Opstand in Syrië

In dit forum bespreken wij de onlusten en andere uitwassen van de islamitische revolutie.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Oei!!!! Dat is schrikken...Assad houdt niet van halve maatregels..Warmtebeelden van een nachtwandeling. Een colonne versgeronselde jihadi's wordt door de SAA nachts naar Allah geholpen.
Heel veel bommen ingraven langs een wandelpaadje en dan op het groene knopje drukken. Boem..... :explode:

Kijk tip filmpje
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Pilgrim »

Islamitische terroristen van ISIL dwingen christenen belasting (“djizja”) te betalen in ruil voor “bescherming”.

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Syrische rebellen en media van de oppositie hebben maandag geclaimd dat het regeringsleger opnieuw chemische wapens heeft ingezet. Op gezag van medische bronnen meldden ze maandag dat minstens vier rebellen door gifgas zijn gedood in de plaats Adra, dicht bij de hoofdstad Damascus. De bewering kon niet worden gecontroleerd door onafhankelijke waarnemers.

Volgens het bericht hebben militairen gifgas in een tunnel laten lopen waarin rebellen van het zogeheten 'Leger van Islam' zaten verscholen. Nog eens 20 mensen raakten volgens de oppositiebronnen gewond.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Mahalingam »

Pech voor de rebellen. Dat wordt op een houtje bijten want een route naar Libanon is nu afgesloten voor ze.
Cruciaal steunpunt rebellen Syrië gevallen
Yabroud, dat een ruim blik- en dus schootsveld biedt op een belangrijke verbindingsweg tussen Libanon en Syrië, was een cruciale schakel in de aanvoerroutes van de rebellen die de Syrische president Bashar Assad al sinds 2011 bevechten. Nu het laatste bastion van de opstandelingen in de bergachtige regio Qalamoun is gevallen kan Damascus de bevoorrading door hun medestanders in Oost-Libanon afsnijden.
http://www.nrc.nl/nieuws/2014/03/16/cru ... -gevallen/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Pilgrim »

Gruwelijk! De door Obama gesteunde ISIS-jihadi’s onderhouden slachthuizen voor christenen en sommige moslims

Posted on 18 maart 2014

Afbeelding

Saif-al-Adlubi vertelt zijn verhaal; hoe een Egyptische slachter de rij van te executeren mensen inspecteert. Al-Adlubi zag hoe minstens twee Armeniërs wachtten op hun executie, omdat niemand de losprijs van $ 100.000 per persoon kon betalen. Al-Adlubi verklaart: “Hij greep de nek van een oude Armeense christen en zei tegen hem dat hij een oude man was met een zachte nek. Hij hoefde daarom zijn mes niet te scherpen.” Saif Al-Adlubi vertelt over zijn miraculeuze ontsnapping naar een Turks dorp vanuit Syrië. Hij was waarschijnlijk een van de weinige overlevenden die alarm kon slaan over een van de systematische, gruwelijke menselijke vernietigingskampen onder de Takfiri Jihadi’s van ISIS (ofwel Dai’sh).

Al-Adlubi was een fundamentalist die zich bij het FSA (Free Syrian Army) aansloot. Hij was militant en media-agent voor het FSA. Hij werd door Da’ish gevangen genomen en vertelt hier zijn afschuwelijke verhaal over hoe er onder het Assad-regime nooit zulke verschrikkingen hebben plaatsgevonden zoals heden. Hij was een van de weinige overlevenden toen een Syrische militie de Da’ish versloeg.

Op grond van de islamitische Da’ish-theologie zou hij worden geofferd als martelaar en afgeslacht vanwege zijn zonden. Dit is niet dezelfde straf als die voor christenen, want zij zullen volgens hen branden in de hel. Voor zijn bevrijding zag Al-Adlubi de lichamen van jonge mannen die systematisch werden afgeslacht en van hun ingewanden ontdaan.

De gevangenissen van ISIS zijn miniversies van de Nazi-concentratiekampen, maar dan nog veel gruwelijker. Ze vormen systematische slachthuizen en moordcentra voor christenen en moslims die de Takfiri-ideologie niet aanhangen. Eenmaal schuldig bevonden, worden de slachtoffers als vee behandeld.

ISIS betekent Islamitische Staat in Irak en de Levant/Syrië en is ook bekend als Da’ish. “Rescue Christians” heeft tevens bewijzen van een ander slachthuis in handen gekregen van een Syrische christen genaamd Toume, die de verhalen bevestigen.

Umm Muhammad was een Soeni-vrouw die de leiding had over het slachten van mensen. In de film is te zien hoe de lichamen als vee in stukken wordt gehakt. Wat opvalt is hoe “netjes”de lichamen in stukken zijn gehakt zonden duidelijke martelsporen. Het verhaal klopt. Toume bevestigde wat Al-Adlubi zei en hij leverde filmmateriaal als bewijs.

Hier zie je het Siba slachthuis in Homs:

“Het slachthuis stond op een geïsoleerde heuvel zonder huizen rondom. Ik zag lichamen ondersteboven hangen als geslachte schapen”, aldus Al-Adlubi. De Egyptische beul inspecteert de rij mannen die geslacht zullen worden: Armeense en Syrische christenen, Sjiieten en zelfs Suni’s. Ze werden allen geïnspecteerd, daarna onthoofd vanaf het begin van de nek, dan van ingewanden ontdaan en ondersteboven opgehangen. Het verhaal wordt ondersteunt door bewijs uit Al-Bayyada, een ander slachthuis. Ook daar werd op dezelfde manier geslacht.

Saif Al-Adlubi’s nachtmerrie was voorbij toen Syrische milities de gevangenis in Edbana bevrijdden.

We rapporteren hierover vanwege de systematische vernietiging van christenen, Sjiieten en Soeni’s die het oneens zijn met de Takfiri-theologie. Het verhaal doet denken aan de vernietiging van de Europese Joden en andere minderheden. Ook toen werd daar weinig ruchtbaarheid aan gegeven.

Wij voorspellen dat de geschiedenis zich voor de christenen in Irak en Syrië zal herhalen. De gruwelijkheden van de moslims in de Syrische slachthuizen lijken veel op het geweld dat de Ottomaanse Turken pleegden. Dit sadisme, deze wreedheid werd gepleegd op dezelfde manier als met islamitische dierenoffers. Het is moslims toegestaan een mens te offeren i.p.v. een dier. Deze traditie van menselijke offers is gebaseerd op het oude verhaal van Khalid Abdullah al-Kasri, die in plaats van een dier Jaad bin Durham ritueel offerde op het islamitische offerfeest.

Dit is de islamitische realiteit. Het is een heidense, totaal verdorven, sadistische religie. Het haalt de ziel uit de mens en verwijdert ieder menselijk gevoel. Walid Shoebat probeert christenen te redden van de Syrische gruwel. Steun hem in zijn werk.

Bron: www.barenakedislam.com (pas op: gruwelijke beelden!)

Vertaald uit het Engels door: Ekster

http://ejbron.wordpress.com/2014/03/18/ ... more-58277
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Mahalingam »

Dit was vorige zomer:
Pilgrim schreef:Weer een stuk cultuurgoed naar de knoppen. :unhappy:
VIDEO: Kameraadstrijders van Rutte en Samson schieten kruisridderbircht Krak des Chevaliers aan flarden
[...]
En dan nu:
Syrisch leger herovert kruisvaardersburcht Crac des Chevaliers
Het Syrische leger heeft de historische kruisvaardersburcht Crac des Chevaliers heroverd op rebellen. De Syrische staatstelevisie meldde vandaag dat militairen de Syrische vlag hebben gehesen op de burcht uit de 12e eeuw.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/13828/Bu ... iers.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Pilgrim »

Christenen Syrië bijten terug

Geplaatst door Herman Meijer op 27 maart, 2014

De oorlog in Syrië duurt al drie jaar. Vele slachtoffers vielen. De christenen in Syrië zijn tot nu toe flink de sigaar. Deze minderheid is dat zat. Steeds meer christenen pakken ook de wapens.

Enkele jaren geleden woonden er nog ruim twee miljoen christenen in Syrië. Daarmee waren zij toch een substantiële minderheid in dit overwegend islamitische land. Toen de burgeroorlog uitbrak, holde de situatie echter achteruit. De terroristen, die in sommige delen van Syrië de macht grepen, zien het doden van zoveel mogelijk christenen als een opdracht van Allah.

Zij slagen daar goed in. De afgelopen jaren zijn veel christenen vermoord. Sommigen enkel en alleen vanwege een westers/Bijbels klinkende naam als Paul of John. Ontvoeringen, aanslagen en onthoofdingen van en op christenen zijn het 'nieuws' van elke dag. Dat heeft geresulteerd in een grote wegstroom van vele christenen naar veiligere oorden. Schattingen wijzen er op dat ongeveer een half miljoen christenen zijn gevlucht. Dat is een kwart van de oorspronkelijke christelijke bevolking.

Vredelievend
Nu laten christenen in het Midden-Oosten altijd verschrikkelijk veel over zich heen komen. Men is ongelofelijk vredelievend. Bomaanslagen worden nooit beantwoord. Moslims ontvoeren doen christenen ook niet. Filmpjes op YouTube waarin christenen moslims onthoofden? Onvindbaar. Toch grepen christenen in Syrië de afgelopen tijd al een aantal keer naar de wapens. Men is het zat. Vrouw en kinderen moeten beschermd worden. De bewapening van christenen neemt dan ook steeds serieuzere vormen aan.

Het Libanese televisiestation OTV (Orange TeleVision) zond recentelijk een opzienbarend interview uit met ene Bishr al-Yaziji, een Syrische christen. Hij richtte een gewapende militie op die zich de Lions of the Canyon noemt. Zijn militieleden werden getraind en bewapend door het Syrische leger en kregen vervolgens officieel erkenning.

CAR
Dat het Syrische leger de christelijke milities helpt, is natuurlijk niet vreemd. Hoe meer mensen tegen de 'rebellen' vechten, hoe beter. Ik heb ook begrip voor de mensen achter Lions of the Canyon. Toch maak ik me zorgen. In de Centraal Afrikaanse Republiek richtten christenen ook milities op om zichzelf te beschermen en te vechten tegen de islamitische agressie. Uiteindelijk liep het uit de hand en begingen ook de christelijke milities vele misdaden.

Laten we hopen dat de christenen in Syrië zich kunnen inhouden. Maar laten we vooral hopen dat de islamitische terreur in het land snel stopt.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... jten-terug
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door silkyboxershortXL »

Afbeelding
painting Anthony Freda
Here is the you tube "Start a false flag war with Syria"
http://www.youtube.com/watch?v=c-1GooSDwJ8Turks gesproken
Erdogan sluit Turkye af van you tube De al eerder verkondigde twitter ban is door het Turkse gerechtshof niet legaal bevonden.
Meer
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

De Nederlandse pater Frans van der Lugt is vermoord in Homs. Ik had respect voor de man. Hij wilde niet vertrekken uit Syrie omdat hij arme mensen wilde helpen, en nu is hij dood. Pater Frans van der Lugt is een held met een te groot vertrouwen in de mensheid. moslims.

Afbeelding
Gewapende mannen ontvoerden hem maandagochtend tegen 8 uur (plaatselijke tijd) uit zijn woning, sloegen hem en schoten hem voor het huis met twee kogels door het hoofd. Dat heeft secretaris Jan Stuyt van de Nederlandse Orde van de Jezuïeten laten weten.

Van der Lugt, geboren op 10 april 1938 in Den Haag, woont sinds 1966 in het Midden-Oosten. Als jonge psychotherapeut woonde hij eerst in Libanon, waar hij een opleiding tot jezuïet volgde. Zo'n vijf jaar later vertrok de pater naar buurland Syrië, waar hij onderwijs gaf. Hij werkte in Homs met jongeren met een beperking en zorgde voor de zwakken die door het geweld hun buurt niet konden ontvluchten.

Van der Lugt kreeg van de Syrische regering een stuk grond van vijftig hectare ter beschikking, waar hij samen met de lokale bevolking groenten verbouwde.

De pater heeft altijd geweigerd om Homs te verlaten. Ook toen er in de stad een burgeroorlog uitbrak, wilde hij blijven om de inwoners zo veel mogelijk te helpen. „Ik blijf bij mijn mensen. Ik ben de herder van mijn schapen”, was zijn antwoord, liet secretaris Stuyt enkele maanden geleden weten.

bron
Jammer... Hier is de pater te zien op een video.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Strijders van het extremistische al-Nusrafront hebben maandag in de oude stad van Homs de Nederlandse pater Frans van der Lugt vermoord. Dat zei de gouverneur van de provincie Homs, Talal al-Barazi. Het Nusrafront is een vertakking van al-Qaeda.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door xplosive »

Laat de Russen dat soort moslims die tot zulke dingen in staat zijn maar uitroken. Onder Obama zullen de Amerikanen (en in dat kielzog : de West-Europeanen) geen vinger uitsteken om de christenen in Syrië te helpen en dat weten die lafhartige moordmoslims maar al te goed.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Bedankt klootzak Obama!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Strijders van het extremistische al-Nusrafront hebben maandag in de oude stad van Homs de Nederlandse pater Frans van der Lugt vermoord. Dat zei de gouverneur van de provincie Homs, Talal al-Barazi. Het Nusrafront is een vertakking van al-Qaeda.
Behoorden wij niet tot de spaarzamen die zich vanaf het begin van de islamitische revolutie in Syrië pro regering Assad opstelden? En dat was niet voor niets. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Sterker nog, ik minacht en walg van de politieke huichelachtige gluiperds van de moraal politiek en verraders van de waarheid, die met alle geweld mooie sier wilden maken met gladjanus lul-de-behanger Obama aan de top die het rebellen schorem met geweld aan de macht wilde helpen.

Mijn innerlijke woede is groot.

Dit versterkt nogmaals mijn overtuiging dat islam met wortel en tak uitgeroeid dient te worden, wil de beschaving van het gezonde verstand nog een kans van slagen maken.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door silkyboxershortXL »

Moet dit filmpje in de draad over Obama of over Syrie?
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Opstand in Syrië

Bericht door mercator »

Ariel schreef:De Nederlandse pater Frans van der Lugt is vermoord in Homs. Ik had respect voor de man. Hij wilde niet vertrekken uit Syrie omdat hij arme mensen wilde helpen, en nu is hij dood. Pater Frans van der Lugt is een held met een te groot vertrouwen in de mensheid. moslims.
Hij is dan nog helemaal voor niets gestorven want hij wordt onmiddellijk al gerecupereerd voor de multicul-zaak. Zag ik gisteren op de EO: véél lof voor de moderne pater die Allah en God hetzelfde vond en multireligieuze feestjes organiseerde waar iedereen o zo oecumenisch aan mocht meedoen( hij beoefende ook blijkbaar yoga zodat ik dacht pff wat een geitenwollen sok), maar helemaal NIKS over de lui die hem kapot gemaakt hebben, de moslims waar Van der Lugt zo een groot hart voor had.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Bedankt klootzak Obama!

Bericht door King George »

'Hans van de Mortel' schreef:
Ariel schreef:Strijders van het extremistische al-Nusrafront hebben maandag in de oude stad van Homs de Nederlandse pater Frans van der Lugt vermoord. Dat zei de gouverneur van de provincie Homs, Talal al-Barazi. Het Nusrafront is een vertakking van al-Qaeda.
Behoorden wij niet tot de spaarzamen die zich vanaf het begin van de islamitische revolutie in Syrië pro regering Assad opstelden? En dat was niet voor niets. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Sterker nog, ik minacht en walg van de politieke huichelachtige gluiperds van de moraal politiek en verraders van de waarheid, die met alle geweld mooie sier wilden maken met gladjanus lul-de-behanger Obama aan de top die het rebellen schorem met geweld aan de macht wilde helpen.

Mijn innerlijke woede is groot.

Dit versterkt nogmaals mijn overtuiging dat islam met wortel en tak uitgeroeid dient te worden, wil de beschaving van het gezonde verstand nog een kans van slagen maken.
Het is zoiets als een rotte kies amputeren. Kiespijn kunnen we missen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

silkyboxershortXL schreef:Moet dit filmpje in de draad over Obama of over Syrie?

Volgens mij staat het filmpje goed in dit topic.
Maar Obama is een enorme zak. Wij wisten dat al . Als Obama en zijn kornuiten geen wapens aan de rebellen gegeven had, dan was de oorlog daar al jaren geleden afgelopen, en waren er veel minder slachtoffers gevallen.

De presentator zegt...Misschien worden de wapens ooit nog eens tegen ons Amerikanen gebruikt. Het zou mooi zijn als Obama eens zo'n lange afstand wapen op zijn hersens krijgt. Ik ga er dan niet om huilen, maar denk dan..."dat is een mooi voorbeeld van karma. "
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door King George »

Uit de heup: Frans van der Lugt

Vier redenen voor de dood van de pater

Arnold Karskens:

Er wordt druk gespeculeerd over het motief van de moord op pater Frans van der Lugt gisteren in Syrië. Laat ik duidelijkheid brengen. Het zijn er vier. Hij was een buitenlander. Hij was christen. Hij waarschuwde voor de verborgen islamistische agenda van de ‘Arabische lente’. En de opstandelingen verliezen terrein in zijn woonplaats Homs. Met pater Frans van der Lugt sterft een vreedzame oplossing voor de chaos. In het Midden-Oosten zijn de onverdraagzamen vaandeldrager.

TPO
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

De orde der jezuïeten denkt dat Frans van der Lugt vermoedelijk vermoord is omdat de vrouw van president Assad eens een bezoek bracht aan het levenswerk van de jezuïet, een landbouwproject. De jezuïeten willen het geloof er niet bij betrekken, en houden het dus politiek.

Ik denk dat Arnold Karskens gelijk heeft. Alleen het feit dat de pater Christen was, was genoeg om hem te vermoorden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Opstand in Syrië

Bericht door mercator »

Ariel schreef:De orde der jezuïeten denkt dat Frans van der Lugt vermoedelijk vermoord is omdat de vrouw van president Assad eens een bezoek bracht aan het levenswerk van de jezuïet, een landbouwproject. De jezuïeten willen het geloof er niet bij betrekken, en houden het dus politiek.

Ik denk dat Arnold Karskens gelijk heeft. Alleen het feit dat de pater Christen was, was genoeg om hem te vermoorden.
In die démarche van de Jezuïeten staat dus impliciet dat de pater zelf schuld had aan zijn executie. Hij had maar niet de kant van het monster Assad moeten kiezen tegen de in principe nobele rebellen . Exact dezelfde redenering als de Gutmenschen hier die alle Marokkanen overlast een aanvaardbare reactie op discriminatie en racisme vinden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door King George »

sjun schreef:Interessante info, uiteraard niet bij de publieke omroep waaraan u verplicht meebetaalt via de belastingaanslagen:

Muslim Persecution of Christians


Allah blijkt de grootste moordenaar en vernielzuchtige, als ik de beelden met de uitspraken combineer.
GLOBAL Persecution Of Christians On The Rise (2014)

Pas op. Gruwelijke beelden.
Spoiler! :
http://uitmedelijden.50.forumer.com/en- ... #p12508401
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Pilgrim »

Turkije vermoedelijk achter gifgasaanval in Syrië

Posted on 11 april 2014

Afbeelding
Syrische slachtoffers van gifgas: zware beschuldigingen tegen Turkse regering.

De Amerikaanse onderzoeksjournalist Seymour Hersh heeft zware beschuldigingen geuit tegen de Turkse regering. Volgens Hersh komt de gifgasaanval bij Damascus op 21 augustus 2013, waarbij 1.700 mensen om het leven kwamen, op haar rekening. De Turkse minister-president Erdoğan zou hiertoe opdracht hebben gegeven om de VS te betrekken bij een oorlog tegen Syrië. De Amerikaanse president Barack Obama had de inzet van gifgas daarvoor de “rode lijn” genoemd en hiervoor later de Syrische president Bashar al-Assad verantwoordelijk gemaakt.

In een bericht voor de “London Review of Books” beriep Hersh zich op gesprekken met mensen van de Amerikaanse geheime dienst. Volgens deze gesprekken is men in Amerika pas aan het eind van het jaar 2012 tot de conclusie gekomen dat de opstand tegen Assad mislukt was. De turkse regering wilde tot iedere prijs een nederlaag verhinderen, waarvoor zij echter Amerika tot een direct ingrijpen in het militaire conflict had moeten bewegen.

Turkije smokkelde Sarin naar Syrië
In werkelijkheid stond er volgens Hersh een Amerikaanse aanval op stellingen van het Syrische leger op punt van beginnen. Chemische proeven van de aanslag bij Damascus, die de Britse geheime dienst veilig stelde, hadden echter een deelname van Syrische regeringstroepen uitgesloten. Bij het hier ingezette gifgas ging het om Sarin, dat een andere chemische structuur bezit dan die in de bestanden van Assad.

“We wisten van enkele mensen in de Turkse regering”, citeert Hersh nu een Amerikaanse ex geheimagent, “die dachten Assad met een aanval met Sarin in Syrië kapot te kunnen maken.” Daartoe werd een aanslag op Damascus gepland, toen zich daar in augustus inspecteurs van de VN bevonden. In het voorjaar van 2013 kwamen Amerikaanse en Britse diensten erachter dat Erdoğan het radicaalislamitische Al-Nusra-Front had laten scholen in de productie en het gebruik van Sarin. Ook was er Sarin uit Turkije gesmokkeld.

Provocatieve aanval op Turkije gepland
De Turkse regering wees iedere betrokkenheid van de hand. Regeringswoordvoerder Bülent Arinc noemde het bericht volgens “Focus” een “pure leugen”. Ook het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken zei dat er geen twijfel over bestond dat Syrische regeringstroepen voor de gifgasaanval verantwoordelijk waren. De Turkse regering liet onlangs nog het videokanaal YouTube verbieden, nadat er compromitterende geluidsopnames van regeringsleden werden gepubliceerd.

Behalve corruptieschandalen, waar leden van de regering bij betrokken waren, is er o.a. ook een gesprek tussen minister van Buitenlandse Zaken Ahmet Davutoglu, de chef van de geheime dienst Hakan Fidan en twee andere hoge ambtenaren te horen, hoe zij een aanslag op Turkije bespreken om een Turkse invasie te rechtvaardigen. Volgens de opname planden ze het afvuren van acht raketten vanuit Syrië. Erdoğan hekelde de publicatie van het gesprek als een aanval op de nationale veiligheid van Turkije.

Hersh, die dinsdag zijn 77e verjaardag vierde, is een van de bekendste huidige onderzoeksjournalisten. Hij schreef vooral voor de “New York Times” artikelen met het zwaartepunt op biologische en chemische oorlogsvoering. In 1969 maakte hij het bloedbad van My Lai bekend en droeg daarmee wezenlijk bij aan de aftocht van Amerika uit de Vietnamoorlog. Tien jaar geleden zorgde hij voor opzien, toen hij de folteringen in de door het Amerikaanse leger geleide gevangenis Abu Ghuraib in Irak openbaarde.

Lees hier het volledige artikel in de “London Review of Books”: http://www.lrb.co.uk

Bron: http://jungefreiheit.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

http://ejbron.wordpress.com/2014/04/11/ ... more-59994
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door xplosive »

Het is duidelijk : het is één groot internationaal islamistisch complot dat zich in Syrië voltrekt. Als óók de Russen bij nader inzien zich hier niet de vingers aan willen branden, doordat ze de internationale weerstand onder leiding van de VS te zeer vrezen, dan is Syrië reddeloos verloren en wacht Syrië de totale genocide van alles wat niet strengfundamentalistisch islamitisch is. Turkije laat nu zijn ware gezicht zien. Turkije moet uit de NAVO !
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Opstand in Syrië stelt al niets meer voor.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

xplosive schreef:Het is duidelijk : het is één groot internationaal islamistisch complot dat zich in Syrië voltrekt. Als óók de Russen bij nader inzien zich hier niet de vingers aan willen branden, doordat ze de internationale weerstand onder leiding van de VS te zeer vrezen, dan is Syrië reddeloos verloren en wacht Syrië de totale genocide van alles wat niet strengfundamentalistisch islamitisch is. Turkije laat nu zijn ware gezicht zien. Turkije moet uit de NAVO !
Oprotten met alles dat naar die verderfelijke primitieve zandbak sekte van 1400 jaar geleden riekt en in achterlijkheid mooie sier wil maken. Jammer voor Turkije. Het land behoort tot de hoogste standaard van technologische kennis in Europa. Tsja . . . helaas zijn al die intellectueel intelligente hooggeschoolde krachtpatsers GEEN moslim. En in een democratie - die Turkije HEEEEL goed van pas komt - voert de meerderheid die dom en moslim verdwaasd is, het weerzinwekkend primitieve oer achterlijke non succes van de islam aan.

Trouwens, de Duitse Geheime Dienst is al weer on speaking terms met de Geheime Dienst van Syrië. De contacten van weleer zijn weer in goede harmonie hersteld.

De Syrische islamitische slachting en demonstratie van het ware gezicht van de islam is op zijn retour en is een aflopende zaak van Allah. Allah heeft ons in de kaart gespeeld. Daar was ik altijd van overtuigd. Allah heeft namelijk geen keuze. De ware God heeft een vrije wil. Maar Allah is zoals bekend de bijwagen, de krachteloze knecht, die aan al de wensen van de historisch psychopatische oorlogscrimineel Mohammed tegemoet moest komen en beschikt derhalve niet over een vrije wil.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door Ariel »

Bij onze ware religie vrienden kunnen we in hun Wekelijkse beschouwingen lezen dat: ‘Pater Frans een Syrische NSB’er was’

Het is dus niet erg dat hij dood is. Wel nee, het is een zegen, en prijs die man niet, maar verontschuldig je je als christen dat hij Assad steunde. Hemel hem niet op, maar probeer hem zo snel mogelijk te vergeten. Want hem prijzen is net zo ongepast en debiel als het prijzen van Mussert.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Opstand in Syrië

Bericht door King George »

Oppositie blijft hameren op onderzoek naar Turkse rol in Syrië

door Servaas van der Laan 17 apr 2014

Afbeelding
De misdaden van jihadist Abu Banat (tweede van rechts) zouden door Turkije worden verzwegen


Nederland moet ophouden NAVO-bondgenoot Turkije het hand boven het hoofd te houden als het gaat om inmenging in de Syrische burgeroorlog. Het kabinet kan de vele aanwijzingen voor Turkse steun aan jihadisten in Syrië niet langer aan de kant schuiven.

Dat vindt een groot deel van de oppositie in de Tweede Kamer.

Niet meer wegkijken

'Er moet, op welke manier dan ook, een onderzoek komen naar de Turkse rol on Syrië,' zegt SP-Kamerlid Harry van Bommel tegen elsevier.nl. 'Er zijn zoveel aanwijzingen, en misschien wel bewijzen, het kabinet kan er niet meer voor wegkijken'.

Eerder deze week liet minister Frans Timmermans (PvdA) van Buitenlandse Zaken weten 'geen indicaties' te hebben voor Turkse steun aan jihadisten. De minister ziet dan ook niets in een onafhankelijk onderzoek.

Aartsbisschoppen

Maar daar legt de oppositie zich niet bij neer. Donderdag ontving CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt de Turkse onderzoeksjournalist en advocaat Erkan Metin in de Tweede Kamer voor een hoorzitting.

Metin deed onderzoek naar twee aartsbisschoppen die in Syrië door onbekenden werden ontvoerd. Volgens Metin werden de twee geestelijk leiders ontvoerd door Abu Banat, een gewelddadige jihadist uit de Kaukasus.

Verhullen

Turkije zou Banat, die afgelopen zomer in Konya werd gearresteerd, het hand boven het hoofd houden en valse informatie over diens arrestatie verspreiden.

De jihadist staat in Istanbul terecht wegens verboden wapenbezit en banden met een terroristische organisatie, maar niet voor de ontvoering van de bisschoppen en misdaden tegen de menselijkheid.

Bewijzen op straat

'Waarom blijft de Turkse regering dit soort zaken verhullen?' zegt Metin in een gesprek met Elsevier. Volgens de onderzoeker liggen de aanwijzingen voor Turkse steun aan Syrische rebellen op straat. Tijdens de hoorzitting deed hij een oproep aan Nederlandse parlementariërs om met een onderzoekscommissie naar Turkije te komen.

'De uit Syrië teruggekeerde jihadisten lopen gewoon vrolijk rond in Istanbul,' zei hij. SP-Kamerlid Van Bommel beloofde na de hoorzitting donderdag met een nieuwe motie te komen voor een onderzoek naar Turkije. Daarnaast kan minister Timmermans nieuwe en nog specifiekere vragen over de Turks-Syrische situatie vanuit de Kamer verwachten.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie