Opstand in Syrië

In dit forum bespreken wij de onlusten en andere uitwassen van de islamitische revolutie.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ozes »

Zeer gebrekkig tot niet bestaand. We kunnen best een tolk betalen overigens. Die delen we wel. Ik wijs nu al het argument af dat ik meer voor de tolk moet betalen als mijn frans slechter is.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Onrust in Syrië. Wie is hiervoor verantwoordelijk?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ozes schreef:Zeer gebrekkig tot niet bestaand. We kunnen best een tolk betalen overigens. Die delen we wel. Ik wijs nu al het argument af dat ik meer voor de tolk moet betalen als mijn frans slechter is.
Ik wacht toch maar even de reactie van de beide andere heren af. Je kon er laatst in Utrecht niet bij zijn vanwege een deficit in je financiële draagkracht en ik wil je niet op onnodige hoge kosten jagen. Bedankt Ozes voor je bereidwilligheid om mij op deze ontdekkingsreis van de waarheid te willen vergezellen. :shock:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Mahalingam »

Turkije doet een 'upping the ante'.
Tanks en luchtafweer zullen Assad vast en zeker wel bang maken.
Kijk eens naar die grens van het Ottomaanse Rijk van heden: het is logisch dat Turkije de rest van de kuststrook tot Libanon toe inlijft. Wat met Cyprus kan moet met een stuk Syrië toch ook lukken?
Turkije stuurt geschut naar grens
De militaire stoet vertrok uit de kuststad Iskenderun, 50 kilometer van de Syrische grens. Er zouden voertuigen met raketinstallaties bij zijn. Volgens het staatspersbureau Anatolia zijn er ook pantservoertuigen onderweg naar de stad Sanliurfa, die op 75 kilometer van de Syrische grens ligt.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1244 ... ens__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Dhana »

Sinds mij het licht is aangegaan waar het de islam aangaat, ben ik stukken harder geworden. Nu ik die berichten lees krijg ik al weer visoenen van Nederland dat overspoeld wordt door een nimmer aflatende stroom van Syrische asielzoekers. Voorheen zou mijn hart in de eerste plaats uit gaan naar de slachtoffers en daarmee was de kous dan af.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Mahalingam »

Op dit moment is militair gezien Syrië een wespennest dat je beter met rust kunt laten.
Er zijn 12 Chinese oorlogsschepen door het Sues kanaal gevaren naar Syrië. Rusland heeft een aantal schepen vol met mariniers uitgeladen in 'hun' haven die een 'no-fly' zone is.
Assad, China, Rusland en Iran gaan gezamenlijk oefenen, te land, ter zee en in de lucht met zo'n 400 vliegtuigen, 900 tanks en 90.000 militairen.
Debkafile stresses that this would be the first time that substantial Russian and Chinese military strength has ever been deployed in Syria or anywhere else in the Middle East. It means that the two powers are prepared to parade their unabashed partnership with the Iranian and Syrian armies for the shared purpose of obstructing US-European-Arab military intervention in Syria. A large-scale Russian and Chinese military presence in the embattled country would expect to deter the United States from leading a military operation against Bashar Assad and his regime.
http://www.debka.com/article/22094/Russ ... %E2%80%9D-
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Dhana »

Er hoeft nog maar een vonkje in het kruitvat te slaan en we hebben de poppen aan het dansen. Ik durf er liefs onder te verwedden dat er heel gekken staan te popelen om daar de hand in te hebben.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

En gelijk heeft hij. Nederland moet zich er ook niet mee bemoeien.
Assad: Wij tolereren geen oplossingen van buitenaf

donderdag 28 juni 2012

Volgens de Syrische president Bashar al-Assad kunnen alleen de Syriërs het conflict in hun land oplossen. Een oplossing die hun van buitenaf wordt opgelegd, is onaanvaardbaar.

Dat heeft Assad donderdag gezegd in een interview op de Iraanse staatstelevisie. 'Elk niet-Syrisch model is onacceptabel, omdat alleen wij weten hoe het probleem op te lossen.'

Verschil in standpunt
Over de relatie met buurland Turkije zei Assad dat er een verschil is tussen het standpunt van de autoriteiten in Ankara en het Turkse volk, dat veel sympathie voor Syrië zou koesteren.

De betrekkingen tussen Turkije en Syrië staan sinds kort op scherp. Syrië haalde vrijdag een Turks gevechtsvliegtuig neer op de zeegrens tussen beide landen.

Terroristen
Assad zei verder dat zijn regering de plicht heeft 'terroristen in iedere hoek van het land te elimineren' om de bevolking te beschermen. 'Wanneer je een terrorist uitschakelt, red je mogelijk de levens van tientallen, honderden of zelfs duizenden mensen.'

Westerse en Arabische landen bereiden zich voor op een topontmoeting komende zaterdag in Genève in een poging tot een oplossing te komen voor de al zestien maanden durende crisis in Syrië.

Door Jeroen Langelaar

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... itenaf.htm
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Dhana »

Ik heb zoiets van laten ze het daar maar zelf uitvechten. Ik schaam me daar diep voor. Tien jaar geleden had ik niet kunnen bevroeden dat het ooit nog eens zo ver met me zou komen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Dhana schreef:Ik heb zoiets van laten ze het daar maar zelf uitvechten. Ik schaam me daar diep voor. Tien jaar geleden had ik niet kunnen bevroeden dat het ooit nog eens zo ver met me zou komen.
Dat komt omdat jij door de jaren heen wijzer geworden ben Dhana. Jij weet nu inmiddels dat elke verandering in een islamitischland geen verbetering is. Als Assad weg gaat, komt er een andere dictator. MIsschien nog wreder, en dat het moorden van mensen niet zal stoppen. Als Assad weg gaat, dan kan je er vergif op innemen dat de Alevieten en Christenen zwaar getroffen zullen worden. Het is dus lood om oud ijzer wie daar zit. Inmenging van het westen kan de strijd alleen nog maar erger maken .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Mahalingam »

Over dat neer gehaalde Turkse vliegtuig dat voor een casus belli zou kunnen zorgen, is meer bekend. Het verhaal van Syrië was: "Damascus has said it shot down the plane with an antiaircraft battery with an effective range of about 1.5 miles.".
Helemaal niet onmogelijk omdat andere verhalen dat het vliegtuig onder de radar door probeerde te vliegen en dus niet hoger dan een paar honderd meter vloog.
En nu komt de aap uit de mouw: de Turken liegen.
http://online.wsj.com/article/SB1000142 ... lenews_wsj
U.S. intelligence indicates that a Turkish warplane shot down by Syrian forces was most likely hit by shore-based antiaircraft guns while it was inside Syrian airspace, American officials said, a finding in tune with Syria's account and at odds with Turkey.
"We see no indication that it was shot down by a surface-to-air missile" as Turkey says, said a senior defense official.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Opstand in Syrië. Turkije liegt.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:
En nu komt de aap uit de mouw: de Turken liegen.
Geheel in de lijn der verwachtingen. De meeste Turken zijn moslim. Moslims liegen bijna altijd, ontkennen alles of verdraaien de zaak en praten in tegenovergestelde richting.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door silkyboxershortXL »

Posted on 9 juli 2012 by E.J. Bron




Afbeelding


Gisteren zond de ARD een interview uit met Baschar al-Assad, de Syrische machthebber. Jürgen Todenhöfer (CSU) was de interviewer. Nu heeft Todenhöfer in zijn carrière al meer dan genoeg onzin uitgekraamd, desondanks is het een goed interview. Het is het enige interview van Duitse kant sinds het uitbreken van het conflict. Volgens ons klopt het namelijk absoluut niet, wanneer van “Der Spiegel” tot het ZDF, van Hillary Clinton via Bernard-Henry Lévy tot aan Henryk M. Broder toe iedereen Assad als de schurk beschouwt en de Syrische oppositie als democratisch ophemelt.


Je hoeft niet in Syrië geweest te zijn om te merken dat de oppositie net zo moorddadig is als de Syrische geheime dienst. Je hoeft er niet geweest te zijn om de klaag- en huilshows op de televisie als goedkope propaganda te ontmaskeren. Iedere dode is de schuld van Assad en de oppositie zijn engeltjes. Dat is onmogelijk! Todenhöfer zei daarover vandaag in “BILD”: “Deze ´bloedbad-marketing-strategie´ is het meest weerzinwekkende wat ik ooit in oorlogsconflicten heb meegemaakt”. En zo is het, “bloedbad-marketing”, overigens ook al wekenlang door “BILD”, met als doel een interventie door het Westen!


Het is ook daarom onmogelijk dat de oppositie onschuldig is, omdat men deze ook vanuit het buitenland bewapent. Hierin zijn Saoedi-Arabië, Turkije en de VS verwikkeld, die de soennieten ondersteunen en uiteraard niets anders van plan zijn dan de sjiieten, die door Iran worden gesteund, en de Alawieten, waartoe Assad behoort, te vermoorden – en omgekeerd. Bovendien leven er in Syrië nog 15% christenen, die men ook naar de keel zal vliegen als de hardliners van de oppositie regeren! Maar dat interesseert het Westen niet – het belangrijkste is “democratie”!


Ik heb nooit begrepen en zal ook nooit begrijpen wat er beter is aan de dood door democratische bommen dan door dictatoriale bommen. Zou het Westen zich hier gewoon niet mee kunnen bemoeien? Zou het niet beter zijn geweest wanneer we ons niet bemoeid zouden hebben met Libië, Tunesië en Egypte? We hebben immers zelfs niet eens Bosnië en Kosovo voor onze huisdeur voor elkaar gekregen!


Video:




Vertaald uit het Duits door:


E.J. Bron


(www.ejbron.wordpress.com)
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Mahalingam »

Over het laatste bloedbad dat Assad in de schoenen geschoven wordt dit:
Freie syrische Armee: Fast alle Tremseh-Opfer sind Rebellen
http://de.rian.ru/politics/20120713/263984571.html
Volgens verklaringen van de rebellen zijn er 7 burgers gedood en meer dan 150 rebellen.
Ander bronnen spreken van 50 burgers door rebellen vermoord.
Het oorspronkelijke verhaal van 200 mannen, vrouwen en kinderen vermoord zijn door Assad is dus ietwat bezijden de waarheid.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Geen opstand in Syrië, maar smerige aggitatie en moord

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:
Ander bronnen spreken van 50 burgers door rebellen vermoord.
Rebellen? Geen vrijheidsstrijders? Waar hebben we het over? De rebellen vermoorden iedereen die hen voor de voeten loopt. Burgers hebben angst voor de rebellen.

In Cuba werden Fiedel Castro en zijn kornuiten luid door de bevolking bejubeld als bevrijders van een tiran. Castro vocht tegen het leger. En niet tegen de bevolking.

Hoe zit het ermee in Syrië? Door wie worden deze moordenaars gesteund? Komen we dat ooit te weten? Ozes en ik zouden daar nog naar toegaan. Maar van Ozes heb ik niks meer vernomen. Iemand anders nog interesse? Want in mijn eentje heb ik geen zin. Trouwens, als ik door de rebellen word neergeschoten, heb ik tenminste nog iemand die hier getuigenis van kan geven. Mits die ook niet wordt omgebracht.

Voor mij is het een duidelijke zaak die stinkt. Politiek dus. Want die stinkt altijd, omdat ze zo smerig is. Maar dat wisten jullie al.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ozes »

Je hebt me zelf eruitgeschopt lol, ondertussen doe ik wat anders.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Reïncarnatie van Pol Pot op toernee in Syrië

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ozes schreef:Je hebt me zelf eruitgeschopt lol, ondertussen doe ik wat anders.
Juridisch bekeken heb je het mis. Lees nog maar eens goed na. Van beide andere heren heb ik geen reactie ontvangen, dus . . ?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ozes »

Ah, ik was tweede keuze :lol:
Ik ga volgend jaar richting een Moslimland nu.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Smerige (christelijk-joodse) politiek in Syrië?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ozes schreef:Ah, ik was tweede keuze :lol:
Ik ga volgend jaar richting een Moslimland nu.
Je was eerste keuze, maar werd daarna tweede, c.q derde keuze. Nu ben je weer eerste keuze vanwege de afvallers. Heb ik eigenlijk nog wel een keuze? Circe loopt wat moeilijk, want anders . . . :idea:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Wat een propaganda. Ik begrijp niet dat de elsevier zich zo laat gebruiken. Het is wel waar dat in Israël men zich zich zorgen maakt dat de chemische wapens in handen van de opstandelingen vallen.
'Syrisch regime kan overgaan tot inzet chemische wapens'

dinsdag 17 juli 2012

Nawaf Fares, de voormalige Syrische ambassadeur in Irak, sluit niet uit dat het Syrische regime zal overgaan tot de inzet van chemische wapens. Fares heeft onbevestigde informatie dat de wapens al zijn ingezet in de opstandige stad Homs.

Fares is een van de hoogste Syrische functionarissen die is overgelopen naar de oppositie. Hij omschrijft leider Bashar al-Assad tegenover de BBC als een gewonde wolf die in het nauw is gedreven.

‘Als hij zich bedreigd voelt, zal Assad chemische wapens inzetten,’ zegt de ex-ambassadeur. Syrië heeft een grote voorraad chemische wapens.

Al-Qa'ida
Volgens de voormalige ambassadeur werkt het Syrische regime bovendien samen met terreurnetwerk Al-Qa’ida. Dit lijkt onwaarschijnlijk, omdat Al-Qa’ida de strengste vorm van soennitische islam wil verspreiden en het Syrische regime de meer liberale alevitische islam aanhangt.

Volgens Fares werken de partijen samen omdat ze dezelfde belangen hebben. ‘Al-Qa’ida wil ruimte om te bewegen en middelen vergaren, het Syrische regime wil de burgers terroriseren.’

Bombardement
Al-Qa’ida zou volgens Fares onder meer betrokken zijn geweest bij bombardementen in het land. Dit lijkt onwaarschijnlijk. Al-Qa'idaleider Ayman al-Zawahiri riep eerder juist op tot steun aan de demonstranten.

Intussen zijn ook in hoofdstad Damascus hevige gevechten uitgebroken. Volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties zijn al meer dan vijftienduizend Syrische burgers omgekomen.

Door Marlou Visser

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... wapens.htm
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Syrische minister van Defensie gedood bij bomaanslag

woensdag 18 juli 2012

In de Syrische hoofdstad Damascus is een bomaanslag gepleegd op een kantoor van de veiligheidsdienst. Defensieminister Daoud Abdallah Rajha zou zijn omgekomen. Ook de zwager van president Assad, Assed Shawkat, een belangrijke militaire leider, zou bij de bomaanslag zijn omgekomen.

Dat heeft de staatstelevisie van het land bevestigd.

Het leger van opstandelingen tegen het Syrische regime zegt dat het regime zelf achter de explosie zit.

Overleg
In het gebouw had op het moment van de aanslag een overleg met ministers en veiligheidsfunctionarissen plaats.

Activisten melden dat elitetroepen een nabijgelegen ziekenhuis hebben afgegrendeld voor hun gewonden. In Damascus hebben al dagen hevige gevechten plaats.

De verantwoordelijkheid voor de aanslag is nog niet opgeëist. De staatstelevisie wijst naar terroristen, de gebruikelijke omschrijving van de opstandelingen. Het rebellenleger zegt dat het regime achter de explosie zit.

Door Marlou Visser

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... anslag.htm
Inmiddels zijn er twee verschillende groeperingen die zeggen dat ze woensdag een aanslag op een regeringsgebouw in de Syrische hoofdstad Damascus hebben gepleegd. Een van de twee organisaties is het Vrije Syrische Leger, de rebellen die tegen het regime vechten. Ook de radicale rebellengroep Brigade van de Islam zegt ,,het crisiscentrum'' te hebben aangevallen.

Het Vrije Syrische Leger kondigde dinsdag een zware strijd aan. De rebellen spraken van 'de vulkaan van Damascus en de aardbeving van Syrië'. Een woordvoerder zei woensdag dat de aanslag ,,de vulkaan is waar we het over hadden. We zijn net begonnen''.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Waarschijnlijk is Uri Rosenthal een heel aardige man, maar hij is ook onnozel. Hij doet net alsof Assad begonnen is met moorden. Assad is geen vriend van Israel, maar de volgende machthebbers zullen nog minder met Israel op hebben. Daar denkt Uri Rosenthal niet aan.
Minister Rosenthal: Vertrek van Assad kwestie van tijd

woensdag 18 juli 2012

Het opstappen van president Bashar al-Assad van Syrië is alleen nog een kwestie van tijd. De laatste ontwikkelingen in het land van Assad zijn allemaal tekenen van afbrokkelende macht. 'Het is niet de vraag of Assad opstapt, maar wanneer.'

Dat zegt minister Uri Rosenthal (VVD, Buitenlandse Zaken) woensdag. Hij wijst op 'de toenemende strijd in het machtscentrum van het regime, Damascus, het groeiende aantal overlopers en berichten over de aanslag waarbij de zwager van Assad en de minister Defensie' zijn omgekomen.

Oplossing
De ontwikkelingen in Syrië baren Rosenthal zorgen. 'De toename van geweld en de inzet van steeds zwaardere middelen door het Syrische leger onderstrepen de noodzaak om juist nu op de kortst mogelijke termijn een politieke oplossing te vinden voor een nieuw Syrië.'

Bij een aanslag in de Syrische hoofdstad Damascus zijn vandaag drie kopstukken van het regime gedood. De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties (VN) heeft besloten stemming over de omstreden resolutie over Syrië uit te stellen.

Uitstel
Rosenthal benadrukt de noodzaak dat de Veiligheidsraad zijn verantwoordelijkheid neemt en 'eensgezind een resolutie aanneemt die het Syrische regime ertoe brengt het geweld tegen zijn bevolking te staken'.

Rusland, een trouwe bondgenoot van Syrië, heeft tot nu toe een resolutie waarin het geweld van Assads troepen wordt afgekeurd, tegengehouden. Door uitstel van de stemming is er meer tijd om te onderhandelen.

De Amerikaanse president Barack Obama heeft gebeld met de Russische president Vladimir Poetin. Volgens het Kremlin blijven na het overleg meningsverschillen bestaan.

Door Shari Deira

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... n-tijd.htm
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Dihya »

Hoe slecht Assad ook is en hoeveel bloed hij ook aan zijn handen heeft en hoe laf en smerig hij ook is, is Assad juist niet onafhankelijk van Amerika en Israel, dit in tegenstelling tot de leiders van Saudie Arabia, Qatar en VAE. En als Assad verdwijnt, dan is er een grote kans aanwezig dat er 'een' of ander Morsi aan de macht komt die Israel en Amerika de vrede verklaart. En als die er niet komt, dan zal Qatar, een van de beste bondgenoot van de VS, wel met geld strooien en de leider in haar gareel laten lopen.

Hoe slecht Assad ook is, ik hoop niet dat hij aftreedt. In elk geval niet nu, in deze politieke klimaat. Wellicht als de omstandighgeden wat beter zijn, maar eerder ook niet omdat Israel en Amerika dan hun kans schoon zien om Iran binnen te vallen met de steun van die smerige Golfstaten, de schoothondjes van Pisrael en Amerika.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Dihya schreef:
Hoe slecht Assad ook is, ik hoop niet dat hij aftreedt. In elk geval niet nu, in deze politieke klimaat. Wellicht als de omstandighgeden wat beter zijn, maar eerder ook niet omdat Israel en Amerika dan hun kans schoon zien om Iran binnen te vallen met de steun van die smerige Golfstaten, de schoothondjes van Pisrael en Amerika.

Ik hoop ook niet dat hij aftreed Dihya. Waarschijnlijk om een andere reden als jij, want of je nou door de hond of door de kan gebeten wordt , het doet allebei zeer.
Als Assad weggaat betekent het niet dat het nieuwe Syrië een beter land zal zijn. Waarschijnlijk gaat het bloedvergieten pas echt starten als de "overwinnaars" aan de macht komen. De minderheden in Syrië, de Christenen, Druzen, Alevieten en Koerdenleefde onder Assad in relatieve veiligheid. Dat gaat dus veranderen met een machtswisseling.
Het ene foute regime zal plaats maken voor het volgende foute regime.

De gehele wereld moet zo verstandig zijn om zich niet met Syrië te bemoeien. Syrië deed het redelijk voor dat de El-Qaida gezinden een greep naar de macht deden. Dat Assad terug slaat om zijn mensen te beschermen is een logische stap.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Rusland: Assad bereid macht af te staan.

PARIJS - De Syrische president Bashar al-Assad heeft geaccepteerd dat hij de macht moet overdragen, maar hij wil alleen op een ordelijke manier gaan. Dat heeft de Russische ambassadeur in Frankrijk vrijdag tegen de Franse radio gezegd. Syrië heeft ontkend dat Assad wil vertrekken.

Tijdens de conferentie in Genève was er een slotcommuniqué dat voorziet in een verandering richting een democratischer systeem”, zei ambassadeur Aleksandr Orlov. „Dit slotcommuniqué werd geaccepteerd door Assad. Assad benoemde zijn vervanger om de onderhandelingen met de oppositie over de overgang te leiden. Dat betekent dat hij het heeft geaccepteerd om weg te gaan, maar alleen op een ordelijke manier.”

Het Syrische ministerie van Informatie noemde de uitlatingen van Orlov „volledig gespeend van de waarheid”. De verklaring van het ministerie werd tijdens een uitzending op de staatstelevisie voorgelezen.

De internationale conferentie over een overgang in Syrië werd enkele weken geleden in Genève gehouden.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1259 ... an___.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Syrische rebellen veroveren grensposten Irak en Turkije

vrijdag 20 juli 2012

Syrië kende donderdag de bloedigste dag sinds het begin van de opstand ruim een jaar geleden. Ongeveer driehonderd Syriërs kwamen gisteren om het leven. De rebellen boekten wel vooruitgang door een aantal belangrijke grensposten in te nemen.

Het gaat om de controleposten bij grenzen van Irak en Turkije.

Zware gevechten
Volgens een woordvoerder van de rebellen hebben zij de gebouwen van de Syrische douane na dagen van zware gevechten veroverd. Irak heeft na de onrust zijn belangrijkste grenspost met Syrië gesloten en troepen naar de grens gestuurd.

De gevechten tussen rebellen en regeringstroepen in en rond Damascus zijn vrijdag doorgegaan. De Syrische staatstelevisie meldt dat het leger erin is geslaagd terroristen uit het district Midan te verdrijven.

Door Jeroen Langelaar

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... urkije.htm
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie