Opstand in Syrië

In dit forum bespreken wij de onlusten en andere uitwassen van de islamitische revolutie.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Ik heb het gevraagd aan een Syrische journalist die in Damascus woont. Als ik bericht terug krijg, dan laat ik je het weten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Hoewel Amnesty International geen bewijzen heeft.....


Kijk lieverd. Vanaf nu niet alles meer geloven wat Amnesty je wijs wil maken.
On 20 January 2014, two days before negotiations about the Syrian conflict were scheduled to begin in Switzerland, a sensational report burst onto television and front pages around the world. The story was that a former Syrian army photographer had 55,000 photographs documenting the torture and killing of 11,000 detainees by the Syrian security establishment.

The Syrian photographer was given the code-name ‘Caesar’. The story became known as the “Caesar Torture Photos”. A team of lawyers plus digital and forensic experts were hired by the Carter-Ruck law firm, on contract to Qatar, to go to the Middle East and check the veracity of “Caesar” and his story. They concluded that “Caesar” was truthful and the photographs indicated “industrial scale killing”. CNN, London’s Guardian and LeMonde broke the story which was subsequently broadcast in news reports around the world. The Caesar photo accusations were announced as negotiations began in Switzerland. With the opposition demanding the resignation of the Syrian government, negotiations quickly broke down.

For the past two years the story has been preserved with occasional bursts of publicity and supposedly corroborating reports. Most recently, in December 2015 Human Rights Watch (HRW) released a report titled “If the Dead Could Speak” with significant focus on the Caesar accusations.
EXPOSED: The “Caesar” Fraud That Undermined Syrian Peace Negotiations

Als toetje. Why People In The West , EN TEVA TEFF Still Believe The Official Lies About Syria
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Teva Teff »

Nou, Teva Teff keurt deze link af. De schrijver is een landverrader. Ik vraag me af waarom Rick Sterling niet in Rusland gaat wonen.
Dit las ik ergens en vat het wel goed samen.
21st Century Wire publishes information that cannot be validated and that is anti scientific fact. The information provided should be regarded as speculative opinion or propaganda and cannot be substantiated by fact or evidence. It is among the most untrustworthy sources in the media.
Dit is een fakenieuwssite. Ik heb voorzichtige een klein beetje van dit "toetje" geproefd maar de viezigheid eigenlijk direct al uitgespuugd.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef: Dit is een fakenieuwssite. Ik heb voorzichtige een klein beetje van dit "toetje" geproefd maar de viezigheid eigenlijk direct al uitgespuugd.
Oke, klaar. Ik ga hier niet meer mee verder. Ik ga geen ja en nee spelletje met jouw spelen. Ik vertrouwde je al niet, maar vanaf nu zal ik elk woord dat jij schrijft beschouwen als spam. Ik vermoed dat je de artikelen niet eens gelezen hebt, of je hebt niet begrepen wat er staat.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:
Teva Teff schreef: Dit is een fakenieuwssite. Ik heb voorzichtige een klein beetje van dit "toetje" geproefd maar de viezigheid eigenlijk direct al uitgespuugd.
Oke, klaar. Ik ga hier niet meer mee verder. Ik ga geen ja en nee spelletje met jouw spelen. Ik vertrouwde je al niet, maar vanaf nu zal ik elk woord dat jij schrijft beschouwen als spam. Ik vermoed dat je de artikelen niet eens gelezen hebt, of je hebt niet begrepen wat er staat.
Ik heb beide linken net voldoende bestudeerd om ze te herkennen als bullshit.
Bijna altijd wijzen de info linken van jou naar onbetrouwbare info. Sterker nog, je hoeft maar een paar regels te lezen om de leugenshit te zien. Het is zonde van mijn tijd om na deze constatering er nog meer tijd aan te besteden.
Bullshitherkenning, er zijn op dit anti-islam forum maar weinigen die er een klein beetje talent voor hebben. Bij jou lijkt het helemaal te ontbreken.
Dat is jammer want daarmee zal je met dit anti-islam forum nooit meer de geloofwaardigheid terug kunnen winnen die je jaren geleden verloren hebt.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef: Dat is jammer want daarmee zal je met dit anti-islam forum nooit meer de geloofwaardigheid terug kunnen winnen die je jaren geleden verloren hebt.
Ik denk dat jij na twee zware dagen posten op dit forum weer dringend aan vakantie toe bent. Je komt namelijk erg gespannen over. :emm2:

Afbeelding

Kijk eens wat ik voor je heb. :heart: Hier wordt je weer helemaal zen van

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Teva Teff »

Hier gaat het om. Mijn bijdrage over een rapport van Amnesty International dat wereldkundig is gemaakt.
viewtopic.php?f=55&t=19413&p=415422&hil ... en#p415422
De topicopener Dhana verhaalt over tientallen kritische burgers in Syrië die in de eerste helft van 2011 door het despotenregime van Assad doodgemarteld zijn.
Eind 2015 is dat aantal van tientallen gemartelde en vermoorde Syrische burgers opgelopen naar duizenden.
Nu, begin 2017 vermoed ik dat het totale aantal gemartelde en tenslotte geëxecuteerde burgers al is opgelopen naar tienduizenden slachtoffers.
Kritiek en vermeende kritiek op het regime Assad is dodelijk in dat land.
Of de schatting van Amnesty International betrouwbaar zijn, dat mag iedereen zelf uitmaken.
Voor mezelf sprekend, voorlopig zijn deze voor mij goed genoeg.
Google zoek
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Zwartmeer »

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Zwartmeer »

Assad Pre War interview 2006, consistent as ever (60 Minutes)
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Teva Teff

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Teva Teff »

Wat een lullige verzameling video's van de nutter TyrannyUnmasked! En wat een onvermogen om de massamoordenaar de tiran Assad te duiden. Al met al, een waardeloze verzameling van lullige filmpjes, zonde van mijn tijd om daar al te veel aandacht aan te besteden.
Spoiler! :
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef:Hier gaat het om. Mijn bijdrage over een rapport van Amnesty International dat wereldkundig is gemaakt.

Eind 2015 is dat aantal van tientallen gemartelde en vermoorde Syrische burgers opgelopen naar duizenden.
Nu, begin 2017 vermoed ik dat het totale aantal gemartelde en tenslotte geëxecuteerde burgers al is opgelopen naar tienduizenden slachtoffers.
Kritiek en vermeende kritiek op het regime Assad is dodelijk in dat land.
Ik vertrouw Amnesty International nog minder dan dat ik jou vertrouw Teva, en dat wil wat zeggen. Voor de derde keer wordt dit martel verhaal de wereld ingestuurd. Altijd komt dit verhaal weer boven drijven als Assad aan de winnende hand is.

Ik heb in mijn onnozelheid al vaak in leugens geloofd. Verhalen over massavernietigingswapens in Irak, verhalen die we wel moesten geloven, want ze werden ons via de NOS verteld door president Bush jr en Tony Blair. Achteraf bleek dat er helemaal geen massavernietigingswapens in Irak waren, en een volk en land werd vernietigd door een nare gemene oorlog. Daarna kwam Libië aan de beurt en de NAVO en de VS vertelde ons opeens via de mainstream media dat Gaddafi een ‘brutale dictator’ was en dat hij moest verdwijnen. Het land werd door de NAVO en de VS gebombardeerd, en weer ging er een land en bevolking kapot. Waarom? :nietverstaan:

En toen kwam Syrie. Syrie moest kapot. Net zo kapot als Irak en Libië. En dan heb ik het niet eens over Afghanistan.
Maar Bashar al-Assad wilde Syrie niet opgeven, en dus vocht hij dapper door. Met het resultaat dat de VS en de NAVO zijn land gedeeltelijk vernielde.

Nee Teva, ik geloof niet alles meer wat de mainstream media ons verteld. Niet meer. Drie keer is genoeg. Ik ga voortaan op onderzoek uit. Zou jij ook moeten doen.

Jammer...Jij bent te lui of te dom onnozel om het artikel dat ik je gaf te lezen. Als jij wel de moeite zou doen, dan ga jij je misschien ook op je hoofd krabben. EXPOSED: The “Caesar” Fraud That Undermined Syrian Peace Negotiations
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Teva Teff »

Onnozelheid is een eigenschap die meer aan jou plakt dan aan mij.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef:Onnozelheid is een eigenschap die meer aan jou plakt dan aan mij.
Ja, ja..Hoe vaak heb jij al onderzoek naar iets gedaan? Weinig vermoed ik. Dat laat je aan andere over die jij dan gaat napraten.

Ik heb weer geprobeerd om met je te praten Teva. Dat lukt dus niet, dus ga ik straks maar weer via plaatjes en foto's met je communiceren. Die begrijp je meestal wel.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Teva Teff schreef:Onnozelheid is een eigenschap die meer aan jou plakt dan aan mij.
Ik heb af en toe toegegeven dat ik onnozel ben, een goed bedoelende naïeveling. Omdat ik mij bewust ben dat ik geen vrije wil heb. Onnozelheid is ons allen gegeven.

Natuurlijk zal er gemarteld zijn in gevangenissen. TT gaf dit overigens prima aan: door mohammedanen. Assad kan er niet onderuit dat zijn populatie voornamelijk bestaat uit lastige mohammedanen. Assad heeft nooit staan te schreeuwen of anderszins tot geweld staan op te roepen. Hij had de plicht zijn land te behoeden voor anarchie. Lastig wanneer dat in de hand wordt gewerkt door onder andere de beste vriend van Saudi-Arbië, Obama, de voor Arabische koning knielende onderkruiper van het eerste uur.

Martelen is weerzinwekkend, alhoewel men daar In Amerika geen probleem van maakt. Alleen als je zeker weet dat iemand een ernstige misdaad heeft begaan zoals het opblazen van onschuldige burgers, zou ik geen moeite hebben om via een alternatieve geneeswijze gegevens los te krijgen van oorlogsmisdadigers. Dus niet zo maar voor de lol martelen, maar functioneel folteren in het belang van de meerderheid. Een ding is duidelijk: niet door Assad is alle ellende begonnen, maar door de buitenwacht, het Saudische islamitische kankergezwel met steun in de rug van Amerika en - ja hoor - ook met steun van de rest van het o zo beschaafde Westen.

Bezint eer gij begint. Het volgende verhaal heb ik eerder op FFI geplaatst. De oom van mijn ex in Cuba is op een afschuwelijke manier om het leven gekomen: gemarteld. Dat was toen Batista aan de macht was, de huisvriend van Amerika en de vriend van de maffia in Havana. De oom van mijn ex was toen nog jong, hij zat in het verzet tegen de dictatuur van Batista. Zijn lijk dat in de havenbuurt gevonden was kon geïdentificeerd worden doordat hij die dag het opvallende paar aparte schoenen van zijn opa droeg: zwart-wit patroon. Hij was zodanig verminkt en onder het bloed en zijn testikels waren afgesneden, dat hij onherkenbaar was. Op zoek naar waar hij was gebleven, wist men te vertellen dat hij uit een café was gesleurd door de binnen vallende geheime politie.

Ik ken Assad alleen via filmpjes waarin hij wijze woorden zegt in interviews. Syrië was een van de beste vrienden in het conflict met Saddam Hoessein van Irak en steunde Amerika in de aanloop naar de oorlog met Irak als een van de eersten. Dus . . . Maar ook Batista was een van de beste vrienden van Amerika. Dus . . . En zelfs het meest verrotte anti-mensdom land Saudi-Arabië is nog altijd de beste vriend van Amerika. Dus . . . ik heb een stille verwachting dat daar weleens een einde aan kan komen tot mijn volle vreugde bij het zien van Trump die Poetin niet als het grote kwaad op aarde beschouwt.

Ik was mijn handen in onschuld. Ik bemoei mij er niet mee. Ik beschik slechts over een eigen mening waar ik uiterst delicaat mee omga.

Politiek is smerig.

Syrië is het resultaat van bemoeienissen van buitenaf. Inclusief martelpraktijken die zo oud zijn als de weg naar Rome. Zou Teva T. dan echt zo onnozel zijn? Kan mij haast niet voorstellen van zo'n aardige goser. [icon_lol.gif]

Het gaat om het eindresultaat Teva! Om het eindresultaat. Een wereld met mohammedanen op afstand, wegkwijnend in hun religieuze achterlijke heidense goddelijke zandbak.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Teva Teff

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:
Teva Teff schreef:Onnozelheid is een eigenschap die meer aan jou plakt dan aan mij.
Ja, ja..Hoe vaak heb jij al onderzoek naar iets gedaan?
Het is best wel lullig om een vraag te stellen en dan deze direct zelf beantwoorden. En wee degene ( vooral die brutale Teva Teff ) die toch de moeite neemt om dat wel te doen, die wordt steevast getrakteerd op scheldpartijen, persoonlijke aanvallen en/of lullige onnozele plaatjes.
Weinig vermoed ik.
Jouw vermoedens over mij zijn dus fout. Alweer. Eigenlijk altijd als je het ergens met mij oneens bent en je kunt geen fatsoenlijke argumenten vinden om jouw eigen mening aannemelijk te maken. Voor mij zijn deze vermoedens dus helemaal niets waard
Dat laat je aan andere over die jij dan gaat napraten.
Oudevrouwenlulkoek. Klinkt aardig maar het zegt helemaal niets. Een mening vorm je altijd uit andermans informatie en andermans onderzoeken en meningen. Het is zaak om echte feiten te herkennen. Zoals ik al eerder schreef, jij bent extreem ongetalenteerd om de leugenzooi en andere lariekoek uit een verhaal te filteren.
Ik heb weer geprobeerd om met je te praten Teva.
Nee, dat heb je niet. Je regeert dit forum als onnozele despoot met ongelooflijke lange en gevoelige tenen die elke andere mening of elke vorm van kritiek zo efficiënt mogelijk weg wil hebben. In feite wil je geen forum maar een clubje slaafse jaknikkertjes die vooral scheutig zijn met het prijzen van de leider.
Dat lukt dus niet,
Je praat niet, je probeert af te dwingen.
dus ga ik straks maar weer via plaatjes en foto's met je communiceren.

Te infantiel voor woorden.
Die begrijp je meestal wel.
Een tijd geleden stelde je jezelf de vraag of jij misschien te dom voor mij was omdat het zo vaak voorkwam dat je een reactie van mij niet begreep.
Mijn antwoord op die vraag is: Ja.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef: Het is best wel lullig om een vraag te stellen en dan deze direct zelf beantwoorden.
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Opstand in Syrië

Bericht door sjun »

Teva Teff schreef:Hier gaat het om. Mijn bijdrage over een rapport van Amnesty International dat wereldkundig is gemaakt.
viewtopic.php?f=55&t=19413&p=415422&hil ... en#p415422
De topicopener Dhana verhaalt over tientallen kritische burgers in Syrië die in de eerste helft van 2011 door het despotenregime van Assad doodgemarteld zijn.
Eind 2015 is dat aantal van tientallen gemartelde en vermoorde Syrische burgers opgelopen naar duizenden.
Nu, begin 2017 vermoed ik dat het totale aantal gemartelde en tenslotte geëxecuteerde burgers al is opgelopen naar tienduizenden slachtoffers.
Kritiek en vermeende kritiek op het regime Assad is dodelijk in dat land.
Of de schatting van Amnesty International betrouwbaar zijn, dat mag iedereen zelf uitmaken.
Voor mezelf sprekend, voorlopig zijn deze voor mij goed genoeg.
Google zoek
America Pivots: End of Regime Change Policy


Het alternatief ging maar meteen over tot slavenhandel, moorddadig ombrengen van zelf-denkenden en andersgelovigen, puur terrorisme volgens de weg die Mohammed al voorleefde. Vergeleken bij wat deze volgelingen van Mohammed, zijn sunna, zijn koran en de hadith rondom zijn handelen verzameld uitvraten is Assad het toppunt van beschaving. Dat maakt hem nog niet ineens tot een goed mens maar het begint na ruim een halve eeuw zicht op de Levant en het Midden Oosten wel begrijpelijk te worden waarom er in die contreien met gekoranniseerde mindset slechts met ijzeren vuist een land bestuurd kan worden.
:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Pilgrim »

Ontmaskerende bekentenis: VS gebruikten uraniummunitie in Syrië

Geplaatst op 18 februari 2017

Een ontmaskerende bekentenis: voor het eerst heeft het Amerikaanse ministerie van Defensie nu toegegeven dat er ook in Syrië bij de strijd tegen stellingen van de terreurmilitie ISIS uiterst giftige uraniummunitie wordt gebruikt. Bij twee luchtaanvallen op konvooien van ISIS zou de omstreden munitie zijn ingezet. Tot nu toe had men steeds gezegd dat er geen verarmd uranium in Syrië gebruikt zou worden, omdat de Jihadisten niet veel zwaar gepantserde voertuigen zouden bezitten waarvoor de pantser doorborende projectielen geschikt zouden zijn.

Volgens het tijdschrift “Foreign Policy” gaat het concreet om twee aanvallen op tankwagens van ISIS op 16 en 22 november 2015 in de buurt van de Syrisch-Irakese grensstad Abu Kamal en in de buurt van de grote stad Deir ez-Zor. Een woordvoerder van het centrale Amerikaanse commando liet weten dat gevechtsvliegtuigen van het type A-10 Thunderbolt in totaal 5.265 patronen van 30 millimeter met verarmd uranium zouden hebben afgevuurd. Daarbij zouden ze 350 voertuigen hebben vernietigd.

Verarmd uranium is een afvalproduct van de uraniumverrijking voor brandelementen voor kerncentrales. Het is naar verhouding goedkoop om te produceren, maar vanwege de gevreesde gevolgen op de lange termijn door de radioactieve straling wordt er kritiek op uitgeoefend. Uraniummunitie werd door de door de Amerikaanse strijdkrachten voor het eerst in grote stijl in 1991 in de Golfoorlog tegen Irak ingezet. Ook in de Kosovo-oorlog van de NAVO tegen Servië in 1999 en in de door de VS aangevoerde Irak-oorlog in 2003 werd zulke munitie ingezet. Op grond van verschillende onderzoeken geldt het nu onder wetenschappers als bewezen dat uraniumdeeltjes, die vrijkomen als uraniumkogels hun doelwit raken, kanker veroorzaken. In Irak kwam het in de destijds bevochten gebieden tot massale misvormingen bij baby´s.

Bron: http://zuerst.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/02/18 ... -in-syrie/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Pilgrim »

Syrië: Het is geen burgeroorlog en het was er ook nooit eentje

Geplaatst op 26 februari 2017

Afbeelding

In Syrië is geen sprake van een burgeroorlog. De oorlog werd het land van buitenaf opgedrongen.

De wapens komen uit het buitenland, de strijders komen uit het buitenland, de agenda komt uit het buitenland. Terwijl Syrische strijdkrachten vechten om de controle over hun land terug te krijgen en de orde binnen de grenzen weer te herstellen, gaat het sprookje van de “Syrische burgeroorlog” verder. Zonder twijfel zijn er Syriërs die tegen de Syrische regering zijn, en zelfs Syriërs, die met wapens tegen de regering gevochten hebben en daarmee tegen het eigen volk, maar vanaf het begin (in werkelijkheid al voor het begin) werd deze oorlog vanuit het buitenland bedreven. Om hem “burgeroorlog” te noemen, is een foutieve benaming, net zoals de benaming “oppositie” voor diegenen die met wapens vechten. Het is geen “burgeroorlog”, en diegenen die tegen de Syrische regering vechten, zijn geen “oppositie”.

Diegenen die dit een burgeroorlog noemen, en de terroristen die tegen de Syrische staat vechten “oppositie”, hopen dat hun publiek nooit te ver van hun leugens afwijkt om het volledige verband van dit conflict te begrijpen, de stappen voordat hij überhaupt begon en waar vandaan deze stappen werden ondernomen.

Wanneer is het allemaal begonnen?
Het is steekhoudend om te vragen waar alles werkelijk begonnen is. In de Koude Oorlog vond er een op en neer gaande strijd plaats tussen Oost en West tussen de Verenigde Staten van Amerika en Europa (NAVO) en niet alleen met de Sovjet-Unie, maar ook met een opkomend China. Maar de Koude Oorlog zelf was gewoon een voortzetting van de geopolitieke strijd, die al eeuwenlang tussen verschillende machtscentra op de planeet werd gevoerd. De belangrijkste centra zijn Parijs, Londen en Berlijn in Europa, natuurlijk Moskou, en in de afgelopen beide eeuwen Washington.

In dit verband kunnen we eveneens zien dat hetgeen dat wellicht als locaal conflict wordt voorgesteld, past in een veel grotere geopolitieke strijd van deze belangrijke centra van speciale belangen tegen elkaar. Daarin verschilt het conflict in Syrië niet.
Spoiler! :
Syrië heeft in de Koude oorlog nauwe betrekkingen met de Sovjet-Unie onderhouden. Dat betekent dat zelfs na de val van de Sovjet-Unie Syrië nog steeds betrekkingen met Rusland had. Het gebruikt Russische wapens en tactieken. Het onderhoudt economische, strategische en politieke betrekkingen met Rusland en deelt gemeenschappelijke belangen, waaronder de handhaving van een multipolaire wereldorde, die het primaat van de nationale soevereiniteit benadrukt.

Om deze reden hebben machtscentra van het Westen al tientallen jaren geprobeerd om Syrië uit dit milieu te trekken (samen met veel andere landen). Met de val van het Ottomaanse rijk werd het versplinterde Midden-Oosten eerst door de Europese koloniale machten beheerst, voordat nationale opstanden, die nationale onafhankelijkheid wilden, hen wegvaagden. Diegenen die de koloniale contacten kwijt wilden, die ze afgebroken hadden, zochten de steun van de Sovjet-Unie, terwijl diegenen die tot iedere prijs aan de macht wilden komen vaak de ondersteuning van het Westen zochten.

Het conflict in het jaar 2011 was niet Syrië´s eerste conflict. De Moslimbroederschap, een organisatie die sinds de val van de Ottomanen werd onderhouden door het Britse imperium, werd in de late jaren-70 en de vroege jaren-80 bij een mislukte poging ondersteund om de toenmalige Syrische president Hafez al-Assad ten val te brengen, de vader van de huidige Syrische president Bashar al-Assad. De gewapende militanten die aan dit conflict deelnamen, werden daarna in veiligheidsacties neergeslagen, waarbij veel leden van de Moslimbroederschap een nieuw initiatief van de Saoedi´s genaamd Al Qaida vormden. Beide – de moslimbroederschap en het huidige Al Qaida – zouden niet opgeven en proberen vanaf dat moment het lot van een onafhankelijk Midden-Oosten te beïnvloeden, tot en met de dag van vandaag.

Er is niets “burgerlijk” aan de oorlog in Syrië
In dit verband zien we duidelijk dat Syrië´s jongste conflict deel uitmaakt van deze grotere strijd en absoluut geen “burgeroorlog” is, die zich ontplooit in een vacuüm, waarin buitenlandse belangen pas werden betrokken nadat hij ontstaan is.

De Moslimbroederschap en haar Al Qaida-loot waren er en met hen moest vanaf het begin in het jaar 2011 rekening worden gehouden. Aan het eind van 2011 voerde het Syrische filiaal van al Qaida (Al-Nusra) landelijk operaties uit in een omvang die andere zogenaamde rebellengroepen klein deden zijn. En ze waren niet zo succesvol op grond van de bronnen en de ondersteuning die zij binnen de Syrische grenzen kregen, maar in plaats daarvan op grond van de immense bronnen en de ondersteuning die haar van buitenaf werden toegediend.

Saoedi-Arabië bewapent, financiert en biedt politieke ondersteuning aan veel van deze militante groepen die vanaf het begin in Syrië actief zijn. In werkelijkheid waren veel van deze groepen, waaronder geallieerden van Al Qaida zelf, onlangs aanwezig in Riyad om met hun Saoedische sponsoren te discussiëren over de toekomst van hun gemeenschappelijke onderneming.

Samen met Al-Nusra bestaat ook de zelfbenoemde “Islamitische Staat” (ISIS). ISIS werd, net zoals het Syrische conflict zelf, door de media van het Westen zo lang mogelijk als een creatie in een vacuüm voorgesteld. De herkomst van zijn militaire en politieke kracht werd door de anders alwetende geheime diensten van het Westen als een geheim behandeld. Langzamerhand kwamen er aanwijzingen naar buiten, nadat de Russen hun deelname aan het conflict opvoerden. Toen Russische gevechtsvliegtuigen begonnen met het bombarderen van konvooien, die op weg waren naar respectievelijk terugkwamen van Turks grondgebied, met als doel ISIS, werd het geheim eindelijk bekend. ISIS was, net zoals alle andere militante groepen die in Syrië opereerden, de ontvanger van royale, eindeloze hoeveelheden wapens, geld en strijders, die uit de hele wereld werden binnengesluisd.

Het Syrische conflict werd geboren uit organisaties, die tientallen jaren geleden door centra van buitenlandse belangen werden gecreëerd, en die sindsdien gevochten hebben, echter niet voor de toekomst van het Syrische volk, maar voor een Syrië dat beter in de globale orde paste, die zij geschapen hadden. Het conflict werd aangewakkerd door een stroom aan wapens, geld, ondersteuning en strijders, die niet in Syrië werden gerekruteerd, maar die uit de centra van deze buitenlandse speciale belangen kwamen, uit Riyad, Ankara, Londen, Parijs, Brussel en Washington.

Hoe moet je een einde maken aan een burgeroorlog die niet bestaat?
Als het Syrische conflict door buitenlandse belangen werd gecreëerd, die militante groeperingen al tientallen jaren lang gebruikt hebben om een buitenlandse politiek (in en buiten Syrië) door te drukken, die in wezen uitdraait op een plaatsvervanger invasie, niet op een burgeroorlog, hoe kun je dan een “oplossing” bereiken?

Met wie zou de Syrische regering moeten praten om tot deze oplossing te komen? Zou ze met de leiders van Al-Nusra en ISIS moeten praten, die heel duidelijk de militanten domineren die tegen Damascus vechten? Of zou ze met diegenen moeten praten onder wier bescherming het conflict werd bedreven, Riyad, Ankara, Londen, Parijs, Brussel en Washington, waarbij ze allemaal betrokken schijnen te zijn bij de ondersteuning van zelfs de meest extremistische militante groeperingen?

Als Damascus met politieke leiders in deze buitenlandse hoofdsteden praat, gaat het dan om een “burgeroorlog” of om een oorlog waarin het met deze buitenlandse machten vecht? Op het wereldtoneel is het duidelijk dat deze buitenlandse hoofdsteden volledig voor de militanten spreken, en het verbaast ook niemand dat deze militanten precies datgene schijnen te willen wat deze buitenlandse hoofdsteden willen.

Eerlijkheid bij de beoordeling van in welk soort van conflict Syrië werkelijk verwikkeld is, is de eerste stap bij het vinden van een reële oplossing om een einde aan dit conflict te maken. Het Westen houdt vast aan de bewering dat het om een “burgeroorlog” gaat. Dat maakt het voor haar mogelijk om te blijven proberen het resultaat van het conflict te beïnvloeden en de politieke toestand, waarin Syrië zich na een oplossing zal bevinden. Door de bewering dat de Syrische regering iedere legitimiteit is kwijtgeraakt, versterkt het Westen haar positie in deze context.

Pogingen om de legitimiteit aan de regering te onttrekken, gesteund op het feit dat ze standvastig bleef en groepen gewapende militanten bestreed die door een as van buitenlandse belangen tegen haar werden georganiseerd, zouden een zeer gevaarlijk en niet acceptabel precedent zijn. Het is geen verrassing dat Syrië in deze strijd een toenemend aantal bondgenoten vindt, omdat andere landen zich realiseren dat zij de volgende zullen zijn als het “model Syrië” succes heeft.

De erkenning van het feit dat het conflict in Syrië het resultaat is van buitenlandse agressie tegen Damascus, zou de oplossing heel eenvoudig maken. De oplossing zou er zo uitzien dat het Damascus mogelijk wordt gemaakt de orde binnen zijn grenzen te herstellen, terwijl het of in het kader van de VN of op het slagveld tegen die landen optreedt die het tegen Syrië gerichte geweld aanwakkeren. Misschien is de helderheid van deze oplossing er de reden voor dat diegenen die achter dit conflict zitten zo hard geprobeerd hebben om dit als een burgeroorlog voor te stellen.

Voor diegenen die geprobeerd hebben om met weinig geluk de Syrische “burgeroorlog” sinds 2011 enige zin te geven, is de verklaring simpel – het is geen burgeroorlog en het was nooit eentje. Door hem vanaf het begin als plaatsvervangende oorlog (of zelfs al voordat hij begonnen was) te beschouwen, zal het iemand helder inzicht geven, dat hem enorm zal helpen te begrijpen wat deze duidelijke oplossingen zijn, maar alleen als hij tot dit inzicht komt.

Bron: www.contra-magazin.com

Auteur: Ulson Gunnar

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron
https://ejbron.wordpress.com/2017/02/26 ... it-eentje/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Pilgrim »

Syrië: Rusland wijst nieuwe sancties tegen Assad af

Geplaatst op 4 maart 2017

Afbeelding
De Syrische president Assad en de Russische president Poetin.

De Russische president Vladimir Poetin heeft zich korte tijd voor de stemming in de VN-veiligheidsraad tegen nog meer strafmaatregelen tegen Syrië uitgesproken. Deze zouden er veelmeer aan bijdragen “vertrouwen de beschadigen of te ondermijnen”, zei Poetin in Bisjkek, de hoofdstad van de Kirgizische Republiek.

Poetin maakte met zijn standpunt duidelijk dat en waarom zijn land het door de VS, Frankrijk en Groot-Brittannië ingebrachte resolutieontwerp in de VN-veiligheidsraad afwijst. Dit voorziet in strafmaatregelen tegen elf Syriërs en tien Syrische instellingen vanwege de vermeende inzet van gifgas. Rusland beschikt over een vetorecht in de VN-veiligheidsraad en zodoende over de mogelijkheid de sancties te stoppen.

In Bisjkek betreurde Poetin dat de huidige VN-Syrië-onderhandelingen in Genève tussen de regering van president Bashar al-Assad en diens gewapende vijanden “niet zo vlekkeloos opschieten als verwacht”. De Russische viceminister van Buitenlandse Zaken, Gennadi Gatilov, zei in Genève bovendien dat, behalve de drie thema´s regeringsleiding, grondwet en verkiezingen, ook per se het thema “terrorisme” op de agenda zou horen.

Onder waarnemers is het een openbaar geheim dat een groot deel van de bewapende “oppositie” in Syrië in ieder geval tot enkele maanden geleden vooral door Arabische landen, maar ook uit de VS en Groot-Brittannië ondersteund en gefinancierd werd. In hoeverre daar iets aan verandert door de regeringswisseling in de VS, moet worden afgewacht.

Bron: http://zuerst.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/03/04 ... -assad-af/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Opstand in Syrië

Bericht door sjun »

De draadtitel doet eigenlijk geen recht aan wat er plaatsvond. Met de kennis van nu zou je over een door George Soros en consorten geëntameerde en gefinancierde destabilisering van Syrië kunnen spreken. In Canada zie je iets soortgelijks via de gekochte partij van Justin Trudeau plaatsvinden.
:thinking:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Teva Teff

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Teva Teff »

Dhana schreef:
'Tijdens opstand 88 gevangen Syriërs bezweken'

DAMASCUS - Tijdens de al maanden durende onderdrukking van actievoerders in Syrië zijn vermoedelijk zeker 88 mensen in gevangenschap om het leven gekomen.

In andere jaren registreerde Amnesty International jaarlijks zo'n vijf omgekomen gedetineerden per jaar in Syrië.

Dat stelt de mensenrechtenorganisatie in een dinsdag gepubliceerd rapport. ''De verhalen over martelingen die we hebben ontvangen, zijn afschuwelijk'', zegt Neil Sammonds, onderzoeker van Amnesty International voor Syrië.

''We vermoeden dat de Syrische regering de eigen bevolking op een enorme schaal systematisch vervolgt.''

Betogingen

Alle 88 omgekomen gedetineerden naar wie in het rapport van Amnesty International wordt verwezen, zijn samen met duizenden anderen opgepakt nadat begin maart de massale betogingen tegen het regime van president Bashar al-Assad waren begonnen.

De 88 slachtoffers zijn bezweken tussen april en midden augustus, aldus de mensenrechtenorganisatie. Onder de slachtoffers zijn tien kinderen.

Marteling

Volgens Amnesty International is er bewijs dat in zeker 52 van de 88 gevallen de dood van de gedetineerden mede het gevolg was van marteling of een slechte behandeling.

Assad regeert sinds zijn aantreden in 2000 feitelijk als dictator van het Arabische land. Ruim een week geleden meldde de Hoge Commissaris van de VN voor de Mensenrechten, Navi Pillay, dat als gevolg van het brute optreden van leger en politie al ruim 2200 mensen zijn omgekomen.

http://www.nu.nl/buitenland/2602917/tij ... weken.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En dan nog het aantal slachtoffers waar niets van bekend is. Om van te huilen en dan maar blijven beweren dat de islam de religie van de vrede is. Kennelijk zijn de daders wederom geen echte moslims. Ik zou dan graag nog eens de echte moslims willen zien en horen.
Toch een uitstekend openingstopic. Niemand kon toen voorspellen dat deze "Arabische Lente" na augustus 2011 zou uitgroeien tot deze complexe oorlog met honderdduizenden doden.
Overigens, wie heeft de ooit toch redelijk actieve FFI-forummer Dhana , degene die dit topic heeft geopend, verjaagd?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef: Toch een uitstekend openingstopic. Niemand kon toen voorspellen dat deze "Arabische Lente" na augustus 2011 zou uitgroeien tot deze complexe oorlog met honderdduizenden doden.


Hou toch op man. Doe niet zo dom. We zijn nu zes jaar verder, en een normaal denkend mens is nu dus ook zes jaar wijzer, door informatie over die oorlog in te winnen.

Figuren zoals Teva Teff, ( blijkt nu) die hun geest en verstand verstoppen in een afgesloten zuurstof arme grot, blijken dus heel veel informatie te missen, plus dat hun hersens wegens zuurstof gebrek er ook niet beter op geworden zijn.

Ga lekker naar bed Teva, met een Donald Duck. Plaatjes kijken.
Overigens, wie heeft de ooit toch redelijk actieve FFI-forummer Dhana , degene die dit topic heeft geopend, verjaagd?
Mensen zoals jij, die steeds maar schelden op het Christendom.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:
Overigens, wie heeft de ooit toch redelijk actieve FFI-forummer Dhana , degene die dit topic heeft geopend, verjaagd?
Mensen zoals jij, die steeds maar schelden op het Christendom.
Is dat zo?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Pilgrim »

Assad over Amerikaanse grondtroepen in Syrië: Amerikanen zijn hier illegaal

Geplaatst op 12 maart 2017

Afbeelding

De Syrische president Bashar al-Assad heeft in een interview tegen de illegale aanwezigheid van Amerikaanse grondtroepen in Syrië geprotesteerd. Tegenover de tv-zender Phoenix Hong Kong Channel benadrukte Assad nu dat Damascus geen toestemming zou hebben gegeven voor de verplaatsing van Amerikaanse troepen naar Manbij. Daarvoor had het Amerikaanse ministerie van Defensie verklaard extra troepen rondom de stad in het gouvernement Aleppo gestationeerd te hebben, zogenaamd om daar bevriende rebellengroepen of hun aanval op het ISIS-bolwerk Raqqa te ondersteunen.

Assad maakte duidelijk: “Alle buitenlandse troepen die onuitgenodigd of zonder toestemming in Syrië aankomen, zijn binnendringers, onafhankelijk van het feit of ze uit de VS, Turkije of waar dan ook vandaan komen.” Verder zei Assad: “Wat willen ze doen? Tegen ISIS vechten? De Amerikanen hebben bijna alle oorlogen verloren. Ze hebben in geen van de plaatsen waar ze hun troepen naartoe hebben gestuurd succes gehad. Ze hebben alleen maar problemen gecreëerd. Het lukt hen weliswaar heel goed om problemen te creëren en iets te verwoesten. Maar ze zorgen niet voor oplossingen.”

De enige serieuze kracht die efficiënt tegen ISIS op Syrisch grondgebied zou optreden, zou daarentegen Rusland zijn. Assad betwijfelde of het Amerikaanse leger zou kunnen bijdragen aan de vrede in Syrië. Bovendien zouden er momenteel geen officiële contacten met de nieuwe Amerikaanse regering bestaan die zo´n samenwerking mogelijk zouden kunnen maken.

Bron: http://zuerst.de-

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/03/12 ... -illegaal/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie