Opstand in Syrië

In dit forum bespreken wij de onlusten en andere uitwassen van de islamitische revolutie.
Teva Teff

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Teva Teff »

Ik zie het voor de 2de keer geplaatst commentaar van een ( achterlijke? ) moslim die klaarblijkelijk wel het internet kan vinden.
En de foto's van een doodzieke Syrische peuter vlak na de voor hem bijna dodelijk gifaanval van het leger van de despotenschoft Assad en een foto van de nog steeds doodzieke peuter waarschijnlijk een dag later.
Wat is je punt, Ariel?
Of eigenlijk meer, wat is er mis met je?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Pilgrim »

Teva Teff schreef:... Of eigenlijk meer, wat is er mis met je?
Of..., wat is er mis met jou??? Je begint ons zo langzamerhand wat de keel uit te hangen. Je heb een eindeloos grote mond, maar je komt nooit met een spat bewijs.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef:Ik zie het voor de 2de keer geplaatst commentaar van een ( achterlijke? ) moslim die klaarblijkelijk wel het internet kan vinden.
LOL die achterlijke moslim is een Syrische atheistische journalist. Dit is zijn foto. Hij is wel anti Israel. Dat ben ik begrijp je niet met hem eens , maar verder houdt hij menig één in de twitter wereld op de hoogte van wat er zo al gebeurd in Syrie. Oh, ja, hij is volgens mij wel pro Assad.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Tweet van dezelfde ( achterlijke? ) bovenstaande journalist.

Painting by Turkish painter Mustafa Yüce from 2016 used by western propaganda as one of the victims of Khan Sheikhon Idlib chemical attack

Afbeelding

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Teva Teff »

Pilgrim schreef:
Teva Teff schreef:... Of eigenlijk meer, wat is er mis met je?
Of..., wat is er mis met jou??? Je begint ons zo langzamerhand wat de keel uit te hangen. Je heb een eindeloos grote mond, maar je komt nooit met een spat bewijs.
Lief dat je zo voor je baasje opkomt.
[icon_lol.gif]
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Zwartmeer »

Ik kwam nog een mooie tweet tegen:

Afbeelding
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Pilgrim »

De Syrië-pijpleiding: Waarom de pers de waarheid over Syrië niet zal vertellen

Geplaatst op 8 april 2017

Afbeelding

Na alle aanvallen op Trump, die ervan beschuldigd werd in het geheim contact te onderhouden met Poetin om Hillary te verslaan, terwijl tegelijkertijd nooit iemand durfde beweren dat al hetgeen door de onthulde E-mails over de Democratische Partij aan het licht kwam vervalst of veranderd zou kunnen zijn, is het toch wel verbazingwekkend waarom Trump plotseling op het idee kwam om Syrië aan te vallen om te bewijzen dat hij niet onder een hoedje speelt met Poetin. Als zijn militaire adviseurs hem verteld hebben dat het Syrië was dat de gifgasaanval uitvoerde, dan zou hij daar heel voorzichtig mee moeten omgaan. Bij deze draai van 180° van Trump zou het om een valstrik kunnen gaan.

In december 2015 legde ik uit waarom het werkelijk gaat in Syrië en waarom de regering-Obama wilde binnenvallen om Qatar aan een pijpleiding door Syrië te helpen om zodoende op de Europese gasmarkt de Russen te beconcurreren. De Amerikaanse pers ondersteunde Obama door iedereen te laten geloven dat Obama de onschuldige burgers belangrijk vindt die vergast worden. Niets was meer bezijden de waarheid, veelmeer leverden de VS wapens aan “rebellen”, die daarna burgers afslachtten en hen in massagraven gooiden. Obama keek weg, omdat de pijpleiding belangrijker was dan het Syrische volk.

Uiteindelijk heeft nu meer dan een jaar nadat ik over de waarheid achter het Syrië-verhaal schreef de Australische pers het verhaal opgepakt. Het is alleen de vraag: Waarom? Het lijkt erop dat de media alleen de focus verleggen en beweren dat Trump dit voor de pijpleiding zou doen, omdat hun lievelingszoon Obama nu uit beeld is. De mainstream media zijn erop uit Trump te vernietigen. Dat is hetgeen waarop ze door hun concerneigenaren werden afgericht, en die toen door Dan Rather in 2008 werden ontmaskerd, die nu echter de pers als eerlijk en echt verdedigt, terwijl Trump de duivel is, omdat hij de pers vals noemt.

Het is interessant hoe het verhaal verstopt werd om Obama te helpen, alleen maar om het verhaal daarna te brengen om er Trump mee aan te vallen. Het ziet er helemaal zo uit alsof Trump in de val zou lopen, omdat hij er daadwerkelijk van uitgaat dat het om chemische wapens gaat en om het redden van mensen. Het spijt me – dat is allemaal onzin. De bewijzen liggen inmiddels op tafel dat Obama uitgerekend die “rebellen” ondersteunde die ook aanvallen met chemische wapens uitvoerden. Uit onderzoeken uit het jaar 2013 bleek al dat zij het waren die destijds Sarin gebruikt hebben – en niet de Syrische regering.

Bron: http://1nselpresse.blogspot.nl

Bron oorspronkelijk artikel: www.armstrongeconomics.com

Auteur: Martin Armstrong

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/04/08 ... vertellen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Teva Teff

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Teva Teff »

Pilgrim schreef:
De Syrië-pijpleiding: Waarom de pers de waarheid over Syrië niet zal vertellen

Geplaatst op 8 april 2017

/
Ik vermoed omdat het helemaal de waarheid niet is.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Opstand in Syrië

Bericht door sjun »

Zo houdt zo'n jongen zijn eigen wereldje overzichtelijk. Iets soortgelijks maakte ik met autonomen uit de actievoerderswereld mee. Zodra je met tegenstrijdige berichtgeving kwam die ze maar niet konden weerleggen gingen ze in de overschreeuwingsmodus alsof er een bord voor hun kop kwam. Zulk kabaal zet op een forum natuurlijk geen zoden aan de dijk dus wordt hier de overbluffings- herhalings- en kleineringsmodus geprobeerd. Met hetzelfde resultaat. Wat natuurlijk wel kan is dat iemand zijn eigen forum of weblog opricht om volledig zelf de regie en het narratief in handen te hebben. Wie hem niet bevalt kan hij dan bannen. Uiteindelijk blijft dan het eigen onweerlegbare gelijk over.
:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Teva Teff

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Teva Teff »

Er zijn 2 soorten vrouwen. Vrouwen die voor foute mannen vallen en vrouwen die dat niet doen.
De afwijking om stelselmatig, vaak ook levenslang elke keer opnieuw extreem overdreven sympathieën voor de meest extreme foute mannen te koesteren is meestal niet te genezen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Teva Teff schreef:Er zijn 2 soorten vrouwen. Vrouwen die voor foute mannen vallen en vrouwen die dat niet doen.
De afwijking om stelselmatig, vaak ook levenslang elke keer opnieuw extreem overdreven sympathieën voor de meest extreme foute mannen te koesteren is meestal niet te genezen.
Als jij ooit eens gevangenisstraf krijgt, dan ga ik ook op jou vallen, en dan ga ik je lieve briefjes met een huwelijksaanzoek doen. :heart:

Laat het me weten als dat ooit zal gebeuren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:
Teva Teff schreef:Er zijn 2 soorten vrouwen. Vrouwen die voor foute mannen vallen en vrouwen die dat niet doen.
De afwijking om stelselmatig, vaak ook levenslang elke keer opnieuw extreem overdreven sympathieën voor de meest extreme foute mannen te koesteren is meestal niet te genezen.
Als jij ooit eens gevangenisstraf krijgt, dan ga ik ook op jou vallen, en dan ga ik je lieve briefjes met een huwelijksaanzoek doen. :heart:

Laat het me weten als dat ooit zal gebeuren.
Dit is de eerste keer op FFI dat je mij zo razendsnel en zo volkomen begrijpt. En het is nog wel zo'n moeilijk onderwerp. Fijn dat deze keer het kwartje normaal valt.
Teva Teff

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Teva Teff »

sjun schreef:Wat heb je toch een overzichtelijke leefwereld Teva. Het kost natuurlijk wat aan kritisch verstand maar zo lang je daar geen weet van hebt lacht het opperste geluk van het zeker weten je toe. Slechts het klapvee in de vorm van angehauchte massamedia ontbreekt. Dàt doen Erdogan, Trump, Merkel en Poetin dan weer beter maar ze hebben vast ook wat meer ervaring en pecunia beschikbaar.
Voor jou van hetzelfde laken een pak.
Teva Teff schreef: Ik herken desinformatie en bullshit. Jij niet. 9 van de 10 keren dat ik advies krijg van jou om iets te bekijken, kom ik uit op de meest stompzinnige bullshit of meest gewetenloze desinformatie. Jij vindt het misschien fijn om knorrend van genot keer op keer in de allersmerigste bullshit te spartelen, ik dus niet. Ik sta daar boven.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Uitwisseling belegerden in Syrië

Duizenden mensen uit vier, jarenlang belegerde steden in Syrië zijn vrijdag begonnen met hun evacuatie. De uittocht is een gevolg van overeenkomsten die de regering van president Assad en groepen rebellen hebben gesloten.

Burgers en strijders uit twee door jihadisten belegerde plaatsen in het noorden van Syrië, al-Foua en Kafraya, zijn vrijdag aan hun tocht naar regeringsgebied begonnen. Ze worden met tientallen bussen uit de enclaves gereden. Het gaat vooral om sjiieten die er door soennitische extremisten werden belegerd.

Ten noordwesten van Damascus zijn ondertussen soennitische rebellen en families begonnen met hun evacuatie uit de plaatsen Madaya en Zabadani. De plaatsen zijn sinds de zomer van 2015 door regeringstroepen en de sjiitische Hezbollah-militie uit het nabijgelegen Libanon omsingeld. De waarnemers van het in Engeland gevestigde Syrische Observatorium voor de Mensenrechten bevestigden vrijdagmorgen dat de evacués op weg zijn.
13 apr.
A number of buses and #SARC ambulances entered to the besieged towns of Kafaria and Fouaa in northern rural #Idlib to evacuate the civilians

Afbeelding
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Many Syrian refugees have been able to return to their home villages due to peace process developments in the country. The largest refugee camp in the western Latakia Governorate, which had previously been inhabited by some 2,000 families, is now home to a mere 75.
"We were living peacefully together, Muslims and Christians. Then the militants came and began to divide everyone into "us" and "them." People started to run away, 360 families from our villages have lived in refugee camps," the local Sheikh Iad Youssef Hazal said. According to him, the Syrian army supported by Russian aerospace forces subsequently managed to expel the Islamists and people began to return to the town and do repair work.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door King George »

Teva Teff schreef:
Ariel schreef:
Teva Teff schreef:Er zijn 2 soorten vrouwen. Vrouwen die voor foute mannen vallen en vrouwen die dat niet doen.
De afwijking om stelselmatig, vaak ook levenslang elke keer opnieuw extreem overdreven sympathieën voor de meest extreme foute mannen te koesteren is meestal niet te genezen.
Als jij ooit eens gevangenisstraf krijgt, dan ga ik ook op jou vallen, en dan ga ik je lieve briefjes met een huwelijksaanzoek doen. :heart:

Laat het me weten als dat ooit zal gebeuren.
Dit is de eerste keer op FFI dat je mij zo razendsnel en zo volkomen begrijpt. En het is nog wel zo'n moeilijk onderwerp. Fijn dat deze keer het kwartje normaal valt.
Zit je dan met smacht op een liefdesbriefje te wachten? Maar een schizofreen is toch nooit alleen?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door King George »

Jihadi’s bestoken christelijke wijken Aleppo

04 oktober 2016
Auteur: Redactie KN


Afbeelding
Foto: AP

Vooral het afschuwelijke bombardement op het ziekenhuis in Oost-Aleppo kwam afgelopen weekeinde sterk in het nieuws. Volgens lokale bronnen lagen tegelijkertijd de Armeense wijken in het westelijk deel van de stad onder vuur vanuit het rebellengebied.

Opdracht van Turkije
De aanval begon vorige week vrijdag met gericht vuur op de vooral door Armeniërs bewoonde wijken Nor Kiugh en Villa. Volgens lokale ooggetuigen zou Al Nusra achter de beschietingen zitten, in opdracht van Turkije. Bij de beschietingen kwamen vier mensen om het leven. Bij een eerdere beschieting van een andere Armeense wijk werd een persoon gedood. Er vielen verschillende gewonden, van wie twee ernstig.

Gericht tegen burgers
Volgens een lokale Armeense krant, zou Turkije het via zijn “lokale agenten” op de burgers gemunt hebben. Naast de moslimfundamentalistische Al Nusra zou het gaan om Turkmeense groepen en de El Nur Eddin Zanki-beweging.
Tussen 23 en 30 september werden vanuit Oost-Aleppo vooral christelijke wijken onder vuur genomen, waarbij 57 doden vielen, onder wie twintig kinderen. Nog eens 167 mensen raakten gewond.

Ook moslims onder vuur
Een aantal andere christelijke wijken zijn vooral het doelwit van raketbeschietingen en sluipschuttervuur.
Vrijdag werden in West-Aleppo moslims door Al Nusra met raketten beschoten toen zij na het vrijdagmiddaggebed hun moskee verlieten.


Katholiek Nieuwsblad
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Teva Teff

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Teva Teff »

Boem!
Ik zeg het deze keer maar zo: De vijand van mijn vijand is mijn vriend.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Kent u die mop van de in Allah gelovige Syriër?

Afbeelding

ISIS rukt op, Assad schiet met scherp. Een Allah vrezende man in Syrië, genoemd Mohammed, blijft ondanks alles met zijn familie achter in zijn bouwvallig islamitisch huis. Hij bidt tot zijn Allah om zijn familie te sparen. Hij doet dit elke dag vijfmaal met zijn reet omhoog naar Allah, liggend op de grond richting Mekka.

De bommen vallen links en rechts van zijn islamitisch bouwvallig huis, een voertuig van het Vrije Syrische leger rijdt voorbij. "Stap in!" zegt de met doeken om zijn hoofd gewikkelde Allah soldaat. "Nee", zegt Mohammed. "Mijn Allah zal mij redden. De profeet heeft het beloofd en die is te vertrouwen." Er vallen nog meer bommen en granaten, het komt steeds dichterbij. Een vluchtend konvooi met IS-strijders houdt halt bij zijn bouwvallige islamitisch huis. "Kom mee!" roept de IS-commandant. "Nee dank u wel", zegt Mohammed. "Ik weet dat Allah barmhartig is, hij zal mij niet vergeten en daarom beschermen. Het staat immers in de Koran."

De explosies worden heftiger, een helikopter cirkelt boven zijn huis. "Ik werp u een touw", roept de Nederlandse minister van Defensie Hennis (of is het minister van oorlog?) die toevallig in de buurt was, "laat me u omhoog trekken." "Nee", antwoordt Mohammed en stelt hiermee zijn vertrouwen in Allah, de knecht van Mohammed. "In dit donkerste uur zal mijn Allah mij niet verlaten." Maar zijn bouwvallig islamitisch huis wordt even later vol getroffen. Het ruikt naar gas. Mohammed, zijn drie vrouwen, en zijn tien kinderen komen om. In het paradijs roept Allah, Mohammed tot zich. Waarom is hij overleden? wil Allah weten.

"Waarom heeft u mij niet gered?"
vraagt Mohammed teleurgesteld in Allah. "Ik bad tot u, vijfmaal per dag, ik lag op de grond met mijn achterwerk omhoog zodat u mij goed zou herkennen, in de richting van Mekka, en toch heeft u me aan mijn lot overgelaten?"

"Hoezo aan uw lot overgelaten?" vraagt Allah boosaardig. "Ik stuurde u een voertuig van het Vrije Syrische leger, een konvooi dat u wilde meenemen, en een helikopter met nota bene de minister van Defensie van Nederland erin!"
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

'Hans van de Mortel' schreef:
"Hoezo aan uw lot overgelaten?" vraagt Allah boosaardig. "Ik stuurde u een voertuig van het Vrije Syrische leger, een konvooi dat u wilde meenemen, en een helikopter met nota bene de minister van Defensie van Nederland erin!"
Mooi verhaal Hans... :smile7:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Opstand in Syrië

Bericht door mercator »

Ariel schreef: Mooi verhaal Hans... :smile7:
Met alle respect voor Hans, maar het kan nog beter:
Als 3de cirkelt er een helicopter met het Artsen Zonder Grenzen logo boven de woonst van Allahvruchtige Mohammed. Er wordt een pakketje Nederlandse paspoorten en KLM tickets enkele reis Schiphol voor hem en zijn hele vrouwenstal en kroost naar beneden geworpen. Mohammed blijft rustig bidden en een vatbom vol zenuwgas spat uiteen . Allemaal dood.
Tot zijn grote verbazing wordt Mo niet wakker in het paradijs maar in de hel waar hij onophoudelijk gekweld wordt door woeste duivels die hem met rieken terug in de vuuroven schuiven wanneer hij gillend van de pijn eruit wil kruipen ( Hans kan dat veel mooier beschrijven dan ik). Allah komt een kijkje nemen en Mo kreunt Oh Allah waarom zit ik niet aan jou zijde in het paradijs bij de van roomblanke tieten voorziene maagden? Ik die zo vertrouwde op de goedertierende Allah ?
Allah snuift minachtend en antwoordt jij bent een zondaar en je mag voor eeuwig braden in de vuurput want ik wilde dat jij naar Nederland zou gaan om daar met een volgeladen tankwagen op Koningsdag in te rijden op de ongelovige honden en apen op de Dam !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
Ariel schreef: Mooi verhaal Hans... :smile7:
Met alle respect voor Hans, maar het kan nog beter:
Twee weten altijd meer dan een. Voor de rest maken Mercator en Hans regelmatig gebruik van de Heilige Geest die ons doorgaans goed gezind is. Dit is nu wat men in de logica de goddelijke Drie-eenheid noemt en waar gelovige mensen vast wel van gehoord hebben.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52281
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Mahalingam »

Van je vrienden moet je het hebben. Maar wie is vriend?
Het is nogal lastig om bij te houden wie samen met wie vecht tegen anderen.
Zo lees ik dat het opperhoofd van de Hay’at Tahrir Al-Sham (HTS) is dood gemaakt door de Jaish Al-Islam die van de lange arm van Riyad is.
Jaish Al-Islam executes Al-Qaeda commander as rival jihadists slaughter each other in Damascus
Infighting in the East Ghouta peaked on Saturday as jihadist factions clashed with one another on an unprecident scale, leading to the death of a high-ranking commander of Hay’at Tahrir Al-Sham (HTS).

With dozens more killed in the inter-rebel clashes, HTS chief Abu Ayyoub Tasni was shot dead by Jaish Al-Islam just two days after being arrested in the town of Irbeen.

Jaish Al-Islam, a Saudi-funded group, is the largest East Ghouta rebel faction. It is now opposed by HTS, Failaq Al-Rahman (Free Syrian Army group) and Ahrar Al-Sham.
All four factions released statements regarding the clashes, thereby reaffirming them.

Meanwhile, the Syrian Arab Army (SAA) watches with delight from afar. Only three insurgent pockets are left in and around the Syrian capital.
Government forces are currently trying to wrestle control of Al-Qaboun and Barzeh. Once this urban area of East Damascus is liquidated, the SAA will launch a brand new East Ghouta offensive, sources inform Al-Masdar News.
https://www.almasdarnews.com/article/ja ... -damascus/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Pilgrim »

NAVO kraakt: Amerikaanse mariniers in Syrië beschermen Koerden tegen Turkije

Xander, 30-04-2017

Afbeelding
Amerikaanse mariniers en pantserwagens in het noorden van Syrië.

Turkse dictator Erdogan dreigt met totale oorlog tegen Koerden nu VS hun kant kiest

Er wordt geen enkele ruchtbaarheid aan gegeven, maar het Atlantische bondgenootschap kraakt in zijn voegen nu het militair grootste en op één na grootste lidstaat in Syrië recht tegenover elkaar zijn komen te staan. Nadat Turkije onder het mom van de strijd tegen ISIS voor de zoveelste keer een dodelijk bombardement op de Koerden uitvoerde, hebben Amerikaanse mariniers in pantserwagens posities ingenomen bij het dorpje Darbasiyah, op slechts enkele honderden meters afstand van de Turkse grens. De Turkse dictator Erdogan dreigde eerder met totale oorlog tegen de Koerden als de VS hun kant zou kiezen.

Afgelopen week bombardeerden de Turken een hoofdkwartier en wapendepot van de Koerdische YPG milities, die aan de kant van de Amerikanen vechten, onder andere om de stad Raqqa op ISIS te heroveren. Daarbij vielen 20 doden en 18 gewonden. Na de bombardementen braken gevechten uit tussen Turkse en Koerdische troepen.

Op 17 maart namen Amerikaanse mariniers bij de Syrische stad Manbij voor het eerst beschermden posities tegen de Turken in, die op dat moment de stad op de Koerden dreigden te veroveren. Met de bombardementen op 24 april onderstreepte Turkije maar weer eens dat het opnieuw glashard had gelogen toen het beweerde zich militair uit Syrië terug te trekken – iets dat de komende jaren nog veel vaker zal gebeuren, en waar het slappe en immer naïeve Europa, dat nog altijd onderhandelt met Turkije over het EU-lidmaatschap (!), steeds grotere schade van zal ondervinden.

Turkije stelt ‘eigen belang’ boven strijd tegen ISIS
De bombardementen waren een duidelijke boodschap van Erdogan aan de president Trump en Putin: Turkije streeft in Syrië zijn eigen belangen na, en dat gaat boven de eventuele steun aan Amerika en Rusland in het bestrijden van ISIS. De Koerden constateerden op hun beurt dat noch de VS, noch Rusland het aandurfde Turkije openlijk en officieel te waarschuwen. Desondanks besloten ze de Amerikaanse belofte dat ze zouden worden beschermd te vertrouwen.

Na de Turkse bombardementen kon de regering Trump dan ook niets anders doen dan een beschermend cordon van Amerikaanse mariniers rond de Koerden te leggen, omdat die na het Turkse bombardement uit de anti-ISIS coalitie dreigden te stappen.

Militaire confrontatie Amerikanen en Turken nu mogelijk
Pentagon woordvoerder kapitein Jeff Davis bevestigde dat president Trump een belangrijk besluit heeft genomen door de Koerden met Amerikaanse troepen te beschermen. De Turkse dictator Erdogan heeft namelijk meerdere malen gedreigd met een totale oorlog tegen de Koerdische bevolking –die hij steevast ‘terroristen’ noemt- als de VS hun kant zou kiezen.

Ooit was het ondenkbaar, maar hierdoor kan nu de uiterst precaire situatie ontstaan dat Amerikaanse en Turkse soldaten en vliegtuigen elkaar onder vuur nemen, en dat terwijl beide landen officieel zijn verenigd in de NAVO. In diplomatiek opzicht valt sowieso het nodige vuurwerk te verwachten als Trump en Erdogan op 25 mei deelnemen aan de NAVO topontmoeting in Brussel.

Xander

(1) DEBKA

http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... en-Turkije
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12624
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Opstand in Syrië

Bericht door sjun »

Hoor ik daar een opmars naar de bevrijding van Constantinopel?
:smartass:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Plaats reactie