mohmmed.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Scarlatti schreef:ik zou dus t best NU dan mazout moeten kopen?
Ik heb een stil vermoeden dat de prijs nog wel wat omlaag gaat. Is goed voor de wereldeconomie. Maar zeker weten doet een mens niks. Nou ja, behalve dan dat hij dood gaat. En voor sommige idioten staat het vast dat je in het paradijs van Allah komt. Wil je daar nu snel komen omdat je te lui bent om te wachten? Blaas jezelf dan op onder het uitroepen van de bezwerende formule: Allah akbar! Mocht dat fout gaan, dan is er altijd nog de vuurpot van Allah. Een moslim zal het dus nooit koud hebben.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Ariel »

Libische puinhopen geven ellende prijs
Afbeelding
Op een militaire basis van Kadafi in Tripoli werden vijftig verkoolde lijken gevonden. ©Reuters
De rebellen in Libië lijken er dit weekeinde in geslaagd de troepen van de gevluchte leider Moammar Kadafi geheel uit de hoofdstad Tripoli te verdrijven. Nu de rust is weergekeerd, komen steeds meer gruwelijkheden naar buiten.
Zo trof een verslaggever van de BBC in een ziekenhuis in de zwaarbevochten wijk Aboe Salim honderden dode lichamen aan, van mannen, vrouwen en kinderen. Artsen en verplegers waren op de vlucht geslagen. De BBC interviewde de vader van een 10-jarige jongen die een week in het hete ziekenhuis lag, terwijl om hem heen tientallen patiënten stierven. De jongen overleefde.

Elders vonden verslaggevers bij een militaire basis van Kadafi vijftig verkoolde lijken. Zij zouden door kogels en granaten om het leven zijn gekomen en daarna zijn verbrand. Waarschijnlijk door toedoen van Kadafi's troepen. Zeker is dat ook de rebellen zich te buiten gaan aan wraakexercities, waarbij ze het vooral gemunt hebben op zwarte Afrikanen. Die zijn in hun ogen verdacht, omdat Kadafi veel van hen inhuurde als huurling.

Er waren ook honderdduizenden zwarte gastarbeiders in Libië onder Kadafi, die niet allemaal zijn vertrokken aan het begin van de opstand. Vanuit Tripoli vertrokken gisteren voor het eerst weer duizend migranten met een boot.

Tegelijkertijd keerden dit weekeinde gevluchte Libiërs terug, nadat de rebellen de belangrijkste grensovergang met Tunesië hadden heroverd op Kadafi. Zeker honderd auto's met Libiërs stonden daar te wachten om de grens over te kunnen. Ook vrachtwagens vol hulpgoederen reden Libië in. Vooral in Tripoli zijn grote tekorten aan brandstof, water en voedsel. Twintig liter benzine kost in de Libische hoofdstad inmiddels 100 dollar.

Aan de rebellen de taak om orde in Tripoli te herstellen, terwijl ze elders in het land nog moeten vechten tegen Kadafi's troepen. Dit weekeinde veroverden ze de weg richting de zuidelijke woestijnstad Sebha, die nog steeds in handen van Kadafi is. Net als de kuststad Sirte.

De Nationale Overgangsraad sprak zich gisteren wel vast uit over 'Lockerbie-dader' Al-Megrahi, die twee jaar geleden vrijkwam uit een Schotse cel omdat hij op sterven zou liggen. Amerikaanse politici hadden de hoop uitgesproken dat de nog steeds springlevende Megrahi uitgeleverd zou kunnen worden. Daar kan geen sprake van zijn, aldus de Overgangsraad. "Wij leveren geen Libische burgers uit, dat is iets wat Kadafi deed.

http://www.trouw.nl/tr/nl/7564/Opstand- ... rijs.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Scarlatti »

was t nog ramadan? Hebben ze ms wat hoe heten die krengen? hoesanats verdiend.... dit zijn geen mensen, dit zijn robots, moordende robots! Laten we ons dat maar eens goed realiseren....
tot mijn spijt las ik bij Xander.nl weinig opwekkende berichten weer...

Pro Al-Qaeda brigades dankzij NAVO nu de baas in Tripoli

http://xandernieuws.punt.nl/?id=638861&r=1&tbl_archief=&" onclick="window.open(this.href);return false;

Documenten bewijzen dat CIA achter éénwording en aanstaande instorting Europa zit

http://xandernieuws.punt.nl/?id=638788&r=1&tbl_archief=&" onclick="window.open(this.href);return false;

veel lees'plezier' :yuk:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door BFA »

Scarlatti schreef:tot mijn spijt las ik bij Xander.nl weinig opwekkende berichten weer...
Dat is een dubieuze site. veel op niets gebaseerde speculatie met bijhorende samenzweringstheorieën. Je niet te veel aantrekken van wat je daar leest.
Scarlatti schreef: Pro Al-Qaeda brigades dankzij NAVO nu de baas in Tripoli
Dat het zo ging uitdraaien kon je maanden geleden al weten. Gebaseerd op het verleden van de rebellen. Niets ophefmakend meer aan of om je druk over te maken.
Scarlatti schreef: Documenten bewijzen dat CIA achter éénwording en aanstaande instorting Europa zit
Dit valt onder samenzweringstheorieën. Ik vraag mij af wat Xander hier wil mee bereiken. Dat de EU nog wat sneller in elkaar stuikt?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Ariel »

Lol...Dit is wel even off topic , maar een site waar bijwoner op schrijft dat de orkanen die Amerika teisteren een straf van God is, en waar dat beaamt wordt door andere reageerders kan ik niet meer serieus nemen.
En zie hoe de Here antwoord op gebed om de VS te straffen:
Bijwoner
Is het jullie niet opgevallen dat Joshua Paul in Georgetown Universiteit zit? De Georgetown Universiteit is gesticht en gerund door de Jezuïeten. Hoewel de CIA en de Rockefellers achter de oprichting van de EU zitten, zijn de CIA, de Rockefellers, de Bilderbergers, enzovoorts allemaal onder supervisie van de Jezuïeten. Dat staat vast. CIA, de Rockefellers, de Bilderbergers, de Vrijmetselaars, kunnen NOOIT op eigen houtje doen zonder directe medewerking van de Jezuïeten. De Jezuïeten staan achter de EU. Dezelfde Roomse paaps importeren moslims in Europa en gebruiken moslimimmigratie om de soevereiniteit van ieder Europees land kapot te maken. Zodra de tijd rijp is, zijn de moslims overbodig geworden. Dan worden ze eruit geschopt. Zo werkt het simpel.
Paul
@ Paul en bijwoner:
...met de stormachtige plagen over Amerika moest ik ook sterk denken aan het onlangs gesloten eerste homo-huwelijk in New York.
Misschien niet zo bijzonder, wel dat de verwoesting nabij Wall Street ofwel de Babylonische ondergang vrijwel indentiek lijkt.
De maat der zonde lijkt zo bezien weer vrijwel vol te zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Manon »

Bon. Egypte.

Ik zag indertijd Pauw en Witteman waar dat Egyptische meisje dolgelukkig bovenop tafel stond te buikdansen zo blij dat ze was met de revolutie en het feit dat Mubarak werd gewipt.

Toen leefde ik nog met haar mee.

Nu nog meer:
De militaire rechtbanken die door Moebarak uitzonderlijk werden ingeschakeld om tegenstanders te straffen, draaien vandaag op volle toeren. Volgens het leger gaat het om een noodsituatie, maar het lijkt vooral een manier om meer controle op de rechtspraak uit te oefenen.


Amr El-Beheiry's zaak voor de militaire rechtbank duurde amper vijf minuten. De 33-jarige Egyptenaar werd eind februari gearresteerd en zonder advocaat veroordeeld tot vijf jaar gevangenis voor het overtreden van de avondklok en de aanval op een functionaris tijdens een betoging in Cairo.

Hij is een van de duizenden burgers die verschenen voor een militaire rechter sinds het leger de macht greep bij de volksopstand in februari. De speciale rechtbanken zijn berucht voor hun snelle en strenge rechtspraak. De beschuldigden krijgen niet altijd toegang tot een advocaat en tegen het vonnis is geen beroep mogelijk.

Moebarak gebruikte deze oneerlijke processen tegen burgers die het regime uitdaagden: islamisten, weerbarstige arbeiders en tal van politieke tegenstanders. Het lijkt erop dat de militaire machthebbers in Egypte het speeltje van de ex-dictator geleend hebben.

Maagdelijkheidscontrole
Volgens activisten wil het leger hiermee een boodschap uitsturen: we dulden geen kritiek op het regime. Sinds het vertrek van Moebarak hebben manifestanten snellere hervormingen geëist. Ze beschuldigen de militaire machthebbers ervan hun eigen belangen na te streven, net als die van leden uit de entourage van de verdreven dictator. Het leger probeert de revolutie in diskrediet te brengen door betogers te bestempelen als bandieten en buitenlandse agenten.

Een groep van vrouwelijke betogers die in maart werd opgepakt moest naar verluidt een "maagdelijkheidscontrole" ondergaan en werd beschuldigd van prostitutie. "Ze willen ons vernederen zodat mensen zich niet meer durven aan te sluiten bij de protesten", getuigt de 23-jarige Eman Hussein.

Klassenjustitie
Het leger erkende recent het recht op een eerlijk proces, zoals het verankerd is in de Internationale Verklaring van de Mensenrechten. Maar het noemt de militaire rechtbanken noodzakelijk vanwege de stijgende misdaadcijfers die gepaard gaan met de opstand. De militaire machthebbers benadrukten dat enkel zaken met wapens, verkrachting of een aanval tegen soldaten naar militaire rechtbanken worden doorverwezen.

Tegelijk ontstaat de perceptie van een klassenjustitie. Terwijl burgers in hoog tempo voor de militaire rechtbanken verschijnen, staan Moebarak en voormalige bevelhebbers terecht in civiele rechtbanken voor de dood van bijna 850 manifestanten tijdens de opstand.

Cam McGrath
http://www.vandaag.be/buitenland/77142_ ... gypte.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zie ze daar nog altijd staan heupwiegen ocharme!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Scarlatti »

ik vond dat toen al weerzinwekkend om te zien en getuigen van geen enkele realiteitszin... maar dat hebben de mossels dan ook niet, slechts puur indoctrine kennen ze maar dat zelfs niet eens bewust.... en nu is dus de broederschap zich ah nestelen.... lekker op tafel weer meid... wat een volk...
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Manon »

Afbeelding
Een Libische vader heeft zijn drie dochters vermoord omdat ze door de troepen van Moammar Kadhafi verkracht waren. Dat meldt de organisatie Physicians for Human Rights (PHR).


De meisjes, 15, 17 en 18 jaar oud, werden tijdens een twee maanden durende belegering door soldaten misbruikt op een school in Tomina.

Toen de meisjes terugkeerden naar huis, sneed hun vader hen de keel over. Het ging om een drievoudige eremoord.
Nanny gruwelijk verminkt door Kadhafi's

In het huis van Hannibal Kadhafi, zoon van de voormalige Libische dictator, hebben journalisten kindermeid Schweyga Mullah aangetroffen. Ze was verbrand en ernstig verminkt.


De vrouw zou straf gekregen hebben van de moeder des huizes, Aline, omdat ze niet gehoorzaamde. De dochter van Aline en Hannibal huilde onophoudelijk. Toen nanny Shweyga Mullah weigerde haar te slaan, werd ze meegenomen naar de badkamer. Daar werd de 30-jarige vastgebonden, kreeg ze tape over haar mond en werd ze overgoten met kokend water.

Het slachtoffer werd geholpen door een bewaker, maar werd in het ziekenhuis ontdekt en terug gehaald naar het huis van de Kadhafi's. "Drie dagen lang lieten ze me niet slapen", zegt Mullah. "Ik stond buiten in de kou, zonder voedsel. De rest van het personeel mocht me niets geven. Ik had zelfs geen water."

Het kindermeisje heeft zware brandwonden over haar hele lichaam. Ze draagt een hoofddeksel om de ernstige verwondingen op haar hoofd te verbergen. De meest recente wonden zijn drie maanden oud, maar Mullah heeft amper medische hulp gekregen. Mullah heeft een jaar voor de Kadhafi's gewerkt, maar is nooit betaald. "Nu wil naar het ziekenhuis, maar ik heb geen geld om mijn behandeling te betalen. Ik heb niets meer."
http://www.vandaag.be/buitenland/77027_ ... hafis.html" onclick="window.open(this.href);return false;


en vanavond een verslag van Arnold Karskens die het Hollandse hoertje fotomodel heeft gered uit Libië:

juicy:
Oorlogsverslaggever Arnold Karskens heeft het Nederlandse model Talitha van Zon geholpen bij het vluchten uit Libië. Hij noemde haar gisteren in Knevel & Van den Brink 'een model op haar retour'. Vanochtend op de radio zei hij dat er nog geen bedankje van of kon toen ze veilig in Malta waren en dat de Nederlandse 'junkerige trekken' vertoont.
http://www.ad.nl/ad/nl/7524/Buitenland/ ... -uit.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

de uitzending: http://beta.uitzendinggemist.nl/aflever ... 109918#157" onclick="window.open(this.href);return false;
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Ariel »

circe schreef:Bon. Egypte.

Volgens activisten wil het leger hiermee een boodschap uitsturen: we dulden geen kritiek op het regime. !
Ja... :? Zo werkt democratie..."we dulden geen kritiek op het regime"
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door mercator »

circe schreef:Afbeelding
De Belgische Euro-dweil Van Rompuy in goed Islamities gezelschap!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Zwartmeer »

circe schreef: De meisjes, 15, 17 en 18 jaar oud, werden tijdens een twee maanden durende belegering door soldaten misbruikt op een school in Tomina.

Toen de meisjes terugkeerden naar huis, sneed hun vader hen de keel over. Het ging om een drievoudige eremoord.
Dat eergedoe maakt islamitische vrouwen bijzonder kwetsbaar. Als de vrouw thuis is en de man naar zijn werk, dan heeft een verkrachter vrijspel. De vrouw zal haar mond wel houden laat staan naar de politie gaan. Het tegen haar man of wie dan ook zeggen is zelfmoord. Vrouwenbeschermer Allah heeft de islam goed doordacht.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Revolutie onder islam-aanhangers

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Zwartmeer schreef: Vrouwenbeschermer Allah heeft de islam goed doordacht.
Allah zelf heeft nooit een vrouw gehad. Hij is dus gewoon een zielige Arabische woestijnrukker. Nou ja, we weten hoe moslimwezens met seks omgaan. Een levensgroot probleem binnen islam. Maar tsja . . . wat wil je dan ook wanneer je als moslimwezen meent al je noodzakelijke kennis uit een simpel woestijnboekje te kunnen halen en aan ONZE kennisbeschaving geen boodschap hebt. Islam? Bah! Seksgestoorde oorlogszuchtige religie. En we weten dat in tijden van oorlog verkrachtigingen eerder regel dan uitzondering zijn. Islam doet er dan nog een schepje bovenop. Tenslotte zijn volgens de mannelijke moslimwezens alle vrouwen dom en seksgevaarlijk. Zij zijn alleen geitenneukers wanneer er geen vrouw - met of zonder hoofddoek - voorhanden is.

By the way. Vandaag vertelde mij iemand dat een moslimwezentje van halve waarde verplicht is een schaamhaardoek te dragen na haar eerste menstruatie. Klopt dit? Misschien lopen daarom steeds meer jongere moslim meisjes met een schaamhaardoekje rond. Om zodoende de perverse sadist Mohammed tegemoet te komen die zich een 'vrouw' van 6 jaar toe eigende om haar uiteindelijk met succes voor het eerst te kunnen penetreren op haar negende. Zoiets mag en moet kunnen als aanhanger van die perverse woestijnkameelkeutel. Ik heb nog nooit één bericht gelezen van een moslimwezen die dit afkeurt. Conclusie?

Islam hoort niet thuis in ONZE kennisbeschaving.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Mahalingam »

Deze herfst heeft de Arabische Lente zich ook naar Europa verplaatst. Her en der zijn ambassades van Syrië aangevallen door ... ja door wie eigenlijk? Daar moet je goed voor lezen en dan vind je het in een achteraf zinnetje. Door Koerden die boos zijn omdat een hoge hotemetoot van ze, Meschaal Timo thuis in Kamischli door onbekenden dood is geschoten. Hij was een tegenstander van het regime.
Hij werd begraven en de emoties liepen hoog op. Nadat de kruitdamp was opgetrokken lagen er 5 begravers dood.

Afhankelijk van de welwillendheid van de autoriteiten ter plaatse was de materieele schade aan de ambassades klein of heel groot. Over de situatie in Duitsland hier (met video):
http://www.tagesschau.de/inland/botschaftsyrien100.html
Demonstranten stürmen syrische Vertretungen
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:Deze herfst heeft de Arabische Lente zich ook naar Europa verplaatst. Her en der zijn ambassades van Syrië aangevallen door ... ja door wie eigenlijk? Daar moet je goed voor lezen en dan vind je het in een achteraf zinnetje. Door Koerden die boos zijn omdat een hoge hotemetoot van ze, Meschaal Timo thuis in Kamischli door onbekenden dood is geschoten. Hij was een tegenstander van het regime.
Niet geheel juiste info, Mahalingam. :redface: Wat ik hierover heb gelezen werd alleen in Genf in Zwitserland door Koerden de Syrische UN-missie aangevallen. Zij waren Koerden die uit Syrië zijn gevlucht en die boos zijn. Die Koerden hebben wel wat weg van de Palestijnen die iets tegen Israël hebben. Ze zijn alleen niet zo slim als de joden. Bij het geweld in Hamburg en Berlijn was er geen sprake van gewelddadige Koerden. Ook niet van aardige Koerden. De meeste Koerden zijn overigens christelijk. Maar misschien beschikken de Koerden over slechts een wang. :roll2:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Mahalingam »

De eerste trotse Mohammedanen zijn al op de StaatsTV gesignaleerd die zich hevig op de borst klopten. En waarom dan wel?
De Arabische lente van hun is zo mooi en zo krachtig dat die ook in Het Westen zal komen. Halleluja!
Zie maar hoe de occupy-beweging de maatschappij gaat veranderen net zoals dat in het M.O. al aan de gang is. Meer echte democratie. Weg met het door Joden bestierde financieele systeem.
Maar ook in Linkse Kringen waren dat soort gedachten rond. Die WereldRevolutie ligt vlak om de hoek.
"Het is de “Proletariërs van alle landen, verenigt u!”- versie van de 21e eeuw."
En anderen zien de toekomst niet zo leuk: chaos en ellende.
Gerald Celente: Opstanden in het Nabije Oosten en Noord-Afrika zullen overspringen naar Europa
http://www.artikel7.nu/?p=72395
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef: Zie maar hoe de occupy-beweging de maatschappij gaat veranderen net zoals dat in het M.O. al aan de gang is. Meer echte democratie. Weg met het door Joden bestierde financieele systeem.
Maar ook in Linkse Kringen waren dat soort gedachten rond. Die WereldRevolutie ligt vlak om de hoek.
"Het is de “Proletariërs van alle landen, verenigt u!”- versie van de 21e eeuw."
En anderen zien de toekomst niet zo leuk: chaos en ellende.
Gerald Celente: Opstanden in het Nabije Oosten en Noord-Afrika zullen overspringen naar Europa
http://www.artikel7.nu/?p=72395
ja die occupy en indignado beweging is een absolute ellende. Het monsterverbond tussen druggebruikers en religie-fanaten. Wat hen bindt is dat ze allebei lui zijn en willen parasiteren op de inspanningen van anderen.
Zeg nou zelf: een tentje opzetten om te protesteren tegen "het grootkapitaal"...zolang het grootkapitaal hen van riante uitkeringen, gratis van dit en van dat voorzag hoorde je die antifa haarboeren en vlooienbakken niet. Nu wel. Het is de opstand der half-moslims.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Ozes »

De simpelste les in de politiek= als onze door links doordrenkte media iets steunt=wees sceptisch. De occupation movement komt voort uit ACORN en het Soros fonds. Oftewel de rechter en de linkerhand van Obama. Ik hoop dat er geen burgeroorlog in Amerika uitbreekt in de komende 1,5 jaar. Alle republikeinse presidenten zijn neergezet door Soros, zoals hij in 2008 McCain heeft neergezet als tegenstander voor Obama door financiele steun en de media van hem af te houden. Geen enkele optie zal een positieve verandering brengen.

Herman Cain= Zwarte supremacist, eerlijker hierover dan Obama* maar specifieke achtergrond ken ik niet.
Romney= ga naar Ibloga.blogspot.com
Perry=connecties met radicale moslims.


*Obama's achtergrond ligt bij the Nation of Islam, die gelooft dat het blanke ras een 6000 jaar oud duivelsras is die moet worden uitgeroeid, the Trinity kerk, een zwarte racistische kerkgenooitschap, zoals er duizenden zijn in Amerika, en the Weatherman, een groep die agenten heeft vermoord en aanslagen heeft gepleegd, en meerdere Islamitische connecties. Dit is geen conspiracy theorie hoor, deze vrienden zijn voor niemand een geheim.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door King George »

Islamisten verwachten politieke zege in Tunesië

TUNIS — Ze werd ondergronds gedwongen tijdens het bewind van de verdreven dictator Zine Abadine Ben Ali, maar de Tunesische islamistische partij Ennahda lijkt nu de belangrijkste politieke partij van Tunesië te worden.
Sinds de val van de dictator tijdens een opstand in januari, proberen tientallen politieke partijen aanhang te verwerven. Dankzij de enthousiaste steun van de werkende klasse en inwoners van de achtergestelde westelijke regio's van het land, domineert Ennahda momenteel de opiniepeilingen.

De aanhang van Ennahda looft de partijleden om hun eerlijkheid, banden met liefdadigheidsinstellingen en de hardnekkige oppositie tegen de voormalige dictator. De partij staat bekend als gematigd en aanhangers beweren dat ze meer gemeen heeft met een Europese christelijke democratische partij dan met de theocratische dictaturen in veel moslimlanden.

Als gevolg van het autoritaire karakter van de het oude regime, hebben de partijen die meedoen aan de verkiezingen op 23 oktober, nauwelijks politieke ervaring. Niemand weet dan ook wat te verwachten van Ennahda of andere partijen. De seculiere elite in Tunesië is huiverig voor het verwachte succes van de islamistische partij.

Seculiere partij

Ben Ali zag elke vorm van de politieke islam als een bedreiging voor zijn macht. Zijn geheime politie arresteerde duizenden activisten en verbood werkende vrouwen een hoofddoek te dragen en mannen om een lange baard te laten groeien.

Terwijl de elite uit de kustregio en hoger opgeleiden in het algemeen de revolutie in januari steunden, deelden ze wel de seculiere houding van het voormalige regime. Ze lijken verrast over de mate waarin de Tunesiërs een expliciet islamitische partij steunen. Daarnaast bedreigt Ennahda's populisme en vastbeslotenheid om een einde te maken aan decennia van ongelijkheid, de relatieve privileges die zij genoten onder het voormalige regime.

Een bezoek aan het hoofdkantoor van het de partij werpt enige licht op de redenen waarom Ennahda zo populair is. Op de eerste etage is het een drukte van belang met jonge campagnevoerders en vrijwilligers. De vrouwen dragen verschillende soorten hoofdbedekking en de mannen dragen vrijetijdskleding. Ze praten met bezoekers en maken grapjes en stralen de gastvrijheid uit die diepgeworteld is in de Tunesische samenleving.

In het hoofdkantoor van de belangrijkste concurrent van Ennahda, de seculiere Parti Democrate Progressiste (PDP), hangt een andere sfeer. De PDP-leden zijn vriendelijk en welbespraakt, maar ze maken een minder familiaire indruk en komen westers en zakelijk over. De pakken en campagneposters met de gezichten van PDP-leiders doen denken aan een gelikte westerse campagne, en lijken het stempel te dragen van het voormalige regime.

Iraans voorbeeld

De PDP is nooit verboden door Ben Ali, maar de leden werden wel geïntimideerd en onderdrukt. Desondanks kampt de PDP met het imago de onofficiële opvolger van de voormalige partij van Ben Ali, de Rassemblement Constitutionel Democratique (RCD) te zijn. De kiezers van de partij zitten vooral in de steden aan de kust die het meest profiteerden van het oude regime.

Terwijl de vijanden van de PDP de partij aanwrijven te dicht bij de corruptie en het elitarisme van het oude regime te staan, beweren de vijanden van Ennahda dat de gematigde houding van de partij een façade is. De partij zou Tunesië na de verkiezingen willen transformeren in een theocratie naar Iraans of Saoedisch model.

Najma Kousri (20), een rechtenstudente in Tunis, is enigszins bezorgd over de populariteit van Ennahda. Kousri, die zichzelf een progressieve feministe noemt, is van plan te gaan stemmen op een kleine, linkse partij.

"Ennahda is geen directe bedreiging voor de democratische transitie in Tunesië. De echte bedreiging komt van de overblijfselen van het dictatoriale systeem", zegt ze. Maar ook zij stelt dat Ennahda "twee gezichten" heeft en op lange termijn wel bedreigend kan worden.

'Sociale vrije markt'

Ennahda ontkent de beschuldigingen. "We moeten zowel de meerderheid als de minderheid beschermen, of die nu wel of niet gelovig is", zegt Feyjani Sayed van het bureau van Ennahda.

De partij zegt geen plannen te hebben hoofd- of gezichtsbedekking voor vrouwen verplicht te stellen. Het is juist de gematigde insteek die de partij aanhang oplevert, zegt Sayed. "Dat we een religieuze partij zijn, spreekt veel Tunesiërs aan. Maar ze willen niet dat religie een te grote rol gaat spelen."

Zowel Ennahda als de seculiere PDP zijn voor een "sociale vrije markt" en willen infrastructuur ontwikkelen in het westen van het land, om zo investeringen te stimuleren en werkgelegenheid te creëren. Beide partijen benadrukken ook dat het belangrijk is duurzame, transparante democratische instituten op te zetten.


De Wereld Morgen.be
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Arabisch bakkeleien

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Al die Arabische allah-landen hebben een eeuwenlange wil-van-Mohammed traditie. Die gaan heus niet even democratiseren. Dat zal zoals gebruikelijk onder Arabieren een bloedige machtsstrijd worden. Want de een weet het nog beter dan de ander om de wil van 'allah' uit te leggen en Arabieren onder elkaar zijn nu eenmaal islamieten die elkaar als mens het minst vertrouwen. Ook dat is een Arabische traditie.

Nee, In die contreien zal de islamitische narigheid nog jaaaaaren hoogtij dagen vieren in de moskee. En niet in de eerste plaats vanwege de associatie met de perverse 1400-jarige sadist en proleet Mohammed, maar - ik zei het al - gebrek aan de juiste traditie, de traditie van kennisbeschaving waaronder democratie en de onuitroeibare eigenschap van de mens tot zelfverrijking en zelfverheerlijking.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door mercator »

...en vergeet ook niet hun Neanderthaalse afstamming, nog flink verergerd door 1400 jaar incest.
Als je die moslims bezig ziet in die landen, kan een welopgevoed mens toch niet anders denken dan die zijn niet goed snik?
Islam is maar een deel van het probleem van de moslims.Juister nog, de Islam is het probleem dat het moslimwezen zelf geschapen heeft en elke dag opnieuw uitvindt. Het komt dus nooit meer goed met de moslimwezens, laat ons dat goed beseffen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Revolutie vanuit de moskee: 'allah' achbar!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ach ach nog aan toe. Khadafi is niet meer. Maar het vrijdagmiddag gebed viert hoogtij dagen. Trouwens, er schijnt ook een morgen gebed te zijn. Die islamitische stumperds in Libië waren ruim veertig jaar onderhevig aan de wil van 'allah' tot ONZE kenniseconomie er genoeg van had en hen bevrijdde van deze islamitische woestijnhond. Dat was zo met Saddam, met Bin Laden, en nu dan ook met de dolle door allah's wil bedachte hond Khadafi. Als er ergens in de wereld iets of iemand schijt heeft aan de wil van 'allah' dan is het wel ONZE kenniseconomie als onderdeel van ONZE beschaving die eens en voor altijd aantoont dat 'allah' slechts een Arabische maangod is zonder ballen.

Er is nog een lange weg te gaan met die andere hond, de 1400-jarige Mohammed. Van hetzelfde vuilnisbakkenras als Khadafi.

Wat er onberedeneerd is ingekomen, komt er met redeneren ook niet meer uit. Iedere aanhanger van de perverse criminele overjarige sadist Mohammed blijft een potentiële tegenstander van ONZE kennisbeschaving. Het is niet voor niets dat de Gouden Geit Award is uitgereikt aan een tweederangs door-de-weekse provincie mohammedaan met de reputatie van een traditionel middaggebed moslimwezen die weigerde een rol als dief op zich te nemen omdat de dief Mohammed heette. En dan te bedenken dat er nog steeds dwazen zijn die op het stadhuis hun kind aangeven onder de meest besmette naam Mohammed. Een regelrecht teken van minachting voor ONZE kennisbeschaving.

Syrië heeft geen olie? Dan mogen de aanhangers van deze oorlogszuchtige religie, ontsproten uit het brein van de perverse 1400-jarige sadist Mohammed, keer op keer na het vrijdagmiddag gebed, hun eigen islamitische boontjes doppen.

Islam betekent opgesloten zitten binnen de beperkingen van Arabische zandbak intelligentie
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Zwartmeer »

133 Teletekst do 27 okt

Sacharovprijs voor Arabische Lente

`De Sacharovprijs van het Europees
Parlement gaat naar vijf Arabische
activisten. Een van hen is de Tunesiër
Mohamed Bouazizi,die zich in december
in brand stak. Zijn actie wordt gezien
als startsein voor de Arabische Lente.

De andere winnaars zijn een cartoonist
en een advocaat uit Syrië en twee
dissidenten uit Egypte en Libië. Volgens
de jury hebben ze hun leven geriskeerd
in hun strijd voor mensenrechten.

De prijs is naar Sovjetdissident Andrej
Sacharov vernoemd. Hij is bedoeld voor
mensen die onder meer opkomen voor de
vrijheid van meningsuiting en gelijke
rechten.De uitreiking is in december.
Khadafi is net wat te vroeg aan de macht gekomen anders hadden ze hem de Sacharovprijs ook ooit geschonken. Het is een belediging voor het menselijk intellect, en misschien ook voor Sacharov (ik kan niet namens hem spreken), om ook maar eén politieke figuur in die regio deze prijs te schenken.
Volgens de jury hebben ze hun leven geriskeerd in hun strijd voor mensenrechten.
Ik zit nou aan Ulla Omar Bin Laden Khomeinie Idi Amin enz te denken.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door Zwartmeer »

Misschien heb ik me een beetje vergist hier boven. Misschien is het toch wel terecht dat die Arabieren hem krijgen.
Andrej Dmitrievitsj Sacharov (Russisch: Андрей Дмитриевич Сахаров) (Moskou, 21 mei 1921 – aldaar, 14 december 1989) was een Russisch atoomgeleerde en later dissident. Hij werd tijdens de Tweede Wereldoorlog vrijgesteld van militaire dienst vanwege zijn opvallende talent. Hij geldt als vader van de Russische waterstofbom.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Revolutie in N-Afrika beloond door met bloed besmeurde hande

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Zwartmeer schreef: Het is een belediging voor het menselijk intellect, en misschien ook voor Sacharov (ik kan niet namens hem spreken), om ook maar eén politieke figuur in die regio deze prijs te schenken. Volgens de jury hebben ze hun leven geriskeerd in hun strijd voor mensenrechten.
Graag wil ik het omdraaien. Het is een belediging van de menselijke intelligentie, of beter van het gezonde verstand, dat het laffe huichelachtige politieke gespuis de gore moed heeft weten te verzamelen door zich zonder in te binden uit te spreken over de rechten van de mens en hierbij een prijs toe te kennen aan die personen die niet zo huichelachtig en laf als zij waren door hun leven in de waagschaal te stellen tegen die islamitische hufters die eerder door hun weldoeners als huidige beloners van hun vijanden, geknuffeld werden als troeteldieren, maar het volgende moment veracht werden als waren zij altijd al stinkdieren geweest met een nuttige bijdrage aan het algemeen nut. Die corrumperende politici met al dat bloed aan hun handen zouden zichzelf stuk voor stuk moeten ophangen. Uiteraard in commissie ten aanschouwen van heel de wereld. DAT IS PAS OPRECHTHEID TONEN AAN GERECHTIGHEID.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Revolutie in Noord Afrika en het Midden Oosten

Bericht door mercator »

circe schreef:Afbeelding
Stel dat we het figuur links op de foto ooit s uit een rioolbuis moeten/mogen slepen !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie